Kolmatta odottavat 2010

Iloisia ultrakuulumisia :heart:

Ella Mulla oli kanssa ihan tajuton väsymys alussa, mitä muissa raskauksissa ei ole ollutkaan. Kirjaimellisesti kävin töissä ja nukuin. Mitään ei jaksanut tehdä ja nukuin ihan hulluja yöunia. Onneksi tuo ei kestä loputtomiin :flower:

Täällä vauva elää ihan omaa elämäänsä mahassa. Herään nykyään aina neljän aikaan aamusta ja koitan saada nukuttua ainakin kuuteen velä harvemmin siinä onnistuen. Kaveri on ihan adhd tapaus kahteen aiempaan verrattuna :whistle: Mullla on nykyään myös ihan kamala hinku pihviin ja mies toki mielellään väsäilee niitä :snotty: Huomaa ihan selkeän eron nykyään siinäkin kuinka vauva reagoi tiettyihin ruokiin. Juurikin himoruuat saa kunnon kuperkeikat päälle. En muista tällästä ollenkaan kuopuksestakaan. Tai sitten vaan olen unohtanut.

JM&Pumba 27+2

Moi!

Kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia. =)

Mulla alkoi taas muutaman päivän tauon jälkeen pahoinvoinnit. :eek: Heti aamupalan jälkeen tuli kaikki ulos ja ollut nyt koko päivä vähän huono olo. Illalla pitäis kuitenkin olla kunnossa, sillä meillä on tänään mun kaverin kans yhteiset 3-kymppiset. Kuukausi sitten jo täytin, mutta juhlat on tänään. Ollaan vuokrattu semmoinen juhlapaikka, ja vieraita tulee 50. Tulin juuri itse kampaajalta ja nyt pitäis alkaa laittaan lapsia valmiiksi. Menevät mun vanhemmille hoitoon. Vähän jännittää miten ilta sujuu, onko ruokaa ja juomaa tarpeeksi ynnä muuta.... Mutta kaipa ne hyvin sujuu. =)

juhlatunnelmissa oleva marza ja kolmonen rv 11+1

Wandii täällä ollaan vielä :wave:

Ollaan lomailtu reilu viikko etelä-Suomessa.. Oon käyny täällä kyllä lukemassa mut en oo jaksanu kirjotella mitään..
Peloti aika paljon lähteä tänne, mutta tulomatka meni tosi hyvin ja sen jälkeen oli monta hyvää päivää.. Nyt oon taas oksennelu muutaman päivän ja huominen kotimatka pelottaa ihan hirveesti... 1000 km autossa huonon olon kans |O |O apuaaaa....

Ultra mulla on tiistaina :) Saa nähä muuttuuko viikot kovin paljon...

Hyväsetti ja Pöpö 12+1

Jee, Hyväsetti löytyi! :D Mahdollisimman hyvävointista paluumatkaa toivottelen! :hug:

m a r z a lle oikein mukavaa juhlailtaa!

Koskas tän alkuraskauden väsymyksen sitten pitäisi odottaa helpottavan?!? Mä en kohta kestä enää itseäni, kun mähjään sisällä kaiket päivät ja syön itteni valaaksi. :ashamed: Tosin yöt on tosiaan ollut viime aikoina vähän normaalia katkonaisempia, mutta silti. Nyt odotan, että pojat heräisi päiväunilta, kun tuo aurinko vielä paistaa. Jos vaikka heittäisi lasten ja koirain kanssa pikku lenkin ennen pizzan tekoa. :p

Epeti 12+5

Epeti Mulla on se totaaliväsy jo kadonnut muutama viikko sitten. Perusväsy on toki, mutta se johtuu kyllä siitä, kun meidän huonouniset muksut eivät nuku heräämättä edelleenkään. Pisuhätä ja närästys herättää vielä siihen päälle. No eipä tarvi uudelleen sopeutua yöheräilyyn :) .

matza Ihania juhlia ja Onnea :flower:

hyväsetti Jaksuja kotimatkaan! En osaa edes kuvitella millaista on noin voimakas raskauspahoinvointi.

JM Voi mikä aamuvirkku siellä masussa on. Toivottavasti tuo ei jatku syntymän jälkeen.

Meillä oli tallilla kauden ekat kilpailut. Oli mukava katsella oppilaiden suorituksia. Kyllä olisi ollut tavattoman kiva olla mukana kisaamassa. Onneksi kokeneimmat tytöt kisasivat minun nuorella hepalla niin hän sai myös kokemusta.

Olo on kuin ei olisi raskaanakaan. Liitoskivut ovat olleet tänään poissa. Masu vaan pullistuu :)
-Poni 13+4

heippa.

