LOKAKUISET 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anna 24: minä tilasin Oran tuplarattaat suoraan tehtaanmyymälästä. Ihan hyvältä nuo vaikuttaa, mukaan tuli jopa pyöränpumppu jota emmaljungissa sai metsästää ympäri kaupunkia.....

Huomenta vaan! Rauhallinen päivä töissä ja Jussin viettoonkin päässen livahtamaan vähän aikaisemmin. Tänään lähden Tampereelle treffaamaan kummitytön perhettä ja jussi menee mökkeillen eli perinteistä grillausta, uimista ja saunomista.

Cravizin matkasäätoiveet näyttää toteutuvan. Täällä on ainakin tosi synkeä taivas ja lämpöäkään ei niin paljon kuin viime päivinä eli sadetta taidetaan saada. Aatoksi ja viikonlopuksi sentään luvattiin sateetonta ja +23. Mutta eihän noista sääennusteista tiedä ennen kuin aamulla ikkunasta ulos katsoo (; Mä olen helteen kanssa pärjännyt kohtuullisesti. Töissä on kyllä KUUMA, vaikka pitää ikkunaa auki ja tuuletinta pörisemässä koko ajan. Päivän jälkeen on kyllä sitten ollut aika lailla sippi ja parina iltapäivänä olen ottanut tunnin torkutkin.

Sokerirasituksen varasin itselleni 20.7. HUI! Mä olen ihan varma, että "tuomio" tulee vallankin, kun tuo meidän pienen painoarviokin kuulosti aika isolta. 505g viikolla 21+4. No vielä on uponnut jätskiä yms. vähän turhan usein. Mehujen juonnin jätin jo taannoin, kun laihduttelin ennen raskautta. Äiskä: Taitaa syömislistalle jäädä ainakin proteiinit ja kasvikset ja rasvaakin kohtuudella. Eli ei muuta kuin grillaamaan ja salaattia/kasvisvartaita kylkeen. Ja ruisleipä kevyillä päällisillä lienee raskausdiabeetikon perusevästä. (; Eikähän niitä hiilareitakaan kokonaan tarvi unohtaa. Kun nyt kaikista sokerisimmat pommit (karkit, makeat jugurtit, tuoremehut yms.) jättää pois ja muuten vähän katselee annoskokoja.

Mä oon edelleen päässyt tosi vähillä raskausvaivoilla *koputtaa puuta* Olisiko häpyliitos vähän löystynyt, kun aamulla housuja jalkaan kiskoessa jomottaa tuolta alhaalta keskeltä (nimenomaan tuntuu sellaiselta "luiselta" kivulta) ja samaten pitkään kävellessä ja sängystä ylösnoustessa. Supistus tuo ei ole, enkä oikein kohdun venyttelyksikään miellä.
Muutama pisara maitoa tai jotain eritettä on tullut jo rinnoista ?!!!?

Iloista ja mukavaa keskikesää kaikille

Annu 22+3

Vaunuasioihin vielä. Me päädyttiin Oran vaunuihin, kun käytiin kaupoissa kiertelemässä ja katselemassa. Ihan uusia ei raskittu ostaa, mutta saatiin kivat vm. 2003 huutonetin kautta alle puoleen hintaan halvimmista uusista. Perusteluina oli kotimaisuus (uusien kankaat ommellaan Kiinassa ja runko tehdään Suomessa, mutta nämä käytetyt on vielä kokonaan kotimaista). Varaosien saanti ja hinta (kysyttiin myymälästä) vaikutti päätökseen ja muutenkin vaikuttivat kokonaisuutena toimivilta, eikä näissä ollut "liikaa liikkuvia osia" eli vikapaikkoja. Mitä uusiakin vaunuja olen katsellut, niin mielestäni nyt ollaan taas menossa simppelimpään eli vähemmän on mitään "hi-tech" vipuja ja nappuloita ja värityksetkin ovat muuttuneet yksinkertaisemmiksi. Ja miehen mielestä uusissa orissa oli plussaa se, että oli koottu ruuveilla ja muttereilla niittaamisen sijaan eli jos joku paikka löystyy, niin voi itse kiristellä.

