**** KOLMATTA kaipaavien HUHTIKUU ****

Maijamehi: :hug:

Raparperitaivas: Hienosti olet pudottanut painoa! Ja kiva, että täällä on muitakin "lyhykäisiä". Itse oon 150 cm :xmas:
Minkä ikäinen sulla olikaan nuorin?

ON: Menkat ei ole vieläkään alkaneet, mutta odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä oon 158cm ja painoa on paljon.. Tosin jos ikinä pääsisin vaikka 75kg niin olisin tosi tyytyväinen ja luulen ettei sen enempää tartteis laihtuakaan, eihän musta ole sen jälkeen mitään jäljellä.

Mielummin siis tuojotan peiliin kuin vaakaan, kun aletaan olla ylipainon puolelta pois.
 
mymosa
Tuuska, eli ilmoitat tuonne vain paljon haluat pudottaa ja sitten joka maanantai on punnitus ja ne päivittäjä sitten merkkaa tuonne. Täällä tosiaan saa vinkkejä ym, itse ainakin olen saanut kovasti tsemppiä tilanteeseen ja on päässyt märehtimään jos joku asiassa tökkii.

Mäkin olen huono liikkuja ja varsinkin yksin. Nyt olen innostunut zumbasta ja uimisesta, vaikka yksin käynkin. Mahtavintahan ois jos täältä joku lähellä asuva kaveri olisi ja voisi vaikka yhdessä käydä, mutta ei oo ja aika moni haluaa pysyä anonyymina.
 
Moikka pitkästä aikaa. Ette varmaan enää muista mua.. Jäin listalta taka-alalle pari kuukautta sitte,mutta käyn silti joka päivä lukemas teidän juttuja ja peukuttamas kaikille onnea yrityksiin.
Nyt aattelin tulla kertoilemaan että meillä ois nyt todelliset piina-ajat menos. Itseasias mun ois pitäny jo kovaa kyytiä testailla ,mutta en oo päässy hakemaan testiä. Menkat ois pitäny alkaa viime viikonloppuna. Oireet on täysin erilaiset mitä tähän asti kaikissa muissa kierroissa 1,2 vuoden ajalta.
Yleensä mulla oviksen jälkeen tissit tuloo tosi kipeiks,mutta ei paisu. Valkkaria tulee tosi paljon menkkoihin asti ja lämpö pysyy tos 36.6 astees,kunnes täti saapuu.
Noh,nyt heti oviksen jälkeen alko verinen tuhruvuoto,joka kesti vajaan viikon. Samoihin aikoihin kärsin järettömistä "viiltosäryistä". Töis meni väliin jalat alta,ku säikähin niin,niitä "sukkapuikko tökkimisiä" ja munis viiltoja. Sit alko yllättävä kuivakausi (mitä mulla ei todellakaan ole koskaan) se on kestäny nyt toista viikkoa. Seksiä ei todellakaan ole ollut enää. Lämpö pysyy edelleen 37 astees!! Ja tissit, ne on ku appelsiinit! Jopa mies on ruvennu niistä huomauttelemaan. Noh,painokin on noussut nyt melkein 3 kiloa paris päiväs.
Nyt jos koskaan ollaan kumpiki sitä mieltä,että VIHDOIN ois tärpänny. Kumpa vaan pääsisin testiä hakemaan....
 
m0308: Ei me sua unohdeta!!! =) Ihania uutisia! Kivaa, kun tulit kertomaan teidän kuulumisia =) Olen miettinyt monesti, että mitähän teille kuuluu. Nyt vain testiä kehiin! Toivon tosi kovasti teille sitä plussaa VIHDOIN! b=)d

Maijamehi: :hug:
 
m0308 Tosi mukava kuulla sinusta! :hug: Toivotaan todella sitä plussaa!!!:)

Painonpudotushaasteesta innostuvat tervetuloa mukaan! Laitan tietoja kunhan vaan ilmottelette niitä (ja vahvistettuna ja punaisella mielellään, niin eivät pääse vilahtamaan minulta ohi). :) Minua on ainakin motivoinut kummasti tämä joka maanantain punnitus. Vaikkakin viime viikkoina paino on junnannut samassa pisteessä. Mutta ei varmasti olisi ollut tällaista motivaatiota ilman porukkaa.
 
Äidin onni ilmoittaudun mukaan painonpudotushaasteeseen tavoitteena alkuun pudottaa -5kg Ja katsoo sitten miten se lähtee edistymään :) mutta otetaan vinkkejä mielellään vastaan onnistumisista, ruokavaliosta, liikuntamuodoista ja mikä sai teidät aina joka päivä lähtemään liikkumaan vaikka ei innostanut? Itse en halua mihinkään pussikuurille, vaan ihan ajattelin syömistä vähentää ja liikkumista lisätä, katsoo mihin suuntaan alkaa paino heilahtaa..

Käynkö siis maanantaina eka kerran puntarilla ja ilmoitan onko tullut lisäystä vai vähennystä?=)
 
Heippa töiden lomasta pikaisesti!

