Pelko raskauspahoivoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko muilla ollut lamauttavaa pelkoa raskauden aikaisesta pahoinvoinnista.
Haluaisin kovasti lasta, mutta minulla on niin paha emetofobia, etten tiedä kykenenkö olemaan raskaana.
Asia tuntuu todella pahalta.

Ymmärrän hyvin. Emetofobia johtuu usein traumasta, olisiko sinun hyvä jutella asiasta asiantuntijan/terapeutin kanssa sillä olisi sääli unohtaa lapsihaaveet tuon takia?
Itse kärsin myös oksennuskammosta mutta olen selvinnyt, raskausaikana ei läheskään kaikille tule pahoinvointia, ja jos tulisi se voi olla vain vellovaa, etovaa oloa ilman tarvetta oksentaa. Minulla oli näin molemmissa raskauksissa, etenkin alkuraskaudessa. Jälkimmäisessä käytin Sea-band-rannekkeita ensimmäiset kuukaudet ja ne auttoivat todella hyvin!
Kaikkea hyvää sinulle toivotan ❤️

Ymmärrän hyvin. Emetofobia johtuu usein traumasta, olisiko sinun hyvä jutella asiasta asiantuntijan/terapeutin kanssa sillä olisi sääli unohtaa lapsihaaveet tuon takia?
Itse kärsin myös oksennuskammosta mutta olen selvinnyt, raskausaikana ei läheskään kaikille tule pahoinvointia, ja jos tulisi se voi olla vain vellovaa, etovaa oloa ilman tarvetta oksentaa. Minulla oli näin molemmissa raskauksissa, etenkin alkuraskaudessa. Jälkimmäisessä käytin Sea-band-rannekkeita ensimmäiset kuukaudet ja ne auttoivat todella hyvin!
Kaikkea hyvää sinulle toivotan ❤️
Olen käynytkin terapiassa aiemmin, mutta silti tuo pelko on vain läsnä.
Kiitos sinulle ihanista ja kannustavista sanoista❤️

Yhteistyössä