* * Kolmatta kaipaavat lokakuussa * *

Onnea Jessi75 :heart:! Ihanaa, et sain tuttujakin kesäkuisiin:D. Ja oot sie ainakin pidemmällä, ku mie, ku mie en vielä nii vahvaa viivaa saanu, ku ei ooku kp 31, et oot sie pidemmällä :D.

En tiiä miten se kuva laitetaan :(. Kertokaahan viisaammat!

Kiitoksia ihanaiset onnitteluista :heart:! Jännittää, et pysyykö tää nyt matkassa, mut rauhassa mennään.

Oireita on pientä lämpöä, rinnat on kipeentyny, ruokahalu on kasvanu, hiostaa ja palelee ja alavatsassa juilii ja alaselkä on kipeä, mikä on miun menkkaoire, mut näköjään myös raskausoire, metallinmaku suussa ja valkovuotoa tulee ja väsymys :D. Ei vielä pahoinvointia, saa nähä säilynkö taas siltä.
 
Mulla on siis -03 syntynyt poika ja -10 syntynyt tyttö. tosin tää meen neiti on vasta pari kuukautta varma joten en nyt ihan vielä täysillä kuumeile, mut tulee jos on tullakseen. Tosiaan siis ehkä vielä lähinnä jännäilen muiden puolesta täällä taustalla:)
 
kiitoksia onnitteluista! :D vähän on vielä epätodellinen olo vaikka tota plussaa kyllä osasin odottaa ku oireet oli niin vahvat mut on se silti vielä aika epätodellista :) vaikka varovaisesti nyt mennään koska mitä vaan voi sattua. varhaisultraan meinasin mennä si saa sit ton lasketun tarkennettua mut oviksen mukaan menis sinne jonnee kesäkuun loppupuolelle.

pyyter mäki heti katoin et ihanaa, sain omasta pinosta kaverin odottajiin :heart: mites sun la ajottuu? mulla tosiaan hakusessa ku toi kierto venähti niin pitkäks.

plussatuulia teille muille :whistle: tulkaa äkkiä perässä :)
 
Kiva Jessi75, et ollaan samassa pinossa :heart:. Ja onhan siellä KHJkin :D. Täälläkin ollaan varovaisia ja meinaan vielä testata ensi viikolla, haluun sen kunnon viivan niiku pojastakin:D.

Jännä juttu muuten, testasin jo keskiviikkona digillä negan:O aamuvirtsasta ja heti Davidin-testillä haaleen viivan, jolloin miun toivo heräs, et oonki raskaana. Ja ku tänää tuo haamu vahvistu ni se varmistaa asiaa. Meinaan kyl ensi viikolla tehä viel ton digin, et mitä se sanoo.

Miekin meinasin käyä Jessi75 alkuraskauden ultrassa. Ja miun la ois kuukautisista laskettuna 24.6. :D
 
voi hittolainen teitä :D ONNEWAAAAA:heart: ihanata ihanata :D nyt lissää vaan plussia. mähän sanoin että syksyn kunniaks oikeita plussa myrsky tuulia ja nythän niitä saatiin =)
mulla oli sitte pissatulehus ja nyt on antibiootti kuuri..taas. lääkäri kysy että tahonko sellasta lääkettä joka käy raskaana oleville vai sellasta mikä ei käy. tuumasin että tietty sitä ekaa ku ei vielä tiijjä onko tärpänny. lämpö pysyy vaihtelevasti 36.6 - 37:s astees ja sellanen pikku flunssa on päällä. muistelin että edellinen pissatulehus oli kun aloin oottamaan esikoista ,eli 8vuotta sitte. enkä flunssaakaan oo sairastanu moneen vuoteen. että saas nähä :rolleyes:
nii ja valkkaria tulee nyt tooosi paaljoon :x
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Yksi uusi kolmannesta haaveileva ilmottautuu joukkoon. Taustatietoa tuonnempana sillä ensin onnittelut plussanneille:heart: ja sitten halaus kaikille sitä kaipaaville:hug:

Olen 27vuotias kahden tytön äiti. Muruset ovat vm. 07 ja 10. Nuorin on puolivuotias ja nyt jo löydän itseni haaveilemasta... :whistle: Kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut, joten jos sama tilanne on kuin esikoisen jälkeen, olen täällä notkumassa piiiiitkän aikaa ennen ensimmäistä tädin paikalle kurvaamista. Riippuu toki myös siitä kauanko nuorin viihtyy rinnalla. Jos kulkee sisarensa jalanjäljissä ja minun keho reagoi samalla tavalla kuin viimeksi, kuumeilen vuodenkin päästä. Mutta ei haittaa minua. Mennään periaatteella tjot!
 
