LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Huomenta!

Tuutikselle
suuri :hug: :( Tietyt päivät vetää itelläkin mielen synkäksi...

Ei iskenyt sitten noro, viuh :)

Noista rasvoista viel, et meillä noi "pikkurasvat" pikkualueille on olleet hyvät-mutta isommille alueille mahdollisimman rasvainen rasva! Ei mitään lotionia tms. Esim decubal, apo base oily, jne...

Vai tummaksi te ootte mut mieltäneet :) Jännä millasii kuvitelmia tehdään ihmisistä, pelkän nimimerkin ja juttujen perusteella. Ja jos on kuvitellut tummaksi, ja kuulee et on vaalee, on varmaan vaikee luopua siitä omasta kuvitelmastaan silti :) Mäkin täällä olen hiusten värini kertonut :D
Katjanna, en minä pitkä ja laiha olekkaan :) Paino on normaalialueella, mutta aika paljon saisin pudottaa että alipainoinen olisin. Se normaalipaino-alue on aika laaja...Mutta en siis hae mitään tikkua itsestäni, siksi ei ole tarkoitus alkaa kauheasti laihduttamaan.
Pieni ja pyöreä osui siis ihan hyvin :D
Ja mä kans naureskelin tuolle dogtorin kuvitelmalle katjannasta :LOL: :LOL:

Pöh, nyt ei onnistu kirjoittelut. Joku kokoajan keskeyttää. Koitan jatkaa kun hieman rauhallisempaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Hipkukka ja LillaStina paljon tsemppiä tuleviin! Eikös teillä molemmilla onnistunu edelliset hoidot melkeen heti? Toiveet on varmasti melko korkeella tälläkin kerralla =) Käyttekö julkisella vai yksityisellä? Kovin on kalliita nuo hoidot kun niitä sillon aikanaan itekkin suunniteltiin, mutta nämä on näitä asioita mitä ei voi rahassa mitata :heart:
Me ollaan käyty tutkimukset teettämässä yksityisellä puolella ja hoidoissa julkisella. Mie joskus laskin mitä pojan "tekeminen" maksoi, mutta en enää tarkkaa summaa muista. Pikkasen alle 3000e se taisi olla :/ Yksityisellä puolella olisi varmaan tullut kolme kertaa enempi kuluja.
Kyllä mie silloin kun vaunuja mietittiin ja päiviteltiin niiden kalleutta, kerran tokaisin, että on se kumma, ettei millään halua laittaa 400e vaunuihin, joille varmasti on käyttöä. Mutta silmää räpäyttämättä on ollut valmis maksamaan palkistä lääkkeistä yli 600e per hoito, vaikka mahdollisuus tuloksettomaan hoitoon on yli 50%. Tuota samaa perustetta käytän itseeni aina välillä, kun mietin, että onko joku ihana vaate liian kallis ostettavaksi pojalle :ashamed: (ja aina vastaus on "ei ole" :LOL: )
Meillähän onnistui yhdestä koeputkesta silloin. Joskin sitä ennen oli jos jonkinlaisia testejä ja kokeiluja tehty huonommilla tuloksilla julkisella puolella. Yksityisellä sitten käytiin tuo koeputki tekemässä ja niin nytkin. Siis pelkkä koeputki maksoi lääkkeineen yksityisellä noin 1800 euroa (siinä on jo kelalta korvaukset mukana). Sen lisäksi tietty noi sitä edeltävät julkisen puolen lääkärit päälle... Mutta siis ei se hirvittävän kallista ole. Joskin riippuu mihin vertaa...

Mutta mielummin pistetäään se yli 600 euroa lapseen kuin 400 euroa vaunuihin, kuten hippis jo sanoi. :D Vaunut on sillon paljon kalliimmat...
Ja jos kaikki menee niin hyvin kuin olettaa saattaa, niin meillä on noin 80% mahdollisuus tulla raskaaksi taas kerrasta. Meillä on 15 alkiota pakkasessa vielä, joten kyllä siinä mielessä saa mennä keskenkin ihan rauhassa, eikä tartte hätäillä. Mutta seuraava raskaus alkaa 100% varmuudella ainakin aluksi vähintään kaksosien odotteluna.... sitten vain katsotaan jaksaako molemmat sinnitellä ja jos huono tuuri käy, niin voi olla jopa kolmoset. En hirvittävästi viitti sitä panikoida. Jos sieltä tulee useampi tällä kertaa, niin sitten tulee. Sitten pitää vain suunnitella kaikki hommat sen mukaan.
Pitää vain ostaa jokaista tavaraa toiset kappaleet lisää ja silleen...

