LOKAKUUN ÄIDIT 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhä edelleen tuo kaikki kuulostaa niin epätodelliselta. Ainut mikä on todellista on tämä valtava maha, joka hankaloittaa puuhastelua, mutta muuten touhutaan kun vaan oltaisiin pitkällä kodinhoitolomalla!

Kävin hakemassa eilen flanellia kapaloa varten. Mietin että minkäköhän kokoiseksi sen leikkaan ja päärmään. Jos jollain on hyvän kokoinen kapalo niin saisikos siihen vähän mittoja?

Sisäkkö, kokki, pyykkäri ja talonmies - Fantti

Onnea paljon vauvan saaneille: Pinni, hilti, Ikionnellinen yms muut!! =)

Me saatiin tänään hyviä uutisia neuvolasta! Viimeksihän pojan paino ei ollut yhtään noussut sairaalastalähdön jälkeen, mutta nyt oli 200 g tullut kolmessa päivässä! Jee, kyllä vierähti kivi äiskän sydämmeltä =) Vaikka omat tisut pettää, niin korvikkeeseen voi näköjään luottaa ;)

Ensi viikon tiistaina onkin neuvolan kautta imetystukiryhmän tapaaminen, johon meinaan mennä. Jos saisi vähän vinkkejä tuohon miten maidon määrää saisi kasvatettua. Neuvolatädit kyllä sanoi että maidontuotanto voi kyllä vielä lisääntyä, joten en vielä heitä kirvestä kaivoon. Vinkkejä otetaan vastaan!

Tsemiä isojen vatsojen kanssa eläville! Itse elän vieläkin niin, että olisin viimeisilläni raskaana. Jos jotain tippuu, pyydän miestäni nostamaan sen tai jätin sängynaluset imuroimatta, koska en kuitenkaan taivu imuroimaan sinne...=)

Annette ja pikkumies 13 pv

Huh ihanaa, mies tuli nyt "jo" kotiin - joka ilta tällä viikolla ollut kahdeksaan ja ehtinyt olla vauvan kanssa ainoastaan tunnin verran ennen pienen nukkumaan menoa. Nyt lähtivät "poikien kesken" vähän ulos, että saan hetken omaa aikaa.. Jes! Jos vaikka söisi rauhassa jotain!

Vanha hyvä ystävä Turusta oli koko päivän täällä, ja meidän pieni kävi jo ihan ylikierroksilla kun ei ollut kunnolla saanut nukkua päikkäreitään. Koko ajan räpsyi kamera ja kutiteltiin varpaita ym. Mutta oli se mukavaa kun tämä ystävä oli niin hurmoksissa tästä meidän saavutuksesta. Äiti oli ylpeä :)

Ja Fantti: meillä toimii fleece-kapalo, kokoa 100cm X 80cm.

Onnea hilti ja perhe! On se vaan kivaa kun me täällä niin ahkerasti jakaudutaan! Tsemppiä lotta, toivottavasti pääset jo toimiin!

Viime yö oli aika kaoottinen. Pikkuisemme nukkui koko illan onnellisena, tai oikeastaan koko päivän ja hänen päivänsä oli sitten yöllä... huhhuh. Ollaan miehen kanssa oltu ihan silmät ristissä ja nyt ilasella minä vielä hormoonihässäkässä. Itkettää ja epäilyttää omat taidot vauvan hoitamisen suhteen... Orvokki: samoissa fiiliksissä mennään, pienet tirsat auttoi mua vähän, mutta olen jotenkin niin kade miehelle, kun hän voi koska vaan mennä kauppaan jne. Tyhmää, tiedän, mut ei näitä tunteita kait oikeen tukahduttaakaan voi. Parempi sanoa heti miltä tuntuu, niin ei toivottavasti muutu pahemmaksi.

Neuvolantäti sanoi meille tosta yövalvomisesta, että on vaan nyt tyydyttävä siihen vauvan rytmiin, ei pidä koittaa muuttaa sitä vielä näin alkuvaiheessa. Muutoksia kuitenkin tulee joka päivä ja pikkuinen opettelee asioita vähitellen. Kaipa sitä siis on vaan jaksettava päivä kerrallaan. Väsyneenä on vaan jotenkin tavallista herkempi kaikelle. Pienokainen on silti NIIIIIIIIN IHANA!

