LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Mammolle lämmin :hug: , pitkä aika odotella :/ .

Ja Dogtor :eek: :/ , mikähän ihme se sinulla oli! Onneksi ja toivottavasti moiset pelottelut nyt pysyvästi takana päin. Mites musta tuntuu, että sulla kans aina sattuu ja tapahtuu... Hui, onneksi selvisit "pelkällä" säikähdysellä!!

Tuosta kouluun viemisestä tai itse menemisestä.. On se vaan jännä juttu, miten paljon lapsen odotetaan ja/tai annetaan muuttua pienessä ajassa. Nimittäin ei meillä tuo eskari saa kulkea vielä mihinkään yksin ja sitten taas kun koulu alkaa, niin sitten nuo muka jo saavat hyvinkin kulkea itsekseenkin. Kyllähän nyt tuntuu, että jos tuon päästäisin yksin jonkun pienen matkan kulkemaan, että teen melkeipä laittoman teon, jos nyt ihan niin voi sanoa. Meillä päiväkoti on tuossa ihan vieressä, viereisellä poikkikaudulla. Kotimatka olisi lyhyt ja minusta ihan turvallinenkin vaikka nyt yksi pieni tie olisi ylitettävänä. Niin eihän tuon annettaisi sitä matkaa yksin kulkea, vaikka minä luvan antaisinkin. Ja sitten taas parin kuukauden päästä tuo muka saa mennä kouluun yksin, jonne on sentään jonkun verran pidempi matka ja muutamakin tien ylitys, joista toinen aika hankalassa kohtaa... Saas nähdä miten sitten matkojen kanssa tehdään, nyt jos minäkään en voi jäädä kotiin :( . Tosin tuo tyttö on luonteeltaan kyllä sellainen, että jos uskaltaa yksin lähteä, niin menee kyllä varmasti varoen. Mutta on se sitten kyllä jotenkin hurjaa! Sekä minulle että lapselle. Kesän aikana täytyy tietysti matkaa opetella ja muutenkin antaa hiukan liikkua tässä ihan lähistöllä. Johan meni selittelyksi, mutta että pienessä ajassa iso muutos!! On se koulun alku sitten muutenkin tosi jännää aikaa ja tuo varmasti paljon uusia juttuja. Miten alkaa koulu ja oppiminen sujumaan, läksyt jne.

Ihanaa, kun alkoi viikonloppu :) . Täytyy kyllä sanoa, että oli silti tosi kiva viikko töissäkin :) . Kyllä edelleen tuntuu, että tietyllä tavalla töissä pääsen paljon helpommalla kuin täällä kotona, aika jännä. Ja töissä kun niitä lapsia on paljon enemmän :LOL: . Mutta vaikka töissä olis kuinka mukavaa, on viikonloppu aina viikonloppu ja maantantai aamuna saattaa tuntua, ettei huvittaisi lähteä. Minä meinaan nyt avata suklaarasian :p , koko viikon kävelyn kunniaksi :ashamed: :snotty:

Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Dogtorille :hug: Kuulostipa tosi hurjalle tuo sun kohtaus :eek: Sanovatko olisko mitään tekemistä sen Emman poismenon kanssa? Aattelin vaan kun mun ystävä on saanu vastaavantyyppisiä kohtauksia äitinsä kuoleman jälkeen. Kuulemma psyyke saa kropassa aikaan vakaviakin oireita. Kummalline kapistus koko kroppa...

