**Litteä vatsa 15 viikossa-pino. Viikot 1-3.**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienenhetken: mäkin tuun kertomaan mun kuntoilukeeroista vaikkei olisikaan mitään "sanottavaa". Musta myös kannustaa jatkamaan.

Mittasin taas aamusti ja vyotäröstä (kapein kohta ruhosta ) niin on kaventunut yhtäkkiä 2cm! :xmas: Pömppiksen kohtaa tosin on edelleen samat lukemat. Vyötärö vaan kapenee ja nahkareppu säilyy.. :/

Mamipöö: Mä lasken noi toistot niin, että kastamisessa 10 kertaa kastan eli 5krt per jalka. Sitten tauko ja uudestaan sama. Sanokaa joku jos se onkin 10 krt per jalka.. Sama juttu vartalonkierrossa 5krt kummallakin puolella.. Vuoronostot: lasken viiteen appelsiiniin ensin toisen puolen, sitten toisen ja tämä on yksi kerta. Niitä sen 20krt, tauko ja sitten taas se 20 krt.

Innostuinpa sitten jumppaamaan tänään. Saan levätä huomenna :). Kyllä huomaa, että kehitystä on tapahtunut. Vyötärön mittaan aina, kun ohjelma vaihtuu. Lähdössä oli 78 cm.
Jospa mullakin joskus tuo 2 cm kuten Gorthaurilla.

noista kerroista ku on ollu puhe,niin mä teen ma,ke,pe ja teen tän alkuperäsen vatsasarjan ja lisäksi KKP:n pilates liikkeistä kädet ja jalat.

nyt tosin oli poikkeus ku mies on töissä,niin tein tuon pilates jumpan,ekan kerran siitäki nuo vatsaliikkeet :)
ja tosiaan mulla tulee se kyllästyminen aika pian,että jos samoja tekee niin menee jotenki maku...mutta oon tosta pilateksesta tykänny just ku se on noin lyhyissä sarjoissa ja sit ku ne liikkeet on kivoja,ei tunnu liian raskailta...että kyllä ne nyt vielä menee :D

mä taidan lähtä lenkille muksujen kans,ellei sielä jo sada...uhkaavalta ainaki näyttää :whistle: on muuten omituista että jos sataa,niin muksut (2nuorinta) ei halua lähtä kärryjen kyytiin,mutta jos matkalla vasta alkaa satamaan niin se on ihan huisin jännää ja hauskaa :o omituisia :D

Sunnuntaita!
Tein eilen vatsalihakset ja kävin lenkillä. Pitkästä aikaa juokseminen tuntui hyvältä! Ehkä siihen vaikutti parin päivän lepo. Kerkesin juuri sopivasti siihen sateeseen juoksemaan :D mutta ei mua pieni sade haittaa, eipähän ole ruuhkaa lenkkipoluilla.
Kiva että muillakin on seuraa pikku jumppaajista! =) Meillä poika haluaa laskea kun minä teen vatsiksia. Poika osaa sopivasti laskea kymmeneen :D Laskee myös kaikki appelsiinit :whistle:
Ja sitten kahden viikon tulokset: vyötäröltä on lähtenyt 3 cm ja paino pudonnut 3 kg! B) Ihan hyvä alku.

Tehty on, mutta aika heikohkosti. Poitsu hyppäs jatkuvasti eessä, takana, päällä ja alla, oli vailla sitä, tätä ja tuota ja sitten pientä jäynää ja killeriä. Ja tottahan mie hermostuin :ashamed: Ja taas muistui mieleen, miksi mie tykkään olla aamuvirkkuna viideltä pystyssä, saapi tehä ihan rauhassa sen mitä tahtoo :D

Muox. IPS: Jopas sie oot saanu hyvän alun! Onnea :flower:

mä kävin tänään koiran ja nuorimmaisen kans piiiiitkän lenkin :)
eilen en jaksanukaan,vaan lämmitin sen sijaan saunan :p sama asia,eikö? ;)
mutta nyt sitte piti käydä pitkä lenkki ku tyttö nukahti rattaisiin,en raskinu heti herättää niin piti käveleskellä :D

