~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

(.) koko muu perhe luultavasti Noro-viruksen kourissa. Esikoinen oksentanut varmaan vaan 10krt, mutta 40 astetta kuumetta. Kuopus oksentanut päivän aikana varmaan n 35krt muttei kuumetta. Mikään ei pysy hetkeäkään sisällä, juo urhoollisesti mutta aina muutaman minuutin päästä oksentaa. Mies myös ripuloi ja oksentaa eli tulee aika yksinäistä synnärillä, jos sinne tulee lähtö. Aamulla supistelikin aika tiukasti 4 min välein, mutta sain Panadolilla ja nukkumiselle laantumaan. Ei voi olla niin huono tuuri, että synnytys nyt käynnistyy, kun mies ei pääse mukaan :-( yritän olla täyslevossa, mutta vähän hankalaa kun saa tuota oksennuspyykkiä ja kuopusta pestä koko ajan.
 
Voi ei malttamaton! Oksennustauti on kyllä kaikista inhottavista taudeista inhottavin. Ja vielä tuossa tilanteessa. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristissä, ettei huijarivauva päättäisi syntyä juuri tänä yönä. Onneksi noin rajulla taudilla on usein tapana laantuakin nopeasti, eli ehkä mies on joten kuten tolpillaan jo huomenna. Niin, ja ennen kaikkea toivotaan, ettet itse saa tautia. Pikkuneideille myös pikaiset paranemistoivotukset :flower: Oksennuspotilaalle kannattaa kuulemma syöttää sipsejä tai muuta suolaista, joka sitoo nestettä. Ettei vaan meinaa kuihtuminen uhata, jos mikään ei pysy sisällä.

(.) Meilläkin esikoinen oksensi eilisaamuna, mutta jäi yhteen kertaan. Ei kuumetta eikä mitään muitakaan oireita. Ruoka maistuu hyvin. Kovasti jännitetään, että oliko tämä nyt tässä, vai vieläkö voi alkaa rajumpana uudestaan ja tarttuuko vanhempiin. Eilen oli myös eka lääkärineuvola, jossa kaikki hyvin niin äidillä kuin vauvalla. Kokoa tyypillä oli arviolta 1150 g eli keskikäyrillä mennään. Saatiin ultralla hieman vilkaista pikkuista ja peukkua hän siellä kovasti oli suuhun viemässä :)

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille :heart:

28+2
 
(.) onpas meillä hiljaista pinossa?! Minä vain itsekseni täällä tuskailen. Tänään oli taas sellainen olo, että lähtö tulee ensi yönä kun alaselkää jomotteli ym mut nyt illan mittaan tilanne taas rauhoittunut, valitettavasti! Huomenna olisi ollut se kuolleen isäni syntymäpäivä eli hieno päivä syntyä vaikka en kyllä silti nimeä häntä isäni mukaan vaikka kuinka tädit niin toivoivat...
 
Täälä vihdoin taas plussattu, jos saisin edes tällä kertaa olla tällä puolella loppuun asti, olen eilen tehnyt dpo 11 haalean haamulaisen ja tänään tein sitten digitestin ja näytti raskaana 1-2 :) Eli rv olis menkoista tänään 4+1 :) Ihan hissukseen pitää yrittää tää ottaa ja varmistaa, että viiva vahvistuu ja viikkoja tulee lisää oikein. :) Mutta voisin kumminkin tulla tuonne listalle :) 30.8. -- Miwwi -- km 5/12, tm/km? 9/12 -- 1.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu
malttamaton Joko tauti on selätetty? Toivotaan nyt, että saisit viettää joulun kotosalla ja vauva älyäisi syntyä sitten vaikka Tapanina.

Miwwi Tervetuloa :wave: Muistankin sinut kuumeilijoista. Ja onnittelut plussasta. Kestäköön se tällä kertaa sen yhdeksän kuukautta!

