Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Turha sun on mulle jeesustella. Mä tiedän toimivani oikein lasteni kanssa rannalla.
Joo, KOET. Totuus kuitenkin on, että säkin olet ihminen ja suakin voi se paarma tulla pistään selkään, joka saa sut vaistomaisesti huitomaan sitä hetken. Ja se hetki vain tarvitaan, että sun täydellisen ihmisen pilvilinnat romahtaa.
Mitä te saatte siitä että puolustelette vanhempia? Oikeutuksen olla itsekin välinpitämättömiä ja luottaa liikaa siihen ettei mitään satu?
Kyllä tässä valvonta on pettänyt ja seurauksena lapsi hukkunut. Se, joka on ollut lapsesta vastuussa, on vastuussa myös hänen kuolemastaan. piste.
Minusta puolusteleminen on inhimillistä. Siis itse olen aina vahtinut tarkasti lasta vedessä ja hänen uimataidostaan on pidetty huolta siitä lähtien kuin suinkin vain on uimakouluun huolittu. Olen seissyt vierellä vedessä kun lapsi on uinut, on ollut kellukkeet ja uimarenkaat, ollaan menty yhdessä hakemaan juotava pussista, jos sellaista olen kaivannut jne. Silti olen vain ihminen ja olen kokenutkin senkin kuin lapsi katoaa nanosekunnissa kun kääntää katseensa - tämä tosin on tapahtunut myöhemmin kun lapseni on ollut jo vuosia uimataitoinen, enkä ole katsonut tarpeelliseksi seistä ihan koko ajan lapsen vieressä vedessä.
Kyseinen äiti teki virhearvioinnin - hän ajatteli, että vesi on matalaa, 4-vuotias pärjää siinä ja riittää, että hän istuu hiekalla ja katsoo kun lapsi peuhaa siinä ihan lähellä. Miksi ei ole nähnyt vajoamista, sitä en tiedä, mutta mahdollista on esim. puhelimen soiminen -> kaivanut se laukusta tai vaikk se häiritsevä paarma. Mistä sitä tietää. Tai voihan se olla, että on jutellut jonkun kanssa ja sen vuoksi huomio herpaantunut. Kyse on siis virhearvioinnista; arvioi lapsen taidot liian suuriksi ja veden liian matalaksi. Se on kamalaa, että näin kävi. Tottakai äidin olisi pitänyt seistä vedessä itse ja vähintään varustaa lapsi kellukkeilla, mutta mitään siitä ei koostuta, että vanhempia syytetään ja nostetaan itsemme jalustalle täydellisinä äiteinä. Kukaan ei ole täydellinen; jos joku on hyvin varovainen lastensa ollessa vedessä, hän saattaa olla varomattomampi jossain muualla. Vahinko voi sattua kaikille.