Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Unico

Aktiivinen jäsen
14.01.2007
3 715
0
36
baby.gif

- o d o t t e l i j a t -

Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 12.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010...................KLO
celia81...............................................LA 14.2.2010..................NKL
Nanna81............................................LA 21.2.2010.................
piip....................................................LA 23.2.2010..................KLO
Hille79...............................................LA 20.3.2010...................TYKS
Hapsiainen80....................................LA 31.3.2010..................K-SKS
Hallama80.........................................LA 2.4.2010...........................
Päpsy78............................................LA 17.4.2010.................TYKS
Unico.................................................LA 30.4.2010.......................
Pamina81..........................................LA 15.5.2010................TYKS
Odessa80..........................................LA 16.5.2010........................
kevätesikko.......................................LA 17.5.2010................TYKS
IhanaOmena...................................................................................
Mekkala.............................................LA 21.7.2010.........................

- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5.2009 (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7.2009 (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7.2009 klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g
Pilvilinna 29.7. Poika
[/color] Valkolilja 27.8. Poika ja Poika
Rosehip 14.9. klo 2:53 (40+5) Tyttö 52cm, 3230g
Citrus 15.9. Tyttö
Piki80 26.10. klo 11.38 (rv 40+2) Tyttö 3654g, 51cm, py 34,5
La Mer 14.11 klo 17.39 Tyttö 3284g, 50 cm
JoJo 20.11 Poika

Poikia 17 <3 Tyttöjä 13

Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145
Toukokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397746
Kesäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1426219
Heinäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450649
Elokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1477957
Syyskuun pino http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505289
Lokakuun pino http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531386

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809

:wave: Hyvää marraskuuta! LaMer ja JoJo ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämän kuun onnekkaat :heart: . Vieläköhän pinkki värisuora jatkuu vai vaihtuuko väri? En muista oliko teillä sukupuolesta tietoa.

Kiitos Unicolle uudesta pinosta!

Kiitos uudesta pinosta Unicolle!

Vadelmaunelma, ehkä et enää lue näitä juttuja, mutta jos luetkin, haluan vielä ilmaista syvän osanottoni. Todella ikävää, että viimeinen lääkäri oli niin tunteeton ja vielä oudompaa, millaisia asioita hän sinulle sanoi! Mutta eihän tuo lääkäri tietenkään nyt ole murheista suurin. Sure omalla tavallasi, itse itsesi tunnet. Ehkä on helpointa alkuun paneutua töihin. Tärkeintä on olla jossain kosketuksissa tunteisiinsa jossain vaiheessa. PItäkää hyvää huolta toisistanne!

:heart: piip

Kiitti Unicolle uudesta pinosta! :flower:

Jee on La Merin ja mun kuu! APUA :o Tosin musta tuntuu, etta taa kypsyy joulukuuhun asti. Ei ole tietoa sukupuolesta.

Onpas harmaa ja sateinen paiva. Blaah... Tanaan ois sairaalaan tutustumiskaynti ja huomenna "imetys kurssi".

Ajateltiin kuivaaja hankkia. Taalla ilma on muutenkin kosteampaa kuin Suomessa ja vaatteiden kuivatus kestaa varsinkin kauan talvella. Vaateteline ois varmaan aina esilla. Taalla kun on niin hullusti, etta pesukone on keittiossa. Kuivuri ei sinne mahdu, pitanee laittaa se tonne pikkuhuoneeseen.

JoJo 36 POKS

Jojo, jo 36 täynnä onnea :D

Marraskuu tuli, kuten arvasin täällä on paaljon mua virkumpia.
No nyt on nukuttu ja päivä näyttää paremmalta kun eilinen ei väsytä. Nyt vaan pitäs tehä jotain oikeaa ja tarpeellista :)

Unico ja Toukka 14+2

Kerronpa nyt sitten tänne loputkin surullisesta tilanteesta, vaikka tämän kuuluisi olla iloisten uutisten palsta. Kaikki ei vaan ikävä kyllä pääty aina onnellisesti. Kiitos kaikille kuitenkin myötelämisestä ja pahoitteluista.

Ei sitten mennyt ihan nappiin tuo lääkkeellinen eilen, eipä tietenkään. Menin osastolle aamulla klo 8 ja sain ne lääkkeet - mitä ne nyt sinne kohtuun laittaakaan, en muista...Eivät toimineet, vasta iltapäivällä klo 16 alkoi tapahtumaan, kun olivat laittaneet lisää. Ja mulle siis puhuttiin, että varmaan pääsen jo iltapäivästä kotiin ja homma on ohi siten, että kotona voin jatkaa ja antaa vuotaa loppuun. No ei varmaankaan mennyt näin, kun ei meinannut käynnistyä koko keskenmeno. Verenpaineeni teki taas tepposet ja alipaine oli välillä vain 40...Nesteytettiin moneen kertaan, ei apua, pyörrytti vaan ja syke oli epätasainen.

