LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, että eks oo mulla Katjanna oikeus ostaa kuivuneen ripsarin tilalle uus, kun olin niin fiksu pikkujouluissakin :D :whistle:. Mä en tosiaan ikinä arkena meikkaa muuta kuin huulipunan ja kulmiin vähän väriä. Jos ei olis silmälaseja, tulis varmaan herkemmin meikkailtua. Piilareitten kanssa tulee herkemmin laitettua. Ja arvatkaas muuten mitä :laugh: , avasin eilen vikan satsin kuukausipiilolinssejäni ja huomasin, että niissä oli päivämäärä mennyt pari vuotta sitten :laugh: :ashamed: :kieh: . Mä oon tainnut unohtaa itsestä huolehtimisen lähes kokonaan lasten tultua :headwall: .

Vein tänään lastin tavaraa kirpparille ja olin hiukan ensin huolissani, miten tavara mahtaa mennä. Iltapäivällä kävin vielä siivoon pöydän, kun en sitten pariin päivään pääse, niin kyllä oli kuhinaa ja paljon jo tavaraa mennyt multakin :o :D . Yks omatekemä 10e kranssikin oli jo mennyt :) . Muumijutut oli vielä, jos Yksäiti sattuu siellä päin kulkemaan.

Jep, mut nyt täytyy kattoo löytyiskö netistä jotain kivoja askarteluvinkkejä huomiseks töihin. En oo ennen koittanut ettiä. Jos esim Hemulilla on hyviä linkkejä, niin laitapa tänne :) . Teillä oli muuten tosi kiva joulukalenteri :) . Ja jokos Hemuli olit töissä vai kotona vielä?

mitäs Tuuti taas touhuaa? Ja oikeesti, mamma on nyt kyllä ollut taas toooosi pitkään hiljaa :/

Voi vitsi minä olen tyhmä. Sain ainakin viisi kertaa lukea tuon Susan viestin läpi, että tajusin mitä tuo ensimmäinen lause tarkoittaa :laugh: Kunnes muistin kyselleeni sitä osoite palvelua, olin jo unohtanut koko asian. Kysyin asianomaisilta tekstarilla kun en jaksanut sillä enempää päätäni vaivata. Hyvän tarjouksen olet hyödyntänyt.

Dogtor
; mikä on c mallin selkäranka? :o Kuvien perusteella olet ainakin minun mielestä hoikka nainen. Toisin kuin meikäläinen, yksi mies jo töissä mainitsi näistä mun masu makkaroista, :ashamed: |O Uhkasin olla puhumatta koko äijälle enää loppu vuonna. No ei vaitiskaan, meillä ollaan töissä aika avoimia, eikä suututa pienistä.

Rontti; varmasti olet uuden ripsarin ansainnut, :saint: Minusta tässä töihin lähtemisessä on kaikkein ihaninta juuri se kun saan aamulla tällätä itseni hienoksi. Vielä kun saisin sievät, pitkähköt kynnet, niin kyllä sitten passaisi napsutella näppiksiä. :D Minä onneton pureskelen kynsiä. :ashamed:

katjanna siis selkäranka ei oo suorassa takaapäin katottuna,vaan mulla se kiertyy oikealle kuin c kirjain.sen huomaa jos hoksaa kattoa..ei mulla paljoo liikakioja oo mutta on niitä
:laugh: ne saa melko hyvin peitettyä vaatteilla jne..on mullaki kavereita joiden kaa ihan suoraan lätistään läskeistä :D mut tuo olikin niin että tosiaan olin tyyliin kuristua siihen korsettiin kera ihanan litteän mahan ja kylkien,ja yks tulee sanoo että ihanku oisit raskaana kun sun mahas on niin iso :headwall: :kieh: ihan sama..

penska sit valvoo vielä,ei malta nukkua :headwall: hirvee pashaki haisee,jospa se tuon tortun vääntäs loppuun ja menis maate ;)

