LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Mä sain kuningasidean missä järjestetään tapaaminen :wave: Laivalla :LOL:

Nyt jokaisella joka alkaa oriflamen yhteyshenkilöksi, on mahdollisuus lähteä laivaristeilylle toukokuussa =)
Että eiköhän mammat käytetä tilaisuus hyväksi ja oteta monta kärpästä yhdellä iskulla, päästään tuulettumaan ja nautiskelemaan hyvästä ruuasta ja ohjelmasta, tutustellaan siinä samalla, ja yöllä pannaan jalalla koreasti :LOL:
Tallinkin baltic princess on siis laiva, se aikuisten bileristeily, jota telkassa mainostetaan. Niin, ja jos saat niinikään kaverin ryhtymään yhteyshenkilöksi, niin kaveri lähtee laivalle kans! Helppoa kun heinänteko... eiks jee B) *kaivaa tanssikenkiä kaapista, koska on satavarmasti lähdössä*

Tännepä ei muuten ihmeitä...poitsu nukkuu ja itellä alko kamala kurkkukipee ja yskä eilen. Illalla meen ratsastamaan, toivottavasti ei käy niinkuin viimeksi, kun alkaa pikkuhiljaa olla paikat kunnossa edellisestä.

Sairastelijoille :hug:

 
Muokkasin hiukan tota mun nimimerkkiä, älköötten säpsähtäkö, sama vanha pupu se täällä :D

Dogtor, kyllä vaan on antton pitkä mies :eek: mutta hyvä että kaikki kunnossa :flower: =)

Mä tässä oottelen että juho heräis päikyiltä niin päästäs pihallekkin, kun ei tänään olla vielä oltu, lumitöitä olis ainakin tiedossa :/ mutta saapahan samalla hyötyliikuntaa :D
 
Ihan pakko tulla vaan hehkuttaan, että molemmat pojat nukkuu ja mä saan olla ihan itekseni!! Kyl ne kohta herää jo, mutta tätä herkkua ei oo tapahtunut naismuistiin, koska Onni ei nuku enää päiväunia. Onkohan se taas tulossa kipeeks?? Heränny taas aamusin klo 6 ja sipannu illalla klo 19...
Eero just äänteli, se oli siinä se.
 
Sairastelijoille kovasti jaksua ja paranemisia !!!!
Tass koetan ja lupaan yrittää komentoida hienosti ja atasapuolisetsi kaikille - illalla ...
Tällä mammalla menee nyt aikaa tähän live-elämään, näemmä.
Dogtorilla hienot pidennykset - wanhaa mammaakin alkaa kutkuttamaan itsetehostus ja ehostus tässä kohta - ja miekin oon ehkä hoikkunut - jos vielä vaikka 5-7 kiloa sais, niin täsähän ois ihan markkinakunnossa :)
Jaaaaa - niin minkähän markkinan kunnossa ??? :)

Topsy - laita mullekin tietoa jos jolain meandi-kutsut- voisin katsastaa ja tilata - tai pidä meille viun kans private show !!!
Voisko joku oulumamma järkätä ?
Meillekin - siis kotiin -voidaan järkätä mutta käykö vknloppu tai iltamenot muille ?

Ostaisko joku Viun 21 numeroiset unikkokuosiset kuomat , pinkkimustat ? Halvalla myyn ... tosi siistit, uudenveroiset - kun ollet vaan hällä muutaman kuukauden ...

Töissä on rauhaisaa, pakkasia pitää ja hoidossa menee varsin mukavasti. Yhä. Kop kop kop ...
Nuhitaan meilläkin, muttei muuta . Vielä.
Kirpparilla kävin tänään tos vieres ruokiksella, selvästi hiljaisempaa - mutta jotain mukaankin lähti.
Ja tuos Oulun Antellin leipomomyymäläs oli sämpylät - tuoreet - 0.30 pussi ja 2 ecellä 8 pussia. Järkyn halpaa ja hyvänoloisia olivat - joku koe-erä... vie tuolle hoitotädillekin sitten leipää - ettei leipiinny vallan :)

Meillä on yhä se juomisongelma - siis Viulla. aattelin vaan nyt pitää taukoa , kun ei tuosta jankkaamisestakan mitään hyötyä ole. Eli ei mukista - mistään - ala hörppyämään. Mamma koettaa ja koettaa... vaan kun mamma toisaalta sitten vielä antaa sen maidon lämmitettynä ja pullosta ja sylissä ja hempeesti - niin ehkä se ei sitten ruokapöydässä innosta.
Ja koti-aterian kun meillä kuuluu se pääruoka,, ehkä leipää, sitten kurkku/omppu raasteja sitten smoothie tai jogurtti - niin kaipa ne osin janon vie, ja mahankin täyttää eikä ruokailun yhteydessä enää maistu drinksut...
Vaan kun en haluaisi koti-ateriaa tehdä ankeaksi tai siis tuo koostumus on muutoin hyvä...