Muutenkin aluksi oli sellainen tilanne, että kun oli niin täyttä niin mun olisi pitänyt hoitaa homma täydessä potilashuoneessa :o Mä ajattelin, että en kyllä sitä kestä, että jossain metallipytyllä lykin vauvojani ulos ja verhon takana muilla potilailla käy sukulaisia pajattamassa vierailuaikana. Sain lopuksi käyttööni toimenpidehuoneen. Mies oli koko ajan mukana myös. Tyrmistyin myös sitä, kun tarjosivat heti kipulääkkeeksi yhtä panadolia! Mä sanoin niille, että antaa olla moisten karkkien ja pyysin pokkana 2 panacodia. Ihan sama, vaikka laittaisivat papereihin, että potilas pyytää herkästi opiaatteja...Toivat ne ihan kiltisti ja muutenkin sain kunnon mömmöt. Ne vei sekä kivut, ei tuntunut juuri lainkaan ja teki olon turraksi, ei välittänyt mistään mitään.

Mutta siis tuo verenpaineen lasku ja keskeytymisen hidas eteneminen johtivat sitten siihen, että illalla lääkäri päätti, että pitää tehdä kaavinta. Olin jo suoraan sanottuna aika kyrsiintynyt tilanteeseen, kun olin ollut syömättä ja juomatta melkein vuorokauden ja koko homma oli kestänyt jo yli 12 tuntia muutenkin. Alkuyöstä sitten kaavittiin, sain ruokaa ja muutama tunti sitten kotiuduin. Sain lopulta yksityishuoneen, jonne mies sai jäädä myös yöksi mun kanssa. Tämän järjesti yksi tosi ihana hoitsu ilman, että älysin sitä itse pyytää. Ajattelin aluksi, että nukun yksin siinä toimenpidehuoneessa. Olo on edelleen turta ja heikko, en jaksa ajatella asiaa. Alapaine lähtiessä oli häthätää 50 ja olo on sen mukainen...Ja nyt se kamalin: samaan aikaan kun minä pyngersin ulos kuolleita vauvanalkuja, hoiti siskoni käytävän toisella puolella edellisyönä syntynyttä uutta vauvaansa. Se oli ehkä kamalinta sittenkin, jotenkin melkein epätodellisen tuntuista.

Nyt en jaksa enempää...Kirjoittelen varmaan jossain vaiheessa mitä mietin jatkosta. Sitä tosiaan kävi osastonkin puolella useampi lääkäri ja kätilö hokemassa, että pakkaselle vaan kun kerran noin hyvin lähtee alkuun! Ja minä kun epäilen, että selviääkö niistä yksikään sulatuksesta jne. Meillä on alustavasti onneksi 3 vuoden pakastussopimus, niin voi miettiä rauhassa. Toisaalta mun paha endo vaatisi, että pitäisi tulla raskaaksi ja äkkiä, koska muuten on edessä isompi leikkaus, jossa riskit munasarjojen ja kohdun vaurioitumisesta eli tilanne menee vielä hankalammaksi ja vauvaunelma kauemmaksi. En tosiaan tiedä, enkä jaksakaan nyt tietää. Voi olla, että uskaltaudun piankin pakkaselle tai sitten jätän asian toistaiseksi. Mutta jos vielä ihme tapahtuu ja tulen raskaaksi, niin olen varmaan ihan hermoheikko koko raskauden. Enää en usko edes sitä,että rv 12 toisi mitään helpotusta, ei vauvan potkut eikä vaan mitkään vaan vasta se, kun kätilö sanoo mun synnyttäneen elävän lapsen.

t. Vadelmaunelma

VU, miten älytöntä, että jouduit vielä sairaalassakin kärsimään ylimääräistä. Niin älytöntä ja epäreilua, ei voi muuta sanoa. :'(

Teillä on nyt ollut niin pitkään huono onni matkassa, että en malta olla uskomatta, että olisi pian teidänkin vuoronne olla vain onnellisia. Ymmärrän hyvin, että nyt kaiken uudestaan aloittaminen tuntuu nyt perin raskaalta, mutta ehkä nuo kaikki hoitohenkilökunnan tsempitykset alkavat itää mielessä ja haluattekin pian kokeilla jo uudestaan. Onneksi teillä on aikaa ja päätös on yksin teidän!

