Kolmatta odottavat 2010

Eilisen olin tiputuksessa omassa tk:ssa ja yöksi pääsin kotiin. Tänään kävin verikokeissa ja pääsin neuvolalääkärille ja se ultras :) Siellä se pieni köllötteli :heart: ja viikkoja ois sit kuitenki n. 8... Tänään en vielä oo oksentanu mut lääkäri meinas et nesteytykseen heti jo oksennan... Ja kovasti lohdutteli et kyllä se kuukauden päästä helpottaa... Nuorempi poika keksi vauvalle tekonimen.. tällä hetkellä se sopii ihan hyvin, mut voi olla et kunhan olo paranee, nimi muuttuu :D

Hyväsetti ja Pöpö 8+0?

Hyväsetti :hug: ja jaksuja todella paljon. Hienoa, että pikkuinen kuitenkin reippaasti kasvaa.

Täällä aamu mennyt puolipökkyrässä tyttöjen kanssa touhuten sisällä, kun pakkasta taas lähes 20 astetta. Nyt kuitenkin topataan vaatetta päälle ja lähdetään lenkille. Aurinko paistaa niin keväisesti. Mies tulossa tunnin päästä kotiin ja minä menen siten nukkumaan. Ihanaa. Illaksi taas töiden pariin.
-Poni 9+3

Hienoa, että Hyväsetillä ja Pöpöllä on kaikki kunnossa! :hug:

Täälläkin mennään vähän puolivaloilla, sen verran levoton yö oli poikain kanssa. :whistle: Nyt jälkikasvu on kuitenkin päiväunilla ja höyhensaarille suuntaa äiteekin.

Mukavaa perjantaipäivää kaikille!

Epeti rv 8+4

Sen verran vielä, että sain minäkin nyt varoituksen palstalla liikkuvasta huijarista. Kävin äsken kirjoituksiamme läpi eikä ainakaan ihan heti profiiliin sopivaa kirjoittelijaa löydy, ainakaan meistä aktiiveista. :D
Mutta huijarit huomio :attn: : Epeti tarkkailee pinoaan leijonaemon tarmolla, joten turha tulla tänne...

Moi!

Mulle voi nyt vaihtaa tuonne etusivulle iäksi 30. :D :whistle: Tänään on tuo maaginen päivä ja illalla olis tarkoitus lähteä juhlimaan sitä hyvien ystävien ja miehen kanssa. Ollaan menossa hohtokeilaan ja syömään ravintolaan. Mitenköhän saan salattua etten juo mitään... :eek: Luulen kyllä et kaverit saattaa huomata raskauden, ja jos kysyvät en ala keksimään valkoisia valheita vaan kerron sit totuuden. Saas nähdä miten akan käy. ;)

Äsken tulin juuri kampaajalta. Teki kyllä ihanaa päästä pitkästä aikaa kampaajalle ja kampaaja hieroi kyllä päänahan niin että meinasin nukahtaa. Ihanaa. =)

Hyväsetti, jaksamista pahoinvointiin! Toivotaan et pian menee pahimmat oksuolot ohi eikä ainakaan tarvis tiputuksessa käydä. Itelläkin pahoinvointi välillä vaivaa, mutta ei lähelläkään siinä määrin kun sulla.

Epeti; mäkin kyselen mikä ihmeen huijari? :eek:

Tervetuloa miita! :flower:

marza ja kolmonen rv6?

m a r z a lle tuhannesti onnea pyöreistä vuosista! :flower: Ja mukavaa juhlailtaa!

Palstalla liikkuu huijari, joka on esiintynyt useammalla nikillä niin odotus- kuin vauvaantuneidenkin pinoissa. Huvinsa kullakin... :snotty:

Saako liittyä joukkoon =) Täällä kirjoittelee kolmatta odottava 29v mamma Oulun läheltä. Edelliset lapset on 08/03 ja 01/05. Laskettu aika 15.8 ja synnytyssairaala oys.

