LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Meidän onnellinen balettityttö :heart: Tuli jotenkin kauhean kiva kuva niin piti jakaa teillekin

Minttu taas kuumeessa :headwall: Oisko arvauksia mikä ihme nyt on??? Just nauroin :/ rokotetutkimuksessa kun päiväkirjaan pitää listata kaikki sairaudet niin parin viikon sisällä: paha silmätulehdus, kaksi korvatulehdusta ja oksennustauti. Ja eilen siis siellä, nyt taas kuumeessa.

Juuuu..en mä kyllä noin paljon mökistä maksa jos sinne ei enempää porukkaa lähde. Opintotuki ei ole huiman suuri ;)

Niin siis hei vaan kaikille ja onnea Mamalle kovasti :flower:

Niinukalle työ asiaan että mä jo nyt kauhistelen sitä että kun mä valmistun niin JOS työpaikka löytyy vuorotyöstä niin mitä mä teen...en halua poikia vuoropäiväkotiin laittaa, mun mielestä kamala ajatella että nuo ois yötä jossain päiväkodissa :whistle: että kyllä mäkin etsimällä etin sitten varmaan päivätyötä tai 2-vuorotyötä tms...

Niin ja tästä pääseekin siihen että mä en näköjään kerkeä tänne enään paljon kirjotteleen tai täälä käymään, kouluhommia kouluhommien perään. Ei siinä mitään, mulla on motivaatio kyllä niiin katossa kun voi vaan olla.Ihana käydä koulussa lukemassa oikeasti mielenkiintosia asioita.. ja mun ryhmä on kiva ja mä löysin päättötyön aiheen ja sain mielenkiintosen aiheen opponoitavaks ja ja ja... :D mä siis nautin koulusta tällä hetkellä ;) ruotsikaan ei tunnu yhtään niin mahdottomalta ja kamalalta kun ennen.

Pesuista vielä ennen kun painun unille. Aamusin yleensä pesut tehdään ennen aamupalaa juurikin sen takia kun en pysty pissasella vaipalla toista laittamaan ruokapöytään... :x tosin hampaat pestään vasta syömisen jälkeen,paitsi arkisin kun syö useimmiten tarhassa aamupalan. Illalla vaihdetaan yövaippa ja yöpuku usein ennen iltapalaa jo. Sekin kyllä siitä syystä että joka ilta käyn poikien kanssa suihkussa =) molemmat tykkää niin lutrailla vedellä, ja mä käyn kumminkin ite suihkussa niin eihän noita voi yksin jättää. Ja lauantaisin yhdessä käydään saunassa. Meillä siis tehdään kaikki näköjään yhdessä :LOL:

Peetu keksi tossa yks päivä että hän haluaa oppia kirjottamaan :whistle: puhu että "äiti,minä ajattelen että voisinkohan oppia kirjoittamaan" :heart: siitä mulle tulikin mieleen että te keillä on näitä 5v--> niin mitä kaikkia tuollasia taitoja heillä on? Tai siis vastaavia... mitä kaikkea nuille pitää opettaa?!... Peetu osaa hienosti jo tavuttaa sanoja ja hiukan ylä- ja alakäsitteitä on oppinut nyt. Mutta siis mitä kaikkia taitoja löytyy nuilta vanhemmilta alle kouluikäisiltä? Peetuhan täyttää kohta siis 4vuotta..

Nyt painelen paheelleni ja menen nukkumaan.
:hug: vielä kaikille sairastelijoille ja huonosti nukkuville!!!! Ja muutenkin :hug: tarvitseville!
Ja onnea vauvaa odottaville ja vauvaa toivoville!!!