Kaikkea hyvää teille. Muistakaa kuunnella toistenne tunteita. Mielelläni kuulen tilanteestasi lisää aina, kun jaksat kirjoittaa. Uskon, että kaikki ovat samaa mieltä, kun sanon, että tämä pino on aina avoinna kuulumisillesi - iloisille tai surullisille.

piip

p.s. Huolet eivät lopu kahteentoista viikkoon tai ensimmäisiin potkuihin, sen uskallan sanoa. Eivät ne varmasti lopu synnytyssaliinkaan. Koitetaan kuitenkin kaikki lieventää huoliamme niillä keinoilla, joita meillä on käytössämme. Liika huoli ei ole ihmiselle hyväksi.

Kaunis kiitos kukkien kera Unicolle uudesta pinosta! :flower: :flower: =)

Vadelmaunelmalle voimia! :flower: :heart: :hug:

Täällä on vietetty kunnon suppariviikonloppua ja hommat jatkuu. Supistuksia tulee aina vaan kipeemmin. Saa nähdä. Mietitään, jos tänään ei ala olo helpottaa, pitää kyllä näytillä mennä käymään.
Takas lepäämään.... :wave:
Muille mukavaa alkanutta viikkoa! :flower:

Delfis ja Vili
35+6

Delfis, hui onkohan sulla sitten kohta menoa vai? Toivottavasti pääset säikähdyksellä. Jaksuja!

Täällä ei kummempaa, perjantai oli todellakin joku ihmepäivä, oksut siis jatkunee. Nyt pitäs vielä raahata ittensä labraan asti ei jaksais lähteä mut pakko mikä pakko. no tulee ulkoiltua ja näkee mihin suuntaa tuo ahdistus on levossa mennyt.

Unico ja Toukka 14+3

Miten Valdelmaunelmaa koetellaankin noin paljon! :hug: :'( Aivan jarkyttavaa.

Joko Delfis paasee laholle?! Enko ma sanonut ettei kukaan saa menna mun ohi? :laugh: Toivottavasti kumminkin kaikki on hyvin.

Unicolle tsemppia labraan ja ulkoiluun. Miksi muuten sun pitaa menna labraan?

Sairaalakiertokaynti oli ihan ok. Nyt ainakin tietaa milta paikat nayttaa. Aika kiva yksikko. Tan pitais olla maan toiseksi paras synnytyssairaala, jonkun tutkimuksen mukaan. Siella oli iso amme, jattimainen. Sita ois varmaan ihan kiva kayttaa kivunlievitykseen. En varmaan haluais ihan synnyttaa siella. Aika nayttaa.

Lahetin aitille kuvia mun turvonneista jaloista. Se oli aivan jarkyttynyt. Aivan paniikissa. Oon nyt ruvennut uittamaan jalkoja kylmassa vedessa. Tuli vauvan ammeellekin kayttoa jo. :laugh:

Jee eka aitiyslomapaiva! Viela ainakin tuntuu ihan ok:lta. Ei ole mitaan toitten vieroitusoireita.

JoJo 36+1

JoJo se onhyvä kun tietää mihin menee :) toi amme kuulostaa ihanalle... Onnea äitiyslomasta!

Labrassa käyty, huomenna soitella vastaukset. No sinne piti mennä kun oli vähän vikaa nestearvoissa jahb:n varmistus samalla reissulle et kun noi heittelee tekeekö ne mulle sen ahdstuksen. Nyt labra matkalla kävellessä no en kyllä mennyt lujaa mutta ei ahdistanut :D
täällä yritetään säätää noiten syömisten kanssa, millä jaksaa ja millä ei tulis paha olo kunmeni syömään liikaa tai liian vähän niin heikottaa huoh, nyt tuli huono olo onneksi vaan vähän kun söin leipälautaselta ruokani ja sekään ei ollut täynnä ;) tää ei niin kun oo enää totta, huoh. No jos vetäs sitten vähän tiheämmin toi maha jotain sisäänsä. Eilen tuli syötyä liian isosti väkisin päivällä illalla sitten ei mennyt mitään ja oli paha olo ja joka jatkui tälle päivää et reilu peli. Jos hakis porkkanalaatikkoa kaupasta :D se sulaa kohtuullisesti eikä ehdista pitkään mahassa kun ei syö liikaa. Mut toinormaali ruoka näyttää olevan liian tuhtia. Voi olla hyvä ottaa sitätöihin eväksi niin ei olis hirveitä sapuska ongelmia siellä :) ja sit jotain herkkuja kanssa.
Väsyttää, tekis enempikin ulkoilu varmasti hyvää mut se on rankkaa ;)

Unico ja Toukka 14+3

Voi Vadelmaunelma :hug: :hug: Paljon jaksamista!

