Syyskuun inssipiinailijat

...sitten heti alkuunsa!!! :(
Piti olla elokuussa toinen inssi, mutta vastaanotolla ilmoittivat, että meille ei enää sitä tehdä... Emme enää täytä lainmukaisia kriteereitä joten ainokasi vaihtoehdoksi jäi ajoitettu yhdyntä!! Sitä sitten yritetään menopurin kanssa pari kiertoa ja sen jälkeen koeputkeen. Onneksi edes sinne pitäisi päästä sen kummemmin jonottamatta. :|
Mutta kuitenkin toivon että miehen siittiöt viittisi näinä parina kiertona olla sen verta hyviä että natsais ilman mitään koeputkihoitoja!!
Tsemit kaikille ja syksyn jatkot! =)

PeePee77: Käymme hoidoissa Kanta-Hämeen keskussairaalassa joka ei enää täytä lapsettomuushoitojen kriteereitä eli siellä ei hoitoja enää tehdä paitsi poikkeustapauksessa. Kesäkuun alussa meillä oli ensimmäinen epäonnistunut inssi ja kesätauon jälkeen odotin innokkaasti toista inssiä ja sitten ilmenikin että meille ei enää sitä tehdä. :( Ei ollut kyllä itku kaukana.
Mun miehen sperman laatu olikin mukamas tarpeeksi hyvää, että meidät jätettiin kokeilemaan vaan ajoitetulla yhdynnällä.
Mieheltä otettu yksi spermatesti ja kyllä ne lukemat siinä paperilla näyttää ihan muulta kuin lupaavilta. Mutta ei ole kuulemma tarpeeksi huonoa että vois hoitaa, mutta en tiedä onko tarpeeksi hyvääkään jotta tulosta tulisi. :|
Nyt odottelen kierron päättymistä ja pelkään kuukautisten alkavan. Seuraava kierto kokeillaan vielä näin eli menopuria + ajoitettu yhdyntä.
Jos ei sittenkään onnaa niin Tampereelle koeputkeen eikä kuulemma pitäisi olla jonoja. Mutta sen näkee sitten vaikka toivon että jää näkemättä!!
Rankkaa on.

Voi ei Jasmyn; toivottavasti luomuna tärppää vaikka ihan vaan "kostoksi" sairaalan hölmöille säännöille ja kriteereille :hug:

Älähän PeePee77 lannistu lämpöjen vuoksi, niiden seurailu on kuitenkin melkoista arpapeliä ja moni asia saattaa antaa juuri sen puolen asteen kriittisen heiton =)

Olin tosiaan aamulla taas ultrassa, ja siellä se yksi folli spurttailee; nyt koko oli jo 16 mm. Nyt täytyy pistellä lisää 2 päivää ja sitten lauantai-iltana kymmenen maissa irrotuspiikki ja maanantaina inssi =) Saadaan kuulemma estetty oviksen osuminen viikonlopulle jos jatkan kasvattelua vielä muutaman päivän :wave: ..täytyy silti olla itsekin ahkerana :whistle:
--no, tänään on hääpäivä, ehkä sen "kunniaksi" :LOL: (joulun ja juhannuksen lisäksi :LOL: )

Täällä kilistellään 4. hääpäivälle, kai sillekin joku nimi on :heart:

Moneskos pp sulla PeePee77 onkaan nyt menossa? tuosta painonnoususta tuli mieleen, että kieltämättä suurimpia huonoja puolia hoidoissa.. mikään ei auta, ei edes punttis ja syömättömyys (mitä ei tietenkään tehdä) :headwall: Hormonit kerää nestettä sen verran paljon, että on turvonnut olo :ashamed:

Kaneli, tosi ikävä kuulla, ettei sulla tärpänny! Ois kyllä tosi rohkasevaa kuulla, että joku onnistuis inssissä, niin ois vähän vahvempi tunne myös omasta onnistumisesta. Tsemppiä Kaneli sulle kuitenkn jo seuraavaa hoitokierrosta varten ja toivotaan parasta!!

Onnea Pupuvaimolle hääpäivän johdosta! Onnen toivotuksia myös maanantain inssiä silmällä pitäen! Toivotaan, että nyt natsaa!!