Olipas tosiaan IHANA kuva balleriina Annista :heart: :heart: !! Topsylla paljon kaikkea kivaa menoa keväälle ja ymmärrän, jos et sitten enää tälle reissulle ehdi, mutta kannustan kumminkin vielä :whistle: :attn: :attn: Ja ai että olis Katjanna suakin mukava nähdä!!! Piituli, laitatko vielä linkkiä siitä mökistä? Jyväskylän seutuvilla se oli, oliko joskus katottu, että olis edes suurin piirtein Helsingin ja Oulun puolessa välissä. Olis kyllä kiva, kun sieltä Oulusta muutama lähtis, sen ymmärrän hyvin, ettei sieltä kukaan oikein yksin viitsisi. Toivottavasti ette hermostu, kun asiasta jauhan ja meneekö jo painostamiseksi tämä mun suostuttelu :ashamed: . Olis vaan niin mukava kaikkia nähdä. Mutta jos ei tällä kertaa, niin ehkä joskus toiste sitten. Mutta vielä pari laskelmaa :LOL:
JOS mukaan lähtis minä, Piituli, Yksäiti, V-O, Dogtor, Tilda, Katjanna, Topsy tekis mökki 43,75e per henki. Ei enää ihan niin paha, kun mökki on kumminkin tosi hieno. Ja seura mitä parasta :LOL: . Ja tuohon jos muutama sitten vielä innostuis, niin hinta aina vaan laskisi.

Mutta nyt taidan sulkea suuni tästä asiasta :x .

Toooosi hienosti muuten Topsy pysynyt erossa herkuista :eek: . Pystyisinpä minäkin, vaan ehkä hiukan paremmalla suunnlla olen myös. Hyviä ollut Mamman vinkitkin. Ja Yksäiti se saa syödä mitä haluaa :p

Meillä tuolla ystävykset nukkuvat lastenhuoneessa. Oli hellyttävä tapaaminen 5kk eron jälkeen :heart:

Kai se pitää itsekin nukkumaan, kauhea yskänpuuska tässä vain. Ja huomenna pakataan auto ja huristellaan Rauman suunnille.

yksäiti: laitan sulle täältä tuleen muutaman kilon lihaa luittesi ympärille----viuuuuuhh---mäiskis---sorry tais tulla vähän reilulla kädellä :D :D :D !

juuh öitä vaan, aamulla startataan taas koiranäyttelyyn :wave: !

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
yksäiti: laitan sulle täältä tuleen muutaman kilon lihaa luittesi ympärille----viuuuuuhh---mäiskis---sorry tais tulla vähän reilulla kädellä :D :D :D !

juuh öitä vaan, aamulla startataan taas koiranäyttelyyn :wave: !
No mut nyt sä oot se laiha kaunis rantojen silmienkääntäjä :LOL: Voi kun itekin vois liittyä seuraan, multa kans voi ottaa vaikka rintojen suurennukseen jos joku haluaa :whistle:

rontti just sinä suunniteltuna mökkiviikonloppuna on isännällä yövuorot,joten ei voi varmaan mihkää lähtee,enkä isojen likkojen isälleen menoakaan tiedä.
joten varmaan minun kohdalta se nyt jää.

jepulis täällä 20 astetta pakkasta,ja tänä iltana pitäs sinne liirumille lähtee :headwall: :eek: eikä pätkääkään huvittas,mietin tossa jo että perunko koko homman,mutta voi kamu verisesti suuttuu..ja nyt sit pitäs jotain situkkaa kiskoo kun miun laihutusfiilis korkeimmillaa :headwall:

Annista ihana kuva :heart: Mikä ihme sillä Mintulla nyt on kun kaikki pöpöt nappaa? Paranemisia pienelle :hug:

Yksäiti meijen Taavi rakastaa leikkiä niin että miä sanon sana ensimmäisen tavun ja tuo itse toisen. Nopeasti hoksaa mitä tarkoitan. Esim. kel.... Kuuluu äkkiä kello ja kauhea kikatus päällä :LOL: Huisin hauska ja halpa leikki :D Muuten tuota ei kirjaimet vielä kiinnosta.

