Lokakuiset 2007 (8)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Ainu =+x
Kyllä minä tuota tukivyötäkin kokeilin mutta kun olen niin iso niin vyöt jotka yletti ympäri oli edestä niin leveitä että alkoivat painamaan reisiin ja tuntu ettei jalat saa verta, eikä sillä voinut kuvitellakkaan istuvansa. Joten ei ollut minulle apua siitäkään. Sitä vaan odottaa että puhelin soisi ja tulisi kutsu sairaalaan mutta... taitaa mennä vasta ensiviikolle!!

Kiitos lohdutuksesta että kaikki raskaudet ei ole samanlaisia. Asia kyllä mielessä on että uskaltaako sitä millon ajatella sitten toista?? Mielessä oli että mahdollisimman pian mutta nyt mieli on muuttunut kyllä tän asian myötä... Ja miten pärjäisi "pienen" lapsen kanssa jos on tälläiset kivut?? ("äiti huutaa vaan vittu perkelettä sohvalla...")

Mukavaa päivää kaikille... Ainu 32+2
 
Lumi81
Just tulin äippäpolilta. Vauva on nyt kiinnittynyt lähtöasemiin, painoarvio oli 2,7kg. Lapsivesi oli taas vähentynyt ja oli jossain rajalla että pitäskö käynnistää.
Kuitenkin antoi kontrolliajan kolmen viikon päähän että sitte jos vielä vähentynyt niin käynnistetään. Mut todennäköisesti syntyy ennen sitä. Kohdunkaula oli lyhentynyt puolella, nyt siis 1,5cm ja kohdunsuu 1cm auki ja pehmeä.
Jes! Ihanaa tietää ettei tarvi enää kauaa ootella. Ja että vauva on ihan hyvän kokoinen, aivan keskikäyrillä mennään.
Nyt ei vissiin tarvi olla enää ees seksilakossa, eli lakanoita pöllytellään varmaankin tänä iltana :D pitää nyt kattoo jos tänään tai huomenna imurois....ja moppais lattiat.
Tietenki jos alkaa tuntua tosi pahalta niin sitte vähä levähtää.

L&A rv 36+0 JEE!
 
Tehotyttö.
Taitaa Lumi sulla kyllä tuo itsestään syntyä aikas pian. Siltä ihan kuulostaa!
Veikkaisin seuraaviksi poksahtajiksi kyllä Lumia ja Niiskulaista :)
Minä en kuulu joukkoon jakaantuvien vielä pitkään aikaan. En millään usko!

Lumi, nyt ahkerasti peittoja pöllyttämään, kun kieltokin on ohi. Sillähän saa sitä lisäkypsymistä aikaiseksi!

Nyt pitää kiitää...

Tehis rv 34+5
 
Juulia´77
Juu,uskoisin kanssa, että Lumella tulee vaavi ihan itestään jo aika pian. Ja Niiskulainen varmaan seuraa perässä hyvänä kakkosena tai paremminkin kolmosena!? Kiva nähä, että pitääkö ennusteet paikkaansa.

Itse, kun kävin keskiviikkona siinä ultrassa ja synnytystapa-arviossa, niin ei lääkäri todennut merkkejäkään lähestyvästä synnytyksestä: kohdun kaula oli edelleen sen 3cm ja paikat muutenkin kiinteet,epäkypsät. Että kyllä meijän vauveli antaa odottaa itseänsä aika varmasti lokakuulle asti. Painoarvio tällä hetkellä oli 2,7kg, kuten Lumenkin vauvalla. Esikoinen oli näillä viikoilla jo yli kolme kiloinen ja syntyessään sitten jo yli 4kg, että tämä tulokas on todennäköisesti pienempi syntyessään ja hyvä niin, jos synnytyskin sitten olisi helpompi... Toivossa on hyvä elää!

