***Litteä vatsa 15 viikossa-pino. Viikot 4-6.***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Tässä uusi pino uusille viikoille!

Mukana (karsin myöhemmin, meitä tippunut jonkun verran):

- kookosta 78cm
- Peppi85 74-76cm (kovalla mittanauhalla)
- vieras
- vieras2
- Gorthaur 68kg 96cm, tavoite: 60kg 75cm
- Soluttautuja
- emmeliina
- Töllin Ruusa 79,5cm
- maissihiiri
- TitsuLiina
- nytmustana
- pienenhetken 79cm
- mamipöö 76-77cm
- Viblsp
- clarissa82
- kiilusilmäfanaatikko
- Madrigal
- hepsutin
- suvitus?
- Napos 77cm
- maymay
- möhkispöhkis
- Erzulie
- Laikku 98cm
- Iso Paha Susi 72-73cm (kovalla mittanauhalla)
- KaksiKertaaPienempi (oma ohjelma)
- netta73
- kevytmelankolia
- narsku (4vko edellä )
- Jonz 84cm
- samperi 80cm
- Piku81 58,5kg 77cm
- Hellu
- Siiri Kaarina
- Pähkinä-
- terapian tarpeessa
- shenda81

http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1360&a=8122

http://www.kuntoplus.fi/Shared/bildbank/pdf/IFO_FI_03_61.PDF

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036919

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1038903

PILATEKSET:

Ensin vatsa: http://www.youtube.com/watch?v=mmek7iASeCI

Sitten kädet: http://www.youtube.com/watch?v=_WwK9lWwxnw&feature=related

Lopuksi jalat: http://www.youtube.com/watch?v=DefXxHEvVVA

SELKÄLIHAKSIA:

1. Mene makaamaan mahallesi, kädet suoraan eteenpäin venytettynä. Hitaasti alat nostamaan vastakkaisia raajoja, ensin pituutta venyttämällä ja sen jälkeen hidas nosta ja lasku ja toiset raajat. Tee tätä 15 kertaa molemmin puolin. Tämän jälkeen vielä 5 kertaa puolet nopeammalla vauhdilla.
2. Makaa vatsallasi ja aseta kädet otsan alle. Nosta ylävartalo hitaasti ylös ja käytä yhtä paljon aikaa sen alas laskemiseen. Tee näitä 15 kertaa ja lopuksi 5 kertaa puolet nopeampaa tahtia.
Nuo määrät voi jokainen muuttaa itselleen sopiviksi. Pieni kipristys ja tärinä on hyväksi, mutta ei se saa liikoja sattua.

Kalonrinpoltto;

http://www.youtube.com/watch?v=TKMofgI4eUY&feature=related

Venytykset;

http://www.youtube.com/watch?v=ZopL5-P8zgs&feature=related

Ensimmäinen liike: Polvien nostot nelinkontin: (Viikko 1: 2x60s, Viikot 2-3 3x60s).

Vaikutus:
Poikittainen vatsalihas.

Alkuasento:
Asetu nelinkontin kädet suoraan olkapäiden ja polvet lonkkien alla. Vedä hartioita kohti takapuolta. Anna lantion luonnollisen notkon säilyä samanlaisena kuin seistessä. Jännitä lantionpohjan lihaksia ja vedä vatsaa sisään.

Harjoitus:
Nosta polvia 2 cm irti lattiasta. Pysy tässä asennossa 3060 sekuntia. Pidä vatsa tiukkana koko liikkeen ajan.

Tärkeää:
Pidä selkä suorana ja vedä vatsaa voimakkaasti sisään.

Toinen liike: Vuoronostot ristiin (Viikko 1 2x10 toistoa Viikot 2-3 2x20 toistoa):

Vaikutus:
Poikittainen vatsalihas.

Alkuasento:
Asetu nelinkontin kädet suoraan olkapäiden ja polvet lonkkien alla. Vedä hartioita kohti takapuolta. Anna lantion luonnollisen notkon säilyä samanlaisena kuin seistessä. Jännitä lantionpohjan lihaksia ja vedä vatsaa sisään.

