Kolmatta odottavat 2010

Olen 25v. kolmosen odottaja Helsingistä. Laskettu olisi näillä näkymin 8.10. ja synnärinä tuttu ja turvallinen Naistenklinikka. "Vanhemmat" lapset ovat tyttö 6/07 ja poika 12/08.

Jotain muutakin vähän jännitti raskaudesta kertominen. Me kerrottiin jo mun äidille kun hän asuu tässä lähellä ja sieltä saa tarvittaessa lastenvahtiapua. Äiti sitten kailottikin uutisen kaikille... :kieh: Ei se mikään huono vastaanotto ollut kuitenkaan. Jopa appiukko onnitteli, vaikka hänen reaktionsa oikeastaan hirvitti eniten. Eipähän tarvitse enää miettiä kuinka kertoa! :LOL:

Mutta aikamoinen sirkus on varmaan näiden kolmen kanssa tulossa, vaikka mikäs sen hauskempaa! Tämä ei ollut meillä ihan suunniteltu juttu ja olen valitettavasti myynyt ja lahjoittanut kaikki kuopuksen vauvakamat eteenpäin. Joudutaan siis haalimaan kaikki uudestaan kasaan! Tuplarattaatkin myytiin juuri ennen vuoden vaihdetta. |O Mutta kolmesta me ollaan aina puhuttu, joten kyllä tämä ihan luonnolliselta tuntuu. Hieman enemmän väliä piti vaan olla tuon kakkosen ja kolmosen välissä. :xmas:

Mutta ehdin lueskelle ketjuanne taaksepäin kun ukko lähtee huomenna ystävänsä 30-vuotis pippaloihin (pitäähän tuotakin välillä ulos päästää ;) )

Toivottavasti mahtuu mukaan! :D

BJ, muksut ja Öttis 8+0

Verikoe pitäs tehdä 9+0-11+6 (mieluiten 10+0-10+6) ja sitten np ultraan pitäsi olla vähintään viikko aikaa verikokeesta. Jos siis yhdistelmäseulan valitsee. Niitä tehdään 11+0-13+6. Oman käsitykseni mukaan paras aika nt:lle on 12-13. Tuo 11+0 on vielä aika aikainen.

Jouduin perumaan np-ultran, kun aloitin yöllä oksentamaan. Pikkuinen onneksi jo parempi, mutta esikoinen alkoi aamulla myös oksentamaan. Onneksi minun vanhemmat hakivat tytöt sinne päiväksi niin sain itsekin toipua. Olo on jo vähän parempi. Mutta nyt taas maate..
-Poni 11+3

Poika syntyi 23.2 klo 20.47
:heart: :heart: :heart:

Mitat nuorella miehellä oli 3848g ja 53,5cm. Pipo 35,5cm. Synnytys oli suht helppo.Kerron siitä tuonnempana kunhan ehdin. Tänään vasta päästiin kotiin vauvan verensokerien seurannan takia.

Onnea HubaG :flower: :flower: :heart:
Ei ihan pieni poitsu :) Ei malta oottaa et kerrot lisää :) Mutta nautihan nyt vauvelista...

Poni Oliko teillä norovirus, vai joku matkanjälkeinen vatsatauti... Hyi, tota noroa on niin hirveesti liikkeellä... Kauheesti pelottaa et tähän kaiken muun oksentelun lisäks tulis se.. :/

BridgetJones tervetuloa!

Päivitelty!

:heart: HubaG:lle tuhannesti onnea pojasta! :heart:

BridgetJonesille tervetulotoivotukset mukaan! :wave:

Toivottavasti Poni on jo parantunut. Tosiaan noroa on liikkeellä ja sen toivotaan kaukana meidän huushollista pysyvän. :x

m a r z a lle ja Ellalle piti kommentoida, että mulla sekä np-ultra että verikoe samana päivänä, silloin rv12+0. Tai siis verikoe olisi ultran jälkeen, mikäli siihen olisin menossa.

Leppoisaa sunnuntaipäivän jatkoa, tämä konkkaronkka suuntaa nyt pihalle!

Epeti rv 10+6

Onnea HubaG pienestä pojasta!! :) :flower: hän olikin sitten tämän ketjun ensimmäinen vauva :)
En malta minäkään odotella synnytyskertomusta :)

Ella-83 suuren suuret onnittelut plussasta!!! Mehän aikanaan kuumeiltiin samaan aikaan, ihanaa nähdä täällä tuttuja sieltäkin ketjusta! Taisi Poni06:kin siellä kuumeilla samaan aikaan.