Joo, tämä oma kroppa alkaa ilmeisesti sanomaan sopimusta irti, eli jotain olis tehtävä :snotty: Mutta pakko tässä vaiheessa sanoa, että kiitos tosiaan kaikista haleista ja tsempeistä, mutta minä en tiiättekö jaksa oikein murehtia koko asiaa. En tiedä onko tämä kovin tervettäkään, mutta en vaan jaksa. Ja sitten kun tässä on viimeaikoina ollu niitä vääriä hälytyksiä, niin en minä edes osaa odottaa pahinta *koputtaa puuta*. 95% noista kasvaimista osoittautuu hyvänlaatuisiksi, eli odotusarvo on ihan ok. Ja totta sekin, että eihän se etukäteen murehtiminen mitään auta. Murehdin sitten jos pahasti käy... Jotenkin en usko vielä koko hommaa muutenkaan. Mutta onhan tämä suoraansanottuna aika helvetin ironista, että muutaman kuukauden sisällä on saanu pelätä kasvaimia jos missä, ja lopussa se löytyy sieltä mistä ei olis edes osannu odottaa. Minä tosiaan menin VAIN JA AINOASTAAN kilpirauhasenultraan, jossa selviäisi onko kilpirauhanen suurentunut vai ei, mutta heti kun lääkäri laittoi sen vempaimen kaulalle niin löytyi tuo suurin kasvain. Kyllä siinä vähän säikähdin kun lekuri huusi avustajalle, että "kyllä täällä pirkko sitä neulaa tarvitaan, laita valmiiksi" :eek: Ja v***u että tuntui muuten epämiellyttävälle se toimenpide :kieh: No, onpahan otettu.

Mutta paljon rasittavampaa tällä hetkellä on se, että mulla on jo kolmatta päivää oikea korva ihan hemmetin kipiä :headwall: Särkylääke kyllä auttaa, mutta ei sitäkään tekis mieli syödä koko aikaa :ashamed: Kävin minä lääkärissäkin, mutta taas on vain käytävä pahasti tulehtunut, ei välikorva kuitenkaan. Tippoja sain, mutta antibiootit ei auta... Ärsyttävä korva |O

Laihtuminen on nyt jäissä kun olin lastannu vahingossa puntarin päälle vaatepinon, ja siellähän se puntari ol ollu koko ajan päällä, joten patteri loppu. Eli siksi ei väliaikatietoja tältä rintamalta :ashamed: Yk smuuten mikä v****taa ihan kympillä tuossa koko kilpirauhasasiassa on se, että mulla on ne kaikki muut kilpirauhasen liikatoiminnan oireet mutta EI SITÄ LAIHTUMISTA |O :eek:


"Oireet

Kilpirauhasen liikatoiminta voi jäljitellä muita sairauksia, joten se saattaa joskus olla hankala tunnistaa. Potilaalla voi olla useita oireita samaan aikaan:

* laihtuminen, lisääntynyt ruokahalu
* sydänoireet (nopeutunut ja/tai epäsäännöllinen syke, tykyttely)
* lisääntynyt hikoilu, lämmönsietokyvyn huononeminen
* lämmin, kostea iho
* suurentunut kilpirauhanen
* uupumus, lihasheikkous
* käsien tärinä
* hermostuneisuus, ahdistuneisuus, univaikeudet
* lisääntynyt suolen toiminta, ripuli
* kuukautiskierron muutokset
* silmäoireet (esim. silmien pullistuminen ulospäin, kuivuus, punoitus, näköhäiriöt) "


Alleviivasin kaikki mitä multa löytyy, mutta eikö v***u ole mieltäylentävää, että kahdesta noista ensimmäisestä oireesta mulla on se harvinaisempi, eli lisääntynyt ruokahalu :eek: Olis täsätkin koettelemuksest avoinu edes olla jotain hyötyä :headwall: :headwall: :headwall:

Joo, mutta nyt meen kaatamaan itelleni lasin viiniä. Ja palaan jossain välissä kertomaan uusimman koekeittiön kokeiluni. Oli muuten sairaan hyvää ruokaa! Ja kevyttä :)
 
kiitti kaikille ja myös mammolle iso hali täältä :hug:
säikähdin tosi pahasti ku tk lääkäri tuli sanomaan mitä mulla epäillään ja hän soittaa kysille ja ambulanssin..
mullahan se happijuttu laski hirveesti amppari kyydissä joten siellä jo hapettivat mua..ja mulla on kädet ihan kipeet ku on niin paljon ollu niitä kanyyleja ja kaiken moisia piikkejä,ja se valtimo koe on ihan :eek: :kieh:
meillä on tosi kova sukurasite veritulppiin joten siks katottiin sitäkin tosi tarkkaan,mut kivapa oli koko ajan ukko lääkäreille tisuleita esitellä :ashamed: no onneks oli mukavia lääkäreitä.siel olivat jo mua odottamassa lääkäri 2 opiskelija lääkäriä ja pari hoitsua ja heti hommiin..mä oon ihan uuvuksissa kaikista noista..

ja tuolle ei oikeen oo mitään syytä miks se tuli,se vaan voi tulla..onneks sit ei ollu mitään ku mulla on pienenä ollu reikä sydämes nii...kaik on mahollista..ja juu sairaala on tullu tosi tutuks,ramppasin siellä jos jonkinmoisissa tutkimuksissa vuosia sitten..
ukkoki oli ihan paniikissa,pelkäs sitä kaikkein pahinta,mun ukki kun halvaantui lähes kokonaan tulpan takia :/ nyt oon kyllä iha iisisti ollu.harmittaa ku kamu pyys ratsimaan ja piti perua se,ja taas tiiä sit koska sillon vapaata..mä haluun ratsastamaan!!!!!!!! :D
anteeks kun en kommentoi nyt pahemmin mitään,pyörii vaan kaikki tuo paska mielessä koko ajan
 
Hui sentään tohtori siun kohtausta :eek: Nyt lepäilet ja ratsastat niillä hepoilla toistaseksi vain unissa :hug:
Mammoliinolle :hug: jaksaa.Toivotaan ettei tuloksissa mitään vakavaa.
Yksäitin päiväkodin käytöksestä kannattaa huomauttaa ehdottomasti!Eihän semmosta sais tapahtua :eek:

Ellan lemppari ohjelma on ollu tähän asti juniorilta tuleva se pingviini ohjelma mikä kestää n. 3min. Meillä katsellaan harvoin telkkaria.Yleensä ennen hoitoon lähtöä laitan aamulla juniorin päälle jotta saan syödä rauhassa :D

tinakenkätyttö ollaan käyty kahtomassa muutamia taloja mut sen ekan "unelmatalo" löydöksen jälkeen ei ole osunut kohille parempia.Sen paikka on vaan niin iso miinus :| Meillä kävi talon arvioitsia tällä viikolla ja arvioi meistä ihan kivan summan ajateltuna lama aikaa jne. :D Samalla välittäjä kertoi asunnosta joka tulee myyntiin mei läheltä.Kuulosti liiankin hyvälle,hintakin ihan ok.Eilen sitten kertoi että oli muistanut hinnan väärin ja on reilusti enemmän mitä suunniteltiin asunnosta maksaa. Joten se siitä...!Eli etsinnät jatkuu :D

Myö lopetettiin Ellalta maanantaina iltapullon anto.Nukutuksiin on menny 30min-1h kun ennen on nukahtanut ilman nukutusta.Tämän viikon yöt on sujunu myös hyvin kun neuvolasta neuvoivat yöhuutoihin pukemaan paljon päälle yöksi.En tiiä,mutta taisi auttaa?!Viime yönä huusi mutta muuten miusta hyvä et viikko saatiin nukkua jopa 7h putkeen :saint:
Taidankin tästä muuten nukkumaan lähteäkin...Öitä! :wave:
 
Iltoja! Meilä on molemma pojat kipeinä. Danielilla kylläkin eka ainakin osittain kuumeeton päivä (en ole mittaillut pahemmin) ja Jepellä pientä lämpöä. Oli muutes tuskanen päivä. Pojat riiteli, Kiia reihui ja riekkui ja meillä oli kahvi LOPPU! Sain vaan aamulla 2 kuppia |O Ja kauppaan ei päässyt. Olin aikasta hyvällä tuulella kun mies puol neljän aikaa kotiutui :kieh:

Miä unohdin tänään käydä punnaamassa :ashamed: Ja oikeestaan olo/tunne on sen mukainen että tokkopa on mitään lähtenyt, tainnut tulla vaan lisää :whistle: :ashamed: Kauhea turvotus mahassa ja öklö olo :x

Mitens Dogtorille noin pääsi käymään :eek: Hui, varmasti pelästytti! Nyt neiti ottaa siellä IHAN rauhallisesti ja huilii :hug:

Mammoliino
kyllä sulla tosiaankin on ollut viime aikoina kaikenlaista huolta ja murhetta :hug:

Vipin Ella tykkää pinkkupoppoosta :D Meillä se oli yhdessä vaiheessa varmaan lemppari. Toki katsoo sen nytkin jos tulee ja tuo hoksaa. Se on rasittava se tunnari. :kieh:
 
|O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: |O Kiia päätti klo 4 että nyt on aamu |O reilun tunnin yritin vaikka mitä että nukkuis... mut ei! Vieressä tuo ei osaa nukkuu vaikka siihenkin yritin. Pimu koitti vaan kaivaa multa silmät päästä ja syötti omia sormiaan mulle. Ja oli olevinaan niin pirun hauskaa |O

Just sammu tohon lattialle :eek: Pitää siirtää sänkyynsä. No ei tässä ite enää maate pääse kun kohta nousee pojat :headwall: Taijan mennä kattomaan hello kityä juniorilta ihan yksin :D Ai niin, ei muutes uskaltanut ukkokaan nukkua pitempään :whistle: Oisin varmaan nuijinut sen jos ois maate jäänyt...

Ottaa muutes lievästi sanottua päähän :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:



*********HERHILÄISHOIKENTAJAT******************************

.....................................PAINO..........TAVOITE......................MUUTOS

TUUTILULLA..................72.3kg..........-7kg............................-700g*
MAMMA3.......................63kg..............-5kg/kiinteytys...........-1,2kg
MILEKO35.................... |O |O ..........-10kg aluks.................-2.3kg*
LEYA.............................--------...........-8kg............................-900g
TOPSY..........................71.7kg...........-6.7kg.........................-2.8kg*
ÄITIVAAN......................69.7kg...........-5kg
RONTTI.........................--------............-2,5kg/iltah. pois.......-500g*
MAMMOLIINO...............-- :eek: --............-12kg.........................*
KATJANNA.....................66kg.............-7kg............................-900g*
DOGTOR.......................69kg.............-10kg..........................-3kg*
NIINUKKA.....................------.............--------.........................-1,2kg
 
Laihduttajilla siis tähti niitten kohdalla, jotka ovat ilmottaneet jotain tän vkon painosta.

Tohtorilla kiperän kaameet paikat. Onneks kaikki kuitenkii kunnossa. Kannattaa lääkärin lepokäsky ottaa nyt tosissaan.

Mammoliinoakii koetellaan nyt monella tapaa. Toivottavasti kaikki on ok :hug:

Minä oon tekemässä ruisleipää. Eilen laiton taikinan tekeytymään ja nyt on leivari tulilla. Ohrarieskaakii meinasin tehdä. Tytöt saa väsätä patonkia ja sämpylöitä.
Sanni on vaihteeks hirveen räkänen jä kiukkunen. Kaikkeen on vastauksena ei...
 
Huomenta,

Ja ihan ekaksi superisot halit mammolle ja dogtorille :hug: - ja taas kerran on todettava, että Mammoliino osaa kyllä ilmaista itseään kirjoittamalla mielettömän hyvin. Tekstejäsi lukiessa uppoutuu ihan täysillä sinun senhetkiseen tunnetilaan.

