**Litteä vatsa 15 viikossa-pino. Viikot 1-3.**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
onko siinä kirjassa silleen että päivä 1,päivä 2,päivä 3,vai viikot vai miten?
entäs se syömäpuoli? :snotty: pitääkö siinä jotain hirveyksiä syödä? :D mä oon vähän nirso :laugh:
paljon siinä sitä liikuntaa suurinpiirtein päivässä oli?
paljonko laihduit? :D
sori kauheesti kysymyksiä...vielä kysyisin että kuka sen kirjan on kirjottanu?saako sen kirjastosta? ja missä täällä on kirjasto :laugh: :headwall: :D

Viikoissa menee, eli viikot 1-4, 5-8 ja 9-12 :) Syönnit tapahtuu muistaakseni 3h välein (riippuu myös vähän et miten aloittaessa painaa, yli 60 painoisilla on välipaloja jotenkin enemmän tms.). Aamupalaksi on vaihtoehtoja, esim. puuroa, marjoja yms., tai sit leipää, jonka päällä paljon kasviksia, mysliä, jugurtti yms. yms. mut on sit semmoset määrät et miten paljon mitäkin. Perustuu koko päivän ruoat siihen, että saa tarpeeksi proteiinia, paljon kasviksia (niitä saa syödä joka aterailla niin paljon kuin jaksaa ;) ). Vettä pitää päivän aikana juoda ja se onkin se janojuoma, ei mehuja, limppareita jne. Välipalat on aina jotain proteiinipitoisia (siis esim. proteiinipatukoita, raejuustoa tms.). Hyvin tossa on selitetty missä on minkäkin verran mitäkin :D Esim. kaloreita tai just sitä proteiiniä :whistle: Ja kai jossain oli kerrottu minkä verran kaloireita saa milläkin aterialla mennä. Mun mielestä oli aika normaaleja noi ruoat, paljon tietty kasviksia, mut mä kyllä tykkään niistä.

Liikuntaa oli viikoilla 1-4(treeniin tottuminen):
- 2 lihaskuntotreeniä
- kolme aerobista treeniä ja venyttelyt
- kolme lyhyttä otijoogaa (kirjassa ohjeet).

Viikot 5-8(lisää tehoa ja motivointia):
- 3 lihaskuntotreeniä
- 3 aerobista treeniä
- viisi lyhyttä kotijoogaa

Viikot 9-12 (loppurutistus ja tiukennus):
- 3 lihaskuntotreeniä
- 3 aerobista treeniä
- 7 lyhyttä kotijoogaa.

Noista aerobisen treenien ajoista ja muista on sit kerrottu kirjassa tarkemmin.

Tossa ihan alussa tota kirjaa sanotaan, että vaakaa on turha tuijottaa, mittanauhaa käyttämällä huomaa sen kiinteytymisen, kun lihaksia treenataan niin ei näy silleen vaa´assa niin suurta muutosta välttämättä. Mä en käynyt vaa´alla ennen aloittamista, joten en tiiä. Kyllä mä olin jo ennen tota treeniä vähentänyt syömistä ja lisännyt liikuntaa. Sanotaanko, että kuopuksen synnytyksen jälkeen, tämän treenin loppuun laihduin (aikaa n. 7kk) 16kg.

Katri Manninen ja Eija Holmala on tän tehnyt, googleta Katri Manninen ja Sinä onnistut niin löytyy varmaan tietoa... Mä ostin netistä, en nyt yhtään tietenkään muista et mistä, mut oli tarjouksessa ja makso jotain 17e, kun Suomalaisessa kirjakaupassa maksoi 45e. En osaa sanoa et löytyykö kirjastosta, käy katomassa: www.helmet.fi. Isossa Omenassa on teijän lähin kirjasto, tai sit Tapiolassa. Mut hei, mä voin mielelläni tota omaa kirjaani lainata!!! Olis hyvä syy meijänki sit nähä ;) Oikeesti. Mä en vähään aikaan sitä tarvi =)

Huh, johan tuli taas tekstiä :whistle:

Tulin just taas rullaluistelemasta! Aikaa meni 32min, saman lenkin oon nyt joka kerta tehny, tällä kertaa vähän tehokkaamin/nopeammin. Sain uudet rullikset äitiltä, siis käyttämättömät K2 ja oli kyllä paljon paremmat ku noi mun hobbarin vanhat luistimet :D Noi tuki jalkoja paljon paremmin! Vasemman puoleisen sidoin kyllä liian tiukalle :whistle:

Tänään en jaksa enää vatsapilatesta tehä, huomenna sit mahdollisesti molemmat vatsahommelit.

minäkin kävin taas yömyöhään juoksemassa :whistle: tai no tulin jo 23.15 lenkiltä. Nyt olen kyllä parin päivän aikana sortunut syömään kaikkea ylimääräistä ja herkkujakin. Nyt nappaan itseäni taas niskasta ja yritän pysyä kevyellä ruokavaliolla. Saa ruoskia :D
Tein vatsalihakset ennen lenkkiä mutta en jaksanut tehdä sitä 1. liikettä :ashamed: Huomenna voisin tehdä sen pilateksen.
Peppi: pikaista paranemista pojille :hug: toi oksuripuli on kyllä kamalin taudeista :x
Mehän voitais mennä joku ilta yhessä luisteleen? Mä kuitenkin puuskuttaisin perässä naama punaisena :D Kuinka pitkää lenkkiä teet? Mä ostin 1½ vuotta sitten uudet filan luistimet, on kyllä paremmat kuin edelliset joita käytin 5 vuotta.
Nyt meen nukkumaan, öitä kaikille :wave:

Hitto te ootta ahkeria raportoijia.
Oon jumpannu, lisäilly ja muutellu ja mieli hinkuu vaan joka päivä jotain tekeen. Mut silti pitäs malttaa jättää ees se yks lepopäivä ettei vedä ihan liian tiukille.

IPS, kiitos! Joo, mennään vaan yhdessä luistelemaan, mä kyl luulen et mä jää jälkeen :ashamed: Toi mun reitti menee tuolta Eino Grönin kaupan ohi, sieltä sen vanhan koulun vierestä Kauklahden väylälle, josta sit käännyn tänne S-lahteen ja sit kotiin. Ei kuulosta lenkki ollenkaan pitkältä, mut mä saan siihen menemään 30-40min :whistle:

Kiva, kun kookosta on käyny kirjoittelemassa vähän kans.

Missähän on kangasajuruoho, mamipöö, möhkispöhkis jne. jne. :wave:

kiitti peppi =) kiinnostais kyllä perehtyä asiaan. menis kyllä sitte just kesä ilman herkkuja :| mutta jos ottais vähän löysemmin ja sallis sen jäätelön edes joskus :p
ja paranemisia pojille! :( :hug:

mulla piti olla tänään vapaa päivä,mutta tein sitten nuo pilates vatsa-,käsi- ja jalkaliikkeet. tosin en tykkää yhtään nosita pilates vatsoista :kieh:

meillä hajoo varmaan ihan kohta kone :headwall: meni tää näyttö ihan omituiseksi :o ihan rakeinen ja omituista tekstiä ja väriä...en ymmärrä :/

Tein sit heti aamulla ennen kasia vatsapilateksen =) Ja just tein ton kuntoplussan vatsahommelin, se tuli kyllä tehtyä vähän liiankin nopeasti :ashamed:

Tänään en varmaan luistelemaan mee, kun tulee Teho-osasto...

Kiitos pienenhetken :hug:

Kiva, että KKP:llä alkaa helpottamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Huomenta!

Pienenhetken: Mikäs niissä vatsoissa tökkii? Liian raskas/kevyt?

mulla toi selkä on aina ollu vähän "väljä",se napsuu tosi ikävästi niin nuo liikkeet on vähän sellasia että varon selkää koko ajan niin en varmaan saa niitä tehtyä sitten oikeen. :|

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Huomenta!

Pienenhetken: Mikäs niissä vatsoissa tökkii? Liian raskas/kevyt?

mulla toi selkä on aina ollu vähän "väljä",se napsuu tosi ikävästi niin nuo liikkeet on vähän sellasia että varon selkää koko ajan niin en varmaan saa niitä tehtyä sitten oikeen. :|

Sun pitäis tukea selkä jollain. Onnistuiskohan jos pyyhkeen kääräset selän tueksi ja kiinnität sen vaikka vyöllä? Harjoitatko selän lihaksia? Ne varmaan tukis sitten tuota väljyyttä siellä selässä. Mie laitoin tänne jonnekin noita selkälihasharjotuksia, olisko niistä sulle apua? Ite varon häntäluuta, kun siihen käy kipiää nuo liikkeet, mutta pehmusteella (pyyhe) oon saanu tehtyä kivuttomasti.