28+3
 
kwaidan tauti selätetty ja minä olin ainoa, joka ei tullut kipeäksi. Katsotaan miten käy: tapanina olisi meidän hääpäivä joten sekin olisi hieno päivä syntyä, 27.12. miehen syntymäpäivä joten sekin kävisi. Tai sitten ehkä parhaiten tämä tällä hetkellä kuluva ;-) limatulppaa tullut tänään taas useasti, mutta niinhän sitä on pitkään jo tullut. Supisteli taas tässä ihan tiukasti, mutta taas tuntui laantuvan kun hain kuumavesipullosta alaselällä.

miwwi tervetuloa ja onnea plussasta!
 
(.) ei olisi pitänyt laittaa edellistä tekstiä.. Sen jälkeen alkoi supistukset muutaman minuutin välein, kassinkin laitoin ihan valmiiksi. Alaselkä meni supistuksista kramppiin ja päätin vielä mennä suihkuun ennen lähtöä. Siellä sainkin loistavan idean mennä kylpyyn, jossa supistukset rauhoittuivat mut tuli sairaan huono olo. Aloin ripuloimaan ja oksentamaan, mutta synnytys pysähtyi täysin. Taudin tahdissa siis tämä joulu mennään :-( en uskalla juoda, koska kun juon->oksennan. Oksennan->supistaa...kaiken lisäksi lääkäri sisko varoitti että noro virus on nyt voinut mennä kylvyssä synnytyskanavaan ja kun siellä ei ole enää mitään suojaa jäljellä kun limatulppa ym menneet. Synnärille meitä eivät ota vasta kun äärimmäisessä hädässä, koska olemme niin suuri tartuntariski. Esim jos vedet menee oksentelussa eikä supistukset ala tosissaan, pitää silti odottaa 12h että olemme mahd pieni riski. Entä meidän pieni täällä masussa, huolestuttaa niin hänen vointi?
 
Viimeksi muokattu:
miwwi tervetuloa takaisin! Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun asti.

Onnittelut tanita ja pikkuinen85 ihaninta ultrauutisista!

malttamaton Äh, kyllä valitsi huonon ajankohdan tuo tauti. Toipumista teille kaikille!

Kävin vielä yksityisellä tarkistuttamassa Hipun kokoa ja oli vähän enemmän kasvanut joten luotan että voi hyvin. Yllätyksenä tuli kuitenkin se, että supistukset joita mulla on ollut aika paljon ovat lyhentäneet kohdunkaulaa reilusti... Sain nyt sit määräyksen ottaa levon kannalta jos yhtään supistelee. Saa nähdä mitä se tarkoittaa ensi vuoden töiden kannalta, kun juuri siellä alkaa suositella, kun joutuu olemaan lähes koko ajan jalkojen päällä ja liikkeessä.

Hyvää joulua teille kaikille!

Hanne ja Hippu 23+1
 
Miwwi Onnea plussasta ja tervetuloa :heart:

malttamaton Eikä, voi ei! Aivan järjetön ajankohta tuolle sairastelulle :(
Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinne.

).( Ollaan mun äidin luona viettämässä joulua, joten eipä tule tänne paljon kurkittua. Mulla on kaksi joululahjaakin vielä ihan vaiheessa! Olen tänä vuonna tehnyt kaikki lahjat itse ja kiire yllätti.

-iitu 13+5
 
Miwwi Onnea kovasti, kolmatta kertaa ollaan samassa pinossa ja tässä me pysytään onnelliseen loppuun saakka eikö niin. :D

Huomenna jouluaattona meinasin julkistaa tilani koko kansalle, nimittäin tehdä sellaisen fb-päivityksen ihan kuvan kanssa jossa pallomassuni komeilee. :) Jännittää ihan kamalasti, mitähän jengi sanoo.. -ja toivottavasti tosiaan sitten kaikki menee hyvin loppuun asti. iik..
Oletteko muut kukaan samalla tavoin "tulleet kaapista" vai antaneet vain huhun levitä hiljaksiin tuttavapiirissä ?

