LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tytteli lisäilin sua facebookissa kaveriks,et jos joku emma siel huutelee nii se oon mä :wave:
Pikaseen täällä! Onpa ollut sellasta hulabaloota jonkin aikaa täällä, etten ole jaksanut pahemmin täälläkään käydä
:ashamed: aina välillä nopsaan käyny lukasemassa. Mutta dogtor minä juuri kävin facebookissa eikä siellä sinun kaveri pyyntöä ollut :eek: että toki sut lisään! Onpa kummaa, Milekon kutsun sieltä bongasin, mutta ei ollut kuin se :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Kiipeileekö muiden muksut?? Kaverin tytöt ei kiipeile mihinkään, ihan kade oon. Ainoo hyväpuoli tossa on, että vaikka ei kävele vielä(kään) niin kiipeily osottaa, ettei oo motorista häikkää. No, jospa kävelyn myötä kiinnostuis tallaileen tasamaalla...
Kiipeilee

:eek: ja minä välillä kauhusta kankeena, ykskin päivä Eemil tuli pää edellä sohvalta lattiaan ja siitä vielä kuperkeikat ympäri! Jos minä olisin sellasen voltin tehnyt, niskat olis poikki :LOL: siinä Hilma-Inkeri yritti olla tissi suussa ja toinen parkuu kuin syötävä, onneks ei käyny kuinkaan, tuli vaan otsaan sarvi ja musta silmä :eek:

Juoksee ja hyppää sohvalle lennosta :LOL:
 
Yksäidille ihan mielettömän ISO :hug: Mulla meinas itku päästä kun sun juttuja luin :'( Toivottavasti Pessin yskä hellittää ja sinä pysyt kasassa. Eikö teillä ole kunnan puolesta sillon tällön mahdollisuutta kodinhoitajaan tms? Tuli vaan mieleen kun tutulla käypi semmonen kerran viikossa... En kyllä yhtään tiedä, että millä perusteilla. Mutta paljon jaksuja arjen pyöritykseen!!!

Hei, mitä te paatte näille mukeloille käsiin kun menette niiden kanssa ulos näillä ilmoilla? Me on kokeiltu hanskaa ja lapasta jos minkä näköstä, mutta aina on kädet ihan jääkylmät. Ja nuhahan siitä seuraa :headwall: :headwall: :headwall: Minä alan jo luovuttaa kohta koko ulkoilun :kieh:

Ihania kuvia oli Hilmasta ja Siiristä :heart: Tosi jännän näköstä kun kummallakin neitosella on jo ihan kunnon tukka. Meidän neidillä ei ole kun ohut lirunen niskassa. Sillä ei edes mullet-kerhoon olis asiaa :D
 
Huomenta,

Minttu se taas on sairas, yskää, oikein kosteaa keuhkoista, sellaista lohkeavaa, tulipunainen nokka vuotaa ja saas nähdä nouseeko kuume. Huvittavaa sinänsä, angiinan antibiootti on vielä kesken, joten mitäs sitä kuurin loppua odottamaan, uutta päälle vaan ennen sitä. Tässä on ollutkin aivan putkeen kaksi korvatulehdusta, silmätulehdus, noro, angiina ja nyt tämä. Hohheijaa sanon minä...

Yksäiti se kuitenkin kestää kaiken yksin, :hug: Tosiaan eikös teillä saisi apua mistään? mulla kaverin mies oli joka toinen viikko reissutöissä niin hänelläkin kävi kerran viikossa kodinhoitaja.

Mammoliino, lapaset ja reimatecin kinttaat. Surullista mutta totta, myös Annilla aikanaan, vain Reimatecit pitivät sormet lämpiminä kera lapasten. Muuten kun en viitsisi tuota merkkiä ostaa, kun ne kirjaimet siinä rinnuksissa maksavat n. 50 euroa... ja hanskoissa sen kympin ;)

