Syyskuun inssipiinailijat

Tsemppiä Nippe81, kyllä tämä tästä iloksi muuttuu :wave: On kyllä totta mitä sanoit, että liikunta on ainoa mikä pitää edes vähän järjissään.. :xmas:

Mua vähän hämää, kun pistin la-iltana/yönä vähän ennen kahtatoista irrotuspiikin, eikä folli ollut vielä maanantaina puolilta päivin irronnut.. Eikös tuo pregnyl kuitenkin saa ovistestin plussalle?

Nippe81: saanko udella mikä sulla on painoindeksi? Mulla on ollut aina vaikeuksia saada lisää painoa. Tällä hetkellä bmi on vähän päälle 17 ja se lasketaan keskivaikeaksi alipainoksi. Mulle lääkäri ei ole antanut mitään liikkumiskieltoa tai lihomis suositusta. Voi toisaalta johtua siitä että alipainosta huolimatta hormoonit toimivat niinkuin pitääkin. Kovasti tsemppiä sinne. Jos tuntuu että pitää vähän jotain liikuntaa saada niin tee vaikka pieni kävelylenkki, tuskin siitä haittaa voi olla.

Pupuvaimo: muistan jostain lukeneeni että tuo pregnyl tosiaan aiheuttaisi ovisplussan. Kyllä nyt luulisi tuon irtoamisen tapahtuneen jo. Toivotaan!

Ruusunen79: Mulla on painoindeksi sammaa luokkaa, 17,5. Lääkäri sano, että painola VOI olla palion tekemistä lapsettomuuen kans. Kropala ei riitä tarpeeksi energiaa tuottaa kunnola munasoluja muun toiminnan ohela. Tiä sitten, onko kaikki vain siitä kiini.. Meilä kyllä kaikki pitäis olla kunnosa, mittään muuta "vikkaa" ei ainakaan ole löytyny ku tää paino. Oon kans aina ollu laiha eikä se painon nostaminen ole onnistunu koskaan kunnola. Nytki oon teheny kaikkeni nostaakseni puntarin lukemia, mutta eipä se sieltä 48 kilosta ole mihinkään liikahtanu.. Olin ihan H.Moilasena lääkärin eesä ku se otti puheeksi syömishäiriön! Onneksi oli mies mukana todistamasa, että en semmosesta kärsi.. Onko sulla epäilty moista?

Alkuperäinen kirjoittaja PeePee77:
Pupuvaimo: Musta tuntuu, että mulla saattais kans olla kiinni tosta kiinnittymisestä! Kaikki piti olla viimeksi kunnossa, mutta kun ei niin ei!!! Mulla ei ole ikinä ollut noita lugeja käytössä, miten ne toimii ja miten niitä otetaan??? :eek:
Tärkeimmät ensin; ihanaa, meette häämatkalle!! Mihin? :whistle:

Tässä pieni info: http://www.nycomed.fi/NR/rdonlyres/1A96356C-C4B9-4175-85F8-4AAFBF3AB4DD/0/Lugesteron_100_200_pil.pdf

Eli noi tukee kiinnittymistä, laitetaan suppoina emättimeen :x ..ja ihanasti sitten valuvat pitkin päivää tahmeena pois (toki vain osittain, mutta kuitenkin..) Alotan tänään, 2 päivää inssin jälkeen että ovis on varmasti ehtinyt tapahtua. Kaksi viikkoa pitäis käyttää, ja varmaan pidempäänkin jos tärppi käy =)

Täällä on ainakin naisilla oikea asenne; eteenpäin vaan pettymyksistä huolimatta!! Nyt kyllä kasaillaan rautaa rajalle, ettei tädit ENÄÄ tule kenenkään luo!!! :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
*lähtee kasaamaan rautaa*

peepee: toivotaan kovasti että saisitte häämatkalle pienen salamatkustajan mukaan!

nippe: joo, mä olen koko ikäni saanut kuulla syömishäiriöstäni (jota siis ei ole!) perheeltäni, lääkäreiltä ja täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Joka kerta kun menen lääkäriin minkä tahansa vaivan takia niin aina kysytään kuinka monta ateriaa syön päivässä. Sen jälkeen passitetaan verikokeisiin anemian takia. Mulla on veriarvot aina olleet huippuluokkaa ja syön päivässä 2 lämmintä ruokaa sekä aamu- ilta- ja välipalan. Voin syödä päivässä vaikka levyllisen suklaata ja se näkyy vain naamassa, ei kiloissa. Olen itsekin pohtinut paljon että onko tämä mun alipaino syynä lapsettomuuteemme. Jos elimistö katsoo että en voi elättää meitä kumpaakin näillä olemattomilla rasvakerroksilla.Tiedän kuinka vaikeaa on saada painoa jos lihoamiseen ei ole taipumusta. Itse ole lihonnut 9 vuoden aikana 4 kiloa. Nyt jos täytyisi yhtäkkiä lihoa 6 kiloa niin vaipuisin varmasti epätoivoon. Voimia sinulle kohtalotoverini!