Tietysti sen jälkeen voisi ihan rauhassa pistää putket poikki lopullisesti, kun sitten olisi se lapsiluku täynnä :saint:
Paitti jos mä saan tahtoni läpi, niin tulisi sitten vielä se neljäskin sieltä :LOL: :LOL:

Mulla on vielä 3 päivää töitä ja sen jälkeen kotona jälleen... Toisaalta kaipaisin jo töihin, mutta sitten taas toisaalta en millään jaksaisi noita aamuja. Vähän kaksipiippuinen juttu. Nautin erittäin suunnattomasti olla mun pienten kerholaisten kanssa, mutta on eemeliäkin päivisin vähän ikävä. Mutta kun mä en halua laittaa tota sinne päiväkotiinkaan, niin tämä on vähän mahdoton yhtälö.... Pitäisi löytää joku hoitamaan tänne kotiin, niin sitten se onnistuisi. Nyt kuitenkin Eemeli jää joka aamu omaan sänkyyn nukkumaan, kun mä lähden töihin. Mummi hakee hänet sitten herättyään heille (hällärin vien aamulla mummille). Eli ei tartte repiä kesken unien poikaa ylös... Mutta täytyy pähkäillä tätä juttua.
Mietin kyllä tuossa jo, että josko "en jatkaisi" hoitovapaata... mikäli nyt vain tullaan ja pysytään raskaana. Syksyllä tosiaan jos saisin saikkua sitten melkein heti ja siitä sitten äippälomalle. Sitten työnantaja joutuisi maksamaan sen ensimmäisen 3kk palkkaa. Saisi vähän enemmän kuin sen minimin. Mutta täytyy pähkäillä miten tämä tästä. En minä kyllä ison mahan kanssa millään pysty olemaankaan töissä ilman työkaveria. Enhän voi mitenkään nostella noita pienimpiä kerholaisia tai muutakaan isoa juttua. Ja jos olen yksin, niin minähän se joudun kaiken nostamaan ja kantamaan siellä. Eihän siitä tule mitään. Ja miten sitä jaksaa olla viikonloppuisin leireillä tai tehdä illalla jotain nuokkaa...

Sori... kutsu käy...
 
Katjanna ei ollut onnettomuus. Ihan yhtäkkiä oli lyyhistynyt työpöytänsä ääreen ja jouduttu jo siellä elvyttämään. Päästä oli katkennut iso suoni ja koska verenpaineet ym. heitteli, ei voitu mitään hoitoa aloittaa. Kuoli tulematta tajuihinsa.

Periaatteessa kun ajattelee niin kuoli töypaikalle koska sen jälkeen ei itsenäisesti hengittänyt ollenkaan. Mutta se on jännä mitä silloin yöllä teholla kävi. Lääkäri sanoi että jos verenpaineet nousee tietyn rajan yli niin voidaan yrittää hoitaa. No miä istuin yksinäni siellä vuoteen vieressä ja juttelin isälle ummet ja lammet. Patisti toista yrittämään jne. Yhtäkkiä ne paineet alkoi kohota... Jatkoin maanittelua... HOitajakin siinä kävi katsomassa miten ne kohosi ja eli... Sanoi että kun ne pysyiskin siellä... No sitten tuli romahdus ja siihen se jäi. mItään ei tapahtunut. En tiijä kuuleeko ihminen syvässä tajuttomuudessa kumminkin, siltä se tuntui. Seuraavana päivänä (vai olikohan se sunnuntaina. Taisi olla) juttelin lääkärin kanssa ja hän sanoi että vaikuttaa siltä että isä on aivokuollut tai jos selviää niin ei kuntoudu ikinä kunnolla. Voisi olla että jää joko "vihannekseksi tai puhe ym. liikuntakyky on mennyt ..:'( Mutta meijen piti oottaa maanantaihin että neurologi ym tekee testit. Sen jälkeen alettiin toivomaan että enemmin isä menee pois kun jää mahdollisesti vihannekseksi. Ja jos ois taas kuntounut jonkin verran niin tiedettiin ettei hänen pää ois "kestänyt" puolittaista eloa. Ihminen joka teki aina jotain. Rakensi/remontoi tms. Aina monta rautaa tulessa. No sunnuntaina varmistui aivokuolema mutta se piti virallisesti testata maanataina. Sovittiin ettei koneita sammuteta ennen kuin ollaan paikalla. Miä halusin ehdottomasti olla siellä. Veli lähti mukaan kun ei halunnut minua yksinäni päästää. Äitini taas meni omille vanhemmilleen ja oli siellä sisarustensa ympäröimänä kun tultiin sairaalasta. Onneksi meillä on hirveän kiinteä suku äidin puolella. Tuetaan toinen toisiamme parhaamme mukaan :heart: :heart:

Mutta nuo päivät perjantaista maanataihin, tuntuivat todella pitkiltä. Myö asuttiin Timin kanssa meijen äidillä koko se aika ja viikko sen jälkeenkin (olin jo yh) Miä kökin sairaalassa yksinäni ja äiti ja muut hoitivat esikoista. Aamulla kun heräsin soitin ensimmäiseksi sairaalaan (äiti kyllä sanoikin että soitatko), puhelin kun soi... miä vastasin. Äiti ei kyennyt ja tietty mulle se oli helpompaa kun tiesin mitä kysyä ja jotain tajusin lääkärin puheista ym. ihmiselimistön toiminnasta. Ja mulle itselle oli helpompaa kun pystyin jotain tekemään...

