Kolmatta odottavat 2010

Nyt on eka neuvola takana. Meillä on tosi ihana th ja neuvolassa myös laadukas oma ultra niin siksikin tykkään siellä käydä. Hyvin saatiin vatsanpäältä jo pikkuinen näkymään. Kaikki oli vallan hyvin ja sydän sykki kiivaasti. Loppukuusta np-ultra polilla ja kuukauden päästä lääkärineuvola. Th lupasi kirjoittaa lääkärille terveiset mun sairasloman tarpeesta. Olisi niin kiva jäädä hyvissä ajoin pois raskaista töistä, että en olisi ihan makuukunnossa myöhemmässä vaiheessa.
Niin la siirtyi päivän eli nyt se olisi 14.9.
-Poni 8+3

Tatomira Hyvä että muitakin löytyy :whistle:

Niin siinä kävi, että kun me miehen kanssa mentiin kauppareissulla "vain katsomaan ja vertailemaan".. meiltä löytyy nyt aivan ihanat kombi-vaunut! :LOL: Myyjä tais olla iloinen päästessään meistä eroon. Sen verran sitä miesparkaa siinä tenttasin varmaan parikyt minuuttia :whistle:
Miten voi ihminen olla näin tyytyväinen itseensä yksien vaunujen takia
:LOL: :LOL:

Vieläkö kerkiää mukaan pulkkaan ? :D
HubaG.................23.2................HYS...............34v........poika 4/96 ja tyttö 2/01

Ja tämä uusin tulokas on poika :heart:
Mä oon hiukka kyl masa myöhänen tän "ilmoittautumisen" kans mut mä vasta bongasin tän ketjun :ashamed:

HubaG,
Parempi myöhään kuin ei silloinkaan! :) Eikä tämä meidän ketju niin kovin vanha olekaan.

Ultrassa käyty! Kuten arvelinkin, oli kyseisen puljun ultrausmasiina hieman vanhempaa sorttia, mutta nähtiin siellä selvästi yksi (ja vain yksi!) alkio sykkivän sydämensä kanssa.
Tohtori-setä sai pää-perämitaksi 7-8 mm, joka siis hänen mukaansa vastaisi viikkoja 6+5 - 6+6. Näin ollen LA:kin muuttuisi 24. - 25.9. Katsotaan neuvolassa, minkä mukaan lähdetään laskemaan ja np-ultrassahan tuo sitten tarkentuu. :)

Epeti rv 7+3

Matilda84
Miten teillä on tuo maha alkanut kasvaa kolmannen odotuksen suhteen ? Musta tuntuu että on maha jo suht iso ja viikkoja kuitenkin vasta 14 :eek: Ekassa näkyi koko raskaus vasta rv 20 ja tokassakin maha vähän oli pyöristynyt rv 13 tienoilla. Mikähän ihme siihen vaikuttaa?
Kun en kuitenkaan ole lihonnut sen erityisemmin,ettäkö olis vaan ylimääräistä.

Moi!

Pikaseen tulin lukeen kuulumiset.

Poni; tuo on kyllä niin hyvä et omassa neuvolassa on ultra. =) Ei tarvi käydä yksityisellä ja muutenkin pääsee useimmin katselemaan masuasukkia.

HubaG; tervetuloa!

Mä kävin taas aamulla halailemassa wc-pönttöä. :eek: Ja maha on ollut pari päivää ihan sairaan kipee. :( Toivottavasti ei enteile huonoa...

Nyt ruoan laittoon.

marza

marza Toivottavasti ei enteile huonoa :hug: . Nyt on kyllä liikkellä sellaista mahatautiakin, johon liittyy ihan järkky vatsakipu. Vanhemmalla pojalla oli sellainen, kesti n. viikon, oksensi vaan kerran, mutta maha tosi kipeä koko ajan. Nyt mun mies makaa kotona ja muita oireita ei ole kun järkky mahakipu. Nuorempi poika oksensi lahjakkaasti toissaillan ja valitti vatsaansa. Mä vissiin sitten poden viikonlopun, niinkuin kunnon työläisen kuuluukin...

