Laitetaanko taas keittiökuvia? Mieluiten realistisia eikä heti siivouksen jäljiltä

  • Viestiketjun aloittaja Tykkään kuvista
  • Ensimmäinen viesti
Lokkipokki
Kiitos. :) Mä olen nostalgikko: mun mummin luona oli samanlaiset kalusteet (tuolien istuinosat tosin olivat punaiset) ja sama lamppu. Mummin vanhat ovat nykyisin isän veljellä.
Mäkin tykkään todella paljon kaikista noista kalusteista! Muutenkin todella kaunis keittiö.

Oletko miettinyt, että laskisit lampun alemmas, ihan pöydän päälle? Siitä tulisi silloin intiimimpi ruokailutilan lamppu? Me tehtiin samalla lampulla niin (ja Artekin pöytä myös...) ja tila muuttui paremmaksi. Usein tuota lamppua pidetään tosi korkealla, mutta suosittelen laskemaan sen ns. ruokailulampuksi.
 
"Piiu"
[QUOTE="harmaa";22798527]Kiva keittiö :) mikä toi rautahöskä on? mones keittiös oon nähnyt ..täälä kuvis meinaan :D[/QUOTE]

Ai toi ritilä? Se on sellainen ritilä jota me käytetään vuoroin pannunalusena kuumien kattiloiden alla ja vuoroin astioiden kuivaustelineenä lavuaarin päällä. En mä tiedä mikä se oikeesti on. :)
 
Meijän keittiö on vissiin ihan liian massaan uppoava ko ei herätä kommentteja suuntaan tai toiseen :ashamed:

Ihana kuitenkin, miten erilaisia keittiöitä on :D Ja sellasia ratkaisuja, mitä ei ite osais ehkä niin ajatellakaan.. Jollakin oli sähköpistokkeet jännästi pöydällä - en ole ennen nähnyt, mutta kätevältä näytti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pahkuratäti;22798660:
Meijän keittiö on vissiin ihan liian massaan uppoava ko ei herätä kommentteja suuntaan tai toiseen :ashamed:

Ihana kuitenkin, miten erilaisia keittiöitä on :D Ja sellasia ratkaisuja, mitä ei ite osais ehkä niin ajatellakaan.. Jollakin oli sähköpistokkeet jännästi pöydällä - en ole ennen nähnyt, mutta kätevältä näytti.
No meillä on toisella pöydällä, oma "sähkäri" kotona joka ehdottomasti halusi pöydälle yhdet pistokkeet/ seinän upotetun valon katkaisijan ja ollut kyllä kätevä :)
 
Mäkin tykkään todella paljon kaikista noista kalusteista! Muutenkin todella kaunis keittiö.

Oletko miettinyt, että laskisit lampun alemmas, ihan pöydän päälle? Siitä tulisi silloin intiimimpi ruokailutilan lamppu? Me tehtiin samalla lampulla niin (ja Artekin pöytä myös...) ja tila muuttui paremmaksi. Usein tuota lamppua pidetään tosi korkealla, mutta suosittelen laskemaan sen ns. ruokailulampuksi.
Joo, on mietitty ja muutettaessa kokeiltukin. Entisessä asunnossa se olikin alempana ja keskellä pöytää. Mutta, tässä uudessa on nuo perkuleen lampun pistokkeet niin idiooteissa paikoissa (menee sarjassa kattoelementtien mukaan), että lamppu ei olisi keskellä pöytää. Näyttää meidän mielestämme hassulta, jos se on alhaalla, muttei keskellä pöytää. : / Mutta oikeassa olet, paremmin se sopisi alemmas. Yksi vaihtoehto olisi tietysti porata kattoon koukku ja viritellä lamppu siihen (johto pitkin kattoa), mutta emme ole jaksaneet sitä kokeilla, vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pahkuratäti;22798660:
Meijän keittiö on vissiin ihan liian massaan uppoava ko ei herätä kommentteja suuntaan tai toiseen :ashamed:

Ihana kuitenkin, miten erilaisia keittiöitä on :D Ja sellasia ratkaisuja, mitä ei ite osais ehkä niin ajatellakaan.. Jollakin oli sähköpistokkeet jännästi pöydällä - en ole ennen nähnyt, mutta kätevältä näytti.
Kivalta näyttää. Mä en saanut auki niitä aijaan kuvia, joten näin vain ne pikkukuvat. Tilavalta näyttää ja kaapistot taitavat olla ihan puuta. Liesikupu on myös kaunis. Tykkään. :)
 