kiitos taas vaan kaikille onnittelijoille :heart: jotenki sitä löytää ittensä ekana täältä vaikka tonne kesäkuisiinkin jo tungin :whistle: mä tein aamulla digitestin ja alle minuutissa tuli teksti et raskaana 3+ eli mulla olis vkoja sit niinku 5+. oon hitto ihan pihalla nyt tosta hedelmöitysajankohdasta ku ton mukaa siitä olis yli 3 vkoo mut miks testit näytti sillon sit negaa :confused: mun neuvolatätiki jo tietää asiasta ku nähtiin eilen sittarissa ja kerroin et teen testin ja sit ilmotin sille tuloksen facebookin kautta :D mulla olis sit varhaisultra niinku jo parin vkon päästä, pitää soitella ja vähä kysellä et miten ne tässä tapauksessa niitä aikoja antaa ku sit harmittaa jos liian ajois menee ku se on kuitenki aika kallista lystiä.

pyyter mäkin tein kakkosesta uuden testin et sain kunnon viivan ja mulla on vieläki se testi tallessa :D pitäskö tästäki tehä vielä puikkotesti et sais senki talteen :whistle: noi liuskatestit on niin rimpuloita et ei niitä viiti minnee säilöö. asuitkos sä muuten missä päin suomee?

m0308 kuulostaa lupaavilta oireilta, mullakin pysy lämmöt koholla ja eka luulin et johtuu yskästä mut eipä johtunukkaa :heart:
 
wau mikä plussapuhuri on käynyt =)

m0308 heti pitää kommentoida miulla on molemmat raskaudet aloittaneet virtsatietulehdus kiertoon josko se on se oire =)

Omasta navasta sen verran että haave kasvaa kierto kierrolta perheen lisäyksen johdosta =) yritys kerrat on kamalan vähäiset ollaan oltu niin väsyneitä mutta toivotaan toivotaan =)
 
Kiitoksia onnitteluista :heart:!

Mie taian kans siirtyä tonne kesäkuisiin Jessi75 seuraks :wave:. Vaik mielessä pyörii, et meenkö taas liian aikasin, et mitä jos käy taas..., mut turha sitä on huolehtia etukäteen ja murehtia. Tässä kuitenkin raskaana ollaan, vaik ei vielä oikein uskokaan :O.

Teille muille kannustaville, mahtaville, ihanille kanssasisarille puhaltelen ja toivon hirmusesti plussatuulia, et tuutte muutkin pian meiän joukkoon odottajiin:heart:. Ikävä tulee, joten en ihan unoha teitä, vaan käyn välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu. Ihanaa talven ja joulun odotusta :flower: :hug:.

m0308 siun oireet kuulostaa lupaavilta, joten ei muuta ku testaamaan, eihän sitä tiedä vaikka löydät ittes kans kesäkuisista:p.

Jessi75 mie asun iloisessa Itä-Suomessa :D, tarkemmin Imatran lähellä. Entäs sie?!
 
tervemenoa jessi ja pyyter :kiss: ja takasi ette sitten enää tule :kieh: nyt sovitaan että junnut pysyy matkas =)
mulla loppuu maanataina terot ja viimestää torstaina tai perjantaina alkaa vuoto,jos alakaa. torstaina mun pitää mennä gynen polilla käymään. sillo ne ainaki varmaan teköö testin het alakuun.
 
Onnea paljon plussanneille! :flower:

Kirjoitan tämän nyt kerran, niin ei tarvitse kenenkään arvuutella miksi vituttaa.
Rixutinia vastaan ei ole mitään, vaan kuppi kiehahti sun kirjoituksista jostain syystä. Ja syyt laitan tässä.

Ensinnäkin.... mut on kasvatettu niin, että tuollainen tukien ja etuuksien hyväksikäyttö saa mut ihmettelemään sitä miksi ihmeessä mun täytyy käydä töissä ja maksaa veroja sekä liitonmaksuja, kun sä väärinkäytät niitä tuntematta minkäänlaista pistoa sydämessäsi? Vituttaa lähteä takaisin työelämään ja laittaa pieni lapsi hoitoon, mutta mun SÄÄSTÖT on loppu. Mieluusti olisin ollut kotona vielä, mutta tosiaan nälkä laittaa ihmisen tekemään pakkoliikkeitä, joita joskus työksikin kutsutaan. Ja usko tai älä, se on pois meiltä muilta.