Onko muita vinkkejä kuin - ala ankaraksi ja jätä hempeily pois?


Nyt takkia niskaan vissiin ... ja hakemaan piiperoa hoidosta . Viun uusia sanoja - "piste com", " mäyrä", "ykkiä" (yhtäkkiä) ja pimpa .. arvaatte varmaan mikä...
 
Voi hyvänen aika tota Viun puhevarastoa - tuo"piste.com" varsinkin on tosi hyödyllinen juttu :LOL: :LOL: - Hilma ei tosiaan pahemmin vielä puhele, veikkaan et sitten kun sen aloittaa niin sieltä on odotettavissa mielenkiintoisia juttuja. Ja tänään taas kerran tajusin, että miten paljon noi pienetkin ymmärtää- puhelin hävisi aamulla ja sitä etin pitkään ja sitten vaan ohimennen Hilmalle sanoin et " missäköhän äitin puhelin on" - neiti käveli suoraan yhelle lelukorille ja toi puhelimen sieltä mulle - ois pitänyt aiemmin kysyä :)

Ja vielä Yo:lle - Hilmakaan ei juonut mistään lähes mitään, ennen kuin tissi jäi pois. Mulla oli ihan sama logiikka kuin sulla, että kyllä ruuasta nestettä saa ja neiti juo sitten kun on jano. Nykyään vetelee vettä uskomattomat määrät ja myös mä lämmitän maitoa pari kertaa päivässä neidille - siis ihan tavismaitoa, kylmänä sitä ei suostu juomaan. Ottaa maitoa lämmitettynä välipalan ja iltapuuron jälkeen, nokkamukista juo mun sylissä.

Nyt pitää auttaa neiti potalta pois...
 
Heippa,

Mekin ollaan oltu tämä päivä ja huominenkin aiotaan olla kotona. Apinanpoikasella nousi viime yönä kuume, mutta ei sitä enää tänään ole ollut. Luulen että johtuu hampaista, ylös on puhjennut kulmahampaat. Ei tuo ole muutenkaan mitenkään kipeän oloinen.

Topsy; meillä on ollut Odl:ssä sama Raija lääkärinä. Minusta kaikki lastenlääkärit siellä on hyviä. Käytänkin melkein aina siellä lapset lääkärissä jos tarve vaatii.

YOdottaja. Anna vaan sylistä ja hempeesti jos se sopii teille. Eihän siitä mitään haittaa ole, jos ei se pullo häiritse öitä tms. Eiköhän se ajan mittaan Viukin opi mukista juomaan kunhan harjoittelee vaan ahkerasti. Onko teillä jo 21 kuomat pienet? Meillä käytössä vielä 20. Tosin toissapäivänä kaivoin Annin vanhat punaiset 22 kuomat, kun nuissa pienissä tuntuu jalat kylmiltä, niin ajattelin että vähän reiluissa pysyy jalat lämpimämpinä.


Kiva kuulla Pupustakin pitkästä aikaa. Mietinkin tässä yksi päivä, että mihin olet kadonnut kun niin harvakseltaan kirjoittelet. Mutta vissiin arki pitää kiireisenä kun iskä tekee pitkää päivää.


Meillä oli neitin viisi vuotis lääkäri neuvola. Kovasti kehui neitiä näppäräksi ja kehoitti äitiä olemaan huoleti neitin takertumisen suhteen. Tuohan on nyt viime vuoden aikana tullut ihan mahdottomaksi äitin-isän tytöksi, eikä mihinkään halua jäädä ilman itkua. Kuuluu kuulemma asiaan ja menee ohi. Vähän itse ajattelinkin asian olevan näin, mutta kun tämä tuntuu niin erikoiselta meidän neidiltä. Aukaisinpa sitten suuni kun lääkäri kysyi, että onko mitään mielen päällä.

Dogtorilla hienot hiukset, vaikka minä kyllä tykkäsin siitä sun oikeasta pitkästä tukastakin. Kasvatan taas itsellekin pitkää tukkaa. Mulla menee aina saman kaavan mukaan; ensin kasvatan, sitten kynin ja taas kasvatan. Millohan minä löydän sellaisen tyylin jota kan pidän, enkä humpaa ees ja taas.

