Kolmatta odottavat 2010

Kiitos jaksamisista kaikille =)

En minäkään jaksa kaikki juttuja lukea syyskuisten palstalta.. ja siellä tosiaan alkaa porukkaa olla aika lailla..

Voi saispa täältäki thairuokaa, tai edes kiinalaista.. mut ei täältä saa ku pizzaa...
Wandii hyvä idea pistää mies kertomaan :LOL:

Mä en uskalla miehelle kiukutella yhtään, kun se joutuu muutenki täällä nyt tekeen kaiken, ku en tosiaan kykene muuhun ku sohvalla makaamiseen ja välillä jaksaa hetken istua koneella... Toinen sit käy kaupassa, ruokkii lapset, siivoaa keittiön ja siivoaa kaikki :| Sääliks käy, mut täytyy vaan toivoa et tätä ei kestä kauan.. Eilen melkein kaikki tutut täältä arvas kun en päässy yhteen paikkaan niin soiteltiin tänään läpi miehen siskotki.. Kamalasti onnitteluja tuli kaikilta ja kuulemma tätä soittoa oli jo ooteltuki :saint:

Jospa minäkin tulisin joukkoonne. =) Tää kolmas raskaus tuli vaan aika yllätyksenä, enkä ole vielä oikein ehtinyt soputua ajatukseen. Tai yllätyksenä ja yllätyksenä; toiveissa meillä kolmas laspi oli, mutta ei ihan vielä. Eikä mulla ole hajuakaan millä viikoilla olen. Menkat on viimeks ollu marraskuussa, mutta jouluna tein negatiivisen testin, vaikka sen menkkojen puolesta olis pitänyt jo silloin olla plussa. Huomenna piti lähteä juhlimaan ja sen vuoksi päätin eilen tehdä varmuuden vuoksi testin. Ja plussahan siihen tuli. =) Tänään soitin neuvolaan ja terkka laittoi lähetteen ultraan raskauden keston määritystä varten. Itse luulen et oon jollain 7-8 viikolla, mutta neuvolassahan he laskevat viikot menkkojen mukaan, joten sen mukaan olis jo 11+2.
Esikoinen meillä on syntynyt 06/07 ja kakkonen 03/09 eli aika pienet ikäerot tulee.
Mitään raskausoireita mulla ei ole, tosin ei ollut kahdessa ensimmäisessäkään raskaudessa joten en yhtään ihmettele tätä oireettomuutta.

Mäkin kävin tuolla syyskuisissa (oletan että mulla on LA syyskuussa) lukasemassa viimeisimpiä kirjoituksia, mutta kuten kirjoittilettekin, siellä on porukkaa niin paljon että kaikki kirjoitukset hukkuu siihen paljouteen, enkä mäkään jaksa ekaa odottavien hössötystä. :LOL:

marza

Tervetuloa m a r z a lle! :wave: Täällä toinen raskauden yllättämä! Meidän piti aloitella yritystä syksymmällä ja ehdin juuri aloittaa palstalla kuumeilun. Olinkin sitten tietämättäni jo onnellisesti raskaana. :D Ihana yllätys meillekin, mutta vipinää tulee olemaan, koska ikäeroa esikoiskaksosiin tulee alle 1,5 vuotta. :whistle:
Pistän sut tonne listalle mukaan, tulehan kertomaan raskauden keston määrityksen tulokset niin saadaan sut oikealle kohdalle listaa! Mä olin muuten kaksosista raskauden keston määrityksessä, neuvolan mukaan olis ollut jo rv15+, mutta tosiasiassa mentiin vasta kahdeksannella viikolla. Siellähän meille sitten selvisi myös sekin, että tuplaonni oli tulossa. :heart:

Wandii, mä en ole ehtinyt palautua edellisen raskauden jäljiltä vieläkään vanhoihin housuihini. :ashamed: Sen takia löytyy kaapista edelleen äitiyshousuja :ashamed: :ashamed: ja jättikoon farkut... No, eipähän ainakaan ihan heti ala kukaan epäilemään mun raskaana oloa, kun on valmiiksi jo tuollainen etureppu olemassa... :headwall: :/

Ihanaa viikonloppua kaikille! :flower:

Epeti rv 6+4

marza Onnea ja tervetuloa mukaan :)

Olo vain pahenee. En jaksanut aamulla tehdä edes tallia loppuun. Hepat toki ruokein ja tarhasin, mutta karsinan siivoukset sain vain puoli väliin. Pitää iltapäivällä mennä jatkaan. Jotenkin on hurjan heikko olo ja pyörryttää. No eiköhän tämä tästä. Onneksi mulla on tallin teko vain kerran viikossa. Jotenkin tuntuu kamalan pahalta valittaa kurjaa oloa, kun kuitenkin olen niin onnellinen raskaudesta. Mutta eihän se sitä onnea vähennä, vaikka ääneen sanookin olevansa huonossa voinnissa. Kaikesta sitä pitääkin syyllisyyttä tuntea :) .

Nyt taas maate..
-Poni 7+3

No se on Epeti hyvin ymmärrettävää noinkin pian kaksosten jälkeen. Voin vain kuvitella, mitä kaksoset tekee figuurille, kun yksikin kerrallaan saa ihan riittävästi reppua. Mulla on tosin sen verran kauan edellisestä raskaudesta, että vain raskausarvet ja lättärinnat on muistona. Toivon vaan, että vielä nyt kolmenkympin jälkeen sitä jollain tavalla palautuis ihmisen näköiseksi taas, vaikka minä kyllä nautin täysin rinnoin ja vatsoin erityishuomiosta, jota raskausaikana saan. :)

Tervetuloa Marza, meitä syksyllä synnyttäviä on täällä muutenkin useita!

Poni06 Tsemppiä paskahommiin. Kuolisin, jos minun pitäisi alkaa nyt karsinoita putsaamaan. Yök ja huh ja lääh! Väsyttää ajatuskin. Jätä nyt suosiolla toisille jos väsyttää, kyllä ne voimat (ainakin minun muistin mukaan) palaa jossain vaiheessa. Minä odotan innolla saunomista, ns. normaalitilassa en pysty olemaan kauaa saunassa, vaikka rakastan lämpöä, kun alkaa ahdistaa ja pyörryttää. Raskaana ollessa voisin vaikka asua saunassa! Kun verenkiertoon tulee se muutama litra lisää, niin voin nauttia paremmin saunailusta ja muutenkin silloin alkaa jaksamaan paremmin kaikkea. Kyllä se tästä!

Tervetuloa marza :)

On jäänyt minultakin tuo syyskuisten pino hieman vähemmälle sinne kun tuntuu tosiaan tekstiä tulevan minkä kerkee....

Poni06 jaksamisia :hug:

itsellä tänään hieman parempi olo kuin eilen mut silti on kokoajan sellanen ällö olo :x oksulla ei oo viel tarttenu käydä vaikka aamulenkillä olikin jo lähellä.... nälkä nälkä kokoajan nälkä sitten kun menee jääkaapille niin ei tee mitään mieli ällöttää ja silti on nälkä |O

Mielialavaihtelut rantautui tänne tänään on ollu jotenki tosi vaihteleva päivä....

Wandii mulla taas toisinpäin normaalisti istun saunassa vaikka kuinka kauan mut nyt ei pysty... tulee tosi huonoolo jos vähän kauemmin istuu .

Juu, ei se Unikeiju nyt olekaan kivaa, mutta kun verimäärä alkaa lisääntymään (ilmeisesti pikkuhiljaa raskauden edetessä tai jotain) suonissa niin silloin se alkaa olla hauskaa.
Ja mielialanvaihteluista puheenollen, eilen itkeskelin jotain miehen sanomaa tylyä kommenttia kuin paraskin draamaqueen. Eikä ollut mitään erikoista edes. Ihme oloja tosiaan välillä. Nyt on niin reippaana kaupassa kävin hakemassa varastot täyteen kaikkea. Kannoin sitten ne vain neljällä reissulla sisään (kolme säkkiä ruokaa, 15 kg koiranruokaa yms.) naapurit oli tupakalla ja vahtas, kun minä hikosin tavaroitten kanssa. Halutti huutaa: PITÄÄ VÄHÄN VÄLTELLÄ TÄTÄ NOSTAMISTA, KUN OLEN RASKAANAKIN! :LOL:
Mies olis hakenut kamat autosta, jos olisin pyytänyt, mutta en viittiny alkaa ihan avuttomaksi.

