~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Ihanaa uutta vuotta 2013 kaikille!

malttamattomalla aivan ihana supersöpö suomenruotsalais-skeittarihurmuri ;) Mahtava kuulla, että poju on kasvanut ja saatte lopetella syöttöherätykset. Meidän esikoinen nukkui kaksiviikkoisesta lähtien, herättelyn lopetettuamme 6-8 h yöunia ja se on ollut kyllä parasta, mitä olen koskaan voinut toivoakaan. Tsemppiä myöskin koiravauvojen odotteluun!

Tanita meillekin tuli pinnasänky taloon kaverilta jo joskus rv 15 aikoihin. Se oli niin hankala laittaa kasaan, että tuossa se on esikoisen huoneessa nököttänyt siitä saakka. Monesti mietin, että miten siitä sitten selviän, jos sänkyyn ei tulekaan täytettä : / Mutta hitto soikoon, kyllä ne keskenemenot ovat omalle kohdalle sattuneet, vaikka olen asennoitunut negatiivisesti jo valmiiksi, ollut hehkuttamatta ja tekemättä valmisteluita etukäteen, joten jos niitä ei voi estää murehtimalla, niin ehkä sitten positiivisesti valmistautumalla? Käänteistä taikauskoa peliin, siis!

mumina kyseli bambuvaatteista. Itse tein esikoiselle bambulangasta vastasyntyneen kypärämyssyjä, olivat kesällä mukavan vilpoisia ja hengittäviä, suosittelen kokeilemaan! Muuten en ole babmbuvaatteisiin törmännyt. Ruskovillan silkkivaatteet ovat kyllä aivan ihania, mutta niin hävyttömän kalliita. Ehkäpä alennusmyynnistä voisi bongata jotain?

tillukkaalla
oli mahtavia neuvolakuulumisia, onnittelut niistä! Jännä juttu muuten nuo unet, itse olen nähnyt sekä esikoisesta että tästä tulevasta pariin otteeseen unia, jossa vauva on vuorotellen tyttö tai poika. Kovin on vaikea noista mitään siis ennustaa :LOL:

Miwwille tsemppiä, kyllä nuo PC:n viivat ainakin on nyt niin vahvat kuin voi vaan olla! Toivotaan, että kyseessä on vaan parin päivän heitto oviksessa/kiinnittymisessä. Ehkä sinne neuvolaan kannattaisi vielä yrittää soittaa ja ruinata pääsyä hcg:n määritykseen? Kun on noita keskenmenoja taustalla ja stressiä siitä johtuen jne kaikki kortit käyttöön!

(.) Huomenna aion uskaltautua Ikeaan ostamaan vaatekaapin vauvalle. Jospas sitä sitten pikku hiljaa alkais pestä pikkupyykkiä sinne odottelemaan.. Vielä tämä viikko lomaa, sitten neljä viikkoa töitä ja sitten koittaakin jo äitiysloma :) Kyllä tämä aika loppujen lopuksi on mennyt ihan hirvittävää vauhtia, vaikka alussa en kyllä olisi ikinä uskonut sanovani näin!

kwaidan *riks, raks, poks* rv 30+0
 
miwwi: koitithan digiä aamupissasta etkä päivä? Yritä nyt vielä soittaa sinne neuvolaan ja ruinata, koska ovisplussasta on kuitenkin jo yli 4 viikkoa. Koska sitten ne yleensä määrää kaksi hcg koetta eli ekasta katsotaan hcg ja kyllähän sekin jotain kertoo, 3+ testiin pitäisi olla musta yli 10000 (en ole varma) ja sitten seuraava otetaan noin 36-48h edellisen jälkeen, jolloin hcg:n pitäisi olla tuplaantunut. Tietää ainakin, että raskaus jatkuu normaalisti. Tsemppiä tilanteeseen, varmasti stressaa. Pidän peukkuja, että kaikki on hyvin :hug:
 
Mä kokeilin kysellä jos pääsisin jo ensi viikolla viimeistään VU tarkistuttavaksi hirvittää vaan maksaa taas niin kauhee summa jos saa kuulla huonoja uutisia :ashamed: pitää varmaan myös kokeilla soittaa sinne neuvolaan jos pääsis siihen mittaukseen.. Tein digin kyllä iltapäiväpissasta ja olin kyllä juonu kans jonkin verran vettä mutta oli se näyte aika tujua..

muoks. anteeks oma napaisuuteni, mutta kun rupes taas niin stressaamaan tää. Katselin kalenteria ja olin maanantaina tehny edellisen digitestin joka näytti myös 2-3 viikkoa ja tein silloin myös pc liuskatestin ja oli vahvistunu paljon edellisistä pc liuskatesteistä jotka oli tehty 30.12 ja 28.12.

