LOKAKUISET 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sgudaa!

Mä olen ihan lamaantunut. Väsymys vaivaa niin, että mikään ei kiinnosta. Ukkokin heittäytyi tänä aamuna kamalaksi martyyriksi, koska oli nukkunut huonosti. Miehet ovat kyllä loistavia martyyrejä! Hoh hoi-jaa!

Pinni: Tiedän tunteesi. Meillä on ihan sama tilanne. Tosin mieheni herää tilanteeseen aika ajoin, koska viimeksi kun tuli paha burn out niin jouduimme turvautumaan kallonkutistajaan ja minulle vannottiin, että työ ei enää häntä mukanaan vie, mutta...
Perussyy aamuiseen kiukutteluunkin oli taatusti työstressi.

Meillä on kämppä ihan kamalassa kunnossa ja pyykkejä silittämättä. Ihan kun eläisi kaatopaikalla. Vaavin pinnasängystä hiotaan kauppoja torstaina. Sänky laitetaan aluksi meidän makuuhuoneeseen ja sitten, niin pian kuin mahdollista niin omaan huoneeseen. Veikkaa kyllä, että katti-karvajalka luulee, että sänky on häntä varten. Olin aluksi haaveillut kehtoa, mutta päädyimme kuitenkin ostamaan Stokkenin sängyn, jonka saa aluksi pikku ympyräksi. Ostamme sen ”käytettynä”, mutta uutena. Eli uusi sänky mikä myydään tarpeettomana. Kävi munkki sen kanssa ja säästimme rahaa kun ei tarvinnut sitä kaupasta käydä ostamassa.

Olen myös hiomassa kauppoja hoitopöydästä ja olen ajatellut laittaa sen vaavin huoneeseen. Pulmahan on siinä, että siellä ei ole vesipistettä. Pöytä on puuta joten ei sitä voisi pesuhuoneeseenkaan laittaa. Ei siellä olisi tilaakaan. Kaippa käytäntö sitten sanelee sen paikan ...heino pöytä se on ja mottonihan on, että tyyli ennen kaikkea ;-)

Vaunut ja turvaistuin pitäisi hankkia seuraavaksi. Mieheni valinta on kuitenkin Tekniikan Maailman testivoittaja isofix kiinnityksellä. Tämä oli vain heitto, mutta kyllä minä mieheni jo tunnen ja aivan varmasti käy näin! Sanan isofix opin autokauppoja hioessamme. Kertokaahan te viisaat, että eikös kuitenkin pitäisi ostaa nasulle joku kaukalo jossa hän matkustaa ensimmäiset matkansa? Vai onko kaukalo osana turvaistuinta? Saiskos sen jotenkin pakettina koko hässäkän?

Mä olen innokas pesukoneen käyttäjä, koska pyykkikoppamme on koko ajan turvoksissa urheilukamppeista. Melkeinpäs koko ajan käytän samaa ohjelmaa eli kaikki hienoudet jää käyttämättä. Kuivausrumpu olisi hyvä lakanoille ja pyyhkeille, mutta kuten täällä jo kerrottiin niin elastaani ei siitä tykkää. Joskus aikoinaan äitini myös sai raidallisen paitani kovin vekkulin näköiseksi kuivausrummussa. Kuuman pesun se kesti, mutta ei rumpua. Joskus ihmettelin miksi saan aina valkoiset alusvaatteet ja jumppatopit harmaiksi alta aikaykiskön ja sain siihen selitykseksi että ne värjätään valkoisiksi ja tämä väri ei kestä kovin kuumaa ja siksi valkoiset alusvaatteet pitäisi pestä 30 asteessa. Minun järjellänihän valkoinen keitetään valkoiseksi ja puhtaaksi, mutta kuumuus tekee niistä harmaan.

Päivän jatkoja kaikille!