Taitaa olla sittenkin tuo kettuuntuneisuus aika yleinen raskausoire :eek: Luulin jossain kohtaa olevani ainoa :D

Nyt kun ollaan reilu puoliväli, maha on tosiaan hyvin esillä. Tänään sitten meidän vapaaviettopaikassa yksi mulle vielä vieras nainen, mutta moikkailututtu, tuli silittelemään mahaa omin nokkinensa. Sanoin sille, että olis ihan fiksua kysyä ennen kuin alaka lääppimään vieraiden ihmisten mahoja :kieh: Annoin myös ymmärtää, että sopii olla viiminen kerta kun näin teki. Hän siihen että "kun sä olet raskaana" ja mulla katkes piuhat :ashamed: Annatin tulla sitten huolella etten ole mitään yleistä omaisuutta mahani kanssa vaikka raskausmaha näkyykin kaikille :kieh: :kieh: :snotty:
Ärsyttää tuommoiset..mutta nyt raskausaikana mulla ei ole enää senkään vertaa hermoja jaksaa ohittaa tuollaiset. Siis vaikka haluaisin, en pysty pitämään suutani kiinni :D

Ens viikolla aattelin mennä ostamaan kantoliinan. Tänään mies kävi ostamassa vauvalle pipon missä lukee "I love my mummy and my mummy loves me" :LOL:

Minä en kans käsitä yhtään tuota lääppimistä.
Itse en voi kuvitella, että koskaan menisin ketään mahasta lääppimään, vaikka olisikin raskaana. Se on varmaan joku primitiivinen reaktio tai jotain... Kerran sattui itsellekin, että mies, jonka vaimo oli myös raskaana, tuli työpaikalla taputtelemaan. Olin niin järkyttynyt, etten pystynyt tekemään mitään. On muutenkin tuo fyysinen reviiri aika tiukka, en yleensä halaile oikeastaan muita kuin oman perheen jäseniä jne. Jotkut on sitten silitelleet silittelijän omaa mahaa kostoksi takaisin. Silloin jotenkin tajuavat, kuinka törkeää se on. Itse ei kyllä varmaan olis pokkaa, mutta olisi hyvä opetus. :LOL:

Wandii otinkin esille sen, että en minäkään taputtele vieraiden ihmisten mahoja kun tapaan. Mutta raskauduttaan nainen taitaa muuttua paikalliseksi lyhtypylvääksi; sitä saa tulla kaiken maailman ihmiset, koirat ja muut otukset koskettelemaan jos niin haluaa :LOL: :kieh:

Täällä on aika paljon syyskuussa poksuvia. Huomasin justiin... Mun kaksi lasta on syntyneet loppuvuodesta(syyskuussa ja joulukuussa) ja nyt sitten tuleekin varhaiskesän lapsi. Kerrankin pääsee nauttimaan odotuksesta ilman helteitä, tosin nyt huomasin uuden ongelman vuodenajassa: mulla ei ole sitten yhtään sopivaa takkia enää. Loppuis nämä pakkaset äkkiä :attn: :whistle:

Ootteko muut käyneet saunassa normaalisti? Tuli tässä mieleen,kun minen voi käydä enää ollenkaan. Supistuksia tulee todella kivuliaina ja oma pumppukin alkaa hötistelemään ulos. Mä kun niin haluisin saunoa :attn:

Tuo mahan koskettelu ja katselu on kyllä melkoisen rasittavaa. Esikoiselta sen varsinkin huomasin, kun ihmiset vastaan tulleessaan katsoivat vain mahaa, eikä kasvoja. Kakkoselta en tähän varmaan enää kiinnittänyt huomiota.

Mulle raskausaikana sauna on aina rentoutumisen paikka. Vaikka supparit ovat aina kiusanneet, mutta saunassa ei. Jännä juttu, että toisille sauna tekee hyvää ja toiset ei voi saunoa ollenkaan.

