Kesäkuiset 2025 ☀️

Onnittelut plussasta kaikille uusille💕 Meitähän alkaa olla täällä jo paljon! 🙏🏻

Ei oo tullut itse nyt muutamiin päiviin tänne kirjoteltua, koska rehellisesti oon voinut niin huonosti. Oon yrittäjä joten sairasloma ei nyt oo tässä kohtaa mahdollinen. Kaikki voimat mennyt jotenkin töistä selviytymiseen. Sain nyt reseptin siihen uuteen pahoinvointilääkkeeseen.. täytyy toivoa että se auttaisi. On myös tullut nyt muutaman kerran todella runsasta veristä vuotoa… toistaiseksi kaikki vielä hyvin, mutta pelko vahvasti läsnä täälläkin. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja en nyt oikein tiedä mitä olen siitä mieltä. 😅 Jäi vähän hassu fiilis.

Onko kellään kokemusta tosta Xonvea pahoinvointilääkkeestä? Tai onko muita hyväksi todettuja kikkoja?

Mä oksensin toista viikkoa ja olin ihan raatoväsynyt. Nyt muutama päivä pahin oireilu loppui kuin seinään ja sekös nyt taas sitten huolestuttaa ja maalailen piruja seinillä. Nyt 8+2, että eihän näistä tiiä, mutta tämä epätietosuus ja epävarmuus kyllä kalvaa sydänjuuria myöten!

vierailija
Mä oksensin toista viikkoa ja olin ihan raatoväsynyt. Nyt muutama päivä pahin oireilu loppui kuin seinään ja sekös nyt taas sitten huolestuttaa ja maalailen piruja seinillä. Nyt 8+2, että eihän näistä tiiä, mutta tämä epätietosuus ja epävarmuus kyllä kalvaa sydänjuuria myöten!
Oletko miettinyt että kävisit varhaisultrassa? Mulla ekassa raskaudessa loppui oireet noin ja oli kkm. Tosin todennäköisempää on silti että kaikki on ihan hyvin ja oireet vaan alkaa hellittää. Mutta saisit mielenrauhaa.

Oletko miettinyt että kävisit varhaisultrassa? Mulla ekassa raskaudessa loppui oireet noin ja oli kkm. Tosin todennäköisempää on silti että kaikki on ihan hyvin ja oireet vaan alkaa hellittää. Mutta saisit mielenrauhaa.
olen miettiny, mutta me siis jo käytiin 7+0 ja siellä oli kaikki oikein mainiosti! Vastasi päiviä ja syke oli vahva. Joten en tiedä onko järkeä mennä uudelleen, vai odotella ekaa neuvolaa ja toivoa että siellä kuunnellaan.

Mulla ei niinkään oireita ole ollut, ohimeneviä. Viimeisen viikon aikana välillä voinut vähän etoa, mutta sitten mietin että kuvittelenko vain niin kovaa että saan itselleni "etovan olon". 😅
Mulla on ollut pientä tiputtelua parina päivänä/muutamana päivänä, mikä tietysti huolettaa, mutta lukemistani artikkeleista päätellen sitä voi tapahtua vaikka kaikki olisi hyvin. Itse en ole suunnitellut käyväni varhaisultrassa tai missään muussakaan ylimääräisessä, mutta myönnän kyllä että tämä odotus on välillä piinaavaa, etenkin päivinä jolloin esiintyy tuota pientä tiputtelua. Meillä ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei kuunnella tai ultrata mitään, mutta ilmeisesti veri- ja virtsakokeita otetaan, niin pohdin että näkyyköhän niissä, jos kaikki ei olisi arvoiltaan kohdillaan? Vähän yli viikko vielä ensimmäiseen neuvola-aikaan, tänään 7+1.

olen miettiny, mutta me siis jo käytiin 7+0 ja siellä oli kaikki oikein mainiosti! Vastasi päiviä ja syke oli vahva. Joten en tiedä onko järkeä mennä uudelleen, vai odotella ekaa neuvolaa ja toivoa että siellä kuunnellaan.
Meillä myös 7+0 oli ultrassa kaikki hyvin. Silti tuntuu pitkältä ajalta odottaa seuraavaa ultraan, joka on varmaan vasta marraskuun lopulla. Enpä kuitenkaan viitsisi yksityiselle mennä. Eka neuvola on 9+0 niin voisikohan siellä jo kuunnella jotain. 🤔

Meillä myös 7+0 oli ultrassa kaikki hyvin. Silti tuntuu pitkältä ajalta odottaa seuraavaa ultraan, joka on varmaan vasta marraskuun lopulla. Enpä kuitenkaan viitsisi yksityiselle mennä. Eka neuvola on 9+0 niin voisikohan siellä jo kuunnella jotain. 🤔
Joskus 13 vuotta sitten kuunneltiin jo rv10, mutta esim.edellisessä raskaudessa kuunneltiin vasta tyyliin 15 vkolla. Vielä alle tuon viikon on niin pieni että sykettä on hankala löytää joten ei haluta turhaan huolestuttaa jos ei löydykään.. Näin ainakin meidän alueella.

Joskus 13 vuotta sitten kuunneltiin jo rv10, mutta esim.edellisessä raskaudessa kuunneltiin vasta tyyliin 15 vkolla. Vielä alle tuon viikon on niin pieni että sykettä on hankala löytää joten ei haluta turhaan huolestuttaa jos ei löydykään.. Näin ainakin meidän alueella.
Meillä on sama että vasta sit myöhemmillä viikoilla kuunnellaan sydänääniä.

Meillä on kyllä nyt toi ensimmäinen käynti etänä, joku uus säästö varmaankin, niin ei senkään puolesta kuunneltais.

Mut ihmetyttää vaan et aikaa on varattu 1,5h ja siinä pitäis samalla hoitaa vauva kun on joko puhelimitse tai videoyhteyksellä neuvolan kanssa😅 Katsotaan kuinka käy😂😂

Yhteistyössä