*Kolmatta kaipaavien ELOKUU*

Jäikin tämän päivän päivitykset tekemättä, kun mies tuli kotiin lasten ollessa vielä päiväunilla. :whistle:

Tähän väliin vielä kertauksena palstan kootut "poppakonstit": GREIPPIMEHU, 1-2 lasillista päivässä kierron alusta ovulaatioon asti. PUNAVIINI, pieni lasillinen päivässä ovulaation jälkeen. FOOLIHAPPO, löytyy sekä B-vitamiini- että erilaisissa monivitamiinivalmisteissa. HELOKKIÖLJYKAPSELIT, samasta hyllystä. (Niitä jotkut tosin suosittelevat lopetettavaksi mahd. plussan jälkeen.) Jotkut syövät näiden lisäksi myös OMEGA 3 KAPSELEITA. Myös MINIASPIRIINI on jossain keskustelussa mainittu.

Sellaisen maininnan muistan myös lukeneeni, että normaalitapauksissa millään "poppakonsteilla" ei ole havaittu olevan merkittävää vaikutusta hedelmällisyyteen. Mutta sellaisilla joilla hedelmällisyys on hieman heikentynyt, niistä saattaisi jopa ollakin hyötyä. Niin tai näin, edellämainituista konsteista tuskin lienee mitään haittaakaan.
 
Lämpimät onnittelut mymosa! :flower:

Täällä menossa kp8 ja ollaan jo päästy "tositoimiin". :p Pidätte mua varmaan ihan hulluna, mutta mietin semmoistakin kummallista asiaa, että voikohan raskautumista ajatellen pupuilla liian usein? Jos vaikka joka päivä -tahdilla menee koko kierron ajan niin voiko olla, että miehellä ei oo tarpeeksi simppoja sitten kun niitä todella tarvitaan eli oviksen aikaan? Eli oisko parempi ennen ovista pidättäytyä ja "kerätä" simppoja?

Liljan Kukka kyseli "puuttuvasta" sukupuolesta... Meillä on kaksi poikaa ja aika monelta taholta on kyselty, että ettekö te tyttöä vielä yritä... Oishan se kiva yllätys, jos tyttö tulisi, mutta ihan rehellisesti sanottuna molempi parempi! Oon jotenkin tottunut olemaan poikien äiti, että tuntuis ainakin alkuun oudolta olla tytön äiti! Vaatteiden kierrätyksen kannalta asialla ei oo merkitystä, kun olen hävittänyt kaikki poikien pienet vaatteet, kun meille ei enää pitänyt tulla lapsia! :)

Kirjoitelkaahan kuulumisia! Käyn täälllä joka päivä väijymässä..:wave:
 
Maijamehi: Pahoittelut tädistä.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Sisällä jumitetaan kun tällä kertaa isompi niiskuttaa (ja ulkona sataa). Ovistestissä eilistä himmeämmät viivat. Oikeasti ihmettelen mihin se kaikki väri oikein häviää, kun kontrolliviivakin jäi varsin vaaleaksi? Tuolta ovistestikuvien pinosta tosin katselin muiden testituloksia, ja päädyin siihen tulokseen että melko vaaleiksi ne saattavat muillakin jäädä. No, näillä kierron pituuksilla en ovisplussaa vielä ihan heti odottelekaan...
 
Maijamehille pahoittelut :( !

Mulla sama ongelma kuin Liljan Kukalla, eli ovistestit eivät plussaa. Kp 10 haamu, kp 11 vahvempi haamu, kp 12 ja 13 haamu ja nyt kp 14 ei mitään enää. Oiskohan ovis sitten kuitenkin ollut nyt tosi aikaisin, kp 11 jo? Tuntuu vähän epätodennäköiseltä, kun mulla on ennemminkin pitkät kierrot. Toisaalta tuolloin oli ovisliman tapaista, mutta ei mitään nippailuja. Ehkä todennäköisempää on, että kierrot eivät vaan käynnisty nyt vielä. Ei auta kuin odotella. Ja tilata lisää ovistestejä!
 
mymosa tooosi paljon onnea raskautumisesta!!! tulehan kertomaan ultra kuulumiset kun kerkeet.

siis että voi vituttaa ja kunnolla! söin tän kierron niitä clomeja,ja mulla oli kamalat oviskivutkin eli tiesin niiden vaikuttavan ja varmasti oli koko viime viikko oviskipuilua!!
mutta arvastkaapa vaan innostiko miestä! no ei:kieh: me ei siis olla tässä kierrossa kun kerran harrastatte seksiä...

että voi ottaa pannuuun ja lujaa,on ihan semmonen tunne et varmasti olisin raskautunut jos oltaisiin kunnolla panostettu sänkypuuhiin...

et entiedä sit mitä ens kierrolla tapahtuu,et se olis sit 4 kierto clomeilla,jos ne edes alotan,kun ei viitti ihan turhaan napsia niitä.
 
mymosa
No niinhän siinä kävi, että liian aikasta oli.. itseasiassa gyne sai jopa vähemmän päiviä kun vau.fi sivun laskuri. Eli nyt ois 4+1 eikä 4+3.
Limakalvon paksuus oli 14mm, en tiiä mitä sekään sitten kertoo.
Eikä näkynyt nestettä kohdussa, joka olisi selittänyt hartiakivun, eli voi olla, että kuvittelen vain.