Sairastelijoille paranemista.:hug:
 
Keiju07
Sairaspäivä taas takana, lapsella, ei mammalla vielä tosin. Jospa tuo tuosta eikä meniskään korviin toistamiseen. On nää räkätaudit kyllä... tulispa jo kesä... tai ei vaineskaan... en ole vielä varautunut kesään ja vauvaan.

On se muuten kumma, miten tämä kakkosen odotus on ihan erilaista. Viimeksi olin koko ajan huolissani tai täpinöissä enkä olis malttanut millään odottaa. Nyt tuntuu tosi hyvältä ja levolliselta, vauva liikkuu paljon mahassa eikä mulla ole mikään kiire mihinkään. Ensimmäistä kertaa elämässä tuntuu siltä, että en elä "sitku"-elämää, vaan on hyvä olla juur tässä hetkessä. Onko sitten raskaus vai mikä (kenties paremmat yöunet), että olen ollut paaaaljon seesteisempi viime aikoina. En muista ees, millon olisin miehelle viimeksi ääntäni korottanut. Olisko niin, että kolmen viikon erossaolo joulun alla (miehen matkan takia) teki meille varsin hyvää... Ei se nyt ainakaan yksi vaivainen rakkauskirje voinut olla :D . Tai ei meistä naisista ja hormoneista tiedä...

Kommenttia... niin, mä peesaan katjannaa: YO, hempeilkää vielä, kun ei se Viu enää kauaa pieni ole! Varmasti saa tarpeeksi nestettä ja kun on niin monessa muussa asiassa jo tosi iso tyttö, niin saahan toisella nyt yksi "vauvanele" vielä olla :heart:
Saatan olla väärässä, mutta olen käsittänyt, että ruuansulatuksen kannalta onkin parempi, että aterioiden yhteydessä ei niin kauheasti kitata nesteitä. Meneehän ne vedet ja maidot siinä välissäkin - tavalla tai toisella.

Pessillä kurja puremajälki. :'( Noita onkin jälkikäteen hankala selvitellä, että kuka puri... kumma ettei tilannetta ole mitenkään huomattu, kun luulisi, että Pessi olisi tuosta metelin nostanut.

Tuosta sanavarastosta vielä. Meillä mentiin takapakkia kävelyn myötä. Ennen marrasjoulukuutahan meillä tuli äidin lisäksi, vaippa, tutti ja maito. Nyt tulee enää äiti, joka siis tarkoittaa usein myös isää, ukkia ja mummoa :D , ih-hah-haa (mikä tarkoittaa sekä heppaa että ylipäätänsä laulamista) ja hau-hau-hau. Ymmärtää ihan uskomattoman paljon, välillä ällistyn, mutta omia sanoja ei vielä tule. No eipä kai, kun saa tuo sanomattakin lähes kaiken mitä haluaa :headwall: . Meidän pahe tällä hetkellä on teletappien katselu (http://www.teletubbies.co.uk/en/teletubby-test.asp ) ruokapöydässä äidin läppäriltä :whistle: ... no, onhan näitä toivottavasti muillakin... (Tuon videopätkän huono puoli on se, että Viena länttää kädet kesken ruokailun päähän ja hiukset on sitten sen näköiset... huomaatte kyllä, miksi, jos katsotte juonen.)

Taidan hetkeksi mätkähtää telkkarin ääreen, ennen kuin yöllinen tutitusrumba alkaa. Toivotaan, että suppo helpottais pienen oloa ainakin hetkisen.
 
Samaa mietin minä, että olipa kiva kuulla Pupustakin :) . Ja YOdottajasta :) , tuo Viun sanavarasto on kyllä niin mainio, ettei paremmasta väliä!

Minä en muuten meinannut tunnistaa, kenestä Pupu puhui, kun kyseli Anttonin mitoista :eek: :LOL: . Simppa on mulla niin mielessä!

Oliivia, juu sama kirja :p .

On se kyllä jännä, miten toiset taaperot kun syö suuria määriä ja painoa ei tule ja toiset taas syö ehkä vähemmäkin ja ovat silti makkaroita. Vaan niin kai se taitaa mennä aikuisillakin, että sama määrä lihottaa toista ja toista ei |O , epäreilua sinänsä. Meillä kun tuo makkara on makkara ja just ja just normaalipainossa (ja liikkuu kyllä paljon ;), niin minä tavallaan hiukan rajoitan syömisiä. Saa yhden sopivan annoksen, eikä sitten enempää, vaikka annettaessa varmaan söisikin. Ja joskus jossain ylimääräisissä syömisissä huomaan miettiväni, että annanko nyt turhan päiten, että olisiko parempi, kun en antaisi :/ . Tyhmää toisaalta miettiä näin pienen kohdalla, mutta jotenkin vaan itse hiukan rajoitan, kun tuota painoa niin piisaa.