Kohta alkaa BB, täytyy ainakin hiukan sitä vilasta vaikka se tuntuu tosi typerältä ohjelmalta nykyään... uteliaisuus aina voittaa, täytyyhän sitä edes jotenkin niiden asukkaiden touhujen perässä pysyä... =0)

Juulia rv 35+5
 
Ann77
En tiedä onko synnytys jo kovinkin lähellä... Tänään ollut tosi huono olo, oon oksentanut kerran, välillä kuuma ja välillä kylmä. Ala selkää särkee ja menkkamaista kipua alamahassa. Keskiviikkona olin neuvolassa ja virtsassa oli verta, olisko sekin yks "oire" lähestyvästä synnytyksestä. Nyt taidan mennä takas sohvalle peiton alle kellimään...
 
rv36
Ann77: Ettei olisi virtsatieinfektiota? Katsoivatko neuvolassa virtsasta leukkareita? Kannattaisi varmaan käydä terkkarissa antamassa plv niin sulkisivat pois infektion mahdollisuuden joka sekin voi aiheuttaa mainitsemiasi oireita..
 
Niiskulainen
Heippa! Tänään kävin suurkirppiksellä pari tuntia käppäilemässä ja nyt sitten on selkä ollu ohan tulessa ja supistellu, saa nähdä alkaa synnytys käynnistymään. Tunnin verran on ollu suisteluja. Jännittää
Niiskulainen rv 36+4
 
Jellybean
Minä kävin myös suurkirppiksellä eilen. Piti metsästää noita koon 50 vaatteita. Kaikki mitä ennen syntymää hankin ja kaikki mitä äiti ja muut sukulaiset ovat hankkineet, alkavat koosta 56. Ja niihinhän se 45 senttinen kirppu hukkuu vielä. Aika hyvin löytyi pikkuvaatteita ja pari aivan ihanaa mekkoakin.

Taitaa se olla niin, että pian saadaan vielä syyskuun vauvojakin tähän meidän lokakuulaisten ketjuun.

Meillä Irene kasvaa mainiosti. 2125 grammaa oli eilen. Sydänkin ultrattiin sen sivuäänen takia eilen, eikä mitään vikaa onneksi löytynyt. Sinivalossakaan ei ole ollut moneen päivään, joten toivotaan nyt että bilirubiiniarvot ovat pysyvästi laskeneet. Hyvän painonnousun takia lääkäri korjasi kotiinpääsyennustettakin, nyt arvio on että vielä 3-4 viikkoa ja sitten kotiin. Tietenkin syömäänopettelun takkuamisen takia saattaa joutua vielä jäämään pidemmäksikin.. En muista kerroinko jo, mutta H&M:ltä lopulta löysin ihanan 50-senttisen toppahaalarin kotiinpääsyä varten. Ja löytyi sieltä noita 44-senttisiä vaatteitakin. Minä tykkään kun voin kaappiin pukea Irenelle omat nätit vaatteet päälle niin sen takia olen hankkinut muutamia 44-senttisiä. Kotiinpäästessähän ne kai on jo pieniä, mutta nyt niistä on iloa..

Jellybean ja Irene
 
Ainu =+x
VITUTUKSEN RUUMMIILLISTUMA

Se siitä ilosta että pääsisi pian sairaalaan... Aika meni sitten 2 vko:n päähän, kyllä masentaa. Johan sillon on viikkoja sitten jo koossa 34 että mitä sitten ajattelivat?? On se vaan niin kiva kun huomaa ettei se ketään kiinnosta jos ihminen ei housuja kunnolla saa enään jalkaan, mitäs väliä sillä kun ei ole omat vaivat. Jotenkin tuntuu että jos olisi siellä päässyt käymään ja ne olis takistaneet että mahakivut yms on asiaan kuuluvaa niin olisi etes saanut jonkinlaista voimaa uskoo parempaan huomiseen mutta nyt alkaa olemaan pää jo niin loppu että... MÄÄ HALUAN LIIKKUMAAN!!! Nyt jo autossa istuminenkin on vaikeaa kun tuntuu ettei tahdo saada tarpeeks happea (onko kaveri aika yläällä??)

Joopa joo, ei sit muuta kun oottamaan...
Ainu 32+4
 
Jellybean
Ihan kamalaa tuo Ainun elämä tätä nykyä.. Voisiko mistään yksityiseltä saada minkäänlaista apua? Eihän tuollainen ole mistään kotoisin kun elämä on vaan kivun kanssa kamppailua. Minun hyvä ystäväni sai käynnistyksen pahojen liitoskipujen takia, mutta sillä taisi odotus olla jo melko finaalissa siinä vaiheessa. Kamalaa, kun ei voi sanoa muuta kuin että koeta kestää. Se kuulostaa kovin laimealta, eikä varmasti kummoisesti lohduta..
 