Tein äsken kaikki kolme pilatesta, vatsa, jalat ja kädet. Olo oli kuin rautakangella verrattuna siihen pilates-pimuun :laugh: Jospas sitä tästä notkistuis...
Ajattelin taas mennä illalla lenkille. Ja teen ne kuntoplussa vatsikset myös illalla.
Arvatkaa ostiko mies taas eilen kaupasta herkkuja itselleen; 3 suklaalevyä, jätskiä, sipsiä, keksejä ym :kieh: Minä ostin itselleni lohdutukseksi vesimelonia :ashamed: :D Mies kun yrittää saada edes muutaman kilon lisää mutta ei sillä paino nouse millään. Mä kyllä voisin pari kiloa sille antaa...
Varasin eilen mulle ja pojalle lentoliput Saksaan, lähetään ennen juhannusta sinne mun siskolle. Mitenköhän mun treenien käy? voinhan tietty tehä pilatekset ja kuntoplussat, mutta en tiiä jaksanko raahata lenkkareita ym mukaan. Voishan sitä käydä kävelemässä ja jatkaa kevyttä ruokavaliota. Ollaan kuitenkin koko heinäkuu sit reissussa.
Mua kyllä nauratti Kookoksen kommentti, mä olen kyllä enemmän ahkera hölöttäjä kuin ahkera raportoija :D

Nyt on tän päivän treenit tehty. Mulla on hiukan lisääntyny tuo mun päivittäinen annos. Ensin teen sen mun oman puolen tunnin kiinteytysjumpan, sitten sellanen uus Pilates tähän väliin, vatsa, kädet ja jalat ja lopuksi sitten vielä sellanen venytys-Pilates minkä myös löysin netistä. Meinas tältä mammalta puhti loppua :ashamed: Jos joku haluaa kokeilla tätä mun kokonaisuuttani niin hihkaskoon, mesen kautta saa siirrettyä tuon puolen tunnin jumpan ja voin antaa sit linkit noihin kahteen muuhun Pilatekseen. Tai siis, ne mie voin laittaa tänne, kun pääsen YouTubelle, nyt en jostain syystä pääse...

Ai niin, löysin aamulla netistä semmosen ohjeen, ettei vatsalihaksia tehdessä saisi keskelle vatsaa jäädä kumpua. Aina pitäisi vetää napa niin kovasti sisään, että vatsa menee litteäksi. http://www.kutri.net/poikittainenvatsalihas.html Tuossa on linkki siihen ja kuvat miten saa ja miten ei saa vatsa mennä treenin aikana. Hiukan keskisivun alapuolella on ne kuvat mitä tarkotan. Ja ku äsken yritin kokoajan pitää napaa sisässä niin kyllä teki tiukkaa jaksaa koko show...

peppi kävin tänään isossa omenassa,kirjastossa ei sitä kirjaa ollu. sitte kävin siinä kirjakaupassa--ei sielläkään. sit prismassa oli se laihdutus versio,ostin sen ku oli tarjouksessa :laugh: 8,90e. mut ei toi varmaan aja samaa asiaa... :/ en mä ainakaan tosta löytäny sellasia viikon ohjelmia liikunnalle ja syönnille...pitää ehkä perehtyä tarkemmin. toi KKP:n linkki taitaa olla vähän "samaa sarjaa",oiskohan siellä sitten...
ja kävin muuten glorian ja tyttöjen kans tänään puistossa :D eli oon olemassa oikeesti :wave: :laugh:

mulla ois tänään se vatsatreeni,mutta taidan jättää väliin...tein eilen kyllä niin jos tänään ois se välipäivä. on pää niin kipee että ei jaksa :/

ja KKP kiitti tosta pyyhevinkistä,pitää kokeilla :wave: mulla ottaa ihan kamalasti selkään/nivusiin tai mihin lie,siinä pilates jalka liikkeessä se kun maataan selälleen ja sit nostetaan jalka suoraan kohti kattoa ja liikutetaan alas-ylös-alas jne. napsuu ja paukkuu ja tuntuu tosi ilkeeltä :/ raskauksien jälkeen jäin kait löysäksi...oon yrittäny selkääki treenata,mutta ei tunnu olevan apua. :|

Mulla alko jo viikko 4.

Tuntuu että noi jotkut liikkeet ei tunnu missään :/ Teenköhän niitä sit jotenkin väärin tai jotain? Ei kai ny jossain liikkeessä voi olla vaan tuntumatta vatsalihaksissa jos muissa kummiskin tuntuu?
Selkälihaksia pitäs jaksaa vie tehdä...