Mulla myös mielialat vippaa välillä pahemman kerran. Mies saan mut ärsyyntymään ihan totaalisesti pienistäkin jutuista. Toisaalta olen myös tavattoman onnellinen. Itken myös ihan tyhjästä.

Wandii Mun pitäisi vielä jonkin aikaa koittaa noita lauantaipäivän tallihommia tehdä. Mulla on tallissa kunnallinen lomittaja. Hän tekee nyt sellaista alle 3-vuotiaan lapsen hoitoon tarkoitettua lomitusta. Maanataina alkaa vuosiloma 26 pv. Sitten pätkä maksullista lomitusta. Sen jälkeen "toivon" saavani sairasloman, jotta lomitus jatkuu taas parisen vuotta eteenpäin. Kamalan laskelmoivalta kuulostaa, mutta olen tosi iloinen jos saan tuo suht edullisen työtekijän tallissa pitää. Haluaisin myös sairaslomalle ennen kuin tilanne on sama kuin edellisissä, ettei sitten saa enää mitään tehdä kuin istua ja maata. No kävellä pystyin sellaista mummovautia.
-Poni 7+4

Yrittäjille kaikki on vähän hankalampaa, sairastuminen, lasten teko jne. Sisko ollut yrittäjä, ja teki päälle lapsen, niin oli se melkoista souvia. Mutta toivottavasti työntekijän saat pidettyä. Raskaudeltaan talliputsaus on kuitenkin sitä luokkaa, että huh. Itse olen ollut töissä tallilla, mutta pari viimeistä oli pihattoja, joissa työt on vähän erilaisia.
Notta lyötte vaan tallinoveen pressun, karsinat lakoon ja kerrotte hevosille, että me ajateltiin siirtyä nyt emännän raskauden vuoksi pihattosysteemiin, alkakaas kasvattaa kunnollista talvikarvaa. Sitten jännitetään tuleeko tallin katto vastaan ennen synnytystä. :D

Moi!

Kiitoksia terevtulotoivotuksista. =)

Mäkään en voi sietää tuota mahan silittelyä. :kieh: En tajua mikä saa tuntemattoman ihmisen tekemään niin.

Epeti, voit päivittää ekalle sivulle mun iän, 29. Tosin täytän parin viikon päästä 30 ja kolmenkympinkriisiä alkaa pukkaamaan. :LOL: Synnytyssairaala on TAYS. La:n kerron sit kunhan pääsen siitä itsekin selvyyteen. :D Niin ja siellä mun nikissä oli T liikaa. :D

Olin eilen kaverin 3-kymppisillä ja kyllä oli kauhean työn takana salata raskaus kavereilta. Mä en ole ikinä ollut mikään kuppiin sylkijä, joten kyllä olisivat arvanneet jos en olis juonut mitään. Nyt sit otin mukaan viinipullon, ja kävin aina vessakäynnillä tyhjentämässä lasin lavuaariin. :D Teki kyllä pahaa heittää hyvää viiniä viemäristä alas. :LOL: :D Mutta en todellakaan halua vielä kertoa tästä raskaudesta kenellekään, kun ei itsekään tiedetä millä viikoilla mennään. Ja mua kyllä jo vähän kauhistuttaa ja pelottaa et mitä ihmiset sanoo, kun meille tulee taas vauva. Toisaalta se ei kuulu kenellekään, mutta osaan jo arvat ne kommetit mitä kuulen...

Sauna on mullekin rentotumispaikka ja olen molemmissa raskauksissa ihan viimeseen asti saunonut. Eikä ole yhtään tullut supistuksia aikasemmissa raskauksissa vaikka koviakin löylyjä on heitelty.

marza

marza, tiedot lisätty/korjattu! Hups! :)
:attn: Olkee tarkkoina, mitä höpöti-Epeti listalle lisäilee. Oon poikien syntymän jälkeen ollut ihan höppänä, teen ja puhun ihan mitä sattuu. Ruokakauppaan mua on turha päästää ilman lappua, koska en muista ostaa mitään järkevää... :snotty:

Wandii, pojat syntyi sen verran ajoissa, että olin kooltani viimeisillään olevan yksöisodottajan luokkaa. Silti toi etureppu on jäänyt. Tai siis mahduin kyllä jo yksiin housuihini, mutta tossa joulun tienoilla se reppu revähti jostain syystä uudestaan... :whistle:

Lisäksi musta tuntuu, että lantio on leventynyt. Tai ainakin osa housuista kinnaa lantiosta. Voiko näin käydä, vaikkei alakautta synnyttäisikään? Vaan voihan sitä laardia varmaan lantion seutuunkin kertyä, notta mitä sitä ihmettelemään...
Vähän kyllä kauhistuttaa, mitä tälle figuurille käy, kun massu joutuu venymään toiseen kertaan näin pienen ajan sisään.

