LOKAKUISET 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annu-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä vielä ""työn touhussa"". Ja p....t , en saa juuri mitään aikaiseksi... Tämän yksityisyrittäjänä olon hyviä puolia on, että jos ei työnteko kiinnosta tai niin kuin tässä tapauksessa on todellistakin syytä, painaa oven kiinni.

Eilen suppaili kauppareissulla oikein kunnolla. Tuli ihan vedet silmiin, mutta heti se lakkas, kun pääsi makuulle. Yritän sinnitellä ens viikon keskiviikkoon äippäpolin aikaan. Yökin meni jo paremmin. Maha on kyllä jo niin täynnä, että en tiedä miten tässä selviää eteenpäin. Vuoto onneksi loppui. Minulla vuotaa nenä ja ikenetkin, että varmaan kaikki limakalvot niin herkkinä.

Kävi tuossa yksi edustaja juttelemassa. Hänen tuttunsa oli TYKS:ssä synnyttänyt kaksoset. Ympärys oli kuulemma ollut ennätyssuuri Turussakin. No vatsanahkaa oli jouduttu kursailemaan kasaan myöhemmin. Synnyttäjä oli ollut vain 25 v. Ihania tulevaisuuden visioita...

Sokerit taas nousussa. Aamulla söin viilin ja banaanin. Sitten lukema pomspahtikin heti 11,2:een. Korkea sokerihan saattaa aiheutta sikiöiden makrosomiaa eli normaalia suurempaa painonkasvua.

Odottelen kuumeisesti vaunuja Hollanista, kun soittivat noin viikko sitten, että ovatkin jo tulossa. Vitsailin, että harjoittelen kissalla ja pikkukoiralla. Tilasin samalla limenvärisiä ""muotivaatteita"". Hankala, kun pohtii, että pitäisikö aina olla kaksi samanlaista. Sieltä olisi saanut tilattua niinkin pieniä vaatteita kuin 44 cm.

Helteistä päivänjatkoa !

Äippä: Eikö ne sua komentanut makaamaan kun tuli verta ja kaikkee? luulis et sun tapauksessa olisivat ottaneet sairaalaan lepositeisiin ;). Mitä ne tuli maksamaan ne vaunut sieltä Hollanista?
Itse en taikauskoisena ole uskaltanut ostaa edes yhtä ainutta nuttua tai edes ottaa vastaanmitään vauvatarvikkeita. Juuri ja juuri yhdet äityshousut on jalassa ollut. Maha tosin niin iso, et muihinkaan en mahdu mut kuka mua täällä himassa kattoo kun loikottelen menemään ""jeesus""paidassa, pers paljaana :) Alkkareita kun ei voi käyttää, minkäänlaisia. Pienikin painon tunne mahalla, aikaan saa supistuksia, joten...

Fantti, Lalaa ja Lotta, luojalle kiitos täällä on muitakin rusinarintoja! Itsellä nyt sellaiset 75 B, nippanappa, hiisi soikoon. Reisiin ja takalistoon sen sijaan on kummasti kasaantunut jotakin outoa höllyvää?

Muakin hirvittää nuo äippävaatteiden hinnat. Viikonloppuna oli ne häät, jossa piti esintyä ja kotona ei kertakaikkiaan ollut mitään päälle mahtuvaa. Hätäpäissäni torstain esikoisen kanssa marrsin ekaan mammaliikkeeseen ja ostin 140 euron asukokonaisuuden, kamalaa... Vieläkin ahdistaa. Tosin meillä on muitakin kesäjuhlia, esiintymisiä ja nuo vaatteet käy päälle myös synnytksen jälkeenkin, joten se vähän helpottaa. Mutta silti! Muut vaatteet olen saanu kavereilta, joten ei ole tarvinnut ostaa mitään. Hyi, miten törkeät hinnat mokomista trikoisista vaatteista!

Sitten tänään rohkenin ostaa vauvalle ensimmäiset kuteet. Esikoisen kanssa käytiin kaupassa ja löysin molemille pojille ihanat bodyt, samanlaiset, joissa lukee Made in Finland. Sitten ostin sellaisen myssynkin, jossa söpöt korvat. Tuli jotenkin selainen realistisempi olo yhtäkkiä, että ehkä meille tosiaan tulee se vauva!