Harjoitus:
Ojenna samanaikaisesti oikea käsivarsi suoraan eteen ja vasen jalka suoraan taaksepäin. Koukista sitten vasen polvi ja kurota oikealla kädellä taaksepäin, kunnes ulotut koukussa olevaan jalkaan. Pidä selän asento muuttumattomana. Palaa alkuasentoon, ja toista sama vasemmalla kädellä ja oikealla jalalla.

Tärkeää:
Pidä selkä suorana koko liikkeen ajan ja vedä vatsaa voimakkaasti sisään.

Kolmas liike: Varpaiden kastaminen vartaloa kiertäen (Viikko 1 2x10 toistoa Viikot 2-3 3x10 toistoa):

Vaikutus:
Sisemmät ja ulommat vinot vatsalihakset, poikittainen vatsalihas.

Alkuasento:
Mene selinmakuulle ja koukista polvet vatsan päälle. Jännitä lantionpohjan lihakset ja vedä vatsa sisään. Paina ristiselkä alustaan. Vie sormet niskan taakse ja nosta päätä alustasta niin, että katseesi on kohti polvia.

Harjoitus:
Vie jalkoja vuoronperään vinosti toisen jalan alitse alustaan ikään kuin "kastaisit" varpaita lattiaan. Kierrä samalla rintakehää ja hartioita sivulle vatsan päällä koukussa olevan polven puolelle.

Tärkeää:
Pidä alaselkä alustassa koko liikkeen ajan.

Neljäs liike: Pyöräily (Viikko 1 2x10 toistoa, Viikko 2: 2x16 toistoa, Viikko 3 2x20 toistoa):

Vaikutus:
Ulompi ja sisempi vino vatsalihas, poikittainen vatsalihas.

Alkuasento:
Asetu selinmakuulle polvet koukussa vatsan päällä. Jännitä lantionpohjaa ja vedä vatsaa sisään. Paina ristiselkä alustaan. Vie sormet pään taakse. Nosta pää alustasta niin, että katseesi on kohti polvia.

Harjoitus:
Ojenna vuoron perään vasenta ja oikeaa jalka vinosti kohti kattoa. Ojenna jalka aivan suoraksi ja vaihda jalkoja yhtenäisenä liikkeenä ilman taukoja. Pidä ylävartalo täysin liikkumatta.

Tärkeää:
Pidä alaselkä kiinni alustassa koko liikkeen ajan, jotta alavatsan lihakset pysyvät hyvin hallinnassa.

Viides liike: Polven työntö (Viikko 1 2x10 per puoli, Viikot 2-3 2x15 per puoli):

Vaikutus:
Suora, uloin ja sisin vino vatsalihas sekä poikittainen vatsalihas.

Alkuasento:
Mene selinmakuulle polvet koukussa ja koukista oikea polvi vatsan päälle. Jännitä lantionpohjan lihaksia ja vedä vatsaa sisään. Paina ristiselkä alustaan. Vie oikea käsi oikean reiden päälle ja vasen käsi pään taakse.

Harjoitus:
Työnnä polvea kohti rintakehää ja vastusta liikettä samalla painamalla kädellä reittä niin, että jalka pysyy paikoillaan. Kierrä samalla rintakehää ja hartioita oikealle. Toista toiselle puolelle.

Tärkeää:
Vedä vatsaa sisään samalla, kun työnnät polvea.

päivän jumpat tehty ja voi vitsit mä oon tyytyväinen! B) alko nimittäin naisten riesat tänään ja silti oli viimeviikosta taas -1cm niin vyötäröltä kuin tosta läskistäkin! :D mä ku yleensä tähän aikaan turpoon ku pallo ja syön kaiken mitä eteen sattuu :ashamed: nyt koitan pysyä tiukkana :snotty:

tuleeko teillä muilla muuten eri tuloksia kun mittaa vyötärön seisten kapeimmasta kohdasta ja sitten selälleen maaten,jalat suorana ja kapeimmasta kohdasta?
mä mittaan ton virallisen mukaan eli maaten ja silleen mulla tulee 2cm isompi tulos mitä seisten :kieh: no joo,2cm ei oo iso juttu mutta kun mitatessa ne tulokset on eri kymmenellä niin harmittaa :D

Kiitos uudesta pinosta.