Tsemppiä Annette imetykseen, toivottavasti lähtee sujumaan paremmin! Mulla ainakin on toi maidontuotanto runsastunut aika hitaasti, mutta silti varmasti. Toivottavasti sullakin kävis niin. *peukutusta*

Oltiin tänään ekaa kertaa ulkona, JEEE! Oli kivaa ja kirpeetä, meillä lukemat nollassa siinä klo 12. Huiiii, tuntui itsestäkin aika viileeltä, mut osattiin pukea pikkuinen aika kivasti. Me miehen kanssa keskustellaan jatkuvasti tosta pukemisesta: mä laittaisin vähän vähemmän ja mies enemmän, heh. Kaikesta sitä kättä väännetäänkin, hihii.

Nyt kirjan pariin, pieni on unten mailla. Yöstä taitaa tulla taas uusi "päivä"

Pinni ja rinsessa simasuu ;)

Anette: Mummoni kertoma konsti maidontuotannon lisäämiseen on nauttia olutta. En tiiä toimiiko, kun en voi sietää ko. juomaa. Mutta join yhden saunasiiderin ja sen jälkeen kyl oli rinnoissa sellainen polte, että huh huh. En kyllä todellakaan tiiä, että millaisia määriä tuota olutta pitäisi nauttia? Ja kuulemma kotikalja eli perheolutkin käy.

Anna24: Minä annan tipat lusikalla.

Juu olen saanut saman vinkin kuin Kylie äidiltäni perintonä, eli ykkösolut saa kuulemma maidon herumaan - sitä pullollinen iltaisin ja pitäisi sujua :) Yäk!
Ja D:t menee pikkulusikalla maitotippaan tiputeltuna.
Öitä!

Lokakuun äidit
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen) *poika 6.10 3900g 53cm
Mama 28, M 30, LA 1.10. Hki (esikoinen?)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen) *tyttö 26.9. 3450 g 50 cm
Tuhina 28, M 27, LA 1.10 (toinen) *poika 2.10. 3825g 51.5 cm
Craviz 24, M22, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen) *poika 28.9. 3630g 51,5 cm
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen) *poika 12.9 3300g 49cm
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.) *poika 2.10.06 2945g 48,5cm
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo *tyttö 8.10.06 3700g 50cm
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen) *poika 5.10.06 2900g 48 cm
Tirppana 32, M33, LA 5.10. toinen *poika 6.10. 2870g 48cm
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.) *pojat Aatu 2705 g 47 cm ja Beetu 1960 g 42 cm 9.9. klo 13.39 ja 13.40
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen) *tyttö 10.10 3840g 49 cm
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *tyttö 27.9. 2630g 47cm
Kylie 27, M28, La 10.10. Sotkamo (esikoinen) *tyttö 22.9. 3740g/50,5cm
Rintti 31, M33, LA 10.10. *tyttö 5.10. 3545g/49cm
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (2. ja 3.) *pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas) * tyttö 31.8 2530g 45cm
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi) * poika 6.10. 3530 g, 50 cm
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *poika 26.9 2985g 48 cm
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 28, M 29 LA 16.10. Lahti (esikoinen) *poika 29.9 3340 g 51 cm
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)* Poika 17.10 3620g 51cm
ariel69 >35 M>35 La 18.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen) *Poika 14.10 3410g 50cm
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.) *tyttö 10.10.06 3290g 49cm
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen) * tyttö 15.10. 3300g/51cm
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M27 La 31.10 PHKS (esikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen

Yks kaks yllättäen (tai siltä ainakin tuntuu) sitä ei ollakaan enää odottajia vaan meillä on VAUVA! (= Tyttö syntyi 15.10. ja eilen tulimme kotiin. Eilinen meni maidonnousun ja kotiintulon aiheuttamissa hormoni- ja tunnemylläkässä. Viime yönä en nukkunut lainkaan, vaikka vauva olisi antanutkin. Aamupäivällä sentään jokusen tunnin. Silti tämä alku on ollut yllättävää hässäkkää ja tiivistä imetystä - ja väsymyksestä huolimatta silti niin ihanaa! (millä te muut ehditte täällä netissä kirjoitella?) Ehkä se rytmi tästä tasaantuu.

Synnytys käynnistyi supistuksilla launtai-iltana ja vauva syntyi sitten sunnuntaina (viikot 38+6) puolilta päivin. Yllättävän pitkä synnytys siis (19,5h) , ottaen huomioon paikkojen "kypsyyden" ennakkoon. Kaikki meni oikein hyvin, vaikka kaikesta etukäteistiedosta ja valmennuksista huolimatta synnytys ajoittain yllätti "alkukantaisuudellaan". Onneksi tyttö ei raskausdiabeteksesta huolimatta ollut tuon isompi (3300g), eikä syntymän jälkeenkään ollut mitään ongelmia tai erityisseurantaa (mitä nyt tietenkin niitä sokeriarvoja kantapäästä pisteltiin, mutta ne pysyivät hyvinä).