Ihanaa joulua kaikille :xmas: :heart:
Tanita ja tuplaturbo 13+4
 
(.) Nyt hän vihdoin täällä: ihana poitsu syntyi 23.12. Klo 21.27 4360g&53cm. Tulin vaan kertomaan, että meidän edellinen nopea synnytys sai seurakseen vähän hitaamman version, mutta ei paljon. Kipeähköt supistukset alkoivat klo 17.30 ja tulivat heti tasaisesti 5 min välein. Tunnin jälkeen soitin synnärille, että milloin kannattaisi tulla. Oli kätilö vähän sitä mieltä, että ei välttis vielä mut sovittiin et tulen edes näytille, kun lapsetkin oli sopivasti anoppilasta. Sairaalaan tultiin n klo 19.30 ja olin vasta reilulle 2:lle sormelle auki, mut ei kanavaa enää. Miehen kanssa oltiyin vähän hölmistyneitä, että kotiinko tästä lähdetään takaisin, mut kätilö totesi et yleensä uudestaan synnyttäjällä avautuminen on nopeampaa, että mennään saliin katsomaan tiheneekö. Sinne kun päästiin ja sain ilokaasumaskin niin, johan alkoi tapahtumaan. Supistukset tulikin ihan perätysten ja miehelle naureskelin, että onneksi lähdettiin etten olisi kotona kyllä selvinnyt kivun kanssa ilman ilokaasua. Kätilö antoi meidän olla tosi keskenään, lieneekö tuo noro-virus syynä tähän, mut ei siis paikalla ollut yhtään. En siis tiedä yhtään missä vaiheessa olin kokonaan auki, kun tutki tuossa välissä mut varmaan kerran vaan. Kalvot puhkaistiin klo 20.30 ja ihan autuaallinen tunne, kun paine helpotti. Yhtäkkiä alkoi tuntumaan kakkahätää ja käskin miestä soittamaan kelloa, että pääsen vessaan. Kätilö totesi sen vaan olevan pää ja lupasi, että saa antaa mennä työnnöt fiiliksen mukaan. Oli tosi hankala yrittää rentouttaa itseään, kun loogisesti tuntui että pitäisi pidätellä eikä työntää, mutta kyllä se fiilis vaan selkärangasta sitten jostain tuli :) yhtäkkiä kätilö taas vaan hävisi ja uusi tuli suoraan tilalle tilanteeseen, että homma oli loppusilausta vaille. Hanskoja yritti epätoivoisesti käteen siinä rytäkässä, kun ilmoitin että nyt se tulee. Miehelle vaan totesi tyynen rauhallisesti etsimään kellon, että saadaan lisäjoukkoja paikalle. Ponnistus tietty tuntui vähän enemmän, varsinkin kun ihan lopuksi kätilö käski jättää kaasun pois eli siis ulkona 21.27, kestoksi 1. supistuksesta alkaen taisi tulla 4h. Mut hienosti poitsu mahtui tulemaan vaikka meinasi olla nenä jumissa. Kokoa kuitenkin oli 4360g ja täytyy sanoa etten ikinä ennen ole nähnyt kenelläkään noin suuria käsiä ja jalkoja eikä kyllä ollut kätilökään. Supermukava kätilö oli! Yhdessä kolmestaan tutkittiin istukka ja napanuoran suonet ym. Napanuora oli muuten niin tyylikkäällä umpisolmulla, että pisti ihmetyttämään. Ei näköjään kuitenkaan ole näköjään poitsun kasvua haitannut, mutta istukka oli kyllä pienempi kuin tytöistä eli 666g. Poika muuten ihan täydellinen, mutta kielijänne on vähän tiukka eli se napsastaan syvemmäksi ennen lähtöä, joka tapahtuu tänään tai huomenna riippuen, jos sairaalaan tarvitaan jollekin lastenlääkäriä niin tsekkaa meidät kotiin samalla, mut jos ei, niin sitten kotiin vasta joulupäivänä. Vähän ehkä harmittaa, jos missaan isompien lasten lahjansaannit ym, mut toisaalta tiedän että mies ja anoppi tekevät heille täydellisen joulun. Vauva on ihana tietysti, mutta jännä kun on kuitenkin "jo" 3. ja tämäkin on ihan erinäköinen kuin sisarensa! Miten meidän geeneistä saa 3 noin erinäköistä persoonaa?! Jotenkin mun mieltä kuitenkin tässä lämmittää, että poika syntyi kaikista vuoden 365:stä päivästä maailmaan juuri 2 vuotta sitten kuolleen rakkaan isäni syntymäpäivänä, en voi uskoa sitä vieläkään?! Isä olisi täyttänyt 70 vuotta. Kai se isän etunimi täytyy jonnekin laittaa, ei tätien mieliksi vaan ihan omaksi. Osaan kuvitella kuinka ylpeä isä olisi ollut siitä, että poika syntyi hänen juhlapäivänään, jos olisi ollut vielä elossa. Ikävä isää tuli kova, kun muutenkin tämä joulun aika on sellaista muistojen ja perinteiden kunnioittamista. Miehen kanssa toisillemme kerrotaan, että meillä aina tehtiin niin ja näin pienenä, tehtäisikö meilläkin ym. Mutta sellainen oli siis meidän synnytystarina, kaikki enemmän kuin loistavasti ja oma vointini taas älyttömän hyvä, yhtään en revennyt taaskaan. Suoraan pediltä pääsin itse suihkuun ja omaan huoneeseen. Näköjään vähän hormonit sekaisin, kun tähän aikaan valvon, mutta niinhän mä olen tehnyt viimeiset 5 viikkoa raskaudesta :D kai sitä pitäisi yrittää vähän vielä nukkua, mutta nälkäkin jo alkaa vaivata mua. Olisi pitänyt varata synnytyskassiin eväitä mukaan tätä hetkeä varten. Ei voi sanoa, että ensi kerralla sitten, koska kyllä nyt on meidän lapsilisiä täynnä. En voisi kuvitellakaan täydellisempää perhettä itselleni!!!
 