Peepee77, Jasmyn, Tiiti ja Cattus oli tosi ikävää kuulla, ettei kellään teistä ollu tärpänny! Nyt sitten tsemppiä Pupuvaimolle ja muille piinailijoille loppupiinailuihin! Jonkun on pakko onnistua!

Ittelläni alko jälleen eilen menopurin piikittely ja ens tiistaina ois kontrolli. 2 tai 3 follia ois kuulemma ihanne määrä inseminaation onnistumisen kannalta eli siihen pyritään. Jos tällä kertaa ei tärppää, niin sitten ois ilmeisesti joulukuun alkupuolella vuorossa ivf. Toivottavasti nyt tärppää, kun onhan noi ivf-hoidot taas astetta rankempia.

Täällä on ollu paljon keskustelua painosta, joka on ollu mulle pitkään aika arka asia, koska oon laihtunut tässä viimesen neljän vuoden aikana n. 10 kiloa. Mun hormonitoiminnan kannalta se ei oo ollu hyvä asia, koska en ovuloi. Nipellä ja Ruususella on kuitenkin varmaan kyse ihan normaalista laihuudesta, jos ootte aina ollu yhtä hoikkia. Eli ei varmaan syytä suurempaan paniikkiin. Ite oon vähän yrittänyt lihottaa ja oonkin saanut muutaman kilon lisää. Lääkäri oli eilen ihan fiiliksissä, kun kuuli, että kiloja on tullu. Mulla toi painon nostaminen ei vaadi kyllä muuta kun liikunan vähentämistä, joten aika helppoo on ollu. Koiran kanssa oon kyllä lenkkeilly entiseen malliin ja käynyt ainakin kerran viikossa salilla, jotta pää pysyy kasassa.

Haleja teille kaikille ja peukut pystyyn kaikille piinailijoille!!! :hug:

Täällä luuraillaan edelleen. :hug: kaikille muillekin epäonnisille. Ja peukut pystyssä piinailijoille :).

Pupuvaimo tuohan kuulostaa ihan lupaavalta oireilulta, jospa vihdoin tulisi se plussa tähän ketjuun! :eek: Toivottavasti Hanneli tiistaina löytyy hyvä määrä folleja. Ja tervetuloa Ruusunen ketjuun :). Selittämättömiä olemme mekin. ja nyt siis aluillaan kolmas ja näillä näkymin viimeinen inssiyritys. Oikeastaan jo odottelen mielenkiinnolla IVF hoitoja, koska ehkä siellä sitten saisi edes jonkinlaisen syyn tälle lapsettomuudelle.

Voi PeePee77 miten kamalaa :hug: !! Onkohan tuo kysta tullut hormoneista? Olet jo toinen lyhyen ajan sisällä jolle käy noin :'( Nyt on kova homma tsempata eteenpäin, mutta ehkä tuo egyptin reissu tulee teille hyvään saumaan; koitahan snorklausta ellet ole jo kokeillut :wave: ..on ihanaa! B)

Peepee77 tosi surullista! :'( Tuollainen odottamaton vastoinkäyminen on varmasti tosi rankka! :hug:
Onneksi pääset lomalle, kauas pois arjen pyörityksestä. Toivottavasti saat siellä ajatukset pois tästä kaikesta ja rentoudut!

Oon kuullut, että noi kystat voi kasvaa aika nopeastikin, mutta täältä löytyy lisäinfoa meille kaikille http://metku.net/~pesu/artikkelit/kysta.php
..eihän sitä tiiä missä kierrossa itellekin ottaa ohraleipä :|

peepee: voi kuinka kurja tilanne. :hug: Mulla on myös joskus ultrassa näkynyt suuri kysta mutta se hävisi itsestään, niin niillä on kuulemma usein tapana tehdä. Toivottavasti myös sinun kohdalla. Kovasti voimia ja nautihan lomastasi!

).:) mun täytyy valitettavasti siirtyä taustalle piinailemaan sillä ovisplussa tuli tänään ja inssiä ei tähän kiertoon siis ehdi tekemään. Tulen sitten piinailemaan lokakuun ketjuun ja varmasti käyn teitä täällä vaiheessa kurkkimassa, olette mahtava porukka! :heart:

Heips, taas pienen tauon jälkeen. Lyhyesti taas omia kuulumisia, tulin eilen viikon työmatkalta takaisin ja maanantaina olis sitten ultra & inssi jos follikkeli löytyy aamun ultrassa.
Täällä kertaa lääkäri ehdotti vielä jotain irrotuspiikkiä toimenpiteen jälkeen mutta en nyt muista sen nimeä. Onko tietoa paljonko tuo yksi maksaa? Tuo ampulli pitää itse käydä ostamassa reseptillä apteekista.