En oo pariin päivään jaksanu kirjotella kuulumisia, kun tuntuu jotenkin olevan puhti pois. Ei oo tullu paljon muuta kuin lojuttua sohvalla telsua kattelemassa. Yheksältä on jo sänky kutsunut. Alkaa varmaan tää syksy saada otettaan. Sitten täytyis vielä pyörittää tätä hoitorumbaa työnohessa. Ei voi kuin hattua nostaa teille, jotka ootte tätä jo pitemmän aikaa kestäneet.

Positiivisiakin asioita kuulin tänään. Mun äiti ilmotteli, että se on melkein parantunut jo kerran uusineesta syövästä. Ne hoidot vasta rankkoja ovatkin, joten kai tässä sinnitellään. Toivottavasti joskus tästä tulee vielä se ihana palkinto!!

PeePee77 kanssa ilmeisesti vietellään 8 piinäpäivää. Mikkä on fiilikset sillä suunnalla? Joko oot hakenu raskaustestin? Osaisko joku muuten neuvoo, mikä raskaustesti kannattais ostaa, jos tässä nyt niin pitkälle päästään..

PeePee77
Meille sanottiin että koeputkihoitoon ei ole jonoja mutta tätä vähän pelkäsinkin... Mistähän Hämeenlinnan sairaalassa sitten on saatu päähän että Tampereelle ei ole jonoja mutta kuitenkin sitten on!! Epäilinkin jo aikasemmin että miten on mahdollista päästä niin pian koeputkihoitoihin!!
ÄÄH, masentaa tää ikuinen odotuksen odottelu!!! Toivon tosiaan että tärppää sillä mä olen tarpeeksi rikki jo koko touhuista!!

Ja tsemit ja onnet mukaan myös teidän muiden piinailuun!! :hug:

Huomenta kaikille ja ihanaa perjantaita!

Alkaa olla aika paksu olo, 10 päivän menopur pistely turvottaa, mutta vielä tänään pitää kiltisti pistää :ashamed:

Kertokaan muutkin missä vaiheessa menette :wave:

Muutamat teistä on kertonu painon noususta hoitojen aikana. Siitäpä tuliki mieleen semmonen kysymys, että onko se nousu ollu väliaikasta ja johtunu nesteen kertymisestä vai onko pitempiaikasta..? Mietin vain, että ku lääkäri käski nostamaan painoa 6 kiloa (olis kuulemma hoitojen kannalta parempi), niin olisko sitä välttämätöntä nyt sitten niin palioa heti nostaa jos hoiotki lissää painoa. Ja mulla ku se painon nostaminen ei niin heleposti käy, ei ole koskaan käyny..

Lämmöt voi hyvin heittää, mittauksessahan on hyvin tarkkaa että mittaa aina samaan aikaan ja samasta paikasta, mielellään aamulla vielä sängyssä ollessa suusta (ja silti mittailu epävarmaa) :/ Eli älä nyt ystävä hyvä stressaa noista lämmöistä; pelkkä hormonihoito aiheuttaa heittelehtilyä/kylmiä/kuumia hetkiä :wave: Rauhassa vaan, pidetään sulle peukkuja!! :hug:

Voi ei Kaneli :( :hug:. Ihailtavan positiivisesti jaksat kuitenkin suhtautua asiaan. Kyllä se vauva sieltä vielä tulee. Pitää itsekin aina yrittää jaksaa siihen uskoa. Sylin täydeltä tärppionnea seuraavaan yritykseen!

Täällä ollaan aika lailla samoissa tunnelmissa kuin PeePee. Pp9 menossa, pientä nippailua alkaa jo tuntua mahassa ja lämmöt sahaa ees taas. Taitaa olla mulla tosin aika alhainen ruumiinlämpö normaalisti, kun tuo 36.5 olisi jo korkea lämpö minulle. Ennen ovista pysyy lämmöt yleensä 35.6 ja 36 välillä, brrr :)

Painoa ei ole ainakaan vielä alkanut kertymään. Nyt on tosin käytössä vielä "vain" clomit ja minimiannoksella. Muistan kyllä silloin kun otin käyttöön ekat e-pillerit, silloin painoa tuli lisää oikein reilusti (mikä tosin ei ollut ihan huono asia, koska olin silloin vielä reilusti alipainoinen). Saapa nähdä sitten kun/jos joutuu vahvemmalle lääkitykselle seuraavassa kierrossa :eek:

Mun piinailu alkaa oleen tällä kertaa tässä. Aamulla alko pieni verenvuoto ja nyt tuntuu, että kohta virtaa oikein kunnolla. Vaikkei odotuksetkaan ollu kovin korkeella, niin silti harmittaa aikalailla. No ei kai sitten muuta kuin uutta matoo koukkuun..