Olen kanssanne ihan samaa mieltä tosta mahan koskettelusta. En voi ymmärtää. Itse en ole edes läheisten ystävien raskausvatsoja mennyt hivelemään, saatika sitten ventovieraiden. :eek:

Epeti rv 6+5

Jes, tänään ollut parempi vointi. Syön kyllä kuin hevonen, joten se aiheuttaa hieman epämukavaa oloa. Joten raskauskilojen hankinta taitaa olla hyvässä vauhdissa :) . Mulla on kilot lähteneet aina hyvin pois imetyksen avustuksella. Ennen esikoisen syntymää olin kokoa 34-36 ja raskauksien jälkeen kokoa 32. Mua on raskaudet kutistaneet :) .

Alan aina innoissani kirjoittamaan kaikkea ja kommentoimaankin, mutta sitten en muista yhtään mitään alkaessani kirjoittaa. Taitaa olla tätä raskausdementiaa jo :)

Raskausdementiasta sen verran, että mieskin totesi mulle yksi päivä, että pitäähän ne tutkimustulokset paikkaansa siinä, että raskaus vie naiselta aivosoluja :whistle: Nii mäkin sua kulta :D

Mä löysin maailman ihanimmat vaunut! Nyt vaan pitää hioa pikkasen saksan kieltä, kun on päässyt unohtumaan. Eilen pyörin netissä ja vahingossa bongasin maailman ihanimmat :D Kuopuksesta kun ei ole jäljellä enää mitään vauvatavaraa. Muuten olaan kyllä kaikki jo saatukin (kierrätys lähipiirissä kunniaan), tänän kantoliina joko kaupasta tai kangaskaupasta ja ne vaunut. Onhan tässä toukokuulle vielä aikaa, mutta pakko vähän mietiskellä etukäteen.

Neuvolassa käyty ja pissa kahdella sokeriplussalla. Taas näin. Eipä tuolle osata mitään tehdä kun munuaiset falskaa tuota sokrua läpi.

Maha tuntuu jotenkin valahtaneen, ainakin on helpompi hengittää ja maha tuntuu pienemmältä :/ Enpä osaa sanoa varmaksi kuitenkaan.

Maantantaita!

Mä olen kuullut semmoisen sanonnan että raskauden aikana naisen aivot tippuu mahaan ja siksi maha paisuu. :LOL:

Mä jännitän täällä sitä ultraa. Soittivat tänään ja sain ajan klo 13.30. :p Äsken tehtiin miehen kanssa sotasuunnitelma, mitä sanotaan mummulle syyksi että saadaan lapset sinne hoitoon. Mies haluaa ehdottomasti tulla mukaan, joten isommat lapset pitää viedä anopille, kun ei niitä mukaankaan voi ottaa. Onneksi anoppi ei ole kovin uteliasta tyyppiä, eikä multa ainakaan ala kauheesti kyseleen et mihkäs sitä ollaan keskellä päivää menossa. Mutta tuun illemmalla sit kertoon miten ultrassa meni.

marza

m a r z a Onnea ultraan vaikka se tais olla jo :whistle: :flower:

Omaa napaa sen verta, että tämä mamma joutui sitten taas sairaslomalle supistusten vuoksi. Katsellaan nyt pari viikkoa ja sitten taas mietitään jatkoa. :/ Neuvolassa ovat kuulemma tosi huolissaan, kun mun supistukset on ennenaikasta syntymää ennakoivia.. Kun kaveri pysyisi sisällä edes huhtikuun loppuun asti, niin hyvä on. :attn:

JM+ Pumba 21+4

Heips!

