*Kolmatta kaipaavien ELOKUU*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liljan Kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noniin. Väliaikatietoja... Aamulla taas vahvempi haamuviiva ja päivällä (vain vähän aikaa rakossa ollut pissa) vaaleampi haamuviiva. Hermoja koetellaan. Huomen aamulla taas uusi testi. Onneksi viime kuussa ostin ISON läjän testejä. Mulla molemmista raskauksista tullut hyvin haalea viiva testiin näillä kiertopäivillä. Tytöltä sain vielä kp 34 haalean viivan. Joten kyllä alan pikkuhiljaa uskomaan raskauteen :heart:

Liljan kukka :hug: menkoista :(

Enisalla lehmän hermot. mIe oisin/olen testannut jo vaikka kuin monta kertaa...

-kultakurkku- kp 31, tai rv 4+3

Viimeksi muokattu:
Päivät matelee.. epäreilua.. :)
Olen kuvitellut jo jos jonkinlaista oiretta.. Rinnat ei oo enää niin kipeät, kuin ovisaikaan ja nyt nippailee välillä vasenta puolta ja uutena häpyluuhu/nivunen alueella välillä viiltoa.. huoh..

MÄ KUULKAA SEKOAN

Mymosa toivotaan että ollaan molemmat.

Mulla ei oo mitään oireita. Aiemminkin oireet alkanu n. vko 6, paitsi kesken menneessä kaksosraskaudessa, silloin alkoi aiemmin. Nyt siis vain vähän normaalia väsyneempi, janoisempi, ja painon tunne alavatsassa, mutta siis tosi vähän mitään verrattuna edellisiin kiertoihin, jolloin oli vaikka sun mitä oireita...

Ja sen verran lisäystä noihin mun haamuihin, että kaikissa näkyy punaista väriä. Vähän, mutta näkyy kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
huoh mikä aamu.. kuopus on ollut jo arestissa ja huutanut/kiukutellut koko aamun. Aamupala meinas jäädä syömättä sen takia kokonaan.
Ite olen itkeny jo kaksi kertaa ja yhen elokuvan aikana.. huoh.. Kahtelen 4 perheeltä jotain Hillary Duffin elokuvaa (ja kuolaan tuota nuorta poikaa siinä;) )
Pitäs jossain vaiheessa pakata kampsut ja penskat autoon ja suunnata anoppilaan maalle..

Mulla jotenkin "masis". Mietin aamulla, että tänään olisi viikkoja 14. Masu olisi jo kasvanut kummasti ja hetken päästä oltaisiin jo puolivälissä... Nyt ollaan taas vasta odottelemassa ekoja menkkoja, ja aloittamassa yrittämistä, jos sekään sitten enää kiinnostaa...

Vatsa on ollut taas kipeä, eilen ihan turvoksissa kuin jalkapallo, ja tänään oon sitten saanut toimimaan ja juossut jo kolmesti vessassa. Illalla sanoin miehelle osin vitsinä, että sä kai teet aamupalan, ja kun alas raahauduin klo 9, toi minulle sämpylät & kahvin tarjottimella tuohon sohvalle. En tiedä, itkeäkö vain nauraa. Välillä en enää tiedä, mitä tältä elämältä haluaisi ja odottaisi, vaikka kaikki on todella hyvin elämässäni. Vaikka.

Ei niin kovin iloisia kuulumisia täältäkään. Reissuun lähtö lykkääntyi ainakin päivällä, kun pikkuinen tulikin eilen vain yhä kipeämmäksi. (Aamulla luulin että olisi ollut jo paranemaan päin.) Ilta meni sairaalan päivystyksessä, ja ainoa testi mitä olen päässyt tulkkaamaan on ollut lapsen nieluviljely. Hoitajan kanssa tiirailtiin näkyykö siinä haamua vai ei - ja haamuhan se oli, eli lääkekuuri tuli.

Esikoinen on aina ollut oikea unelmapotilas lääkkeiden syöttämisen suhteen. Koskaan ei ole ollut mitään vaikeuksia. Yhtä lääkettä pyysi jopa kuurin loppumisen jälkeen lisää. =) Tämä kakkonen taas... *huokaus* Onneksi tämä oli vasta neidin tämän vuoden eka kuuri, mutta melkoista taistelua nuo lääkkeen antamiset. (Hyviä vinkkejä otetaan vastaan...) Ja kymmenen päivän kuuri vielä. Onneksi ei sentään ole tullut lopetettua vielä sitä imetystä kun ei ruokakaan oikein kurkkukipuiselle potilaalle tahdo maistua. :(

Eniten harmittaa nyt ehkä se, jos reissu peruuntuu kokonaan. Miehellä olisi kesän ainoa neljän päivän loma, eikä sitä olisi mielellään viettänyt kotona sairastuvassa.

