Niin, näinhän se elämä välillä heittelee. Ei ole meillä ennen tälläisiä joulufiiliksiä ollut
Mutta onneksi meillä on lapsi(8-v) ennestään, minkä takia sitä jaksaa mitä vaan ja elämä jatkuu ja joulukin oli pakko vetää läpi "muina miehinä" vaikkakin piti käydä väliin piilossa itkemässä.
Ihmettelin tässä mun tapauksessa, et miten sikiö pysyi matkassa kun kehitys oli pysähtynyt sinne 8 viikon tietämille ja tuli sit ulos vasta 11 ja risat. Nyt jälkeenpäin tuntui ahdistavalta ajatella et oli ollut mun sisällä niin kauan...Mä menin pe 21.12 yksityiselle hiivatulehdusoireiden takia, enkä todella odottanut tälläistä tulosta. Hieman ehkä aavistelin jotain ku vuotoa oli ihan pikkiriikkisen lähinnä ruskeeta, mut ei siinä edes sidettä tarvinnut ja jos en olisi ollut raskaana tuskin olisin edes noteerannut vuotoa. Ihmettelin kyllä lääkärin käytöstä(ei ollut sama tai edes sama paikka jossa meitä on hoidettu) juro mies kun oli niin meinasi vaan että jos ei kahteen viikkoon tule ulos niin tule sitten takaisin! Kun nykyään ei kuulemma enää kemiallisesti hoideta näitä juttuja jos ei ole pakko?
Toisaalta olin helpottunut kun vuoto heti seuraavana aamuna alkoi, musta tuntui tosi raskaalta et mun sisällä oli jotain mitä ei enää ollut "olemassa" :'(
Päivystykseen kun sit jouduin lähteen niin enkelit oli kyllä siinä matkassa, kun päivystävä gyne/synnytyslääkäri sattui olemaan sama joka on meitä hoitanut. Siinä tuli sit jatkosuunnitelmatkin selviksi...Tää lääkäri kyllä kannusti heti vaan jatkamaan yrityksiä ja aikoi tehdä inssejäkin nyt lisää kun kerta raskauduin. Meillä oli yksi inssi vaan jäljellä kun kolme aikoi silloin tehdä ja sit jos ei tärppää niin ivf. Mut nyt voidaan tehdä lisää inssejä ja käski ottaa yhteyttä heti ku seuraavat menkat alkaa. Niin olihan siinä sulattelemista, onneksi olin saanut tietää tilanteen jo edellisenä päivänä niin en ollut niin shokissa enää. Sanoin kyllä lääkärille et rauhoitan nyt tilanteen pariksi kierroksi ja odotan et psyyke on vähän vahvempi. Ajateltiin miehen kanssa olla nyt ihan luomusti ja ilman mitään paineita tai tikutuksia tai hormooneja jne. Tiedä vaikka onnistuskin, kun ei oo mitään vikaa kummassakaan todettu. No, tuskin kuitenkaan.....
mutta täytyy vähän relata kummiskin.
Mä oon jotenkin miettiny, et josko sitä vaistos joenkin sen tilanteen, kun oli pakko saada selääkäriaika silloin, mikä kyllä oli hyvä, koska meillä olisi ollut niskapoimu ultra aika 27.12 ja sattuu olemaan mieheni syntymäpäivä. Joten nuo uutiset juuri sinä päivänä olisi olleet kyllä kauheat.
Apua tästä tuli nyt kyllä kirja
sorry vaan mut tuntui hyvältä kirjoittaa näistä asioista ja jakaa näitä tuntemuksia teidän kanssanne.
Pupuvaimo :hug: ja koita kestää siellä kotona ja muista että me olemme täällä.
t.mmm