Laitetaanko taas keittiökuvia? Mieluiten realistisia eikä heti siivouksen jäljiltä

  • Viestiketjun aloittaja Tykkään kuvista
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
Tässä on nyt vertailunkohdetta. :D
Harmittaa, että en tajunnut ottaa vanhasta keittiöstä kuvia ennenkuin alettiin jo repimään vanhaa pois, mutta kyllä noista taitaa selvän saada millaiset kaakelit, lattiat ym. oli ennen remonttia. :)

ennen1

jälkeen1

ennen2

jälkeen2
Ei ole totta. Teidän vanha keittiö on lähes kopio meidän keittiöstä. Juuri samanlaiset ovet, nupit, pöytätaso ja välitilalaatat. Laitan kuvia kohta tulemaan.

Meillä on keittiöremontti tulossa kohta, joten 'jälkeen'-kuvat saan vasta kesällä.
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25917234]Onko tuossa pöydässä nyt se vahakangas? Vai olitko se edes sinä joka sellaista suunnitteli?? :D Joka tapauksessa, kivalta näyttää keittiö!![/QUOTE]

On :D
Ja toimii yllättävän hyvin!
 
Meidän uuden kodin keittiötä:






(Kuva otettu ennen ylemmissä kuvissa näkyvää välitilan tuunausta.)

Seuraavana projektina on vaihtaa nuo kaapistojen vetimet sellaisiin helmiversioihin, jollaiset oli muistaakseni OnniKeijulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: as if
J-t harmaana
Ärsyttävää, miten ihania keittiöitä ihmisillä on! MEillä on vanha, 60-luvulla tehty talo, jossa erittäin hankala, pitkän mallinen keittiö, jossa toisella seinällä vielä 2 ikkunaa. Ainoa mahdollisuus oli laittaa kaapit vastakkaisille seinille, ja sihen ikkunaseinälle ei saanut ku alakaapit. Kaiken kukkuraks keittiön läpi on kulku saunaeteiseen, eli ruokapöydälle on naurettavan pieni tila heti keittiöön tultaessa :( Kovasti oon koittanut miestä taivutella vähän kaatamaan seiniä,että saatasi ees olkkariin päin avarampi mutta ei taida suostua :(
 
Juu, maalasin viime kesänä :). Pöydän kanssa mietin vielä. Tarkoitus oli maalata sekin valkoiseksi, mutta nyt en osaakaan päättää. Sen takia pöytä saanee värinsä vasta kesällä.
Oliko maalausprojekti miten työläs? Tai lähinnä pohjatyöt, katsoin, että lakkaa tai petsiä tai jotakin vastaavaa näyttäisi olleen pinnassa.

Mulla olisi nyt sitten ensi kesänä - jos jalka suo - edessä se keittiökalusteiden maalausoperaatio joka viime kesänä jäi (hauskaa oli lukea tuolta ketjun alkupäästä, kun suunnittelin vielä vanhassa kodissa sitä maalaamista).
 
Turkilmas
Oliko maalausprojekti miten työläs? Tai lähinnä pohjatyöt, katsoin, että lakkaa tai petsiä tai jotakin vastaavaa näyttäisi olleen pinnassa.

Mulla olisi nyt sitten ensi kesänä - jos jalka suo - edessä se keittiökalusteiden maalausoperaatio joka viime kesänä jäi (hauskaa oli lukea tuolta ketjun alkupäästä, kun suunnittelin vielä vanhassa kodissa sitä maalaamista).
Eipä se ollut oikeastaan lainkaan työläs. Mä olen vähän turhan suurpiirteinen aina maalausprojekteissani. Tällä kertaa en tehnyt pohjatöitä lainkaan. Vetäisin ensin kerroksen (vai kaksi) pohjamaalia ja siihen sitten päälle pari kerrosta kalustemaalia. En siis laittanut lakkaa tms. pintaan. Jostain syystä lopputulos on aika ihanan kuluneen näköinen :D. Yritin kyllä ihan tavallisia valkoisia tehdä, mutta maali alkoi jotenkin halkeilemaan.

Tsemppiä koitokseen ja toivottavasti jalka on kunnossa. Onko teillä keittiökalusteissa lakka päällä? Vieläkö on musta suunnitelmissa? Meillä oli vanhassa kämpässä lakatut portaat ja niistä maalattiin kaiteet valkoisiksi, askelmat tummanruskeiksi. Ja mun mielestä se ruskea oli jotain erikoisempaa "tököttiä". Peittävyys oli hyvä ja se oli jotain erityisen kestävää. Plus että sopi hyvin lakatulle pinnalle. Tosin silti piti hioa se lakkapinta rikki, mutta ei sentään poistaa koko lakkausta.
 

Yhteistyössä