Niiskulainen
En minä sitten synnyttämään vielä päässyt =). Supistelut loppu sit kun lämpimän suihkun kävin ottamassa. Tänään oon siivoillut jo kovasti täällä, on taas ihana elää ja liikkua vapaasti, tosin edelleen toivon että vielä saisin 38 raskausviikon käyntiin, oispahan vauva sit täysaikainen ja päästäisiin vauvan kans yhtä aikaan sairaalasta pois.

Ihana nimi Jellebean tytöllä me mietittiin silloin esikoiselle nimiä ja yksi vaihtoehto olikin Irene tai Irina, mut tytöstä tuli Mikaela kun näytti mustineen ja tummineen turkoosin sinisineen silmineen niin Mikaelalta ja muutenkin sopi nimi hälle, nyt tytöllä kyllä on ihan vaaleat hiukset ja vaaleanvihreät silmät =)

Ainu kamalaa että kivut ovat noin kovat että olisit valmis jo synnyttämään. Antoivatko mitään särkylääkettä tai käskivätkö niitä ottamaan? Kyllä se on niin että ei käynnistystä aloiteteta mielellään kuin vasta rv. 34, jos vauvalla olisi hätä tai vakava raskausmyrkytys yms. Tosisiahan on että vauva on vielä aika pieni ja hyvä hällä olisi vielä saada kasvaa jonkin aikaa ja mä kyllä luulen että eivät käynnistä vielä 2 viikon päästäkään ehkä sitten rv 36 jälkeen. Toivottavasti vauva olis rv asennossa ja laskeutuisi jo alas lähtövalmiuksiin niin että edes saisit kunnolla happea. Eipä tässä voi muuta kuin toivoa että kivut helpottaisi. Koita ajatella että kivut eivät ole turhia ja koitat kestää ne vauvan takia. Itse vuodepotilaana 5 viikkoa olessa kyllä ymmärrän mitä liikkumattomuus voi olla, (tosin onneksi kivuttomana) mutta ajatus siitä että ne kaikki viikot on vauvan parhaaksi on auttanut jaksamaan. Ja kun vauvalla on enempi viikkoja kasassa ennen syntymää on häntä helpompi hoitaa, kun ei ole aivan pienoinen ja ei tarvitse sydän sykkyrällä katsella pientä ihmistä happikaapissa.

Niiskulainen rv 36 ja nyt siis vasta +4
 
Ainu =+x
panadolia määräsivät... no tietenkin sitä toivosi että olisi mahdollisimman täysaikanen niin saisi sitten topakan lapsen kotiin ja ei tarvitsisi sairaalassa kulkea kun meiltä on kuitenkin tuota matkaa...

Täytyy yrittää ajatella että vauvan parhaaksi kaikki tämä kipu...
 
Niiskulainen
Huh! Kyllä on päässy tuo 5 viikkoa levossa rapistuttamaan kunnon. Tuntuu että puuskutan ihan pikku matkalla jo. Eka päivä sit sairasloman esikoisen kans kaksin kotona ja kyllä mää oon ihan puhki. Päivällä ei supistellu, mut nyt sit iltaa kohden muutama askel niin jo on maha pinkeenä, ei siis oikeastaan mitään kivuliasta supparia. Päivällä oltiin pihallakin pari tuntia ja käytiin koiraa lenkittää ja leikkipuistossa ja ainoastaan vähän kiri mahaa. Eilen ukkelin kans kaupassa illall koitin käydä mut menin sit kahvilan puolelle istumaan ja odottamaan että ukko käy kaupassa, kun ei vaan kerta kaikkiaan pystynyt käveleemään kun niin pinkeeksi meni maha että tuntu että repeää.

Nyt kahden päivän ajan on tullu sellasta aivan valkoista limatulppaa tuolta alhaalta, jokohan kohta ollaan synnyttämässä.

Ainu: Tuo kipu on niin henkilökohtainen asia että kyllähän se on toiselle aina helppo sanoa että koita kestää jos ei itsellä ole mitään, mut jospa se tuska sit palkitaan tosiaan sillä topakalla vauvalla =).
 