Itse en oo jostain syystä saanut aikaiseksi kirjoitella, lomien ja kaikenlaisen sählingin takia on jäänyt paljon lukemattakin :ashamed:

(.) mä vaan turpoan, turpoan ja turpoan :D nyt en oo kuvaa ottanut, mutta mitään epäselvyyttä raskaudesta ei kyllä enää ole :) vauvakin potkii jo niin kovasti että välillä oikein sattuu. Etenkin jos venyttää mahaa ja pikkanen potkaisee niin oikein pelästyy.
Muuten olo on ollut suht hyvä, närästys on ikävä kyllä tullut kaveriksi, mutta renniellä sekin vähän laantuu.

Ensi viikolla on lääkärinla ja vähän pelottaa painonnousu, mutta eiköhän siitäkin selvitä.

tatomira ja itu 27+1

Epeti, aika jännä että on verikoe samaan aikaan kun meillä nimenomaan polilla halutaan, että verikoetulokset ovat valmiina ennen kuin tulee np-ultraan, ja on ohje että vähintään viikko ennen ultraa pitää kokeissa käydä. Sitten tulokset saadaan samalla käynnillä.

tatomira, joo tänne mä vaan pompsahdin ja vielä luomuvauvaa odotellaan 4+6 :D

Täällä aletaan olla kaikki kutakuinkin terveitä. Tytöt syö vielä huonosti, mutta nesteitä menee jo. Pienimmällekkään ei tarvi vaippaa vaihtaa enää ½ h välein. En usko, että noroa oli, kun suth helpolla päästiin.

Meillä on tuo np-ultra ja verikoe samana päivänä. En kyllä viimeksikään verikokeessa käynnyt, kun np oli normaali. Sama varmaan nyt maanantaina.
-Poni 11+5

Ella, samaa olen ihmetellyt, että tuntuu eri paikoissa sittenkin olevan eri käytäntö noissa seulajutuissa, vaikka yhdenmukaista pitäisikin olla. No, kaksosistahan ei seulaan edes päässyt, joten nytkään en ole menossa. Tosin tässä vaihtoehdossa jää vielä varaa harkita, mikäli ultrassa jotain huolestuttavaa turvotuksen osalta on. Muistelenkos oikein, että sinullakin ensimmäiset on kaksoset? :)

Täällä kans käytiin ensin verikokeessa ja nyt ens keskiviikkona olis sitten se ultra ..aika jännä miten käytäntö vaihtelee ...

Tuntuu et oireet vaan vahvistuu :eek: vaikka eikö kohta pitäs alkaa jo helpottaa , no hyvä vaan et on oireita...

HubaG Onnea pojasta :heart: ja ihanaa vauvaarkea !

BridgetJones tervetuloa mukaan !

Täällä vuoto loppunut ,nyt jo paripäivää pysynyt pois ...toivottavasti se oli siinä ja vielä keskiviikkona näkyisi pieni kullanmuru ultrassa elävänä niin vois henkäistä hetkeksi ainakin helpotuksesta !!!! on kyllä onneksi ollut itsellä kokoajan vahva tunne et masussa on kaikki hyvin ....

Meillä myös ultra ja verikoe otetaan samalla kertaa. Jos oikein ymmärsin, niin kotiin tulee kirje verikokeen tuloksista :eek:

Mulla oli kans tänään pientä vuotoa, ihan haaleaa v.punaista valkovuodon seassa. Pelästyin ihan kamalasti :'( Ja kun ei näitä oireita ole ollut vielä mitenkään paljoa.. Toivon todella, että saan pitää vauvani ja hänellä kaikki hyvin eikä mitään värillistä vuotoa enää tulisi!!! Ultraankin tuskalliset reilu viikko aikaa!

HubaG saanut pojan, onnea onnea :heart:

Mintukas 5+3

Jes, tasaviikot tänään 5+0 :heart:

Väsyttää, tuli huuliherpes, limakalvot kuivat ja tissejä sattuu. Eka raskausoire eli hillitön nälkä on onneksi väistymässä, eikä tarvi niin usein jotain popsia.
Kahden viikon päästä mulla on varhaisultra, sitten kerrotaan uutisesta muillekin.
Mun äiti tietää ainoastaa, kun se arvasi turvonneesta mahastani(!)

Kävin juuri np-ultrassa. Kaikki hyvin niin jätin sitten verikokeessa käymättä. Mies ja esikoinen edelleen vähän kipeitä niin olin yksin ultrassa. Esikoinen oli ihan varma, että olen sitä vauvaa hakemassa. Hän purskahti itkuun, kun en palannutkaan vauvan kanssa. Kuvia näytin, mutta eivät ne paljoa lohduttaneet. Tulee pitkä odotus hänellekin.