Kiitos Unicolle uudesta pinosta! Korjaatko mulle lasketuksi ajaksi 15.5. ja synnäri on TYKS.

Täälläkin oli tosi huono olo koko viikonlopun. Luulin, että alkais jo helpata, mutta ei kun pahemmaksi menee.. No kyllä kai se tästä! Onneksi mies on ihanan ymmärtäväinen, ei välittänyt, vaikka meni kaikki viikonloppu suunnitelmat uusiksi, ku mä en jaksanut kuin maata sohvalla. Ja itkeä pillitin... En todellakaan yleensä itke helposti, mutta nyt kyllä tuntuu, että kaikki saa itkemään niin hyvät kuin kuonotkin asiat. :ashamed:

t. Pamina 12+2

Tsemppiä Delfis! Voi kun Vili Vilkas vielä malttaisi pienen hetken ennen kuin päättää tulla ulos. Mutta onneksi olette päässeet näin pitkälle yhdessä kasassa. Koita levätä tosi paljon!

JoJo, minäkin haaveilen ammeesta kivunlievittäjänä. En kuitenkaan aio siellä synnyttää, koska en luota, että hallitsisin tilanteen niin hyvin. Ammeessa kun täytyy hoitaa se synnytys ihan itse, eikä vauvan päähän kai saa koskea, ettei se laukaise hengitysrefleksiä. Minulla on itselläni pienoinen vesikammo (en tykkää pitää päätä veden alla enkä oikeastaan missään, missä henki ei kulje normaalisti), joten kauhulla ajattelen vastasyntyvää vetämässä vettä uunituoreisiin keuhkoihinsa.

Unico, kyllä sullakin saisi se olo jo helpottaa. Kyselit aiemmin noista kolmanneksista - ne taitaa mennä ihan sillä yksinkertaisella logiikalla, että 40/3= 13,3 eli rv 13,3 olisi sen ekan kolmanneksen loppu. 26,7 olisi sitten toisen kolmanneksen loppu. En ole kyllä varma, saa korjata! Jos se on noin, niin aika epäloogista kyllä minusta - koska raskaushan on tuossa 14. viikolla kestänyt vasta n. 10 viikkoa. :snotty:

En mitenkään kadehdi oloasi, mutta toivoisin, että en pystyisi syömään kuin leipälautaselta. Itse kun voisin siirtyä tarjottimeen. Mahalla ei ole pohjaa! Mutta ehkä tässä pikkuhiljaa mahalaukunkin tila yhä kapenee ja joudun siirtymään vähän pienempiin annoksiin. Toivotaan!

piip 23+6

Pamina, :hug: eiköhän se huono olo joskus lopu ( viimeistään synnärille, sanovat työkaverit )

piip, kiitos selvennyksistä. Tuota syömisvaihetta odotellessa :)

pikkasen paremmassa jamassa nyt tällä hetkellä :) katotaan mitä se on taas... :D

Vielä piti sanomani Adalle, että eikös sulla ollut emmaljungat yhtenä vaunuvaihtoehtona? Siskollani on kuulemma sellaiset, on ollut jo neljä vuotta päivittäisessä käytössä. Koko perhe on ollut tosi tyytyväinen niihin. Tarkempaa mallia en tiedä, enkä tiedä, ovatko he kauheasti niiden kanssa kulkeneet pururadoilla, mutta kävelleet ovat paljon ainakin.

Vadelmaunelma :'( Aivan hirveästi tsemppiä...

Unico, oli tosiaan tohinapäivä meillä! Saatiin kaks kuvaa mukaan nt-ultrasta!
Ja meillä la on 16.5. kun se neuvolassa muuttui päiväks lähemmäks mitä vau.fi:n laskurin mukaan!

Odessa80 12+1

Moikka :wave:
ja onnea JoJolle ekasta äippälomapäivästä! Toivottavasti Delfis tulee pian kertomaan kuulumisia tai mä rupean täällä luulemaan, että Vili on tulossa maailmaan :heart: jonon ohi ;) .