Heip

Mä en tiiä, että miten oon aiemmin tota vyötärömittaa mitannut, kun nyt äsken mitatessa se näytti ensin makuulleen 69cm, sit mittasin uudestaan, kun en uskonut niin sain venytettyä 70cm :o Pariin kertaan vielä mittasin. No, sit seisaallaan se oli 71cm. Mä en oikeesti usko näin nopeisiin tuloksiin vaan epäilen suuresti tuota ekaa mittauskertaani et sillon oon mitannut jotenkin tosi löysästi!! En nytkään kyllä mitenkään erityisen kireesti mitannut.

Mä päätin, että mulla saa olla herkkupäivä kerran viikossa ja silloin saan kohtuudella jotain hyvää syödä, en kuitenkaan karkkia, kun oon jo pari kuukautta ollut sitä syömättä :) Tänään teki tiukkaa, kun koko muu perhe halusi jätskiä :laugh: Kattelin mun lempparijätskin (Classikin toffee :p ) kalorimäärää niin yhdessä jätskissä 380 kaloria :o :o :x Se on yli yhden aterian kevyttä ruokaa!! Huh, jäi kyllä onneksi ostamatta :D Jos olis ollu pienempi määrä niin olisin saattanut jopa sortua :ashamed:

Mä oon epäterveellisesti aloittanut vähentämään syömistä, ihanne olis, että söis 3h välein vähän kerrallaan, paljon kasviksia, riittävästi proteiinia ja päivän aikana paljon vettä (näin laihdutin aika monta kiloa viime syksynä, edellisiin mittoihini ennen raskauksia, molempien raskauksien aikana tullut 20kg, ikäeroa pojilla 1v3kk). Ja paljon liikuntaa. No, tällä hetkellä syön aamupalaksi leipää, jonka päällä vähärasvauísta levitettä, 17% juustoa ja tomaattia, sit lounas klo 12-13, ihan perus kotiruokaa, sit iltapäivällä mahdollisesti jotain hapankorppua/leipää, joskus harvoin toinen lämmin ateria, jonka jälkeen en ainakaan iltapalaa syö, ehkä puristan appelsiinista ja omenasta mehua. Jos vaan leipää/hapankorppua niin otan iltapalaks ehkä lisää hapankorppua tai sit raejuustoa tai molempia vähän :D Saatan puristaa sitä mehua lisäksi..

Olis kiva kuulla muiden ruoat/ruoka-ajat ja määrät :attn: Eihän suurinosa oo tainnut ruokatottumuksiaan muuttaa, mut silti niitä vanhojakin vois laitella, jos joku jaksaa.

Huh, tuleepa mulla juttua :o Sain just treenin tehtyä =)

Lisään vielä, että mä teen noi toistot niin, että 10krt/puoli(jalka tms.).

Ja sit tämänhetkiset liikunnat rajoittuu aika vähäiseen kävelemiseen rattaiden kanssa, mut kerran-pari viikossa ollaan käppäilyt. Pitäis useammin. Sit teen tän vatsaohjelman 4krt/vko ja vatsapilateksen 3-4krt/vko.

Peppi: noista jätskeistä, kun itsekin max. kerran viikossa jotain pientä herkkua syön, niin löysin lidlistä todella kevyttä sorbettia :p oisko 70 kcal/100g kun normaali kermajäätelö sisältää helposti 200-300 kcal/100g. Se paketti on aika pieni mutta on hyvää ja kohtuu kevyttä. kupillinen sorbettia on suht sama kuin 1 omena.