Mulla on läppäri keittiön pöydällä - Hilma tuossa syö itsekseen muroja ja mies vastapäätä lukee lehteä -lepposa lauantaiaamu :) Tänään ollaan menossa naapuriin viettämään koko perheen voimin espanjalaista iltaa. Heillä lähes samanikäinen tytär, joten lapsilla on seuraa toisistaan. Luvassa siis hyvää seuraa, taivaallista ruokaa ja varmaan juomaakin :D

Voi noita Milekon leipomisia - mäkin haluun itsetehtyä ruisleipää! Olisikin leivinuuni...

Meillä lempiohjelmia: Myös Hilmaa viehättää se juniorin tipu - mä oon sitä juniorin sivuilta koittanut meille voittaakin, siis pehmoleluna. Juniorilta tuleva vauva-tv uppoaa edelleen ja sitten pikku kakkosen jaksaa katsoa aina, rölliä tosin vähän pelkää.

Mä rupean nyt tekemään tomaattikeittoa ja tapaksia iltaa varten...
 
Meilläkin on yksi pieni juniorin tipu, jossakin päin taloa. Kiian kummitäti osti heille ja antoi yhden meille. En vaan muista mikä noista kolmesta se oli :ashamed:

http://store.mtv3.fi/epages/MTV3.axl/?ObjectPath=/Shops/MTV3/Products/%22MTV-JR%20P%C3%96LL%C3%96SETTI%22
 
mileko mulle voi laittaa että kilo on tippunu..

heikko olo jatkuu,ei oikeen mitään jaksais tehdä,nukahdin eilen jo 23 sohvalle,en millään meinannu jaksaa kävellä sänkyyn ku ukko herätti..
sitten sain nukkua 12 asti aamulla,ihanaa..
just tuossa kanasalaatin tein,olipas hyvää..

meillä suosikki ohjelma on juniorin vauva tv.meillä ei kyllä paljoo katella telkkaria,ja salkkareita tuo jaksaa kans kattoo ihan kiltisti :D

nyt ois mentävä koissu ruokkii :wave:
oliko muilla tänään vaikeuksia päästä palstalle?
 
Terveiset junasta jostakin Oulun ja tampereen väliltä :D Reissu meni kivasti ja vaatteet oli da-daa, ihania :D Susaakin oli kiva nähdä, on kuulkaan nätti ja hoikka tyttö :eek: :D Muuten shoppailtiin, syötiin ja nukuttiin piiitkiä hotelliöitä. Tytöillä oli mukavasti mennyt päivä hoplopissa ja rossossa kun olin kokouksessa.

Huoh, nyt pitäisi vielä vajaa kaksi tuntia jaksaa, onneksi on netti ja Annin viihdyttäjä mukana :)
 
Sunnuntai-aamua naiset :D ! Lähdetään tästä kohta isompien kanssa mummulaan luistelemaan ja minä uudestaan vielä sinne Pajutilalle shoppailemaan :p . Onpa ollut kiva viikonloppu, eilen miehen ja kavereitten kanssa kesken teatterissa ja syömässä päivällä, illalla sitten vielä kavereilla herkuttelemassa ja juttelemassa. Ai että kun olikin olevinaan mukavaa. Tampereella nyt esitettävä Luolamies on kyllä huippu!!! Kertoo NIIIIIIN hyvin naisten ja miesten välisistä eroista :D . Sai kyllä nauraa ja ehkä toisesta oppikin jotain :whistle: .

Tänne ei muuten kummempia, pikkuneiti meinaa olla kiukkuinen, kun ollaan vaan tavallisesti tässä kotona, mutta heti jos johonkin mennään, edes ulos, niin ei kiukkua yhtään. Mistähän moinenkin? Aika inhottavaa, kun välillä heti aamusta alkaa tuon jalassa huudon |O .

