Kolmatta odottavat 2010

Tervetuloa uusille :flower:

Sain sitten tänään varattua sen ultran ja se olis 3.2 :heart: tuli jotenkin helpottunut olo... nyt on kyllä ihan erilaiset tuntemukset kun mitä noissa keskenmenneissä on ollut ...et fiilikset on ihan hyvät silti on pieni pelko kokoajan mut reilu viikko niin asiat selkiintyy =)

Synnytyksistä alateitse molemmat tulleet ekasta jäi hyvät fiilikset ja sanoin jo heti siinä synnytyksen jälkeen että tuun kyllä uudestaankin ... kätilö toivotteli tervetulleeksi vuodenkuluttua uudelleen ja niinpä löysinkin itseni 11kk:n kuluttua samasta paikasta ....toinenkin synnytys meni ihan ok, mitä nyt lapsi meinas tulla sairaalan vessaan , synnytyksen jälkeen hoitohenkilökunnan käytös oli todella töykeää ja tuntui että etsivät lapsesta kokoajan jotain vikaa.... siitä tuli sellainen pieni epävarmuus koko touhuun ja niinpä tämän kolmannen yrittäminen siirtyi siirtymistään, vasta vuosi sitten tunsin olevani valmis ....

poni06 jokos oot huristellut uudella autolla =)
 
Juu uusi auto on ihana :) . Me ostettin se sellaisesta liikkeestä, joka toi auton kotiin ja vei vanhan vaihdossa. Oli puhe, että he tulevat joskus iltapäivällä. No ne tulivatkin aamulla klo 8! Olin tyttöjen kanssa vielä sängyssä. Nopeesti ylös ja soittaa mummu vahtiin tyttöjä, jotta pääsin auton tarkastamaan ja koeajamaan.

Täällä on ollut mukava oirepäivä. Kaupassakin tuli sellainen kuvotus, että salmiakilla piti oloa parantaa. Masu on myös niin pullea. Illalla kävin ratsuttamassa pari kopottia niin mun napakat rats.housut tuntuivat jo epämietylläville :eek: .

Voisi yrittää jo nukkumaan. Unettomuus edelleen riesana niin väsy painaa.
-Poni 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:
Täällä on ollut mukava oirepäivä. Kaupassakin tuli sellainen kuvotus, että salmiakilla piti oloa parantaa. Masu on myös niin pullea. Illalla kävin ratsuttamassa pari kopottia niin mun napakat rats.housut tuntuivat jo epämietylläville :eek: .

Voisi yrittää jo nukkumaan. Unettomuus edelleen riesana niin väsy painaa.
-Poni 6+5
Onnea uudelle autolle :D !

Tiedätkö, munkin ratsastushousut jäi pieneksi, tai siis vetskari ei enää mennyt kiinni joulun jälkeen. Mutta olen nyt ratsastanut sitten vetskari auki pitkän takin kanssa :D. Minultakin löytyy siis kaksi hevosen puolikasta, ovat siis molemmat yhteisomistuksessa hyvän ystäväni kanssa. Toinen heposista on ollut meillä jo 12 vuotta :heart: . Saa nähdä kuin pitkään pystyn normaalisti ratsasteleen, nyt viikkoja on kuitenkin jo 32+3 ja ihan laukkapätkiäkin posotellaan. Edellisissä raskauksissakin olen kyllä ratsastanut pitkään, mutta en kyllä loppuaikoina enää tällaisia vauhteja. Mutta olotilan mukaan.

Vähän rupeaa jo pelottamaan, äitiyslomaan enää 2,5 viikkoa!!! Olotila on koko raskauden ajan ollut aivan loistava, mitä nyt oikea jalka puutuu ja selkä on aina aamulla krampissa. Maha on aika kompaktin kokoinen, sf-mitta onkin kaikista ollut tosi pieni (nyt näillä viikoilla 25 cm). Ultran mukaan vauva on kuitenkin ihan normikokoinen, oletettu syntymäpaino täysillä viikoilla n. 3 kg. Eli samaa kaliiperia kuin edellisetkin :heart: .

