**** KOLMATTA kaipaavien TOUKOKUU ****

Morjenttes!

Mut vois lisätä listoille :)
Tarkoitus oli aloittaa kolmosen yritys vasta syksymmällä,mutta mennään sinne asti nyt tjot-meiningillä (ja minähän en sitten varmaan YHTÄÄN kyttäile ovista tai oireita siihen asti,enhän? ;) )

Meillä on tylleröiset 3v ja pian 8kk. Nyt on kierto hieeeman sekaisin vielä synnytyksen jälkeen,mutta mulle vois päivittää viime kierronpituuden mukaan kp:t 4/45 .

Ovis on helposti tunnistettavissa,joten tempputikut (ovistikut) jätän käyttämättä.

Ootteko te muut huomanneet,että ovulaatio olisi selkeämpi lastensaannin myötä?? Itelläni on ainakin muuttunut kipeämmäksi ja limaisemmaksi,jos näin vois sanoa :)

Tsemit kaikille joilla on vaikeaa,erityisesti noiden exien kanssa! :/ ihme touhua ne jotkut miehet jaksaa jatkaa, ite olisin kyllä tosi katkera! Eihän ero tarkoita sitä,että luovutaan vastuusta,pikemminkin sitä tulee lisää kun täytyis osata järjestää uusi elämä niin, että lapset kärsisivät tilanteesta mahdollisimman vähän.murrr.miehet!!

Tää alkais nyt päikyttämään tuota pienintä nökeröä,alkaa kitinä olemaan jo sitä luokkaa :)
 
Pahoittelut, kun en ole ilmoitellut itsestäni mitään. Menkat alkoi taas ajallaan, nyt on kp jo 13. Saimme lähetteen tutkimuksiin, jos ei loppukesästä ole tullut toivottua tulosta.

Jään joksikin aikaa taustalle, jos se olisi mahdollista. Käyn varmaan lukemassa/kirjoittelemassa täällä, mutta listalla minua ei tarvitse minua pitää. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille.
 
Tails: Hyvää kesää ja plussatuulia! Olisi kiva kuulla teidän kuulumisia ainakin sitten syksyllä ja mielellään tietysti jo aiemminkin =) Toivottavasti tutkimuksista tulee apuja, jos ei siihen mennessä ole vielä onnistanut. b=)d

Muusa3: Tervetuloa mukaan! :wave: Ovis oli selkeämpi kahden lapsen jälkeen, mutta nyt ei enää... Minulla nuo kaksi elävää ovat siis jo aika isoja (täyttävät tänä vuonna 9 ja 11). Välillä huomaan sen ihan selvästi ja välillä en mitään. Jos tarkkailen itseäni jatkuvasti mm. limoja ja lämpöjä, niin saan sen yleensä bongattua. Nyt kun yritystä on kestänyt jo niin kauan, en jaksa enää sitä jatkuvaa kyttäilyä. En edes tikuttaisi ellei olisi lääkkeiden vuoksi pakko. Nyt on pakko tietää milloin ovis on, jotta tiedän milloin aloitan luget. Samoin nyt on pakko testata raskautta vaikka en haluaisi niitä negoja nähdä. Se on vain pakko tehdä ennen kuin aloitan taas uuden kierron clomeja. Vaikka toisaalta nämä lääkeavut ovat tuoneet lisätoivoa yritykseen, on niiden mukana tullut lisää stressiä : /
 
Heippati! On ollut kaikennäiköistä ohjelmaa viime aikoina niin ei ole tänne ehtinyt kirjoitella, lukenut kyllä olen teitin juttuja:). Whisky peat meillä tuo vauvakuumeen kanssa vähän sama juttu, ite olin aika ehdottomasti kahden jälkeen että Ei, miehelle pukkas sitten vauvakuume ja sai sen tartutettua muhunkin:whistle:.

Nyt taitaa olla sitten kp 14 ja ensimmäisen kerran on käytössä ovistikut.... ei ehkä kuitenkaan kovin hyvä juttu jos meinaa olla stressaamatta... :headwall: yhtään :) en ole näyttöön saanut ja nyt hirvee stressi siitä että enkö mä ovuloikkaan ollenkaan. Kaikki muut ovis oireet löytyy limat, kivut ja mielialavaihtelut... mut ei vaan :). Mietin jo että teenkö sen oikein tai siis voiko sitä ees tehdä väärin... Onko kellään ollut niin ettei saanut ovulaatiota testillä bongattua mutta oireista?
Luultavasti testailunkin aloitin ihan ajoissa, kun rupesin tikuttamaan kp 11 tienoilla...
On tää vaan niin pirun hankalaa.... ja stressaavaa, ja toi tikuttelu kyl vaan lisää sitä.
Toisaalta on siinä puolensa että jos en oikeesti ovuloi ollenkaan niin tulee sekin sitten selville... mut en kyllä ehkä joka kuukaus ostaisi melkein neljänkympin testiä.... ehkä:confused:...

Vähän tälläinen omanapainen kirjoittelu, sori :D ehkä pitäis oikeasti vaan ajatella sillä menetelmällä että tulee jos tulee ja puuhastella kun huvittaa :D
 
JS: Noissa ovistikuissa säästää huomattavasti, jos käyttää enimmäkseen halpoja liuskoja ja vain varmistaa tuloksen digitaalisella. Ne tulee tosiaan muuten liian kalliiksi. Olen ostanut Pregcheck liuskoja, joita saa ainakin Citymarketista ja Prismasta. 10 tikkua maksaa alle 10 euroa. Halvasta hinnastaan huolimatta ovat olleet luotettavia.

Ovistesti kannattaa tehdä aamun toisesta virtsasta. Testasin alkuun ensimmäisestä, mutta siten en saanut ovulaatiota kiinni. Nyt kun testaan vasta toisesta, saan hymynaaman testiin =). Oli siis yksi kierto, jossa oireiden perusteella olin varma ovulaation ajankohdasta, mutta testiin ei tullut hymynaamaa. Mun mielestä on helpointa ottaa tuo näyte purkkiin ja siitä sitten testailla ensin liuskalla ja jos näyttää vahvaa viivaa, varmistaa digillä onko jo plussa.

Jotkut testaavat niinä päivinä, kun olettavat oviksen tulevan, myös iltaisin. Testasin tätä kerran, mutta testiin tuli niin hailakka haamu, että tuskin näkyi vaikka edellisenä aamuna oli ollut vahva viiva ja seuraavana aamuna tuli selvä plussa. Ihan turhaa oli siis ainakin minun kohdallani.

Noissa testeissä ei viiva selkeästi vahvistu plussaa kohti niinkuin raskaustesteissä. Välillä voi tulla vahva, sitten taas haamulainen ja yhtäkkiä pärähtää selvä plussa testiin. Kärsivällisyyttä siis =) Kyllä se plussa sieltä tulee. Ovulaatiohan on sinä viimeisenä limailupäivänä eli tuskin se on vielä ohi mennyt, jos limailu jatkuu.
 
Huomenia! Kiitos Barbamama35 ihanista vinkeistä.. ja todellakin olen aika malttamaton luonne=). Tänä aamuna tuli sitten kuitenkin ovistestiin =) ja oon niin iloinen.... ainakin nyt tiedän että ovulaatio tapahtuu, mikä on jo kuitenkin aika oleellinen asia itse touhussa;)..
Eli siis haluan sanoa vain kaikille että malttia ja toivon että muutkin oviksen hakijat bongaisivat sen;)...
 

Yhteistyössä