Nyt on pakko hipsiä nukkumaan, kun neito taintui vihdoin klo 1.20. Ihan pelkällä tisumaidolla ei olla vielä pärjäilty, vaikka niin toivon käyvän. 30ml korviketta tuon neidon kuitenkin vasta lopulta tainnutti..

Huomenta!
Meille syntyi täydellinen pikku-poika la-su välisenä yönä. Aika sektioon oli keskiviikolle, mutta kuten todistettu monesti jo on, miesten saunailta on ässistä toimivin! Varauduinki jo siihen ja pakkasin kassini lauantaiksi. Yöllä pamahti lapsivesi ja toiminta alko nopeaa, sairaalassa ei ooteltu aamuun, vaikka eka niin suunnittelivat.

Lapsi on unelmien täyttymys! Rauhallinen pikku havukka-ahon ajattelija.. Äitiinsä tullu siinä. Koossa tullu isäänsä: 48 cm ja 2870 kg, mutta ruoka maistuu tosi hyvin pienelle miehelle!! Ja näillä meijereillä ruokkis vaikka koko Järvenpään.
Olen laihtunu paljon. Enää 60 kg ja ennen raskautta painoin päälle sen. Ei ole muistanu syyä hirveästi muutaman päivän aikana ja imetys vie.

En ole vielä ehtiny lukea kirjotuksia, mutta varmaan tänään.
Kohta mulla on tikkien poistoon aika. Pitää mennä.

Millaiset fiilikset jäi Hyvinkäästä? Oliko kova jono vai saitko apua heti kun tarvittiin?
Itse kun kävin sen yhden yön siellä "nukkumassa" niin sain oikein positiivisen kuvan ja olen luottavaisin fiiliksin sinne menossa, mutta mikä fiilis sinulle tuli?

Kiitos Taika mittauspuuhista! Taidan jättää kankaan sitten siihen kokokoon vaikka onkin vähän isompi, mutta en mene sitä ainakaan puolittamaan, vaikka kaupassa niin ehdotettiinkin.

Paksu Fantti

Onnea Annu ja Milla! Mahtavaa! Lottakin taitaa olla jo synnärillä??

Täällä pikuumies on ollut aamupäivän hereillä ja rauhallisena katsellut lattialta maailman menoa. Kohta mennään ekoille päiväunille. Jospa tästä alkaisi vähän päivärytmi selkiytyä. iltaisin on yritelty pitää hereillä, vaikka eihän sille mitä mahda, jos simahtaa niin simahtaa. Meillä yösyötöt on menneet nyt muutamana viime yönä niin, että ensin on 3-4 tunnin välein syötöt ja aamuyöstä tihentää jopa tunnin väleihin! Ei taida tulla tarpeeksi maitoa, vaikka juonkin yölläkin vettä. Pitäisiköhän tyrkätä pullosta maitoa? En vielä jaksaisi sitäkään. Tuohon maidon herumiseen vinkkejä: ensinnäkin pitää juoda PALJON. Ja syödä hyvin. Sitten mm. tuo olut on yksi heruttava, mutta myös monia muitakin ruokia on. Imetystukilistallahan niistä taitaa olla ihan jotakin listaa. Sitten pitäisi vaan rentoutua, muistaa levätä (heh), liikkua ulkosalla (aineenvaihduntaan tehoa) jne. Hieronta auttaa myös, eli mies hommiin!

Kapalosta: meillä on toiminut tuo äippäpakkauksessa ollut täkki eli sen kokoinen palanen on ollut tosi hyvä.

Isoveli on osoittanut tänään ja eilen ekat mustasukkaisuusjuttunsa. Aamulla jopa tönäisi vauvaa... Voi kun osaisi toimia niin, ettei se luule joutuneensa ihan kakkoseksi. Ollaan tehty kyllä kahdenkeskisiä juttuja joka päivä ja olen yrittänyt samalla leikkiä ja lukea, vaikka vauva sylissä, mutta on tää rankkaa pienelle miehelle, jos on itsellekin. Tänään on muuten parempi mieli kuin eilen :).