Että näin se meni. Varmaan sekava selostus mutta sekavaa se oli silloin elokin :whistle: :)

Ja mikä oli jännä että hirveän monet sanoivat meille että myö "romahdetaan" jossain vaiheessa. Totta kai itkettiin jne. Mutta pystyimme silti toimimaan yllättävän selkeästi, yhdessä äidin ja veljen kanssa. Äitiä tuupattiin eteenpäin koska oli paljon asioita mitä myö lapsina ei voitu hoitaa puolesta... Mutta ei sitä romahdusta tullut. Hurjasti kolmestaan juteltiin asioita läpi yötä myöten pöydän ääressä... Ja isän tuntiessa se oli todellakin parempi näin kun että hän oisi jäänyt "vajaana" tänne. Ensinnäkään isää ei olis KUKAAN kestänyt. Samallainen tuittupää oli kuin miä olen. Miä kuulemma oonkin perinyt isäni jääräpäisyyden ja tempperamentin. :D No miä olinkin isin tyttö :heart:

Nyt pitää mennä kyllä jotain muuta touhuamaan tai tää menee ihan itkeskelyksi... Tarkoitus ei ollut koko tarinaa purkaa vaan vastata mutta tää nyt vaan tuli. Ehkä omaa surutyötä tämäkin...
 
No niin, nyt on hautausmaalla käyty ja pyörähdin samalla reissulla kirparillakin. Ihme kyllä löysin Jesperille toppapuvun (2-os) joka SOPII myös housut vyötäröltä. Noissa puvuissa mitä oon kaupoissa katsellut niin housut on hoikalle lapselle :/ Ja tuo puku oli uusi! No pitäähän mun housuista pituutta vähän ottaa pois mutta muuten. Löysin toisetkin uuden veroiset toppahousut joissa sama homma että pituutta pois hiukkasen. Miä harvemmin löydän Jepelle housuja jotka sopivat suoraan tai nykyään jo vähän paremmin kuin poika on hoikistunut hiukan. Varmaan jostain urheilukaupasta saattais D-mitoituksella olevia olla mut se hinta onkin paljon huimempi ja tuolla kun nuo housut ei välttämättä kestä kuin hetken polvista ehjinä |O Ja paikatuissa ei kouluun mennä! Saa niitä vedellä sitten tuossa pihalla kun rymyää.

Ei joku haluis tulla lyhentelemään, minuu ei vois vähempää kiinnostaa alkaa siihen puuhaan. Mut lupasin että huomenna saa puvun päällensä :headwall: JOten ei kai muu auta :kieh: :headwall: MItä sitä ei lapsensa eteen tekis :heart: :D
 
Oottekos muuten huomanneet teillä kirpparihinnoissa nousua? Kattelin montaakin asiaa sillä silmällä että kun pari euroo lisää laittais sais ihan uusia tavaroita/vaatteita tms tai jotain saattaa kaupasta saada halvemmallakin. :eek: Ja joistakin järkyistä lumpuista jotka ite heittäisin roskiin, pyydettiin 2-5? tai enemmän |O

Nyt kaivamaan sitä mustaa lankaa jostain kätköstä :wave:
 
hengissä selvitty eilisestä.. :D no eipähä tartte vähään aikaan lähtee,ainakin sanoin miehelle tänään kun tulin kotiin,et nyt miun rilluttelut riittää joksikin aikaan..kyllä tuo laihis kärsii kun tulee syötyy ja juotuu :ashamed: mutta huomenna uudella innolla taasen.

venla oli sitten tirpattanu viime yönä,liekkö äippää ikävä vai mikä.?

no ei kyllä rapsakkaa tullu,vaikka tuli ihan kohtalaisesti kiskottuu :eek: no hyvä niin..

miulla jauhelihasoppa kieumassa,pitää varmaan venlukalle ruveta antamaan evästä.
 
tuutilulla ja ootko huomannu että ihmiset käy enempi kirpparilla?meillä yleensä lauantaina aamusta kirppispäivä,ja vaikka menet jo het klo 9 sinne niin jo on tupa täys porukkaa.ja hinnat ovat nousseet,ja siis tuntuu että jostain huonosta tavarasta iletää vielä pyytää ihan hulluja hintoja.
 