Jaksuja alkuraskauden pahoinvointiin :hug:

Täällä vaivaa liitoskivut ja kankea olotila,maha tuntuu olevan tiellä :/
Neuvolassa kävin torstaina ja kaikki ok,mitä nyt painoa oli tullut turhan paljon :whistle:
Mulla on kauhee makean himo,täytys koettaa olla syömättä niin paljon suklaata :ashamed:

Täällä myös aamuvirkku masuasukki :D Iltaisin käy myös kova möyrintä :heart:

Rapu ja masuasukki 28+4 :heart:

unikeiju ja sisu tuli vaan poksumaan 13+0 :heart:

Tiistaina olis neuvola pääsee ainakin kuuntelemaan sisun sydänääniä :heart:
Olen ihan älyttömän väsynyt toivotaan että helpottais pian niin sais tehtyäkin jotain muutakin kun makailtua...

Nyt reilu viikko jo vuodotta =)

hyväsetti jaksamisia kotimatkaan ...

marza kivoja pippaloita =)

unikeiju+sisu 13+0

Rapu Häiritseekö sua jo kaverin möyrintä kesken unien? Itse tuossa just mietin, että nyt varmaan saa heittää hyvätit seuraavaks pariks vuotta taas hyvin nukutuille öille :whistle:

Allkuraskauden väsymys helppas täällä joskus viikon 15-17 paikkeilla. Kunnes alkoi uudestaan :D

Jesta kuinka helpolla miehet pääseekään :LOL:

JM&P 27+2

Hih, käytiin naapurikaupungissa ostoksilla. Löysin alerekistä 50 cm pöksyjä vaaviliinille. Tästä se alkaa näköjään vaikkei sukupuoli ole selvillä :) . Itseäni ilahdutin myös mammapaidalla...ja hampurilaisilla, limsalla, raskalakaisilla ja karkilla :)
-Poni 13+4

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Rapu Häiritseekö sua jo kaverin möyrintä kesken unien? Itse tuossa just mietin, että nyt varmaan saa heittää hyvätit seuraavaks pariks vuotta taas hyvin nukutuille öille :whistle:
JM&P 27+2
Kyllä mua ainakin aamuyöllä,kun pahin väsymys on jo nukuttu,niin häiritsee möyrintä ja tän kaverin potkuissa ja liikkeissä on jo kivasti voimaa,tekee välillä kipeää ja ei löydy hyvää asentoa nukkua ;)

Juu, se päivä oli tosiaan 19.9. eikä 19.6. Tolla mennään ainakin toukokuuhun, jolloin se rakenneultra olis sitten. Meillä on myös osteltu mammavaatteita netistä ynnä kaupasta niin, että hirvittää. Toisaalta sitä jotenkin haluaa olla nätisti pukeutunut raskaanakin ja oikeastaan mulla jo työ edellyttää sitä, että näytän vähintään ihmiseltä. Ei voi raahautua verkkareissa ympäriinsä, vaikka haluiskin.
Hyväsetti, ota kiintopiste kaukaa ja yrität olla vaan rauhassa hosumatta penkillä ja ne magneetit käsiin, jos vaan on. Tuo on kyllä varmaan tosi rankkaa, itsellä välillä tietyt ruoat vähän öllöttää, mutta olen pistänyt sen mielihalujen piikkiin, ei enää oksetuksesta jälkeäkään.
Nyt ne alkaa, nimittäin ihanat ulkoilukelit, ainakin täällä Lapissa. Ihana lähtee nuotiolle istuksimaan ja paistelemaan makkaraa. Koiratkin tykkää. :D

Hei, miten muuten muilla tässä alussa painonnousu, kuinka paljon on noussut? Mulla omasta mielestäni aika vähän, vain kaksi kiloa näihin viikkoihin. Tuntuu, etten ole ehtinyt syömään niin paljon, kuin voisin... :D Itse en yritä yhtään hillitä painonnousua, kun tiedän, kuinka tehokkaasti imetys vie kaiken ylimääräisen. Vuoden imetyksen jälkeen olen molemmista ollut reilusti alemmassa painossa kuin raskauden alussa, lähes rankakunnossa...