Niiskulainen
Tässä on vielä masukuvaa. Hassua liikkua näinkin ison mahan kanssa ihan näin yhtäkkiä, kun silloin kun jouduin sairaalaan masu oli tähän verrattain aika pieni =))

http://img123.imageshack.us/my.php?image=rv364mp3.jpg
 
Laura79
Eilen oli neuvola ja alko vähän tympimään kun oli taas kerran eri terkkari. On ollu varmaan 5 eri terkkaria koko aikana vaikka tietyn alueen asukkaille pitäisi olla yksi ja sama terkkari. Meidän terkkari on jo vanhempi ja ilmeiseti vähentänyt työaikojaan kun aina on joku sijainen. Harmittaa kun minusta se meidän "oikea" terkkari oli mukava mutta ei ole nähty montaa kertaa. Joka kerta kun on uusi tyyppi niin homma on vähän semmoista tunnustelua ja saa samat asiat selittää moneen kertaan. Olen myös miettinyt että kun terkkari kokoajan vaihtuu, niin voi varmaan jäädä jostakin tiedosta paitsi kun ne ei välttämättä tiedä mitä muut ovat puhuneet.

Tämän kertainen terkkari ei tuntunut kovin asiantuntevalta ja käynti oli nopeasti läpiviety. Ei tuntunut ottavan noita turvotuksia kovin vakavasti, vaikka itseä kyllä mietityttää... Mul on tullu terkkarin laskujen mukaan 1,4kg viikossa nyt lisää kahden viikon aikana mut itse olen huomannu että suurinosa siitä on tullu n viikon aikana. Turvotusta pakko olla suurinosa ja tunnen sen itsekkin, kengät ei mahdu jalkaan ja jalat näyttävätkin ihan virailta ei ollenkaan omilta. Sormiakin kiristää. Turvotus päällä jo aamusta asti. Täytynee seurailla tilannetta, eihän tästä mitään tule jos nesteen kertyminen jatkuu samaa vauhtia. Mähän räjähdän kohta...

Laura rv35+2
 
Sini1977
Huomenta! Mulla siis vasta aamu... Esikoinen herätteli puoli kuuden aikaan kiukuttelemalla mihin nalle on hävinnyt, vaikka siinähän se oli sen vieressä ja sitten enää saanutkaan unta. Tänään on poitsun hoitopäivä ja miesten lähdettyä menin sitten uudestaan sänkyyn ja näköjään nukahdin lopulta.

Eilen oli taas sellanen päivä, että en meinannut millään jaksaa edes itseäni siirtää kävellen eteenpäin eli käsittämätöntä tää olotilan/jaksamisen päivittäinen vaihtelu.

Viime torstain neuvolassa ei selvinnyt mun vatsakivuista oikeestaan yhtään mitään. Kipu ehti helpottaa neuvolaan mennossa, mutta kyllä terkkari painelemalla löysi sen kipeän alueen. Epäili, että mahalaukku ja suolisto on vaan niin ahtaalla, että kipu johtuisi siitä. Käski kuitenkin ottamaan uudestaan yhteyttä, jos sama toistuu ja yöllä voi sitten tarvittaessa soitella sairaalaan, jos tuntuu että kipu on sietämätöntä. Verenpaine oli vähän korkeampi kuin viime aikoina, mutta koska mulla on muuten matalat paineet, paineet oli edelleen ihan matalat.

Lauantaina, kun oltiin matkalla mökille iski taas samainen tuska ja sitten vaan mökillä makasin pari tuntia kyljelläni paikallani ja yritin olla mahdollisimman rento. Pikkuhiljaa kipu alko taas helpottaa ja kolmen tunnin päästä oli poissa. Hiukan hirvittää liikkua asioilla, jos sama tuskanen tunne iskee siellä.

Muuten mulle ei ihmeempää kuulu. Eilen kävin kaupungilla ostamassa esikoisen sänkyyn petarin, kun raukalla on ollut vaan pinniksen petari käytössä ja sitten ostin muovitettua froteeta. Esikoinen oli tosi kova puklaamaan eli sänky oli jatkuvasti sotkussa ja vaatteita vaihdettii yhtenään joten meinasin, että täytyy varata tota froteeta valmiksii jos toinen on samanlainen.

