jaa-a...kielikurssilla en oo ollu,mutta vaihtariks lähdin jenkkeihin lukion ekan vuoden jälkeen.menin koska kaks veljeäni ja siskokin ovat olleet.
pääsiin kahden eläkeikäisen luo asumaan,joiden lapsilla oli omat perheet jo,mutta oltiin tekemisissä paljon. koulu oli tosi kiva,ainakin alkuun.tapasin pojan,johon ihan täysillä rakastuin ja se muhun myös... mun hostisä oli MUSTASUKKAINEN tästä ja käyttäytyi aina ihan idiootisti kun tää poika oli meillä.tää mun isä myös hoki päivittäin kuinka kaunis oon jne..halaili pussaili ja kaikkea semmosta..vähän niinku loukkaantui kun sanoin,etten tykkää sellasesta...
sit lopulta ne mun vanhemmat sano yhtenä iltana,ettet mee huomenna kouluun,vaihdat koulua.sanoin,et ei käy..vaihdan perhettä.parin tunnin keskustelun jälkeen pakkasin kamat ja aluevalvoja tuli mut hakemaan..niillä asuin n.kuukauden kunnes yhtenä päivänä ilmoittivat että "isompi" YFU-tyyppi tulee hakemaan ja pääsen uuteen perheeseen...kukaan ei kertonu minne mut viedään.sit mut vietiin kahden tunnin päähän (yleensä jos perhe vaihtuu,pyritään että saa jäädä samaan kouluun).siellä pääsin kivaan perheeseen,oli kolme siskoa ja koirakin.en kuitenkaan pystyny alottaa puhtaalta pöydältä ja mua uhkailtiin,et jos pidän yhteyttä tähän poikaan,ni lennän takas kotiin.päätin ite lähte kotiin puol vuotta aiemmin.
mun sisko asui isoäidin kanssa, mutta oli enimmäkseen tämän lasten perheiden kanssa. hyvä oli vuosi,mutta vajaa puol vuotta sitten kuuli,että isoäidin tyttären mies(pastori) istuu vankilassa koska oli käyttänyt hyväkseen lastensa serkkua ja yrittäny tappaa tämän.ihan kaikkea sairasta...
tässä lyhykäisyydessään meidän vaihtariajat...mä oon meidän perheen nuorin ja mun vanhemmat sanoi,että jos olis vielä lisää lapsia,niin yhtäkään ei päästäis jenkkeihin vaihtoon.eikä todellakaan YFUn kautta.mun perheenvaihdon YFU hoiti niin väärin kuin vaan voi.edes mun perhe täällä suomessa ei tiennyt mihin mua vietiin... itkin mun "vaihtarivuoden" aikana enemmän ku varmaan koko elämäni aikana oon itkeny.
omia lapsiani en päästä vaihtoon.ainakaan jenkkeihin.
toki on hyviäkin kokemuksia,niinkuin veljilläni oli ja siskollanikin myös kunnes tää em.juttu paljastui.mut aattelin kertoa toisenkin puolen vuodesta ulkomailla...itse jos saisin uudelleen valita,en olis menny...tai sitten olis pitäny odottaa vielä vuosi.