Rontti, ei mulla oikein oo linkkejä...Töissä on 2 kansiollista jouluaskartelumalleja, mutta eipä ne tähän hätään auta. =) Ja meinaan olla kotosalla vielä ainakin koko ens vuoden! :D Meillä keskimmäinen menee ens syksynä kouluun, ei kannata lähtee töihin vielä. Ja toivottavasti (uskoisin niin... :laugh: ) että olen vielä kotona syys-lokakuulle 2010! Kun tuo neiti 3v täyttää! Aikasemmin ei ole ollu mahkuja olla kotona, esikko oli 11kk ku sain pätkätöitä. Kakkosen kohdalla sain vakipaikan kun hää oli 1,5v, siihen saakka olin kotona. Nyt on sitten työpaikka oottamassa niin tingitään sen verran että pärjätään ja MIÄ NAUTIN kun saan olla kotona lasten kanssa!! =) Ja töitä saan sitten tehdä siellä seuraavat 30v niin ei mulla oo sinne kiirus! :D

jospa sitä ehtis pikkusen kirjottaa.. en oo kyllä pahemmin ehtiny selailemaan menneitä juttuja..eli aika pihalla oon yt teijän jutuista..

Noh täällä nyt sit asustellaan ihan omassa kodissa ja ihanaa on ollu :D tyttöjen huoneen remppa saadaan tänään vihdoin valmiiksi :) pääsevät sit huomis iltana jo omaan huoneeseen nukkumaan!! ja äiti saa isin kanssa oman rauhan..

meillä ei muuten typy myöskään kävele vielä, muutamia askelia on ottanu ja seisoo pitkiä aikoja ilman tukea ja nousee suoraan lattialta seisomaan mut jotenkii näyttää siltä et ei oo aikomustakaan lähtee vielä kävelemään!

jonkuu näköstä joulua sitä pitäis yrittää laitella..ei oo meillä ainuttakaan koristetta vielä laiteltu..laiskana näin muuton keskellä..vaikka tavarat jo suht koht paikallaan..osa vielä hakee paikkaansa |O

mie oon hakenu nyt yhtä opiskelupaikkaa..se alkais tammikuussa jos pääsen..meinaan huomenna soittaa siitä kun ei oo kuulunu kutsua haastatteluun..et joko sit on valinneet kaikki haastatteluun pääsijät..saa nähä.

Ihanaa, nauti Hemuli kotona! Olipa kiva kuulla Tinakenkätytöstäkin ja onnea uuteen kotiin :flower: !! Ai että kun olis kiva nähdä kuvia lastenhuoneesta :whistle: ja tietty muualtakin :whistle: . Miten muuten teidän neidin iho nyt?

Täällä on kyllä tylsän hiljaista. Kaikki niin touhuissaan ja nuo lapset vie aikaa. Meillä neiti on kyllä paha, kun kiipee tuohon uunin alaluukun kahvan päälle, niin siitä ylettyy jo kattiloitten kahvoihin :o , vaikka siis turvajututkin edessä. Siinä ryskää ja rellestää minkä kerkee, pikkasen vaarallista juu-u.

Meillä on neidin maha ollut nyt epäsäännöllisen säännöllisesti vähän ylitoimiva ja löysä kohta varmaan pari viikkoa. Myös ihossa kuivia punaisia läikkiä. Joku ei taida sopia... Nyt ens alkuun aattelin itekseni kokeilla, jos tovi juotas maitojuomaa. Ärsyttäviä ne allergiatestitkin, kun ei välttämättä mitään kumminkaan näytä, vaikka jotain oliskin!