Meillä on kaks farkkuautoa, toyota avensis ja Renault megane (kirjoitetaankohan noin :D )
Niillä pärjäillään, mutta ollaan miehen kans kyllä puhuttu että sitten kun neljäs tulee pitää vaihtaa tila-auto. Mutta saas nähä, voi olla että jää näihin kolmeen...

Tervetuloa Sandeliini!

Epeti Mikä huijari?? Mitä se on tehnyt? :eek: Ihme tyyppejä sitä kertyykin joukkoon... Mitähän iloa tuostakin saa :/

marza Onnea :flower:

Arvatkaapa naiset mitä? Huomenna pistetään hiivat kulhoon ja aletaan tekemään laskiaispullia lasten kanssa
:D Tätä oon odottanut jo moooonta päivää. Nautitaan nyt víelä ennen sokerirasitusta :whistle:
Mulla on jo kyllä ihan turpeinen olo, kun maha on niin järettömän iso jo. Mies on tämän illan kehunut, että olen paljon kauniimpi nyt kun painan enemmän kun aiemmin olin kuulemma liian laiha. Että laskiaispulla sille :kieh: :kieh: :LOL:

JM+Pumba 23+1

heippa:) paljon on tullu tekstiä ja oon täällä teitä myötäelänyt<3 en jostain syystä ole päässy kirjautuun mun tunnuksilla tänne koneelle vähäänaikaan tiedähäntä mistä moinen johtui :/
halit kaikille pahoinvointien kanssa painiville :hug:

täällä olo on jo iso ja turvonnut :x ei meinaa mikään takki mennä kiinni saatisitten housut jalkaan ja paino noussut ihan hirveesti näinä viimevkoina :ashamed: tosin oon vissiin vähä herkutellukkin :LOL: omavika :headwall:
no onneks ei enää montaa viikkoa tää kaveri täällä masussa toivonmukaan oleskele =)

voimia ja hyviä vointeja kaikille ja mukavaa vkonloppua :heart:
ilo ja jättipoju rv35+1

Ilo Mikä on tartkalleen ottaen jättipoju? :D Sillä kyselen, kun itse kauhistelen jo tuleeko tästäkin iso vauva niin kuin kuopus. Sokerirasitukseen menossa kyllä ja th otti tosissaan mun sektiotoivomukset jo jos vauva hurjan isoksi pääsee kasvamaan.

Mulla on alkanut pesänrakennusvietti nyt selvästi :eek: Näihin aikoihin se alkoi kahdesta aiemmastakin, mutta mies on taas huuli pyöreenä kun sählään täällä kamalasti kaikkea. Ehkä tämä on hyväkin, niin säilyy järjestys :whistle:

JM+ Pumppeli 23+2

Vieläkö tänne mahtuu yksi mukaan? Olen tuolla lokakuisissa kirjoitellut, mutta tulisin mielellään tännekin. Oon 27-vuotias, lapset on syntyneet 08/04 ja 09/08. Tämän uuden tulokkaan laskettuaika olisi 11.10 ja synnytyssairaala on SatKs.

Raskausoireet on olleet vielä aika lieviä, väsymystä ja pahoinvointia. Tosin pahoinvointi tuntuu lisääntyvän nyt päivä päivältä... :x Jotain ehkä tuollaista pientä pesänrakennusviettiä havaittavissa myös, kun niin paljon tykkäisin järjestää kaappeja sun muuta, jotenkin viehättäisi käydä läpi myös noita vanhoja vauvanvaatteita.

Lilein + Piipiäinen, oisko 5+5

Meillä ei ole aiemmin ollut masukeilla tekonimiä. Mutta nyt jotenkin mietin, että pitäiskö sitä jotenkin kutsua, ainakin täällä sitten, jos ei miehelle kehtaa kertoa. Mulla on mielessä nimi Juno, koska se saattais olla mukava nimi lapselle muutenkin. Ja se voi tarkoittaa tyttöä tai poikaa (enenmmän jotenkin kuitenkin minusta poikaa), tai ainakin tiedän, että annetaan sekä-että. Muutenkin on vähän erilaisemmat nimet pojilla.

Tervetuloa Lilein!