Nyt hellepäivän nautintaan!

Terve taas pitkästä aikaa!

Olin tuossa sunnuntaina risteilyllä ystävän kanssa, joten jäi palstan lukemiset siltä aikaa. Kyllä oli rentouttavaa olla vaan ja katsella maisemia! Kyllä siellä diskossakin tuli istuttua ja syötiin erittäin hyvin!

Ihania kisuja teillä Craviz!! Ja on sulla nätti maha! Käsitinkö oikein, että olet lempäälästä? Sitähän voisi vaikka törmätä joskus kun lähellä toisiamme asutaan!? Ja vaikka muitakin lähiseudun mammoja voisi tulla mukaan..

Meillä on se rakenne ultra huomenna aamulla. Siellä nyt sitten katsotaan, että onko se sydän kehittynyt, kun np ultrassa ei vielä ollut. Neuvolassa on ainakin sanottu, että kyllä on vauvalla hyvä sydän kun lyökin niin lujaa...sykkeet ollut 160. Kyllä se ultra silti jännittää...

Tänään oli kyllä komea ilma! Vietin lomapäivän rannalla rusketusta hankkien..

Minulla kuppikoko kasvanut 75B:stä 85D:hen. Varmaan tulee vielä lisääkin mittoja viimeistään imetyksen aikaan...Onpahan sitten isot nahkapussit tiedossa...huh.

Eipä taas muuta..kirtjoittelen huomenna ultrakuulumiset.

Anna 20+5

Niin ja vauvan liikkeistä piti vielä sanoa, että olen nyt parin päivän aikana alkanut tuntemaan liikkeitä jatkuvasti pitkin päivää. Laivalla heräsin aamulla siihen, että vauva potki niin lujaa! Liikkeet tuntuivat jo ulospäinkin.

Vauva potkii paljon aamulla ja päivällä, mutta iltaisin taitaa lepäillä..

Terveiset Puolasta! Oon ihan älyttömän väsynyt, varsinkin kun olen lukenut kohta tunnin viikon aikana kertyneitä viestejä. Päätinkin, että kirjoitan itse vasta huomenna, mutta pakko kirjoittaa, että pääsen liittymään rusinarintojen joukkoon. :) Huvittaa niin. Mä olen kyllä suorastaan ylpeä tämän hetkisistä rinnoistani reilu 70/75B, kun lähtö oli pieni 70A. Mullakin tainnut kertyä takalistoon ylimääräistä. Ostin Puolassa alushousutäydennystä (valkovuoto lisääntynyt täälläkin) kokoo 38 (H&M:stä...), kun ajattelin, etten ikinä oo ostanu isompia. Ja pah. Puristi niin pahasti, ettei niitä voinut käyttää. Krakovasta löysin myös hyvät äippäfarkut ja toiset housut, kummatkin noin 30 €. Siihen mun vaateostokset jäikin, vaikka himoitsin ihania t-paitoja, mutta olis näyttäny vähän hasuilta napapaitoina. Miehelle ostettiin super tata -paita (super isä). Toivottavasti on sen arvoinen.

Ihana, kun meitä on täällä niin erilaisia. Eri kokoisia ja erilaisia luonteita ja silti tullaan näin hyvin juttuun. Onhan meillä tietenkin yksi yhteinenkin tekijä kaikkien kanssa. Olen käynyt jonkin verran lukemassa vauva-lehden lokakuisten listaa. Siellä on välillä aika kärkeviä kommentteja. Täällä kaikki hyväksyy toisensa sellaisina kuin on.

Oli todella pysäyttävää lukea Jennyn kertomiset. Mä oon huono sanomaan mitään lohduttavaa, mutta mä ajattelen Jennyn murhetta usein ja sydämmessäni toivon Jennylle ja Jennyn miehelle voimia ja ajattelen, että onnellisenkin ajan on tultava joskus.

Zuza olehan levossa!

Airille onnittelut! Oli ihana lukea hää- ja polttarikertomuksia.