Mäkin olen vähän kateellinen, kun joillakin on neuvolassa ultra :ashamed: . Olis sitä vauvaa niin kiva katsella mahassakin. Mun ei tosin pitäis valittaa, kun joka raskaudessa olen käynyt extra ultrissa äitiyspolilla. Lahdessa asuva serkkuni ei päässyt koko raskauden aikana kun yhteen ultraan...

Neuvolassa kävin tänään. Sf-mitta laahaa alakäyrällä, mutta niin se on laahannut aiemmissakin raskauksissa. Hemoglobiini on koko raskauden ajan pysynyt hyvänä ja syynkin tajusin vasta jokunen viikko sitten. Olen syönyt syksystä asti Lady vitan mama-tabletteja ja ne sisältää vitamiinien lisäksi rautaa ja kalkkia... Hyvin mä näköjään luen pakkausselosteet... Ihmettelen vaan, että mulla ei ole ollut raudanmakuakaan suussa, niinkuin yleensä jos rautatabletteja nappailen.

Joku kysyi vatsan kasvamisesta. Mulla on kyllä jokainen raskaus ollut identtinen sen suhteen. Äitiyshousuihin ole siirtynyt aina viikon 28 tietämillä ja näin tälläkin kertaa. Toki ennen äitiyshousuja on ollut jo jokusen viikon käytössä ne vaatekaapin isoimmat housut. Mutta mun lapsillani onkin kahdella ekalla 3v 2kk ikäeroa ja nuoremmille tulee 2v 9kk ikäeroa, joten kai kohtu on sitten ehtinyt hyvin palautua.

Ompus rv 33+5

Mahan koosta Olin aika turpea jo rv 10 tienoilla. Aivan älytön turvotus oli alusta asti päällä. Rv 13 ei ollut kellekään epäselvää, että raskaana ollaan. Vaikka on lähemmäs 10v jo edellisestä odotuksesta ja kohtu palautunut, on kroppa hyvin muistanut että taas sitä mennään :D Eka raskaus näkyi vasta joskus 23 tienoilla.

Epetille Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mulla on niin tämä oma olo tasaantunut, kun ei mielihaluja ole ja sitä vain heilutaan odotellaan. Ainoastaan supistelut pistää seisahtumaan tasasin väliajoin, kun jatkuvasti supistelee kipeästi. :/ Yöllä on alkanut supistamaan kanssa nyt kunnolla. Kesken unien herää jatkuvasti siihen kipuun. Jännitän vain koko ajan jaksaako kaveri pysyä sisällä edes sitä paria kuukautta :|

JM+Pumba 22+1

Pääsenkin nopeammin ultraan! Valittelin th:lle, että en uskalla työnantajalla sanoa, ennenkuin tiedän, että siellä oikeasti joku on. Hän lupasi pikaseen vaan ultrata minut ensi keskiviikkona. :D Jee! Mulla on niin paras neuvolantäti! Ja vielä uudella hienolla ultralaitteella.
Mahan koosta johtuen seon varsinkin hyvä asia, koska tätä ei käy salata viikolle kymmenen, kun nyt on jo täysi työ. Olen iltapäivästä jo melkoinen pyllerö, mutta aamusellakin on jo ihan kiitettävä kumpu. Äitiyshousut tosiaan käytössä jo...

Pitäisikö sinun Hyväsetti alkaa nauttia Osmosalia tai muuta imeytyvää nestettä, jos nestetankkkaus teki hyvää. Jos sulla tekee huonoa nimenomaan se kuivuminen. Käy apteekissa kyselemässä jotain apuva tuohon. Tuntuu oikein pahalta sinun puolesta. Itselläkin pariin otteeseen olo ollut niin ikävä, että undo käy mielessä. Ei kuitenkaan tosissaan ja kun itsellä ei ole läheskään tuota kaliiberia pahoinvointi, niin tuntuu tyhmältä valittaa siitä.