Yksäiti, onpa ihanaa, kun pääset perjantaina hiukan iltaa istumaan :) . Ja kamala jälki Pessillä :( . On mahtanut sattua...

Äitivaan, saakos sen yhteyshenkilöksi haluamisen perua heti risteilyn jälkeen :LOL: :whistle: ? Idea olis hauska, laivalle lähtökin :whistle: . Mökkireissusta ei tosiaan nyt ainakaan tältä erää taida tulla mitään.

Ihanan tyytyväiset tunnelmat Keijulla :)

Muutakin taas varmasti piti sanoa, mutta olkoon. Pari työhommaa tässä vielä ja sitten Unelmien poikamiehen pariin :ashamed: . Oikeestaan ainoa ohjelma, mitä nyt kattelen. Ihana lösähtää sen hömpän pariin!
 
YO voittehan milloin vain tulla tänne meille vaatteet katsastaan ja tarvittaessa tehdä tilauksenkin :) Tietty niitä voi netistäkin katsoa mutta ovat kumman valjuja siellä, kuten moni asiakaskin sanonut. Voin tulla pitämään kutsutkin tietty, nyt vaan helmikuu on jo täynnä, maaliskuulle menis. Pidän nyt vähemmän kutsuja kuin viime kaudella, pakko vähän jostain hellittää.

Huomenna me startataan Tampereelle, ai että mukavaa :) Tyttöjen reissu. Rontti, en taida uskaltaa varata tapaamisaikaa, vaikka ois toooosi kiva nähdä. Kuitenkin perjantai ollaan vaan kokopäivä siellä, niin voi olla että tekemistä riittää muutenkin. Lauantain istun sit kick-offissa ala meandi.
 
katjanna mä oon kans sellanen että leikkaan pitkät heti lyhyeks ja sit jo haaveilen pitkistä,ja kun pitkä tukka on niin haaveilen lyhyestä :headwall: :LOL: nyt taas olevinaan kasvatan :whistle:
yo ihanat nuo viutsin uudet sanat..ja meilläkin sylissä juodaan vielä lämmintä maitua pullosta :heart: ja saa juoda jos kerta haluaa,juo kyllä ruualla sitten nokkamukistakin..

jos me oikeesti mentäski laivalle niin kuka teistä ois mun huoltaja?? :LOL: :LOL: eiks sinne joku ikäraja oo? hih hii ku rupes naurattamaan :LOL:

huomenna lähetään käymään poitsun kummien luona,pitkästä aikaa pojusen kanssa.meillä kun ei oo herkkua aina se auto matka niin harvemmin pitkiä matkoja ajellaan,huominen lähtö onkin sopivasti päikkäri aikaan,joten matka menee varmaan hyvin..

liityin muuten minäkin sinne kiloklubiin,vähänkö on hieno paikka,siis että näyttää kaikki mitkä arvot on kohillaan,esim päivän kuidut,energiat,rasvat jne..

mulla ois tuolla kaapissa lapulla vuoden takaiset mitat lantiolta,masusta ja tissien kohdalta,pitäs ihan mitata taas ja verrata,onko sentit noussu vai pienentyny :D :ashamed: mies ainaki sano että mä oisin laihtunu taas lisää,noh,jospa oisinki :saint:
 
Hei, ei toi ollenkaan pöllö idea olis lähteä laivalle... oikeesti :LOL: vois olla ihan hauskaa...

Ja täälä entistä kiukkusempi äiti!!! Ennemmin ei oo ollu huonoa sanottavaa poikien tarhasta,mutta nyt kyllä pistää vihaks...ensin tuollaset kauheet puremajäljet Pessillä ja tänään kun hain juuri kun olivat saaneet puettua ulkovaatteet päälle niin Pessillä oli jälleen kakka housussa... on siis aiemminkin ollu sillain että kun ovat juuri pukeneet ja menossa ulos niin Pessillä on ollut kakka.Omaan nenään ainakin heti haistanu sen ja luulempa että hekin haistanut mutta ei vaan viitti enään alkaa riisumaan,pesemään ja uudestaan pukemaan :kieh: :kieh: ja siis kiukkunen oon siks että nyt oli Pessillä pylly ihan palanut... iho parista kohtaa rikki ja poika huuuuusi :'( kakka oli kyllä ollut selvästi kauemmin, pylly niin ilkeen näkönen ja tuotos ihan istutun näkönen... :kieh: mrrrr... täytyy huomena vähän avautua sielä.

