Laitetaanko taas keittiökuvia? Mieluiten realistisia eikä heti siivouksen jäljiltä

  • Viestiketjun aloittaja Tykkään kuvista
  • Ensimmäinen viesti
ohi
-96 rakennettu uusi talo, ollaan tykatty tosi paljon asua.

Tässä talosta kuvaa, jotain viisi vuotta sitten otettu.

Aijaa.com - 7244840.jpg
Sori, että pommitan kyssäreillä, mutta me tässä kuumeisesti pohdimme hirsitalon rakentamista, tontti jo löytyy. :D Toinen, mitä pohdimme, on se, tehdääänkö umpikuistilla vai ilman. Teillä on tosi kodikkaan ja lämpimän näköinen koti!

Onko teillä ollut yllätyksiä lämmityskustannuksissa ja vetääkö kovilla pakkasilla nurkista tms? Lupaan, että tässä oli viimenen kyssäripommitus! :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22805766]Nää kuvat on aiemmin otettuja, ei vastaa täysin tän hetkistä tilannetta... :xmas:



En tiedä toimiiko, kokeilen ensin ja laitan toisen jos onnistu...[/QUOTE]

Toisesta suunnasta

URL=http:[//www.aijaa.com/v.php?i=7245440.jpg]
[/URL]
 
Onpa täällä upeita keittiöitä! Todellakin täällä kateudesta vihreänä ja ihastuksena punaisena niitä ihailen, olen itse hulluna just keittiöihin :) Meillä on vaan nykyisessä kämpässä niin ruma keittiöm, ettei tulisi mieleenikään laittaa siitä kuvaa, en ole sitä itse valinnut ja sen kyllä huomaa : /.

Sen sijaan voin laittaa meidän "kesämökin" eli kakkosasunnon keittiöstä kuvat, tuollaisen mökkikeittiön kun nyt ei tarvitse olla niin viimeisen päälle :D

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245442.jpg][/URL]

Ruokailunurkkaus:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245443.jpg][/URL]

Mutta parasta on kylläkin maisema ;)
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245444.jpg][/URL]
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Sori, että pommitan kyssäreillä, mutta me tässä kuumeisesti pohdimme hirsitalon rakentamista, tontti jo löytyy. :D Toinen, mitä pohdimme, on se, tehdääänkö umpikuistilla vai ilman. Teillä on tosi kodikkaan ja lämpimän näköinen koti!

Onko teillä ollut yllätyksiä lämmityskustannuksissa ja vetääkö kovilla pakkasilla nurkista tms? Lupaan, että tässä oli viimenen kyssäripommitus! :D
No minun mielestäni ehdottomasti umpikuistilla, meillä on tuolla toisessa päässä taloa avoterassi ja nyt suunnitellaan sen kattamista.
Lämmitys meillä on sähkölämmitys. Sillon aikoinaan sen sähkölämmityksen laittaminen ei tullut niin kovin kalliiksi eikä kuukausimaksutkaan olleet sitä luokkaa mitä tätä nykyä. Sähkön hintahan on reilusti kaksinkertaistunu niin nyt ollaan taas miettimässä mitä tehdään tuon lämmityksen kanssa. Ei vedä nurkista pakkasella, tosin meidän lattialämmitys ei enää pelaa joka huoneessa kunnolla. Esim. umpikuisti on tätä nykyä aika kylmä. ja yksi makuuhuone, siellä on irtopatteri lisäksi lämmittämässä.
Viitisen vuotta rakensimme yläkertaan lisätilaa, pari makuuhuonetta ja aulan. Tilaa meillä on kyllä missä olla, yht. 250 neliötä suunnilleen.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22805766]Nää kuvat on aiemmin otettuja, ei vastaa täysin tän hetkistä tilannetta... :xmas:





En tiedä toimiiko, kokeilen ensin ja laitan toisen jos onnistu...[/QUOTE]

Tämä on ihana! Tykkään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22805824:
Onpa täällä upeita keittiöitä! Todellakin täällä kateudesta vihreänä ja ihastuksena punaisena niitä ihailen, olen itse hulluna just keittiöihin :) Meillä on vaan nykyisessä kämpässä niin ruma keittiöm, ettei tulisi mieleenikään laittaa siitä kuvaa, en ole sitä itse valinnut ja sen kyllä huomaa : /.

Sen sijaan voin laittaa meidän "kesämökin" eli kakkosasunnon keittiöstä kuvat, tuollaisen mökkikeittiön kun nyt ei tarvitse olla niin viimeisen päälle :D

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245442.jpg][/URL]

Ruokailunurkkaus:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245443.jpg][/URL]

Mutta parasta on kylläkin maisema ;)
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7245444.jpg][/URL]
Sulla on tuolla isompi keittiö mitä mulla on tässä meidän talossa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukeittiön omistava;22800411:
Meidän keittiö painii vähän samassa sarjassa :) Mutta kuule! Ikeasta löytyisi teillekin ihanat ovenkahvat jotka vaihtamalla yleisilme muuttuisi yllättävän paljon :)
Juu tätä ollaan mietitty ja ens Ikea-reissulla varmasti kotiutammekin jotkut kivat vetimet :)
 
Kiitos :) Kun ei remppaan suunniteltu seinien siirtelyä niin oli pakko ottaa ilo irti siitä tilasta mitä oli.
Mun minikeittiöstä on kuvia sivulla jotain 7-9 kaiketi, niin kaikken muiden keittiöt näyttää niin mukaville tuohon mun keittiöön verrattuna...
Ja kun kaapistotkin on jostain viime vuosituhannelta ja pinnat alkaa olemaan aika kärsineet niin kateellisena katselen muiden keitiöitä...