Tai sitten se on vaan "loppunut" juuri tuolloin maanantaina jolloin olisi kai digin pitäny näyttää se 3+.

Niin ja malttamaton, oviksesta on kulunut yli 3 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi, Mun mielestä sun kuuluu kyllä nyt päästä siihen hcg-mittaukseen. Olet vaan tiukkana ja vaadit sitä!
Mä itse asiassa luulin, että hcg-mittaus olis "nykypäivää" ja niitä raskaana/ei raskaana -testejä ei enää tehdä. Täällä meillä meinaan neuvolantäti laittaa hcg-mittaukseen automaattisesti, kun sinne soittaa. Multa ei oo koskaan otettu "tavallista" raskaustestiä, ei edes ensimmäisessä raskaudessa.
 
miwwi no niinpäs onkin, enhän mä osaa enää laskea! Sitten en kyllä vielä huolestuisi. Mulla menee ovisplussasta noin 48h ennen kuin edes munasolu irtoaa, joten on ihan päivistä kiinni sulla ja kun on toi pc kuitenkin vahvistunut niin hyvin. Ja musta se digi pitää aina tehdä aamupissasta viikkojen määritystä varten eli varmasti kaikki on hyvin! Soita nyt neuvolaan ja kysäise, mulle on kanssa tosiaan se hcg määritelty verestä, kun tulin hulluksi tiirailessani noita viivojen vahvistumista. Ja jos ei, niin käy ostaa uusi digi ja tee se aamulirusta. Tsemppiä ja peukut pystyyn nyt vaan!
 
Mitkäs ne olikaan ne turvalliset kilppariarvot toisella kolmanneksella? Tsh oli 3,3 ja se toinen 12,9. Neuvolalääkäri oli lausunut ne hyviksi.
1-2 välillä TSH ja T4V yli 16. Näin mulle sanottiin. Mulla arvot 0,22 ja 14. (ilman lääkitystä oli TSH 4,2 ja T4V 10) Annostusta ei silti lisätty... (TSH:han ei ole kovin merkityksellinen enää siinä vaiheessa kun hormooni tulee purkista, vaan tuo t4v silloin, eli tsh saattaa mennä herkästi alle 1kin kun hormoni tulee purkista. se kun on se hormoni, joka aivoista lähettää kilpirauhaselle viestiä tuottaa hormoonia, ja kun se purkista tulee, aivojen ei tartte sitä viestiä lähetellä )

MIWWI, elä murehdi:hug: Mulla digi nosti normisti viikot vaikka oli tuulimunaraskaus, normiraskauksissa tullu aina hiukan perässä (vaikka munasolu hedelmöittyy, voi sen kiinnittymisaika vaihdella paljonkin itseasiassa)
Noi tavistestit sulla on ihan mahtavasti vahvistuneet:heart:

Mulla oli eilen neuvola..
vkoja 32+5 silloin.


painoa oli pamahtanut järkyttävät 6kg:a 3 vkossa :O olin ihan shokissa!
No, neuvolatätini oli hyvin ymmärtäväinen (toisin kuin polilääkäri joka jo viimeks sano ettei enää grammaakaan lisää... se ilahtuu 16.pvä varmaan) ja totesi että nestettä se on. Tarttee vaan seurata ettei myrkytysoireita tule ja vettä vettä ja vielä kerran vettä että saadaan turvotus pois.
No, nyt on vettä menny reilusti, ja otin ruokavaliosta vielä karusti hiilareita pois, ja yön olenkin ravannu vessassa ja olo itseasiassa helpompi: turvotus varmaan oikeasti helpottaa.