kultakurkku rauhotu jo niiden testien kans;) mulla on näyttänyt pelkkää haaleaa väriä raskaustestit,ja niin vaan oon ollut raskaana,ei sen värin tarvitse ihan tulipunanen olla.
Eli onnea!

tänne ei ihmeempää,nyt kp9 ja tänään olisi taas mahollisuus kelliä ja helliä:wave:

Liljan Kukka lääkekuuri oletettavasti nestemäinen. Koska meidän nuorimmaisen kanssa on nyt jouduttu kovasti lääkkeiden antamista treenaamaan, voin todeta että mikäli ei mene helposti, niin sitten väkisin. Tyttö sai kovan kortisonikuurin ja ongelma on jo siinä, että lääke maistuu oikeasti TODELLA pahalta ja ressukka yökkää helposti (oksentaa esim marjamehun jos on vieraan makuinen...). Tyksissä opeteltiin lääkkeen antoa (oli melkoiset oksukekkerit :$ ) ja nyt onnistuu ilman toista aikuista. Hänen kohdalla piti laittaa selälleen makaamaan ja ruiskulla suoraan kurkkuun lääke. Lääkettä annettiin alkuun 3xvrk, nyt onneksi yksi kerta jäänyt jo pois. Jos ei avaa suuta, nenästä kiinni, sormi hampaiden väliin ja ruisku varovasti kielen taakse. Kuulostaa kamalalta, mutta jos lääke ei mene muuten ja se on pakko saada annettua, niin noin ainakin onnistuu. Luulisi, että pakottamalla alkaa inhota lääkkeen ottamista, mutta kamaluudesta huolimatta tyttö menee jo itse osoittelemaan lääkkeenottopaikkaa hymyillen kun näkee ruiskun. Ei siis traumoja. ;)

Mymosa päiviä laskevan aika on niiiin pitkä... Tsemppiä!!! :hug:

Äidin onni: Kiitos vinkistä. Vähän vastaavankaltaista jo yritimmekin puolimakaavassa asennossa. Toinen piti sylissä, toinen yritti antaa lääkettä - ja potilas huusi kuin hyeena, sylkien onnistuneesti ehkä puolet ulos. Täytynee sitten illalla kokeilla pistää lääkittävä selälleen. (Enää 18 lääkkeenantokertaa jäljellä... :kieh:)

Vähän isomman kanssa olisi totisesti helpompaa, voisi ainakin yrittää lahjontajuttuja ym, mutta 1-vuotiaan kanssa ei tosiaan vielä kauheasti neuvotella...

Liljan Kukka Kun lapsi on kokonaan makaavassa asennossa, toinen pitää pään paikallaan ja kädet kurissa (voi myös laittaa kapaloon jos tuntuu ettei pitelijän kädet riitä), saa toinen aikuinen lääkkeen helpommin suoraan kurkkuun. Eikä haittaa jos toinen huutaa, silloin on suu valmiiksi auki. Kamalaa hommaa, mutta tosiaan, vuoden ikäinen ei vielä ymmärrä lahjomista, joten vaihtoehdot on vähissä...

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24396189:
kultakurkku rauhotu jo niiden testien kans;) mulla on näyttänyt pelkkää haaleaa väriä raskaustestit,ja niin vaan oon ollut raskaana,ei sen värin tarvitse ihan tulipunanen olla.
Eli onnea!

tänne ei ihmeempää,nyt kp9 ja tänään olisi taas mahollisuus kelliä ja helliä:wave:

Rauhotun minä. kun nuo testit loppuu. Sama testailla loput yks per aamu, niin näkee kun se viiva punertuu :) Mut nyt lakkaan piinaamasta teitä niillä tuloksilla :)

Lilja kukka meillä annettu kans lääkkeet juurikin makuulla, yksin kun olen antanut olen joutunut "istumaan päällä" että oon saanu lapsen pidettyä aloilla, sitten suu auki ja pieni määrä lääkettä kerrallaan kurkkuun. Mies reissuhommissa, siksi olen usein yksin antanut lääkkeet.

Whisky Peat :hug:

Nyt tein vielä sen viimeisen herkemmän testin. Ja kyllä sieltä ihan selvä plussa tuli :'( :heart: Meillä on LA 17.4. Poistun takavasemmalle tuonne odotuspuolelle ainakin toistaiseksi (keskenmeno tietty pelottaa).

Plussaonnea teille kaikille. Varmasti tuun tänne kurkkimaan.