Täytyy nyt sitten vielä jutella lääkärin kanssa kannattaako meiän tapuksessa ees uutta inssiä tehdä vai mennäänkö suoraan ivf-jonoon. Kurjalta vaan tuntuu jo näin etukäteen toi mahdollisesti yli puolen vuoden jonottelu.

PeePee77 taisit kysellä multa tossa aikasemmin mun kierron pituutta. Mun on vähän vaikee siihen vastata, kun mulla ei oo ollu kuukautisia yli vuoteen, mutta menopuria pistelin 21 päivää, joten mulla menossa sitten ilmeisesti jo kierron 34. päivä. Nyt toivon todella, että sulla tärppäis!!

Nippe81 mulle on kyllä kans suositeltu tota painon nostamista n. 3 kiloa. Kauheen vaikeeta se on, kun mäkin tykkään liikkumisesta, ja on välillä ihan tuskanen olo, kun ei sais esim. käydä juoksemassa. Juokseminen onkin ollu mulle tosi rakas harrastus ja sen kautta on aina voinut käsitellä vaikeitakin asioita. No eihän tää ns.liikuntakielto koko loppuelämää kestä.

Cattus täällä ollaan peukut pystyssä myös sun onnistumisen puolesta!

Hanneli :hug: ja jaksamista taas seuraavalle kierrokselle!

Samoissa tunnelmissa täälläkin: tänä aamuna alkoi tuhruttelu, joten nyt on siis enää epäselvää alkaako oikea vuoto huomenna vaiko vasta ylihuomenna. Ainakin kolmas inssi vielä kokeillaan, ehkä neljäskin kun maksukaton takia aloitetaan IVF sitten vasta ensi vuoden alusta. Tälle kierrolle tulee clomien lisäksi menopuria, joten pääsee harjoittelemaan sitä pistelemistä sitten enemmänkin. Tarkoituksena olisi kuulemma kokeilla jos saataisiin tälle kerralle vaikka parikin munista kasvamaan sen ainaisen yhden seuraksi.

PeePee toivottavasti sulta kuuluu kohta parempia uutisia :). Ja kaikille muillekin vielä piinaileville peukut ja varpaat pidetään täällä pystyssä! :)

No niin, hyvin alkoi tämäkin viikko... Aamulla oli menkat alkaneet ja takana taas epäonnistunut yritys :( Jotenkin on niin väsynyt jo tähän kaikkeen touhuun että ei jaksa enää edes surra!!

PeePee77: Varmistin tuolta Hämeenlinnan keskussairaalasta sitä koeputkihedelmöityksen jonoaikaa Tampereelle ja jos jotain hyvää tällekin päivälle niin meidän ei tarvitse jonottaa!!! =)
Ehkä siksi ei jaksa surra taas yhtä menetystä kun tietää että pääsee pian siirtymään eteenpäin.
Tietääkö kukaan muuten mitään koeputkihoitojen hinnoista julkisella puolella? Eli siis lähinnä lääkkeiden hintoja, kun hoitojenhan pitäis olla ns ilmaisia?

Hyvää viikonalkua kaikille! Kyllä tää tästä... :wave:

Voi Jasmyn ja Hanneli, tsemppiä!! Ikuinen pettyminen on kyllä niiiiin raskasta.. :hug:

Mitäs PeePee77 ja Cattus? Entäs Nippe81?