Minttu herää nykyään 0640 joten tässä on kivasti aikaa hommailla kaikkea ennen kuin Anni nousee yhdeksän aikaan. Sitten voitaisiinkin siivoilla Mintun kanssa, anni menee naapuriin leikkimään. Illalla tulee vielä kaveri lastensa kanssa kylään ja mieskin on työreissussa yön yli, joten tämähän on ihan leppoisaa :D
 
yksäidille :hug: mitähän niillä teijän tarhan tädeillä liikkuu päässä,?lähinnä tuo kakkajuttu nauratti ja ärsytti..hitto jos mukula kakkaa kolmekin kertaa niin olis mukamas joku mahatauti tulossa...no joo..meillä on kamalan yskäsiä lapsia,mutta jos jaksaavat leikkii ulkona ja sisällä ja syödä kunnolla niin hoidossahan nuo ovat.eihän tossa muuta ole et sitten se yskä tarttuu. meillä ennen jouluu kaikki korsku tuolla,huvitti oikein nukkuma huoneessa kun tuntu et siellä olis 11 keuhkotautista ollu,eikä 11. 3-5v lasta :eek:

mutta vie vaan pojat hoitoon,on miun mielipide.viet tänään aamusta ja haet sitten lääkäriin iltapäivällä poika..

jepulis jee,mykkäkoulua taas..päässä sihisee :headwall: ja ukkokin nukku viime yön sohvalla...
 
Huomenta päivää kaikille =)

Yksäidille :hug: Ihme touhua teijen tarhalla täytyy kyllä sanoa :eek: Jos nyt yskän tai nuhan perusteella kotona pitäis olla niin eiköhän se taloa ois aika tyhjä yleensäkin (tai kaikki muut tarhat ym.) Ainahan jollain nenä valuu tai köhii..

Kiva että Santtikin on palannut ruotuun :) Hyviä kuvia Siiristä :heart: Tuutte muutes aina mieleen kun avaan koneen. Mulla on taustakuva viime kesän reissulta kuva Kiiasta ja taustalla näkyy rouva rinnuksiin asti (alapuolelta) ja Siirin jalkapohja :D

Siis tää kuva


Oliivian Hilmastakin söpöjä kuvia :heart:

Mintulle
paranemisia tuosta sairastelukierteestä :hug:

Niinukalle
:hug:

Ja mitähän muuta pitikään... :ashamed: Pitää kohta kelata taaksepäin.

Täällä tasaista hulabaloota. Eilisen päivän tässä istuikin seurana mun tätsy ja ilta vierätti Jepen kanssa siellä Voimalassa. Juteltiin mitä tavoitteitasillä on jna. Kolme tuntia meni matkoineen tuolla reissulla :eek: No toisaalta ihmekös se oli kun kolme lärpätintä oli saman pöydän ääressä :whistle: (poika, miä ja voimalan täti)

 
Ai niin kiipeilystä... Ei tuo kiipeile, onneks! Sohvalle ei pääse vielä tai sitte ei ole hoksannut että sinne voi kiivetä. Meijen sänky on viel korkeempi :) Ainut minne kiipeää jos on joku sopiva laatikko tms. Ootan oikein kauhulla sitä aikaa :/ Hilma kun katteli niin nätisti sohvalla telkkaria että. Meillä siinä noustais heti seisomaan ja pomppimaan :kieh: Oma nojatuolikin lähti evakkoon miltei samantien kun tuli, kun siinä ei voinut istua vaan piti seisoa ilman järjen häivää |O
 
Kotiäidille plussatuulia :hug:

Milläs viikoilla muutes työ odottajat nyt meettekään? Tuli vaan mieleen =)

Lillikselle onnea matkaan. Ettekös työ tällä viikolla mee juttelemaan sinne (minne se nyt olikaan) uudesta pienokaisesta.. Niin ja koskas hipkukalla olikaan joku liittyen samaan asiaan? Voikohan taas fiksummin näitä kysellä ku ei muista muuta kun että jotain uuteen vauvaan liittyvää teillä molemmilla oli tulossa :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ai niin kiipeilystä... Ei tuo kiipeile, onneks! Sohvalle ei pääse vielä tai sitte ei ole hoksannut että sinne voi kiivetä. Meijen sänky on viel korkeempi :) Ainut minne kiipeää jos on joku sopiva laatikko tms. Ootan oikein kauhulla sitä aikaa :/ Hilma kun katteli niin nätisti sohvalla telkkaria että. Meillä siinä noustais heti seisomaan ja pomppimaan :kieh: Oma nojatuolikin lähti evakkoon miltei samantien kun tuli, kun siinä ei voinut istua vaan piti seisoa ilman järjen häivää |O
Meillä aika hyvin EEmil kummiskin ymmärtää, kun sanoo, että istua alas jos pyrkii seisomaan. Mutta väliin niin villiintyy ja sitte käy... mutta aika hyvin on oppinut kuitenkin, kun tippui. Tulee niin ketterästi myös alas pylly edellä :heart:

Ja aika hyvin ymmärtää jo mitä hälle puhutaan :D antaa äidille vauvan tutin jos vauvalla tippuu, kun äiti pyytää (lapsi työ voimaa, äiti ei jaksa nousta :LOL: ) Vaihdetaan vaippa, se viedään roskiin :saint: Menee pesuhuoneen ovelle, kun puhutaan kylpyyn menosta :D yms. Nyökyttelee tai puistaa päätä kun kysytään jotain, esim. janoa, nälkää tms. Puhu ei vielä kovin paljoa, muutamia yksittäisiä sanoja, äiti, kato, tyttö, vauva jne.
 
Huomenia! myö vasta herättiin..nyt aamukahvia lipitän...

milla-maria kyseli vissiin miun tukasta..joo oli miulla aiemmin pitkä tukka mut sit leikkuutin sen pois ko karis hiukset päästä...ja nyt sit repäsin ihan kunnolla ja leikkuutin semmosen "rokkityylisen" pystytukan!

Hyviä kuvia oli Hilmasta ja Siiristä =)

Pelottavan kuulonen kohtaus dogtorilla hui :hug:


mammoliino :hug:

hetki palaan kohta..

tyty siis tippu sohvalta ja kauhee huuto..ja kiipeilläänkö meillä?! todellakin! ihan mahoton ja hyppii sohvilla, sängyssä...välillä kyllä nätistikkin istuu. Ikiliikkuja tuntuu olevan, hetkeekään ei oo paikallaan!

vip mie yritin kerra ettii sinuu facebookista mut en löytäny...tai en ollu varma olitko se sie kun oli nii pien kuva siinä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ai niin kiipeilystä... Ei tuo kiipeile, onneks! Sohvalle ei pääse vielä tai sitte ei ole hoksannut että sinne voi kiivetä. Meijen sänky on viel korkeempi :) Ainut minne kiipeää jos on joku sopiva laatikko tms. Ootan oikein kauhulla sitä aikaa :/ Hilma kun katteli niin nätisti sohvalla telkkaria että. Meillä siinä noustais heti seisomaan ja pomppimaan :kieh: Oma nojatuolikin lähti evakkoon miltei samantien kun tuli, kun siinä ei voinut istua vaan piti seisoa ilman järjen häivää |O
Meillä aika hyvin EEmil kummiskin ymmärtää, kun sanoo, että istua alas jos pyrkii seisomaan. Mutta väliin niin villiintyy ja sitte käy... mutta aika hyvin on oppinut kuitenkin, kun tippui. Tulee niin ketterästi myös alas pylly edellä :heart:

Ja aika hyvin ymmärtää jo mitä hälle puhutaan :D antaa äidille vauvan tutin jos vauvalla tippuu, kun äiti pyytää (lapsi työ voimaa, äiti ei jaksa nousta :LOL: ) Vaihdetaan vaippa, se viedään roskiin :saint: Menee pesuhuoneen ovelle, kun puhutaan kylpyyn menosta :D yms. Nyökyttelee tai puistaa päätä kun kysytään jotain, esim. janoa, nälkää tms. Puhu ei vielä kovin paljoa, muutamia yksittäisiä sanoja, äiti, kato, tyttö, vauva jne.
Meilläkin tuo ymmärtää halutessaan mitä sanotaan. Mut tavan jäärä koko likka, tekee just niin kuin huvittaa ja yleensä päin vastoin mitä pyydetään
|O Kehen lie tullutkaan :whistle: :LOL:

Päivittäin kuuluu isin suusta että "Kiia onko sulla äidin luonne" :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Niin ja koskas hipkukalla olikaan joku liittyen samaan asiaan? Voikohan taas fiksummin näitä kysellä ku ei muista muuta kun että jotain uuteen vauvaan liittyvää teillä molemmilla oli tulossa :whistle: :ashamed:
Meillä oli alkukuusta hoidonsuunnittelu käynti eli keskusteltiin koska olisi mahdollista tehdä seuraava pakastealkion siirto. Nyt odottelen kuukautisia, koska seurraavaan kiertoon on tarkoitus siirto tehdä. Terolutit aloitin eilen, jottei turhaan veny tämä kierto. On aivan mahdollista, että viiden kuuden viikon päästä päästään jännäämään raskaustestin tulosta :whistle: Jos vain kaikki menee niinkuin pitää...

Yksäiti Minua nauratti tuo, että jos kakkaa kolme kertaa niin olisi kipeä. Jos meidän poika ei kakkaa kolmea kertaa päivässä, niin sitten iltapalaks syötetään lautasellinen luumusosetta ja pullollinen Levolacia päälle :LOL: On meinaan turhan herkästi jumittuva maha.

....tämä viesti on muuten miun 1000 Kaksplussaan kirjoittama viesti B) ....kakkukahvin paikka...
 
Pikaseen tulen kirjottamaan, ennen kun meijän pöperö pitää mennä ottamaan uunista :p

Mammoliino kyseli hanskoista, Juho on niin kylmäsorminen kaveri, että hanskat pitää olla hyvät ja lämpimät. Juholla on ihan kunnon nahkarukkaset teddy vuorella, niitä kun on noita pieniäkin kokoja noissa. Tommosella palttiarallaa alle -5 pakkasella riittää pelkkä rukkanen ja sitten siitä ylöspäin kun on pakkasta niin paan ruskovillan lapasen alle. Kyllä tarkenee. Ja tuo kestää sen kosteuden hyvin mikä nyt lumesta saattaa tulla pakkas ilmalla. nollan tuntumassa pistän sitten käsiin jonathanin teddy? vaiko nalle? rukkaset ja ne riittää sitten hyvin, joskus niitäkin pakkasella käytetään niin, että alla on nuo ruskovillan lapaset.
Ja meillä tuo sälli kyllä helposti palelee sormista tai varpaista, tullu äitiinsä, eli taitaa olla huono pintaverenkierto tai jotain.

Kiipeilystä, kyllä kiipeää, sohvalle tosin ainoastaan, muualle ei. Onneks. On tähän mennessä uskonut kun on kielletty.

Mies on tän viikkoa vapaalla, paitsi keskiviikon. Puuhastelee tuolla autotallissa projektejaan, toivottavasti saa valmiiksi niin päästään niistäkin eroon. Onkin vähän nolon näköstä kun piha on täys pakettiautoja :/
Meidän pitäs Juhon kans mennä käymään eläinkaupassa, ostamassa kisuille hiekkaa ja pöperöä.Äh.. kiva vaan yksinään kantaa niitä jumalattoman painavia hiekka säkkejä. No kunhan Juho herää ja äippä on saanu murua rinnan alle. Joten nyt meenkin ottaan sen pöperön uunista :p
 
Hanskoista Meillä täällä ei ole alimmillaan lämpötila kuin -5 joten ollaan hyvin pärjätty villatumppu + välikausihanska yhdistelmällä. Mutta kuulin aikoinaan, että yksi kikka on laittaa vielä yhdet villalapaset hanskojen päälle. Eli sisälapaset, vedenpitävähanska ja villalapanen. Samaten jos lapsen jalat palelee vaunuissa, niin kenkien päälle voi vetää villasukat, jolloin varpaat pysyy lämpösinä. En ole koskaan itse kokeillut tai testannut miten toimii. Mutta jos joku kokeilee, niin kertokaa toki auttoiko.
 
moi aas kerran...tuntuu,et en jaksa ollenkaan kirjotella tänne enää :ashamed: käyn kyl juttujanne lukemassa aika usein.....
toivon kaikille sitä tarvitseville plussatuulia ja ne joilla jo ollu sellasia tuulia niin onnellista ja ihanaa odotusta =)

mulla ny kurkku kipee...perhana...toivottavasti ei hirveesti täst pahene ja ei tartu muihin...
kiipeilystä meillä ei onneks pahemmin kiipeillä...juostaan kyllä senki edestä :D

yksäidille :hug: yritä jaksaa

ny en sit enää muistakkaan,et mitä mun piti ees kirjotaa :ashamed:
 
Hei,

Yksäitille :hug: muakin vähän hämmästyttää päiväkodin toiminta.