Joo,mutta mä taas meen :wave:
 
Hyvä hyvä naiset, innostukaa vaan, niin kohta jo ratsastetaan aallonharjalla :LOL: :LOL:

Rontti Tässä hommassa on se hyvä puoli että tämän voi lopettaa koska tahansa... ei sinua kukaan pakota tekemään tilauksia risteilyn jälkeen. Mutta vaarana piileekin se, että tähän voi jäädä koukkuun :LOL:
Ihan ilmaiseksi sitä lystiä ei tietysti automaattisesti pääse kokemaan, mutta pienellä vaivalla se on mahdollista, ja vähän isommalla vaivalla saa jo VIP-kohtelua
:LOL: Itse aion pyrkiä siihen, luksussviitti ja shamppanja-aamiainen ooooh!

Ja eiköhän se tohtorikin vois jonkun siivellä päästä :LOL:

Illan ratsastustuntikin meni varsin mallikkaasti, vaikka meinasi jänskättää melko lailla viime kerran jälkeen.

Nyt iltapalalle ja nauhalta grey....prkkkle, kurkkukipeä!

Tulipa taas lapsipitoista asiaa :wave:
 
Joo ei toi laivareissu kuulosta ollenkaan hassummalta idealta...mutta mä en kyllä aio osallistua nyt mihinkään konsultiksi...on jo kaksi rautaa tulessa ja enempää ei kykene...sorry vaan :LOL:

Mutta vois saada hyvän ryhmä alennuksen jos lähtee isommalla lössillä.....

Joten siis koskas mennään ja mä voin vaikka olla dogtorille "äiti" :heart:
 
Hyvää iltaa!

Olen minä käyny teidän jutusteluja sillon tällön lukemassa (eli päivässä useamman kerran :ashamed: ), mutta enpähän ole saanut ite aikaseksi kirjoittaa mitään... onkohan mulla jonkinsortin tammiväsymys =)

Mutta juu, on täällä sattunu ja tapahtunu taas kaikennäköistä. Miehen kanssa taas kerrattu niitä parisuhteen pelisääntöjä, ja olenpahan eropapereitakin jo mielessä allekirjoittanut, mutta saatiin asia puitua... ainakin tältä erää :/ Rehellisyysasioista taas kyse :( Jospa se herra joku päivä oppii mitä takoittaa TÄYSI rehellisyys...

Santreille silmälaseja ollaan metsästetty tänään ja muutamat mieluiset löytyikin, mutta HERRASIUNAAJAVARJELE MITKÄ HINNAT :eek: Kaikista mieluisimmat itse pojalle olis olleet semmoset melko hengettömät ja huomaamattomat viritykset (kun nyt kuitenniin ensilaseista on kyse), niin hintaa näillä härpäkkeillä oli 450 ? :eek: |O |O |O Ei varmaankaan tule ostettua... Ja kyllä minun silmään se Specksavers ei ole ollenkaan niin halpa kuin se itseään mainostaa. Sieltäkin löytyi sopivan sporttiset alasiimalliset ja joustosangalliset kakkulat, niin johan hintaa tuli linssien kanssa jo 279? ! LASTEN SILMÄLASEISTA |O Mutta eihän se auta. Hommattava ne on... Mulle kyllä sitten löytyi sieltä Speckarilta 2 ihan kivat mallit, ja nyt kun siellä on se -ota 2, maksa 1 -tarjous, niin saan kummatkin. Santerille ei kumminkaan löytynyt kuin nuo yhdet sopivat, joten hänen osaltaan tuolla tarjouksella voi pyyhkiä takalistoa... Mutta tsekataan vielä perjantaina lähikunnan ostarin tarjontaa alennuksien toivossa :D

Voi he***tti minä olisin raivona jos mun kakara kokisi samanlaista kohtelua päiväkodissa kuin Pessi. Oikein alkoi hampaita kiristyttämään kun luin :kieh: :D Välillä tosiaan huomaa, että joillekkin päiväkodin tädeille se homma on tosiaan työtä vaan. Toiset sitten tekevät sitä sydämellään. Onneksi tosiaan niitäkin on. Yksäidille tsemejä "rakentaviin" keskusteluihin :kieh: !