Paljon tsemppiä paljon ja haleja kaikille, ja kyllä me vielä kaikki onnistutaan jossain kohtaa, ei lannistuta! :)

Mukavaa syyskuista lauantaita!
Terkuin,
Kaneli-07

Lauantaita!

Ruusunen79, tosi harmittavaa että ovis osui viikonlopulle.:(

Kaneli-07: Pregnyl maksoi 4,35e, kun hain pari viikkoa sitten. Ei kovin kallis lääke siis. Tsemppiä inssiin!

Pupuvaimo on kyllä aivan ihana kun jaksaa aina olla positiivinen ja kannustaa :flower:

Täällä odotellaan että täti tulis. Maha oli eilen vähän kipeä ja jalkoja pakotti niin ku yleensä menkkojen alkaessa. Nyt on siis pp 11 (jos osasin laskea oikein). Pienesti vielä toivon ettei täti tuliskaan, mutta kovin paljon en uskalla toivoa kun pelkään pettymystä. Toisaalta kyllähän se tätin tulo on joka tapauksessa suurensuuri pettymys! (Olipas taas järkevä sepustus... :ashamed: )

Mukavaa viikonloppua joka tapauksessa kaikille! =)

jonski
Tuossa jossain vaiheessa kesää kyselin teiltä tuosta inssistä ja nyt se on meillä sitten edessä... Ensimmäinen kerta siis ja jännittää.

Taustana siis on ovuloimattomuus, johon syön clomeja annostuksella 100 mg kierron 3-7. päivänä. Sekä miehen sperma ( vain 2% normaalirakenteisia siittiöitä, liikkuvuus ja määrä kuitenkin hyvät).

Soitin siis aikaa sinne polille ja se sairaanhoitaja vaan puhui ja puhui. Mitään ei jäänyt mieleen (ei ees kellonaikaa, milloin pitää olla paikalla) Päivän muistan kyllä. Tämä käynti tapahtuu siis kierron 10 päivä... TE KANSSASISKOT: Mitä tällä käynnillä tapahtuu? Pitääkö mieheni tulla mukaan vai riittääkö minun käyntini vain? Vai onko se kenties ultra? Kun eikös se varsinainen inssi tapahdu kierron puolivälissä (kp14 noin). Auttakaa te minua, kun en kertakaikkiaan saanut mitään infoa jäämään päähäni :( Soitan kyllä vielä sinne polille ja varmistan ajan...

Olet varmaankin menossa kontrolliultraan, joka on tavallisesti juuri tuolloin kp10. Siellä siis ultrataan munasarjat (sisäisesti) molemmin puolin. Ei sen kummempi toimenpiteenä kuin lapsettomuushoitojen alkuvaiheessa tehdään. Tutkitaan, miten clomit ovat vaikuttaneet munasolujen kehitykseen: minkä kokoisia ja onko folleja kasvamassa useampi kuin yksi. Tuon kp10 ultrakäynnillä on meillä sitten ajoitettu itse inssi sen perusteella, mitä ultrassa näkyi. Miehen ei tarvitse - mutta toki saa - olla mukana :)

Ei kannata jännittää turhaan (niin kuin itse tein), tsemppiä vaan, hyvin se menee :)

Moi!

Mites Kaneli-07 inssi ja ultra? Olihan kaikki hyvin? =)

Jonski; mulle on tullut sellainen olo, että kun mies on ollut alusta asti mukana hoitoon liittyvillä lääkärikäynneillä, ymmärtää paremmin tilannetta (nainen kokee sen kuitenkin toisin..) :heart: Mies kannataa ottaa mukaan ensikäynnille jo senkin takia, että ottavat hoitosuostumussopimukseen allekirjoituksen =)

Mitenkäs Nippe81, Hanneli ja Ruusunen?

Täällä mennään pp 7 eikä mitään oireilua ole; rintojen arkuus lakkasi eilen. Tilasin juuri netistä muutaman r-testin, täytyy kärsivällisesti ootella vielä viikko..