Viimeksi muokattu:
Oi, paljon onnea malttamaton pienestä joulun ihmeestä :heart:

Oma olo on jotenki kummallinen. Oireita ei oikeen oo ollu pariin viikkoon ja nyt ensimmäistä kertaa yrittä iskeä epätoivo, että nyt tää oli tässä. Paniikki on aina kuitenki saatu taltutettua. Eniten ehkä pelottaa se, että nyt on ihmisille asiasta kerrottu ja en kestäis kertoa myös suru-uutisia. No, maha kasvaa kuitenki. Jospa ne liikkeet alkais kohta tuntua. Neuvolaa saa ens vuoden alkuun odotella.

Hyvää joulua ihanaiset!

Kodehu 15+3
 
malttamattoman perheelle suuren suuret onnittelut pienestä joulukääröstä! Kyllä tällä pienellä oli vakaa aikomus syntymäpäivänsä suhteen :) Ihanaa, että kaikki sujui noinkin hyvin, vaikka olitte koko perhe juuri sairastelleet ja kaikkea. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin tästäkin eteenpäin ja pääsette kotiutumaan mahdollisimman pian.

Hannelle_ lepoa ja rauhaa, toivotaan, että supistukset helpottavat joululomalla. Mukava kuulla, että Hippu oli kasvanut ja ultrassa kaikki hyvin.