Mun esikoinen osasi lukea eskariin mennessä. Poikaa kiinnosti varhain kirjaimet ja tehtiinkin leikki että kirjoitin kaikki aakkoset paperille ja kyselin aina että mikä kirjain oli. Itse tuo opetteli lukemisen jalon taidon. :eek: Korjattiin vaan jos meni väärin. Jotenki poika liukumalla kirjainta kirjaimen perään oppi sen.. Muistan aina kun hautausmaalla luki jouluna hautakiveä Raaauuutiaaaaaiiiineeeen :D Ja sehän on täytynyt olla jouluna ennen kuin meni eskariin koska eskarin joulujuhlassa tuo luki joulupukin kirjeen ääneen. Ja ensimmäinen sana minkä tuo kirjoitti (neuvolla, kuuntele mitä kirjaimia siinä on kun sanot sanan ääneen) oli sipuli :D Ainut että pojalla oli vaikea ymmärtää koulussa miksi pitäis oppia tavuttamaan kun oli oppinut suoraan lukemaan...

Tässä siitä mökkiin linkki http://www.mokkihaku.fi/13569/Villa%20Assi/esittely Ja eikös tuo ole keuruuta?

Jaahas, pitäis pukea päälle. Kohta äippä pyyhältää tänne. Siirsi mulle taas sen autonkatsastuksen niin kuin muinakin vuosina. Kuvitteleekohan että puhun katsastusukon pyörryksiin ja leima lätkähtää :D :LOL: Piru kun se silleen onnistuiskin :LOL:

Huomenta,

Minttu meni nukkumaan 19.00 ja vieläkin nukkuu.... Yöllä heräsi yhdesti itkemään, oli tulikuuma, otin vaatteet pois ja annoin Pronaxenia. En tiedä miten sen jälkeen on yö mennyt, mies otti hoitohukit. En tiedä, oiskohan niin ettei se toinen antibioottikaan olis auttanut ja taas oltais korvatulehduksessa. Mut kuume kyllä nousi sen jälkeen kun sai torstaina rokotetutkimuksessa piikin. No, seuraamme tilannetta ja viemme herkästi lääkäriin kun näin pitkälle jo venyy nämä sairastelut :(

Eilen käytin hyväksi Mitäs nyt?-palstaa kun aloin katsella töitä, kyselin neuvoa muilta jo ammatissa olevilta, siis siinä ammatissa mihin haluan, ja voi vide saikin hyviä vinkkejä :) Tuli ihan hinku töihin :D

Nyt pitää lähteä katsomaan hengittääkö se likka enää....

*muoks hengitti se ja oli ihan viileä, joten lääke on ainakin auttanut, huh.

*********HERHILÄISHOIKENTAJAT******************************

.....................................PAINO..........TAVOITE......................MUUTOS

TUUTILULLA..................72.3kg..........-7kg............................-700g
MAMMA3.......................63kg..............-5kg/kiinteytys..........-1,2kg
MILEKO35.................... |O |O ..........-10kg aluks................+/-0 |O
LEYA.............................--------...........-8kg...........................-900g
TOPSY..........................71.7kg...........-6.7kg........................-1,1kg
ÄITIVAAN......................69.7kg...........-5kg
RONTTI.........................--------............-2kg/iltaherkut pois
MAMMOLIINO...............-- :eek: --............-12kg
KATJANNA.....................66kg.............-11kg..........................-1,1kg
DOGTOR.......................69kg.............-10kg..........................-2kg
NIINUKKA.....................------.............--------.........................-1,2kg

Kiitos kaikille onnitteluista ja Milekolle kiitos kun välitit uutisen :hug:

Tosiaan tyttö syntyi 14.1 klo 2.08 painoa 4525g ja pituutta 51cm. Synnytys oli nopea, helppo ja ehdottomasti paras kokemus verrattuna edellisiin :D Tytön luonteesta on vielä vaikea sanoa mitään, mutta ainakin omistaa hyvät unenlahjat kuten sisaruksensa. Eilen illansuussa kotiuduimme ja takana on nyt ensimmäinen yö kotona, joka meni kohtuullisen hyvin (hieman meinasi vauvan yösyöttö häiritä Ilonan "kauneusunia" :whistle: ) Ilona niin mielellään hoitaisi pikkusiskoa, mutta kun nuo hoitajan otteet saattaa olla "hieman" kovakouraisia, niin on Ilona saanut tyytyä vain suukottelemaan siskoa ( ja niitä suukkojahan riittää..) Että kyllä on kädet täynnä näiden kahden kanssa :D Laitan muutaman sairaalassa otetun valokuvan tästä meidän tulokkaasta..