Minun viime kirppari käynnistä on hetki heilahtanut. Eipä ole tullut käytyä kun ei mitään ole tarvinnutkaan. Nyt tänään just kattelin pojan kaappia ja siellä olisi paljonkin vaatetta jota saisi laittaa varastoon ja hommata uusia tilalle. Koko 74cm alkaa olla jo pieni, 80cm on justiinsa sopiva eli 86cm saisi alkaa ostamaan. Eilen katsoin prismasta yhtä uutta Tutan gollege pukua, mutta eipä ollut just meidän kokoa enää jäljellä. Aivan ihana sellainen vihreä frotee kuosinen ja siinä oli siis housut ja puserotakki. Harmitti kyllä aika paljon ja sadattelinkin ukolle kun ei ollut enää kokoja.

Tuutilulla; siinä se salaisuus taitaa ollakin miksi sitä romahdusta teillä ei aikoinaan tullut. Siis noissa pitkissä juttelu tuokioissa ja tuo kirjoituskin jo kertoi sen että käsittelet asiat silloin kun ne on käsiteltävä. Minä olen ihan samanlainen. Toisaalta hyvä, mutta sitten on joitain asioita joita ei aina tarvitsisi niin avoimesti kertoa, mutta minkäs teet kun ei sisälle voi mitään jättää, niin silloinhan ne on ulostettava kun siltä tuntuu :D En ikinä voisi esimerkiksi mököttää puolta tuntia pidempään. :ashamed:

Minä olen taas köllötellyt ja katsonut dvdtä sillä aikaa kun poika nukkui kolme tuntia. Eilen tuli herkuteltua ja nyt tuntuu että se taisi jäädä päälle :ashamed: Irtokarkkeja tuossa taas napsin kun katsoin ohjelmia. :ashamed: Anni oli sillä aikaa osaksi naapurissa ja sitten tuli kotiin just kun olin herkut kaivellut esiin, joten pitihän sitä sitten neidillekin muutama antaa. Ihan hyvä kun tuli syötyä pois, muuten olisin joutunut nakkaamaan karkit menemään, kun olisi olleet jo ensi lauantaina roskiin heitettävässä kunnossa. Siis kovia ja pahan makuisia :/

Huomenna pitää ihan tosissaan taas ottaa tiukka linja. Mulla niin herkästi näyttää repsahtavan. Kolme viikkoa olin ihan ilman karkkia ja heti kun maistoin vähänkään niin päälle jäi.

Mulla soi puhelin :wave:
 
Me on kotiuduttu tosi kivalta sukuloisis reissulta. Ihana reissu lapsillekin ja pienin näki kummejaan :heart: , jotka ovat jotenkin niin ihanan tärkeitä kummiudestaan :heart: .

Mulla on nyt tässä kaikkea hommaa, joten ihan pikana, vaikka kommentoitavaa olisi enemmänkin.

Katjanna :D , ihanaa, kiitos. Tosi hyvä kuva teistä molemmista!!! Kun tuon kuvan näin, muistin selvästi teidän hääkuvankin ja ihan olet saman näköinen kuin hääkuvassa!! Eli kaunis ja jotenkin hehkeän pirtsakka!

Minä haluun kans kuvaa Dogtorin tukasta, varmasti hiiiieeeenooo!

Ja minäkin oon ajatellut Mamma sut tummaksi :eek: !! Ja siihen en usko, että pyöreä olisit, niin paljon touhotatkin koko ajan :whistle: . Vaaleaksi en osaa sua kyllä millään mieltää...

Suloinen tyttö Mamalla :heart: :heart: !! On se tosiaan niin jännää, että teillä muutamilla uudet pienet nyytit jo kotona!! Ja kohta sitten saadaan taas jännitellä lisää :D . Ihmeellinen maailma :heart: . Minäkin eilen pitelin 3kk ikäistä suloista ja ah niin tyytyväistä pötkylää. Siinä jo hiukan jotain sytämmessä liikahti. Jos olisin sata varma, että vauva olisi tyytyväinen, niin olisihan sellainen vielä ihana. Mutta 1oo varma kun ei voi ikinä olla niin jääköön :LOL:

Tuutille lämmin :hug: . Olette hienosti käyneet asian läpi. Ja jos luonteen temperamentti on teillä isän kanssa sama, niin tuo monta rautaa tulessa passaa myös molempiin :D !

Hipkukan koitokseen sitten erityis peukut!! On teillä sitten jännitettävää :hug: . Ja peukut sitten edelleen myös Lillikselle :) !!

Jaaha, minä oon taas viettänyt tässä liikaa aikaa, nyt muualle :wave: .
 