Me oltiin aamupäivällä inssissä, ja ekaa kertaa lääkäri ultras ennen poikien sisään laittoa; pyynnöstä tosin :wave: Siellä kaveri vielä möllötteli, koko oli jo yli 20 mm, eli pian irtoaa kun irrotuspiikkikin pistetty myöhään lauantai-illalla =) Kaikki meni hyvin, joskin tuntui poikkeuksellisen ikävältä, edes takaisin ei tullu mitään :snotty:

NYT alkaa siis täällä todellinen piina :headwall: Alkuun sitä aina on niiiiiiin toiveikas :xmas:

Miten pian inssin jälkeen olette alkaneet käyttää lugeja? :x Mun käskettiin aloittaa torstaina; tuntuu että olis aika myöhään :xmas: ..kai tuo kesäinen km painaa mieltä ja toivois, että luget ehkäis sitä =) Lääkärin mukaan tosin, vaikka olisin kesällä käyttänyt niitä, km olis tullut kerran oli tullakseen; kromosomipoikkeama on silloin yleensä niin suuri, että luonto karsii pois.. Nåh, ehkä nyt tulee uusi tärppi tarrasukkien kanssa!! :wave:

:hug: Hanneli ja Jasmyn! Ikuinen pettyminen on rankkaa!

Pupuvaimolle tsemppiä piinailuun! Mulle ei oo lugeja määrätty ollenkaan! Miksiköhän? Enpä kyllä hoksannu edes kysellä niitä.

Täällä olo on aika sekava. Välillä uskoo vahvasti että kyllä tämä nyt onnistuu ja hetken päästä taas ajattelee ettei tämä voi onnistua. Odottavan aika on kyllä tuskaisen pitkä! Vielä viikko pitäis jaksaa jännätä! Flunssakin yrittää vielä tulla tuskastuttamaan tätä piinaa... :snotty:

Hei!

Voisin liittyä seuraanne jos sopii?

Meillä ensimmäinen inssi tehtiin elokuun lopussa ja viikko sitten saatiin tietää ettei onnistunut. :( Seuraava inssi tehdään jo tähän kiertoon. Viimeksi ovistesti näytti plussaa kp12 ja 13 ja inssi tehtiin tuolloin kp13. Nyt on kp8 joten jos ovis tulee samaan tapaan kun viime kierrosta niin menee viikonloppuun ja inssiä ei voida tehdä. Toisaalta ovis on joskus ollut jopa kp17 joten kovasti toivon että olisi tässä kierrossa vähän myöhemmin. Henkisestihän tämä on ollut tosi rankkaa ja tuntuu etten oikein ole vielä toipunut edellisestä pettymyksestä ja tällä hetkellä olo ei ole kovin toiveikas.

Kovasti tsemppiä kaikille piinaileville ja suuret sympatiat pettymyksestä toipuville!

Onko teillä lääkkeetön inssi? Ajattelin vain, että niillähän pystyy "myöhästyttämään" ovista jolloin viikonloppu ei ole ongelma =)

Ymmärsin, että luget tukee mahdollista kiinnittymistä ja ehkäisee km:ja. On kyllä niin ällöjä käyttää, että oksat pois :x

^ joo, inssi tehdään luonnolliseen kiertoon eli ei voi lääkkeillä jarrutella. Mulla ovulaatio tapahtuu joka ikinen kuukausi ja miehen siittiöt on huippuluokkaisia. Ollaan siis selittämättömästi lapsettomia, tämä on 17. yrityskierto, lapsista ollaan haaveiltu jo vuosia.

pupuvaimo: Täälä sitä taustala kuikuillaan.. Yritän kovasti olla ajattelematta tulevaa ja onnistumismahollisuuksia, huonosti tosin onnistunu siinä.. Tällä hetkelä on jostain syystä mieli vähän maasa ja usko menny siihen, että koskaan sitä omaa pienokaista saa. Kovasti olen yrittäny saaha painoa nostettua, jotta mahollisuuet paranis.. Töitten tekeminen ei taho maistua ja sitä ei paranna yhtään se, että tännään oli semmonen 11 tunnin työpäivä.. Juoksemaan tekis mieli, ku se (liikunta yleensäki) on ollu aina ainoa konsti vähetää stressiä. Tämä liikuntakielto on varmaan se, mikä minun mielialan on alas laskenu.
Mutta sisula läpi vaikka harmaan kiven! Mies on kuiten ollu niin ihanasti tukena koko ajan.. :heart:

Niin, ja nyt teile oikein palion tsemppiä yrityksen kans!! Toivottavasti nyt teilä onni on myöten! Onnistumiskokemusten lukeminen saa omanki mielen vähän toiveikkaammaksi..

Yhteistyössä