Kuinkahan kauan sitä tänään raaskii töissä kökkiä. Illalla pitäisi lähteä miehen vanhempien mökille, mutta sitä ennen on tiedossa kauppareissua ja jalkapallo-ottelu. Ehdotinkin miehelle, että ottaa esikoisen mukaan sinne peliin ja mä jään kotiin siivoamaan. Kämppä on ihan hävityksen kauhistus, kun ei olla siellä niin tiiviisti majailtu näillä helteillä. Kummasti sitä koko ajan säätää jotain paikkaa, kun on kotona. Inhoan yli kaiken reissusta palaamista sotkuiseen kotiin, veikkei pieni epäjärjestys yleensä haittaakkaan.

Mä nautin kovasti lämmöstä, eikä turvotuskaan ole vielä päässyt yllättämään. Sunnuntaina täristiin esikoisen kanssa maauimalassa, vaikka mittari näytti hellelukemia. Onneksi päästään kohta Espanjan lämpimiin vesiin ja tuuliin. Närästys kyllä vaivaa, hitsit, mitään raskasta ruokaa tai laktoosipitoista ei voisi syödä (laktoosivaiva olemassa).

Tiedossa on mökkijuhannus saaressa anopin ruokkimana :) Omat vanhemmat tulevat kanssa piipahtamaan, tosi kivaa. Paljon eri ikäistä porukkaa, ollaan kohta kymmnen vuotta vietetty jussia noin.

OIkein mukavaa juhannusta kaikille!

Lotta

Moi!

Voi kun tämä keskustelupalsta on tullut niin vaikeaksi, että blondin käyttötaidot meinaa loppua.

Minä sain Kelan paperit neuvolasta vasta eilen ja yritän pikapuolin ne täyttää. Se että maksaako työnantaja 3 kk:n palkan vai ei on työnantajan liitosta riippuva. Olen samassa työpaikassa ollut aluksi metalliin kuuluva ja nyt kaupan työnantajaliiton alla. Metalli olisi maksanut 3 kk liksan ja kauppa ei. Sermin takana oleva rouva siis saa palkan työnantajalta ja minä en koska minä työskentelen tytäryrityksessä (kauppa) ja hän emoyrityksessä (metalli). Noh pääasia, että jotain saan.

Minullekin selvisi tuo SuomiFilmi mitta ja se oli 19 eli käyrän kieppeillä. Hemppa oli tippunut rajusti ja rautakuuri on tiedossa. Nostelen rautaa siis punttisalin lisäksi kotona purkista, pillereinä ja suuhun. Paino on pysynyt kuukauden verran samana vaikka aluksi kasvoinkin kun pieni norsu.

Vauva vaan ei liiku! Minä taas liikun sitäkin enemmän sillä mitään raskausoireita ei ole. Kuntopiiri treeni 1-2 viikossa ja golfia saman verran. Kaikki muu sujuu loistavasti, mutta venyyttely on vähän hankalaa. Alkaa oikein epäilyttämään, että olenkohan sittenkään raskaana?

Juhannusta kaikille!

Fantti 21+2

Juu näyttää toimivan, en vaan tajua, miten nyt nään uusimmat viestit, vaikka vastasin ekasivulla. No tutustun asiaan.

Terveiset Tunisiasta!
Lämpöä ja aurinkoa riitti ja vointini oli mitä parhain! Taisin olla koko joukkomme rautavatsaisin. Söin myös ihan kaikkea mitä eteeni kannettiin, ainoat jota en syönyt olivat paistetut munat aamiaisella, jotka oli aika raaoiksi jätetty. En olisi niitä toisen laittaman Suomessakaan syönyt.
Iltaisin en jaksanut enää sosialiseerata vaan menin joka ilta viimeistään kymmeneltä nukkumaan. Sen verran kuumuus verotti voimia.
Paluulennolla huomasin, että nilkoista ei enää erottanut verisuonia, eikä luita ollenkaan vaan ne olivat ihan turvonneet muodottomiksi! Kylmäkääreillä ja liikunnalla se sitten parissa päivässä laski.