Sain 2vkon päähän ajan äitiyspolille uuden ultra-ajan.
 
Uusi ilmoittautuu mukaan :wave:
Kp tänään 15/26
Meillä kävi silleen että peitot heilui vain kp 6/26 ja ovis oli 11-12/26 ja sen jälkeen ei oo sitten mitään ollukkaan....niin mitä luulette voisko tärppi käydä? Veikkaan itse että ei :| ellei sitten ne siittiöt sattuis mitenkään elämään sitä 5-6pv.....
Olen alkanu muka jo oireitaki kuvittelemaan :)
 
Mymosa Tätä juurikin tarkoitin eli kun puhutaan milleistä niin mittaaminenkin jo itsessään on vaikeaa. Samoin kun viikkoja on vielä niin vähän niin siellä ei voi mitään näkyäkkään. Muutenkaan kun ei tarkkaa hedelmöityshetkeä tiedetä niin ei raskausviikot ole koskaan tasan se mitä ne olisi laskurin mukaan tai kuukautisista laskettuna. Mutta noi heitot suuntaan tai toiseen ei kerro mitään, osa niistä on vielä mittavirheitäkin. Kohdun limakalvon mitta on hyvä, yli 10mm on hyvä raskautta ajatellen. Sinun ei auta nyt kuin malttaa mielesi ja odottaa. Joo, helpommin sanottu kuin tehty :hug:
 
sunflower ja Maijamehi: Pahoittelut tädistä :hug:

Liljan kukka: Voisikohan joissain eri merkkisissä olla eri vahvuiset ne kontrolliviivat :confused: Mietin vaan kun jossain mymosan tekemässä ovis testissä oli ainkin tosi haalea se kontrolli viiva, ja niin sen kuulemma kuului olla. Minä olen käyttänyt One stepin (muistaakseni) ja davidin o-testejä ja niihin on aina tullut tumma kontr. viiva.

mymosa: No mutta pääasia että jotain siellä näkyi =) Toivottavasti kahden viikon päästä pääset kuuntelemaan sykettä :)

Miima81: Tervetuloa :wave: Siittiöthän voi elää parhaimmillaan viikonkin hyvissä olosuhteissa, joten toki pienen pieni toivon kipinä on :)

Aanna: Kannattaa ehdottomasti jatkaa testaamista. Jos on yli 30pv: n kierto, niin ovis on tod näk vasta kp16->. Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös oviksesta menisi keskimäärin pari viikkoa menkkojen alkamiseen. Ja viivathan ei oviksessa tummu oviksen lähentyessä saman lailla mitä r-testeissä kun raskautuu, vaan tummuvat kunnolla vasta sitten ovista edeltävänä päivänä. Tai näin ainakin minulla :)

Vielä täällä piinaillaan. Nyt on taas varma menkka olo, tänään kun ei ole vale oireet enää kiusanneet :D No joo, olen iloinen jo siitä että huomenna on jo dpo 10! Ei ole näin pitkää luteaalivaihetta ollut varmaan 3 kuukauteen :) Jospa se kroppa pikkuhiljaa alkaisi taas toimia. Pysyisi menkat vielä ainakin 2-4pv pois niin olisin erittäin tyytyväinen tähän kiertoon, vaikka toki toivoin sitä raskautta jo mutta mutta..
 
LepikonHeta
PieniTytönTylleröinen: epäilen tietäväni tunteesi... Meillä mies ei jostain syystä nyt sitten h-hetken tienoilla oikein jaksanutkaan ja lähdin seuraavana aamuna parin päivän työmatkalle, joten sinne meni... Sanotaanko että vielä tänä aamuna olen suunnitellut selibaattia urakalla. Seksiä vain ovis-plussa päivinä tai vastaavaa :kieh: Meillä ei ole kumpikaan lapsista tullut millään kertalaakilla ja vaikka siittiöt voi elää jopa viikon niin tod.näk. kuitenkin sitä yhdyntää olis hyvä harrastaa siinä oikeilla ajoilla....

