**Litteä vatsa 15 viikossa-pino. Viikot 1-3.**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta arvon naiset!
Saas nähä miten käy tämän aamun jumpan, olo on aika tukkonen. Tais sitten se flunssa iskeä minuunkin.

Mamipöö: Se voi tuntua aluksi todella haastavalta, mutta yllättävän nopeaa pääsee siihen pisteeseen, että jaksaa sen vetää kokonaan läpi. Varmasti sinäkin jo muutaman kerran jälkeen =)

Peppi: Kyllä sen voi tehdä äänettömällä, seuraat vain sitten tarkemmin kuvaruutua. Niin ja varo, ettet ala jännittämään niskaa liiaksi, jos lattialta katselet pöydän päällä olevaa ruutua. Toinen vaihtoehto on se, että teet itsellesi muistilapun, missä on aina tiettyjen liikkeiden määrät, silloin osaat hiukan arvata, koska pitää katse kääntää monitoriin eikä tarvitse niskaa jännittää koko aikaa.

IPS: Meillä on tietokone olohuoneessa niin täällä mahtuu tekemään. Jos sulla on olohuoneessa töllö, käy ostamassa piuhaa, minkä avulla saat tietokoneesta tv:seen näkymään kuvan.

Tiedättehän, että lihaksia on tultava tasaisesti kehon molemmin puolin. Muuten käy kalpaten. Kun nyt olette päässeet vatsalihasten makuun, ottakaa muutama selkää vahvistava liike mukaan =) Tässä pari ehdotusta:
1. Mene makaamaan mahallesi, kädet suoraan eteenpäin venytettynä. Hitaasti alat nostamaan vastakkaisia raajoja, ensin pituutta venyttämällä ja sen jälkeen hidas nosta ja lasku ja toiset raajat. Tee tätä 15 kertaa molemmin puolin. Tämän jälkeen vielä 5 kertaa puolet nopeammalla vauhdilla.
2. Makaa vatsallasi ja aseta kädet otsan alle. Nosta ylävartalo hitaasti ylös ja käytä yhtä paljon aikaa sen alas laskemiseen. Tee näitä 15 kertaa ja lopuksi 5 kertaa puolet nopeampaa tahtia.
Nuo määrät voi jokainen muuttaa itselleen sopiviksi. Pieni kipristys ja tärinä on hyväksi, mutta ei se saa liikoja sattua.

Hei taas!
KKP: oot sinä kyllä aamuvirkku. Toivottavasti flunssa häipyy maisemista pian.
Tän päivän treenit tehty. Selkäliikkeet myös. Oon alkanut tykätä tuosta poltteesta noissa lihaksissa :p . Jos tuloksia ei vielä näin aikaisin näykään, niin makkaroiden alla tuntuu kyllä eloa. Nyt muksuille ruokaa laittamaan.

Napos: Juu, virkkuhan mie :D Mut illasta oonki sitten yhtäaikaa valmis unille ku tuo lapsikin. Eipä se flunssa hellittänyt, kuume lähellä 39:ää ja mahatauti kaverina. Jo toinen kerta tälle keväälle ku mie, aikuinen ihminen, olen tässä taudissa. Välissä oli vuosia, etten sairastanu kertaakaan. Joten jumppaukset jäi tältä päivältä ja varmasti huomiseltakin. Pitää toipua ensin kunnolla. Mutta mie tsemppaan sen aikaa teitä :wave:

:wave:
jumpattua tuli tällekin päivää :)
oonkohan ainut jota jo tylsistyttää nuo vatsaliikkeet? :ashamed: varsinki toi toka liike...ei jaksais niitä appelsiineja laskee 40krt viiteen,rauhallisuudesta puhumattakaan :snotty: noh,mut tehtyä tuli,samoten ku nuo pilates liikkeet,tai siis niistä jalat ja kädet. oon ottanu sellasen ohjelman näköjään itelleni :D

Huomenta!

Eilen olikin treenipäivä, illalla sen tein. Rupee jotkut liikkeet kyllä kyllästyttäämään, esim. just toi pienenhetken mainitsema 5 appelsiinia |O :kieh: :laugh:

Lisäsin Hellun listaan.

Kiva, kun kookosta löysi tänkin ketjun :D Mäkin taisin viikon aloittaa perjantaina =) Mut sovittiin, että maanantai on hyvä päivä aloittaa ketju ja aika moni taiskin maanantaina tän aloittaa.