Housut on nyt sitten lyhennetty ja 4 neulaa katkaistu :kieh: |O

Henkka :hug: Siä olet ja nuorena menettänyt nuoren äidin :( Minusta tuntuu (niin kauhealta kun kuulostaakin) että mulle ainakin äidin menetys olis varmaan paljon kovempi paikka, vaikka oli isänkin.

Katjanna miä taas pystyn mököttää vaikka kuinka kauan ja niin teenkin :saint: Mielessäni kelaan asioita ja pidän yksinäni vuoropuhelua. Sopivan paikan tullen saatan jotain kivaa nälvästä ja hiljenen uudelleen. Ukko on sanonutkin että näkee nenän asennosta milloin kannattaa olla hiljaa. Ja mun kanssa ei voi rehdisti riidellä kun käännän kaikki asiat päälaelle ja toinen ei enää ole varma itekään mitä on sanonut :LOL: Miä käännän ne mun eduksi :whistle:

Rontti meillä on selvästi mun veli tullut enempi mun äitiin ja miä isään. Veli ja äiti on pehmeitä luonteeltaan ja ei niin äkkipikaisia. Molemmat harkitsee asioita pitempään kuin miä ja isä. Myö molemmat ollaan aina menty suuna päänä kun jotain ollaan päähämme saaneet (ja ainahan myö kaikkea päähämme saimme/saan) ja muiden on pitänyt siihen mukautua :ashamed: Isän kanssa miä oon ne kovimmat matsitkin ottanut. Silloin kun kotona asui, isä voitti kun oli pakko myöntyä. Mutta meil oli yks kunnon riita kun olin 21v (tosin molemmat päissään kuin käet) ja koski isän holhoamista ja komentelua. Räjähdin täysin ja uhkasin laittaa välit poikki! Silloin se oli isä joka antoi periksi (ties että saakutti likka sen viel tekee) ja eipä sen jälkeen mun nenille pahemmin hyppinyt... Mutta ei kyllä tykännyt minusta kun joskus piruuttani vihjailin miks ei mulle hanttiin laita :whistle: :LOL: Voi niitä muistoja :heart:

Meillä esikoisella on aika ajoin (nuorempana enempi) ollut hätä että hän unohtaa ne muistot vaarista. Miten vaari vei minnekin ja teki pojan kanssa vaikka ja mitä. Nythän tuo ei voi itelleen korvista laittaa kun vaari aikoinaan lahjoi pojan 10mk:lla ettei laittais :whistle: Vaikka miä oon sanonut että voihan se jos haluaa... ehkei 4-5v:nä annettu lupaus ihan sitova ole. Mutta pojan mielestä on :D

Meneepäs tää taas muisteluksi. Mut huomatkaa miä MUISTAN jotain. Yleensä aina manaan kun en mitään muista :LOL:

Ai niin, niinukka oli tuollakin porukkaa vaikka kuinka paljon. Tosin ei oikein mitään käyttökelpoista ostettavaa :/
 
joku pyysi kuvaa joten täältä pesee..en oo kovin hehkeenä,lenkin ja saunan jälkeen otettu kuva,tukka märkänä ja naama ehostamatta :ashamed:



ja muistelen lukeneeni että joku sanoi mun kirjoituksien piristyneen,aivan juu.pakko yrittää pikkasen iloisempaakin tekstiä ja ajatuksia saada ulos..
kävin tänään tallilla,jossa penskana tai no ihan aikuis ikään asti kävin,ravi talli jossa on 20 hepukkaa,ihana oli muistella niitä -vauhtia ja vaarallisia tilanteita joita koettiin aina..
ja kaks lenkkiä oon kävelly tänään,eilen tein vatsojakin ja tänään kans.on se piru kumma miten paljo kunto voi nousta viikossa..ei mitään tietoo kropassa mistään lenkistä,huh heijaa..
meen nyt lukee paremmin noi teidän turinat :heart:
tildalle on pitäny pitkään jo sanoo miten hienosti niillä on menny koissun kaa näyttelyissä,onnea :flower: ja tosiaan,se on melko turkin viilaus hommaa noissa "turkki roduissa",ykskin karva jos sojottaa jonnekki nii vaikuttaa paljon tulokseen.
 
tuutille ja henkalle ekstra isot :hug:
niin ja mun on pakko saada tatuointi,uus siis..ois jo kolmas :whistle: lupasin kaikille,koko maailmalle ottaa tatuoinnin ku emppu menee taivaaseen.pitäs vaa aika varata,tiiänki jo millasen otan..aikas hiano tulee olemaan :heart:
 
Väliaikatietoja... Mintun kanssa vietetty ODL:llä 2 tuntia, tuloksena angiina. Oli tulehdusarvot jo 52 ja kurkku kuulemma peitteitä täynnä. Ihme ettei ole ruoka maistunut. Raukka, kuume nousi torstaina ja nyt vasta vein lääkäriin :headwall: Voin kyllä sydämestä suositella tuota ODL:n lastenlääkäriä Oululaisille, Raija Valtonen. Niin ihana lääkäri että :heart: Että kolmas antibiootti mintulla kuukauden sisällä, jipii...