Tsemppiä kaikille aamuyökötyksestä kärsiville, itse en niistä ole koskaan kärsinyt, vaan pikemminkin oksennellut iltaisin, mikä tietysti on varsin kätevää töissäkäyvälle. Aamulla on aina täydessä tikissä ja illat menee vessassa :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Huomenna rakenneultra. Toivotaan vain pitkän yrityksen ja menetysten jälkeen tervettä lasta, mutta kyllä mä vähän meinaan kuikuilla kumpi vois olla tulossa :D En kumminkaan kysele mitään, kun ukko ei halua tietää :whistle:
Tsemppiä matkaan!

Sukupuolesta oli juttua - meille tulee siis kolmas tyttö. Rakenneultrassa kätilö sanoi melko varmaksi sukupuolen ja menimme sitten siihen perinteiseen 4D-ultraan vielä Femedaan jossa Bruno laukoi että tyttö tämä on. Ihanaa :heart:

Äippälomaan on 3 viikkoa!


 
Tervetuloa Suvi-84

Viime yönä oksensin ensimmäisen kerran.. Pojista en muistaakseni koskaan oksentanu yöllä.. Että joko tää on vatsatautia tai nyt se sitten alko, kauan odotettu (ei kauheesti kaivattu) oksetuspahaolo.. Mutta hyvä niin.. On luottavaisempi mieli että kaikki on hyvin, kun oksentaa..
Viikkoja ois 5+6
 
Jaksamista aamupahoinvoinnista kärsiville!

Mun oma olo siitä, että poika tulee pitää paikkansa. Vehkeet näkyi selkeesti ja ukkokin kuulemma meinaa sen autoradankin nyt ostaa :D Sanoin sille, että ostaa sitten ennen vauvan syntymää, että mulla on tekemistä kesälomalla ennen ä-loman alkua :whistle:

Olin kamalan huolissani vauvan sydämestä; meidän molempien suvussa on sydänongelmia ja mutkin nyt kuulemma saatetaan ottaa loppuraskaudeksi tehotarkkailuun(mitä lie onkaan) kun rytmihäiriöitä alkanut tulemaan liian kanssa. Vauvan sydän on puhdas ja oikein hyvä. Hyvä niin :heart:
 
Ja PONI06 sinä olet varmaan kuitenkin aika timmissä kunnossa kun ratsastelet. Itsellä lihakset roikkuu vaan päällä, vaikka kohtuuhoikka olenkin. Maha siis on jo nyt ihan kiitettävästi esillä, oikeen lörähtänyt jo vanhasta muistista. Ei mene enää kuin yhdet normihousut jalkaan, enkä ole vielä työnantajalle sanonut. Ensi viikon alussa on kyllä pakko...

Mutta ihan kivakin, että alkaa kumpu näkymään pian. Olen työssäni niin paljon ihmisten kanssa tekemisisssä, että jos on raskaana, niin ihan hyvä olla sitten kunnolla. Inhoan sitä epämääräistä tilaa, kun ihmiset miettii, että onko tuo lihonut vai paksuna taas... ;)

Itse en ole enää pystynyt ratsastamaan sen jälkeen kun näkyvä kumpu on ilmaantunut. Vaikka ratsastaja olen minäkin. Jokin henkinen este, harvoinhan sieltä nyt alas kuitenkin tullaan, jos ei nyt estevalmennukseen kuitenkaan osallistu. Voi kyllä johtua ihan hevosestakin, mikä oli käytössä edellisen raskauden alkaessa. Maneesin seinille joka rasahduksesta kiipeilevä puoliverinen... :LOL:

Ou nou, sukupuoliuutisia. Onnea tytöstä ja pojasta! Haluaa tietää kanssa tai ei, tai joo, tai...
 
sapfo Enpä huomannut aiemmin.. onnea tytöstä! :heart:

Onko muilla muuten nimiä ajatuksissa mitä mahdollisesti voisi ajatella syntyvälle lapselle? Me keskusteltiin asia jo aika aikasin.. molemmat on samoilla linjoilla mitkä nimet tulee tytölle/pojalle. Turhan helppoa. :eek: B)
 
Nyt tökkii aamupala. Kahvista luovuin eilen. Tee onneksi maistuu. Väsymys on todella voimakasta, mutta onneksi unettomuus on vähentynyt. Öiset vessakäynnin ovat myös alkaneet. Tässä on vaan pieni ongelma, kun nukun tyttöjen keskellä niin veskiin päästy en vaan aina onnistu. Pikkuinen on niin herkkäuninen, että jos hän herää en voi vessaan mennä tai otettava hänet mukaan. Sama oli kuin kakkosta odotin :) .