Ai nin, ja meillä edelleen on vauvan pepussa (siinä kannikoissa) punaista ihottumaa, vaikka olen voidellut bepathenilla ja sinkkivoiteella. Ilmakylpyjäkin olen koittanut antaa, mutta ei vaan oikein nyt tunnu rauhoittuvan. Vinkkejä?

Fantti: Ei ollu jonoja eikä ees kovin montaa vauvaa. Siitä ainoasta perhehuoneesta oli silti turha ees haaveilla.
Tosi kivasti sielä hoitelivat ja kävi tasasin väliajoin katsastamassa. Tarjoutu yöksi ottamaan vauvan hoitoon jos oli väsy. Mulla oli vain yhen puolikkaan yön kovan päänsäryn vuoksi, muuten en raskinu luopua. Tosi ihania tätejä. Antovat hyviä neuvoja imetykseen yms. Mulla meni nännit ihan verille ja ne juoksutti mulle kaiken mailman kumeja, joista on vieläki tärkeä apu! Niitä kantsii pyytää.
Myöski pari lääkäriä kävi tarkastamassa minun tilan migreenin takia ja suit sait tekivät veripaikan ku arveli että särky johtuis sektiosta.

Ite leikkauksessa olin suht sekasin ja tärisin horkassa lääkkeen takia, mutta henkilökunta rauhotteli ja jutteli mukavia.
Tosi hyvä fiilis siis Hyvinkäästä. Ainaki yksilöllistä!
Nyt vauva herää, kohta syöntiaika.

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! En tosin vielä ole tietonen kuin moni on jo saanu, mutta päivitän tiedot myöhemmin.

Kiva että jäi positiiviset fiilikset hoidosta. Itse asiassa Hyvinkään tutustumistilaisuudessa käskivät jo varata kassiin rintakumeja. Sinäänsä hassua kun kahdelle kaverilleni kättärillä ei menattu millään niitä antaa ja toinen saikin sitten pahat tulehdukset. Kaverinikin neuvoivat näihin kumeihin siirtymään pikaisesti jos siltä näyttäisi.

Perhehuonetta me ei edes havitella kun minusta olisi mukavampi jos mies synnytyksen jälkeen lähtisi kotiin nukkumaan. Jotenkin on sellainen fiilis, että jos hän jäisi niin minun pitäisi häntä jollain tapaa huvittaa ja pitää seuraa. Uskon, että mielummin haluan olla yksin vauvan kanssa ja mies tulee päivisin sitten moikkaamaan. Eikä tuo mieskään ollut perhehuoneesta innostunut.

Fantti

Täällä alkavat möhömahat käymään vähiin, alkaa olla hieman orpo olo... *naputtelee turvonneita sormia pöytää vasten* Huhuu, onhan teitä loppukuisia täällä vielä? Fantti, Anna, muita?

Hassua että viikon päästä meilläkin mitä todennäköisimmin on kaksi lasta, ja synnytys on ohi (toivottavasti, koska muuten kyseessä on maratonsynnytys). Ihme että synnyttäminen VIELÄKIN tuntuu mielettömän kaukaiselta asialta, vaikka viedään jo viimeisiä päiviä ja synnytys voi alkaa milloin vaan! Kohta tämä raskaus on ohi.

Lohdullista kuitenkin tietää ettei täällä nökötä enää marraskuun puolessavälissä kuten pelkäsin, lasketun ajan ohittamisesta on jo riittävästi kokemusta. Jos muille loppukuisille sopii, niin tuutte sitten mukaan tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan isoine mahoinenne. =)

Esikko nukahti juuri päiväunille. On mukavaa viettää pitkä viikonloppu (lyhennettiin tytön tarhaviikkoa 4-päiväiseksi), mutta sunnuntaina, kun mies on ollut koko viikonlopun opiskelemassa voi olla melkoisen väsynyt olo. Kyllä tuo tarha on ollut pelastus näin viime metreilläkin, vaikken ole saanut tehtyä gradua. Saan rauhassa tehtyä hieman kotitöitä ja levättyä.

Oon yrittänyt keksiä pientä ohjelmaa joka päivälle nytkin, niin aika kuluu nopeammin, vaikka se on fyysisesti rankempaa. Käydään ruokakaupassa, saadaan mummo vierailulle, käydään ehkä rukkasostoksilla tai hakemassa Huutonetistä ostamani sitteri naapurikunnasta. Ehkä se edistäisi synnytystäkin ainakin vähäsen... Itse voisin olla hiekkalaatikolla surkeassakin säässä, mutta kerrostalopihamme on tyhjä jos vähänkin sataa ja sekä tytöllä että mammalla on tylsää. Harmi että muut pelkäävät kastumista! =(

Nyt tekemään lounasta = lämmittämään mikropizzaa. Monipuolista ja terveellistä.