Toiseksi.. Kuppi meni nurin kun aloit puhumaan että äiti sydämessään tietää mikä on lapselle tmv. oikein.
Kyllä, mä olisin kotona mieluusti lapseni kanssa ja imettäisin vaikka satavuotiaaksi, mutta mulla tulee ikä vastaan, hormonit ei anna mun raskautua imetyksen aikana ja mun on tosiaan mentävä töihin.

Joo, on mulla hormonit sekaisin. Kamala olo kun lopetin imetyksen, en olis uskonut, että näin koville ottaa. Tää on mun murheeni ja toivon ettei kukaan mun takia lopeta täällä kirjoittelua. Koska ei meistä kukaan halua jäädä tälle palstalle kirjoittelemaan vaan siirtyä odottaviin narisemaan muista murheista.

Pyydän anteeksi jo etukäteen, mutta pakko oli sanoa nyt ääneen ja selittää, kun kerta päästin jo muutama päivä sitten virtuaalioksennuksen ilmoille.
 
Pistän minäkin lusikkani tähän soppaan. Ymmärrän teitä molempia :) Imetys on tärkeä juttu. Olen ollut imetystukiryhmässä vetäjänäkin, koska omat virheet imetyksissä vaivaavat vieläkin. Allergioista joku heitti kommenttia. Joo ei lapsi saa allergiaa imettämällä tai pulloruokinnalla, mutta jos lapsi on allerginen geeniperimästä johtuen, imetys on parempi vaihtoehto kuin pulloruokinta. Itse koin tuskaa esikoisen kanssa, joka on sekä maito- että soija allerginen eikä sopivaa korviketta tahtonut löytyä mistään. Toisen kanssa taisteltiin refluksin kanssa. Ei se aina helppoa ole. Toivon antavani apua jollekin, joka painiskelee samojen juttujen kanssa tänä päivänä, ettei tarvitsisi 10 vuoden päästä vieläkin miettiä, että miksen silloin.... Kuitenkin jokainen tekee omat valintansa niiden realiteettien valossa mitkä omassa elämässä jyllää. Aina ei tosiaan voi tehdä niinkuin toivoisi, kuten Huldis kirjoitti. Meiltä äideiltä vaaditaan joskus aivan tähtitieteellisiä suorituksia ja itsekin monesti sorrumme kilpailuun kuka on "paras ja uhrautuvin" äiti. Uskon, että tässä porukassa jokainen rakastaa lapsiaan ja tekee parhaansa heidän eteensä. Tuskin täällä muuten oltaisiin kuumeilemassa seuraavista ;)

Iso hali kaikille sitä tarvitseville :hug:
 
Ensinnäkin Pyyter-2 ja Jessi75 hurjan paljon onnea!!

Leo81: Mullakin oli ensimmäisessä raskaudessa hepatoosi, Adursal lääkityksellä meni kaikki hyvin loppuun asti, jopa pari päivää yli lasketun ajan. Miten sulla meni raskaudet?

(.) Taisi tämä kierto sittenkin mennä harakoille, koska peittoa ei ole heiluteltu, kuin oletettuun ovikseen asti, ei yhtään sen jälkeen edes silleen niinkun varmistukseksi. ;) Ihan ihmeellistä, kun ei tosiaan ole tehnyt mieli yhtään. :/ Eli toiveet ei kamalan korkealla ole.

Sitä vaan pohdiskelin, että miksi ensimmäiset raskausoireet ja menkkojen tulo-oireet pitää olla samanlaiset? Miksei ne voisi erota toisistaan niin selkeästi, että heti tietää vuoren varmasti, että nyt tärppäsi *tsädäm*! :D
 
Tails: Söin myös adursalia kummaltakin. Arvot laski hyvin, toinen käynnistettiin rv37+6 koska arvot lähti vähän uudelleen nousuun ja syke liian tasainen ja toinen syntyi itsestään rv38+2. Eka oli jo noilla viikoilla iso vajaa 4,2 kg ja toinen n. 3,9kg Onneksi siis syntyivät noilla viikoilla. Ekan synnytys vaikea, ponnistin ulos 2h jälkeen päältä painettuna. En olis enää jaksan muuten. Toinen helpompi kun lähti synnytys itsestään käyntiin. Joten toivon, etä mahdollinen seuraava lapsi lähtee syntymään itsestään. Olkoon vaikka yli viikkojen kunhan ei tarvitse käynnistää.

:hug:Huldasharks
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut plussanneille :flower::flower::heart: Tervemenoa kesäkuisiin!!!

Ja uusille kuumeilijoille tervetuloa joukkoon!!!