Ja kun vuokralla on niin ei voi ihmeitä tehdä tuolle keittiölle...
 
Mun minikeittiöstä on kuvia sivulla jotain 7-9 kaiketi, niin kaikken muiden keittiöt näyttää niin mukaville tuohon mun keittiöön verrattuna...
Ja kun kaapistotkin on jostain viime vuosituhannelta ja pinnat alkaa olemaan aika kärsineet niin kateellisena katselen muiden keitiöitä...

Ja kun vuokralla on niin ei voi ihmeitä tehdä tuolle keittiölle...
Tohon sais kummasti lisää tilantuntua jos maalais ovet ja vetimien vaihdolla sais modernisoitua. Oletko yksityisellä vuokralla?
Kysäse joskus et jos teette jaon et sä maalaat ja vaihdat vetimet niin hän kustantaa ne tai vähennätte sovitusti vuokrassa nuo materiaalikulut.
 
Sulla on tuolla isompi keittiö mitä mulla on tässä meidän talossa...
Heh, unohdin tietty mainita, että meillä on mökillä avokeittiö olohuoneessa, eli oikeastaan ei ole keittiötä lainkaan :) Mutta joo, yksi seinä on kokonaan keittiönkaappeja täynnä, eivät ne edes mahtuneet tuohon kuvaan, mutta parempi niin, kun se on aina niin sekainen :D
 
penaalin terävin: Mistä päin maailmaa tuo kuva on? Meidän mökin ikkunamaisema on han hiukan erilainen, kun näkyy mökin pihan lisäksi Saimaa ja metsää. :D
Oi, teidän mökkimaisemat kuulostavat ihanilta, varmasti sielu lepää, kun saa niitä ihailla :) Meillä pilkottaa meri ihan vain horisontissa, kun se on parinkymmene kilometrin päässä, pilvisellä säällä ei näy lainkaan. Mutta meidän mökki on Rooman pohjoispuolella, tosiaan parinkymmenen kilsan päässä Tyrrhenian merestä, kukkulaisella seudulla, joka muistuttaa paljon Toscanaa( 100km Toscanan rajasta) sillä erotuksella, että meidän seudulla ei juuri viljellä vaan laidunnetaan lehmiä (ympäri vuoden vapaana, varsinaista luomulihaa ;) )
 
IhaNainen
Mä nostan, tässä meidän likaisesta keittiöstä pari kuvaa. Kuvissa noin kaapit näyttää vielä keltasemmilta, mutta saton kämppä, niin niitä jos alkaa vaihtamaan niin vuokra nousee vaikka maksas ja asentas kaapit ihan ite.











Kuka huomaa että mä vihaan keittiön siivoomista, ja varsinkin tiskaamista? :D
 
wertylle
Werty, sinulla on aivan käsittämättömän kaunis keittiö!! Tuo ruokailutila on aivan minun unelmani. Huoh, kaksi taloa rakennettu ja vieläkin vain unelmoin hirsitalosta, missä valkoiset hirret. Mutta ehkäpä vielä joku päivä minäkin sen saan :)

p.s on minun oma keittiö myös kaunis, mutta tunnelmaltaa aivan erilainen ja tuo sinun on niin "minun" :)
 
"werty"
Werty, sinulla on aivan käsittämättömän kaunis keittiö!! Tuo ruokailutila on aivan minun unelmani. Huoh, kaksi taloa rakennettu ja vieläkin vain unelmoin hirsitalosta, missä valkoiset hirret. Mutta ehkäpä vielä joku päivä minäkin sen saan :)

p.s on minun oma keittiö myös kaunis, mutta tunnelmaltaa aivan erilainen ja tuo sinun on niin "minun" :)
kiitos kiitos.

Tosiaan onpa hyvä, että täällä palstalla on tarkkaavaisia ihmisiä. Huomasitte että meidän talo on myynnissä. Hyvä vain, sillä luulin todellakin ettei se enää ole... Jonkinasteinen informaatiokatkos Wertyn ja Wertyn miehen välillä. :D tyypillistä. hih...
 
Tohon sais kummasti lisää tilantuntua jos maalais ovet ja vetimien vaihdolla sais modernisoitua. Oletko yksityisellä vuokralla?
Kysäse joskus et jos teette jaon et sä maalaat ja vaihdat vetimet niin hän kustantaa ne tai vähennätte sovitusti vuokrassa nuo materiaalikulut.
Yksityisellä oon vuokralla, totta vaaleat kaapin ovet olisi mukava, vetimet vois vaikka itse ostaa ja ottaa mukaansa sitten kun muuttaa pois. Ihan ehdottomin mitä tää keittiö vaatisi olisi nuo työtasot uusiksi ne on tosi huonossa kunnossa. Meinasin jo et ostan uudet tasot Ikeasta, mutta en nyt kuitenkaan viitsi niihin rahojani pistää...
 

Yhteistyössä