*Kolmatta kaipaavien ELOKUU*

mymosa
Juu kyllä todellakin menen ultraan :) Mies ei kuulema muuten uskalla iloita, ennenkuin kaikki on todettu olevan hyvin, omalla paikalla ja pienenpieni syke. Ja onhan se itellekin helpotus, ellei sieltä sitten putoa jotain kaksosuutisia :D

Josta tietty mieleeni tuli, että mikä tuossa on, että saa epäilee kaksosia? :)

WP, sulle vastattu.
 
Mulla oli sellanen vähän vahvempi viiva testissä sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kun kerroin lääkärille tän, sanoi jälkikäteen jo siitä arvanneensa, että tuplat tulossa. Ei kai se kovin yleistä ole saada digiin 2-3 viikkoa noilla kiertopäivillä. Mutta tää nyt on vaan tällaista arvailua. Yksi tai kaksi, hienoa, että pitkä odotus on teillä nyt ohi.
 
Piti ihan kalenterista kattoo nuo omat päivät.. eli plussatestin sain Davidilla dpo13, apteekin oman tein dpo15 ja digitestin dpo16, tuloksella raskaana 2-3 vkoa. Ja minäKIN todellaKIN aion tehdä retken lähikaupunkiin KUN olen taas raskaana - enää en luota muuhun kuin siihen mitä silmä näkee. Mutta mymosa - OLET ONNESI ANSAINNUT, :heart: sinulle!
 
mymosa
Soittelenkin jo huomenna ultra aikaa ja toivon saavani ekan ultra ajan jo nyt, ei tarvii sykettä löytyä, kuhan saan mielen rauhan että siellä on oikeassa paikassa..

muuten nää niskakivut kummittelee mun mielessä vaan ressaamassa.

miks ihmisen pitää googlettaa pienikin vaiva :( ainahan mulla on niskat ollut jumissa ja kädet puutunut huonossa asennossa.. sekä ollut kallonraja niin jumissa, että vetänyt takaraivoon..
Mahaan ei koske, selkä särky kuuluu ihan normi oireisiin eikä vuotoakaan ole.. silti pelottaa, että on väärässä paikassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa: Vau, tuota digi tulosta! Onnea vielä tuhannesti! Eikös kaksosraskauteen kuulu myös kaikki oireet "tuplana" ja sinullahan alkoi oireet kovin aikasin :)

Tuuska: Raskautumisen avittamiskeinoja (jotka saattavat olla ihan huuhaata monen mielestä) on ainakin että nostaa jalat ylös seinää vasten seksin jälkeen ja pysyttelee siinä tovin, sekä jostain luin joskus että naisen orgasmi auttaisi myös. Niin ja sitten vitamiinit. Mutta tiedä noista :LOL: Itse kyllä tuli nuo kaikki testattua kuopusta yrittäessä ja tärppäsi yk1, tiedä sitten oliko noista apuja :)

Aanna: Tervetuloa :wave:
 
mymosa Todellakin digi voi näyttää rv 4+0 joko raskaana 1-2 tai raskaana 2-3. Riippuen paljoltikin siitä milloin alkio on kiinnittynyt. Muutamalla päivälläkin on jo suuri merkitys hcg arvoon. Mitä tulee varhaisultraan menosta ennen rv7 niin minusta se ei poista huolta. En osaa varmaan asiaa kunnolla selittää, mutta itse olen ollut esikoisesta ultrassa rv 5+6 verenvuodontakia. Silloin näkyi syke ja siis raskauden alkamisajankohta tiedettiin tarkkaan. Toisesta olin ultrassa taas vuodon takia rv 5+4 ja oli TUSKAA odottaa se viikkoa. Silloin alkio on NIIN pieni että sen mittaaminen on vaikeaa ja siis on vaikeaa määrittää että se on oikean kokoinen. Toki sen saa tietää, että raskaus on oikeassa paikassa, muuta mielenrauhaa se ei tuokkaan. Sen viikon kun odotin uutta ultraa jossa onneksi oli kaikki hyvin, mutta se oli raskasta aikaa! Enkä siis tarkoita ettei missään nimessä kannata mennä, jokainen meistä ajattelee eritavalla, mutta näin minä sen koin.
Sekin on jännä, että yksi keskenmennyt raskaus jossa odotin kaksosia niin siinä dpo11 kun kastoin RFSU:n testin pissaan niin ennen kuin ehdin tikkua nostaa niin viiva oli niin punainen kuin vain olla ja voi. Soitin heti klinikalle että miksi näin oli. Tiedettiin, että kasvamassa oli kaksi follia joten lääkäri sanoi heti että todennäköisesti molemmat on kiinnittynyt.
Tässä raskaudessa taas viiva ei ollut mitenkään ihmeen tumma eikä minulla ole mitään raskausoireita. Kaksosraskaudessa oireiden ei tarvi olla mitenkään erityisen voimakkaita eikä raskaustestinviivan mitenkään erityisen tumma.
Onnea hirmuisesti raskaudesta, nauti nyt olostasi :)

Itse en uskalla ennen rv15 siirtyä yhtään mihinkään. Oikeastaan en ennen kuin viikkoja on 24 jotta ei puhuta enää keskenmenosta. On se kamalaa kun ihminen ei uskalla iloita mistään, mutta minkäs teet, menneisyys ei jätä rauhaan :(
 
Mymosa, onne. Olet sen ansainnut!