Pe:na ois neuvola ja ensi viikolla ehkä sitten lääkäri. Lääkäri ei saanut vieläkään viime torstain neuvolakäynnilla varattua, koska lääkäri ei ollut "vapauttanut" aikoja varattaviksi. Kiva kun pojan hoitoon pitäisi ilmoittaa, että minä päivinä on ens viikolla hoidossa ja nyt en vieläkään tiedä sitä lääkäriaikaa ja tätsy oli sitä mieltä, että kertoo sen mulle sitten pe:na, mutta pakko kai taas soitella neuvolaan, jos nyt vihdoin sais sen ajan tietää. Ja ne kaiketi ajattelee, että odottajilla ei ole mitään menoja, että ne pystyy lähtemään lääkäriin koska vaan, ei vaiskaan niinhän se pitää tietysti tehdäkin jos vauvan hyvinvoinnista on kyse.

Ei kuulosta kivalle Lauran terkkarin jatkuva vaihtuminen, kun on viellä ollut erityisseurantaa. Itse varmaan joudut aina tilanteen selittämään uudelleen ja uudelleen.

Jaksamisia kaikille!
 
Juulia´77
Mulla kanssa esikoista odottaessani vaihtui terkkari aika usein ja se oli kyllä tosi inhottavaa. Aina sai selitellä samoja asioita uudelleen ja kaikilla tuntui olevan eri mielipide asioista, mutta onneksi se vakinainen täti aina muisti mun vaivani ja otti tosissaan. Mullakin silloin tosiaan turvotus oli ihan järjetöntä, parhaimmillaan nestettä tuli viikossa hurjat 2,6kg ja kokonaan paino nousi liki 30kg,huhhuh! Onneksi nyt olen siltä vaivalta säästynyt ja terkkarikin on ollut alusta asti sama.

Mietin tässä, että pitäisikö vauvalle kotiutumista varten ostaa jo toppahaalari vai riittääkö vaikka fleecehaalari??? Autolla kyllä kotiin tullaan, mutta jos lokakuussa onkin jo aika kylmää... Mutta, jos nyt sitten jo pukee päälle toppahaalarin, niin mitäs sitten vauvelille pukee päälle, kun oikein kunnon talvi iskee!? =0) Vaikeeta!

Onx muuten kaikilla jo tissit kipeinä? Mulla ei oo lainkaan mitään tuntemuksia niissä ja pelkäänkin, että jollei sitten maitoa tulekkaan, kun esikoisesta tissit oli todella arat melkein koko raskausajan ja maitoa tuli synnytyksen jälkeen todella hyvin, imetin tyttöä vuoden.

Mulla nykyään lonkkia "polttelee" usein ja pakaroitakin särkee kummasti. Välillä ei tiedä, että istuisiko vai makaisiko, kun joka asennossa kolottaa ja seistessä jalat väsyy äkkiä... että ei oo helppoa! =0)

Juulia rv 36+2
 
maxiina
heippa!

täälläkin on ollut aika tuskallinen viikonloppu takana... lauantaina jo ajattelin että oikeastiko pitää lähtee tarkistamaan että mitä oikein tapahtuu... kipeitä supisteluja tuli jonkin verran ja vauva touhusi vatsassa siihen malliin että ei missään asennossa ollut hyvä olla. loppujen lopuksi menin lämpimään suihkuun ja sitten istuskelin jokusen tunnin niin olo helppasi. nyt tuli sitten sitä tietä vaivoja että kun istuu liian kauan niin persus menee ihan jumiin, oisko se sitten se iskiashermo mikä krinnaa siellä... eli vähän alkaa olee paikat kipeänä...

eilen kävin lääkärineuvolassa ja kaikki muut oli ok paitsi edelleen sokerit sekaisin ja sitten lääkäri arveli että meillä ollaan tulossa perätilassa! voi kääk, sanon mä. nyt sitten odotetaan että pääsisi äippäpolille vauvan kokoarvioon noiden sokereiden takia ja kenties alotetaan insuliini ja sitten varmistetaan se mitä tietä se kaveri siellä masussa on... paikat oli pehmentynyt mutta ei vielä ollut auennut. mutta lääkäri sanoi että jos vauva on iso ja varsinkin perätilassa niin melko varmaan käynnistellään aiemmin kuin odotellaan laskettuun aikaan. mutta ans kattoo nyt mitä äippäpolilla sanotaan kun sinne päästään.