Jihuu, Onnea Hilti, ikionnellinen, Milla ja Annu ja tietenkin perheet. Minä edelleen mahani kanssa kehittelen kaikkea tehtävää ennen synnytystä ja juoksen ostoksilla... varmistan, että on kaikki hujan hajan ennen kuin lähtö sairaalaan tulee. Miehellekin pitää järjestää hommaa... Sairaalakassiakaan en ole pakannut... Sen sijaan cuplatonit, reladropsit ja jekovitit on jo hommattu.

Mitään oireita synnytyksestä ei ole ollut pariin päivään. Aamuisin saa juosta rakettina vessaan, mutta normaaliksi hädäksi ovat osoittuneet eikä synnytyssupisteluiksi. Vauva pistää välillä kunnon mellakaksi mahassa. Sitä taitaa kyllästyttää tilanahtaus.

Minulle on tosissaan iskenyt shoppailuvimma. Ennen äitiyslomaa en juurikaan jaksanut juosta kaupoissa. Jos lapsivesi jossain lorahtaa, niin arvatenkin jollain ostosreissuistani, julkisella paikalla... Pitäisi tänään tai huomenissa vielä etsiä jostain hyvät talviulkoilukengät, joilla pysyy vaunujen kanssa pystyssä liukkaallakin.

Sama ongelma minullakin Lalaa. XL-talvitakki menee nippanappa kiinni, vaikka vielä pari viikkoa - kuukausi sitten sovittaessani se mahtui ihan hyvin. Toiset äitiyshousut ovat jo jääneet pieniksi ja toiset ovat ratkeamispisteessä. Onneksi lämpöä riittää omasta takaa. Raskautta varten on enää turha tehdä vaatehankintoja.

Jaaha, on aika koululaisen välipalan.

Hauskaa perjantaita äideille ja odottaville
Mansikki 38+5

Onnea Annu ja Milla! Eikö se ole ihmeellistä?!!! Alkaa tosiaan nää meidän mahakkaat hupenemaan, mutta ehdottomasti ootellaan vielä teitä joilla se on! Kovasti vaan jaksamisia ja niitä ässiä kannattaa hyödyntää. Taitaa moni meidän pikkuisista olla jollain tavoin lähtenyt tulemaan niiden avulla, heh! Toi miesten saunailta on kyllä uskomaton, miten Milla osasitki varautua noin hyvin? Annu: samaa mietin alussa itsekin,että miten sitä ehtii tänne nettiin kirjoittelemaan ollenkaan. Ja vieläkin tekee välillä tiukaa. Yritän syödä/nukkua silloin kun neiti on unten mailla. Mutta välillä on kuitenkin kiva lueskella ja kirjoittaa kuulumisia. Kiva orvokki että tänään on parempi päivä, toivottavasti teidän esikoinenkin tottuu vähitellen vauvaan, mut onhan se hänelle varmaan aika iso muutos ja ihmetyksen paikka.

Meillä tänään parempi päivä, tyttö tosin nukahti vasta 1.30, mut parempi se kuin että edellisyönä ei nukkunut lainkaan. Kapalo on kyllä oiva keksintö: käärin hänen flecekapaloon (ihan sellanen kunnon kokonen viltti) joka syötön jälkeen ja se kohkaus jota oli ed. yönä oli tipotiessään. Ihan mieletön keksintö siis! Ja kun ei laita ihan hirveän tiukkaan, ni lapsi pääse vähän liikkumaankin, mutta on silti turvallinen ja lämmin olo. Oon siis tänään ihan uudesti syntynyt äiti, tekee ihmeitä 6-7 h unta, vaikka se tuleekin pätkissä. Ja sitten oltiin vielä 45 min ulkoilemassa kunnon kävelylenkillä, kivaa :)

Nyt taidan juoda kupposen kahvia, neiti vetelee vielä sikeitä vaunuissaan (tuulikaapissa)

Pinni ja pikuneiti melkein 10 vrk

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Tämä arki täällä kotona tuntuu vievän niin paljon aikaa ettei kerkeä täällä netissä juuri pyörimään. Ja tämä lokakuisten listakin täyttyy niin nopeaa ettei pysy perässä. Mies lähtee töihin taas maanantaina joten aika taitaa olla jatkossa vielä enempi kortilla =)

Nyt lepäilemään ennen kuin touhut taas alkaa...