wandii Täytyy myöntää, että kyllähän nuo lihakset ovat ihan hyvässä kunnossa. Tässä on vaan se huono puoli, että mahan kasvaessa kohtu on myös erittäin supistusherkkä. Neuvolatätikin aina ihmettelee masuni piukkuutta. Saas nähä kuinka käy kolmannen venytyksen jälkeen palautuuko vielä :)

Onnea kaikkille joille oli vauvan sukupuoli selvinnyt. Voi kun tietäisi jo. Mun tekee mieli niin ostella pikku vaatetta. Anoppikin jo kyseli minkä väristä lankaa hän ostaa. Hän on kutonut ihanat neulepuvut tytöille töppösineen, lapasineen ja lakkeineen.

Nyt pitää lähteä pikkuisen 1½ v neovolaan.
-Poni 7+0
 
lolu ja suvi-84, tervetuloa mukaan! :wave:

Sapfolle ja Jonille onnitteluja sukupuolivahvistuksista! :heart: :heart:

Poni, meillä pojat syntyi yli 2 kuukautta etuajassa ja sairaala-aikakin oli sen mukainen... :/ Sen takia odotankin niin kovasti loppuraskautta ja toivoisin sitä ns. normaalisynnytystä. Mulla kun ei ole hajuakaan mitä on saada olla vastasyntyneen kanssa muuten kuin keskoskaapin pleksi välissä... Mutta se siitä keskosvoivottelusta, toivotaan, että tää raskaus jatkuis sinne 40+ viikoille. :D

Nimi meillä on valmiina tytölle, täydellinen sellainen sisaruskatraan jatkoksi. Tykätyt poikien nimet on meillä vissiin käytetty jo loppuun. Mies kylläkin eilen totesi, ettei hän taida osata tyttöjä tehdä... :whistle:


Epeti rv6+1
 
voimia ja halit :hug: pahoinvoinnista kärsiville :heart: mulla on ollu joka raskaudessa kovaa kuvotusta mutta tytöstä oli eniten, se hyvä puoli siinä oli että paino ei päässyt alkuraskaudessa heti pomppaamaan, kun mulla on ollu joka raskudessa taipumus kerryttää noita kiloja aina loppuraskaudessa, nytkin ihan hirvitti käydä neuvolan vaaálla vkoja nyt 32+6 ja paino noussu reilu 800g per vko, viime neuvolasta :ashamed: pitäis kyllä ryhdistäytyä ja kattoo tarkemmin mitä syö, mut minkäs näille mieli teoille mahtaa :LOL:

Ratsastuksesta: voi että kun on tehny mieli taas hevosen selkään en omista omaa mutta olen kokoikäni ollut hevoshullu ja pikkulikkana asuin talleilla, sit kun poika syntyi kävin vielä silloin tällöin ratsastelemassa kavereiden hevosilla ja sit ennen tytönsyntymää tunneilla mut nyt en sit täs välis ole ehtiny enkä ole tän mahan kanssa uskaltautunut, mut haaveissa sit joskus oma polle vois sit tota tyttöä viedä talleille kun vähän kasvaa, ois aivan ihana kun olis sit yhteinenharrastus hevosten parissa
=) mut vielä joutuu ootteleen sitä aikaa, ajattelin että kesällä kyllä täytyy päästä hevosenselkään, se on niin rentouttavaa kun saa unohtaa kaiken muun ja keskittyä vaan hevoseen ja ihanaan vauhdinhurmaan =)

huomenna äit.polille ihana kun pääsee samalla kurkkaan masuasukkia, mulla on lääkäri aika synnytyksen kivunlievitysasioissa kun sain allergisen reaktion edellisessä synnytyksessä spinaalista, yleensä ne siellä ultraa niin saa sit samalla vähän vaavin kokoarvioo, itseä vähän jännittää että taitaa olla tulossa isovauva, mulla molemmat lapset olleet pikkasen alta 4kg syntyessään niin tää sit varmaan ylittää sen 4kg :p mut huomenna viisaampana, hope so :)

mukavaa loppuvkoa kaikille ja jaksamisia :heart:

terkuin ilo ja poju 32+6
 
Ilo Meillä varmaan kanssa tämä kaveri menee yli 4kg:n :p Sillä mietinkin nyt sektiota. Kuopus oli 4100g ja en usko tämän jäävän kovin kauas veljestään.
Ja sitä paitsi, jos on nälkä, on syötävä
:saint:

Maha-asukki sai sisaruksiltaan hyvän vastaanoton eilen. Esikko sanoi, että kun heillä on sen verta iso ikäero, niin voi hän kyllä silti sen kanssa leikkiä vaikka vauva olisikin poika :D Neiti kun ilmoitti, että toivoo tyttöä, kun pojat on maanvaivoja :whistle: Tuleva isoveli taas sanoi velilupauskesta "Nooo.. ihan ookoo. Ois se siskokin ollu ihan kiva. Mut mä oon kumminkin isoveli ja mua on sit uskottava jos mä jotain sanon!!" :saint: :saint:
 
Tervetuloa uusille!
Eilen käytiin alkuraskauden ultrassa, yksi sykkivä sydän löytyi :heart: Ja siellä oli missä kuuluikin olla. Taaksepäin kallistunut kohtu, aiemmissa raskauksissa siitä ei ole mainittu mitään.
Koko vastasi viikkoja, eli 8+0
Laskettu aika pysyi 9.9.2010
Sukupuolen haluaisin kysyä sitten kun sen saa selville, ekasta ei kysytty, tokasta halusin, mies ei ois halunnu mut kuuli sen väkisin ultraajalta.
Kahden tytön jälkeen poika olis ihana mut tietty olis se kiva jos olis tyttötrio :)

Nyt töiden pariin!!
 
Ilmoittelin pomolle, onnitteli ja ihan coolisti otti. Suree kuitenkin ehkä vähän minun töistä lähtemistä. Firman ylin johto saa kuulla sitten vasta ultran jälkeen, en viitti nyt alkaa pakkaa sekoittamaan.
En ole vielä neuvolaan edes soittanut, kun on noita viikkoja niin vähän, että ei siellä mitään vielä näy, ehkä viikon päästä soitan niin saan ajan seuraavalle viikolle ja kun viikkoja on sitten jo 7+ niin pitäis näkyä jo sykekin.

Tänä aamuna taas meni pitkään istuskellessa ja nieleskellessä, kun kuvotus nosti päätään. Jotenkin ei viitsi edes lapsia herättää, kun haluaa vain jotenkin voittaa ensin sen huonon olon. Lapsille ei ole tulokkaasta vielä kerrottu, enkä kerrokkaan ennekuin ultrataan. Omat lörpöt muksuni tuntien kertomisen jälkeen asian tietää koko kylä, joten ei ihan vielä... Saa nähdä mitä ne sanovat.

Mulla ei tuota paino-ongelmaa ole (siis vauvalle, itselle kyllä painoa kertyy liikaakin). Eka oli 3,5kg toinen jo vähän vajaa 3kg. Tämä siksi, että pakkaavat syntymään ennen laskettua aikaa, niin ei ehdi tuota painokaan kertyä. Mutta saa nähdä miten nyt käy. Onneksi pääsen kesälomalta suoraan äippälomalle, niin ei tarvi olla kuin vähän päälle 30+ töissä. Mulle tuntuu tuo loppuaika olevan aina niin perhanan raskasta...
 
Mä kiitän kyllä onneani et oon työttömänä... En millään pystyis oleen töissä tän pahan olon kans.. Vaikka nyt on vasta kolmas päivä kun oksennan niin voimat on ihan loppu :'(
Mitään ei saata syödä ja koko ajan on hirvee olo...
En pystyny hierojallekaan menee.. illalla itkin miehelle etten halua sinne mennä oksentaan.. Tänä aamuna itkin, kun katoin kaverin maalaamia tauluja mistä yks oli omistettu mun heinäkuussa kuolleen appiukon muistolle...

Meiän lapset on painanu 2900g ja 3400 g, ettei kauheen isoja... eikä mullakaan oo tullu ku se 10 kiloa painoa... Nyt on melkein 3 kiloa tippunu paino...