Ja kaikille sairastelijoille, isoille ja pienille, paaaaljon virtuaalirohtoja ja :hug:

Topsylle mukavaa matkaa :wave:

Ja Viun sanavarasto nauratti tosiaan täälläkin :D Ja pitäis meidän tosiaan tavata... Tulisitteko Oulun porukka meidän uuteen residenssiin vaikka joku ilta (huominenkin muuten käy :D ), niin pääsisi YO ja Tiipiikin mukaan..? Laitellaan s.postia puolin ja toisin!

Ja jostain minä aloin semmosta ihmettelemään mielessäni, että miksi Tuutis teillä muksut saatetaan kouluun ja koulusta kotia? Siis ihan uteliaisuuttani kysyn, kun tuli mieleen, että onko siellä etelässä kuitenkin jo niin levotonta, että ihan turvallisuuden vuoksi, onko koulumatkat pitkiä, vai ihan oma valinta..? Ja ei siis toki ole pakko edes kertoa, mutta tulipahan vaan mieleen :D :ashamed: :snotty:

Laivareissu kuulostaa muuten kivalle! nimim. aina niin korrektisti laivalla käyttäytynyt naishenkilö :saint:

Mulla on muuten (edellisestä aiheesta aasinsilta...) nykyään niiin hemmetin hirveitä krapuloita, että ei ole tosikaan :eek: Minä vähän luulen, että sillä mun syömällä metformiinilla on jotain osuutta asiaan. No jokatapauksessa, ne on niin kamalia, että koko juominenkin mietityttää :/ :eek: Pitäsköhän kysästä huomenna lääkäriltä löytyykö alkohooliystävällistä metformiinilääkitystä :D :saint: Hitto viimeksi lauantaina oksensin aamulla mahalaukkua pihalle... Toki oli ehkä osuutta 3 litran viinikanisterillakin... Vedettiin se kahteen pekkaan kaverin kanssa :D :saint: Ja kaikista hupaisinta tässä oli se, että minä olin se kotimies ja lauantaiaamun kaitsija miehen ollessa juhlintavuorossa :LOL: Mies tuli yöllä valomerkin jälkeen kotia, niin oli ilme näkemisen arvonen kun vahtivuorolainen oli melko hyvissä tunnelmissa tyhjä tonkka pöydällä B) Nooh, kerrankos sitä jutustelun ohessa muutama lasi viintä menee... :D + muutama saunaolut päälle :LOL:

Menipä taas ihan tunnustamiseksi... Teillä on varmasti tooosi hyvä kuva minunkin alkoholin käytöstä ;) Harvakseltaan huolella :D

Samoja mietteitä myös täällä tuon syömisen suhteen kuin Rontilla :/ Meillä nimittäin Silja söis koko ajan jotain. Ja melkein aivan sama mitä. Pakko rajoittaa annoskokoja ja syömistä yleensäkkin. Ainut tosi veemäinen juttu tuossa Siken persoudessa on, että ei meillä kukaan muukaan voi mitään syödä jos neidin syöntiä rajoitetaan :/ Aina se jotenki suun liikeistä ja pussien rapinasta saa selville, että jotain on suussa ja siitä alkaa kohtauksen järjestäminen :headwall: Naama punaisena huutaa niin kauan että jotain tippuu, tai sitten kostaa. Menee esim. vaatesenkilleen ja vetelee vaatteet pihalle, kirjahyllyn kirjat saa kyytiä tms. Ihan uskomaton tapaus :whistle:

Ja potta-asioita meillä ei ole vielä edes niin pitkälle mietitty, että se potta olisi hommattu, mutta pakko kait se jossain välissä on hommata :ashamed: Mutta ei kyllä ole neidin suolentoimintakaan niin säännöllistä että sillä perustein voisi sitä hätä2 alkaa metsästämään. Pissankin kanssa niin ja näin.

Puhetta ei meilläkään vielä tule kuin "äiti" (joka tarkoitta tosiaan myös isiä ) ja "apua". mutta siinä kai ne tärkeimmät onkin :D

Nyt lähen nukkumaan. Aamulla kilpirauhasultra :|
 
täällä huonosti nukuttu yö takana,vaikka taisin posotella 20.30-5.30 välisen ajan,mutta heräsin kahen tunnin välein kattomaan kelloa ja eka kerran kävin veskissä jo klo 22.15 ja tuntu että olisin puol yötä jo nukkunu,yllätyin kun katoin kelloo,et sehän on vasta noin vähän..

muuten mammoliino siken "kohtaukset" kuulostaa aivan samalta kuin venlan,jos joku jotakin jossain syö,ja toiselle ei mitään meinannu antaa niin johan on mökä mökissä,siis aivan kamala on kerjäämään,ja kiipee sitten pöydälle jos vaikka nuo isot tytöt ovat jotain syömässä,ja on oppinut myös sen että ketsuppia pitää ruokaan laittaa,jos ketsuppipullo on pöydässä...

jepulis,tyty kuulu nousevan..joten taidampa aamu hommiin käydä,menen iltaan tänään siis 8.30 alkaa meijän iltavuoro ja kestää 16.30..
 