Mun painojuttuihin vois laittaa, että on tippunut -500g, mutta että tavoite olis -2kg500g Tavallaan siis plus miinus nolla tuohon aiempaan juttuun, mutta näyttää kivemmalta, että on jotain edes tippunut :LOL: . Ja jestas pystynköhän tuohon tavoitteeseen ikinä |O , vaikkei sen suurempi olekaan :snotty: .

Täällä onkin ollut nyt melkoisen hiljaista...

Nyt pukeen vaatteet ja menoks. Olin eilen ihan ihmeissäni, miten tuo keskimmäinen oli oppinut luistelmaan kahdella päikky-luistelukerralla. Hienosti pysyi ja pystyssä ja meni itekseen :) .

Tospy muuten, kävitkö kirpparilla? Ja löytyikö mitään? Kiva kun oli kiva reissu ja kiva olisi ollut teitä Susan kanssa nähdä :D . Vaan on tuo aika nykyään niiiiin rajallista!!
 
Huomenia!

Hiljaista ompi ollut. Mitäs työ arvon leidit ootte oikein puuhailleet? :)

Miä täällä oon käynyt noita askartelurojuja läpi. Mielettömästi meni roskiin roskia joita oon säilönyt sillä periaatteella- tästähän voi jotain tehdä :whistle: :ashamed: Oon säilyttänyt niitä tuolla leivinuunin pankolla pois näkyvistä ja nyt oli pakko tyhjentää jos ja kun tuota uunia vihdoinkin alkais kokeilemaan. Miä vaan en osaa sitä oikein käyttää :ashamed: No pitääpi opetella. Tuossahan ei ole mitään mittareita tms. vanha uuni vuodelta yks ja kaks.

Tuo uunin käyttöaikomus poiki aika paljon hommia. Piti raijata tuol huoneessa tavaroita toisin päin. Eihän muissa mitään mutta ne korkeat lasikaapit täynnä lasia. Tyhjensin yhden kerrallaan, siirsin kaapin ja täytin jne taas uusiksi. Kilpparin allaskin piti sen tähden siivota et sain toiseen kohtaa. Muuten raukka ois viel kiehunut kun olis ollut liian lähellä tuota hellaa :whistle:

Kipsutin kiukkunen kuin ampiainen. Isi ei kelpaa vaan äiti. Nytkin repii käsistä ja polkee jalkaa - huudosta puhumattakaan. Joten luovutan suosiolla :wave: :wave:
 
minnuu väsyttää,ja v******a..mistähän lie johtuu..no tietää et ens viikolla olis ne päivät..voisin varmaan kuristaa jonkun..ukkokin on ollut ihan hiljaa kun mie en jaksa paljoo sanoo mitään..

dogtorin sairaalareissu hirvitti,kyllähän jos sukurasitteena on noita veritulppia ym.niin tollaset jutut pitää ottaa aika vakavasti..miekii vaihoin 60% margariinin 38% beseliin,vaikka ei meillä sinäänsä ole kuin verenpainetautii miun vanhemmissa,mutta kuitenkin..

venla on kuin enkeli..kun turvalliset rätit lähettyvillä,viimeviikon alulla kaamee kiukkuuminen ja en tienny syytä enneku yhtenä päivänä viskasin sille nuo unirätit,niin kiukkuuminen loppu siihen :eek: ja sen jälkeen nuo ovatkin tuolla lattialla pyörineet..

tuosta kouluun ja eskariin viennistä..meillä silleen että eskariin ja kolmanteen luokkaan asti kuletetaan koko lukukautena taksilla,mutta sitten neljänneltä luokalta eteenpäin joudut huhtikuusta loka/marraskuulle asti polkee polkupyörällä..oli ilma mikä hyväänsä :eek: ja huvittavinta on se että esim naapurista haettii tokaluokkalainen taksilla ja nelosluokkalainen lähti sitten polkemaan vesisateessa 3.5km kouluu..
 
