Kielikurssit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Riippu minkä ikäisille olis kurssit suunaattu. Jos pitäis olla samassa ryhmässä kun ryyppäävät 15-16 vuotiaat niin en todella päästäis.

Mun käsityksen mukaan ovat omissa ikäryhmissään eli 13-14v ja sit 15-16v jne

Olen ollut 16-vuotiaana Englannissa ja 18-vuotiaana Jenkeissä. Kolmetoistavuotias on kyllä aika nuori, mutta on kai niitä erityisesti nuorille suunnattuja kursseja, joten ehkä niissä on sitten erilaisia sääntöjäkin. Tai mistäpä sen tietää. Meillä ainakin sai liikkua aivan vapaasti "kouluajan" ulkopuolella, myös alkoholia sai kaupoista alaikäisetkin, ja sitä myös käytettiin. Noin nuorta ei varmaan ainakaan kovin isolle paikkakunnalle kannata laittaa. Sinänsä kokemukset olivat oikein hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuäiti:
Mä olin 14 v. Englannissa kielikurssilla 5 viikkoa ja hauskaa oli ja kaikki meni hyvin! :) mut riippuu kyl ihan lapsen luonteesta että päästäiskö..

Asuitko isäntäperheessä vaiko jossain asuntola-tyyppisessä majoituksessa ?
Muksu on nyt päättänyt että lähtee ens vuoden kesänä kurssille....

Sisko oli muistaakseni joskus 13- tai 14-kesäsenä Englannissa. Hyvin niillä siellä meni ja oli sillon vielä niin kiltti, ettei käsittääkseni ryypänny.. Saattaapi kommentoida itse jotain, jos sattuu tämän ketjun näkemään.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Riippu minkä ikäisille olis kurssit suunaattu. Jos pitäis olla samassa ryhmässä kun ryyppäävät 15-16 vuotiaat niin en todella päästäis.

Juu, opiskelun ajan. Mutta vapaa-ajallahan voi tehdä, mitä mieleen juolahtaa.

Mä olin 14 v. Englannissa kielikurssilla 5 viikkoa ja hauskaa oli ja kaikki meni hyvin! :) mut riippuu kyl ihan lapsen luonteesta että päästäiskö..

Isäntäperheessä asuin, sellasen vanhan naisen luona joka ei ollu oikeestaa ikin kotona sillon kun minä olin, mutta kiva hän oli. Aktiviittejä oli tosi paljon, joka päivälle jotain. Ja maksullisillekkin retkille kannattaa mennä. Diskossa käytiin suunnilleen joka ilta tanssimassa ja pitämässä hauskaa, ei kyllä ryypätty kun en muutenkaan ole kova juomaan ja jos kielikurssilla jää kiinni viinasta niin lähetetään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu, opiskelun ajan. Mutta vapaa-ajallahan voi tehdä, mitä mieleen juolahtaa.

mä olin sellases ryhmäs et meit oli 14-18 ikäsiä.. eli mie nuorimpana :D

Isäntäperheessä asuin, sellasen vanhan naisen luona joka ei ollu oikeestaa ikin kotona sillon kun minä olin, mutta kiva hän oli. Aktiviittejä oli tosi paljon, joka päivälle jotain. Ja maksullisillekkin retkille kannattaa mennä. Diskossa käytiin suunnilleen joka ilta tanssimassa ja pitämässä hauskaa, ei kyllä ryypätty kun en muutenkaan ole kova juomaan ja jos kielikurssilla jää kiinni viinasta niin lähetetään kotiin.

Joo, toi sääntö mua huvitti (ainakin silloin nuorempana). Varsinkin kun oltiin Lontoossa retkellä yön yli, niin kurssin vetäjätkin ryyppäsivät siellä, ja englantilainen ns. tutor jopa osti joillekin juotavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, toi sääntö mua huvitti (ainakin silloin nuorempana). Varsinkin kun oltiin Lontoossa retkellä yön yli, niin kurssin vetäjätkin ryyppäsivät siellä, ja englantilainen ns. tutor jopa osti joillekin juotavaa...

Onpas teillä ollu "hyvät" vetäjät.. :whistle:

olin 16 vuotiaana kielikurssilla englannissa ja nuorimmat, myos pahimmat, samassa ryhmassa oli n14v. ja ainakin puolet porukasta poltti pilvee ja ryyppas minka kerkes. Isantaperheet ei muuten vahtinu kunhan oli kotona ennen 24.00, joten sanoisin etta jos luotat lapseesi niin voi olla mahtava kokemus, mutta mikali yhtaan epailet etta on virran vietavissa tai muuten kiinnostunut alkoholin/ huumeiden kokeiluista niin en paastaisi...
Myos se jai mieleen etta eihan me osattu varoa mitaan, ja yollakin saatettiin liikkua yksin mika ei todellakaan ole suositeltavaa, vaikka kyseessa olisikin pienempi paikka..

Olin Jenkeissä 4vko 17 vuotiaana ja tykkäsin kovasti. Siellä kuuleman vähän eri meininki kuin Englannissa jossa perheet ottaa lapsia maksua vastaan - siitä johtuu suuri määrä lapsia yhdessä perheessä. Jenkeissä ovat vapaaehtoisia ja eivät peri maksua lapsista. Sillon oli 1 lapsi per perhe periaate, kaverukset ei päässeet samaan perheeseen mikä oli hyvä vaikka eka kirpaisikin. Oli pakko tehä itten töitä kielen oppimiseen kun ei ollu kaveria auttamassa koko ajan. Perheillä oli koko ajan jotain aktiviteettia ja yhteisiä tapahtumia meille. Ryhmässäni oli myös muutama Englannin kursseilla käyny ja he olivat todella tyytyväisä Jenkkien kurssiin. Oppivat enemmän ja kaikista tuntui että meistä välitettiin. Jos omia lapsiani olisin lähettämässä kielikursseille niin Jenkkeihin laittasin. Meistä pidettiin huoli Helsingistä lähtien kunnolla. Perheissä ei lapsia päästetty illan viettoihin yksinään, meillä oli samat tiukat säännöt kuin perheen omillakin lapsilla. Juopottelemaan ei siis ollu mitään mahiksia lähteä jos vanhemmat sitä pelkää.

jos pitäis päättää näiden juttujen perusteella niin ei lähtis muksu vielä moneen vuoteen mihinkään. Englantiin ei olleskaan ja Jenkkeihin sit kun ois tarpeeksi ikää...eli menee vielä monen monta vuotta.

Yhteistyössä