Itse en omaa lusikkaani työnnä imetys/töihinmeno soppaan, mutta ehdottomasti kannatan sanan- ja valinnanvapautta, joten eihän käydä taistelemaan, eihän :) Pidetään täällä hyvä ilmapiiri yllä, vaikka välillä v**uttaakin, täällä on hyvä purkaa tuntojaan, kun muut eivät kovaa kuumeilua useinkaan ymmärrä. Täällä saa tukea tunteilleen ja kanssasisaret ymmärtää, että joskus ottaa päähän oikein tosissaan kun ei se vauva ilmoita tulostaan.

Täällä peittoa heiluteltu tasaisen tappavaa tahtia, ja mieskin on varmaan tietoinen että ovulaatiotahan tässä metsästetään :D Limailut pongasin jo kp 10, 11 ja 12, jonkinlaista kipuilua ehkäpä eilen... ei tosin sellaista kuin yleensä on ollut... :confused: Peruslämpöä olen mittaillut ja kovin sahalaitainen käyrästö on piirtymässä, ja kunnon dippausta ja nousua ei kyllä ole havaittavissa :| joten tiedä sitten ovuloinko lainkaan :kieh: Peruslämpö siis sahaillut, keskimäärin n. 36,2-4 ollut ja nyt kaksi peräkkäistä päivää 36,5, ovulaation jälkeenhän peruslämmön pitäisi nousta 0,5-0,8 astetta, että sellaista... Jatkan mittailua koko kierron... Saas nähdä mitä Terolutit aiheuttavat lämmölle...

Terolutit käyttöön siis tiistaina kaksi tablettia päivässä 10 päivän ajan. Saas nähdä normalisoiko vuodon... Paras tietty olisi ettei vuotoja tulisi ollenkaan, mutta skeptinen olen.

Täällä on satanut nyt ensilumi joka on jäänyt maahan :heart: lapset ovat innoissaan :) Tiistaina lähdetään kuusamoon ristiäisreissulle, palstahiljaisuus puolestani siis todennäköisesti koko ensi viikon (ellen sitten töiden ja opiskelijan lomassa ehdi piipahtamaan :) )

Plussatuulia nyt hurjasti kaikille, jokos alkaa lasketutajat siirtymään heinäkuulle...? Sinne koko porukka nyt sitten pyritään!!!
 
Omaa napaa...

Huomaan, etten selkeäsi ole raskautumisesta yhtä innoissani kuin keväällä. Nyt mielessä jyllää kaikenlaisia mörköjä. Ehkä se on vaan puolustautumismekanismi, etten sitten putoa liian korkealta, jos jotain menee taas pieleen... Tuolla hiekkalaatikon reunalla, kun näkee raskaana olevia ja kuuntelee heidän juttujaan, saa tehdä aika kovastikin töitä ettei kyyneleet valu poskille. Ottaa vieläkin aika koville, etten ole nyt raskaana niinkuin piti... Välillä noista tilanteista tulee halu äkkiä uuteen raskauteen ja välillä taas vastareaktio, että mullapa ei olekaan enää noita ongelmia lällällää :(

Positiivisia puolia pian raskautumisessa:
- Mies on tosi innoissaan ja heti valmis uuteen yritykseen (ei ollut vielä muutama viikko sitten)
- Kroppa pelittää vihdoin eli ensimmäiset menkat tulivat ja menivät
- Ehtisin saada opiskelut valmiiksi ennen vauvan tuloa
- Töiden puolesta heinä-, elo-, syyskuu olisivat vallan mainioita aikoja jäädä äitiyslomalle

Nyt eletään kp 6 eli ensi viikolla alkaa pupuilut (tähän asti ollaan siis ehkäisty), jos uskallan nyt heittäytyä ja ottaa riskin. On tämä ihmismieli kummallinen. Vauva olisi toki kovasti odotettu ja haluttu, mutta pelko on vaan ottanut vähän liikaa jalansijaa yleensä yltiö optimistisessa mielessäni : /
 
Huhuu, missäs kaikki luuraa :attn:? onpa täällä hiljaista, taitaa näin sunnuntaisin olla kaikilla perhemenoja :)

(.): Nyt vois olla yksi oire lisää, nimittäin pissahätä!! Lähdin tänään zumbaan ja kävin just ennen lähtöä vessassa. Toisen biisin aikana meinas jo housuun lirahtaa siinä hyppiessä joten ei muuta "hätähuoneeseen". Tästä hetki ja TAAS pissitti!!! Onko nyt sitten pissatulehduksen alkua vai sitten jotain muuta?? Toivottavasti oire :heart: Alkaa jännittää :)
 

Yhteistyössä