Pinni: Taidettiin viettää samana päivänä 1-vuotis hääpäivää (11.6.). Mies luki tänään lehdestä, että oli paperihäät kyseessä. Me oltiin hääpäivänä Varsovassa 5-tähden hotellissa (mä olin koko ajan siellä tosi vaivautunut, mulle sopi paremmin Krakovan halpa huoneisto) ja päästiin sinne oopperaankin. Ei me kumpikaan siitä juuri mitään ymmärretty, mutta tulipa tehtyä jotain poikkeuksellista hääpäivän kunniaksi. Ja ihan kivaa se oli. Vauva ei reagoinu mitenkään erityisesti. Vähän potkiskeli, muttei normaalia enempää.

Voi, kun mä kadehdin Orvokkia ja muita jotka osaa laulaa. Vauva kuulee kuitenkin parhaiten äidin äänen jo näillä viikoilla. Mä aattelin, että jos mä en laula, niin vauva ei opi multa epämusikaalisuutta. Oon vaan yrittäny soittaa mahalle vauvojen pimpeli-pompelia (semmonen vedettävä musiikkilelu). Josko kuulisi sen ja sitten synnyttyään tunnistaisi ja rauhoittuisi siitä.

Tästä taisi tulla pitkä ja sekava viesti... Lähden nyt nukkumaan ja tulen varmaan taas huomenna katsastamaan ketjun. Vieläkin tulee hirveesti asioita mieleen, mutta jääköön vähintään huomiselle.

Hyvää yötä, jos joku täällä vielä tänä iltana käy.

Lisko 20+5

Hei vaan pitkästä aikaa, täällä myös yksi rusinarinta leveän lantion kera :)

Mieheni isä kuoli viikonloppuna ja kyllä tämä raskaus vielä ""pahentaa"" tilannetta"", kun jotenkin sitä ajattelee vaavin kautta kaikkia asioita..mutta näitä juttuja ei voi itse valita..

Siis jatkoa, kun menin söheltämään tämän koneen kanssa..
Oletteko muut käyneet hierojalla? Kävin tässä hiljattain ja selällään makaaminen oli vaikeaa, vaikka sitä oli vaan n. 10 minuuttia, no heti kotona kuulostelin liikkeitä ja ajattelin, että nyt varmaan kuoli johonkin verenkiertojuttuun tai sai vammoja.. Mies kyllä lohdutti, että miten jossain kehitysmaassa syntyy lapsia, kun ei ne välttämättä tiedä kaikkia juttuja..Kait sitä pelkää jotenkin itse vahingoittavansa vaavia..

Me järjestellään miehen kanssa hautajaisia ja yritän tukea miestäni.. Toivottavasti sitten heinäkuussa jaksetaan keskittyä vaaviin ja eri hankintoihin, kun lomaillaan..

Terveiset Jurmosta, on muuten upea saari!
Lisko: Kyllä juu 1 v.hääpäivä oli 11.6, hauskaa että teilläkin, ONNEA! Meillä jurmossa oli ulkohuusi ja vesi kannettiin kaivosta, luksus siis joskus toiste. Tosin tykkään kovasti tuollaisesta vähän karummasta menosta.

Hei, jippiii! Rusinarinnat rules! Minä myös A-B riippuen valmistajasta ja nyt jo huikeat B+ melkein C! *tuuletus* Perustetaan Laalaa, Fantti, Lotta, Orvokki ja Lisko rusinarinnat Oy, hih! Ja muitakin saman alan yrittäjiä mahtuu mukaan! Voi kun mulla on hilpeä aamu...

Carviz: Ihania kisuja, mä oon val. allerginen ja siksi musta on varmaan tullut enemmän koiraihminen. Mutta suloisia nuo kisut ovat silti. Kovasti toivon bokseria, sellainen on hankinnassa sitten joskus...

Makuuhuonegalluppia: meillä meno jopa vähän lisääntynyt alkuraskauden hiljaiselosta! Jes! Mulla haluja enemmänkin, mut viimeiset 2,5 vkoa mies-raukka kärsinyt sahaavasta kuumeesta ja me ei tiedetä mikä sillä on. Tänään taas lääkäriin. On siis siksi ollut hiljaisemapaa, muuten kyllä ukkeli on menossa mukana.

