Kolmatta odottavat 2010

marza: Kiitos Double Swing kokemuksesta! Oletteko muuten pitkiä vai lyhyitä? Siis... :xmas: Mietin sitä työntöaisan korkeutta. Kun olen itse 180cm ja mies jotain 187cm. Onko se parempi pitkille vai lyhyille ihmisille?

Autoista: Meillä taitaa lähteä tuo sedani mökille seisontaan. Säästettäisiin autottomuudella vähän rahaa vauvaa varten, eikä toisaalta olisi vara nyt vaihtaakaan sitä autoa. Eikä me kyllä tuohon mahduta mitenkään päin!

Nämä vain pikaisesti, nyt sohvaperunoimaan! :wave:

BJ, muksut ja Ötti 9+0 :D

Onpa täällä paljon porukka lisääntynyt :eek: Ainakin sillä välin kun en ole täällä kynyt. Surullisen kuuluisa elämä tuli vastaan :whistle:

Mä olisin ihan valmis jo synnärille jos viikkoja vain olisi enemmän. Työt on nyt finaalissa jonnekin hamaan tulevaisuuteen asti,selkää särkee niin maan perkuleesti 24/7, supistaa koko ajan ja lääkärillä saa ravata jatkuvalla syötöllä.Vahvasti sellainen olo vain, että jos tämä kaveri huhtikuulle sisällä pysyy niin hyvä on :| Nyt on vauvalle tavaratkin valmiina kaikki kantoliina myöten jos iso hätä sattuu tulemaan ja poju syntyykin ennen aikojaan
:| :|

jm+ Pumba 27+2

Lauantaita!

BridgetJones, me ollaan molemmat miehen kanssa päälle 170 cm. Minä 172 ja mies 176. Mun mielestä työntöaisa on pitkille parempi, koska se on suht korkealla.

Jm, pidetään peukkuja et pikkuinen pysyy mahassa vielä hetken matkaa. =)

Autosta, meillä on mazda 6 ja tykkään siitä kyllä kovasti. En millään haluis vaihtaa, mutta kaipa se pakko on jos takapenkille ei kolmea istuinta mahdu. Pitäis tässä nyt joku päivä kokeilla ennen kun autokaupoille rynnätään. Joku mietti (sori, en muista kuka...) voiko turvaistuimen laittaa takapenkillä keskelle. Mä aloin miettimään asiaa, mutta tulin siihen tulokseen ettei varmaan sellaista istuinta ainakaan pysty, missä telakka tulee isofixeillä kiinni. Mun ymmärtääkseni isofixit on vaan sivupaikoilla. Mutta en nyt kyllä varma ole...

marza

JM jaksuja paljon. Päivä kerrallaan. Jokainen päivä pikkuiselle masussa on eteenpäin.

Istun ihan yksin konona :) . Mies ja esikoinen ulkoina ja pikkuinen nukkuu. Sain juuri talon siivottua. Oli kyllä vähän työlästä noiden liitoskipujen kanssa. Kohta pitäsi leipoa piirakka kahvipöytään, kun vieraita tulossa...hyvät ystävät, jotka odottavat myös kolmosta ihan alkuvaiheessa. Mukava odottaa hyvän ystävän kanssa yhtäaikaa :) .
-Poni 12+4

JM:lle jaksuhaleja täältäkin. :hug: Onneksi alat olemaan jo ihan kiitettävillä viikoilla tai niin mulle ainakin aikanaan noilla viikoilla kaksosten odotuksessa lastenlääkäri kehui. Eikä ne pienet sitten enää kovin kauaa masussa pysyneetkään. En kuitenkaan edes pahimmalle vihamiehelleni pikkukeskoslapsen vanhemman kohtaloa toivo, siispä Pumballekin toivon vielä monen monituista viikkoa kasvamista turvassa kohdun suojissa.

Poni, minullakin yksi ystävä odottaa ja ollaan käytännössä ihan samoilla viikoilla. Minustakin se on vallan ihanaa ja hauska seurata meidän odotusten ja etenkin ajatusten eroavaisuuksia, hänelle kun kyseessä on ensimmäinen ja kaikki on kovin uutta. :) Toisaalta toivoisin pystyväni olemaan hänelle omalta osaltani tukena ja apunakin joissain asioissa. Itselläni on yksi ihana ystävä, joka tuoreena äitinä itsekin oli tukeni ja turvani kaksosten odotus- ja sairaalassaoloaikana. Niinhän se vaan on, että on jotain asioita, jotka vaan toinen äiti voi (tai jaksaa ;) ) ymmärtää. :heart:

BJ:lle piti kommentoida tuosta aisankorkeudesta, että sen takia meille oli ihan ehdoton tuo säädettävä aisankorkeus, koska itse olen 175 cm ja mies 195 cm. Tuon Brion rattaiden aisan korkein asento on nippa nappa riittävä miehelle, mutta mulle ihan liian korkea.