Vip, laittelin sulle meiliä yks päivä saitko? :attn:

Tuutis, meillä on leivarissa mittari tuossa ulkopuolella, mutta sisäpuolella, uunissa, mekin sitä pidetään. Lukemat on ihan erit kuin uunissa. Eli voit ihan hyvin pitää sellaista paistomittaria sisäpuolella niin tiedät vähän missä mennään.

Törmättiin Yodottajan kanssa kirppiksellä ja oli puhetta jos pidettäis tapaaminen täällä meillä joku ilta vaikka ja pitäisin teille samalla meandi kutsut, ei nyt mitkään viralliset mutta kuitenkin että pääsette vaatteet tsekkaamaan. Olisko Oululaiset innostuneita?
 
Hei,

Mekin käytiin aamulla puistossa koko perhe. Anni ja mies luisteli viereisellä kentällä. Tänään olikin paljon porukkaa siellä. Ilma on ihan kohtuu hyvä vaikka ei aurinko paistakaan, mutta muuten sopiva ilma ulkoiluun.

Mulla on vähän sama asia näiden viikonloppujen ja töiden suhteen kuin Rontillakin. Nautin aivan mielettömästi viikonloppuista kun saa olla perheen kans, mutta sitten toisaalta en todellakaan jaksaisi enää olla täysi päiväisesti kotona. Viime viikolla oltiin tosiaan pari ylimääräistä päivää kotona kun Apinanpoikasella nousi se kuume yhdeksi yöksi ja siinä ajassa alkoi jo tuntua että hohhoijjaa. Kitinää ja muutenkin ihme tyytymättömyyttä, varsinkin tuolla pienemmällä jos ollaan kotona vähänkään enempää. Toisaalta sitten nuo sairas päivätkin on ihan mukavia ylimääräisiä "vapaapäiviä" jos niitä ei ole liikaa. Minusta siis on kiva kun on sopivasti tarha-työ ja vapaapäiviä, mutta en haikaile kotiin jäämisestä enää edes kesän ajaksi. Mulla on kuukauden kesäloma ja luulen että se on riittävä meikäläiselle.

Topsy; meillä ainakin arki-illat on niin kiireisiä ettei silloin ehditä millään. Muuten kyllä olisin tosi innokas näkemään muitakin loka taaperoita. Ajattelitteko ihan aikuisten kesken vai niin että lapset on mukana? Ja siis arkena vai viikonloppuna?

Meillä Apinanpoikanen nukkuu ja Anni lähti naapurin kans ulos. On tämä kiva nykyään kun tietää että viikonloppu tuo poika nukkuu varmasti ainakin sen kolme tuntia. Silloin saa itse kivasti levähtää tai lukea. Ennen tuosta ei voinut olla yhtään varma nukkuuko tunnin vai kolme. Nyt on ihan säännöllisiä kolme tuntia tai ylikin. Yöt meillä menee edelleen sen yksitoista tuntia putkeen.

Perjantaina sain vihdoinkin järjestettyä neidin huoneen kaikki hilut ja tavarat. Ja kun järjestin ne, niin huomasin ettei tuo tarvitse mitään hyllykköjä yhtään enempää kun nuo mahtuu entisiinkin kunhan pitää vaan paikat siistinä. Eilisen päivän neiti leikki koko päivän omassa huoneessa tavaroillaan. Varmaan tuosta oli itsestäkin mukavampaa leikkiä kun paikat oli järjestyksessä ja tiesi mistä mitäkin löytyy. Se vaan otti aivoon että tuo neiti ei itse vaivautunut auttamaan mua yhtään |O Totesi vaan kuinka minä olin sotkenut hänen huoneensa kun levittelin ensin kaikki levälleen ja aloin siitä sitten järjestää. Onneksi mun perfektionisti sisko tuli kylään ja tietenkin kaveriksi. :D Uhkasi neitiä kovaan ääneen ettei huoneen parane olla huonossa siivossa kun hän ensi kerralla tulee kylään. Toivottavasti meni komento jakeluun.

