Laitetaanko taas keittiökuvia? Mieluiten realistisia eikä heti siivouksen jäljiltä

  • Viestiketjun aloittaja Tykkään kuvista
  • Ensimmäinen viesti
Eipä se ollut oikeastaan lainkaan työläs. Mä olen vähän turhan suurpiirteinen aina maalausprojekteissani. Tällä kertaa en tehnyt pohjatöitä lainkaan. Vetäisin ensin kerroksen (vai kaksi) pohjamaalia ja siihen sitten päälle pari kerrosta kalustemaalia. En siis laittanut lakkaa tms. pintaan. Jostain syystä lopputulos on aika ihanan kuluneen näköinen :D. Yritin kyllä ihan tavallisia valkoisia tehdä, mutta maali alkoi jotenkin halkeilemaan.

Tsemppiä koitokseen ja toivottavasti jalka on kunnossa. Onko teillä keittiökalusteissa lakka päällä? Vieläkö on musta suunnitelmissa? Meillä oli vanhassa kämpässä lakatut portaat ja niistä maalattiin kaiteet valkoisiksi, askelmat tummanruskeiksi. Ja mun mielestä se ruskea oli jotain erikoisempaa "tököttiä". Peittävyys oli hyvä ja se oli jotain erityisen kestävää. Plus että sopi hyvin lakatulle pinnalle. Tosin silti piti hioa se lakkapinta rikki, mutta ei sentään poistaa koko lakkausta.
Jospa se kesällä jo olisi kunnossa... tänään tuli itku kun yritin imuroida, niin turhauttavaa tämä vaivaiselo.

Juu, lakkapinta noissa on. nyt... pitää kysellä vielä rautakaupasta, minkälaista käsittelyä suosittelevat. Työlästä tulee olemaan, mutta onneksi jälki saa jäädä rouheaksi! Mustaksi tosiaan ajattelin vetää koko kaluston. Mun kaveri lupasi ommella penkkeihin lisäksi valkoiset irtopäälliset, saa vähän vaihtelua ja moderninpaa ilmettä kun sellainen fiilis iskee ;).
 
[QUOTE="vieras";25921061]Mitä ihme pyyhkeitä ja rättejä sulla roikkuu joka nurkasta? :D
Vähemmän ois enemmän...[/QUOTE]
Eihän sielä ole kuin käsipyyhe oven pielessä ja patalaput kaappien päädyssä :D ihan joka päiväisessä käytössä.
 
"vieras"
Vitsit kun sais itelläkin noi pikkulokerot pysyyn noin siisteinä! Meillä ne vaan heti tuppaa täyttyyn kaikenmoisella paperisälällä ym. roinalla joka vaan "väliaikaisesti täytyy johonkin laskea" :D
Sama, mä inhoon tollasia lokeroita, näyttävät tyhmältä ihan siisteinäkin mutta yleensä ne on kaikilla törkeitä kun täynnä kaikkea paskaa.
Ja joo, meilläkin on sellaiset.
 
Keittiönoita
Vitsit kun sais itelläkin noi pikkulokerot pysyyn noin siisteinä! Meillä ne vaan heti tuppaa täyttyyn kaikenmoisella paperisälällä ym. roinalla joka vaan "väliaikaisesti täytyy johonkin laskea" :D
Opettelukysymys. Mullakin aiemmin täyttyi lokerikot kaikesta sälästä, mutta sitten vaan otin sälällä ihan muun paikan eikä lokerikoihin enää eksy turhaa roinaa.
 
[QUOTE="vieras";25949619]Sama, mä inhoon tollasia lokeroita, näyttävät tyhmältä ihan siisteinäkin mutta yleensä ne on kaikilla törkeitä kun täynnä kaikkea paskaa.
Ja joo, meilläkin on sellaiset.[/QUOTE]

Ei niissä ole mitään muuta kuin mitä sinne laitetaan.

Jos kaikille tavaroille on oma paikkansa, ei synny epämääräisiä ajelehtivia tavarakasoja ja typeriä jemmoja minnekään.

Kummallista, ettei tätä tajuta.
 
"vieras"
Ei niissä ole mitään muuta kuin mitä sinne laitetaan.

Jos kaikille tavaroille on oma paikkansa, ei synny epämääräisiä ajelehtivia tavarakasoja ja typeriä jemmoja minnekään.

Kummallista, ettei tätä tajuta.
Juu kyllä meilläki pysyy ne kuosissa mutta rumat ne on silti, just halpaa vuokrakämppämeininkiä.
Rumat olisivat vaikka tyhjinä.

Mutta monella ovat täynnä kaikkea turhuutta.
 
"vieras"
En osaa laittaa kuvaa tänne, enkä laita. Mutta voin kuvailla. Tästä tuskin moni pistää paremmaksi:

Keittiön pöytä on täynnä kulhoja, vuokia ja vielä kerran kulhoja. Pöydän alla ja vieressä on ainakin 5 pahvilaatikollista tavaraa. Siellä on myös siivousämpäri täynnä siivoustarvikkeita + lapsen potta. Keittiön nurkassa nalkissa on syöttötuoli ja sen vieressä roskaämärit, käytössä. Hellalla ja tiskipöydällä ei ole tällä hetkellä kuin pari kattilaa odottamassa tiskiä. Lattialla on kauniit ruskeat pahvit ja yhden avohyllykön edessä suojamuovi. Ja tää on vasta keittiö ;)
 
[QUOTE="vieras";25949724]Tuollakin muka siistissä keittiössä ne lokerot täynnä kaikkea epämääräistä paskaa.[/QUOTE]

Nyt en ymmärrä. Tai sitten me katsotaan eri lokeroita. Mutta kerro toki, mitä noissa lokeroissa saisi sun mielestä olla, mikä kuuluu sinne?
 

Yhteistyössä