Toiveet omasta plussaamisesta on kyllä ihan nolla. Ei kai sitä enää tule raskaaksi tai saa edes näitä hormoniasioita tasaantumaan kierukan poiston jälkeen. Tässä jotain kp 17 maita elellään tai vastaavia. Pitkä aika odotella seuraavia menkkoja Peittoja tässä kierrossa heiluteltu viimeksi kp 14, joten varmaan jäi ovis hyödyntämättä jos sitä olikaan. Tässä miettinyt, että varaisinko yksityiselle ajan ultraan seuraavan kierron puolivälissä jotta katselisi onko kohdun limakalvo miten paksu. Vuodot on koko ajan vähentyneet ja yksi päivä vuotoa kertoo jo paljon. Tk:sta en usko vielä saavani mitään apua vaikka hormonien sekamelska aikamoisia haittoja aiheuttaakin. Ovistikuttelut kuitenkin suunnitelmissa seuraavaan kiertoon taas.

Mymosalle malttia odotukseen... Viikot varmasti pitkiä, mutta siellä se kaikki ihanuus tapahtuu omalla ajalla....
 
Mymosa: harmi, että oli aikaista, mutta sait kuitenkin uuden ajan ja sitten pääset pikkuista ihmettelemään!
Moonchaser: Joo, ei auta kuin jatkaa testailuja. Tänään taas haamua näyttää, samoin vuoto on muuttunut runsaammaksi. Seurailin aikanaan ennen esikoisen yrittämistä noita vuotoja enemmänkin, silloin osasin oviksenkin tunnistaa, mutta en taida osata enää. Ovis tosiaan on mulla yleensä likempänä kp 20 kuin kp 10, mutta toisinaan kierto on lyhyempi sitten. Ja toisinaan hukassa kokonaankin on ollut, teroluteilla käynnisteltiin.
Joka tapauksessa ihanaa, että olen täällä kuumeilijoissa sentään ja yritys on päällä! Jotain toivoa on - ja elämässä jännitettävää!
 
Miima81: Tervetuloa mukaan!

Mymosa: Rautaisia hermoja seuraavan parin viikon ajaksi! (Paraskin puhuja...)

Omaa napaa: Tämän päivän ovistestissä varsinainen jymy-yllätys. Niin selvä ovisplussa ettei tulkinnanvaraa enää pitäisi olla. Testiviiva vahvempi kuin kontrolliviiva. Onneksi tuli aloitettua tuo testaaminen vähän aiemmin kuin alunperin meinasin. (Meikäläisen kierron pituus kun on kuitenkin ollut niin vaihteleva.) Testitulos tarkoittanee sitä että se kauan odotettu ovis saattaisi olla parin päivän sisällä käsillä? Limoja on ollut jo pari päivää, mutta oviskipuja vielä odotellessa. Toivoa joka tapauksessa sopii, että saataisiin tänään lapset illalla ajoissa nukkumaan. ;) Nyt alkoi oikeasti vähän jänskättää...
 
Aanna: Toivottavasti se ovis+ ilmaantuu piakkoin :)

Liljan kukka: Onnea ovis plussasta! Sitten vaan hyödyntämään sitä ;) Ovulaation tosiaan pitäisi tapahtua 24-48h kuluttua ovis+ saamisesta.

mymosa: Voi kumpa pääsisikin jo tuonne odotus puolelle :)

Menkat ovat vielä pysyneet poissa, jee! Loistavaa, vielä kun vähintään pari päivää (tai mielellään tietty 9kk) menkat pysyisivät poissa, niin olisi kerrankin tarpeeksi pitkä kierto :) Oireita raskautumisesta ei yhä ole. No nännit on yhä arat ja muniksia pistelee välillä, mutta tissi kipu, vilu yms selkeät puuttuvat mitä edellisessä oli, joten olen jo käytännössä sen suhteen menettänyt toivon.
 
Annastiinakerttuli Onnittelut tuplista :)
Kaksosten äitinä voin kertoa, että rankkaa tulee olemaan, mutta ilotkin ovat kaksinkertaiset. Ja ei kannata kuunnella liikaa muiden voivotteluja siitä, kuinka vaikeaa kaksosten kanssa on. Ihan omalla kokemuksella voin sanoa, että hyvinhän kaksosten kanssa pärjää. Asiat on paljon omasta asennoitumisesta kiinni. Meille kaksoset olivat ihan parasta, noista kahdesta en voisi kuvitellakaan luopuvani. Ja lapset ovat niin kauhean tärkeitä toisilleen. Luonteeltaan kuin yö ja päivä, mutta tuntuvat olevan jo nyt niin mahdottoman tärkeitä toisilleen :)

Liljan Kukka Onnittelut ovisplussasta :)

Täällä ei muuten kauhean ihmeitä. Olen nyt yrittänyt pitää vähän taukoa täällä roikkumisesta, tosin aika monena päivänä olen käynyt lukemassa täältä muiden kuulumisia..
Oltiin koko perhe oikein kunnon flunssassa, nyt aletaan onneksi kaikki olemaan kunnossa (mitä nyt edelleen itselläni kurkku kipeänä ja välillä yritän yskiä keuhkoja pihalle).
Nyt sitten vaan ovulaatiota odotellessa, tosin en vieläkään ole hankkinut ovulaatiotestejä. Ehkä sitten ensi kiertoon jos nytkään ei nappaa..
 