Vauva potkii kovasti, joku ennusti ettei se pysy välttämättä täysiaikaisena kun on kova liikkumaan. No, sille en voi sitten mitään. Onneksi viikkoja alkaa olla sen verran, että kohta voi puhua keskosesta jos vauva haluaakin jo jaloittelemaan.
Fantille sen verran , että kyllä siellä varmasti joku on, vaikkei potkikkaan. Nämä tuntemukset ja vauvat on niin erilaisia! Mulla potkinut jo viikosta 17,mutta on ihan normaalia, että ensisynnyttäjä tuntee ne vaikka vasta viikoilla 20 ja eteenpäin. Jos epäilyttää ja huolestuttaa liikaa, niin eikun neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan! Pääset varmasti sinne nopeasti.

Näin kerran kuinka vauva venytteli! Makasin selälläni, ihmettelin miten taas kiristää mahaa ja katsoin ihmeissäni miten toiselle puolelle mahaa nousi kumpu, joka oli tosi kova. Sitten se siitä hitaasti laskeutui alas!

Äitiyspäivärahahakemus edelleenkin tekemättä... pitäisi kaivaa papereita esille, enkä malttaisi kun on ollut kaunis ilma. Hyvä tekosyy :)

Vointeja kaikille
Manna ja Bigfoot 25+ rapiat päälle!

Morjens kaikille!

Olenkin tässä ihmetellyt, kun en ole koneeltani päässyt vastailemaan mitään. Kuulumisia oon kuitenkin lueskellut ja hyvinhän täällä tuntuu porukka pärjäilevän. Mut sivusto on muuttunut ja Pinninä saan olla jatkossakin, toivottavasti mahd. moni on edelleen menossa mukana.

Työkiireiltä en ehtinyt miettiä kommentteja muuta kuin vaunuasioihin ja niitä olen tässä jo vähän katsellut. Ehkäpä meille tulee Briot, tai oikeastaan merkillä ei kait oo niin väliä. Kuulin muuten eilen, että veljeni vaimoineeen odottaa toista ja laskettu aika on 4.1 (mun synttäri) Jippii!!! Lisää vauvoja sukuun. ja serkkuni on myös odottavalla kannalla, joten on oikeen lisääntymisen aika käynnissä.

Niin ja kävin tiistaina ä-polilla tutkimuksissa niiden vuotojen takia... Mulla diagnoosina vaan erityisen herkkä emätin/limakalvot ja vuodot ei johdu vauvasta. Ottivat jotain hiiva/bakteeritestejä, saan ne juhannuksen jälkeen. Ja sitten se sukupuolikin taisi varmistua siinä samalla, tai ainakin 80 % meille on tulossa pieni prinsessa. IHANAA! Molemmat olivat kyllä tervetulleita, mutta nyt vauva tuntuu jotenkin persoonallisemmalta. joskus haluiaisin myös pojan, niin että olisi molempaa sukupuolta perheessä ainakin yks, mutta se sitten joskus...

Mutta nyt lounaalle ja hyviä vointeja kaikille! Ja oikein iloista juhannusta!

Pinni 24+4

...kyllä ne sydänäänet eilen neuvolassa kuului joten täytyy luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Työkaverini väittävät kyllä, että vauva pitelee seinistä kiinni ja odottelee kun lopetan itse riekkumisen ja sitten se huokaisee helpotuksesta ja nukahtaa.

Fantti

Alkuperäinen kirjoittaja Fantti*:
...kyllä ne sydänäänet eilen neuvolassa kuului joten täytyy luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Työkaverini väittävät kyllä, että vauva pitelee seinistä kiinni ja odottelee kun lopetan itse riekkumisen ja sitten se huokaisee helpotuksesta ja nukahtaa.

Fantti

Virn. Olen kyllä itsekin huomannut, että kiireisinä päivinä ei kerkeä noteeraamaan masua olenkaan ja siellä tuntuu olleen ihan hiljaista. Mutta jospas ne tosiaan vaan pitelee laidoista kiinni.