Epeti rv 11+5

Pituuksista, mies on 178cm ja mä olen 155cm pitkä (lyhyt). Hyvä jos saa matalalle noita säädettyä.. Eipä ole ennenkään ollut säädettävää aisaa meillä vaunuissa tai rattaissa, et se olisikin aika luksusta. Autossakin pitää olla säädettävä penkki, jotta mä yletyn polkimille. Ei siis riitäpelkästään että penkki liikkuu eteen taakse, vaan penkkiä pitää saada ylös alas- suunnassakin. Parasta olisi jos rattiakin saisi liikuteltua.

Ella ja Kirppu 5+5

Tulinpas poksumaan siis 12+0 poks :heart:

Me käytiin tänään autokauppoja kiertämässä kun tila-autoa ollaan ajateltu aika vähän oli Tampereen suunnalla tarjontaa :( onneksi tässä nyt on viel aikaa !!! Meillä on nyt volvo farkku joka auttamatta jää kyllä pieneksi ....

epeti Millä viikoilla kaksoset syntyikään? Miten teillä syntymä meni ja noin muuten lasten vointi syntymän jälkeen? Tässä alkaa jo kehittelemään kauhukuvia kun mitään ei saata tehdä ilman kamalia supistuksia. Töihin ei onneksi tarvitse enää ajatusta laittaa... :snotty:

Aisan korkeudesta.. nyt mulla on ensimmäistä kertaa yhistelmät missä voi säätää. Hihhei! Pituutta kun itsellä on 154cm ja mies on taas hujoppi. Luksusta tällänen säätömahdollisuus :D

Ella-83 kiitos =)

Tänään kerrottiin miehen siskolle ja äiteelle ... sisko oli todella iloinen uutisesta :heart: miehen äiti oli jo arvannutkin oli kuulemma jo viimeksi kun meillä kävivät 17.1 nähnyt sen mun silmistä (tein plussatestin 11.1) ja oli miehellensä jo sanonut että meille taitaa tulla perheenlisäystä jo ennen seuraavia ensilumia .... suhtautui tyylilleen sopivaan tyyliin uutiseen !!!! nyt on kerrottu kaikkein lähimmille ihmisille raskaudesta paitsi lapsille ....

nyt on ollut 4 vuodotonta päivää :) hyvä näin !!!!

Epeti laskettuaika olis nyt 18.9 neuvolan ja ultran mukaan että jos jossain vaiheessa sen tuonne etusivulle päivittää jaksat niin kiitän :)

unikeiju+sisu 12+1

unikeiju, päivitetty! :)

JM, pistin sulle yv:tä! :wave:

Huomenna olisi sitten mulla vuorossa np-ultra. Toivottavasti pääsen sinne lähtemään, meillä kaksoset on nyt tulossa kipeäksi ja omaakin kurkkua karhentelee. :(

Epeti rv 11+6

Mitäköhän on oikein liikkeellä, kun mullakin kurkkua karhentelee. Meillä tosin ollaan jo sairastettu varmasti lähes koko vuoden kiintiö täyteen, jompi kumpi kotona yhtä soittoa lähes kolme viikkoa, kun jätkät sairasti vuorotelleen... Arg!
Unikeiju, se vuoto varmaan kuului asiaan, hyvä kun loppui, ei tarvi enää huolehtia. :)

Minne mun kaksonen on hävinny? Hyväsettiii! :wave: Mikä boogie?
Mulla on varmaan entisestään laskenut hemoglobiini, kun ei vaan piristy, mutten jaksa siitä nyt välittää, kun lomaillaan.

unikeiju Hienoa kun vuoto pysynyt poissa!!

Epeti Onnea huomiseen ultraan :)

Täällä on edessä yh-viikko. Mies lähti työkeikalle toiselle paikkakunnalle. Työläämpi viikko edessä. Tytöt ovat muutenkin niin kovia ottamaan yhteen nykyisin, vaikka taas välillä leikkivät kaikkessa sovussa. Esikoinen tahtoisi omia äidin itselleen ja sanoonkin että pikkuinen on isin. Mustasukkaisuutta ilmassa, joka varmaan johtuu siitä, kun pikkuinen pitää jo puolensa eikä suostu isonsiskon komennukseen.