Tanita kyseli "kaapista tulosta". Itse laitoin FB:ssa masukuvan joskus rv 20 tienoilla. Heti tuli kauhea morkkis, että mitä jos nyt tapahtuukin jotain ja joudun selittelemään kaikille jne. Mutta kyllä siitä toisaalta tuli myös hyvä mieli, kun sai paljon onnitteluja ja kommentteja. Pitäisihän tämän raskauden olla iloista aikaa, josta voi nauttia ja kertoa ylpeänä muille, eikä peitellä ja panikoida..

kodehulle tsemppiä oireettomuuteen. Itse kuuntelin juuri tuohon aikaan joka ilta ja joskus kahteen kertaa dopplerilla sydänääniä, kun muuten ei meinannut raskautta uskoa todeksi. Np-ultran ja rakenneultran välissä on monta piiitkää viikkoa, varsinkin jos liikkeet antavat odotuttaa itseään (kuten itselläni). Varmasti kaikki on hyvin, mutta ymmärrän huolesi :hug:

* Aivan ihanaa joulua kaikille masunkasvattajille ja jo synnyttäneille tässä pinossa! *

kwaidan 28+5
 
EVO
Moi...
ehtiiköhän joku joulutohinoiden keskeltä vastaamaan. Olen kyllä jo asiasta googletellut mutta onko kokemusta: Vaaleanpunaista valkovuotoa parin päivänä niin että vessakäynnillä tulee paperiin. 7+0. Onkohan tää nyt merkki jostain ikävästä vai mitä------ :(
Ei ole mitään kipuja tms. On jotenkin niin varpaillaan ja seuraa kaikkea ihan liian tarkasti kun on 2 keskenmenoa takana.
 
EVO Minulla 2 keskenmenoa takana ja molemmissa on tullut juuri vaaleanpunaista valkovuotoa ja kipuja ei oo silloin ollut. : / Mutta se tosiaan voi olla ihan vaaratontakin! Toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä!
 
malttamaton Oi onnea ihanaa! Pieni joulun ihme :heart:

Tanita Meillä tietää nyt molempien äidit ja mun sisko sekä veli. Ja kaksi kaveria myös. Toiselle veljelle kerron kunhan joudan. Muille en aio edes kertoa. Töissä pidän salassa niin pitkään kun voin. Kummitädille kerron varmaan sitten kun ei voi enää piilotella (tänään jo katseli mun mahaa, ups). Sukulaisia suunnittelin vältteleväni siitä alkaen kun ei piilossakaan enää pysy. En voi sille mitään, että myöhäinen km kummittelee takaraivossa. Silloin ehdin kertomaan lähisuvulle ja töissä vain pomolle. Useita kavereita tiesi myös. Mua katsottiin sen jälkeen niin säälivästi, että asia ei pysynyt poissa mielestä itselläkään, kun näin sen aina muiden naamalta. Normaali pystyin olemaan vain työpaikalla, kun siinä toimipisteessä kukaan ei ollut tiennyt minun menettäneen vauvan rv18 (todettu siis silloin).
Olispa niin kiva, että uskaltais luottaa, mutta ei niin ei.
Kesä kun tulee, niin aion kyllä harrastaa ihan samalla tavalla kuin nytkin. Siellä sitten harrastustutut näkee mahan, mutta mitäs sitten. Suku on vaan jotenkin eri.. Suvussa on pari juoruämmää, niin lähinnä se on syy salailuun.