täytyis varmaan oikeasti mennä hakemaan se pinnasänky valmiiksi kun se tuolta huoneesta puuttuu... mitään en jätä viime tippaan ;)

mutta vointeja ja hyviä sellaisia kaikille. vähiin käy ennen kuin loppuu =o)

maxiina rv 34+5
 
Jelli
Moikka,

Täällä voidaan hyvin, maha vaan on jo pirun iso ja vauva tosi ylhäällä kylkikaaressa, varsinkin öisin. Eli eipä synnytyksestä tietoakaan.
Ostin eilen kasan 50 ja 56 senttisiä vaatteita koja viikkoja ajatellen, kun niitä ei ollut ollenkaan. Ostin vauvalle sellaisen teddyhaalarin, karhunpoikapuvun. Aiontaan pukea poika siihen sairaalasta kotiutuessa ja alle body, housut, haalarit ja villavaatteet, jos on kovin kylmä.

Ei meinaa jaksaa odottaa taas...

Minulla ei tissit sen kummemmin kipeät ole, mutta maitoa niistä tihkuu välillä. turvotusta jonkin verran, päivästä riippuen.

Jelli ja pasi 34+1
 
Lumi81
Terve!
Kävin just neuvolassa, kaikki muu ok, verenpaine, hb, RT ja pää kiinnittyny, sf 32, mut sitte: oon pannu merkille että mulla on pissan väri muuttunu semmoseksi oranssisemmaksi. Yllätys yllätys pissassa oli proteiinia ja sokeria --> huomen aamulla sokerirasituskokeeseen ja sit sain semmosia liuskoja mihin pitää pissata joka aamu ja seurata ite sitä proteiinia, jos kohoaa arvot ni soittaa heti neuvolaan. plääh!! Ois niiku voinu kuvitella että tää raskaus menis nyt ihan suosiolla hyvin loppuun asti.
Mutta ei tässä mikään hengenhätä oo, meinas neuvolan täti, ku se vauvahan jo syntyy ihan tuota pikaa.

Viime- ja toissayönä supisteli ihan mukavasti. Toissayönä yhdestä viiteen max 10min välein. Viime yönä sit vähän vähempi aikaa mut kipeemmin. Ei tässä siis toivottavasti enää kauan mene!

Eilen tehtiin miehen kanssa yhteistuumin mun massusta semmonen kipsimuotti! Oli aika hauskaa. Kävin vaan askarteluliikkeestä ostamassa kipsinauhaa ja sitä sit laitettiin. Otan siitä kyllä kuvan ja lähetän teille! Siitä tulee hieno taideteos seinälle :D hihhih!

Juulia kyseli tissiasiaa: Mulla esikoisesta ei tissit ollu oikeestaan koko raskausaikana kipeet. viikolta 17 alkoi tiputtelemaan maitoa, tai semmosta kirkasta. Maito nousi..oisko ollu toisena tai kolmantena päivänä sairaalassa ja sit kyllä pakotti!! Maitoa tuli ihan hyvin. Tässä raskaudessa sama homma, ei kipeet ja tiputtelu alko just tossa ku 17.viikko alkoi. Nyt kun puristaa niin tulee semmosta kellertävän valkoista ensimaitoa tipoittain. :) En oikeen jaksa uskoa että se kipu on mitenkään verrannollinen siihen miten paljo tai hyvin sitä maitoa tulee.

Niiskulaisella oli ihana massu!! :D Tulispa mullaki jo limatulppaa...
Toivon että tää vauva alkais syntymään ihan luonnostaan ennen sitä 1.10 tapahtuvaa mahdollista käynnistystä! Ollaankin miehen kanssa peuhattu lakanoissa harva se ilta. Suppareita vaan saadaan aikaiseksi ja sit ne lopahtaa. Mutta yritys hyvä kymmenen :D
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan...vaikka eihän tässä vielä mikään kiire ole käynnistyä...

ilmottelen huomenissa niistä sokerirasituskokeen tuloksista!