Neuvola/lääkärikuulumisia: maanantaina neuvolassa kertoilin vähäisistä tiputteluvuodoista, joita ollut muutaman kerran. sf-mittaa mitattaessa suppari ja neuvola-täti kyseli mun kiireestä ja menosta ylipäätään. Pakkohan sitä oli tunnustaa, että ollut vähän turhan kiitoa viime aikoina ja hän passitti lääkärille. Tutkimuksisssa kaikki ok, mut silti haluavat varmistaa kohdun tilanteen ja nyt sitten odotellaan kutsua ä-polilta. Kai tässä on peiliin katsottava: reissua ties minkälaista, puutarhatöitä ja töissä kiirettä. Ei auta kun ottaa iisisti tai muuten kuulemma pakkolepoon. Mut eilinen lepopäivä helpotti ja nyt taas jotenkin parempi fiilis. Masi potkii päivittäin ihan vimmatusti ;) Ihanaa!

Aurinkoa!

Pinni 23+3

Kylie ilmoittautuu myös rusinarintoihin :) Aluksi näytti, että näähän turpoo hulluna. Mutta sitten oksentelun myötä katosi kaikki rasvat myös rinnoista niin tässä samassa B-kupissa ollaan edelleen. Nää kyllä alkaa vähän ahdistaa, että pitää käydä viikonloppuna sovittamassa C:tä ja testata kuin pahasti ne jää vajaaksi :)

Meil myös makuuhuoneen puolella vilkastunut pikku hiljaa elo kohti normaalia...eli muutamaa kertaa/kk. Mies vaan on niin pirun väsy talon rakentamisesta, että ne illat/aamut jolloin molemmilla on kaikki ok on aika vähissä.

Eilen luin jostain neuvolan lapusta, että jälkivuoto synnytyksen jälkeen voi kestää 2-6 viikkoa. Kysyin mieheltä, että tietääkö hän kuin kauan se voi kestää (lähinnä siksi, että milloin ne petipuuhat alkaa sit synnytyksen jälkeen taas onnistua). Arvasi kaksi tuntia :D Jepsjeps kyl meinas hymyilyttää.

Viimeisiä työpäiviä viedään ja sit se alkaa...5 viikkoa lomaa! Ihanaa :) Toki loma kuluu tontilla maalaus ja muissa puuhissa, mutta kyllä sen jaksaa kun tietää, että pääsee sit pienen kans uuteen kotiin.

Nyt jätskin mittainen tauko tähän hulluun työtahtiin :)

Tuli tuosta Liskon kirjoittelusta mieleen, että esikoisen odotusaikana äitini aina kyseli, että jokos masussa pyörähti, kun pimputtelin heillä pianolla tms. Muttei tuo neitokainen paljon korvaansa lotkauttanut moisille. Mutta musikaalinen hän selvästi on, ettei se masuaktiivisuus välttämättä siitä kerro. Meidän neiti vieläkin mieluusti kuuntelee hiljaa mun laulamista ja jammailutkin tekee yksin tai ehkä mulle esiintyen.

Niin ja äitini on epämusikaalisuuden perikuva, mutta me kaikki lapset perittiin taipumus isältämme. Kyllä äitinikin meille kuulemma on laulanut, mutta jossain vaiheessa olin hienovaraisesti vihjaissut, ettei se mene ihan oikein ja pikkuveli oli tokaissut suoraan, että ""turpa kiinni, mä yritän nukkua"" :) Ja äitini sitten tietenkin selitti, että musikaalisuus periytyy helpommn isältä, mutta mieheni on sitten taas ihan sävelkorvaton.

Meillä oli eilen masussa vähän hiljaisempi päivä ja tietenkin nukkumaan mennessä en saanut sitten unta ennen kuin selvästi havaitsin liikkeet. Tätä syynäystäkö tämä sitten on loppuaika, blääh.

Mulla on ollut kanssa aika paljon kivuttomia suppailuja. Parin viikon päästä on ylimääriänen neuvolalääkäri matkan takia, että ehkä se on hyvä vaan käydä tarkistuttamassa tilanne.

Lotta rv23

Terassi on nyt maalattu. Olipahan vaan aikamoinen urakka ja tämmösellä mahalla.....Illalla se sitten kostautui kun supisteli oikeen kunnolla. Vielä ois tänään edessä pihan siistiminen trimmerillä.

