Minä ainakin käytän ihan rehellisesti vain voita ja kuohukermaa
Margariinin sisältö on aika arveluttavaa... Nehän on aikamoisia lisäainepommeja. Tietty joku järki pitää rasvamäärissä olla, mutta oikeasti niitä tulee syötyä vähemmän, kun vieressä ei ole hiilareita. Kuka esim. vetää pelkkää jauhelihapihviä monta kerrallaan? Jos taas puhutaan hampurilaisista, niin niitä taitaa upota helposti enemmän, kun on se hötöleipä mukana....
Siinä oikeastaan on suurin juju karppauksessa, että perinteiset roskaruoat jää kokonaan pois - hampurilaiset, pizzat, ranskalaiset, leivonnaiset, keksit, karkit, sipsit, limut, mehut jne. jne.
Itse koitan katsoa, että vähintään puolet on kasviksia ja loput saavat sitten olla karppausherkkuja =) Esim. se mainitsemani lassaka maistuu ihan älyttömän hyvälle ja rasvaiselle vaikkei siinä nyt niin kauheasti kermaa ole, vaan suurin osa on kasviksia ja lihaa.
Mitä tiukemmin pysyy karppauksessa ja mitä vähemmän sortuu hiilareihin, sitä nopeammin paino tippuu. Nyt olen löysäillyt ja siksi paino tippuu hitaaseen tahtiin. Kokeilin vuosia sitten myös painonvartijoita ja kun en sillä enää saanut painoa alas (oli koko ajan huono, pyörryttävä olo ja nälkä), siirryin karppaukseen. Olo parani, ei ollut enää nälkä ja kilot tippuivat taas helposti.
Miksi mymosa sanoit, että punainen liha pitäisi jättää pois? Ei se käsittääkseni kuulu karppaukseen.