Ihania keittiöitä teillä! Itse en viitti kuvaa laittaa, on vähän eri kaliiberia kuin muut keittiöt... :D

Me ei olla ihan niin kauhean tarkkoja - tiskit lojuu pöydillä kunnes eivät enää niille mahdu, sitten joku tunkee ne koneeseen ja tiskaa loput käsin jos jaksaa. Keittiön tasoilla on välillä myös ties mitä lippulappusia, joulukortteja, vitamiineja jne... Tästä huolimatta on minusta ihan siisti keittiö, mutta te muut saattaisitte olla eri mieltä! :)
 
True Blood on ihan oikeassa sen suhteen, että laattavalinta ois voinut olla toinen, niin tulisi avarampi. Ihastuin tuohon silloin kun keittiöremppa tehtiin.
Mun suosikki on ehdottomasti myös Turkimalaksen keittiö. Ihanan maalaishenkinen ja kodikas. Kutsuu puoleensa. :heart:

Laitan myöhemmin kuvat vielä ennen ja jälkeen remontin. :D
 
[QUOTE="vieras";22797095]Asutko Suomessa vai ulkomailla? Kaunis taso (kauniissa keittiössä:) ) on jotakin eksoottista kiveä. Mitä kiveä se on?[/QUOTE]

Espanjassa asutaan.
En tiedä mitä kiveä tuo taso on, mutta on näppärän värinen kun kaikki röhmä ei näy heti :D Kiveähän täällä on kaikki rakennukset kokonaan, minkä kyllä näin talvisin huomaa sisälämpötilassa..
 




Tässäpä meidän keittiö, pieni, kapea vähän säilytystilaa.... Mitähän muuta onkohan tässä mitään hyvää? En nyt keksi ihan äkkiä...

Tein tuossa mittailuja keittiössä, on monta kertaa pitänyt mitata tää meidän keittiö, mutten ole moista saanut aikaiseksi.
Mitta seinästä seinään tää on n 340cm x 175cm, liikkuma tila tason ja työpöydän välissä ehkä n. 80 cm.
 
Viimeksi muokattu:
ihan kivan näköinen kun on kuitenkin rajalliset puitteet. meillä tosiaan lähes identtiset kaapit/lattia. mistä mattosi on?
Voi mikähän se liike oli... Matto Kymppi ehkä. Ainakin viisi vuotta vanha, niin ei muista enää :D.

Ensi kesänä meinataan tosiaan hiukan entrata kämppää hiukan - jos nyt saisi edes maalia seiniin, ja ehkä laminaattilattia. Mä haluaisin hiukan väriä myös tuohon välitilaan, näyttää niin sairaalalle kun kaikki on valkoista.
 






Tuossa pari kuvaa. On aika kapea keittiö mutta koitettiin saada kaikki mahtumaan. Jääkaapista haluttiin kunnollinen niin se tuolla toisessa päässä (purettiin siivouskomero). Ei olla kauaa asuttu, verhotkin puuttuu, vaikka tankokin on jo ostettu! :saint:
 
kaupunki
Voi mikähän se liike oli... Matto Kymppi ehkä. Ainakin viisi vuotta vanha, niin ei muista enää :D.

Ensi kesänä meinataan tosiaan hiukan entrata kämppää hiukan - jos nyt saisi edes maalia seiniin, ja ehkä laminaattilattia. Mä haluaisin hiukan väriä myös tuohon välitilaan, näyttää niin sairaalalle kun kaikki on valkoista.
nätti matto kuitenkin, etsiskelen samantyylistä :)

niinhän nämä on äärimmäisen pelkistettyjä, ei vaan viitsis rempata (laminaatteja yms) kun ei rahojaan saa takaisin jos jokupäivä muuttaa.
 







Tuossa pari kuvaa. On aika kapea keittiö mutta koitettiin saada kaikki mahtumaan. Jääkaapista haluttiin kunnollinen niin se tuolla toisessa päässä (purettiin siivouskomero). Ei olla kauaa asuttu, verhotkin puuttuu, vaikka tankokin on jo ostettu! :saint:
Sulla mahtuu sentäs ruokapöytä keittiöön, sekä säilytystilaakin näyttäisi näin kuvien perusteella olevan ihan mukavasti...
Mulla on astioita varten yksi kaappi kuivauskaapin lisäksi, sekä yksi kaappi kuiva-aineita varten....
 

Yhteistyössä