Toivottavasti modet nappaa sen huijarin, heillä kai se valta on kun näkevät nuo ip:t. Noilla on usein tarve saada huomiota keinolla millä hyvänsä ja aiheuttavat sitten turhaa huolta muille kertomalla kauhujuttuja "elämästään". Ja kun suurin osa täällä on kuitenkin kohtuurehellisiä ja ihan aitoja ihmisiä. Ärsyttää tuommoinen, mutta kaipa sekin jonkinlaista mielen sairautta on...

Wandii ja Juno

Täällä vähän sekavilla fiiliksillä. Kävin torstaina ultrassa. Oli kalvopussi, orastava ruskuaispussi, ei sikiötä... rv 6+4. Lääkäri lupasi ultrata "samaan rahaan" uudelleen viikon päästä, että nyt joutuu sit vaan odotteleen... Raskautta ei muutenkaan ole varsinaisesti suunniteltu ja just kun aloin totutteleen tähän niin nyt ei tiä pitäskö sit kuitenkaan totutella... Plaah... Tuntuu että pahoinvointikin on häipynyt torstain jälkeen, kun ei enää tiedä onko siihen mitään syytä :|

Hilarius rv 6+6

Olisin Hilarius tosi toiveikkaalla mielellä, jos ei vuoto ala.
Kävin itse nyt noin vko 8 ultrassa ja nippa nappa minullakaan siellä mitään näkyi (itse en ensin havainnut sykettäkään, piti oikeiin näyttää, että siellä se sykkii) ja ihan uusi ja hieno ultralaitekin vielä. Ystäväni sai "tyhjän" kohdun tuomion vielä seitsemän plus jotain viikolla, kun lääkäri ei vain löytänyt sikiötä. Uskon, että se sinullakin sieltä löytyy, mutta ehkä hedelmöittynyt myöhään, eikä viikkoja ole edes tuota, mitä itse luulet.

Toivomme parasta!

Tervetuloa uudet :)

Hilarus Jännä viikko odottaa uutta ultraa, mutta kyllä siellä varmaan kasvetaan

Hyvä aamu.. ei pahaa oloa ja suht pirteä olo myös. Pahoinvointi on iltaisin ja öisin ollut nyt voimakkaampaa. Viime yönäkin monta kertaa heräsin. Uusin himotus, joka auttaa, on vanilja jugurtti jonka sekaan ananasmurskaa. Nam.

Mulle tuli ajat np-ja rakenne. Np on vajaan kahden viikon päästä. Sitä ennen on lääkärineuvolakin, joten pääsee hyvin pikkuista kurkkimaan.

Nyt aamutoimiin..pyykkejä, pyykkejä. Pitäisi alkaa silittään matkavaatteita ja pakkaileenkin jo tänään. Töissäkin pitää ollaa. Vähän kiirettä nyt pukkaa..
-Poni 9+5

heipsan teille tänne.. :) eli olen siis kahden lapsen kohta 23-vuotias äitönen.. vanhin täyttää siis 6-vuotta maaliskuussa ja nuorempi on parin viikon päästä 10kk... raskaus tuli aika yllätyksenä eikä siis ole suunniteltu mutta en halua käyttää sanaa vahinkokaan.. :) mies ei tosiaan kolmatta haluaisin vielä näin aikaisin niin siksi tässä vähän kiikun kaakun ollaan oltu.. :/ ite myös mietityttää että miten sitä kahden pienen lapsen kanssa pärjää kun nuorimmainen on puolitoista vuotias kun kolmas syntyy :$ nuorimmainen ollut meinaan aika vaativa lapsi ja ensimmäiset 8vkoa joka ilta oli huutamista ja seuraavat 4vkoa alahampaista niin vähän pelkoa ja jännitystä jos sama on edessä.. :/ olisi mukavaa jos olisi vertaistukea tai omia kokemuksia miten on pärjätty? toivon mukaan joku ymmärsi vähän mitä yritin selostaa.. :/ eli laskettuaika olisi 13.10 ja tyks on sairaala.. niin ja hyvää ystävän päivää :heart:

mamiti ja papu rv 5+4

Tervetuloa mamiti78!
Meillä oli kahdella ekalla ikäeroa 1v 5kk. Alku meni kyllä aika sumussa eli rankkaa oli mutta kyllä siitä selviää! Nyt kun lapset on jo 6- ja 5vee, on ne tosi hyviä kavereita vaikka ovatkin poika ja tyttö.