Meillä on pojan kädet myös jäässä aina. Nyt oli jopa vähän niin kuin paleltumisen merkkejä ja kaikki sormen päät ihan kuivat ja auki. Pidän aina toppa kinttaiden alla villa lapasia, mutta ei ole ollut kamalasti vaikutusta. Nyt päätinkin hankkia teidän kirjoitusten perusteella nuo Ruskovillan lapaset, jospa ne lämmittäisi paremmin.

Ja Apinanpoikaset kiipeilee. :eek: |O Uusin on nyt keittiön tuolille ja siitä matka jatkuu pöydälle asti. Siinä sitten katselee vähän siihen malliin että mitähän ilkeyttä alkaisin touhuamaan. Yhtään mitään ei voi jättää pöydälle tai muuten kaikki on lattialla tai sitten tuo on syönyt suihinsa. Niin kuin äsken tuo kävi tyhjentämässä minun maitolasista loput maidon jämät ja ihan normaali maitoa kun tuon pitäisi olla maidottomalla ruokavaliolla. No en usko että mitään tulee tuon vertaisesta määrästä.


Tilda; minuakin jännitti aluksi töihin lähteminen, mutta olen ollut tosi tyytyväinen sen alun ankeuden jälkeen. Ja varsinkin Apina nauttii olla päiväkodissa ja nauttii se tuo isompikin vaikka aamulla meinaakin nyyhkyttää. Kaikin puolin on kyllä vaan positiivinen asia, niin itselle kuin ipanoillekin. Minulla ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa.

Mamma; oliko viimeksi telkkarissa näytetty Hovimäki kolmas tuotanko kausi? Katsoin viikonloppuna tuon Keisarin auringon alla ja nyt on pakko saada kolmannen kauden jaksot. Jäin siis ihan totaalisesti koukkuun tuohon sarjaan- :D Katsoin osan siitä viime kauden jaksoista, mutta en ole varma näinkö niitä eka jaksoja. Ja tuota kolmatta kautta ei vissiin ole vielä myynnissä missään. |O En ainakaan löydä itse mistään sitä. Mietin että laitanko Ylelle s-postia ja kysäisen sieltä :D
 
Keiju07
Nopsaan kommentoin krisulle. Kahden tunnin lento menee teillä varmaan hyvin, tietenkin hieman riippuen kellon ajasta. Kahdessa tunnissa Melina kerkee lähinnä ihmetellä takana, edessä ja sivussa istuvia ja ehkä ottaa vähän tuntumaa käytävään. Meillä Viena ei itkeskellyt korvia edes nuhaisena, lentoemoista yksi sanoi, etta harvoin alle kaksivuotiailla ottaa korviin.. mistä syystä lie... mä taritin nokkamukia etenkin laskun aikana (kun lähestyminen kuitenkin korvien kannalta se vaikeampi kuin nousu), mutta eipä tuo neiti vaan ollut aina yhteistyöhaluinen juomisen suhteen. Myös pureminen eli minkä tahansa nakertelu saattaa auttaa. Mun oma mielipide on, että suurin osa sylilapsista ei koneessa itke nousun ja laskun aikana korviaan - kuten muut matkustajat luulevat - vaan sitä, että joutuvat olemaan vyössä kiinni paikallaan varsin pitkänkin ajan.

Tuossa muuten huvittavia eroja... esim. air francella olivat koko ajan vaatimassa nukkuvaa lasta takaisin syliin ja vyöhön, jos vähänkin tuli turbulenssia, mutta taas air mexicanalla yms. muut ei edes annettu mitään vyötä, vaan ihan käsillä piti lasta pitää kiinni... että niin on selvät linjavedot lentoyhtiöillä... enemmän pänni ensimmäinen, kun atlantin ylityksellähän aina heiluttaa väkisinkin, niin herätä nyt sitten nukkuva vahingossa tai väkisin, jotta saat siihen vyöhön kiinni... huh...