Noista päivän ruoista. Syön aamulla 4-viljan puuron tai ruisleipää. Lounaaksi tavallista kotiruokaa, välipalaa en yleensä syö ja sit päivälliseksi jotain kevyttä kasvissosekeittoa ym. ja iltapalaksi hedelmää/puuroa/leipää ym. Leivän puputusta olen yrittänyt vähentää ja lisätä kasvisten ja hedelmien määrää. Vettä pitäisi juoda paljon enemmän mutta olen aika huono juomaan tai sitten juon light mehuja tai -limuja. Karkkia en syö ollenkaan ja pari kertaa tän 2 viikon aikana olen syönyt tota sorbettia ja pari keksiä.
Mahduin tänään hyvin farkkuihin, jotka tammikuussa ostin ja jotka silloin oli vielä tiukat =)
Yhdet vanhat farkut on jo liian isot! Vyötärö on nyt 69 cm kun alussa oli 72-73 cm. Paino oli aamulla 61,8 kg ja tavoite vähän alle 60. (vielä lokakuussa olin yli 68kg) Pituus 173 cm. Eli muutama kilo enää pois ja kroppa kiinteämmäksi.

Maanantaita!

Tämän päivän treenit tehty. Sain serkulta uuden liikkeen, mutta mie en pääse edes siihen asentoon, jotta saisin tehtyä sen :ashamed: Sen nimi on lankkutreeni ja siinä mennään ikään kuin lankuksi. Mutta mie meen jotenkin väärin siihen, kun se ottaa niin älyttömästi ranteisiin ja ne ei kestä. Tietääkö kukaan mitä liikettä tarkotan?

Huomasin tuossa, että mun ylävatsalihakset on eriparia. Toinen on paljon suurempi toista ja vatsa näyttää vinolta :/ Ei kiva ollenkaan. Luulen, että oon liikkeiden aikana hiukan häntäluun toisella puolella ja siksi käynyt nyt näin. Käy niin älyttömästi tuohon häntäluuhun jos keskellä olen eikä auta vaikka olen pehmikettä laittanut lattian ja luun väliin. Kellään vinkkejä tähän onkelmaan?

Peppi: Mie yritän päästä painon kanssa päinvastaseen suuntaan mitä te muut, joten mun syömiset ei taida sua oikein avittaa. Olinkin saanut jo kilon lisää, mutta ne katos mahataudin myötä, joten alusta alko tämä mun hommani.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Piti kysyä, että kuinka monta kertaa tuota yhtä liikesarjaa tehdään kerralla, kun en löytänyt mistään?
Eli esim. tuota ekaa liikettä vatsan sisään vetoa?

Ensimmäistä 2x60s, loppuja liikettä 2x10 toistoa. (Oon kopioinut kaikki noi liikkeet ja niiden toistomäärät johonkin sivulle tässä ketjussa :) ). Noita voi sit soveltaa itelleen sopiviksi tai tehdä just noin. Ite oon lisännyt 3 vikassa toistojen määriä niin, että teen 2x20.

Kiva, kun olit IPS laittanu vähän ruokalistaa :D Ja kiitti jätskivinkistä!! Täytyy käydä ostamassa, viikonloppuna jonain päivänä voisin yhden syödä =)

Uudet lisäsin listaan!

Tein vatsapilateksen :) Me ei nyt mennäkään ulos, kun huomasin, että rattaat on jäänyt autoon ja mies on autolla töissä :kieh: Tohon omalle pihalle en jaksa nyt mennä, kun ei huvita juosta kuopuksen perässä siellä (ei oo mitenkään tietenkään aidattu alue).

tulin vaan pikasesti ilmottamaan kadonneet senttini :D pakko mennä jatkamaan hommia,mutta mittasin tossa just,niin vy (selällään maaten,kapein kohta) oli nyt viikossa kaventunu 5cm :o eli nyt alotuksesta -7cm :o
ja sitten toi levein kohta (eli navan ympärys) oli kaventunu viikossa 1cm eli yhteensä nyt alotuksesta 3cm...

vyötäröstä valuu noi läskit vaan alaspäin näköjään :x
painoki on nyt tippunu 2kg,vaikken erityisemmin oo syömisiä tarkkaillu...toki saa lähtä vielä lisääki,oon nimittäin lihonu joulun jälkeen...ennen joulua olin ihan ok kunnossa,mutta mulla vaikuttaa liikunta ihan hirveesti. sillon treenasin noin 6-7krt vko ja kun liikunnan jätin erinäisten syiden takia lähes kokonaan niin heti pamahti painoki takas :( nyt taas pikkuhiljaa lenkkeilen ja luistelen...