Tulin heti päivitteleen kuulumisia kun kotiuduin ja koneen avasin. Mulla ei ole elämää... :LOL:

Ultarassa siis käyty ja ei näkynyt muuta kun ruskuaispussi. :| :eek: Raskaus oli viikolla 4+ jotain, mutta mulla on kovasti semmoinen tunne että se on mennyt jo kesken. :( Kolmen viikon päästä meen uudestaan ja silloin katsotaan löytyykö sykettä. En usko, et on mahdollista että raskaus olisi alkanut vasta pari viikkoa sitten, sillä se tarkottaisi sitä että mun kierto olis jotain 60 päivää. Voiko semmosella kierrolla edes tulla raskaaksi? :LOL: Ja kun viime viikolla tein testin, viikkoja olis ollut kasassa vain 3+, eikä mulla kahdessa aikasemmassakaan raskaudessa testit ole vielä silloin näyttäneet plussaa, ei edes viikolla 4+4. Ja viime viikon plussa oli selvä plussa, ei mikään haamu. Ärsyttää nyt tämä odottelu, mutta eipä sille mitään voi. Toivon vaan että jos raskaus on jo kesken mennyt, tulis se pian itsellään ulos, ettei tarvis mitään kaavintoja tai lääkkellisiä tyhjennyksiä. :|

marza

Ou nou m a r z a, tsemppiä sulle, :hug: ehkäpä se sikiö sieltä löytyy kuitenkin. Älä nyt luovuta, ainakaan ennenkuin alkaa vuotamaan. Hyvin voi raskaustesti näyttää jo noilla viikoilla plussaa, varsinkin herkkä testi ja hyvin voi tuommoisesta kierrosta naksahtaa. Mutta se voi tosiaan olla vaan niin aikaisessa vaiheessa, ettei näy.
Kaverille ilmoitettiin viikolla kahdeksan tai seitsemän, että tuulimuna, eikä sykettä näy. Viikon päästä olikin sikiö ja nyt jo pian menee päiväkotiin mokomakin tuulimuna. Kohtu oli semmoisessa asennossa, ettei sykettä vaan pystynyt niillä ultrilla näkemään...

Mutta kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että raskaus on niin alussa, ettei siksi näy. Kyllä kai sen kohta pitäis ruveta kipuilemaan, jos ulos on tulossa?

omanapa: Jomottaa mahaa, selkää, viiltelee, huono olo joka asennossa, ahdistaa, kuvottaa. Eilen illalla tuli jo melkein semmoinen undo-olo sängyssä, kun en löytänyt hyvää asentoa ja yökötti vaan. Huh, toivottavasti kohta helppaa.
Minun lemppariterkkari oli alkanu osa-aikaeläkkeelle enkä saanut vielä neuvola-aikaa. Toiselle en halunnut aikaa, kun meni ekan raskauden kanssa sukset vähän ristiin tämän toisen tätin kanssa. Hänellä oli tiedoissa aukkoja ja yritti kaupitella vanhentuneita käsityksiä, minä esikoisen kanssa tietty luin kaiken, minkä sain ja myös aika paljon tiesin. Lisäksi on jotenkin häneltä empatia hukassa. Enkä ole ainut, joka ei tästä tädistä oikein tykkää.
Toivottavasti pääsen kuitenkin jo tämän viikon lopussa jo ultraankin. :)

m a r z a, älä luovuta! :hug: Mä plussasin viime raskaudessa kp80+ (rv3+), rv5+0 ei näkynyt muuta kuin sikiöpussi ja kaksi viikkoa myöhemmin kaksi pikkuista sykkivien sydämiensä kanssa. :heart: Eli kyllä kaikki on vielä mahdollista ja sitähän me toivotaan! :flower:

Joni Makkuusäkille paljon tsemppiä lepoiluun. Toivottavasti supparit hellittää ja siellä pikkuinen viihtyy vielä piiitkään. b :) d Onko sulla jo kurkittu kohdunkaulan pituutta, onko supparit tehneet tuhojaan?