Nyt kiirellä ruokaa pöytään..
-Poni 11+6

Ponille onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Täällä odotetaan jännityksellä, että nytkö se pahoinvointi sitten alkoi vai liekö sattumaa. Toissa yön nojailin pönttöön ja eilen kärsin jatkuvasta pahasta olosta, vaikka sapuska pysyikin sisällä. Kaksosista oksensin vielä vähän isommilla viikoilla, kun kohtu ilmeisesti painoi vatsaa. Kerta-annokset piti olla todella minimaalisia. Se helpotti, kun masu pullahti enemmän esiin. Nyt ei luulisi moista ongelmaa olevan.
Sydänäänet alkaa löytyä jo helposti, joten kohtu on ilmeisesti noussut enemmän esille. Niitä on niin kiva kuunnella. Varsinkin kun tässä päivänä eräänä luin teksti-TV:stä uutisen, jonka mukaan keskosen saaneella äidillä on seuraavissa raskauksissa suurentunut vaara sikiökuolemaan. :/ Ei pitäisi tämän hormonihirviön lukea moisia... :ashamed:

Epeti rv 11+1

Huomenta! kohta olis lähtö neuvolaan,vähän jänskättää..keskeytin sokerinmittaus viikon ,koska arvot oli niin hyviä.(tuttu lääkäri katto niitä ja sanoi et ei tarvetta seurailla nyt.)varmaan terkkaritäti tosi tyytyväinen. Vauveli alkanut pokkimaan jo kevyesti ja tekee kuperkeikkoja niiltä ne ainakin tuntuu :) mitens teillä muilla tunnetteko jo liikkeet?
-lolu 17+1

Onnea vauvautuneille =)

En ole saanut aikaiseksi kirjoitettua tänne aiemmin :ashamed: Tuolla kesäkuisissa enemmän kirjottelen ;)
Ensi viikolla olis neuvola ja siellä toivottavasti varataan aika lääkärille ja samalla ultraan =)
Mulla oli rv 19 ultra viimeksi ja istukka oli kovin alhaalla,sitä pitäs kontrolloida,samoin tarkastella vauvelin sydäntä,rakenneultrassa näytti terveeltä,mutta edellisellä lapsella sydänvika,niin siksi näin.

Sairaslomalle jäin,issiastyyppisiä vaivoja :ashamed:

Vauva on kova liikkumaan,välillä potkut tuntuu kipeiltä,potkut tuntuu tuossa ihan ylhäällä,ilmeisesti on pääalaspäin masussa jo :D

Rapu ja :heart: 27+1

sutuliilla ihanat ultrakuulumiset :heart:

Toivottavasti Ravun selkävaivat pysyy kurissa, ne on niin ikäviä ja niistä täällä taannoin käytiinkin keskustelua. :hug: Ja kiva, että tulit kertomaan kuulumisia meillekin. :)

unikeijun ultrakuulumisia odotellaan! :wave:

Epeti rv 11+2

Mua kiukuttaa mies ja lapset, kiukuttaa kun ne sotkeen ja mä yksin yritän siivoilla :kieh:
On kuin ennen menkkoja kiukuttelut nyt.

Väsymystä on mutta ei nyt niin pahaa mitä viikonloppuna, tila tosin vaihtelee. Ei yökötä, mikä on hyvä juttu mut vielähän ehtii. Viime raskaudessa aloin oksentamaan 6+0 ja pari päivää ennemmin jo oli huono olo.

Tänään pitäisi synttärikakku vääntää kun pojilla on huomenna 7v. synttärit, samalla sitten miehen porukoille kerrotaan raskaudesta. Mun äiti tietää jo, ja vissiin kohta isänikin. Mutta muille ei kerrota ennen ultraa. Tosin just ennen ultraa on risteily niin sit parille kaverille on pakko kertoa kun en juo. Vähän harmittaa ku ne jo suunnittelee kaikkee, että oonko mä sit ilonpilaaja :attn:

Ella ja Kirppu 5+2

No niin ultrassa käyty :heart: siis ihan mielettömät fiilikset, siellä se pikkuinen köllötteli :heart: välillä vähän heilutteli nyrkkejään ja jalkojaan ja kiepsahteli suuntaan jos toiseenkin, vastasi viikkoja täysin eli laskettuaika on 18.9 .... kaikki vaikuttaa hyvältä ja vuodon syytä ei löydetty !!!! Seula antoi tuloksen 1:10 000. Sydänääniäkin kuunneltiin :heart: nyt on niin onnellinen olo.... saatiin aika rakenneultraankin samalla ja se olis sitten 11.5 !!!!

unikeiju+sisu 11+4

Yhteistyössä