pelko kehityshäiriöiden aiheuttamisesta sikiölle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäliini

Vieras
Minulla on ihana terve tyttö ja nyt odotan toista lasta. Mulla on kauhea pelko siitä, että jos lapsi ei olekaan terve ja nyt vielä sairasteluista ja lääkkeiden syönnistä johtuvaa pelkoa, että aiheutan itse kehityshäiriöitä. Siis en olisi nukkunut varmaan yhtään yötä seitsemään kuukauteen jos en olisi hoitanut kihomatoja pois lääkärin mukaan turvallisella lääkkeellä, ja nyt flunssan aikana olen juonut panadol hottia päänkivun vuoksi.Mutta kun tiedän, että alkuraskaus on kehityksen kannalta herkkää aikaa niin minkäs teet. Onko muilla vastaavia pulmia?

Lienee ihan tavallista, että tuommoisia pelkoja tulee. Itselläkin varmasti oli. Muistan, että otin ihan alkuraskaudessa Buranan päänsärkyyn, ja koin siitä ihan kamalia tunnontuskia. Kärsin raskauden aikana kovista ja pitkistä päänsäryistä, joihin söin Panacodia, Panadolia ja Buranaa (joka ON muuten sallittu kolmanteen raskauskolmannekseen saakka). En vaan halunnut kärsiä päänsärystä koko aikaa yhdeksää kuukautta... (Ja meillä on täysin terve tyttö, joka on kehittynyt erinomaisesti.) Kannattaa ottaa nyt ihan rennosti, et sinä tuolla Panadol hotilla ole todellakaan mitään pahaa lapsellesi aiheuttanut! Kärsii se vauva sun mahassa siitäkin, että stressaat noin kovin.

Yhteistyössä