Mut pitkästä sepustuksesta siis: en usko, et tarttette mitään ihmetroppeja tai suihkeita, niiden antamisesta tulee todennäköisesti suurempi tappelu kuin mitä nousu ja lasku muuten itkettäisi, jos itkettävät olleskaan. Pillistä jos Melina osaa imeä, niin trippi vois hyvä olla varuiksi.
 
kiipeily
meillä tuo jalo taito opittiin vähän aikaa sitten,poika oli kontillaan keittiön pöydällä pureksimassa mandariiniä :kieh: ja nyt kiipee kaikkialle,paitsi meidän sänkyyn,joka on korkea..
en muista kerroinko,mutta eräs aamu herättiin isännän kanssa siihen,kun poika soitti kitaraa olkkarissa,oli herännyt,ja mennyt leikkimään :LOL: pikkasen kyllä säikähdinkin,mutta onneks ei ollu sattunu mitään..
kädet pysyy meillä melkein aina lämpiminä,on joko jonathanin rukkaset,tai thinsulaten.ja riippuen pakkasesta,alla on myös kintaat..
varpaat on useammin viileät..nyt ostettiin uudet kengät niin en tiedä onko ne sitten lämpimemmät,ei oo sopivia pakkasia ollu,jotta ois voinu testata..

tänään olinkin tosi reipas :D olin jo aamu 10 lenkillä koiran kanssa,yleensä tuohon aikaan vielä nukun..pakko alkaa herätä jo aikaisemmin,ei mene päivät ihan vaan maatessa..poitsukin on ihmeen aikaisin ollu hereillä :eek: isäntä on työttömänä ollu tammikuun alusta,nyt pitäs kohta kai päästä takas töihin,toivottavasti ainaki,mulla menee hermo tohon ku on kotona 24/7 :kieh: :D no on siinä hyvätki puolet,oppii isäntä tietämään,mitä meillä aamut on,kun poika ei usko mitään ja haluaa kaiken minkä vaan näkee,ja jos ei saa niin saa kovat raivarit :whistle:
 
Hanskoista meillä käytössä hirvennahkakinttaat ja varmasti on lämpimät kädet kun herää 2 tunnin päikkäreiltä ulkoa! Jos kiinnostaa jota kuta niiden hankinta niin mun kautta saa ainakin hommattua.
Tuutis mulla menossa nyt rv23 tai 24, ei taho pysyä perässä vaikka Siljaa oottaessa tiesin tarkalleen missä mennään. Väliin ihan harmittaa kun ei ehdi kunnolla paneutua tähän raskauteen kun on Silja, koulu ja nyt vielä tämä muutto, niin täytyy myöntää että tämä odotus menee vähän niinku siinä kaiken muun sivussa :ashamed:
 
NYT ALKAA MENNÄ HEEERMOOT!!! Ei jumapliuta, ei oikeesti asiat voi olla näin hankalia aikuisille ihmisille, eihän????
Kaverilla on ne häät lauantaina. Tänään kaaso ilmoitti, että hän ei meinaa puhua yhtään mitään koko häissä. Hän on värvännyt äitinsä (joka muuten on tarjoilijana) juontamaan tarvittaessa aina välillä... Lisäksi hän huutaa facebookissa, että kaipaa karaokelaitteita lauantaiksi... No eihän meillä ole siihen ketään vetäjää... :headwall: :headwall: Ja sitä paitti bändi soittaa 4x45 minuuttia siinä illan aikana.... Meinaakohan se, että vielä joskun puolenyön jälkeen löytyy niin paljon porukkaa, että ne kannattaa vuokrata jostain...
Laskin nimittäin, että jos kaikki nuo ohjelmat vedetään + ruokailut + bändi, niin karaoke voisi alkaa siinä puol yksi/yksi yöllä... Just just...
Kaasohan ei ole tulossa koristelemaan hääpaikkaa perjantaina, kun hän ei ehdi... hän on kuulema töissä ja sen jälkeen hänen täytyy vielä pakata ja käydä kaupassa eli on paikkakunnalla ehkä siinä 21-22 paikkeilla... Seuraavana päivänä hän ei voi hoitaa morsmaikkua kampaamoon tms, kun hänen pitää hoitaa lastaan... Niin no mitäs v****a sä ämmä luulet mun tekevän tässä koristeiden rakentelun, koristelun, morsiammen hoitamisen yms ohessa? Ei meillä isäntäkään pysty koko aikaa hoitamaan tai mummi... Mulla palaa käämit ihan kokonaan....