Moi! Jännä huomata ettei lihaksetkaan kipeydy enää niin paljon. Illalla pitäisi tehdä tuo ohjelma ja nyt lähden 20 km lenkille. Voi olla, että tulen bussilla kotiin! :laugh:

Meillä on myös tuota Lidlin jäätelöä ja se on yllättävän hyvää. Oon saannu yllättävän hyvin lopetettua herkkujen syömisen, mutta jotenkin mä en vaan saa juotua tarpeeksi vettä. Se on ollu aina mun ongelma.

Painoa ei tarvis pudottaa kuin pari kiloa, mutta noi jenkkakahvat kun sais häädettyä pois. Ostin tosi kivan uimapuvun ja se oikee korostaa niitä. :o

noista määristä...nii jos ohjeessa on että 2x20 niin mä teen silleen että 20 per puoli,esim niissä kurkistusliikkeissä. eli tavallaan 40...sama niissä varpaiden kasteluissa. mikä onki aika tylsä liike nyt tän viikon ku joutuu niin paljo tekeen :D

tein nyt tossa tän päivän sarjan :) mulla tulee aina hiki,ku täällä asunnossa on niin älyn kuuma (28astetta :kieh: ),niin ei paljoo tartte tehä niin on aivan hiestä märkänä :$

te jotka teette noita pilates sarjojakin,niin millä painoilla teette käsiliikkeet?
mulla on menny "hukkaan" muutossa käsipainot (osa jätettiin edelliseen kaupunkiin,osa mun mielestä tuotiin mukana mutta ukko varmaan pakannu ne talteen johki varastoon).
niin mulla on nyt puolen litran pullot painoina,eikä oikeen tunnu missään :/ seuraavat pullot mitkä löysin,oli 1,5l eikä kädessä pysyny ku vaikeen malliset...
mutta pilateshan ei oo ns painonnosto laji,että ehkä noiden ei tarvikaan silleen tuntua? vai?

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Pienenhetken: painojen ei kuulu olla isoja eikä tuntua, kun yritetään kiinteytyä. Isoja painoja käytetään lihasten kehittämiseen. Itse suosittelen tuohon 0,5-1kg:n painoja, itse treenaan yhdellä kilolla.

joo noin aattelinki =)
mut mietin sit sitäki että jos tarpeeks kauan tekee,niin pitäiskö tota 10min venyttä vähän pitemmäksi? enemmän toistoja lisätä...ku eikö 10min oo aika vähän...
kauanko sä oot tehny noita? ootko huomannu kiinteytystä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
joo noin aattelinki =)
mut mietin sit sitäki että jos tarpeeks kauan tekee,niin pitäiskö tota 10min venyttä vähän pitemmäksi? enemmän toistoja lisätä...ku eikö 10min oo aika vähän...
kauanko sä oot tehny noita? ootko huomannu kiinteytystä? :)

Nyt oon tehny vain hiukan pidempään, kuin tää ketju on ollu pystyssä ja kyllä on tuloksia tullut =) Mulla on ennen tuota kolmen kympin sarjaa puolen tunnin kiinteytysjumppa minkä teen ja kyllä tuo 10min/kohta tuntuu ainakin mulla olevan ihan ok (yhteensä aikaa kuluu n. 60min). Ilman muuta voit lisätä toistoja, jos haluat. Mie pidän Pilateksesta juuri siksi, kun se on niin helppoa, nopeaa ja kivutonta :D

Yhteistyössä