Mymosa paljon onnea plussasta ja malttia:)
Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!
PieniTytönTylleröinen ja LepikonHeta Meillä ollut hiukan samanlaista tässä kierron keskivaiheilla! Eli hiljaista vällyjen välissä! Tosi ärsyttävää! Kun täti läksi niin reilu viikon oli kyllä aktiivista mutta sitten hiljeni kun miehen työstressi painaa päälle. Nukkumaan se meni varmaan jo klo 20 ja kuorsas jo täysillä ku mä muutaman tunnin kuluttua olin menossa.. ovikseen ei ainakaan osuttu mutta saa nyt nähdä..
Plussatuulia nyt kaikille!!
 
Vainoharhaisuusviikkojen virallinen avaus: Tämä aamu alkoi kouristuksenomaisilla alavatsakivuilla ja vielä eilistäkin runsaammilla ovislimoilla. Greippimehu näytti ainakin tosiaan tehneen tehtävänsä. Joskohan se nyt olisi sitten ollut se ovis? Uutta ovistestiä en tänään kuitenkaan enää tehnyt. (Pessimistinä päätin säästää loput liuskat mahdolliseen seuraavaan kiertoon. :D) Mahdollinen toinen ovisplussa kun ei kuitenkaan enää olisi tuonut tähän tilanteeseen mitään merkittävää lisätietoa.

Nyt sitten vain odotellaan isäntää kotiin ja eilisen uusintoihin. Huomisesta alkaen taitavatkin aviolliset velvollisuudet mennä jo enemmän huvin puolelle. Ja samalla lienee viisasta yrittää keksiä jotain muutakin mukavaa ajankulua ettei tarvitsisi vainoharhaisena vahdata joka ikistä vatsanväännettä ja pähkäillä voiko sen laskea raskausoireeksi vai ei.
 
no on täällä muitakin jotka ei ole olleet tai mies ei ole ollut niin aktiivinen...nainenhan on aina valmis,mun mielestä:whistle:

täällä ei tosiaan peitot ole heilunut kuin kp6 ja eilen kp21....

kysymys,voiko ovis tulla toiseen kertaan kierron aikana? kun mulla tuntu aika samalta kipuilulta tos kp18-20,ja mulla kuiteskin mielestäni oli se ovis tuossa jo 2 vk sitten,oli meinaan mahtavat kipuilut,niin siitä päätellen.

nyt viikonloppua viettämään,meiän esikoinen täyttää tänään 7v:heart: kerhosta kun haen niin odottaa lahja.ja juhlitaan ja sunnuntaina tulee vieraat.
 
PieniTytönTylleröinen: kai voi periaatteessa olla kaksi ovista? Vai irtoaako joillakin 2 munasolua suht samaan aikaan aina, kun tulee ei-identtiset kaksoset?

Tikutin ovista, tänään selvästi vähän vahvempi viiva muttei kontrolliviivan vahvuinen. Onkohan toivoa oviksesta lähipäivinä? Kp16, eli mun entisillä kierroilla pitäisi kyllä oviksen lähipäivinä olla.
 
Plaah, tänään testattu nega. Tein testin päivällä neljän tunnin pidätyksellä. Tänään siis kp28/dpo11. Lämmöt ovat nousseet 37,3, mutta se voi johtua stressistäkin. Nännit yhä aristaa, mutta vihlaisuja tms alavatsassa ei ole tänään enää ollut kertaakaan. Aamulla oli tosi paha olo pitkään, mutta niin minulla on jostain syystä aika usein. Kärsin varmaan kroonisesta aamupahoinvoinnista :x Vahva fiilis että menkat alkavat huomenna.

Aanna: Jos viiva on selvästi tummempi mitä aiemmin, niin kanattaa testata iltapäivällä/illalla uudestaan :)

PieniTytönTylleröinen: Kai se olisi mahdollista että ovis tulisi kaksi kertaa, mutta ei kai kovin yleistä :confused: Miten pitkä kierto sinulla yleensä on? Voisiko kipu viitata jo alkaviin menkkoihin, tai raskauteen jos on hyvin käynyt kuitenkin :)
 

Yhteistyössä