Lotta

No hyvä juttu, että sydänäänet kuluivat! Niin me vaan ollaan erilaisia äitejä ja vauvoja ja vartaloita :)

Nyt sain kaivettua tarpeelliset paperit esille ja aion pyöräillä Kelaan vielä tänään, jospa saisin äippärahahakemuksen menemään. Pitää vielä ottaa extrapaereita mukaan, kaikki mitä vaan keksii...
Laskin, että ä-raha vuoden 2004 tuloilla on puolet siitä, mitä saisin, jos verrataan tämän vuoden palkkatulojen perusteella saatuun ä-rahaan! Eli kannattaa tasitella, toivottavasti ne antaa sen niillä edellisillä tuloilla, vaikka olenkin ollut nyt työttömänä. Otin myös sen varhennettuna, on parempi kuin työttömyyskorvaus. Pitäkää peukkuja, että saan sen ansiotulojeni mukaan tältä vuodelta :)

Juhannuksen vietämme kotona, kavereiden luona kyläillen. Mulla on hirvee hinku tehdä pihatöitä ja olenkin suunnitellut mehikasvi/kivipuutarhaa etupihalle yhteen nurkkaan. Katsotaan, jospa kävisin tänään taimet ja viettäisin juhannuksen niitä istutellen ja vaalien.

Kissaamme on tosi ikävä, se on vanhempieni luona lomalla, kun kävimme siellä matkalla ja meille tulee remontti. Ei viitsi edes itse olla täällä päivisin siinä sotkussa ja metelissä.

Kelan täti, täältä tullaan!
T:Manna

Aah, kävin tänään jalkahoitolassa. Vähän kyllä hävetti vetää nämä turvokkeet esiin. Seuraavana on vuorossa silmien kestorajausten kohennus ja luomen poisto...

Nyt on piikittelyä kerrakseen: insuliinia ja verensokerin mittausta. Onneksi tuo pitkävaikutteinen insuliini pistetään reiteen. Pikainsuliini tökitään vatsanahkaan ja tuntuis varmaan keljulta nyt. Minulle annettiin muuten tiedote, kuinka vauvat joutuvat tehotarkkailuosastolle ainakin vuorokaudeksi syntymän jälkeen. Vähän kehitti kyyneliä silmiin...

Meillä on vielä jussisuunnitelmat avoinna. On niin kipee selkä, etten tiedä mihin pystyy lähtemään. Lääkäri kielsi ulkomaillekin lähdön heinäkuussa. Ei toisaalta jaksais kotonakaan möllöttää, kun ei pysty oikein mitään tekemään. En juuri roskaa saa kumarrettua lattialta. Autollaajokin teettää vaikeuksia. Lyhyet jalat ei yllä polkimille ja supistelee heti. Käytiin kurvailemassa moottoripyörällä alkuviikosta. Näytin koomiselta miehen lainavetimissä. Töyssyt eivät oikein houkuttele lähtemään pitkälle.

Minulla oli kuin olikin Kelan päätös pielessä. Pahoittelivat tapahtunutta... Kannatta olla tarkkana. Oisin menettänyt 60 päivän päivärahan, jos en olis hoksannut valittaa. Toivottavasti Manna saat paremman tulon mukaan.

Meillä on nyt kaikki eläimet trimmattu. Roskaa kantautuu ulkoa paljon vähemmän. Meillä on maalari työssä. En antanut miehen ruveta itse touhuamaan. Tulee nopeammin, muuten menee hermot.

Minulle tulee sellainen lehti kuin Mediuutiset. Oli mielenkiintoista kuin uudessa lehdessä lääkärit kommentoivat nettikeskusteluja ja niiden sisältöä. Hekin seuraavat, mitä näihin kirjoittelemme ja haukummeko mahdollisesti saamaamme hoitoa ja heitä.

Vähän ihmettelen, miksi minulla pitäisi vauvojen olla jo niin isoja. Eihän Nessu sinullakaan mitään jättiläisiä olleet. Minä olen sinua edellä lasketussa ajassa vain neljä päivää ja painoa olisi pitänyt olla jo vähintään 800 g.