Tää oli taas tämmönen valivaliviesti, mut vaikee muuta kirjottaa ku olo on mitä on :ashamed:

Onnea niille jotka pienen jo ultrassa nähny.. =)
 
Tässä meiän poikien hetki sitten käymä keskustelu:
8v: sie äiti tartutat meihin vielä tuon vatsataudin
mie: ei tää oo vatsatautia, ei se tartu teihin
5,5 v: niin ku se on äitien tauti
8v: tai sitten sie oot raskaana, synnytäks sie?
mie: No en ainakaan synnytä..
8v: Mutta voit kuitenki olla raskaana
5,5v: se on kyllä totta

että nyt meiän lapsetki sitten tietää... :D
 
moikka:)

sain eilen lähetteen puuduteaine allergiatesteihin, sitä odotellessa. ja juu mulla vauvan koko epäilyt sai eilen vahvistuksen kun ä-polilla ultrattiin; mötkö painaa nyt jo 2400g vkoja 33 tasan oli eilen ja lääkäri totes et kasvaa keskikäyränyläpuolella, mulla esikko painoi 3860g syntyi 13 pv yli lasketun ja neiti painoi 3840g ja syntyi päivän yli lasketun et olis varmaan sit ylittäny 4kg rajan jos olis menny kans reilusti yli lasketun, mut tämä kolmas sit toden näkösesti on yli 4kg jos ei aikaisemmin maailmaan halua tulla, itseä vähän kauhistuttaa tuleva synnytys mut lääkäri ei ollu vauvan koosta moksiskaan, niillä kun on tuolla tayssissa asenne; että synnytetäänhän täällä 6kilosiakin:) tosi lohduttavaa :headwall:
mut kaippa se sieltä sit ulos tulee tavalla tai toisella :LOL:
JM:kiva et löytyy kohtalotovereita, toivotaan kumminkin molemmille parasta. et synnytykset sujuis hyvin eikä tulis pahempia repeämiä, kyllähän ne sanoo et alatie synnytyksestä toipuis repeämistä huolimatta paremmin tai ainakin nopeammin kuin sektiosta.

hyväsetii: voimia :heart: ja ihania noi sun lapsukaisten kommentit =) meillä poika totes kun kuuli vauvasta että :se on sit poika, hän ei toista siskoa tarvi! onneks toive toteutu vaikkakin luulen että olis se siskoonkin tyytynyt =) ja tuo neiti on vielä itsekin niin pieni ettei ihan vielä ymmärrä vauva uutisesta mitään, voi olla mustasukkasuutta ilmassa sit keväällä kun tuo neiti on niin äidin perään :) ;)
 
Ei täällä paljon muut kirjottele ku minä :LOL:

Soitin neuvolaan ku niin heikko olo eikä mikään pysy sisällä. niin maanantaina pääsen jos neuvolaan vaikka viikkoja sillon vasta 6+5 , katotaan suola-arvoja ja hemoglobiinia ym.. Ja sanoi et jos viikonlopun aikana olo huononee niin päivystykseen ja tippaan..
 
Hyväsetti, mä käyn ainakin lukemassa sun juttuja. :wave: Oon nyt vaan ollut kovin laiskalla päällä itse kirjoittelemaan. :snotty: Ollut kaikenlaista tohinaa kaksosten kanssa ja multa on kaikki oireet kadonneet tyystin. Eilen oli kyllä tosi koviakin menkkamaisia kipuja ja housuun lirahteli jotain, oli ihan pakko käydä vessassa kurkkimassa pöksyyn, mutta valkkaria se vaan oli. :) Kaksosista hävisi muistaakseni oireet ihan samanlailla aika pian ja loppuodotus olikin varsin mukavaa. Nyt oon vähän skeptinen, että kasvaako siellä kukaan, joten odottelen ensi viikon ultraa.

Miehen kanssa eilen saunan lauteilla taas oikein hätkähdettiin muistamaan, että ainiin mehän ollaan raskaana. :eek: :D Ei sitä täällä härdellissä aina edes muista ja mun kohdallani se on ainakin positiivista. Menee aikakin ihan hurjaa vauhtia, kun kaksosten odotuksessa se mateli koko raskauden ajan. Joka päivä mietin, että mikäs viikko ja päivä se nyt olikaan. Nyt täytyy käydä aina kalenterista laskemassa, että kuinkas pitkällä tässä jo mennään.