Keskimmäinen taitaa olla nykyään kissoille allerginen. Oli eilen kylässä paikassa, jossa on 3 kissaa, koko lopun iltaa piti pientä yskimistä. Muutenkin tuolla on alkanut henki hiukan vinkuun ja pihiseen, jos esim kovasti illalla intoutuu täällä menemään, sellasta tietynlaista yskääkin on vähän jatkuvasti. Olisko jotain astman tapasta mahdollisesti? Osaako kukaan moisista "oireista" sanoa jotain ja oliskohan syytä mennä lääkäriin? Toisaalta nuo ei tyttöä ole häirinnyt, mutta ei ihan normaaliakaan ole :/

Mitäs muuta kirjottelis, kun kukaan muu ei kirjoita :laugh: . Miten musta tuntuu, että mun nukkuma-ajatkin alkaa hiukan venyyn. Nytkään ei muka nukuta yhtään :o . Sängyssäkin oon viime ajat saanut hetken odotella unta, yleensä nukahdan heti. Outoo. Päivisin oon taas ollut ihan pirteenä kumminkin. No, hyvä näin :) .

Enkä muuten Hemuli oo vielä keksinyt mitään kivaa askartelua 3v. En tosin paljon ehtinyt etsiäkään, mutta kumminkin. Miten ei enää niin jaksa intoutua :snotty:

Mites Lillastiina, joko myyjäiset on ohi?

Ai niin ja Heidiä mietin tuossa äsken, teitkö jonkunlaisen kranssin? Ja mites te vietätte joulun aikaa?

Mun sisko opettelee tällä hetkellä elämää Washingtonissa. On se outoa, eivät meinaa löytää sieltä kauppaa :o , mistä saisivat aineksia ruuan laittoon. Valkoisen talon kupeessa kuulemma nyt hotellissa ovat ja kotia vähitellen etsivät. Siellä on sisko kaukana...

Joo, ei mulla siis mitään kummempaa asiaa näemmä ole :laugh: Kirjottakaas nyt joku jotain :attn: :attn: :attn: Ja kun mä en pääse sinne toisille sivuillekaan |O

Niin ja sitä oon kans tänään harmitellut, kun en tiedä, minkä näköinen Katjanna on :attn: :attn: . Apinanpoika on kovasti siro :heart: Jotain muutakin piti kommentoida sulle, mutta en nyt muista mitä, jotain olit niin kirjoittanut ihan kuin mun suulla tässä tänään tai lähi päivinä. Ei jaksa palata kattoon mitä se oli. Nyt meen yrittään unta |O Olkaapas aktiivisia huomenna kirjotteleen, että on illalla lukemista :p

Huomenta päivää jokaiselle mammalle ja taaperolle =)

Täällä joulukiireet pukkaa päälle. Miä oon mestari saamaan itelleni joulustressin joka vuosi. Vaikka oiskin kaikki "valmiina" niin silti vauhkoon sitä sun tätä ja keksin tooooosi tärkeitä juttuja hoidettavaksi viime tinkaan :headwall: Niin kuin nyt keksin etä ompelempas tontut joulukukiksi. Tuossa olis nyt 6 tonttutorsoa käsiä ja vaatteita vaille ja tällä viikolla pitäis valmiiksi saada. Lauantai iltana tein jo yhden parin meijen äitille kun näki mun omat niin pyysi itsellekin.

Tämmösiä siis

Ja sitte tein Jepen opettajalle ja avustajalle porot joita pitäis ainakin viel pari tehdä lisää

Ja kortitkin on vielä kirjoittamatta kun unohdin ne autuaasti eilen raapustaa :ashamed: Ja ja ja.... että näin :whistle: Ja paljoa ei tälläkään viikolla aikaa ois noihin ompeluihin kun on joulujuhla koululla ja sitte ilmeisesti mennään joka vuotiseen tapaan tiistai-iltana kirkonmäelle missä on joulupukki sun muuta. Ja pitäis viel lahjojakin mennä ostamaan...Ai niin ja uus ripsari ois poikaa täälläkin :whistle: :laugh:

Kivoja kuvia taas pienistä :heart: Jos alan erittelemään niin unohdan kumminkin mainita jonkun, joten en sitä nyt tee vaan painun ettimään meijen osoitekirjaa jostakin kätköistä :headwall:

Meijen neiti poseeraa nykyään kameralle ja kuvat on kaikki sitte tämmösiä :whistle:

Mutta nyt taas lietsomaan lisää stressiä |O :D Älkää unohtako meitä kokonaan kyllä myö palataan ruotuun kun jouluhässäkät on ohi :D

enterorokon jälkimainingit naamassa.

siskon kanssa tekemässä piparkakkutaloa.

muuten vaan sohvalla riehutaan..

heipskukkuu..

venlukasta muutama kuva..tuutilulla oli kivoja juttuja taasen askarellu :o siis ommellu

oikein kateeks käy :/

ilman muksuja minunkin mielestä :D

Tuuti, taidan olla paljon sun kaltainen tuon stressin hankkimisessa |O . Kaikki ihan ihan pakollinen on tehty hyvissä ajoin ja sen puoleen vois ottaa rennostikin, mut sit pää keksii kyllä kokoajan kaikkea muka pakollista! Ihan oikeesti olen miettinyt, miten osaisin välillä hiukan jarrutella :/ . Ja sit joku hullu ;) esittelee vielä noin ihania tonttuja, niin tälle hullulle tulee pian pakkointo, että sellasiakin pitäs vielä väsätä. No en ala väsään, jos sit ens jouluksi. Nyt on yks enkeli vielä kesken ja Kitty tulee tänään valmiiksi niin vien kirpulle. Oot kyllä ahkera ollut ompelusten kanssa, täytyy sanoa!!

Niinukan piparitalo on niin paljon siistimpi kuin meidän :laugh: . Meidän tönö on ihan karkkia täynnä ja sen takia ei oikeestaan taida paljon mökiltä näyttääkään, vielä kun täyteen karkilla tupatut kuuset ja ukot ei pysynytkään pystyssä ja nekin nojaa talon seiniin, niin jo on komias talo :snotty: . Vein sen likkojen huoneeseen, kun ei täällä mahdu mihinkään eikä kovin hienokaan ole! Lapsista se on tietty tooosi hieno :heart: .

Tapaamisesta, musta olis toisaalta ihana nähdä lapsetkin, mutta molemmin parempi. Mä olisin siis lastenkin kannalla. Helpompi varmaan ois järjestää ilman lapsia, siis miettiä paikkaa jne. Sitten taas lasten kanssa varmaan ajankohta sopisi helpommin, kun ei ainakaan tarvisi miettiä hoitojärejstelyjä siltä osin. Mutta mulle passaa kumpi vaan :D

Ihanat kuvat taas Niinukan ja Tuutin typyistä :D

Mulla on huomenna vapaapäivä :D :attn: ja meinaan viedä lapset hoitoon :ashamed: :attn: . Lähden pitkästä aikaa rauhassa kaupungille kirteleen, toivottavasti mahdollisimman vähän shoppaileen, mutta vähän kumminkin. Kirppikselle myös ja Tevellasta haen tytöille muutamat lahjat. Ihanaa, odotettu oma päivä!

ilman lapsia,kuten sanoin jo suljetulla puolella että voi kylmemmälläkin järjestää niin ei tuu muksut kipeeks ku veto käy ovessa koko ajan :whistle: ja saadaan aikuiset paremmin tutustuttua,en kerenny viimeks kaikkien kaa ees höpötellä,varmaan rontin kaa eniten,ku tuo riippakivi roikku kaulassa :heart: :laugh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
ilman lapsia,kuten sanoin jo suljetulla puolella että voi kylmemmälläkin järjestää niin ei tuu muksut kipeeks ku veto käy ovessa koko ajan :whistle: ja saadaan aikuiset paremmin tutustuttua,en kerenny viimeks kaikkien kaa ees höpötellä,varmaan rontin kaa eniten,ku tuo riippakivi roikku kaulassa :heart: :laugh: :kieh:

Siksipä minäkin ehdotin että mentäis nyt ilman lapsia.....josko sitten tutustuis paremmin aikuisiin, Nimittäin huomasin saman että kaikkien kanssa ei ehtinyt kauheasti keskustella viimeksi.....Ja sitten vielä ajattelin ehdottaa nyyttäri periaatetta ruokien suhteen. Tai sitten jokainen tuo omat eväät. :D