Tuplaraskauksista: ystäväni sai iltatähdet ja niissä plussa tuli tosi myöhään eli myöhäisillä dpo:illa. Ja alkuun oli haalea, kunnes sitten vahvistui. Eikä oireita ollu sen enempää kun normiraskaudessa.

Varhaisultrasta: itse kävi viimeraskaudessa rv: 8+0 ultrassa, jossa todettiin sikiön vastaavan kokoa 6+3. Syke näkyi hienosti. La siirtyi sitten myöhemmälle. Mutta jälkeenpäin varmaan olis pitäny uskoo tohon 8+0 kun vauva syntyi sitten kuitenkin rv37+3. Mut sillon lääkäri sanoi, että jos noilla viikoilla varhaisultrassa näkee sykkeen, niin 90% raskauksista sujuu ongelmitta ja kaveri pysyy kyydissä :)

ON: ei mitään uutta. Tätiä odotellessa. Vähän ollaan kyl luvattoman vähän harjoitettu vaakamamboa siihen nähden kuin kovin kummatkin haluais kolmosen. Jotenkin on vissiin miehelläkin suorituspaineita, kun ei tahdo stondis aina kestää. Sit itel menee maku touhuiluun. Ja sit tuntuu et synnytyksen jälkeen alapää on ku eteisaulua :headwall:
 
Onnea Mymosa:flower:

Tänne ei vielä täti oo kurvannut, huomenna kai sitten teen uuden testin jos vielä siltä näyttää. Kauhea flunssa vaan iski nyt ja olo on kuin hakatulla. Alaselkä varsinkin on ihan oudon tuntuinen.

Nyt takas sohvalle köllöttämään ja komentamaan meidän neitiä
 
emmin:Sinullahan on jo aika reilut kp:t, oletko testannut vielä? :) Kuulostaa ikävälle nuo suorituspaineet, ehkä teidän kannattaisi pitää viikon-parin tauko hommailusta ja jos jätät kertomatta miehellesi ovis ajankohdan, niin hänen ei siitäkään tarvitse stressata. Itse sitten koitat vietellä oikealla hetkellä ;) Asiasta ei kannata ainakaan tehdä numeroa, koska se varmasti stressaa sitten vaan enemmän.

Maijamehi: Mitkä kp:t sinulla on menossa? Muistelen että sinulla aiemmin venyi joka toinen kierto pitkäksi, saitko siihen mitään apuja tms?

Täällä arpominen jatkuu, hetken on jo varma että olen raskaana ja sitten tulee taas ihan sellanen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.. Menisi jo aika! Tänään siis vasta dpo8. Tekisi jo huomenna mieli testata, mutta ehkä maltan mieleni ainakin pari pv jos nyt ensin edes selviäisi menkoitta sinne asti :LOL: Munis pistelyt ovat jatkuneet ja "oireita" löytyy välillä, mutta jokaiselle oireelle löytyy järkevä selitys kun järjellä miettii :)
 
edellis kierto oli 28päivää viime kierto oli 33 päivää, noita ennen oli se superhyper mega pitkä kierto (olisko ollu joku 70 päivää). Nyt olis kp 33 tänään. Tohon pitkään kiertoonhan en mitään apua saanut, totesivat vaan että on normaali kun synnytyksestä on vähän aikaa
 
Joo reilut on päivät, ja tänään tein testin, kun posti toi ovistestejä ja r-testejä. Negaahan sieltä raskaustestista tuli niin ku arvelinkin. Nyt sitten aattelin pirruuksissani tehdä myös ovistestin samasta pissistä, sieltä tuli haalea viiva. Kertokaas mitä se haalea viiva tarkottaa? Voiks se olla niin ku koko kierron haalea ja sit vaan oviksen kohdalla tummuu? Vai onks se muulloin viivaton? Kun en oo koskaan noita tehny, niin enhän mie tiiä :O
 
mymosa
Huomenna on eka ultra aika.. yksityiselle ja tietää rahan menoa, kun sitten ihan varsinainen alkuraskauden ultrakin vielä ois.. mutta saanpahan itselleni mielenrauhan kun käyn näytillä ja puhumassa, minusta se on nyt pääasia eikä se ettei siellä näy syke vielä, ei tietenkään. Tarkoitushan onkin nyt saada näkyvyys mun omalle mielikuvitukselle. Sitten voi alkaa ootella sitä sykettä <3
 