HB oli tuplaraudasta huolimatta taas pudonnut, 106 näytti. (lähtö 155)
ja RR oli 107/69, eli tosi alhainen mulle
Pissa puhdas eli mitään myrkytysoireita ei ole onneksi (mulla ekassa raskaudessa ollut r.myrkytys)
SF oli komeat 35cm, eli sama mikä keskimmäisestä rv 41+4 :D :D Mutta kasvaa niin tasaisesti ettei tosikaan :)

vauvoilla oli kaikki hyvin ja ilmeisesti RT:ssa molemmat edelleen :)
Täti naureskeli kun ääniä kuunneltiin, molemmilla kauhee vipellys päällä ja HIKAT :D :D :D dopplerista kuulu vaan viuh-viuh-viuh ..HIK.. viuh viuh viuh.. HIK:heart::LOL: ja molemmilla eri tahtiin :D Siihen potkut ja kiemurtelut päälle :D

Oli sijainen tuo täti (on ollut ennenkin tuuraamassa) ja se on kyllä niin ihana :heart:
Käski olla noteeraamatta lääkärin kilomarmatuksia, kun kaksosraskauksissa niitä toisille tulee enemmän. Sokerit on ihan priimat, joten sano ettei mitään hätää ole.

Lisäksi kyseli kovasti tukiverkosta, vaunuratkaisuista ja siitä olenko saanut mitään imetysvinkkejä, juteltiin pitkät tovit:heart:

Nyt vesilasin ääreen sohvalle kun kuopus nukkuu <3

T:Neiti+ prinsessat 32+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Ihanaa uutta vuotta kaikille! =)

Tervetuloa uusille, jäin näköjään ainoaksi heinäkuiseksi.

malttamaton Onnea pojasta, ihania kuvia olit hänestä laittanut.

Meidän vuosi alkoi nt-ultralla. Ja hyvin alkoikin =) NT vain 0,7mm ja pieni oli kuulemma juuri sellainen kun kuuluukin. Huh, helpotusta! Aluksi säikähdin, kun ei liikkunut ollenkaan, mutta kuulemma nukkui. Tökkimällä lääkäri sai vauvan kääntyilemään. Vähän jäi kyllä epäilyttämään, että liikkuuko ne jo noin pienenä? Sydän kuitenkin sykki :heart:. Neuvolan laskuista vauva on viikon pienempi, mutta mähän ilmoitin jo heti aluksi listalle mun mielestä (oviksen perusteella) oikean LA:n. Nyt vastasikin enemmän sitä. Mulle vois päivittää LA 27.7.13.

Simpu83 rv 10+5
 
1-2 välillä TSH ja T4V yli 16. Näin mulle sanottiin. Mulla arvot 0,22 ja 14. (ilman lääkitystä oli TSH 4,2 ja T4V 10) Annostusta ei silti lisätty... (TSH:han ei ole kovin merkityksellinen enää siinä vaiheessa kun hormooni tulee purkista, vaan tuo t4v silloin, eli tsh saattaa mennä herkästi alle 1kin kun hormoni tulee purkista. se kun on se hormoni, joka aivoista lähettää kilpirauhaselle viestiä tuottaa hormoonia, ja kun se purkista tulee, aivojen ei tartte sitä viestiä lähetellä )
Mitä mieltä olet, pitäisikö siis suunnata endokrinologille tms? Verikoe on otettu viikko sitten 14+6, edelliset arvot keväältä menivät nätisti sinne raskautta suunnittelevien arvojen sisään? Neuvolalääkäriltä tuskin on apua tulossa, kun oli tosiaan lausunut nuo normaaleiksi. Muita oireita ei ole kuin turkasenmoinen väsymys.
 