Tuuska tervetuloa juttelemaan ja painoa pudottamaan! Mä ainakin karppaan eli olen jättänyt hiilihydraatit minimiin. Sokeri, leipä, peruna, pasta ja riisi pois ruokavaliosta. Muuten saa syödä melekinpä kaikkea ja nälkä ei ole ollut. Eli mistään pussikuurista ei ole todellakaan kyse vaan vedän pekonia ja lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia ihan mielin määrin. Toimii!!! Ainakin mulla. -6,4 kg takana :) Itse painoin 74kg ja nyt siis tuon reilu 67kg. Ja vielä haluaisin kesäksi hiukan laihtua. Ja tällä dieetillä se menee vähän niin kuin huomaamatta.

Mulla mielialat hiukan vaihtelee. Välillä on täysin sitä mieltä että on tärpännyt, mutta eilen taas tuli sellainen pms-kiukku, että oksat pois. No, lauantaina testaan jos on aihetta. Ei oikein ehdi aiemmin, kun on töitä ja lapset pitää aamulla saada hoitoon ajoissa. Ei ehdi aamusella pissimään purkkiin :)
 
Oon koittanu tuota karppausta jonkun verran tutkia, mutta mulle ei vaan mee jakeluun mitä saa syyä ja miten se voi toimia.. onko työlästä laittaa lapsille ruoka ja sit vielä itselle.. onko siitä jotain hyvää sivustoa mistä löytyy hyvin tietoa?
 
Karppailusta olen muuten lukenut monesta lähteestä, että se saattaa auttaa raskautumisessa.

Minäkin karppailen =) Olen saanut sillä ennenkin tosi pitkään pysyviä tuloksia aikaan, mutta nyt vain repsahti ja koitan päästä taas takaisin aiempiin mittoihin. Ei ole siis tosiaan kysymys mistään pikadietistä vaan näin voi jatkaa pysyvästi.

Olen poiminut ruokaohjeita mm. tuolta: karppaus.info
Oma perhekin tykkää monista noista tosi paljon. Mm. lassaka on ihan kuin tavallista lasagnea, mutta pasta on korvattu munakoisolla. On muuten tosi hyvää. Slurps :p

Periaate on helppoa: viljat (leivät, pullat, pastat, hampurilaiset, pizzat jne.), peruna, riisi, karkit ym. hiilarit pois. Voit syödä täysin vapaasti kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, munia, rasvaa, pähkinöitä ja maitotuotteita (ei sokeroituja) niin paljon kuin haluat. Ei siis mitään light tai kevyttuotteita vaan sitä rasvaisinta laatua kaikesta.

Vatsa täyttyy tässä helposti pitkäksi aikaa eli jopa unohtaa välillä syödä mitä mulle ei käy ihan helposti muulla ruokavaliolla... Saa siis ihan luvan kanssa tehdä kermaisia ja voissa paistettuja juttuja. Eihän niitä nyt kukaan ihan tolkuttomasti syö ilman niitä hiilareita...

Aamupalaksi tai iltapalaksi syön usein esim.
- pekonia ja kananmunia
- turkkilaista jugurttia ja pähkinöitä
- juustoleipäsiä (Juustoleip)

Pääruokia mm:
- lassaka (Lassaka :: karppaus.info :: reseptit)
- salaatti, jonne heitän joukkoon mitä kaapista löytyy eli kasvisten lisäksi vaikka kanaa, tonnikalaa , fetajuustoa, raejuustoa tms.
- kanan rintafilee ja salaattia
- jauhelihapihvi ja salaattia (Tosi hyv)
- broilergratiini (Broilerigratiini :: karppaus.info :: reseptit)

Heittäkääs muutkin karppaajat teidän lempireseptejä =) Voisi taas kokeilla jotain uutta, kun on jämähtänyt tiettyihin suosikkeihin.
 
m0308: Peukkuja =)

ON: Ihmettely jatkuu. Tein taas testin tänään ja negaa näytti edelleen joten raskaana en sitten kyllä ole, mutta menkkoja ei kuulu edelleenkään :confused:
Kuukautiskipuja, voimakkaitakin on ajoittain ja tissit edelleen kipeät. Eikäs noiden teroluttejen jälkeen pitäisi kuukautise alkaa säännöllisesti? Mulla ainakin ennen alkanut. Viime kierrossa taisi alkaa 3. pvä viimeisen pillerin jälkeen. Nyt menossa jo kuudes päivä. Nyt sitten vaan odotellaan...
Ja vaikka takana on nyt jo kolme negaa testiä ja koitan pitää mielen realistisena niin silti mieleen pukkaa kokoajan vauvan punaisia unelmia vauvelista :headwall:
 
Sunflower11
Bassets: Onko sulla tietoa oviksesta? :) Jos kuitenkin olisit raskaana.

Täällä oksettaa.. hyi.. Metu maistuu liian suolaselle, samoin pekoni ja eilinen ruoka. Juurikaan en suolaa lisää (no metuun tai peksuun en yhtään :D).
Nyt on kyl jotain vialla kun pekonikaan ei maistu.. (OIRE?? :LOL:)
 

Yhteistyössä