Tää on sitte tällasta mun dieetti prkl |O

Eilen soittelin päivystykseen aikaa, kun Sanni huutaa ja yskii yöt ja tuo alakerran ihottuma ei parannu. En sitten saanu aikaa :eek:
Kuulema pitää Kysiin soitaa ja hoputtaa sitä lähetettä, prkl. Ihan kun se jotain auttas. :headwall:
Saatiin sitten tietää, että meidän oma lääkäri on vuorotteluvapaalla tän vuoden ja meidän alueelle tulee lääkäri vasta maaliskuun lopulla. Se niistä putkisa ja lääkäriin pääsyistä yleesäkkin |O
Taitaa Mehiläisen ovi aueta tästä lähin useemmin, prkl :kieh:

MaMa: Ihana vauveliini!!

Täällä niin kova pakkanen, ettei viitti ulos lähtee. Illalla käytiin Onnin kans palelemassa. Jos päivemmällä tarkenis paremmin.
Illalla mennään ukon kans leffaan kattoon Rööperi. =) Poikien serkku tulee hoitaan avokkinsa kanssa. Ois kiva käydä parilla, mut tuskin mennään.

MaMalle ja perheelle paljon onnea tulokkaasta! :heart: Jännä oli kattoo pienen kuvia ja aatella että ei oo enää kauaa kun meilläkin taas asustaa pieni, punakka ja äänekäs pallero =)

Hipkukka ja LillaStina paljon tsemppiä tuleviin! Eikös teillä molemmilla onnistunu edelliset hoidot melkeen heti? Toiveet on varmasti melko korkeella tälläkin kerralla =) Käyttekö julkisella vai yksityisellä? Kovin on kalliita nuo hoidot kun niitä sillon aikanaan itekkin suunniteltiin, mutta nämä on näitä asioita mitä ei voi rahassa mitata :heart:

Nätti päivä, tosin pakkanen on kova. Silja ja mies nukkuvat vielä...lapamadot. Mun pieni tyttöni elää koti-isän antaman mallin mukaan, eli joka aamu nukutaan n.10-11... No päikkärit jääkin sitten yleensä väliin tai laitetaan vaan pienille tirsoille omaan sänkyynsä jos alkaa alkuillasta käymään kiukkuseks. Ulkona ei olla nyt muutamaan päivään nukutettu kun Siljalla on niin valtavat nuo posket joten ne paleltuu niin helposti. Nytkin sillä on ollu jonkin aikaa sellaset tummanpunaset läiskät noissa posken päissä vaikkei sillon ollu ees kovin kylmä kun tossa meidän lasitetulla parvekkeella nukkui.

Päivemmällä mennään käymään YOdottajalla ja Viutsilla :D Mukavaa niin saa tytöt vähän leikkiä ja äidit jutella. Mullakin kaikki pyörii nyt kouluasioiden ympärillä mitä sitten luokkakavereitten kanssa jauhetaan. Ihanaa välillä nähän äitikavereitakin niin saa puhua lapsistakin! ;) Ei taitas mun parikymppisiä koulukavereita paljon tytön ruoka- ja unirytmit kiinnostaa jos alkasin niitä oikeen esitelmöimään :LOL:

Mulla on myös vähän ressiä kolusta. Nyt tosin ollu melko lyhyitä päiviä ja vapaapäiviä myös mutta ens viikko vielä tätä suht iisiä ja sitten alkaa kamala tahti :/ En tiiä miten sitä jaksaa kun on Siljan kanssa oltava illat ja sitten on tämä raskaus ja muutto...huh huh kaikki samaan syssyyn. Aattelin vielä n.8vk kuitenkin pystyä täyspainosesti käymään koulua ja kattoo sitten jos haluttais jäädä kotiin hieman ennakkoon. Vielä en kuitenkaan viitti keskeyttää kun jää sitten niin paljon korvattavaa tulevaan, ja sillonhan mulla on 2 pientä jaloissa.... :whistle:

Sannille paranemisia :hug: Tosi inhottavaa kun pienellä on jatkuvasti jotain :'(

Ja tästä tulikin mieleen Mitä kaikkea lasten vakuutus korvaa?!? Katjanna mua kerran jo opasti näissä asioissa mutta vielä kyselen. Siljalla ei ole vakuutusta, onneks on ollu terve lukuunottamatta sitä aikoinaan ollutta alkavaa korvatulehusta. Nyt mietin että otanko vauvalle vaiko en.... Sitten kun meillä asuu 2 tarhalaista niin varmaan olis hyvä olla kun pöpöt kiertää... Pärjääkö hyvin ilman vakuutuksiakin vai mitä jos lapsi joutuu johonkin onnettomuutteen, isompaan tai pienempään esim.leuka murtuu yms. mitä sitten jos ei oo vakuutusta? Mie kun en näistä tajuu sitten yhtikäs mitään...
No sen tiiän että meillä kaikilla suomalaisilla on universaalivakuutus että ei tarvi ite maksella niin ku esim jenkeissä, mutta muuta en sitten oikeen tiedäkkään... :ashamed:

tiipi meillä oli se sairausvakuutus+tapaturmavakuutus nordeasta,mutta sanoin irti ton sairausvakuutuksen,kun ei nyt ainakaan ekan vuoden aikana tarttettu sitä kertaakaan,nyt on pelkkä tapaturmavakuutus.miusta tuntuu että tosiaan paljon sais sairastaa kun tossa aika iso omavastuu.

tytylle ei kelpaa ruoka,mikähän sitäkin nyt oikein taas riivaa.eiku sylkee vaan kaiken ulos,mitä suuhun laittaa,pien leipäpala vaan uppos..kaipa tuo sitten meinas aamu ja iltapuurolla pärjätä :eek:

Päivää,

Me ollaan käyty jo ulkoilemassa. En tiedä edes paljonko tuolla on pakkasta, mutta kyllä oli aika kylmän oloista. Annin kans käytiin tuossa viereisen puiston jäällä harjoittelemassa luistelua. Maanantaina tytöllä olis tarhassa luistelua ja pitihän se käydä vähän ennakkoon harjoittelemassa. Hyvin meni vaikka hokkareille joutuikin luistelemaan. Saatiin serkun vanhat niin en viitsinyt sitten kaunokkeja ostaakaan. Ensi talveksi sitten tyttöjen luistimet ku nuo hokkarit oli kerran sopivat.

Topsy; teillä ei varmaankaan ole lume lääkettä tuo tutkimus lääke. Ainakin Minttu siihen malliin ollut kipeänä että eiköhän tuo ole nyt ihan oikean suojan saanut. Minäkin otin molemmille sen tällä hetkellä tarjolla olevan, eikä meillä ole kumpikaan sairastanut sen jälkeen. Se tutkimus lääke on kai minun ymmärtääkseni vieläkin jotenkin tehokkaampi kuin tuo tämän hetkinen saatavilla oleva, ainakin pienille. Olikohan noin?.. jotain tuollaista muistelen, mutta olen ollut tyytyväinen tuohon meidänkin rokotteeseen.