Fantti 21+6

Suunniteltiin eilen kylppäriämme ja päädyimme helpoimpaan ja halvimpaan ratkaisuun koneiden ja kalusteiden sijoittelussa. Meillä on pitkulainen kylppäri, jossa on hassusti suihku kuimmaisessa nurkassa saunaan verrattuna. Se olisi kiva siirtää saunan viereen. mutta putkityöt yms. sijoittelut ja muutokset nostavat hintaa tuntityönä, joten päätimme olla muuttamatta sen kummemmin pohjaratkaisua. Näin ei tartte ulkopuolista suunnitteluapuakaan, vaikka just se suunnittelu onkin ollut vaikeinta.

Meillä on ollut tosi hyvä pesukone, mutta se on päältä täytettävä, joten pesutorni saa sen syrjäyttää tilan takia. Ehkä myymme sen netissä.

Mahaa ei enää kiristä. En oikein tiedä mistä se joskus johtuu, jos esim. ihan käyn postin hakemassa nurkan takaa niin siinä kävellessä alkaa kiristämään.

Ihanaa, että pääsette matkoille, kyllä se vaan tekee hyvää, jos vain olo on hyvä!

Mulla on vähän hermot menneet äitini kanssa, joka soittelee joka päivä ja on tietysti aidosti huolissaan ja kiinnostunut mun elämästä ja voinnista. Mutta jotenkin vaan alkaa ärsyttämään kun musta tuntuu, että se vaan kyselee kuulumisia sen takia, että voi kommentoida niitä ja opettaa miten pitää tehdä ja miten ei! Esim. hän soitti kun olimme hampurilaisilla ja sanoin, että tässä syödään ranskalaisia niin sieltä tuli kommentti: no sekös se on sopivaa odottajan ruokaa! Joskus tekee mieli ihan tahallaan sanoa, kun hän niin aina dramaattisesti reagoi kaikkeen. Kaikki on aina liian kallista, on se kauheaa kun ne tulee sitä meidän kylppäriä PURKAMAAN ja hän tulee sitten remontin jälkeen tekemään mun avuksi suursiivousta niin pestään ikkunat...
Äiti haluaa vain tietää meidän elämästä kaikkea kun sitä voi sitten arvostella. Mitenkähän sitten vauvan hoito ja imetyksen onnistuminen jne. syksyllä multa onnistuu "oikein". Mieli tekisi sanoa että get a life! Älä elä minun elämääni!

Vuodatusta, vuodatusta... No nyt koetan ommella tuon kietaisumekon valmiiksi. Se ainakin virkistää mieltä!

Manna ja Bigfoot

Meiilä on pesukoneena tuommonen (5kg) Miele. Tosi hyvä se on ollut, on nyt parisen vuotta ollut käytössä. Ohjelmia löytyy monta lisähuuhtelulla, tehopesulla ja vedensäästöllä ja on niitä tullu käytettyäkin.
Pyykit kuivataan kuivauskaapissa, puoltoista tuntia menee ja siinä ajassa on farkutkin kuivat. Erittäin kätevä - SUOSITTELEN! :)

Mekin remontoidaan kohta, ei kylläkään omasta tahdosta.
Meillä oli keväällä kylppäriremontti. Remonttimiehet laittoivat sitten lattian kallistukset vinoon väärään suuntaan ja tökkivät boordit seiniin sikinsokin vinoon. Oon maaliskuusta saakka yrittänyt saada niitä tulemaan korjaaman jälkensä, ja nyt lupasivat tulla 2 vk:n päästä kun kerroin heille että kohta on vauvat maailmassa ja silloin täällä ei häärää ykskään remonttimies.

Samaten meille tulee elokuun vika päivä kaukolömpö ja sain just kuulla että kun me siihen liitytään niin täältä on vesi poikki kaks päivää! APUA! Soitin putkimiehille ja ne tuumas tulevansa sitten joskus syyskuussa laittamaan putket paikalleen......Yritin selittää että jos ne sais tultuu heti kun mahollista koska alkaa se laskettu aika läheneen sitten. Lupasivat yrittää parhaansa.

Kaikenlaista sitä pitää järjestää loppuodostusajan "iloksi"....