No nyt nipsaus sormenpäästä. Pitäisi päästä alle 7,8. Toivotaan.

Hyvää Jussia ! Äiskä + sokeritoukat 24+6

Vähän ihmettelen, miksi minulla pitäisi vauvojen olla jo niin isoja. Eihän Nessu sinullakaan mitään jättiläisiä olleet. Minä olen sinua edellä lasketussa ajassa vain neljä päivää ja painoa olisi pitänyt olla jo vähintään 800 g.

Äiskä: juu vähän outoa että noinkin iso painoero sallitaan....Mä olin tietty ihan paniikissa kun tiesin että sulle oli sanottu noin ja sitten nää on tämmösiä kirppuja...mutta 700g oli tuon lääkärin mielestä keskiarvopaino. Harmi kun tämä lääkäri oli sitä tyyppiä että siitä ei saanut mitään irti, ois voinu kysyä painoista yms. enemmänkin.

Me ollaan lähössä huomenna mökille ja tullaan takas sunnuntaina. Matot pakkasin jo autoon mukaan jos sais pestyä ne. Olo on erittäin hyvä, ihanaa, on sitä paskaoloa kärsittykin viimeset 23 viikkoo :) Ja innolla odotan maanantaisia alennusmyyntejä :D

Hyvää Juhannusta kaikille!

-Nessu 24+jotain-

Käyvinpähän vain rekistöröitymässä, kun vihdoin pääsin sivuille. Rekistöröinti ei mua haittaa, mutta jotenkin muuten tuntuvat nämä uudet sivut olevan raskastekoiset. Eilen en päässyt IE:llä keskusteluihin ollenkaan ja Mozillallakin kone ruksutti koko ajan pelkästä lukemisesta. Saa nähdä kaatuuko tämä sovellus nytkin. Hyvää tässä on se, että kun vastaa näkee useamman viestin samalla, eikä vain sitä yhtä johon on vastaamassa.

Oltiin viime viikonloppu koiralairillä ja koko päivä oli melkoista vauhtia. Illalla, kun menin uupuneena nukkumaan alkoi mahassa sellainen potkunyrkkeily, etten saanut siltä puoleen tuntiin unta. Sama on aina, jos päivä on ollut kiireinen.

Hyvää juhannusta. Me lähdetään Saimaalle ja saareen telttailemaan.

~lisko~ = Lisko 22+1

ai niin, vaunuista vielä. Tällä hetkellä näyttää, että Teutonian Rockyt ovat meille ainut vaihtoehto. Ne mahtuvat renkaat irrotettuina farmariauton (huonon mallinen perä) takatilaan niin, että sinne mahtuu vielä koiratkin. Jos joku tietää pieneen tilaan menevät tukevat vaunut, niin ottaisin ehdotuksia ilolla vastaan.

hyvää juhannusta teille...

me vietetään juhannusta ihan koti oloissa muuttoa jatkaen ja grillaillen. otin muuten vähän pahemminyhteen appiukon kanssa tässä yks päivä kun se taas purki omaa stressiään meihin, kyllästyin siihen että välillä tuntuu että hän saa sanoa kenelle tahansa ihan mitä tahansa ja millä äänen sävyllä tahansa. eikä kukaan muu viitsi sanoa hänelle mitään, vaikka kuinka töukeä olisi asenne.
vihastuin ja se rupesi minua harmittamaan (en haluaisi koskaan olla vihainen) vähän ajan kulttua hän tuli sitten nöyränä poikana pyytelemään anteeksi... sain myöhemmin kuulla ettei niin yleensä tapahdu ja nyt on ihan hassu olo...

sain myös kuulla eilen illalla että isäni on kolmen kuukauden tauon jälkeen ratkennut ryyppäämään vaikakin lupaillut lopettavansa taas juhannuksen jälkeen, mutta enpä oikeen pysty uskomaan, sen jälkeen kun olen koko ikäni sen ryyppäämistä katsellut...

mutta grillaaminen on kivaa ja aion nauttia omista wilhelmin juusto makkaroistani oikein kunnolla, ilman että annan isäni pilata ensimmäistä oikeaa juhannustani.

joten hyvää juhannusta ja anteeksi vuodatukseni.
hilti ja uotinen 23+2

Juhannustaikaa!