Olen keksinyt meille järkevän vaunuvaihtoehdon, koska yhdistelmiä en halua enää ostaa. Ostan kuomurattaat heittoaisalla ja näihin kopan. Meidän vanhat Brion kuomuratttaat ovat jo niin räppäset, että uudet rattaat on ihan tarpeen. Mies kyllä ihmetteli mihin kaikkea tarvitaan :) .

Nyt pehkuihin, jotta jaksaa taas huomenna touhuta ja sovitella tyttöjen välejä.
-Poni 12+5

Nyt on plussattu ja odotus alkakoon. :D

Viikoista en oikein vielä osaa tarkasti sanoa mutta alussa ollaan. Ajatukset välillä järkeviä ja välillä ihan hupsuja. Pelot ja epävarmuus hävisivät heti kun plussa tuli. En ole enää miettinyt että onko tässä mitään järkeä.

Iloista uutista pidetään mahdollisimman pitkään salassa sillä jos neiti 4 vuotias asiasta kuulee sen tietää sen jälkeen kaikki.

Olo on hyvinkin raskautunut. Syömisten kanssa saa olla tarkkana. Lauantaina skippasin iltapalan ja säästin nälkää kun herkuteltiin miehen kanssa illalla kahdestaan. Seurauksena heikotusta ja lopuksi oksennusta. Syön nyt kiltisti terveellisesti muutaman tunnin välein niin pysyy ainakin toistaiseksi tuo öllötys poissa.

Koetan jossain välissä vähän luoskella teidän juttuja niin pääsen mukaan keskusteluun. Nyt ei muuta kun päivän työt kutsuu.

kahvilla, onnea plussasta ja tervetuloa pinoon! :flower:

Ponille jaksuja yh-viikkoon. :hug: Toivottavasti et kärsi kovasta alkuraskauden väsymyksestä tuohon päälle. Vaikka eikös sen pitäisikin näillä viikoilla jo ruveta muutenkin helpottamaan? Sitä odotellessa...

Meidän np-ultrassa löytyi yksi vilkas ja itsepäinen otus, joka vastasi mitoiltaan tasan neuvolassa annettuja viikkoja eli LA pysyy samana loppuun saakka. Siis kun ne mitat vihdoin ja viimein mun masun mullituksen ja ylös alas hyppelyn jälkeen jotenkuten saatiin. Hyvä etten joutunut heittämään volttia tai seisomaan päälläni. :D Niskaturvotus oli 1,3 mm ja kaikki muukin näytti oikein hyvältä, joten verikokeeseen en sitten mennyt. Kätilö sanoi, että heidän sairaalassaan viime vuonna kaikki down-tapaukset tulivat selville jo ultrassa. Toki tuo yhdistelmäseula on aina luotettavampi, mutta me mennään nyt näin.

Ja samalla päästiin sitten turvallisemmille viikoille, itse kun alunperin epäilin LA:n olevan vähän myöhemmin. Mutta niin se vaan tämä pikkukaveri on saanut alkunsa viime vuosikymmenen loppumetreillä. :) Seuraava ultra onkin sitten vapun jälkeen, tasan rv 20+0. Mitenhän sitä tähän normaalikäytäntöön oikein sopeutuu, kun kaksosista ultrattiin vähintään kahden viikon välein rv 16 eteenpäin? Tulee ainakin huomattavasti edullisemmaksi... :whistle:

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Onnellinen Epeti ja :heart: rv12+0

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille masunkasvattajille ja ihanaa naistenpäivää! :flower: =)

Kahvilla, tervetuloa mukaan!

Epeti, kiva kuulla mukavista ultrakuulumisista.

Ponille, tsemppiä ja jaksamista yh-viikkoon.

marza rv 10+3

Hyvää naistenpäivää kaikille :flower: !

Olin aamulla ultrassa ja vettä tosiaan on ultrankin mukaan vähän. Vauvan kokoa oli vähän hankala mitata, koska ilman vettä ei kuulemma ääriviivatkaan kunnolla piirry. Arvio oli kuitenkin 2550 g, eli keskimäärin 750g kevyempi kun muut hämäläiset vauvat keskimäärin näillä viikoilla. Ihan hyvä koko kuitenkin. Vauvan pää ei ole kiinnittynyt, mutta kohdun suu oli pehmeä ja sentin auki. Torstaina menen uudelleen ja silloin uhkasivat käynnistää, jos tilanne on ennallaan. Vähän mua nyt kyllä kävi jännittään, tässä olis pari päivää aikaa tehdä keskeneräisiä töitä valmiiksi ja miettiä sopivaa lapsenvahtia. Mun vanhemmat palaa reissusta vasta lauantaina ja anopille on todellista pakkopullaa tulla meidän lapsia päiväksi vahtimaan. Miehen taas pitäisi olla torstaina vielä töissä. Mutta asioilla on taipumus järjestyä.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Ompus ja kuivakalle 37+5

Hyppään sekaan :wave:
Kolmatta täälläkin odotellaan. LA on loppuvuodesta varmaan tossa Loka-Marraskuussa.Varmaa tietoa viikoista ei ole,kun mulla noi menkat tulee miten sattuu..
Huomenna aattelin soitella neuvolaan jos pääsis viel labraan varmistamaan raskauden..
Testin Viivat tosin pamahti esiin heti..mut niin kauan vauvaa toivottu/yritetty et on vielä vähän epätodellinen fiilis.