Ja ajankohta olisi helpompi sopia vaikka jo huhtikuulle jos niikseen, just kun ei tartte miettiä lapsien tarkenemista. Ja selvittäis tosiaan ehkä vähemmällä tauti määrällä kuin viimeksi...... :snotty:

:laugh: Viimeks tosiaan lapset sairasti keikan jälkeen. Liekö osasyynä meidän neiti, joka tuli kipeenä tapaamiseen :ashamed: . Joko ootte jotain paikasta puhelleet. Mä niin kovasti haluisin, että oululaisia tulis mukaan myös :attn: :attn: . Olis ihana teitäkin nähdä, täällä kun aktiivisia ootte olleet :) . Jos on aikuisten pirskeet, niin pyydetäänkö Kaksplussan kuvaaja sitten joskus yömyöhään meitä kuvaamaan :laugh: :laugh:

Mulla täällä talo hiljeni ja sain paikat taas järjestykseen. Nyt vielä hinnotteleen hiukan tavaraa. Keksin, että myynkin esim syöttötuolin pehmusteen jo pois. Onko teillä pehmuste ollut vielä käytössä? Meillä oli tähän iltaan asti. Onkos Yksäiti käynyt shoppaileen muumijuttuja, kun kaveri ainakin sanoi, ettei niitä olisi enää kirpparilla ollut? :) . Mun Kitty on vihdosta viimein paria pistoa vaille valmis, että ei kun hommiin. Huvittaa oikein, että mulla yks tai kaks ompelua kestää sen, missä ajassa Tuuti tekee 10 juttua :snotty:

On myyjäiset ohi. Nyt siivotaan, laitetaan paikkoja järjestykseen ja lyödään hirveätä alennusmyyntiä nettiin. Päivitys on vielä vähän vaiheessa, mutta kyllä se tästä!
Nyt on siellä nuo verkkomaksupainikkeetkin valittana, joten ehtii hyvin vielä joulupukin kontiin tilaamaan :wave:

Jos ilman lapsia niin sit ajoissa tietoa että mä kerkeen järkätä jonkun vippas konstin poikien hoidolle...

En Rontti käyny... arvelinkin että nopeeta menevät.
Nyt unille, viimenen harjottelu päivä huomena. K5 tuli harjottelusta ja oon täälä leiponu työkavereille kakkua ja lapsille suklaa pipareita :p

oisko ne samat mökit taas jees,vaiko lähempää jyväskylää?jos jyväskylässä taas tavattais,niin siis jos ilman lapsia mennään..voitas vähä sidukkata nauttia..ja jokainen tois omat eväät munki puolesta :wave:

Mä tuun hulluksi. Eeli ei suostu nukkumaan yhtään ilman, että olen vieressä. Mulla ei ole omaa aikaa minuuttiakaan. En haluais mennä itse vielä yhdeksältä nukkumaan. Nytkin mä olen nukuttanut sitä tunnin! Nukkuu tasan niin kauan kun olen vieressä ja heti alkaa hirvee huuto kun yritän poistua. Nytkin se huutaa pinniksessä. Tuntuu pahalta, mutta eihän tää näin voi jatkua. Mä oon ihan rikki :'(

Susa :hug: Oletkos koittanut systemaattisuutta? meillä auttaa, mut esim mammolla ei... Rauhoitat eelin, sanot hyvää yötä ja menet pois. Kun alkaa huutaa, menet takaisin, sanot hyvää yötä, lasket alas makuulleen ja menet pois. Kahdella ekakerralla saa puhua, hyvää yötä, eeli nukkuu nyt, loput käynnit hiljaa, silmiin katsomatta, ilmeettä. Meillä auttanut aina, likat tajunnut että ei tule hellyyttä ei, sama nukahtaa :heart:

Yhteistyössä