Ihana vauva Mamalla ja vielä kerran oikein paljon Onnea koko perheelle. :heart:

Mulla on pakastimen pesu-sulatus kesken. On niin paksut jääkerrokset että menee jokunen hetki ennen kuin tuo sulaa. Eipä tuo haittaa kun ulkona on sen verran kylmä ettei ainakaan sula pakaste tavarat, vaikka jotuukin hetken kauemmin olemaan ulkona saavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Hipkukka ja LillaStina paljon tsemppiä tuleviin! Eikös teillä molemmilla onnistunu edelliset hoidot melkeen heti? Toiveet on varmasti melko korkeella tälläkin kerralla =) Käyttekö julkisella vai yksityisellä? Kovin on kalliita nuo hoidot kun niitä sillon aikanaan itekkin suunniteltiin, mutta nämä on näitä asioita mitä ei voi rahassa mitata :heart:
Meillä ei ihan heti poika ole saanut alkuansa. Lyhyesti hoitohistoria on se, että ensimmäisestä ICSIstä (koeputkihedelmöitys) saatiin alkioita vain kahteen siirto kertaan. Toisesta alkoi raskaus, mutta meni kesken heti alussa. Tehtiin toinen ICSI ja ensimmäisestä alkionsiirrosta sai poika alkunsa :heart: Tosin tuon hoidon aikana varmistui se, että reakoin liian voimakkaasti hormonilääkitykseen ja sen vuoksi minulle ei enää mielellään suositella kolmatta ICSIä. Saimme kuitenkin tuosta viimeisestä sen verran alkioita, että mahdollisuus sisarukseen on. Mutta, kun ne on käytetty, niin useamman biologisen lapsen mahdollisuus on sen jälkeen hyvin epätodennäköinen.
Yksi päivä laskettiin miehen kanssa todennäköisyyksiä ja meidän käyttämillä luvuilla saatiin tulos, jonka mukaan jäljellä olevista alkioista pitäisi 50% todennäköisyydellä alkaa vielä yksi raskaus. Mutta todellisuus harvoin tottelee matematiikkaa eli lopputulos voi olla parempi tai huonompi.
...saa nähdä miten tässä käy...

Me ollaan käyty tutkimukset teettämässä yksityisellä puolella ja hoidoissa julkisella. Mie joskus laskin mitä pojan "tekeminen" maksoi, mutta en enää tarkkaa summaa muista. Pikkasen alle 3000e se taisi olla :/ Yksityisellä puolella olisi varmaan tullut kolme kertaa enempi kuluja.
Kyllä mie silloin kun vaunuja mietittiin ja päiviteltiin niiden kalleutta, kerran tokaisin, että on se kumma, ettei millään halua laittaa 400e vaunuihin, joille varmasti on käyttöä. Mutta silmää räpäyttämättä on ollut valmis maksamaan palkistä lääkkeistä yli 600e per hoito, vaikka mahdollisuus tuloksettomaan hoitoon on yli 50%. Tuota samaa perustetta käytän itseeni aina välillä, kun mietin, että onko joku ihana vaate liian kallis ostettavaksi pojalle :ashamed: (ja aina vastaus on "ei ole" :LOL: )

Aivan ihana tyttö Mamalla :D :heart:

Katjanna, tuossa rokotetutkimuksessa kukaan ei saa lumetta, osa saa nykyistä ja osa sitä uutta. Siksi siihen lähdinkin kun halusin että ehdottomasti pitää saada edes joku influenssalääke. Mutta tosiaan sen uuden pitäisi olla tehokkaampaa kuin nykyinen. Hyvä että teille on ollut apua siitä.

Mintulla kuumeilu jatkuu, just vein taas nukkumaan kun on niin väsynyt. Ei onneksi itke eikä mitään, ihan normaali on mutta puolet väsyneempi kokoajan, sylissä tykkää istuskella.

Käytiin puistossa Annin kans ja oli tosi kylmä. Tuulinen ilma. Nyt mies läks Kärppäpeliin, viikko siivous on tehty ja Anni katsoo elias laivaa. Ajattelin surffailla kunnes naapuri tulee kylään.

Yhteistyössä