Epeti unikeiju kiittää ja kumartaa =) ja ihania ultrakuulumisia :)

Ella-83 onnea poksumisesta :heart: on niin mahtavaa että olet täällä odotus puolella mukana viimeinkin :) itsekin kun sai tätä plussaa odottaa ja odottaa .... mutta odotushan aina "palkitaan"....

Poni06 tsemppiä yh-viikkoon.... itsekin niitä aikanaan vietin ja kyllä sitä silloin huomas miten paljon se helpottaa kun on siinä vierellä se toinen aikuinen jakamassa arjen riemut !!!
Miehet ei aina ymmärrä näitä naisten ajatuksia !!!! vaikka me ollaankin päätetty et panostetaan nyt näihin vauvatavaroihin hieman eritavalla kun silloin lähes kymmenenvuotta sitten ....

Kahvilla ja Janjade tervetuloa mukaan

Tänään on ollut aivan hirveä pääkipu jo aamusta alkaen ...johtuu varmaan viime yön heikoista yöunista meillä kun on poitsu kipeä ja yski koko yön :/ kohta vois painuu pehkuihin....

Hyvää Naistenpäivää kaikille ihanille naisille :flower:

unikeiju+sisu 12+2

Pitkästä aikaa moi!

Ihania ultrakuulumisia täällä, ainakin unikeiju saanut hyvät viikotkin kasaan :) Tuosta se raskaus vasta alkaa :D Sullakin oli vuotoa, onneksi meni ohi ja kaikki hyvin!

Mulla vuotoa oli muutama päivä, ei lainkaan kirkkaan punaista eikä ollut kipuja. Mutta limaista ruskeaa tai v.punaista, joinain päivinä tuli joka vessareissulla, joinain päivinä vain kerran pari. Nyt ei ole muutamaan päivään tullut ollenkaan, joten toivottavasti oli siinä ja täysin vaaratonta. Torstaina menen varhaisultraan, joten silloin selviää onko kaikki hyvin. Uskon ja luotan siihen , että on. Oireita on tullut lisää, paha olo jokapäiväistä. Välillä ei tee ollenkaan mieli syödä, aamuisin vaikeinta. Mutta mehulasilla pääsee alkuun. Lämpimät karjalanpiirakat juustosiivulla ja kurkkuviipaleilla maistuu sekä jogurttia menee paljon päivässä! =)

Nyt Täydellisiä katsomaan.

Mintukas 6+4

Tervehdys!Tänään olisi meillä np-ultra edessä.Samalla he ottavat verikokeella sen Down syndrooma-kokeen.Vähän mua jännittää,että onko vauvalla kaikki hyvin.Kirjoittelen sitten taas ja kerron kuulumisia!
=)Ostin muuten Angelsound dopplerin,et voi kuunnella kotonakin vauvan sydämenääniä. =)
Miita40 + pikku vauva 11+5

JanJade, tervetuloa mukaan! :wave:

Miitalle onnea ultraan! :flower: Meillä on myös tuo samainen doppleri, ihanaa kun voi koska vaan tarkastaa onko pienellä kaikki hyvin. Kaksosista ollaan tallennettu koneellekin äänet muutamaan otteeseen. :heart:

ompus alkaakin olemaan viime metreillä, saadaankohan pinoon toinen vauva vielä tämän viikon aikana. Toivottavasti saatte järjestelyt hoitumaan ja kaikki menee muutoinkin hyvin. b :) d

Toivottavasti Mintukas vuodot pysyy poissa ja sieltäkin suunnasta saadaan iloisia ultrakuulumisia vielä tälle viikolle. :)

Epeti 12+1

Tervetuloa uudet :wave:

Tänne ei mitään ihmeempiä,lauantaina tuli se tila-auto meille,nyt on tilaa autossa ;)
Torstaina olis neuvola ja viikon päästä lääkäri neuvola :D

Rapu ja masu-asukki 28 POKS :heart:

Yhteistyössä