Karppailusta olen muuten lukenut monesta lähteestä, että se saattaa auttaa raskautumisessa.
Minäkin karppailen =) Olen saanut sillä ennenkin tosi pitkään pysyviä tuloksia aikaan, mutta nyt vain repsahti ja koitan päästä taas takaisin aiempiin mittoihin. Ei ole siis tosiaan kysymys mistään pikadietistä vaan näin voi jatkaa pysyvästi.
Olen poiminut ruokaohjeita mm. tuolta:
karppaus.info
Oma perhekin tykkää monista noista tosi paljon. Mm. lassaka on ihan kuin tavallista lasagnea, mutta pasta on korvattu munakoisolla. On muuten tosi hyvää. Slurps
Periaate on helppoa: viljat (leivät, pullat, pastat, hampurilaiset, pizzat jne.), peruna, riisi, karkit ym. hiilarit pois. Voit syödä täysin vapaasti kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, munia, rasvaa, pähkinöitä ja maitotuotteita (ei sokeroituja) niin paljon kuin haluat. Ei siis mitään light tai kevyttuotteita vaan sitä rasvaisinta laatua kaikesta.
Vatsa täyttyy tässä helposti pitkäksi aikaa eli jopa unohtaa välillä syödä mitä mulle ei käy ihan helposti muulla ruokavaliolla... Saa siis ihan luvan kanssa tehdä kermaisia ja voissa paistettuja juttuja. Eihän niitä nyt kukaan ihan tolkuttomasti syö ilman niitä hiilareita...
Aamupalaksi tai iltapalaksi syön usein esim.
- pekonia ja kananmunia
- turkkilaista jugurttia ja pähkinöitä
- juustoleipäsiä (
Juustoleip)
Pääruokia mm:
- lassaka (
Lassaka :: karppaus.info :: reseptit)
- salaatti, jonne heitän joukkoon mitä kaapista löytyy eli kasvisten lisäksi vaikka kanaa, tonnikalaa , fetajuustoa, raejuustoa tms.
- kanan rintafilee ja salaattia
- jauhelihapihvi ja salaattia (
Tosi hyv)
- broilergratiini (
Broilerigratiini :: karppaus.info :: reseptit)
Heittäkääs muutkin karppaajat teidän lempireseptejä =) Voisi taas kokeilla jotain uutta, kun on jämähtänyt tiettyihin suosikkeihin.