Wandii Ihana et pääset ultraan nopeammin :)
Mie mietin kans jos soittasin ens viikola neuvolaan jos ne ultrais et sais selville vähän edes raskauden kestoa.. Tänään tuli epikriisi sairaalareissusta niin siinä luki: nyt nähdään kohdussa kalvopussi ja pieni alkio jossa selvä syke, mutta pää-perämittaa ei päästy mittaamaan..

Osmosalista en tiiä, mut lääkäri kyllä sano et urheilujuomaa vois juoda jos saattaa.. mut ei tee kyllä yhtään mieli :$
Neljä kertaa tänään halaillu pönttöä.. ja yhen pullan ja hedelmäsoseen saanu syötyä.. Jospa huomenna ois parempi päivä...

Meinasin sanookin tuosta urheilujuomasta, että nauti sitä. En vaan uskaltanut sanoa, kun en tiiä miten sopii raskaana olevalle. Ilmeisesti ihan hyvin, ei kai siinä mitään vaarallista pitäisi...

Monet ei hoksaa, että sen vaikutus on ihan sama kuin osmosalin, imeytyy mahdollisimman hyvin. Meillä on aina kaapissa hardsporttia siltä varalta, että noro tai oksu iskee jollekkin. Ei yksikään lapsi suostu sitä osmosaalia juomaan, siis oikeasti.
Eikä taudit kyllä pitkity. Hyvä myös kuumeiselle, kun imeytyy ja siitä saa kivennäisiäkin.

HupaG Tervetuloa!!

Epeti Onnea hyvistä ultrakuuluimisista!! :heart:

Tänään oli taas talliaamu. Kannoin heinät pyöröpaaleista tarhoihin 14 hevoselle, tarhasin hepat, siivosin karsinat ja pidin kolme estevalmennustuntia. Lääh ja puuh. Nyt ihan poikki. Ei todellakaan lapiointi ja heinien kantaminen sovi minun raskauteen. Täytyy kyllä maanantaina soittaa neuvolaa. Mulla on vielä 20 vuosilomapäivää, mutta sen jälkeen saisi saikku alkaa niin pääsisin noista raskaista hommista pois. Neuvolatäti kyllä sanoin, että soita heti, jos siltä tuntuu ettei voi töissä olla sinne lääkärineuvolaan asti. Se olisi kuukauden päästä ja siihen mahtuu neljä aamutallia. Toki sitä sinnillä jaksaa, mutta nyt ei kyse oli jaksamisesta vaan en halua riskeerata mitään. Opetushommat pysyn kuitenkin hoitamaan entiseen malliin.
Nyt lepäileen taas.
-Poni 8+4

Mulla ei ole elämää. :snotty: Supistukset on vieneet nyt virallisesti sosiaalisen elämän minimiin ja seinät alkaneet kaatua päälle. Eikä tässä ole enää kuin max. 17 viikkoa jäljellä :whistle:

Vauvan terveys tulee aina ensin ja ajattelen toki vauvaa vain, mutta saahan mua silti harmittaa :snotty: :snotty:

Saa harmittaa. Ei oo kiva lepäillä kaiken aikaa. Mutta ota nyt myös kaikki irti levosta. Eli kannettava tietokone sängylle viereen, ja telkkari (mitä, eikö ole jo!) ja sitten hommailet ajankulua katsomalla pukudraamoja (ylpeys ja ennakkoluulo, se oikea 5 tunnin sarja, emma, järki ja tunteet) ja hieman herkuttelet. Tai sitten otat jonkun projetin, jota voi netin välityksellä tehdä aihe vapaavalintainen, itse miettisin parin vuoden päästä rakennettavan kodin sisustusta... :D

Ja itse jos joutuisin vastaavaan niin ottaisin varmaan tavoitteeksi, että kun pääsis viikolle 32, niin ei tule vauvalla keuhkojen kanssa enää ongelmaa ja ei ole siksi niin vaarallista, vaikka vauva syntyisi jo. Toki keskonen, mutta selviää hyvin jo ulkonakin. Tsemppiä loppuun!