Me ostettiin emmaljungan edget. Tuntui niin suurelta ihmeeltä tuoda vaunut kotiin. Ihan kuin kaikki naapurit olisivat hymyilleet entistä lämpimämmin ja aurinkokin tuli pilven takaa... Nyt täällä väännetään kättä/tassua siitä kumpi määrää kenen peti vaunut on, kissa vai mies ;) .

Voi Unico ja Pamina harmi ettei pahoinvointi mene jo ohi :hug: ! Toisaalta täällä loputtoman vatsan syömisvaiheessa on kanssa omat kettumaiset puolensa... Taas oli neuvolassa siunaantunut painoa kilo viikossa. :attn: talvisaappailla... :laugh:

Päästiin myös ultraan koska terkkari ei ole päässyt asennosta selville. Nyt se sitten vahvistui perätilaksi. Onko joku jotain mieltä kääntämisestä/ perätilan synnyttämisestä/ keisarileikkauksesta? Saattaahan se vauva tietysti itsekin vielä kääntyä. No, olipa niin tai näin, niin ihanaa oli nähdä pieni, joka ei ole enää niin kovin pikkiriikkinen :heart: . Ainiin ja olin myös piikillä.

Ada ja :heart: 34+2

Moi! :wave:

Jospa minäkin nyt sitten vihdoin uskoisin olevani raskaana ja uskaltautuisin jopa siitä kirjoittamaan.

Ihan ekaksi kuitenkin Vadelmaunelmalle suuren suuri :hug:. Teilläkin on ollut pitkä tie ja tuntuu äärettömän epäreilulta paiskata sille vielä molempien vauvanalkujen keskenmeno. Olen itse pelännyt koko ajan keskenmenoa, en tiedä onko tällainen pelkääminen yleisempää lapsettomuustaustaisille, ja olen miettinyt jaksaisinko lähteä uuteen yritykseen, jos tämä menisi kesken. Kaiken sen fyysisen puolen hoidoissa kestää hyvin, mutta henkisesti hoidot ovat niin rankkoja, enkä tiedä, sietäisinkö edes pelkkää ajatusta siitä ainaisesta odottamisesta ja epävarmuudesta. Plus kun kerran on päässyt näinkin pitkälle raskaudessa, en varmaankaan seuraavalla kerralla osaisi lakata huolehtimasta ainakaan ennen kuin samat viikot olisi täynnä. Meidän edellinen siirto päätyi keskenmenoon jo viikolla 6, ja tässä raskaudessa minulle oli tärkeää päästä edes tuon rajan yli. Toivon sinulle valtavasti voimia ja olen niin pahoillani puolestasi. :(

Meillä viikkoja nyt 12+0, laskettu aika 17.5.2010 ja sairaalana TYKS. Meillä siis tosiaan takana IVF-hoitoja, syy lapsettomuuteen löytyi munatorvista, jotka ovat kumpikin tukossa. Ekan IVF:n tuoresiirrosta nega, ekan IVF:n ainoasta pakastesiirrosta (jossa kaksi alkiota siirrettiin) alhaisella HCG-lähtöarvolla plussa, joka päätyi siis varhaiseen keskenmenoon. Tokan IVF:n ainoasta hedelmöityneestä munasolusta lähti sitten käyntiin tämä nykyinen raskaus, josta olen ihan pohjattoman onnellinen. Samalla kuitenkin olen jatkuvasti huolissani milloin mistäkin, ultrassakin piti 10+3 viikoilla yksityisellä käydä (vaikka raskaus varmistettiinkin lapsettomuuspolilla ultralla rv 7+3), kun aloin miettiä että onko siellä ketään elossa enää. Tänään oli nt-ultra, turvotus oli 1.2 mm eli normaali ja nyt jännitän veriseulan tuloksia.

Tällaisia siis tältä jo kolmekymppiseltä. :)

Kevätesikko 12+0

Voi että! Miljoonasti onnea Kevätesikolle! :flower: :flower: Miten ihanaa, että teitä on nyt onnistanut ja raskaus on jo noin hyvillä viikoilla menossa. Pahoittelut aiemmasta keskenmenosta. :hug: Kylläpä maltoitkin pitkään pitää plussan salaisuutena.

Tällaiset uutiset piristävät illan! Olenkin jo jonkun aikaa odotellut uutta plussaa meidän pinoon ja käynyt vähän tuolla vauvakuumepinossakin hätyyttelemässä. :ashamed:

:heart: piip (30 lasissa jo melkoisen aikaa)

MUOKS: Siis apua, mikä raskausdementia. Olithan kerran jo kertonut täällä siitä plussastasi. Miten olin sen ehtinyt unohtaa?

Yhteistyössä