Nyt pitää mennä muihin hommeleihin :) Hieno tukka Dogtorilla!!
 
Iiiiihanat hiukset Emmulilla :heart: mä tahon parturiiiiin,mutta kun ei kerkee :kieh:

Pikakelauksella taas tekstit läpi ja nukkumaan,aamulla piti mennä viisurin poistoon mutta EN MEE!!! En uskalla eikä oo varaa olla koulusta pois :whistle: *seliseli* :ashamed: se on siis peruttu se aika :ashamed:

Tuutille ja Henkalle :hug:
hienoja kuvia teillä ja Mamalla sulonen nyytti :heart: ihan haikeeta tekee itellekkin kun Pessin vanhoja vaatteita kirppikselle hinnottelen...tekis mieli säästää :whistle: MUTTA EN!!!

Ja mä kyllä kans Mamma3:n tummaks aattelen, vähän saman tyylikseks olemukseltaan kun Susa... enkä todella yhtään vaaleena osaa aatella :eek:

:wave: ja palaan taas kun kerkeän. Niin ja kiitos rasva vinkeistä,huomena apteekkiin.
 
merkkaan vaan pikaseen:

dogtorilla nätti tukka ja on hää niin nuor ja nätti :D

minnuu väsyttää..kohta pitäs lähtee ajelemaan töihin |O ei nappaa ei..olis voinu jäädä peiton alle koisiin..mutta ei auta ei..

päivällä lisää sitten..
 
Uusi viikko ja riesana vain Onnin yskä...

Mä menetin isäni ollessani 18v, näin vois sanoo. Sai kohtauksen, meni tajuttomaks ja oli teholla 4 päivää. Opetteli uudelleen käveleen, puhuun.. tosin huonosti nekin. Jäi sairaalaan/vanhainkotiin lopunajaksi, reilu vuoden eli vielä, kunnes keuhkokuume vei lopulta voimat. Kuolema oli tavallaan helpotus, vaikka aina sitä toivoi toipumista kummiskin. Surin enemmän tuota sairastumista, joka sattui 5 päivää ennen viimeisen, rakkaimman isovanhemman kuolemaa, isänäiti :'( Olin niin vihainen, kun mamma kuoli silloin, kun en jaksanut häntä surra.
Tästä siis aikaa pian 20 vuotta jo...Äiti on elossa, mutta pari aivoinfarktia saanut. Aina sitä miettii, kauanko aikaa jäljellä.. mutta turha murehtia etukäteen.

Saan muutaman vieraan, Eerolle pari daamia :heart: Siis pikasiivous..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Joku täällä viime vkolla antoi vinkin atoopikon kylvetyksestä. Kiitos ja kumarrus :flower: :hug:
Nyt on Sannia kylvetetty joka ilta ja rasvattu perusvoiteella reilusti. Lisäks on tuonne alakertaan sipaistu Protopicia. Iho on melkoisen siisti, tyttö ei kitise yöllä niin paljoo, ei raavi itteesä koko ajan ja peppendaalikin on hirvittävän paljon parempi :D
Mie kävin allergiayhdistyksen pitämällä luennolla kutisevan ihon hoidosta ja siellä ekan kerran kuulin tuon pesujen tärkeyden atoopikolla. Ennenhän on oltu sitä mieltä, että kuivaa ja atooppista ihoa ei saisi kauheasti kastella. Vesi kuivattaa jne, suihkussa olis saanu käydä mahdollisimman harvoin ja silloinkin vain pikapikaa. Nykyään taas ajatellaan, että atoopikon kuiva iho altistaa ihon erilaisille tulehduksille. Eli silloin kun atooppinen iho oireilee on kyseessä lievä ihotulehdus. Ja sen vuoksi säännöllinen pesu on tärkeää, iho pysyy puhtaana. Ja pesun jälkeisellä rasvauksella hoidetaan ihoa. Ihon kunnon mukaan valitaan rasva.