 
Oululaiset me kyllä tullaan Siljan kanssa mikäli vaan päivä ja aika passaa. Viikonloppuna tosin ollaan poissa kun sillon on miehen mummun hautajaiset. Mutta mielellään kyllä liitytään mukaan porukkaan!

Huh, huh, meillä "muutto" menossa tai eipä sitä voi paljoa muutoks sanoa kun edelliset asukkaat on kirjaimellisesti eläneet ku siat sielä ja jälki on aivan karseeta |O Esim. roskikseen jätetty roskia ja koko se kaappi täynnä ruskeeta töhnää, seinät koko kämpässä täynnä roiskeita ja kaikki kaapit ym ihan paskassa... No onneks täytyy alkaa maksaan vuokraa vasta ens kuun puolesta välistä, se vähän helpottaa. Jos olisin aiemmin tajunnu sen sotkun määrää niin olisin käskeny vuokraisäntää hankkimaan sinne siivoojat, mutta en jaksa enää alkaa sille soitteleen ja asioita sopimaan...tietääpähän sitte ainakin että on paikat siistinä kun on ote jynssänny talon lattiasta kattoon. Ollaan kuitenkin jo ihan hyvällä mallilla ton siivouksen kanssa, vaikka vielä on kyllä tekemättäkin. Onneks tuo mun mies on sitä ahkerana puunannu niin ei tosiaan jää itelle kaikki.

Dogtorilla ollu kyllä taas kovat paikat, onneks nyt jo kaikki parempaan päin :hug:
 
Niin ja mun paino oli noussut +200g |O eli tämän viikon paino 66.8kg Ja mittasin oman pituuteni samalla kun käytiin Annin 5.v neuvolassa, ja se on 159.5cm ja uusi tavoite paino.59kg. On ehkä vähän realistisempi kuin tuo 55kg. :D
 
Keiju07
Sunnuntaita!

Ehdin muutaman rivin näpytellä ennen kuin neiti ja mies pelmahtavat kotiin. Olin juur jumpassa pitkästä aikaa ja hyvää teki! Vähän hirvitti tuo vaaka vaan pukuhuoneessa, kun paino alkaa melkein jo huidella niissä lukemissa kuin missä viimeksi olin vasta loppuraskaudesta... huh ja puh... ja syy on ihan itessä... ei mun todellakaan tarttis syödä näin paljoa. No jospa se neuvolan täti laittais mut ensi viikolla ojennukseen, niin jaksaisin tsempata.

En oikeestaan jaksa nyt kirjoitella mitään ihmeellistä, lohtua haluan täältäkin vaan valaa mammolle ja dogtorille!! En tiedä millasta on, kun terveys kunnolla reistailee, mutta oon jo ihan hajalla pienistä punkteerauksista ja migreeneistä, joten voin yrittää kuvitella. Mammo, pidät vaan nyt positiivisen mielen yllä ja tohtori muistaa ottaa rauhallisesti jonkun aikaa. Etenkin kun on ollut tuota psyykkisen puolen stressiä, niin paras antaa kropankin lepäillä!
 
Moikka kaikille!!!En ole paljon kerinny kirjoittaa mutta tää aika menee lasten hoitamisessa.Ja nyt on vahva epäily siitä että voisin ehkä olla raskaana uudestaan.Alamahassa sellaista menkkamaista kipua ja vuotaa sellaista roosaa.Kuukautiset ollu epäsäänölliset joten siitä en voi sanoa mitään.Meillä poitsulta otettiin tutti pois torstaina ja ihan hyvin on menny.Oli aika riippuvainen tutista.Nyt eka kerran laitto nukkuun ilman itkua:)Sanojakaan ei paljon ole viellä.Mutta ehkä nyt sitte kehittyy sanoja.Hyviä vointeja kaikille.Käyn aina ku kerkiän kattomassa mitä teille kuuluu. =)
 

Yhteistyössä