Uusia harjoituksia en vielä ole tehnyt, vaunuilemaan ollaan nyt vaan menossa. Pakko muuten hehkuttaa: Nyt myös pömppis on mennyt pienemmäksi! Se oli 96cm ja nyt 93 :xmas: Vyötärö on kaventunut sinne 83 senttiin. Hyvä alku sekin. Mut joo, nyt lenkille!

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu-:
Kuinka nopeesti teillä alkoi noita tuloksia tulemaan?tuntuu ettei mulla mittanauha näytä yhtään vähempää kuin ennen :/

teethän liikkeet varmasti oikein,eli muistat pitää kaikkien liikkeiden aikana mahan ihan litteenä,napaa kohti selkärankaa ja pitää huoli ettei maha "pullahda" kesken liikkeen/sarjan?

mulla lähti eka viikolla vyötäröstä 2cm ja nyt alotuksesta lähteny yhteensä 8cm. ja tosta mun ongelmakohdasta on lähteny 4cm yhteensä.
sain kyllä muutenkin taas inspiksen liikuntaan,aloin luistella,fillaroin peräkärryn kans (muksut kyydissä ),lenkkeilen vähän enemmän taas,alotin tuon pilateksen ja vähän katon tarkemmin mitä syön. herkkuja ei ole edes tehny mieli,yhdesti oon karkkia syöny tän "Kuntokuurin" alotuksen jälkeen,vaikkei mun edes ollu tarkotus olla lakossa :D eli helpompi näköjään mun huijata itteeni; saan syödä mut ei tee mieli. jos en sais syödä niin tekis mieli ;)
vesipullon oon taas muistanu ottaa esille joka päivä niin tulee juotua tarpeeksi (muuten mulla unohtuu jos ei pulloa oo näkyvillä ) ja kahvin kans oon yrittäny olla joka kerta ottamatta jotain makeaa :)

ei auta ku ootella tuloksia ja tehä lihaksia.jospas ne sit jossain vaiheessa alkais näkymään.
kyllä mää tuota napaa vedän selkärankaa kohti ja äsken teinkin noi liikkeet...piti testata et teen oikein :D voihan tuo olla et oon mitannut alussa päin honkia.
oon vaan niin malttamaton mutta jatketaan harjoittelua!

Noniin, uusi ohjelma aloitettu =) Tein vielä päälle vatsapilateksen ja kyllä mulla kuuma tuli kun ne yhteen pötköön vedin :whistle:

pienenhetken, et sä liian hiljainen ollu tai sit en vaan huomannu ku mä vaan pölötin :ashamed: :laugh: Mennäänkö joku päivä puistoon? Voisin aamupäivästä vaikka hypätä poikien kaa bussiin, jos tultais siihen teijän lähipuistoon... =) Tää nyt meni vähän tän ketjun aiheen ohi, mut ehkä se ei niin haittaa :D Mulla on pienempi mittaustulos, jos mittaan makuuasennossa...

Voitais kaikki taas laitella uusimpia vyötärönmitta-tuloksia, jotka vois tonne alkuun nimen perään lisätä! Näkis vähän et miten kullakin on vaikuttanut, onko muutosta jne. Ja samalla vois sitten pyyhkiä tosta listasta kaikki, jotka on tippuneet niin pois. Joten tulkaahan vähintäänkin ilmoittautumaan, jos listalla haluatte pysyä :D Ei mikään semmonen hoppu, en ihan tän päivän aikana oo listaa uusimassa, mut kuitenkin..

Käytiin tänään pitkällä rataslenkilläkin!

Jumpat taas tehty. Ihana kun alkoi taas uusi viikko ja uudet kujeet! Kiertelin melkein koko päivän etsimässä hääpukua. Ja kävi kyllä ihan lenkistä se. :D

En tiedä onko multa häipynyt senttejä vyötäröltä vai kuvittelenko vain! En ole saanut hommattua vieläkään mittaa. Paino on ainakin laskenut pari kiloa!