Mä en tiiä kuinkahan käy mun vyötärön kaventamisen kaa... herkuyt maistuu ja sitä rataa :whistle: Mut mahassa kyl näyttäs jotain tapahtuneen. Mieskin on tuumannut et ei maha enää oo niin röllykkä vaan on timmiintynyt :D Jospa se siitä. Tavotteena olis jotakin tuloksia saada aikaseks heinäkuun puoleen väliin mennessä kavereiden häihin, jos olis vähän edustuskuntosempi =)

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miä luovutan tän jutun kanssa :ashamed:
Alussa oli kaamea innostus ja myt ei enään "jaksa" :ashamed:

Entäpä jos et kokonaan hylkää meitä ja kiinteytymistä? Jos laatisit itelles sellasen mielekkään ja LYHYEN ohjelman, mikä on helppo ja nopea suorittaa kotona? Mistä me löydettäis sulle semmonen porkkana, mikä sais sut jatkamaan? Mikä sua eniten tökkii?

Non nih, nyt on aamutreenit tehty. On rääkätty, mutta ihana olo =) hiukan vajaa 1,5h menee tässä nykyään aikaa. Tässä pari uutta linkkiä, jos haluatte kokeilla.
http://www.youtube.com/watch?v=TKMofgI4eUY&feature=related Tässä linkissä on minusta aika raskas sarja ja jos tällä huonolla enkun taidollani ymmärsin oikein, se polttaa tehokkaasti kaloreita. Tämän teen sen jälkeen, kun olen ensin lämmitellyt sillä puolen tunnin jumpalla. Sitten tulee vatsa, kädet ja jalat ja lopuksi venytykset, jotka löytyvät http://www.youtube.com/watch?v=ZopL5-P8zgs&feature=related tuolta. Ihanan rentouttava tää viimenen, meinaa väkistenki silmät painua kiinni parissa kohtaa :D

Oikukas: Hyppääs joukkoon mukaan, kyllä tänne mahtuu =) Ja mie ainakin tykkään tästä porukasta, tsempataan toisiamme, kysytään ja vastataan.

Musta on ainakin mukava tehä näin porukassa näitä!ite ainakin ajattelin et ku lähen mukaan niin en kehtaa jättää kesken ja sit kun on lukenut muilta kuinka paljon on saatu pois niin kannustaa ittiäkin vaan enemmän.ja en tiiä kuvittelenko röllykkäni tiukentuneen.

ite oon vain tossa vatsalihashommassa mukana ja joskus teen pilatesta...ja joka päivä käyn kärryilemässä ainakin sen tunnin verran.suuri muutos entisiin liikuntatottumuksiin mutta jotain kuitenkin.
laihiksen aloitan sit ku lopetan imetyksen,poika on 3kk
Oikein aurinkoista päivää kaikille!!!

Eilen kävin sitten rullaluistelemassa puolen tunnin lenkin. Mulla on luistellessa myös sauvat että myös kädet sais treeniä. Vedin kyllä aika vauhdikkaasti ja paita olikin ihan märkä...
Tänään haluaisin illalla käydä juoksemassa, huomenna vois taas luistella.
Lenkin jälkeen on aina vaan niin hyvä olo että tähän urheiluun on ihan koukussa :D
Aloitetaanko me uus pino huomenna vai maanantaina? Mä oon kuitenkin sit väärässä pinossa ja ihmettelen missä muut on :whistle:

Kuntoplussan vatsaosuus tehty just. Käytiin me rattaiden kanssa ihan kivan pituinen lenkkikin tekemässä.

Aloitetaan uusi viikko aina maanantaisin niinku aiemmin sovittiinkin.

pienehetken, oli tosi kiva nähä :wave: :)

Nyt en jaksa muuta kirjoitella ;)

täällä ollaan :wave: ! ei oo tullu pariin päivään raportoitua, mut jumpannu oon :D ! ja jee, ihan kohta päästään vaihtaa ohjelmaa!!! ei enää appelsiineja :D !! ja edistystäkin tapahtunut; painoa tippunut hurrrrjat 0,5kg, eli nyt 58kg ja vyötäröltä kadonnut yht. 3cm, 74cm nykyään =) ! kyllä vaan kummasti piristää mieltä vaikka muuten on elämä persiillään, niin maha kuitenkin on jo selkeesti vähemmän röllykkä ku ennen :D !

Yhteistyössä