Mun herkkulakko on kivasti pitänyt. Hyvä minä :whistle:

Tuolla tais aiemminkin ketjussa olla jo puhetta, mut kysyn uusiks, kun en muista :ashamed:
Kuinka usein työ teette nuo harjotukset?
Viikolla teen joka päivä ja viikonlopun lepäilen

samperi: mie teen nuitten ohjeitten mukaan, eli joka toinen päivä.. vatsapilatesta oon nyt tehny muun treenin lisäksi ja nuo selät lisäsin tänään. teen nuo kaikki jutskat aina samana päivänä, niin saavatpahan sitten ne lihakset sen palautumispäivän.. jonka välttämättömyydestä en kyllä osaa sanoa mitään :D . osaako joku muu?

niin ja kkp:lle kiitos selkälihasvinkistä =) :flower: !

Mua myös tympii ne vuoronostot. Tylsää. Merkkaan toistot aina paperille, en muista kuinka monta olen jo tehnyt :whistle: Onneksi enää ensi viikko niitä ja sitten vaihtuu.

Samperi. Viime viikon tein vaan kahdesti, nyt oon pysynyt ohjeistuksessa. Joka toinen päivä siis. Joka päivä pyrin vielä vaunuilemaankin, tosin se tuppaa vaan jäämään 3-5 kertaan viikossa :ashamed:

Kuinkas paljon teillä on vyötäröltä kadonnut? Multa huimat puoli senttiä :laugh: 15 on mun tavoite, saas nähdä. Mitään erityistä dieettiäkään mulla ei ole, paitsi kerran viikossa on herkkkupäivä ja syön vähemmän kuin ennen. Napostelu on bannissa..

Mä sain tänään treenikaverin. Neiti eskarilainen.

Niiden varpaankastelujuttujen kohdalla neiti valitti "Auuu, tuntuu kurjalta mahassa".
Mä vastasin, että niin kuuluukin. Neiti:"Tuntuuko sinustakin kurjalta?" Joo-o, myönsin.

Neiti:"MIKSI sinä sitten teet niitä?"

Öööö, niin, kun se tekee hyvää lihaksille. :xmas: :saint:

saittekos heti alussa tuntumaan vatsalihaksissa liikkeet?mulla osa tuntuu mut osa ei.enkö sit ossaa tehä niitä oikein vai?eikä mulla ollut es kipiät noi olemattomat lihakset.

Alkuperäinen kirjoittaja mamipöö:
samperi: mie teen nuitten ohjeitten mukaan, eli joka toinen päivä.. vatsapilatesta oon nyt tehny muun treenin lisäksi ja nuo selät lisäsin tänään. teen nuo kaikki jutskat aina samana päivänä, niin saavatpahan sitten ne lihakset sen palautumispäivän.. jonka välttämättömyydestä en kyllä osaa sanoa mitään :D . osaako joku muu?

niin ja kkp:lle kiitos selkälihasvinkistä =) :flower: !

Mulla on menny sitten joku ohjekkin ohi
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
saittekos heti alussa tuntumaan vatsalihaksissa liikkeet?mulla osa tuntuu mut osa ei.enkö sit ossaa tehä niitä oikein vai?eikä mulla ollut es kipiät noi olemattomat lihakset.

Mulla oikeastaan vain se, missä kurkitaan sivuille, tuntuu. Kyljissä. :D

Huomenta!
Nyt sitten pukkas vielä kunnon flunssankin tähän lopuksi, eikä mulla ole mitään kuumia droppeja jäljellä. Ei malttais enää jättää päiviä väliin, kun kaksi laiskottelupäivää jo takana. Jos sitä vaan ihan pikkusen kokeilisin, sillein vain näin vähän, joohan? :xmas:

Mamipöö: Ollos hyvä! Hienoa, jos liikkeille on tekijöitä =)

Hellu: Mulla tuntuu tehdessä, mutta vatsan lihakset ei muuten ole kipeät (treenaan tuota mun omaa Pilates-ohjelmaani). Kaikkien liikkeiden ei ole tarkoitus tuntua vaan osa toimii veryttelynä vahvistavien liikkeiden välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:

Mulla tuntuu vain ylävartalon kierteessä ja polvityönnössä.

:wave:

en tiiä onko teillä muilla tapana tulla tänne aina kertomaan kun on päivän jumppa suoritettu,vai onko jengi kutistunu jo heti alkuunsa :D
mä aina tuun kertoon,muuten mun motivaatio katoo :snotty:
elikkäs tänään taas jumpattu. ois kiva jos joku vois seuraavaksi 3viikoksi ettiä uudet pilates jumpat,tämmöset lyhyet joita jaksaa sit tehä tässä päivän muitten askareitten ohessa :whistle:

Täällä jumppaillaan edelleen, joka toinen päivä olen tehnyt, maanantaista alkaen :D Ja taas täytyis jaksaa... |O Mulla ei myöskään tunnu kaikki liikkeet ja jotkut on aikas tylsiä.. noita mukavia liikkeitä teenkin sit yleensä enemmän...

Treeni taas tehty.