Onko jollakulla jotain kaunista hääpuhetta/runoa tms, jonka voisi lukea siellä häissä? Olisi nyt edes yksi puheen tapainen siellä jonkun muun kuin keittiöhenkilökunnan pitämänä... Netistä olen surffannut, mutta eipä sieltä pahemmin mitään ole löytynyt. Kaikesta avusta olen enemmän kuin kiitollinen.

Mutta siis alkaa joo tosiaan itku pääsemään. Minähän en ole kaaso tms, joten olen "vain kutsuvieras"... eli eikös minun pitäisi tulla vain juhlimaan ja jättää kaikki tälläiset hommat kaasolle? Me ollaan morsiammen kanssa kahdestaan värkätty lähes kaikki mitä häitä varten pitää tehdä... ja oletettavasti lauantainakin kaikki kaatuu mun niskaan ja mun hoidettavaksi, kun kaaso ei voi. Lapsi ei pärjää mitenkään mummin hoidossa tai isin... ei niistä kumpikaan osaa antaa sille ruokaa tai pistää sitä nukkumaan tai vaihtaa vaippaa tai yhtään mitään muutakaan... Kun se on vielä niin pieni vauva (täyttää kohta 2) |O


tuuti oli joo torstaina se aika... just tällä hetkellä kyllä tekisi mieli perua koko se aika, mutta ehkä pitää tällä viikolla edes sen aikaa ajatella vain itseään... :'(
 
L-S kurjaa jos kaikki kaatuu sun päälle :/

Jos enklanti taipuu niin saiskos noista vinkkejä http://www.hitched.co.uk/speeches/samples/samplespeechhome.aspx/index.asp

Sitte löytyi tämmönen runo/rukous mikä lie

Rakastavaisten rukous by Tommy Taberman:

Korkein, Sinä joka annat meille
leivän ja viinin ja mahdollisuuden
liittää rakkautemme yhteen
ja muuttaa tuskat keveydeksi
kantamalla ne yhdessä.
Korkein, anna meille meidän jokapäiväinen
ymmärryksemme jakaa leipä, viini ja rakkaus,
jotta ne moninkertaistuisivat
ymmärrystä suuremmaksi iloksi.
Korkein, suo meille Sinun kykysi
tehdä jokaisesta hetkestämme
syvä, hyvä ja yksinkertaisuudessaan
suuri ja pyhä.
Korkein, laske kätesi meidän yllemme
niin kuin paimen laskee kätensä
säikyn eläimen suojaksi
ennen kuin laskee taas matkaan
etsimään tietä perille.
Korkein, sinä tiedät
vihan pimeät harhat
ja hyvyyden kaikkivoipaisuuden,
anna meille rohkeutta uskaltaa
rakastaa toisiamme,
itseämme suuremmalla voimalla.
Sillä muuta valtakuntaa, voimaa ja kunniaa
ei maan päällä ole,
kuin saada olla rakkauden lapsi
kantamassa rakkautta rakkauden luo
ja tulla sillä elämänpituisesti siunatuksi.
Amen.


*jatkaa ettimistä kun on tylsää*

 
Lisää

Sade ei teitä enää kastele,
sillä olette toisillenne suojana.
Kylmyys ei teitä enää vaivaa,
sillä lämmitätte toisianne.
Yksinäisyyttä ei enää ole,
sillä olette toisillenne elämäntovereita.
Te olette nyt kaksi ihmistä,
mutta edessänne on vain yksi elämä.
Astukaa nyt yhdessä
yhteisen elämänne päiviin.
Ja olkoon elämänne maan päällä
hyvä ja pitkä.

--------------------------------------------------

http://aukea.net/nayta.php?teos=14000
 

Yhteistyössä