Täällä olis torstaina ultra-aika ja pojat menee mummille hoitoon, kun meidän täytyy käydä "asioilla". Täytyiskin ehkä kehittää joku tarkempi tarina niille "asioille", etten mene ihan puihin jos äiti kysyy... :whistle: Perjantaina on sopivasti poikien neuvola, joten voin tarvittaessa kertoa samalla terveydenhoitajalle. Se saa niin slaagin... :D

Mä en jotenkaan osaa edes jännittää tota ultraa tai yleensäkään koko raskautta, sen olemassa oloa tai jatkuvuutta. Viime yönä näin unta, että sain keskenmenon ja totesin siinä vaan tyynen rauhallisesti miehelle, että nyt se vuotaa ulos. Mies ihan yhtä tyynesti totesi, että "Jaa." ja jatkettiin molemmat puuhiamme. B) No, ehkä en tosielämässä osaisi ottaa asiaa yhtä coolisti, mutta en ehkä tippuisi niin korkealta, kun en ole antanut itselleni vielä lupaa ihan täysin uskoa koko raskautta...

Epeti rv 6+6

marza Elä heitä vielä kirvestä kaivoon. Lääkäri sanoi mulle, että alkion ultraus ennen vkoa 8 ei ole kovin luotettava. Siellä saattaa näkyä tai ei näkyä ja kumpikaan ei tarkoita mitään :) Kasiviikon jälkeen näkee varmemmin kokonaiskivan,joten tilanne voikin muuttua! :)

Kohdunsuu katsottiin viimeksi joulukuussa saman syyn vuoksi. Mulla on tullut kipeitä suppareita siis jo vkolta 10 asti ja olin pari kk pois töistäkin niiden takia. Nyt alkaa taas sama ralli. Tässä on taustalla useampi perättäinen km, varmaan sen vuoksi kroppa nyt kovilla tässä raskaudessa. En edes uskaltanut iloita koko raskaudesta ennen vkoa 14 kun potkut alkoi tuntumaan :ashamed: Nytkin mietin koko ajan, että kun saavutetaan se ja se vko, on vauvalla mahdollisuus selvitä jos syntyy. :|
2 aiempaa raskautta meni hyvin, keikuin urheiluharrastuksissa viimeisille viikoille asti ja nyt on ehdottomasti kielletty kaikki paitsi kävely rauhallisesti. :/

Marza :hug: Noilla viikoilla ei kyllä mitään muuta näykään ultrassa kuin ruskuaispussi. Joten vielä on todellakin toivoa. Kamalaa vain tuo odotusaika, 3 viikkoa! Voimia!

Vauvan liikkeet on muuttuneet. Mönkii ihan alhaalla, ei tunnu kivalta ollenkaan. Kääntää kylkeä ja tuntuu muljahtelulta. Luin jostain juuri että näillä viikoilla vauva on enimmäkseen unten mailla :/ Jaa, mitenkäs tuo menee yhteen sen kanssa että liikelaskentaa pitäisi tehdä. Jos vauva nimittäin on liikkeetön suurimman osan aikaa. No, kyllähän se liikkuu ihan kiitettävästi mutta tosiaan on pidempiä aikoja liikkumatta.

Kävin toisessa paastoverensokerin mittauksessa aamulla. Eipä tässä muuta kuin :wave:

marza :hug: , varmasti kaikki on hyvin. On varmasti kamala ootella uutta utraa noin pitkään. Jaksuja paljon!

Joni Makuusäkki Voimia hiippailuun. Itse olen ollut molemmista puolivälistä liikunarajoitteisella saikulla ennenaikaisten supparien vuoksi. Viimeksi ne alkoi rv 13. Koko odotuksen laskin viikkoja ja mietin miten vauva voisi selvitä, jos nyt syntyisi. Viikota 28 aloin olla jo hieman rauhallisemmin mielin. Kakkonen syntyi onneksi vasta rv 38+3, vaikka kypsyminen alkoi rv 22. Muista vaan muuttaa koko elämänrytmi verkkaiseksi. Siihen oppii pikku hiljaa. Eri asia on sitten mitä lapsilta pystyy.

Täällä yön ja aamun pahoinvointi taltutettu siedettävälle tasolle. Taidetaan lähteä muksujen kanssa lumeen peuhaamaan.
-Poni 7+5

Yhteistyössä