Meillä tämä kolmonen oli ylläri. Oltiin menty keskeytetyllä kuopuksen syntymästä asti eli 5 vuotta, ennen kuin tärppäsi. Minä olin vauvakuumeillut säännöllisesti, mies oli taas sitä mieltä että kaks riittää, mutta tiesi toki että on mahdollista raskautua kun ilman ehkäisyä oltiin.

Sandeliini, Lilein ja mamiti87 tervetuloa! :wave: Nyt on listakin taas ajan tasalla. :)

mamiti, meillä siis tilanne, että kaksoset on alle 1,5 vuotiaita tämän kolmannen syntyessä. Eli pienellä ikäerolla tulee kolmas ja meillekin vähän yllätyksenä. Toisaalta itse en osaa niin olla kauhuissani, koska meillä kaksoset on olleet hyvinkin helppoja tapauksia, vaikka tupla-arki sinänsä välillä vähän raskasta onkin ollut. Me mennään sillä asenteella, että otetaan vastaan mitä tulee ja vaikka rankkaa tuleekin olemaan, taatusti myös kolmin verroin palkitsevaa. :heart:

Mies tuossa juuri riemuiten laski, minkä ikäinen hän on, kun kaikki lapset jo todennäköisesti lentää pesästä. Minä muistutin kyllä siitä neljännestä, iltatähdestä, joka silloin vielä on kotona... :LOL:

Epeti poksahtaa kymmenennelle viikolle POKS 9+0

Pakko tulla tänne kommentoimaan... viimeinen työpäivä on nimittäin tänään ja täytyy myöntää, että väsy on kova. Projektityöntekijän on pirullista jäädä lomille, viimeiset 3 viikkoa olen vääntänyt ympärispyöreitä päiviä ja ollut lauantaitkin töissä, mutta nyt siis viimein sain lauantaina hommat niin valmiiksi, että tänään voin vaan hymyillä täällä töissä :D . Tai no tulee mulle yksi vieras tunnin päästä, mutta se tuskin montaa tuntia viipyy.

Epetillä tosiaan on sitten pienellä erolla 3 lasta, mutta toisaalta hyvällä asenteella näyt olevan liikenteessä. On meidän naapurikin vielä hengissä, vaikka niillä on 4 lasta 3,5 vuoden sisällä, eikä edes yhtään kaksosia... Sen verran kuulemma kuitenkin rankkaa ollut, että enempääkään ei tule...

Hilarius eiköhän ne sydänäänet sieltä vielä löydy, kovin vähän on viikkojakin kuitenkin vielä.

Poni06 hyvää matkaa teidän perheelle. Kauanko meinaatte olla?

Oliskohan psykologista, vai mikä ihme on, kun koko raskauden olen saanut porskuttaa hyvin pienillä vaivoille ja nyt sitten eilen iski oikein olan takaa. Koko päivän selkää vähän juimi (kuopus kipeänä, niin sain kanniskella sitä ihan kivasti) ja illalla kun yritin sohvalta ylös, niin jalat meni ihan täysin alta ja selkään sattui ihan älyttömästi... Kipu oli niin järkky, että kävin oksentamassakin :eek: . Nyt vähän jo parempi, mitä nyt selkä ihan jäykkä ja kumartuessa ja kyykistyessä kipu iskee...

Meillä tyttöjen ikäero on 1v11kk ja nyt tulee noin 2v. Tasaista tahtia :) . Viimeksi mietin etukäteen monenmoista..nukuttamista, nukkumista jne. Sitten, kun vauva syntyi niin huomasi kaiken alkavan sujua ihan mukavasti. Nyt en meinaa ennakkoon miettiä mitään semmoista. Sen verran pitää, että yksi jatkettava sänky tarvitaan lisää. Kuitenkin lapset kasvaa ja muuttuu niin vinhaa vauhtia, ettei siinä paljon mitää suunnitella.