Huomenta.

Miä kuljin täällä eilisen päivää kuin haamu, silmät punaisina ja hirveä päänsärky päällä. Sama kun ois olut kamala kankkunen :x Mut tuo valvominen ja huonosti nukkuminen aiheuttaa sen :/ Taavilla edelleen kova kuume ja tällä kertaa tuo poika ei olekkaan niin hyvä sairastaja kuin yleensä. Nyt hyppyyttää äitiä koko ajan tai sit mun pitäis istua sängyn/sohvan reunalla paijailemassa. Ei paljoa muuta ehdikkäään tekemään... Ja Kipsutin on mustis :whistle:

Mun pitäis alkaa koneeseen kattomaan/lataamaan ohjelmia. Eilen tyhjennettiin tää kokonaan ja nyt kattelen toimiiko. Ite tosin etin ajurit sun muut netistä. Nauratti et ukko laittoi minut pyyhkimään vanhat pois ja uuden käyttiksen sisään, totesinkin et sekö on taka-ajatuksena, jos kone ei toimi niin en voi hänen kurkkuun kiinni hyökätä. Oisitte nähnyt ilmeen :LOL: :LOL: Se tais todellakin olla syy :D

Mammoliino aina saa kysyä :D Ei ole turvaton matka tms. Matkaa on reilu kilometri ja kuuluuhan tuohon kaksi tien ylitystä joissa tehtaalle menevät rekat ajaa tuhatta ja sataa :kieh: Ja ei ole jalkakäytäviä vaan ensin kapean hiekkatien reunassa pitää tallata ja sitte ison tien (tai iso ja iso, norm asfalttitie). Ja loppumatka semmoista ylämäki- alamäki tyylistä polkua tms. Mut sen takia oon Jeppeä vienyt kouluun kun tuo edelleen kävelee ihan päkiöillään niin tuon matkan jälkeen poika on ihan puhki poikki :/ Kotia päin oon poikaa koulusta kävelyttänyt kun pääsee heti huilaamaan mut kouluun päin en raaski :ashamed: Ja jos tuo on ihan puhki kouluun mennessä niin voitte vaan kuvitella miten sitte iskee koulussa jarrut pohjaan kun jotain pitäis tehdä...

Jos pojan kävellen kouluun lähettäisin niin mun pitäis laittaa matkaan tuntia aikaisemmin ennen kuin koulu alkaa. Puolisen tuntia tuon reistin kävelee normaalistikin. Ja voisin kuvitella (ja taatusti niin kävisikin) että Jeppe tutkis kaikki kivet,ojat tms. matkan varrella ja jumahtaisi siihen.

Niin ja jotenkin tuolla pääkopassa kummittelee viime keväinen episodi. Eskari kävelytti lapsia pitemmän reissun jonka jälkeen Jeppe oli alkanut tärisemään/vapisemaan ihan mielettömästi. Ei pystynyt itse yhtään siihen vaikuttamaan. Mulle soitettiin kotiin, säntäsin kouluun ja pojan kanssa tk:n. Ei tiedetty yhtään mitä se on. Poika oli nimittäin itsekin ihan hädissään. Iho oli ihan viileä jne. No kun päästiin tk:n niin alkoivat mittaamaan kuumetta. Kuume olikin pilvissä! Tärinä oli johtunut siitä todella nopeasta kuumeen noususta. Ei vaan tiedetä oliko poika tulossa kipeäksi vai tekikö se rankka lenkki sen :/ Tavallaan miä suojelen ja yritän välttää noita asioita. Olishan tuo paljon helpompaa jos poika kävelis mut... keväällä saa alkaa tallaamaan kotia päin ainaskin...