Esikoisen odotusaikaan katsoin aina illalla salkkarit (ja kyllä edelleen...) Sitten kun vauva oli jo maailmassa, ja jostain syystä kitisi illalla, niin heti kun salkkareitten tunnari pärähti soimaan niin huuto loppui kuin seinään :) Edelleen hän jähmettyy telkkarin eteen kun salkkarit alkaa (tai no nythän se kesän ajaks loppu, harmi näille masuasukeille, nää varmaan rauhottuu sitten sinkkuelämää- tunnarista.....)
Että kyllä se musiikki taitaa kuulua tuonne vatsaan saakka :)

Heippa hei! Tänään yliopistolla vääntämässä väikkäriä. Nyt sitten on totuuden hetki ohjaajalle, nyt kyllä jo varmasti huomaa tämän ison massun ja laitoin vielä kesämekon päälle, joten ei voi erehtyä. Silti mietityttää, että mitähän mahtaa taas setä kiroilla (siis oikeesti voi kiroilla ja haukkua päin naamaa, tervetuloa yliopistomaailmaan kiltit tytöt!). No raportoin sitten, miten maassa olen, jos teksti on sen mukaista.

Rusinarinnat ry: lohdutuksena meille laudoille, että eipähän sitten tissit kovin valahdakaan imetyksen jälkeen, kun ei niitä ole ollutkaan ;).

Laulutaidosta: tutkittu juttu on, että äidin/isän musikaalisuudella ei välttämättä ole mitään merkitystä. Pääasia on, että laulaa! Vauvasta ja lapsesta äidin laulu on maailman kauneita, joten laulakaa vaan kaikki, äänestä viis! Laulaahan ne variksetkin pojilleen ;). Huvitti kyllä tuo Lotan pikkuveljen kommentti!!

Nyt tutkimuksen kimppuun.

Siirsin Lydia viestisi tänne, jatketaan täällä kunnes 100 viestiä täynnä!

Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen

Lydia ilmoittautuu siis ketjuun myös. Olen lueskellut vaiheitanne ja saanut paljon apuakin teiltä! Nyt sitten uskaltauduin minäkin ilmoittautua mukaan.

Silmissä vilkkuu tähtiä ja toisen henkilön kasvoista näkyy vain puolet. Mikäs on diagnoosi ? Ei ole tämmöistäkään ennen ollut. Jotkut sainoivat tuossa, että vois johtua sokerista. Mene ja tiedä.

Karvaturrit käytettiin eläinlääkärillä. Kissa on metkan näkäinen. kun sillä on niin olematon turkki. Huomattiin, että se on itse asiassa laiha. Kallista puuhaa on tuo eläinten hoitokin eli 136 euroa.

Itse kysyin eilen, että voisinko käydä poistattamassa yhden luomen, kun on kasvanut nyt niin kovasti. Sanoivat, että tulla näytille niin katsotaan. Ei varsinaista estettä, mutta saattaa jäädä isompi arpi, jos nyt nahka kovin laajentunut siltä kohtaa.

Nyt on pitkästä aikaa kivuton päivä toistaiseksi. Jatkuisi nyt jonkin aikaa, muuten menee hermot... Pienirintaisille muute tiedoksi, että kun synnytin KYS:ssä oli vieressäni todella pieneirintainen nuori äiti ja voi veljet, että hänellä tuli maitoa. Hänelle hdotettiin heti, että rupeaisi luovuttamaan.

Zuzalle vaunun/kärryjen hinta oli 417 euroa. Aika edulliset, kun siihen tuli kopat ja sadesuoja mukaan ja ne on vielä tuplat.

Jos vaikka vähän tekisi töitäkin tälle päivää...

Äiskä + nyt nukkuvat nassikat 23+5

Nessu: meidän esikoinen taas jähmettyi pitkään Emmerdalen tunnarin kuullessaan. Silloin odotus- ja vauva-aikana olin ihan kiitettävästi perillä sarjan menosta, nyt on jäänyt kokonaan ja lähinnä syynä ovat lastenohjelmat.

Äiskä: mulle olisi tuolla ololla tulossa migreeni. Saan ensin näköoireet ja sen jälkeen pienen pääänsäryn, joka on pientä kaikkien fyysisten oireiden rinnalla.