Mitä mieltä olet, pitäisikö siis suunnata endokrinologille tms? Verikoe on otettu viikko sitten 14+6, edelliset arvot keväältä menivät nätisti sinne raskautta suunnittelevien arvojen sisään? Neuvolalääkäriltä tuskin on apua tulossa, kun oli tosiaan lausunut nuo normaaleiksi. Muita oireita ei ole kuin turkasenmoinen väsymys.
Minunkin noita 4,2 ja 10 arvoja kunnallisella sanottiin ihan niin hyviksi ettei hoitoa tartte. pyysin tulokset ja marssin yksityiselle joka määräsi lääkityksen samantein ja oli järkyttynyt että km taustasta huolimatta nämä arvot olivat neuvolalääkärin mielestä "ok"

Suosittelen ehdottomasti menemään.
 
tillukas Ehdottomasti toinen lausunto noista! Mulla oli 12+ nuo TSH 2,7 ja T4V 14,7 ja neuvolalääkärin päätöksellä lääkitysannosta nostettiin. Kontrollilabrat otetaan huomenna ja tulokset saan maanantaina. Kannattaa myös lukea tuolta lisää: http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo91211.pdf. Vois melkeen suositella sun neuvolalääkärillekkin luettavaksi.. ;) Ei ehkä kannata miehelle heti ensimmäiseksi luetella tuolta noita hoitamattomasta vajaatoiminnasta mahdollisesti aiheutuvia haittoja..

kodehu 16+6
 
Neiti-81 Sitten tarvitsisi enää koittaa keksiä mahdollisimman pehmeä tapa kertoa asia miehelle, ettei se stressaa liikaa asiasta...
sanot miehelle vaan et käyt vielä asiantuntijalla kun ne on noin paljon muuttuneet nuo arvot.

Mun mies oli aika tyrmistynyt kun kuuli et todennäköisesti keskenmenoilta ois vältytty jos lääkitys ois ollu.... Mutta meillähän tuo arvo selvisi vasta km tutkimuksissa. ja SILTI se oli muka ok. Se tosiaan yksityinenkin oli ihan järkyttynyt et jos tutkitaan eritoten keskenmenoja ja näkyy näin poikkeeva arvo ja todetaan et ehei.. ei se vika voi siinä olla...
 
malttamaton onnea ihanasta pienestä pojasta!!! :heart:

Me oltiin tänään rakenneultrassa. Pienokaisemme oli täysin rakenteiltaan terve ja satavarmasti poika :heart: Oli kasvanutkin niin hurjasti että laskettua aikaa siirrettiin lähemmäs totuutta. Melkoinen onni kohtasi hurjan monen keskenmenon jälkeen, ei voi kuin olla onnellinen ja kiitollinen tästä pojasta joka meille annettiin :heart:

P12 ja Poika 21+0
 
Saitko Miwwi puhuttua itsesi hc-mittaukseen?

Simpu83 Onnea ihanista ultrakuulumisista! Muistaakseni ne alkaa liikkumaan rv9 tienoilla. Eli parisen viikkoa olis jo liikkunut. Niillä viikoilla ultratessa meidän pieni tosin aina nukkui (kävin kahdesti niin, että olis kuulunut jo liikkua), mutta nt-ultrassa olikin sitten jo hyvin hereillä. Onneksi niillä on niissä ultrauslaitteissa se kelaustoiminto, muuten ei oltais saatu niskaa mitattua. Aina kun lääkäri yritti ottaa kuvan, niin kaveri vaihtoikin asentoa niin ettei niskaa näy :D :D

Neiti-81, Ihania kuulumisia sullakin, etenkin hikkaaminen nauratti. Kuuluuko se oikeesti sieltä jos ne hikkaa? Tuntuu tietysti :)
Painonnousu ei nyt ollut niin mukava asia, mutta luotetaan siihen neuvolatätiin eikä kuunnella polilääkäreitä. Etkös säkin käy tossa Satakunnan keskussairaalassa? Onko ne tosi tiukkoja siellä tosta painon noususta? Tämä Ulvilan neuvolantäti ei ainakaan ole mun alkupainostakaan koskaan mitään sanonut ja mulla on sitä kuitenkin 10kg liikaa (bmi 27). Toteaa mut joka kerta normaalipainoiseksi. Kerran teki samalla mun miehelle 30v tarkastusta ja marmatti sen painosta, vaikka toinen on 178/90 ja lihasta sekä pieni vattapömppö. Mua vierestä hymyilytti, kun mä olen meistä se jonka tarttis enempi katsoo mitä suuhunsa laittaa :)


Pitäisköhän munkin muuten kysellä mun kilppariarvot tuolta sairaalasta. Täällä kun tuntuu olevan ihmisillä ongelmaa niiden kanssa. En tiedä yhtään mitä mun arvot on olleet km-tutkimuksissa, mutta ne todettiin normaaleiksi. Systerillä on ollut ongelmia kilppareiden kanssa, en tiedä kulkeeko ne jutut suvussa..