Että tuon sekavan selostuksen yhteenvetona vois olla et sen varvistamisen takia kouluun kuskaan. Oishan sen voinut lyhyemminkin esittää mut koskas miä lyhyesti osaisin lärpättää :D :ashamed:

Niin ja esikoista kuskailen yleensä torstaisin kouluun kun täältä ei kulje bussi siihen aikaan ja mopolla en anna talvella mennä.. Tosin tahkookohan tuon matkan tänään pyörällä tai sitte joutuu mennä aikaisemmin kökkimään ja odottelemaan kouln alkua

Viitsisikö joku laittaa yv:nä sen toisen paikan osoitteen mulle? Mulla kun kaikki kirjanmerkit katos koneen tyhjentämisen myötä :headwall:

 
Pitää sen verran viel lisätä tuohon koulumatkaan että poika joutuis tuon myös ihan yksinään tarpomaan kun tässä ei asu lähellä (eikä matkan varrella) ketään koulukaveriakaan. Kaikki asuu toisessa suunnassa :/ Meijenhän pitäis kuulemma muutta sinne toiseen suuntaan Jepen mielestä :D Ymmärtäähän sen kavereiden kaipuun :(

Tuossa lähellä asuu vuotta nuorempi poika, tosin aika vilpertti hänkin :D Pojat tutustuivat toimintaterapiassa. Et jos sattuu niin että Jeppe kertaa ekan niin ensi vuonna mahdollisesti luokkakaveri olis ihan lähellä. Ja pojat vois yhdessä kulkea koulumatkan jos niitä uskaltaa yhdessä päästää :whistle: :LOL: :LOL:
 
Mammoliino
Vilaseppas sivua www.favoptic.com noihin silmälaseihin liittyen. Vois olla yks vaihtoehto. Mun kavereilla ainakii ollu hyviä kokemuksia. Tytölle aion ottaa sieltä.

Sannille on tullu hirveesti uusia sanoja. Äiti, isi, mummo, kakka, pois, pullo, puuro, kirja, vauva, pallo, vaippa, ei, aa-aa(eli nukkumaan)
Mut on tullu myös lisää ihottumaa :(
Tyttö kutisee ihan kamalasti ja alakerta lehahti jälleen kerran pahaksi. Yhdistettiin se tällä kertaa mansikkaan. Aika Kysiin on 10.2.
Omalle lääkärille ei oo asiaa, kun ei sinne pääse, prkl

Ja minen lähe laivalle, kun se uppoo kuitenkii. Mut mites ois pikku etelänmatka... :whistle:

Pessillä ikävän näkönen käsi :eek:
ja tuo vaippa, prkl |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Ja minen lähe laivalle, kun se uppoo kuitenkii. Mut mites ois pikku etelänmatka... :whistle:
Ai meinaatko että päästäis tätä porukkaa koneeseen :LOL: :LOL:

Sannille iiiiiso puhallus vaipan sisään :hug:

Tottakai päästää. Myöhän ollaan niin kilttejä, hiljasia ja hyvin käyttäytyviä... :whistle: :LOL:
Niin nukkuessamme :whistle:
 
Huomenta!

Minttu nukkui koko yön putkeen!! Siis toistan, Minttu nukkui koko yön putkeen!! Herranjumala aamulla olin ihan ihmeissäni! Mies meinas illalla kantaa Annin sen huoneeseen kun oli nukahtanut leikkihuoneeseen patjalle, sanoin että äläpä kanna, katsotaan johtuuko huutokohtaukset siitä että herää ja huomaa ettei vierustoveri reagoi. Ja nyt ainakin nukkui koko yön :eek: :eek:

Tulin Mileko ilmoittamaan jo painoni, kun huomenna ollaan reissussa. 68,9 kg, ihan kivasti taas lähtenyt :D

Ihana kuulla Mammostakin, ja valitan, tämä ilta teillä ei käy, kellekään :kieh: Nimittäin minä en pääsisi :'( Ja mun on pakko päästä teille mukaan!! Ens viikolla? No ei, kyllä toki saatte tavata tänään jos haluatte, nuolen haavani ja tungen sisään joku toinen ilta ;)

Yksäiti, suosittelen avautumista... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Ja minen lähe laivalle, kun se uppoo kuitenkii. Mut mites ois pikku etelänmatka... :whistle:
Ai meinaatko että päästäis tätä porukkaa koneeseen :LOL: :LOL:

Sannille iiiiiso puhallus vaipan sisään :hug:

Tottakai päästää. Myöhän ollaan niin kilttejä, hiljasia ja hyvin käyttäytyviä... :whistle: :LOL:
Niin nukkuessamme :whistle:
Joo, mut ei ne sitä tiedä tai sitten luvataan nukkua koko reissu... ;)

 

Yhteistyössä