Lähtipäs äkäsesti tuo ed. viesti joten tässä vähän lisää kuulumisia.

Täällä menee samaa rataa ku ennenkin. Lisäraudalla ei ole näköjään mitään vaikutusta herrojen vatsoihin - hyvä niin.
Eilen olin ekaa kertaa vauvojen kanssa kaupungilla. Käytiin Sinooperista hakemassa kutsukorttipohjia ristiäisiin (tuli mieleen että sama reissu tehtiin aikoinaan isoveljen kanssa ekana kauppareissuna kaupungilla :) )
On sitten varsinainen mummomagneetti nuo kaksoset: puolen tunnin aikana sain selittää varmaan 10 kertaa että
a) ne eivät ole nukkeja
b) ne ovat poikia
c) ne eivät ole identtisiä
d) ovat jo "isoja" koska syntymäpaino oli 2370g
e) Ja lopuksia kiitin hyvän jatkon toivotuksista

Onneksi kaikki oli vielä positiivisia kommentteja. Työkaveri (jolla kaksoset) on saanut kommenttja kyllä laidasta laitaan, törkein mun mielestä se kun mummo alkanut huutamaan linja-autossa että "tuon siitä saa kun niillä hormooneilla leikkii!" Joopa.

Karseeta, taitaa olla talvi tuloillaan kun on piha-allas JÄÄSSÄ! Kai se on haettava talvitakki varastosta.
Illalla menen kaverin kans kattomaan Rhythm Of The Dancea, kivaa :) Kuinkahan se isi pärjää täällä koko poikalauman kanssa?

Onnea taas kaikille vauvansa jo saaneille!

Fantti: aika hauska tuo sun ajatus siitä, että pitäisi tulevaa isää jotenkin viihdyttää. Meillä neiti ainakin lumosi isänsä niin, että mies tuskin muisti minun olemassa oloani. Ja seuraavana päivänä oli jo klo 8.00 sairaalassa meidän (siis tyttönsä) luona ja lähti vasta myöhään illalla ja sama toistui päivästä päivään. Meil ei ollut perhehuonetta, mutta jos olisin tiennyt kuinka innostunut isä tyttärestään oli niin olisin voinut koettaa siihen päästä. Minusta oli ihanaa kun isä hoiti vauvaa varsinkin kaksi ekaa päivää niin sain itse levätä. Vaihdoin ensimmäisen vaipankin vasta 3. päivä synnytyksestä :)

Tänään oli 1kk neuvola. Paino noussut kahdessa viikossa 600g!!! Mieletön syömäri tuo tyttö ja mieletöntä on tää maidon tulokin. Muuten kaikki ok. Korttiin täti oli kirjannut "Vuorovaikutus toimii hienosti" :)

Täällä pakkasta 6 astetta. Talvirenkaat alle siis :) Ja Vuokatin ensilumen latukin on jo auki ja vilinää näytti riittävän. Täytyy kyl tykätä hiihtämisestä paljon, että siitä suostuu maksamaan.

Nyt päikkäreille äitikin. Rankka aamupäivä takana neuvolan ja työpaikalla vierailun jälkeen...

Kylie ja "Lyyli"

Huh, vihdoinkin kotona!!

Onnellisena ilmoitan, että meille syntyi suloinen tyttövauva 15.10, pituus 48 cm ja paino 3312g.

Vauva tuli maailmaan 13 tunnin avautumisvaiheen jälkeen kiireellisellä sektiolla. Syitä sektioon oli muitakin, mutta lopullinen päätös tehtiin minun supistusten aikaisten vauvan heikkojen sydän äänten vuoksi. Kokemus oli hurja, mutta onneksi palkkio mitä mahtavin. Sairaalasta tultiin kotiin eilen. Vauva otti heti homman haltuun, eikä liioin antanut vanhempiensa viime yönä nukkua... Hieman siis yliväsynyt olo, mutta eiköhän tämä arki tästä vähitellen lähde käyntiin.

Onnea kaikille muille vauvansa saaneille. Päivitän listan tapahtumat tässä kunhan ehdin hetkeksi istahtaa... Tsemppiä mielettömästi vielä mahakkaille!! Kyllä odotus pian palkitaan!!!

Nyt syömään ja nukkumaan hetkeksi, ellei vauva herää :)

Kaneli 0+0!!!