Ilma on vähän sateinen ja pilvinen, mutta täällä kaupungissa on kyllä rauhallinen meininki. Emme lähteneet maalle ollenkaan. Meillä on remonttiin valmistautumista. Pitäisi yksi huone siivota kokonaan tavaroista pois. Nyt pistämme paperit ojennukseen. Mikä juhannus: papereiden lajittelua! Kyllä on meno rauhoittunut vuosien mittaan...

No meillä on grillattavaa ja huomenna menemme kaveripariskunnan luokse.

Älä Hilti pyytele anteeksi vuodatustasi, sen takiahan tänne kirjoitellaan, että saa antaa asioiden tulla sillen kun ne on. Tuo alkoholi on ongelma niiiin monelle perheelle, ettei se varmasti tälläkään palstalla mitenkään hätkäytä. Kova ryyppääminen on ihan tuttu juttu meilläkin molempien suvussa enemmän tai vähemman.
Toivottavasti alkoholi ei pilaa juhannustasi.

NAutinnollista juhannusta kaikille!
T:Manna ja Bébé 24+something

Pitkästä aikaa sivuilla, ja IHAN ihmeissäni, kun jostain syystä kaikki teksti näkyy ihan hirmu suurena. Fonttikoko 16 ainakin. Enkä osaa mitään säädellä..
Joku kyseli tukevista pienistä vaunuista; me päädyttiin Gessleineihin kun ovat yhdet markkinoiden pienimmistä. Painoa 18,5 kg. Mahtuvat pienenkin farkun taakse. Meidän vauvalle on siis tukevaa saksalaista työntöä luvassa. Juhannus on mennyt kokonaan töissä, ja työputki vielä jatkuu.. Ah tätä vuorotyötä tekevän sosiaalialan ihmisen elämää, ei huolen häivää siitä, miten vapaa-ajan viettäisi :)
Mutta enää 2 kokonaista viikkoa lomaan! Sitä odotellessa,
Taika ja vauva 24+2

Hyvää uuden viikon alkua!

Juhannusta tuli vietettyä ystävien kanssa mökkeillen. Onneksi väsymys tuli sen verran aikaisin, niin sai hyvällä syyllä poistua untenmaille ja ei tarvinnut kuunnella pikku tunneille asti viininhuuruista maailmanparannusta ;)

Hiltille lämpimiä ajatuksia, on oma kohtaista kokemusta läheisen ihmisen alkoholismista. Se vie voimia aivan hurjasti. Itselle jossain vaiheessa ainut keino selvitä oli lakata huolehtimasta. Niin raakaa kuin se onkin. Aikuinen ihminen tekee elämälleen juuri niin kuin haluaa ja ilman henkilön omaa motivaatiota läheiset ovat aika voimattomia taistelussaan viinan voimaa vastaan. Pidä Hilti hyvää huolta itsestäsi :)

Minun kivuliaat supistelut ovat hieman helpottaneet ja sairasloma on kyllä ollut paikallaan. Heinäkuun saa sitten viettää kesälomaillen ja katsotaan vieläkö sitä elokuuksi selviäisi töihin. Riippuu ihan voinnista ja supistelujen määrästä. Nyt olen saanut kiusaksieni närästyksen ja lämpimät säät tuoneet pientä turvotusta. Mutta vauva potkii innokkaasti ja sen varjolla sitä kestää ihan mitä vain :)

Nyt kesälomalla onkin aikaa suunnata kohti vaunu- ym. likkeitä ja alkaa tehdä vähitellen hankintoja. Vaunuksi yksi vaihtoehto voisi olla Brion nova, onko millaisia kokemuksia? Näin ensikertalaisena sitä on ihan ihmeissään näillä tavaramarkkinoilla, kun vaihtoehtoja on niin mielettömästi.

Hyviä vointeja!