+ + onnea kaikille vielä piinaajille! + + :heart:

Tänään oli se ultra ja follikkelin koko oli vasta 17, eikä inssiä tehtykään tänään. Jännä juttu, että tälläkertaa tuo olikin oikealla puolella kun tähän asti tuo on aina tullut vasemmasta munasarjasta. Nyt sitten LH testailua ja keskiviikolle varattu inssiin aika. Jännittäväksi tämän vielä tekee se, että jos LH testi tänään illalla positiivinen se pitäisikin tehdä jo huomenna ja mies työmatkalla Euroopassa huomisen eli sitten tämä menee tällä kierrolla ohitse... Jänskätyttää kyllä.... :)

Paljon tsemppiä kaikille! Kuulumisiin!
Terkuin,
Kaneli-07

Pupuvaimo: Hiljaiseloa vietän. Jännitän, että alakaako menkat millon, ku niilä tuntuu olevan oma tahto ja aikataulu.. Ei sais alakaa ennen 7.10., muuten mennee tältä kuulta huti yritykset. Jos alakas 7.10. nii ois täydellinen ajankohta alakaa syömään clomeja ja pistelemään. Jään noihin aikoihin lomale ja saan sitten kärtytä rauhasa kotona.. Ensimmäistä kertaa ku clomeja söin, niin olin kaks viikkoa niin uskomattoman pahala päälä, että ei kukkaan minua hirviästi uskaltanu lähestyä.. Ei hirviän toivottavaa ku miettii että mitä clomien syömiselä pyritään saavuttamaan.. :LOL: Kyllähän se siitä sitten seuraavile kierroile tasottu eli en ennään ollu ollenkaan pahala päälä, mutta onko nyt tilanne eri ku edellisestä clomikierrosta on kulunu niin kauan aikaa...? Nähtäväksi jää.

Plussatuulia sulle kovasti!!

Ihan aluks pupuvaimolle erityiset kiitokset, kun jaksat täällä neuvoa ja tsempata muita ja onnea piinailuun! Koska alat testaileen?

Tänne on ilmaantunut ilahduttava määrä uusia jäseniä! Mukava kun saa uusia kasvoja kehiin ja toivottavasti mukaan mahtuu myös onnistumisia.

Ite kävin tänään TAYS:ssa ja ihan hyvältä näytti, ainakin viime inssiin verrattuna. Oikealla puolella oli kaks 8mm follia ja viime hoitokerralla tässä vaiheessa ei ollu vielä kasvanu yksikään. Nyt sain oikein reilun annoksen menopuria ja ens maanantaina kattotaan taas tilanne. Toivotavasti pääsis jo ens viikolla inssiin! Lisäks lääkäri määrää mulle vielä jonkinmoisen tukilääkityksen inssin jälkeen, koska kuukautiset alko viimeks jo 11pp jälkeen. Munkin kohdalla kyseessä on siis ilmeisesti Lugesteron.. Vai mitä pupuvaimo?

PeePee77 Oikein ihanaa matkaa sulle ja miehelles!! Toivottavasti siellä etelän auringossa huolet unhoittuu ja kysta saa kyytiä!

Mikäs Tiitin tilanne on? Ookko jo testaillu?

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!

Hei kaikille!

Kirjoitinki jo ihan oman ketjun kun eilen sain haamuviivan testiin. Siis testissä ei ensin (siis 3 min päästä ) näkynyt mitään mutta vähän myöhemmin (5-6 min päästä ) kun menin laittamaan testiä roskiin, siinä olikin kaks viivaa! (tuloksen ois ohjeen mukaan pitäny näkyä jo 3min päästä ) Tänään on sit päivän aikana vähän tiputellu, mut kunnon vuotoa ei oo tullu. Iltapäivällä tein testin ja se oli puhdas nega! :( Eilen tehty testi oli Aconin kasettitesti joka on kai tosi herkkä ja tänään tein apteekin oman raskaustestin, mutta sen herkkyyttä en oo mistään löytäny. Mulla on tuolla kaapissa vielä yks Aconin testi jonka ajattelin tehdä vielä huomenaamulla, jos ei vuoto ala ennen sitä kunnolla... Pikkusen tais tulla sekava testi mut ajatuksetkin on tosi sekaisin! :ashamed:

jonski
Kiitos vastauksistanne!

Soittelin itsekkin sitten maanantaina uudemman kerran sinne polille ja nyt ne jotain sanoi, ettei kanta-hämeen keskussairaalassa tehdä enää sperman pesua, koska uuden hedelmöityhoitolain mukaan siellä ei ole vaadittavaa laboratorio-olosuhdetta. Ja meillä oli nimenomaan tarkoitus että inssiin mennään siksi, että saadaan sperman pesulla paremmat mahdollisuudet raskautua...

Että kyllä masensi :( meillä on sitten seuraava paikka Tampere. Meiltä sinne noin 100 km... Ensin kuitenkin mietitään uudestaan vielä tilannetta tän viikon perjantaina, kun mulla on se kontrolli ultra. Kaikki mahdolliset vaihtoehdot. Tuntuu kohta, että kai se on mentävä yksityiselle

Kynttilän tunnelmaa syysiltoihin kaikille! :)

Yhteistyössä