Mutta eilen meinasin pökrätä, kun oli pyöräillyt töistä kotiin ja kurotin kaapista lasia nestetankkausta varten. Että muistakaapa kaikki nyt pitää nesteytyksestä ja sokereista huolta.

Vähän kyllä koskee päähänkin. Uuden tutkimuksen mukaan estrogeenit altistavat migreenille. Näitä migreenin täsmälääkkeitä käytetään nykyisin PMS-oireidesiin liittyvän migreenin hoitoon ennaltaehkäisevästi. Kävin ottamassa Panacodin, jospa se helpottais.

Mun ekat tuollaiset aurallisen migreenin oireet tulivat jossain kaksvitosena. Monta vuotta syömäni e-pillerit vaihdettiin mineihin ja sitä kautta sitten esikoinenkin viimein sai alkunsa, kun eivät mulle mitkään pillerit enää oikein sopineet. Synnytyksen jälkeen mulla onkin taas päätös ehkäisystä, kuparikierukkaa en enää ota, sen verran runsaiksi kuukautiset muodostuivat. Mutta uskallanko lähteä kokeilemaan hormonikierukkaa, sen näkee. Se migreeni- ja aknerunba ei jaksaisi kiinnostaa, mutta on tässä elimistökin muuttunut ja ikää tullut.

Tässä raskaudessa ei ollut kuin alussa yksi kunnon migreenikohtaus, onneksi.

Äiskä: vaikuttaa selvältä migreeniltä. Mulla tapahtuu just noin. Ensin häviää puolet näkökentästä ja sitten alkaa näkyä sahalaitaa ja kirkkaita täpliä ja sitten alkaa sietämätön pääkipu, pahoinvointi ja oksentelu, jos ei pääse heti lepäämään. Nyt siis pimeään pötköttelemään!

Noista makuukamarin jutuista sen verran, että meillä on kyllä jatkunut ainakin toistaiseksi aika samaan tapaan kuin tähänkin asti. Eli aika vilkasta on, joskin kyllähän sitä väliin aina mahtuu rauhallisempiakin ajanjaksoja. Ihan hyvä niin. Pääasia, että molemmat on tyytyväisiä.

Ultrassa kaikki hyvin! Sydän oli ihan oikein kehittynyt, kuten muutkin tärkeät elimet. Vauva vastasi viikkoja ja kasvaa normaalisti. Ultraaja sanoi, että ""pään sisältö näyttää hyvältä! =)

Äiskä: Kyllä sinullakin on ollut kaikenlaista vaivaa tuon raskauden aikana...Toivottavasti et saa migreeniä! Ja toivotaan, että vauvat jaksavat pysyä matkassa turvallisemmille syntymisajankohdille saakka!!

vaivaako kenelläkään muulla peräpukamat? en nyt tiedä onko nämä niitä mutta luulen niin. aina jos on masu kovalla niin sattuu kamalasti tuo ulostaminen ja tänäänkin tuli verta tollasen session jälkeen. onneks toi masu ei ole kovalla koko ajan. ;-)

Kiitos Lotta ja Orvokki. Ehkä mä sittenkin uskaltaudun laulelemaan vauvalle, jos muita ei ole kuulemassa. Toivottavasti lapsi sitten aikanaan ilmoittaa myös itse, että kiitos riittää äiti, annetaan isin hoitaa laulamiset... :D

Tervetuloa Lydia!

Oliskohan Nessu syytä vähentää tota huhkimista?! Mua kauhistuttaa jo kuunnellakin, mitä kaikkea olet touhunnut. Meillä mies saa hoitaa kaikki hankalissa asennoissa tehtävät työt (tai jäävät tekemättä). Nurmikkoa en ole uskaltanut edes kokeilla ajaa, kun viime kesänäkin mulla meni siihen aina kolme tuntia. Miehellä menee vaan 1,5 h, mutta jälkikin on sen näköistä. Kelvatkoon. Muuten kyllä liikun ja touhuan edelleen normaalisti, mutta noi hankalat asennot ja rankat, pitkäkestoiset jutut olen jättänyt pois.

Muillakin taisi olla jotain remppaa meneillään. Muistakaahan nyt levätä välillä hieman jäätelöäkin pidempiä taukoja.

Orvokki: Odottelen täällä ohjaajasi kommentteja mahasta.

Lisko 20+5