Meillä on synttärien täyttämä viikonloppu ja minä ison mahani kanssa olen kiertänyt jo kaikki juorupesät=koko kylä tietää jo. Noh, toivottavasti siellä keskiviikkona sitten tosissaan joku on.

Wandii Kiitti ehdotuksista. :D Täällä on tehty jo kolmeksi talvea villavaatevarasto täyteen lapsille ja vauvalle ens talveksi peitto, kun äitiyspakkausta/makuupussia ei meinata hankkia. Ja nämä kaikki on siis tulleet tehtyä joka-aamuisia Tohtori Tuli kaupunkiin-jaksoja katsellessa. Nolottaa myöntää, mutta oon jäänyt ko. sarjaan jo aivan kiinni
:D Mutta jotain hyötyä tästä makoilusta ees tullut :whistle:

Onnea sulle keskiviikkoon!Eiköhän siellä joku jo luimestele kumminkin, vaikka aina sitä jotenkin jännää :)

Sankkulille tervetuloa! :wave:

Leivoin tänään sämpylöitä ja söinkin sitten melkein pellillisen. :ashamed: Nyt on taas ihan järkky ähky ja turvotus. :x Mä en ymmärrä, että pitää ihmisen syödä itsensä tainnoksiin. Ja suutuinpa itselleni sitten ihan kunnolla, kun kävin kurkkaamassa vanhasta neuvolakortista, että olen painanut tämän verran poikia odottaessani raskausviikolla 22. :headwall: |O Mies totesikin eilen mun mahasta, että eipä tuota enää voi olla huomaamatta. No, ei voi! Ainoo, että kyse ei todellakaan ole vielä vauvamasusta. :kieh:

Ja yritän nyt itsekin muistuttaa itselleni, että laskettu aika aikaistui neuvolan mukaan yhdellä päivällä eli 20.9. ja sen mukaan nyt mennään sinne niskaturvotukseen asti.

Mites muuten muilla on ajatukset tuosta yhdistelmäseulasta, oletteko sen ottaneet/meinaatteko ottaa? Kaksosistahan sitä ei edes tehty, koska tulos ei olisi ollut luotettava. Nyt epäilen, että me mennään vaan ultraan, jossa saa katsoa niskaturvotuksen. Jos siinä on jotain häikkää, mietitään sitten sitä kolmoiskoetta (? rv15+16).

Menen nyt kieriskelemään ison mahani ja kaksosten kanssa tuonne lattialle. Oloa helpottaa toki tieto siitä, että huomenna leivotaan laskiaispullia. :p

Jätti-Epeti rv 7+6

Niinhän se viikonloppu taas meni..... enemmän ja vähemmän mukavasti.... flunssaa pukkaa inhottavaa...

Huomenna olisi eka neuvola :D vähän jänskättää .... ollaan n. vuosi asuttu täällä missä asutaan eli neuvola on ihan vieras ja toisekseen on niin pitkä aika kun on viimeksi saanut olla siellä "asiakkaana" .... mut innolla oon kuitenkin menossa =) oon vaan kuullu vähän huhuja et se äitiyslääkäri ei olis niin mukava ronklaa vissiin ei niinkään hellästi :/ ... toivottavasti toi neuvola täti ees ois mukava...

Sankkuli tervetuloa :wave:

Epeti oih... tuoreet sämpylät :p

Iltaa!

JM tsemppiä lepäilyyn!!

Sankkulille tervetuloa!