Nyt on vaatteet laukuissa. Vähän firman asioita vielä pitää hoitaa ja muuta. Onneksi minulla on niin hyvä työtiimi, että ei ole yhtää stressaavaa jättää heille yritystä jättää. Tarkat ohjeet olen toki rustannut ja viestithän kulkee.
Nähdään reilun viikon päästä!! Pitäkää huoli itsestänne ja masuista!
Hurghadaa luvattu koko viikoksi +30, joten lämmintä riittää :)
-Poni 9+6

Alkuperäinen kirjoittaja mamiti87:
olisi mukavaa jos olisi vertaistukea tai omia kokemuksia miten on pärjätty?[/b] toivon mukaan joku ymmärsi vähän mitä yritin selostaa.. :/ eli laskettuaika olisi 13.10 ja tyks on sairaala.. niin ja hyvää ystävän päivää :heart:

mamiti ja papu rv 5+4
Tervetuloa mukaan! Meillä on tytöt 1v ikäerolla ja aikoinaan oli todella rankka tuo kuopuksen vauvavuosi kun esikoinen ei edes kävellyt vielä, oli vaipoissa, kaipasi syliä jne. Mutta komppaan muita siinä että pieni ikäero on lopulta hieno juttu kun alusta selviää. Nykyisin tytöt ovat kuin bestikset. Ovat siis 2- ja 3-v eli kolmosen ja keskimmäisen väliin tulee 3v (kaikki täyttää nyt keväällä meillä vuosia).

Tervetuloa uusille!

Synttäreitäni tosiaan juhlittiin viikonloppuna enkä mä sit onnistunut salaamaan raskautta. :eek: :D Yks kaveri kysyi heti kun en hakenut siideriä keilahallilla et ootko raskaana. Mitäpä sitä siinä enää kieltelemään, vaikkei tää vielä 100 prosenttisen varmaa olekaan. Myös mun äiti huomas asian ja eilen sit päätettiin et kerrotaan miehenkin vanhemmille kun munkin porukat tietää. Reaktiot oli aikia yllättäviä, sillä kukaan ei kummemmin ihmetellyt asiaa, vaikka niin pelkäsin. :D

Hilarius; tiedän miltä susta tuntuu. :/ Mulla ultra viikon päästä, jossa pitäis selvitä onko masussa elämää... tsemppiä!

mamati; meillä esikoisen ja tokan ikäero on 1v9kk ja kakkoselle ja kolmoselle tulee ikäeroa 1v6kk. Näin ollen meillä on syksyllä 3 alle 3,5 vuotiasta lasta. Vähän mua pelottaa miten jaksan, mutta meillä on tosi hyvä tukiverkko ja esikoinen ja kakkonen ovat molemmat olleet helppoja vauvoja. Toisaalta en varmaan kolmatta olisi vielä edes aatellut, jos vauva-ajat olis olleet tosi rankkoja. Mä uskon et omalla asenteellakin pystyy vaikuttamaan omaan jaksamiseen. Keskittyy olennaiseen eikä stressaa esim. sotkuista kämppää tai pesemättömiä pyykkejä.

Tästä tulikin mieleeni, että onko teillä isommat lapset hoidossa vai kotona kun jäätte äippälomalle? Meillä kakkonen on ehdottomasti mun ja vauvan kanssa kotona, mutta esikoiselle olis hyvä vähän päästä jo oman ikäisten seuraan. Oonkin miettinyt et laittasinko hänet johonkin kerhoon, vai hakisinko paikkaa päiväkodista. Toisaalta se hieman sotii mun periaatteita vastaan et esikoinen olis päiväkodissa, kun olen itse kotona... :eek: :x Saattaa olla et joudan pyörtään puheeni... :LOL:

Ponille hyvää lomaa!!

marza ja kolmonen rv 6+?

Yhteistyössä