Hyväsetti, hirmuisesti jaksamista pahoinvoinnin kanssa!Ja jos tulee oikein heikko olo, niin sinne tiputukseen vaan, ettet kuivu ihan kasaan. :hug: :hug:

Tuolla syyskuun pinossakin olen mukana, mutta siellä en paljon jaksa kirjoitella. Olen joihinkin asioihin kommentoinut, jos joku on jotain kysynyt, mutta sinne taitaa kirjoitukset hukkua. Ihmiset kyselee samoja asioita moneen kertaan ja jankkaa samoja asioita viesti tolkulla. :p Jaa, täytyykin korjata: En olekaan ihan oireeton, yksi tunnistettavimmista oireista on tämä ihan ihme asioista v*ttuuntuminen. |O :LOL:


Epeti rv 6+3
 
Hyväsetti jaksuja paljon. Ihania tosiaa lastesi kommentit :)

Me ei olla esikoiselle kerrottu, koska hän varmasti kertoisi asian ihan kaikille tutuille ja tuntemattomille :) . Pikkuinen ei vielä asiaa ymmärrä.
Pahoinvoiti on nyt koko ajan päällä. Syömisellä saa pahimman olon siirettyä hetkeksi. Mulla ei ollut tytöistä yhtään mitään pahaa oloa, mutta nyt näin. Kävin tänään kampaajalla ja juuri värjättyn tukan haju ei oloa paranna.
Jospa oikasisi hetkeksi sohvalle, kun pikkuinen nukkuu ja esikoinen uittaa leluja kodinhoidohuoneessa
-Poni 7+2
 
Hyväsetti voi ei tuota sun oloas.... toivottavasti helpottaisi pian ! Jaksamisia :hug:

Täällä alkoi aamu huonovointisuudella olo on ollut koko päivän aika kaamee... jäin jopa töistä pois ja hyvä niin en olisi nimittäin selvinnyt siellä .... tästäkö tämä alkaa |O

Toppahousut kiristää ei kiva kun on noin kovia pakkasia .... onneksi muutamat farkut ja colleget menee vielä :D

Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Sama vika kun Epetillä, vituttaa! :LOL:
Ja siksi just minulla myös ärsyttää lukea tuota syyskuun palstaa, kun siinä on niin paljon ihmisiä ja siinä ei oikein ehdi enää reagoida mihinkään. Luonnollisesti ekaa tekevät on eniten äänessä, heillehän kaikki on uutta ja vauvan odotus on vähän lähtökohtaisestikin erilaista. Ja sitten on myös tietyntyyppistä vuodatusta, jota en vaan jaksa lukea nyt ollenkaan...
Miehen ei kestä myöskään mistään nyt sanoa, niin palaa hihat heti. Murrr! :kieh:

Mullakin tänään heikko olo ja kuvotus jälleen, mutta ei tosiaankaan tuota luokkaa, kun sulla Hyväsetti. Koita kestää ja sinne tk:hon sitten, jos heikkenee edelleen.
Itsellä kävi päivällä niin, että kun olin työreissulla, söin thaisafkaa (kaikki, jotka on syöny, tietää myös, että "mietokin" thairuoka on melko tulista) Hyvää oli ja avot, huono olo ja kuvotus oli kuin poispyyhkäisty! Aion kyllä ehdottomasti kokeilla tätä jatkossakin, jos/kun kuvotus taas iskee voisiko tulisella ruoalla karkottaa huonon olon, vai hellittikö se vain sattumalta samaan aikaan...

Mulla menee tasan kahdet housut: yhdet farkut ja toppahousut. Kiva...

Muoks. Se on tosiaan hyväsetti aika jännä, miten lapset "tietää" vaikka ei ole kerrottu. Meillä nyt ei ole mitenkään piiloteltu asiaa, joten voi olla, että pikkukorvat on olleet paikalla ja tietävät enemmän kuin luulenkaan, mutta toistaiseksi asiasta ei ole virinnyt keskustelua.
Odotan varsinkin sitä Mistä vauvat tulevat -keskustelua. Meillä on onneksi mummolassa kirja Pete, Pii ja Pikkuinen, joka kertoo vauvan tekemisestä (kyllä, myös SIITÄ) synnyttämisestä ja sen vauvan hoitamisesta. Sarjakuvakirja, itse olen sitä pienenä lukenut. Ehkäpä istutan perheen miehet sohvalle, heitän niille opuksen ja painun koirien kanssa lenkille. Isi saa selittää, samaa lajia kun ovat... :LOL: :heart:
 

Yhteistyössä