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Pikkuinen13 :)

ON: Olin tänä aamuna jo puhelin kourassa tilaamassa itselleni aikaa verikokeeseen tulehdusten selvittämiseksi. Päätin sitten kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja olla soittamatta sairaalaan ihan turhaan. Musta on kuitenkin otettu tulehduskokeet viikko sitten, eikä niissä ollut mitään. Eikä mulla ole mikään viikossa muuttunut. Toissapäivänä hurrasin kun tuhru loppui, mutta alkoihan se eilen sitten taas. Mulla on kuitenkin lääkäriultra keksiviikkona, niin josko sinne asti yrittäisin olla stressaamati turhia.
Toissa iltana makoillessani olin tuntevinani liikkeitä, mutta saattoi ne olla ihan tavallisia ilmakupliakin :D Muutaman kerran aikaisemminkin olen tuntenut mukamas yksittäisen ilmakuplan, mutta nyt tuli sarjana. Saatoin kyllä ennen sitä hieman tökkiä mahaani :D Eilen en saanut tökkimiselläkään ilmakuplia aikaiseksi, mutta jos ne on liikkeitä, niin eikös se ollut ihan tavallista että niitä tuntuu alkuun aika harvakseen. Enkä ole ihan varma onko ne edes niitä tuntemuksia vielä :)
Dopplerilla kuunnellessa sykkeet kuuluu. Nyt muutamaan päivään en ole saanut selvää sykelukemaa, kun tuon laite laskee ne vasta kun kuuluu selvät sykkeet tosi pitkään. Meidän kaveri taitaa meinaan pakoilla tuota anturia. Saan sykkeet kuuluviin ja sitten kuuluu joku viuhuna ja sen jälkeen kuuluu sykkeet enää etäisesti. Voisko potkut kuulua viuhunana? Sit kun löydän ne sykkeet uudelleen tosi selvästi, niin sama homma toistuu.
Vatsa mulla on pömpähtänyt ja kohtu selvästi tullut ylöspäin, mutta ei tota parhaimmalla mielikuvituksellakaan vielä raskausmahaksi voi sanoa. Muutamat farkut olen joutunut laittamaan pois, kun ei mahdu enää. Tai mahtuis jos väkisin kiskois, mutta en edes halua ajatella istuvani ne jalassa.. Vielä jokunen aika sitten ne ei pysyneet jalassa ilman vyötä. Olen siis siirtynyt suurempiin farkkuihin ja on tuolla jo yhdet mammafarkutkin odottamassa. Mitään muuta äitiysvaatetta en sitten olekaan ostanut. Yritän pitää pään kylmänä ja ostaa sitä mukaa kun niitä tarvitsee. Kevättakkeja katselin, mutta mistä sitä taas tietää voiko talvitakista luopua ennen kesäkuuta... Äitiystalvitakki mulla onkin jo käytössä, kun olin ostanut viime talveksi valmiiksi sellaisen. Ja mun normitakistani levis just vetoketju enkä ole ehtinyt vielä korjaamaan. Onneksi toi mun äitiystakkini ei oo kovin äitiystakin näköinen, kun kiristän sen vähän tiukempaan ja en näytä kenellekään sen niskalappua :D

Pääasiassa täällä siis mennään positiivisin mielin, vaikka tuhrut ja tulehdukset kuitenkin päässä pyörii. Miehelle lupasin, että kahden viikon päästä mä relaan. Sille en nyt ihan kamalasti mieltäni purkaa, kun sillä on töissä stressiä. Lähinnä se nauraa mun dopplerin käyttöä, kun olin vannonut ostaessani etten kuuntele joka ilta, kun silloin tällöin vaan :D Totuudessa mun pää olis vielä enemmän hajalla jollen kuuntelis niitä nyt päivittäin. Sitten kun ohitetaan se mun myöhäinen km:n, ni lupaan luottaa tähän raskauteen :)

