Uusi ilmoittautuu mukaa, kun näyttää olevan muutama muukin samassa tilanteessa.
Eli nyt on jo kolme testiä tehty (1 nega ja kaksi haaleaa plussaa) eli jos vielä yhden kerran testaisi, mutta on kait se jo pikkuhiljaa uskottava että kolmas on tulossa. Meillä mies on jo kuumeillut pitkään, mutta itse olen vähän miettinyt omaa jaksamistani. Meillä tosiaan poika 08/07 ja tyttö 01/09, eli näillä ikäeroa 1v 5kk ja nyt on sitten kolmas tulossa. Esikoinen kerkeää juuri sen 3v täyttää ennen uutta tulokasta.
Molemmat lapset ovat kyllä olleet niin helppohoitoisia ja hyväunisia, mutta onhan siinä kuitenkin ollut jaksamista. Nyt molemmat ovat päiväkodissa ja miehen kanssa oli puhetta, että jos kolmas sattuu tulemaan niin isommat ovat ainakin muutaman päivän viikossa päiväkodissa ihan vain minun oman jaksamisen kannalta ja kyllä ne lapset vaativat jo kovasti seuraa ja puuhaa. Ja erittäin hyvin ovat lapset kyllä päiväkodissa viihtyneet, että senkin puolesta voisivat siellä jatkaa.
Itse palasin töihin vuodenvaihteessa ja vähän jo hirvittää kertoa asiasta pomolle. Ensimmäisen jälkeen olin puoli vuotta töissä, ja silloin kerroin jo heti töihin palatessa että pitkään en sitten töissä ole. Ja nyt olisi sitten taas sama tilanne. Tosin töissä jaksaa kyllä paljon paremmin ja on paljon motivoituneempi kun tietää, ettei montaa kuukautta tartte töitä tehdä.
Vähän jo hirvittää mitä sukulaiset ja kaverit miettii. Kun kaikilla tuntuu olevan se käsitys, että kun on kaksi ja lasta ja vielä molempia sukupuolia niin se lapsilukuhan on automaattisesti jo täynnä. Anoppikin on vain kommentoinut, että hyvä kun teitte ne lapset perä jälkeen, että on niistä seuraa. Toivotaan vaan ettei ihmiset luule, että tämä kolmas olisi vahinko. Kyllähän se ihan suunniteltu oli, mutta en voinut taaskaan uskoa, että heti ensimmäisestä tärppäisi. Tosin molemmat ovat tärpänneet ensimmäisellä kerralla, että kait sitä jotain olisi pitänyt oppia. =)
Jotkun kaverit ovat joskus sanoneet, kun on vain ollut lapsiluvusta puhetta ja olen kertonut, että kolme haluaisin, niin heti ovat kauhistuneet, että miten niin monta ja että miten te uskollatte tai että miten sitä pärjää ja kuinka teillä on varaa. Itse en kyllä ole näitä asioita näin miettinyt, hyvin ollaan pärjätty näiden kahden kanssa niin miksikäs siinä ei se kolmaskin menisi, ensimmäiset puolivuottahan se rankin on. Sen jälkeenhän lapsista alkaa olla jo toisistaan seuraa.
Mutta tässä nyt alkuun, pitää vielä kerran testata ja sitten soitella neuvolaan. Mutta omien laskujen mukaan nyt olisi viides viikko.