Meilläkin on pojan iho ollut huomattavasti parempi ja tasaisempi sen jälkeen kun aloin kiinnittää huomiota tuohon puhtauteen. Ja onhan se ihan järjelläkin ajatellen niin, epäpuhtaudet kutittaa ja ärsyttää. Ollaan nyt pitkään pärjätty ihan kevyemmällä rasvalla. Joitain punaisia länttejä välillä tulee ja menee, mutta usein syylliseksi selviää jokin sopimaton ruoka ja iho-oire häviää aika pien. Ei ole poika pitkiin aikoihin raappinut itseään verille asti. Toisaalta osaan nykyään myös välttää ihoa ärsyttäviä asioitakin. Kokoaikaista oppimista tämä atooppisen ihon hoito :D kun pitää selvittää mikä rasva milloinkin ja mikä ärsyttää...
 
meillä lääkäri sanoi tuosta(atooppisen)ihon rasvauksesta, että sitä rasvaa pitää laittaa niin paljon että iho on valkea,muuten siitä ei ole vastaavaa hyötyä.

apua,enää 3 viikkoa töihinpaluuseen :eek: :eek: :eek: :eek: !!! paniiki iskee |O !!!

meillä taisi tuossa pojan ollessa 1/2 vuoden ikäinen lääkäri mainita nlakorttiin että atooppinen iho :/ . ja se iho-ongelma korjautui pyykinpesuaineen vaihdolla minirisk---->LV. nykyisin ehkä hieman talvikuiva iho,onneksi ei muuta!
 
Päiviä

Tohtoripas on kaunis nuori neiti....omaa kuvaa en kehtaa laittaa.musta saa ainostaan hyviä kuvia kun olen 3promillen humalassa(testattu)

Meillä neitin olisi tarkoitus huhtikuussa mennä hoitoon ja nyt soittelin kunnan päivähoitotoimistoon ja kaikki paikat tupaten täynnä...prkl eli neiti voi joutua vaikka toiselle puolen kuntaa hoitoon...aaarhg sanon mä.

Yritin työnantajaltakin kyselllä että olsin ollut elokuuhun hoitovapaalla mutta ei kuulemma käy ja olen 2 kertaa muuttanut hoitovapaan loppumisajankohtaa jo...että se siitä sitten.

Niin noista lapsettomuushoidoista.
Meillä kokeillaan 4kk päästä koeputkea jos ei tärppää sillä välin hormoonien kanssa...tuntuu jotenkin hassulle kun neiti tuli heti ja täysin luomusti.
 
voivoi...meillä tuo napero kulta sairastanut monta päivää.
kuumetta ei enää eilen ollut,mutta tilalle tuli kummaa kiukuttelua...ja ei oo rakkaalle ruoka maistunut moneen päivään :(
oon ihan huolissani täälä,mieskin monen päivän reissulla.
ihottumaa on nyt tullut!!
nivuset on ihan läiskillä ja iho muutenkin melkosen kuiva.
täytyy illalla pesun jälkeen laittaa tuota rasvaa oikeen kunnon pläjäys.
meillä on agualan plussaa,mut eipä tuo oikee auta.
haen apteekista jotain parempaa.

onneksi minun ei silti yksin tarvi iltoja olla,kaveri tulee ens yöksi.
katellaa illalla hömppä leffoja ja syöpötellään.
sisko tulee poikansa kaa sitten huomenna yökylään.
ja samat hommat sit taas..eli leffa ja syöpöttelyä
:p

tohtorilla ihanat hiukset!!ja muutenkin niin nätti!

katjannasta joskus oon nähnyt hääkuvan =)
oot kyllä kaunis nainen!

mamman minäki kuvitellut tummaksi!

tuutis
: juu saman oon huomannut että kirppiksillä hinnat senkun nousee!
sellasia rättejä sielä että en kehtais ees kirpparille viiä...
perjantaina käytiinki kirppiksellä ja en löytänyt mitään,tuntuu että kaupasta melkee saa halvemmalla :/

kuolemasta ootte puhuneet,mua pelottaa jo valmiiksi se että vanhemmista täytyy joskus luopua.
on ne niin rakkaita että ei sitä voi sanoilla kertoa:heart:

jaahas,mää lähen syömään jotain ja ehkä torkahan pojan kanssa hetken.
jaksaa illalla myöhempään!
 
Jaahas ja kukahan teistä on puhallellut tauteja tänne suuntaan |O :LOL:

Meillä nimittäin on kuumeessa (kovassa) Juho ja Ella. Ella näköjään oksentaa aina kun kuume nousee oikein kovaksi, just äsken kävin siivoamassa yhden ison läjän tuoremehulla höystettyä aamupalaa.... :x

Juho on nukkunut kokopäivän ja tytötkin nukkui klo 8-11 ja nyt ovat jo taas lepäilemässä...heräsivät klo 6.30 ja 8 takas nukkumaan jotta ei ole kunnossa nuokaan kaksi.

No ei voi minkään tätä on nyt liikkellä näköjään. :(
 
Keiju07
Paljonpa olette taas kerenneet kirjoitella siitä kuin viimeksi lueskelin.

Ensi alkuun, suuret onnittelut Kiisumirrille! Kyllä on sun tielle osunut yhtä jos toista epäonnistumista; en osaa kuvitellakaan, miten olet selvinnyt. Kesävauvan odotukseen paljon onnea!!