Lumi & Aape rv 36+5

 
Niiskulainen
Heippa! Tänään on vauva sitten ihan virallisesti täysaikainen 37 tasan, jippii. Ulkona on aika kurja ilma ettei ulos ole päässy joten ollaan siivoiltu taas tuon 2 vuotiaan pirpanan kans. En muista oonko sanonut mut meille tulee varmaan toinen tyttö =) tää nyt sit on varmaan se meidän viimeinen joten olisi toki poikakin ollu suotuisa. Tyttö on silti enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen ja onhan se hyvä kun sit esikoiselle on samaa sukupuolta oleva sisar pienellä ikäerolla niin on leikkikaveria.

Vähän oon kyllä kateellinen lumelle kun siellä touhua riittää, me ollaan oltu seksiä ilman 5 viikkoa ja kyllä mulla kovasti haluttaa jo ja niin miehelläkin mut päätettiin että ootellaan sinne 37 ja nyt sit tänään saattas olla jotain kivaa tiedossa, jos ei vaan taas ole niin väsy kun petiin menee.

Kirjoitinkohan jo eilen että toissapäivänä söin vanhaa makkaraa? ja kun flunssa niin en maistanut enkä haistanut että oli jo aika pahanhajuistakin kun sit kunnolla rupesi haistelemaan niin voihan sukkamehu. Nyt olen ollu ihan pelossa että oon saanut vähintäänkin listerian. Saa nähdä alkavatko ottaa verikokeita vain epäilyksen takia, huomenna on neuvola pitää kysäistä.

Niiskulainen Rv37
 
Ilona -79
Tälläkin tähän asti isommitta ongelmitta edennyt raskaus on saamassa uuden käänteen. Eli mulla on ilmeisesti hepatoosi. Kävin verikokeissa tänä aamuna (laittoivat eilen neuvolasta lähetteen, kun valittelin ihon kutinaa) ja neuvolasta soiteltiin sit perään, että maksa-arvot ovat selvästi koholla. Sappiarvoista saadaan tietoa myöhemmin. Nyt sitten odottelen, että mitä seuraavaksi, saanko lähetteen äitiyspolille vai mitä… Täytyy myöntää, että tällä hetkellä pelottaa ihan kauheasti Ipanan puolesta. :-( Mutta eiköhän tästä selvitä, kun ajoissa todettiin ja tarpeen mukaan hoidetaan…

Ilona & Ipana 33+4
 
Ainu =+x
Ensimmäinen onnellinen on sitten saanut 37vko:n rajapyykin rikki... Täällä tänään vasta vko 33 täynnä. No näin se menee...

Mulla tissit ollu suht herkät koko raskauden ajan, varsinkin kun menee ihan ryppyyn niin välillä sattuu pelkästään jo sekin, kylmä ilma myös tai vaan tuuli on kanssa ärsyttänyt jo alusta asti. Viime yönä oli nyt tullut ekaa kertaa jotain kirkasta nestettä vähän enemmän. Viikon päästä olis neuvola ja sit seuraavana päivänä olis se sairaala reissu vihdoin ja viimein. Eli nyt vaan viikko sitten odotellaan!!!

Mukavaa loppu viikoa kaikille
Ainu 33
 
Lumi81
Täällä on nyt semmonen tilanne päällä että kippeitä supistuksia on tullut puolitoista tuntia. Aluksi n. 15min välein, sit n. 12min välein ja nyt n. 8min välein. Huhhuh! Supistusten välillä on just semmonen olo ku ois elämää suuremmat menkkakivut ja supistuksen aikana joka paikka kiristyy ja sattuu, jomottaa alaselkään ja säteilee reisiin.
Jos nää nyt ei oo niitä oikeita supistuksia niin en sitte tiiä mitä lie ovat. Tosi vaivainen olo, tuntuu että pitää vaan maata kun ei pysty muuhun.

Laitan myöhemmin viestiä jos tää loppuu ja yritän myös ilmottaa jos lähdetään sairaalaan. Mut jos ei huomiseen mennessä mitään kuulu niin tod näk ollaan synnyttämässä! Pitäkäähän peukkuja loka-siskot!!!! jännittää!!

 

Yhteistyössä