Täällä on pari päivää ollut oksuvapaata, mutta masukivut vaivaa edelleen. :eek: Oon onneks saanut ajatukset aika hyvin muualle, enkä koko ajan edes muista että saatan olla raskaaana. Millä viikoilla te muut olette kertoneet raskaudesta muille? Ja minkälaisia kommetteja on tullut? Mua jännittää aika paljon raskaudesta kertominen porukoille ja kavereille. :snotty: Ei pitäis miettiä mitä ihmiset ajattelee, mutta silti mua kauhistuttaa mitä ne sanoo kun meille tulee taas vauva. Meidän kakkonen on nyt siis vasta 10 kk ja esikoinen 2,5 v ja jo tuolloin kakkosesta sain kuulla kauhisteleja kun on niin pieni ikäero. :( Toisaalta olen aika avoimesti kertonut että haluan ison perheen, et sen puoleen en usko raskauden olevan yllätys kenellekään. Pikkusiskolleni olen jo asiasta kertonut, kun en osannut enkä halunnut pitää suutani kiinni. :LOL: :D Mutta muille on tarkoitus kertoa vasta sitten kun nähdään että tuolla masussa todellakin on joku. Ja vaikkei olisikaan, niin luulen että kerromme silti ainakin molempien porukoille.

marza

Me mennään seuloihin, jatkotutkimuksista (jos huono tuuri käy) päätetään sitten. Menen mielellään jo iänkin puolesta, kun kuitenkin 30 paremmalla puolella ollaan. Ja lisäksi saa sitten katsella vauveliakin enemmän monitorista... :)
En kyllä tiedä sitäkään, että mitä tehdään, jos selkeästi esimerkiksi down löytyy. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että se pitäis olla jo mietittynä ennenkuin seuloihin lähtee. Toisaalta sieltä löytyy myös niitä 18-trisomiavauvoja, jotka kuolee heti syntymän jälkeen. Joten ei se tietenkään ole kovin yksinkertaista.

Joni: Ai niin, pitää minunkin kaivaa kesälomalla jo puikot esiin. Minä olen äitiyslomilla kutonut aivan hurjasti kaikkea vauvalle. Ne on niin pieniä, että nopeasti tulee valmista. Ihanaa, pääsee taas kutomaan ja virkkaamaan. Se on varmaan joku pesänrakennusvietti, joka tämmöisen aina saa aikaan...

Mä otin kaikki tutkimukset mitä oli mahdollista saada, toi veritestihän oli mulle ihan uus juttu, mitä ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut. Kiva oli kuitenkin tietää, että kaikki oli kunnossa :) ja meillä oli kyllä päätökset tehtynä jo ennen seuloja, että mitä tehdään, JOS jotain löytyy.
Toisaalta itse -vaikka noissa seulonnoissa käynkin- olen hirveän rauhallisin mielin. Ts. mä oletan, että kaikki menee kuten pitääkin mennä! En mä osaa stressata, enkä jaksa stressata sitä, että mitä jos joku meneekin vikaan. Lähtökohta on, että kaikki menee hyvin ja jos sitten ei menekään niin murehdin sitä sitten :)

Sitten muuten vieno pyyntö :) kun täällä on meitä kaikissa raskauden vaiheissa niin olis kiva jos laittaisitte viestiin rv:t. Kun jossain kuukausiketjuissa se ei ole niin tarkkaa, kun siellä tietää suurinpiirtein missä vaiheessa raskautta toinen on, mutta täällä sitä ei voi yhtään tietää eikä joka kirjoittajan jälkeen jaksa mennä etusivulle katsomaan, että milläs viikoilla tuo onkaan. Eihän sillä muuten mitään, mutta just sillai, et voi kommentoida tyylillä "mulla oli tota ihan samaa" tmv. :)

marza me kerrottiin lähestulkoon heti plussatestin jälkeen kaikille. Äidilleni soitin samana päivänä kun tein testin ja seuraavan viikon sisällä sai kyllä muutkin kuulla vauvauutisen :)
Mä en oo ikinä osannut asiaa niin salailla, enkä oo ikinä ymmärtänyt sen salailun tarkoitusta, kun vauva nyt kuitenkin on juttu, joka kaikille lähipiirissä varmasti tulee tietoon ja itse ainakin ajattelen, että jos menee kesken tmv. niin sitten ympärillä olevat ihmiset ymmärtää mistä mahdollinen paha olo johtuu jne.

Täällä on masu jo sen kokoinen, et nyt on onniteltu raskaudesta ihan mahan koon perusteella, että kait se jo aika selkeä on :D

tatomira ja itu 24+2

Yhteistyössä