Voi tota Suomea |O

Mä kyllä tuun tänne aina kirjoittelemaan, kun oon treenin tehnyt, jos en heti niin aika pian kuitenkin :D

samperi, joka toinen päivä teen. Joskus teen saman päivän aikana tuon vatsapilateksen, joskus niinä välipäivinä.

Gorthaur, en oo mittaillu, kun en edelleenkään oo sitä pehmeetä mittanauhaa löytänyt, uskomatonta |O

Heh, ihana kangasajuruohon eskarilainen :D :heart:

Hellu, mulla tuntuu ylävartalon kierto ja polven työntö. Muut ei..

KKP lepäilee nyt rauhassa! :)

Tylsä tota peliä. Olis Suomi saanu voittaa.. No, jos voittais pronssiottelun sit =)

Huomenta!
Nyt alkaa jo ärsytyskynnys ylittyä, kun ei tää sairastaminen ota helpottaakseen. Kurkku kipiä, nokka tukos ja päälle tajuttoman kovat endokivut, jotka tekee ihmisestä liikuntakyvyttömän! :headwall: :kieh: Viimeseen auttaa tasainen liikunta, minkä varjolla aion kokeilla, josko pystyisin edes Pilatekset tekemään tänään...

Pienenhetken: Kyllä mie ainakin tuun kertomaan lähes aina kun jotain oon tehny. Itekin eilen just ajattelin, että on tainnu porukka kutistua. Jäljellä olevat vois hihkaista jotain niin tietäis ketkä on vielä messissä. Valitettavasti mie en oo löytäny netistä muita samankaltaisia Pilateksia, muut on aivan liian lyhyitä ja useissa vain näytetään liikkeet nopeasti perätysten ja itse pitäisi sitten tehdä ne omassa tahdissa, minkä ainakin mie koen tosi tylsäksi. Pari kymppi-venytystä kyllä löytyy, tosin ne ei taida niinkään olla sitä mitä haet, jos vatsan seutua treenaat. Tympiikö sua se, että aina on sama ohjelma vai eikö tunnu enää missään?

Peppi: Ei tässä nyt oikein malttaisi lepäillä, varsinkin näin aamusin mieli tekee päästä matolle ja tänään aionkin kokeilla, josko taju pysyis jo päässä pienesti huhkiessa :D Mie en oikein tuosta lätkästä piittaa, mutta ainahan se Suomi sais voittaa. Vaan tuntuisko sitten enää missään jos aina paras voittais? ;)

Tsemppiä tulevaan päivään myös muille vielä mukana oleville :wave:

No niin, eli nyt tein Pilatekset sekä sen mun oman kiinteytysjumpan. Ja olo parani kummasti =) Kunhan vain pääsee alkuun niin kivutkin alkavat helpottaa. Nyt oli siis 3 päivää taukoa ja ihmetyksekseni tuo kokonaisuus tuntui paljon helpommalta, kuin viimeksi :o Eli kyllä se on totta, että lihakset jaksaa kasvaa, kun saavat välillä levähtää.

Lauantaita!
Mullakin tänään treenipäivä ja ajattelin käydä illemmalla myös lenkillä. Pidin 2 päivää taukoa koska lihakset oli vähän kipeenä tosta lenkkeilystä, mutta tänään jumppaan ja juoksen taas.
Aika hyvin olen ollut herkuitta, paitsi eilen söin vähän jätskiä. Voisin sunnuntaina mitata joko olis edes sentti hävinnyt vyötäröltä :| Paino on onneksi vähän laskenut :saint:

juu, kylläpä oli taas tylsää treenailla niitä appelsiineja.. :D . miullakin on tollanen pian 2v. treenikaveri, sille riittää jo kun sanon että "äiti alkaa nyt jumppaa" niin se alkaa hokea "yyssi appeli, kaaaaassi appeli.." :D

nuista liikeistä tuntuu mulla ne kierrot ja polvien työnnöt sekä myös nuo varvaskastot jonkin verran. miten muuten laskette ne? mää lasken sillain että oikea plus vasen jalka on yksi jne. enää reilu viikko ja sit vaihtuu jo ohjelma, jipii =) !

mietin muuten minäkin, että onkohan meitä vielä monta mukana tässä? siis muitakin jotka ei niin aktiivisesti kirjottele? kun eikös mukaan ollu lähössä aika pitkä lista?

Napos hihkaisee, että mukana ollaan! Tosin mähän käyn aina ilmoittautumassa, kun jumpat tehty. Sillä tavalla pysyn parhaiten ruodussa ja mukana kaikki 15 viikkoa.

Ihana jumppakaveri mamipöölläkin ;) . Mulla kyllä tuntuu muut paitsi tuo appelsiini. Tosin kyllä sekin taitaa hyvää tehdä. Nyt lähdetään pikkusten kanssa pihalle. Moikka!

Yhteistyössä