Minullakaan noista varhaisultrista ei ole kokemusta kuin yhden raskauden osalta, ja sekin tehtiin naistentautien polilla keskenmenoepäilyn vuoksi. Viikkoja oli silloin 6+0. Tietenkin se sillä hetkellä mielen rauhoitti, kun sain tietää ettei raskaus ollutkaan mennyt kesken, ja sykekin näkyi oikeassa paikassa. Parin päivän päästä mieli ei kuitenkaan ollut vielä kovinkaan paljon rauhallisempi, kun tiputtelu jatkui edelleen, ja lääkärikin oli sanonut ettei niin vähäisillä viikoilla oikein ole mitään tehtävissä mahdollisen keskenmenon ehkäisemiseksi. Pitkiä olivat ne ensimmäiset viikot. En tiedä olisiko mieli ollut sen levollisempi vaikka olisin viikottain ultrassa käynyt. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä niitä jotka varhaisultrissa käyvät.

Eilen oli valkovuodon seassa vähän punertavaa. En tiedä mistä moinen välivuoto sitten voisi johtua. Joskus (ennen ensimmäistä raskautta) minulla saattoi kierron puolivälissä tulla tuollaisia ylimääräisiä vuotoja. Kerran taisi samaan aikaan tuntua myös pistävää kipuilua toisen puolen munasarjoissa, joten luultavasti kyseessä oli sillä kertaa tämä kuuluisa ovulaatiovuoto. Tänään tein sitten tuon oudon vuodon takia jo tämän kierron ensimmäisen ovistestin. Tulos oli sellainen selkeänpuoleinen haamu. Tähän väliin tosin täytyykin kysyä teiltä kokeneemmilta:

Onko yleistä että ovistestin kontrolliviivakin jää vähän himmeäksi?

Negatiivisissa raskaustesteissä minulla on kontrolliviiva ollut aina hyvin tumma, ainoastaan positiivisissa se on voinut olla vähän testiviivaa himmeämpi. Mutta nuo ovistestien kontrolliviivat ovat aina olleet vähän himmeämpiä kuin saman valmistajan raskaustesteissä. :confused:
 
mymosa
Juu eihän se ultra estä niitä surullisia asioita tapahtumasta, mutta mä ite koen helpotuksena, kun asian tietää eikä tarvii arvailla. Nyt jos se on oikeassa paikassa niin voi hyvillä mielin mennä taas sinne sykeultraan asti.. ja jos syke näkyy niin on taas huojentunut olo.. jos sitten käykin niin, ettei matkassa pysy niin sillehän ei voi mitään.

Malttas nyt ootella huomiseen :D
 
Onnittelut minultakin mymosalle! Ilmeisesti raskaus on ollut kauan toivottu, joten sitäkin suurempi ilo varmasti tuo plussa!

Mulla on nyt tämän ekan kierron kp 13. Ovistestejä sain tutulta, joka ei tarvitse niitä enää, ja olen tietysti malttamattomana testaillut. Haamuja kp10 alkaen, näinköhän ovuloin lainkaan... mulla on melko pitkät kierrot yleensä, 28-37 väliltä, yleensä 32-35. Mutta pillereitä oon nyt popsinut pari vuotta niin ylipäänsä se, käynnistyvätkö mun kierrot, on kysymysmerkki. Aikaisemmin mulla meni 7kk ilman kuukautisia, kun lopetin pillerit. Syyksi selvisi pco. En tiedä, kauanko nyt maltan odotella, vai haenko terolutit sitten avuksi, jos kuukautisia ei kuulu (enkä ole raskaana). Kp 11 paikkeilla oli ehkä ovulaatioliman tapaista, mutta ei kyllä tuntemuksia muita, mutta testit näyttivät negaa. Ja onhan se mun kierroilla aika aikainen ajankohta, että ovuloisi. Aina voi kuitenkin elätellä toivoa.
Varhaisultrassa en ole käynyt. Saa nähdä, jos tärppää, tuleeko mentyä nyt sitten, voi ollakin.
 
mymosa
Mä en osaa olla täältä pois.. kun ei tuo odotuspuoli tunnu yhtään omalta, ihan vierasta sakkia koko huhtikuiset täynnä ja kolmosten ketju on kuollu ja kuopattu.

Kyllä tätä on odotettu ja se luo tän kamalan pelonkin..
Eihän siellä huomenna vielä mitään varmasti näy, mutta jos sais jonkunlaisen mielenrauhan, kun pääsee ees puhumaan gynelle tästä luulotaudista.
 

Yhteistyössä