Kultakurkku kp 32/30, tai siis rv 4+4

Kultakurkku: Joko nyt saa virallisesti onnitella? ONNEA!!! Jo kolmas plussa, ja kuukausi on huomenna vasta puolivälissä. Tämä elokuuhan näyttäisi olevan varsinainen satokuukausi. =)

Meillä ainakin perheen yhteinen reissu peruuntui, pikkuinen edelleen kuumeessa, vaikka lääkkeetkin on saatu annettua. Tämänhetkisen tilanteen huomioon ottaen lienee ihan hyvä etten vielä ole raskaana. Lääkekuuri pisti potilaan vatsan sekaisin, joten jatkuva kakkavaippojen vaihtaminen ei pahoinvoivana olisi ollut kovin mieltä ylentävää. (Pääsääntöisesti en viime aikoina ole enää edes joutunut vaihtamaan kakkavaippoja, kun esikoinen on jo oppinut kuivaksi, ja pienemmänkin potattaminen ollut varsin ennalta aavistettavissa.) Ja nyt kun ruokakaan ei kovin hyvin maistu, on rintamaitokin saanut väliaikaisesti vielä tärkeämmän osan. Ja jos raskaana olisin, niin maitokin olisi vähentynyt.

Mutta uusin toivein uuteen kiertoon. Greippimehua lipitellessä ja menkkojen loppumista odotellessa...

Onnea kultakurkku :) Ja tarrasukkia :)

Liljan Kukka Harmi, että perheenne reissu peruuntui. Toivottavasti teillä pikkanen paranisi pian.

Ja omaa napaa.. Niinhän se täti sitten taas tänään tuli käymään. Eli miulle voi merkitä 1/28-37 ja yk 5.
Sinänsä inhottava täti, että toi vielä tullessaan flunssan.. Tai no lapsilla nenät vuosivat jo eilen, tänään ruoka maistunut huonosti ja yskivät. Itse heräsin aamulla kurkku tosi kipeenä, päänsärkyisenä yms. Mies äsken puhui, ettei ole ihan vedossa. Eli kohta koko perhe kipeenä... :(

Huomenta kaikille ja terveisiä pohojosesta. Viikonlopun sai kävellä ja ajaa autolla. Mieli lepäsi hyvässä seurassa Olen jo vakuuttunut siitä, että mun elimistö ei tule enää raskaaksi. Aiemmat lapset syntyneet marras-joulukuussa ja nyt toivoisin, että JOS vielä raskaaksi tulisin niin olisi laskettu aika aiemmin. Mut toiveet näyttää hiipuvan. Kp jotain, elellään vielä muutaman päivän ajan aikaa ennen ovista.

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille :)

Eli niinhän siinä kävi, että menkat alkoivat pari päivää myöhässä eli lauantaina.
Kyllä vähän nyppäisi vaikka tiesin että raskaana en ole, koska mitään oireita ei ollut!
Rinnoista sen sitten varmaankin tiedän, koska molemmissa raskauksissa kipeytyneet pian kiinnittymisen jälkeen.

Kierto oli vain sekaisin kaikesta tästä jännityksestä ja jatkuvasta yrittämisestä!

ehkä pitäisi unohtaa koko juttu ja olla vaan, mutta helpommin sanottu kun tehty!

Vielä pari kiertoa koitetaan ihan luonnollisesti ja sitten mies hakee tuon clomifenin, jos sillä sitten se tärppi viimeinkin saataisiin!!

t. Enisa kp 3/25 yk 5

Kyl tuo digi luultavasti on halvin mitä suomesta saa, joskus on saanut 30e. Tuon hinnan takia en testailekaan tuolla digillä kuin varmistukset, joten siitä voi riittää 3 kiertoonkin. Tuosta olevasta paketista jäi vielä 3 testiä seuraavaan kiertoon, toivottavasti ei tarvii käyttää niitä :)

Vasta dpo 6, koetan löytää itestäni jotain vihjettä onko kiinnittymässä mitään, mutta enpä ole sellaista ihmettä kahdesta ekastakaan tuntenut, joten voi olla, ettei nytkään. Pientä (keltarauhasen?) nippailua ja nivusten satunnaista viiltoa. Ja nännit on taas kipeitynyt enemmän. Miehellä on kielto koskea muuten kuin erittäin hellästi :laugh:

Morjens, täällä nyt sitten piinaillaan, viikonloppuna oli lauantaina kuukautiskiputuntoja reippaasti, mut menkat ei alkanut. Lisäksi alamahassa painontunnetta, viiltävää kipua ja nippailuja. Nännit arat. En tiedä, jotenkin sellanen fiilis, että mielikuvitus tekee nyt tepposiaan. Ja tanakasti. Josko sitä nyt kävis poistamassa raskaustestin ja alkas dibbailemaan? Kertokaas kandeeks viel täs vaiheessa?

Yhteistyössä