Tämä viikko hieman pelottaa, kun useampana päivänä tulee lapselle synttärivieraita. Miten ihmeessä pystyn välttämään niitä herkkuja.

Tänään kävin luistelemassa ja tein uudet kuntoplussan treenit. Pilateksia en tänään tehnyt, täytyy tehdä huomenna. Mulla tuntuu eniten ne alavatsalihakset, varsinkin noi uudet jalankastot. Mutta nelinkontin tehtävät ei oikein tunnu missään.
Mulla on sama mittaanko seisaaltaan vai makuuasennossa. Täytyy huomenna ottaa mitta ja ilmoittaa tähän pinoon se :wave:

Huomenta!

Eilen jäi sitten tekemäti, kun piti autolla pörryytellä koko päivä. Mutta nyt ennen kouluun lähtöä ajattelin ottaa treenit.

Peppi: Lisääppäs noihin Pilateksiin vielä se kalorinpolttotreeni. Ja laita se ennen vatsaa. Se löytyy aika lopusta siinä edellises ketjus. Niin ja se venyttely sit ihan loppuun. Kyllä on tuottanut ihan mukavan tuloksen jo tää mun Pilatestreenini, vatsakin tuntuu aivan erilaiselta, kuin ennen =) Ja tosi kiva, että moni on myös ottanut omaan ohjelmaansa nämä.

Pienenhetken: Sie oot uskomaton sen napas kanssa! Ootko sie ennemmin treenannu vai vasta nyt alottanu? Perun sanomiseni minkään liikkeen helppoudesta nyt, kun tiedän, miten liikkeet tehdään oikeaoppisesti :snotty:

Tiistaita.
Vyötärön mitta oli äsken 68 cm, eli 4-5 cm lähtenyt alusta. Mittaan siis aina seisaaltaan koska saan saman tuloksen kuin makuultaan.
Täytyy kohta lähteä viemään pikkusiskoa lääkäriin, sillä poistetaan nukutuksessa 4 hammasta. Sitten haen hänet iltapäivällä ja vahdin kunnes äiti pääsee töistä. "lapsenvahtina" siis :D Nukutuksen jälkeen pitäisi potilasta vahtia 12h.
Teen vasta illalla vatsatreenit.

iltaa!
päivän reenaus tehty.ajattelin vielä tutustella siihen kalorinpolttopilatekseen...
mulla mitta ois 82cm...toivottavasti mittasin oikeesta kohi :D no navan yläpuolelta kuiten.kaikista eniten tahtoisin ton alamaharöllykän pois.ja painoa alan puottaan sit myöhemmin!

Mä en enää meinannu löytää tätä uutta pinoa :D

Mut joo, jumpat jumpattu. Loppu tänään Sosiaalinen elämäkin niin on aikaa enempi noille liikunta puolen hommille. Otin itteeni niskasta kiinni ja kävin lenkilläkin tänään. Kunto kyllä on ihan kauheen huono, mut ehkä se tästä sekin lähtee nousuun jos vaan jaksas persiinsä tonne lenkille raahata ees pari kertaa viikossa. Selkälihaksia oon tehny ja alotin vähän jalkalihaksiakin tekeen kotosalla. Vähän toi pilates houkuttas, mut kattellaan nyt tätä yhtä ohjelmaa eka eteen päin.

heippa :wave: ! minä jumppailin eilen, mutta nyt vasta ehdin "raportoimaan" :D . mitäs tykkäätte liikkeistä? tuo ykkönen on kyllä aika raskas ainakin mulle, tärinä tulee lihaksiin koko kroppaan kyllä sen minuutin aikana!! muut ei niinkään tunnu itse vatsassa, paitsi se viimenen.. mut hiki tulee.. napaa oon koittanu vedellä sisään, jotenka kai ne sitten kuitenki jonnekin vaikuttaa..

vyötärönmitta näyttääpi nykyään olevan siinä 72cm-73cm, joten tuloksia on ainakin tullu! Painokin on vähän laskenut, n. 57,5kg nykyään.. vuoden alussa asetin itelleni tavoitteeksi 56kg, eli kohtapa ollaan siellä =) . Pituutta mulla on 167cm:n verran.