Kaneli 23 ja rapiat

Tänään on yksi niistä päivistä kun kaikki menee päin seiniä eikä mikään jaksa kiinnostaa. Ei huvita töissä, mieskin on täys p***a ja ihmisten iloiset naamat saa sapen kiehumaan. Oon niiiiiiin valmis jo lomalle, mut vielä pitäis 3 vkoa kärvistellä täällä töissä.... Anteeksi nyt valitus, mut kun harmittaa niin pirun paljon ihan kaikki!! Yks asia sentään on iloinen, vauva potkii ja rv 26 on lähtenyt käyntiin. Mut oikeaastaan tää raskauskaan ei nyt saa mua hyvälle tuulelle, pah. Aina pitäis vaan olla niin onnellinen ja iloinen ja ruusunpunainen siitä et on raskaana!!! MIKS? Kai sitä silloinkin saa olla huonoja päiviä, itse en ainakaan oo mikään superihminen.

Toivottavasti mua ei nyt pidetä huonona äitinä tai että ei ajatella et en olisi raskaudestani onnellinen. Nyt vaan ei kiinnosta mikään! Kunhan siis tulin teille tänne valittamaan ja olemaan kiukkuinen, koittakaa kestää.

Hiltille tsemppiä ja voimia.

Pinnipirulainen

Kunhan ilmoittaudun ennen kuin sivusto jumittaa TAAS. Vain Ellien ongelma, palautetta olen jo lähettänyt ja automaattivastauksen saanut. Eli sama Aurora täälläkin...

Ja kipeä Aurora onkin. Esikoisella todettiin angiina ja korvatulehdus juhannuksen alla, itselläni samoja vaivoja mutta tänään kuulin että nieluviljely olisi puhdas?! Mitä h*ttoa? Syön silti varmuuden vuoksi saaneen antibioottikuurin loppuun. Juhannusta ei vietetty ollenkaan, ollaan niin kipeitä eikä viitsitty lähteä mökille tartuttamaan serkkutyttöjä. Eli miehen juhannuksena alkanut ruhtinaallinen 2½ viikon loma menee näin. Mieskin valittaa kurkkuaan. Olen ollut niin maassa sairauden ajoituksen kanssa, sillä mökkilomaa ja lomaa yleensäkin ollaan odotettu viikkokausia.

No joo. Maha-asiaa. Meillä taitaa olla melkoisen vilkas tapaus tämä pikku2, samoin kuin isosiskonsa aikanaan. Potkut sattuvat nyt jo, ja tuntuvat lähes poikkeuksetta joka kerta kun ehdin rentoutua kuuntelemaan niitä. Viikkoja vasta 22 ja risat! Odotan kauhulla loppuraskauden möyrintää... Taitaa tyyppi vielä pyöriä vatsassa tosi paljon, sillä liikkeet tuntuvat aina uudessa paikassa. Käsiä ja jalkojakaan en vielä tunnista.

Nyt yritän relata, sillä mies vei ylivilkkaan tytön hiekkalaatikolle jotta saisin huilia hetken...

Aurora rv 22+4

Juhannus meni rauhallisesti. Tehtiin oikea turnee: Yyteri, Uusikaupunki ja Turku. Karmeeta kateltavaa tuo nuorison mellastus.

Nyt on suu ihan turra. Tulin juuri hammaslääkäristä ja yksi lohjennut paikka uusittiin kuulemma ihan viime hetkellä, muuten olis ollut juurihoito seuraavana.

Minulla on aivan mieletön turvotus. Viime yönnä se purkautui vähän viiden vessassakäynnin myötä. Unet jäi kyllä aika vähiin. Supistelee liikkuessa edelleen. Kaupassakäynnit ovat pahimpia. Meinaa jäädä sinne. Pienet melskaavat myös kovasti. Pisurakkoon monottaminen on karmeata. Tulee yleensä sarjana.