iitu 15+3
 
Heippa kaikille! Olen ollut ihan surkean huono palstailija enkä ole paljoa jaksanut kirjoitella, vaikka lueskelen kyllä aina teidän kaikki kuulumiset läpi, kun täällä piipahdan. Nyt hihkaisen omanapaisesti ultrakuulumiset tältä aamulta: oltiin siis rakenneultrassa ja kaikki kertakaikkisen hienosti :heart: Mulla on tällä hetkellä suuria vaikeuksia käsittää, että voisiko sitä todellakin olla niin onnekas että saa oman lapsen, ja että vielä tässä vaiheessa raskautta ei ole tullut eteen mitään ikävää (tokihan olin ihan varma, että VIIMEISTÄÄN rakenneultrassa sitten nähdään jotain ihan fataalia...) Olo on siis melko pilvissä leijuva eikä työnteostakaan ole tullut koko päivänä yhtikäs mitään. Sukupuolestakin saatiin "vahva veikkaus" vaikkei kuulemma sataprosenttinen tieto, mutta sen varassa nyt kuitenkin menen ;) Päätettiin miehen kanssa asia pitää salaisuutena ihan loppuun saakka. Enkä ajatellut siis tuon veikkauksen pohjalta lukkoonlyödä lastenhuoneen värimaailmaa :) Oli tosi ihanaa nähdä vauva pitkästä aikaa ja kuulla että kaikki on kunnossa. Siellä hän potki vilkkaasti ja välillä useaankin otteeseen haukotteli makeasti. Laskettu aika ei muuttunut, mitat oli ihan viikkoja vastaavat, tämän hetken painoarvio nyt 410 g ja pituus noin 25 cm.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Scarleth 21+0 POKS!
 
iitu85 En oo vielä soitellu, kokeilen huomenna tehä vielä digitestin aamulla ja jos se edelleen näyttää 2-3 viikkoa niin sitten ens viikolla soittelen ja kysyn. :) Tein tänään pc liuskatestin kun edellisen tein 2.1 niin se on vieläkin vahvempi kun kontrolliviiva. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
MIWWI :( Voi itku, mut ethän luovu toivosta kun mitään vuotoja ei ole?:hug: Täällä peukut ja varpaat pystyssä et olis kaikki hyvin ja hormonit vaan nousis hitaasti, nehän on oikeesti tosi yksilöllisiä:hug:

IITU, se hikka kuuluu sellasena sykkeiden välisenä katkona ja *TIK* äänenä :D, napauttaa siihen dopleriin metkasti :D

SCARLETH, onnea!:heart:

P12, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta


(.)
Mulle on ilmestyny ekaa kertaa elämässäni LINEA NEGRA... halkoo tuon koko vatsan häpyluusta tissien alle. hmmm... mites ne veikkaukset menikää et onks sit tyttöi vai poikia ;) oon kyl alusta asti miettiny et olisivat eri sukupuolta, mut saapi nähdä, onko vaan tuplahormoonit jotka tekee. Tytöistä tätä meinaan ei oo ikinä ollu ;)

Kauheesti vauvat myllää:heart::heart:
Tuntuu jopa kipeiltä nuo liikkeet ja ulospäin näyttää aika "creepy"ltä kun ihan ku jotkut lonkerot seilais mahanahan alla ...:LOL:

T.Neiti+ Masukit 33+1
 
Voi itku Miwwi!! Mutta tottahan on myös se, että hormonit ihan oikeasti nousee yksilöllisesti, oviksen ajankohta ei olekaan pakosti sitä mitä kuvittelee jne, joten kaikki on varmasti mahdollista niin kauan kuin ei vuotoa näy. Etkö nyt millään pääsisi siihen hcg-testiin huomenna?

Onko muuten tässä porukassa muita patologisia nettishoppaajia? Tähän asti olen shopannut lähinnä äitiysvaatteita, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa kutkuttaa myös lastenvaatteet, ja tarvisin hyviä vinkkejä oikeasti ihanista ja persoonallisista nettikaupoista. Nellyt, Ellokset ym. perusputiikit olen kyllä jo löytänyt mutta haluaisin jotain vähän erilaisempiakin vaatteita löytää.
 

Yhteistyössä