mullakin oli muuten tuossa menkat ja huomasin todella eron mahassa! ei ollu samanlaista turvotushyytelöä enää :D ! kylläpä vaan tuntuu kivalle kun näkee nuita tuloksia! ja joka toinen päivä oon edelleen tehny treenin, pilates on jääny pari kertaa välistä, mut oon tosi tyytyväinen itteeni, kun oon kuitenkin aina saanu tehtyä ton kuntoplussan treenin!! kiitos vaan tsemppauksesta teillekin =) !!

ootteko muut tehny selkälihaksia? minä oon ja mulla tuntuu vähän tuo selkä olevan nyt kipiä.. tai ollu pari päivää.. mistähän se kertoo? jatkanko silti selkälihasten tekoa vai pitäskö niitten antaa "levähtää" vähän aikaa? mut sellasta tänne, en oo kauheen ahkeraan nyt kirjotellu, mut hengessä mukana kuitenkin kokoajan =) !

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Pienenhetken: Sie oot uskomaton sen napas kanssa! Ootko sie ennemmin treenannu vai vasta nyt alottanu? Perun sanomiseni minkään liikkeen helppoudesta nyt, kun tiedän, miten liikkeet tehdään oikeaoppisesti :snotty:
:D :ashamed:
joo oon mä joskus aijemmin,tokan lapsen jälkeen aloin treenaamaan vähän enemmän ja kolmannen jälkeen aika paljonkin. kävin myös sellasen jumppaohjaaja koulutuksen ja pidin muutaman pumppi tunnin,pariinki paikkaan pyydettiin vetämään tunteja mut en sit alkanu. sitten tuli vähän muita kiireitä ja muutto ym niin kaikki säännöllinen liikunta jäi :ashamed:
mutta nyt on hyvä vire päällä tän ketjun ansiosta! :D

paljon on kyllä hiljentyny tämä pino :o missä esim töllin ruusa?

peppi: joo sopii kyllä näkeminen uudestaan! :D

tekasin tossa just vatsat+pilateksen ja joku tossa kyseli että miltä uus ohjelma tuntuu...musta se tuntuu vähän tylsältä kun on tollasia samantyylisiä tylsiä liikkeitä noi kaks ekaa ja sit toi vika :snotty: mutta kyllä nää menee kuitenkin,haluisin nimittäin tosissaan vähän silotella noita maggaroita |O :D
mun "herkkulakkokin" on pitäny tosi hyvin :o nyt söin jäätelön jonka eilen ostin,eikä edes hirveesti tehny mieli,söin vaan ku kerta muksutki söi :o omituista...karkkia ei oo tehny mieli yhtään ja kahvinkin oon oppinu juomaan joko leivän kera tai ilman mitään :o

Reenit tehty! Toi kuntoplussan ohjelma ja siihen perään vatsapilates :)

Tossa uudessa ohjelmassa mä en edelleenkään tykkää tosta kakkos liikkeestä :kieh: Ja se niistä ei edelleenkään tunnu, vaikka kuinka pinnistän, puristan, vedän napaa selkärankaan jne. :whistle: Eka liike tuntuu kyllä tosi hyvin, enkä jaksa sitä minuuttia (tai eilen jaksoin, mut tänään en :o ) ilman pieniä taukoja :ashamed: Vika liike tuntuu kans kivasti ja se varpaiden kastelu vartaloa kiertäen kans...

Huh, alkaa varsinkin toi pieni olemaan aikas väsy, täytynee viedä se nukkumaan ja sit onkin isoveljensä nukutus edessä |O

Täytyy korjailla ja muokkailla tota listaa, kunhan ehdin...

Pitääpä vielä lisätä, että naistenpäivät on täälläkin odotettavasti, tekee ihan hirveesti mieli SYÖDÄ :kieh: Mut joka kerta ku meinaan jotain ottaa niin muistan, että kuinka pienenhetkenkään ei tee mieli, eikä oo mässäillyt "niiden" aikana :whistle: :laugh:

Yhteistyössä