Minä olen myös vähän down. Sokerit oikuttelee vieläkin, vaikka nostin annosta. Paastoarvokin oli 7,6. Poika pääsi nyt Helsinkiin opiskelemaan ja pitäis siirtää kamppeet ens viikonloppuna sinne Kuopiosta. Ei oikein piristänyt postin tuomat lappusetkaan äippäpakkauksista, vaikka haen ne nyt kotiin mennessä.Jospa sitten, kun näkee ne livenä. Piipahdin tänne töihin vähäksi aikaa.

Sekavaa, pompahtelevaa esitystä. Hiltille sympatiaa...

Äiskä 25+3

Moi!

Väsymys piinaa ja nenästä vuotaa verta. Olen nukkunut koko Juhannuksen ja silti uupumus vaivaa. Ei potkuja. Olen ihan kade teille! Vauva taitaa olla joku tosi rela kaveri.

Hilti: Voin uskoa miltä sinusta tuntuu sillä oma veljeni tekee hidasta itsemurhaa alkoholin voimalla. Vaikea usko, että tilanne ikinä paranisi. Vakavia tapaturmia ja 5 promillin alkoholimyrkytyksiä poliisi ja sairaalareissuja. Emme ole kovin läheisiä ja ikäeroa on 13 vuotta. Mutta suren vanhempieni puolesta, jotka todella kärsivät. Ei auta muuta kuin kylmästi unohtaa ja keskittyä omaan elämaan. Se on ainut selviytymistapa!
Alkoholisti vetää samaan suohon kaikki mahdolliset mukaan.

Vauvan tulo kyllä piristää vanhempiani todella ja jotenkin kaiken ikävän keskellä se tuntuu vieläkin odotetummalta :-)

Viikon jatkoja kaikille rantsupallomahoille!

Fantti

Heips vaan!

Juhannus takana ja siinähän se meni palellessa..saaressa oltiin Pohjanmaalla ja tuulihan siellä kovin. Uskalsin silti mennä mereen uimaan hrr..jopa kerran, tuli heitettyä talviturkki pois vasta nyt.
Syötiin todella paljon ja mahtavat ateriat olikin laitettu, oli kaikenmoista tarjolla ja kyllähän minuun mahtuu..

Täällä kanssa huomaa masusta missä kohtaa vauva on menossa..
jalat on monesti napaa vasten että voit pienellä painalluksella tuntea kun toinen siellä liikuskelee..mieskin aina tunnustelee missä vauva on nyt, tuntuu todella selvästi.

Töiden jälkeen on aina jalat tuplapaksut ja kipeänä..pikkasta enempi alkanut supisteleen tosin kivuttomasti ja selkä kipeänä taas tänään kun oli rankka pvä..katsellaan nyt mitä tuleman pitää. Muuten ihan tosi hyvä olo..tarttisi vaan ne päikkärit joka päivä..

_hilti_ olipa kiva nähdä kuka sielläkin jutustelee ;)

Mutta palaillaan taasen..nyt syömään

Craviz ja pikkuinen 26+0

*HAUKOTUS*

On ollut takana tosi raskas päivä.
Aamulla oli ensiks neuvola. Sf-mitta 30cm :D, kummankin asukin sydänäänet 145 ja hemppa 91! Ei ihme kun on tässä pikkusen väsyttänyt....
Sen jälkeen menin kiireesti kaupungille alennusmyynteihin ja löysin vauvoille 56 senttisiä vaatteita tosi halvalla ku olivat 60% alessa. (Terkkari oikeen painotti neuvolassa että nämä vauvat eivät todellakaan paina edes kolmea kiloa syntyessään...joten piti ostaa sitten noita "pikkuvaatteita", vaikka nekin lienee alussa suurensuuria!) Kävn sitten luontaistuotekaupasta hakemassa rauta"lääkettä" kun ne apteekin pillerit pistää mahan sekasin.
Kaupungilta menin hakemaan poikaa hoidosta ja sitten mentiinkin autokauppaan TAMPEREELLE (matkaa suuntaansa 140 km). Onneks nyt saatiin sitten uudempi ja ISOMPI TILA-auto, rekisteröity 7:lle. Tuplavaunut mahtuu kanssa kyytiin.

Nyt oon ihan sippi ja taidan painua pehkuihin.