Painonnoususta Mullakaan ei noussut paino kamalasti alussa, mutta ei se kaikilla alussa nousekaan niin. Nyt on tullut senkin edestä, mutta mies vaan kuulemma tykkää kun olin liian laiha ennen raskautta kuulemma :D Imetys tosiaan vie hyvin ylimääräset synnytyksen jälkeen enkä minäkään aksa painosta stressata. Neuvolatäti tekee sen mun puolesta :D :D

JM+P 27+3

Joni Makkuusäkki: eikös sulla oo ennestään kaksi poikaa? Tiedätkö tän vauvan sukupuolen?Meillä kaksi tyttöä ja tästä kolmannesta ei olla kysytty kumpi on,saa olla yllätys loppuun asti ;)

Tuosta painosta,niin mulla ei oo missään odotuksessa tullut aluksi juurikaan painoa,mutta tässä loppuvaiheessa on aina tullut senkin edestä :/

Jaahas, sehän taitaakin olla meidän pinon toinen vauva saapunut maailmaan, kun ei ole ompuksesta mitään kuulunut. Eikös uhanneet torstaina käynnistellä. Sieltä iloisia uutisia siis pian odotellaan! :heart:

Painonnoususta, en ole uskaltanut käydä vaa´alla. Ensimmäisessä neuvolassa (rv9) paino oli jo valmiiksi niin tähtitieteellisissä lukemissa, että ei kyllä tarttis grammaakaan nousta. |O Mutta eihän sitä voi tällä mähjäämisellä estääkään. :headwall:
Mutta tota imetyksen vaikutusta odotan, kaksosten imetyshän ei onnistunut, kun olivat sen verran pieniä. Mä en herunut pumpulle, joten maidontulo tyrehtyi ennenkuin pienet saatiin rinnalle. Tai siis toivon, että maidon vähyys johtuisi vaan tuosta lypsämisestä ja tämän kolmosen kanssa pääsisin täysimetykselle.

Sukupuolista, jos joku on kolmosen veikatun/tiedetyn sukupuolen kertonut, olen koittanut muistaa lisäillä noita värillisiä sydämiä tietojen perään etusivulle.
Meillä on alusta asti ollut vahva tyttötunne, ihan niinkuin kaksosistakin oltiin varmoja, että molemmat on poikia. Toisaalta mies on sitä mieltä, ettei hän osaa tyttöjä tehdä. Tavallaan kovasti toivoisin sitä punaista sydäntä meidänkin rivin perään, mutta toisaalta kolmas poika tuohon veljessarjaan olisi ihan yhtä hieno lisä. Olisipa sitten syytä joskus ylipuhua mies siihen neloseenkin pienen prinsessan toivossa. :D

Epeti 12+6

Rapu Tyttö ja poika löytyy. Alusta asti ollut poikaolo ja oli hauska saada rakenneultrassa omalle olotilalle vahvistus että poika olis tulossa. Vaikka ei se tietysti kiveen hakattu ole tai ei sillä merkitystäkään ole. *ai minäkö utelias* :whistle:
Onko sulla tyttöoloa tai arvausta kumpi ois tulossa?

Koko päivän taas supistanut eikä ole juurikaan sohvalta liikkeelle päässyt. Jotenkin toivoo vain että loppuodotus menisi ekstranopeaa ja pääsisi nopeasti jo viimesille viikoille. :attn:

Meidän perhe kasvoi viime sunnuntaina 7.3 klo 22.00 3615g ja 50cm pitkällä pojunpullerolla :heart: synnytys meni hyvin ja nopeasti ja kotiuduttiin jo tiistaina =)

ihanaa ja aurinkoista kevättä teille kaikille masunkasvattelijoille :flower:

seurastanne kiittää ilo ja poju 1vko :heart:

Onnea Ilolle ja perhelle poikavauvasta :heart:

Joni Makkuusäkki: mä ymmärsin tuo kohdallasi olevan sinisen sydämen väärin,sori ;)
Tää raskaus on samanlainen,kuin edelliset siinä mielessä,että on makean himoa ja alussa kuvotti,joten vahva tyttö olo mulla on ;)

Kaupassa käyty ja lapset viety hoitoon,ostin uusimman vauva lehden ja sitä tuossa oon lueskellut =)

Rapu ja masuasukki 28+6 :heart:

Moi!

Bileet juhlittu ja kaikki meni loistavasti. =)

Ilolle oikein mahtavat ja aurinkoiset onnittelut pienestä pojusta!