Mamalle onnittelut tuoreimmasta neitokaisesta, kovin on söpö vauva!

Hipkukalle ja Lillikselle tsemppiä koitoksiin! Pidän peukkuja; kirjoitinko jo joskus, että pas:issa on hyvät mahdollisuudet onnistumiseen, koska sulatuksen selvinneet alkiot ovat kovin sitkeitä yksilöitä! Ymmärsinkö oikein, Lillis, että sulle siirrettäisiin enemmän kuin kaksi alkiota kerralla? Meillä suostuivat aikoinaan vaan siirtämään yhden kerrallaan (no eipä niitä enempää saatukaan), ja joillakin tutuilla on kaksi siirretty pitkin hampain, mutta ei sen enempää. Kai ne kolmosraskauden riskit on aikamoiset... en halua siis tällä latistaa, jokaisen kohdallahan tehdään sopivimmat ratkaisut; olen vaan elänyt siinä luulossa, että Suomessa eivät suostu enää siirtämään kovin monia alkioita. Ja noihin kustannuksiin... Itse muista laskeskelleeni, että Vienan hinnaksi tuli kaikkine tutkimuksineen ja hoitoineen rapiat kuus tonnia, mutta me mentiinkin heti yksityiselle, kun julkiselle ei oltais päästy aikoihin (olis pitänyt oottaa se kolmas keskenmeno tai kaksi vuotta viimeisimmästä km:stä... naurettavaa). Ei sitä hintalappua oikeasti ajattele enää yhtään. Uudestaan laittasin menemään, jos olis tarvis. Hyvä, että sillon oli säästöjä, eikä se kulu tietenkään kerralla tullut, vaan jakautu kahden vuoden ajalle tasaisesti.

Shendalle toivotaan vielä luomutuulia ennen kuin tarvitsee tähän samaan rumbaan ryhtyä!

Ja halaukset vielä kaikille sairasteleville ja eritoten tuutilullalle ikävän merkkipäivän johdosta.

Mun hiljaiselo on johtunut pääosin sairastelusta. Milekon neuvoa noudattaen varasin ajan uudestaan korvanenäkurkkulääkärille, kun antibiootit ei tuntuneet tehoavan poskiontelon kipuun. Sittemmin olen ollut kolmesti punkteerattavana (auts!) ja hyvä, että menin, kun löydös oli skaalalla 1-3 kuulemma 4 (eli runsaasti vihreetä mätää, jos kiinnostaa tietää ). Raskaus kuulemma altistaa poskiontelotulehduksille... enpä tiennytkään. Eka punktio meni ihan jees, kun en tiennyt kuinka ikävää se on, mutta kaks seuraavaa olikin sitten tosi ikävät. Vikasta sanoin jo miehelle, että melkeen lähtisin mieluummin synnyttämään... Noh... kyllähän sen aikuinen ihminen kestää.

Mitäs vielä: juu, meidän vuoden tai oikeammin 15 kk kohokohta: Viena nukkui ensimmäisen kerran elämässään ehjät yöunet klo 20.30-7. Mies oli klo 4 käynyt katsomassa, että hengittääkö, ite heräsin vessaan klo 5.30 ja olin aivan ihmeissäni, no pakkohan sitä oli käydä tarkistamassa, että onko kaikki hyvin. Noin pitkää uniputkea ei ole sittemmin tullut, mutta useimpina öinä noin viiteen asti on hyvin pysytellyt omassa sängyssä. Viime yönä kävin pariin otteeseen, kun jotain itkeskeli, mutta on tää vaan herkkua!!! Nyt ei tarttis tulla poskihampaitakaan hetkeen, jotta saataisiin kaikki nukkua varastoon ennen seuraavaa tulokasta.

Vienan korvat onneksi paranemaan päin, ollaan ahkerasti ulkoiltu ja puistoiltu. Kaksi viikkoa yhdessä oloa jäljellä, sitten suuntaan takaisin töihin, mutta vain siis 3-4 kuukaudeksi ja nelipäiväiselle viikolle. Pakko käydä vähän käynnistämässä seuraavaa tutkimusta alkuun, jotta sitten syksymmällä on jotain kunnon tekemistä.
 
tais tulla väärän henkilön kuvat,kerta kauniiks kehutaan :LOL: tukka on ihana mutta naama ei :x
voi hyvä pertti sentään että voi taas siepata :kieh: syytä en sen enempää kerro,kunhan oli vaan pakko kirjottaa tuo :LOL:

niin,ja rasvoista on ollu puhetta niin ceralan on mulla itellä,mulla on tosi kuiva iho talvisin varsinkin niin tuolla pysyy hyvänä..ja moni rasva kirvelee mulla ainakin,ja tuo on just hyvä rasva,ei kirvele ja kuivuu nopsaan.
 

Yhteistyössä