Painonnoususta; ekassa raskaudessa mulla tuli painoa yhteensä 17 kiloa, ja ne sitten jämähtivät vyötärölle. :kieh: :eek: Imetys ei onnistunut kun maitoa ei tullut pisaraakaan, joten silläkään en kiloja saanut karistettua. Tokassa raskaudessa painoa tuli 6 kiloa ja ne jäi kaikki sairaalaan. Mutta nyt siis edelleen on tuo lähes 20 kiloa enemmän kun mitä ennen ekaa raskautta. :| Loppusyksystä ehdin jo aloittaa kunnon laihdutuksen kakkosen imetyksen jälkeen ja sainkin 7 kiloa putoamaan, mutta sitten tulin raskaaksi, joten siihen jäi se laihdutuskuuri. Nyt painoa ei ole tullut vielä yhtään ja mä yritän ettei kauheesti tuliskaan. Tokassa raskaudessa itseasiassa laihduin noin puoleen väliin raskautta ja sitten vasta alkoi tulla painoa joita siis yhteensä tuli vain 6 kiloa. Jopas tuli sepostus, mutta nuo kilot kiusaa mua aika lailla. :(

Sukupuolesta, me ei olla kysytty koskaan vauvan sukupuolta ultrassa eikä kysytä nytkään. Vauvan sukupuoli saa säilyä yllätyksenä loppuun asti. =)

marza ja kolmonen rv 11+3

Tänään kävin ultrassa,viimesten menkkojen mukaan ois pitäny olla rv 12... Mutta kuten jo itse aattelinkin niin ollaan menossa noin rv 7. LA on joskus Marraskuussa...Varmenee sit uudestaan toisessa np-ultrassa viimeistään,voi olla et lääkäri haluaa viel ultrata uudestaan ennen np-ultraa.
Pieni köllötteli ja sydämen syke löytyi.

m a r z a Kiloista murehtii jossain määrin varmaan jokainen... meidän neuvolassa yksi täti on ainakin mestari syyllistämään. Joillekin painoa vaan kertyy enemmän kuin toisille vaikka kuinka oppikirjan mukaan söis ja liikkuisi. Pääasia, että mahassa on kaikki hyvin :) Mulle on tullut aika hyvn kanssa kiloja vaikken kummemmin syönytkään "huonosti" ja näillä mennään. :)

Tämä tyttö on nyt määrätty vuodelepoon. Taas vaihteeksi. Voi kääk. :attn:

JM+Pumba 27+4

Kuulumisia ultrasta: yksi elävä sikiö oikeassa paikassa, joka vastaa viikkoja 6+5, ovistestin mukaan 6+6 ja menkoista 7+3. Gyne laskisi ovistestin mukaan ja ilmeisesti mulla näytti plussaa 2 vrk ennen ovista. Itse olin laskenut olevani 7+0 tänään jos ovis ois ollut seuraavana päivänä plussasta. Marraskuulle laskettu aika tulee menemään. Oisko se nyt sitten 2.11. jos tänään olisi 6+6.

Ilo Onnea pikku prinssistä :flower: :heart:

Onnea Ella ja JanJade hyvistä ultrakuulumisista :heart:

JM Todella paljon jaksuja lepäilyyn :hug:

Painosta Mulla sitä kertyy. Nyt tullut jo 5 kg. Aiemmisakin tullut 20 kg ja samalle näyttää nytkin. Syön kyllä kuin hevonen, mutta yleensä ei kilot näin kerry. No imetys on aikaisemminkin hoitanut kaikki ja vähän enemmänkin pois, joten en ole huolissani. Toki koitan ihan vauvan takia makeita välttää, mutta aina ei onnistu. :ashamed:

Täällä yh-viikkoa taas eletään. Tytöt on niin villejä ja myös molemmat uhmisksia, että pitkää pinnaa tarvitaan. Huomaan vaan surukseni, että raskauden aikana se on normaalia lyhyempi taas. Kunnon yöuni kyllä auttaa asiaan, joten kömmin sänkyyn nyt.
-Poni 13+6

JanJade ja Ella, onnittelut pienistä sydämen sykkeistä! :heart: :heart:
Päivitin Ella sulle ton 2.11. LA:ksi, muutellaan sitten tarvittaessa. :)

JM:lle rauhallista mieltä taas lepäilyyn. :hug: Onko tapahtunut muutosta vaiko ihan suppareiden takia määräyksen sait?

Ponille pitkää pinnaa yh-viikkoon. :hug:

Tuleepa multa monisanaista kommenttia. :ashamed: Mulle ei tunnu riittävän mitkään yöunet, nytkin vetelin melkein kymmenen tuntia ja silti olen ihan nuutunut.

Pikkuhiljaa ollaan alettu kertomaan ihmisille tästä raskaudesta. Tänään olisi vuorossa appiukko ja mun sisar. Helpottaa mun oloa, ettei tarvii enää piilotella/hävetä tätä kessiä. Siis kohtu on selkeesti jotenkin pullahtanut enemmän esiin ja nostaa samalla tota ylimääräistä tavaraa ylöspäin, joten näytän ihan VALTAVALTA! Sitä keskiraskauden hehkeyttä siis kaikinpuolin odotellessa...
:LOL:

Epeti 13+1

Yhteistyössä