).( Täällä tuhruillaan edelleen. Itsestä alkoi tuntumaan, että olisko tuo jo jotain ärtymystä limakalvoilla yhdistettynä valkovuotoon? Nyt olen paikallistanut tuhruilut aina aamupäivään/päivään, sitten rauhoittuu illaksi ja yöksi. Alkaakseen aamulla taas.
Nyt huomasin, että tulee myös ihan pikkaisen kirkasta limaa sekoittuneena tuohon tuhruun. Aloin sitten miettimään, että millaista se limatulppa olis?
Mä todella tarvitsisin jotain eritteiden analysointi-tikkuja.
Luin jostain, että lapsivesi haisis sperman kaltaiselle, joten olen siis yrittänyt haistella, muttei haise millekään.
Kotidoppleri on muuten aivan mainio! Jotenkin luo uskoa, kun kuulee sykkeet silloin kun haluaa. Olen kuunnellut lähes joka ilta. Mies kyllä jo varoitti liiasta optimistisuudesta, mutta huomaan että hänkin jo vähän innostuu.
Eilen muuten huomasin, että mun mahaan on tullut tummahkoja karvoja. Olen muuten tosi tosi vaalea (punapää). Jostain luin että karvoitus enteilisi poikaa.. Hmm.. Tämähän käy jännäksi, kun ei tiedä kumpi siellä on :)
Maha on taas vähän pömpsähtänyt. Turvonnut varmaankin. Onneksi on tota "turvotusta" muutenkin, niin ei kukaan vielä kiinnitä huomiota. Paitsi se kummitäti, joka jäi tänään monta kertaa kiinni mun mahan seuraamisesta. Toki hän tiesi siitä ekasta raskaudesta ja saattoi vaan tarkastella tilannetta siinä toivossa että näkis pyöreyttä. En tiä.

Juuh, ei kai muuta. Pukki kävi ja sain rakkailta ihmisiltä ihania lahjoja. Mies muuten osti mulle bola-korun. Miten kummassa sekin muisti että sellasen oon halunnut :)

iitu 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Lämpimät onnittelut malttamattomalle ja koko perheelle poikavauvasta :heart:

EVO vai kuka kyseli vaaleanpunaisesta valkovuodosta. Minulla rusehtava valkkari kertoi tapahtuneesta keskeytyneestä keskenmenosta.

Sen suhteen omat mielialat ovat vaihdelleet; välillä surettaa kovin ja välillä ei asiaa niin paljon muista. Valvoin eilen myöhään ja kun aamulla heräsin klo 11 pintaan tuli ohimenevä ajatus, että onhan se elämä tietty monin verroin helpompaa kun on kaksi isompaa ja omatoimista lasta eikä tarvitse vauvan rytmin mukaan mennä. Mutta tiedän, että se on selittelyä; tarvetta selitellä asiat hyvin päin kun ei sitä iltatähteä meille kerran suotu. Olen nyt nauttinut noista kahdesta ihanasta lapsesta ja koiranpennusta. Lisäksi olen treenannut kavereiden kanssa omaa urheilulajiani hyvin ahkerasti. Raskauden ajaksihan erinäisten tekosyiden varjolla jättäydyin pois treeneistä.

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille ja onnea odotukseen jokaiselle.
 
Kiitos onnitteluista: poitsu on niiiin ihana, että oksat pois! Nukkunut lähinnä tähän asti rauhallisesti, kun vuorotellaan sylistä syliin. Pelkäsin, että tytöt olisivat mustasukkaisia hänestä minulle, mutta ei, ihastelevat vaan. Esikoisen kommentti nukkumaan mennessä eilen nukkumaan menossa: äiti, saanko mun maailman ihanimman ja kauneimman pikkuveljen hetkeksi viereeni. Haluan hänen tuoksunsa uniini, koska muuten en kestä yötä erossa, hän on niin kaunis, ihan kuin enkeli <3 eli ei tarvitse yhtään hillitä omaa ihastumistaan kun kaikki ovat yhtä onnesta soikeana. Huomenna mennään käymään sairaalalla vielä tsekkauksessa, kun päästiin niin nopeasti pois.

omenankukka kyllä sitä omassa päässä saa asioita järjesteltyä niin, että oma olo paranisi. Niin mäkin monta krt raskauden aikana itselleni selitin itselleni, että hullu olin kun tähän lähdin kun 2 pientä on jo kotona ym helpommalla pääsisin ym mutta pelastusmekanismiahan se vaan on. Kyllä tuo pieni on se täydellinen pieni palanen meidän perheeseen :)

EVO onko vuoto loppunut? Jotenkin vaaleanpunertava kuulostava ei kuulosta vielä kauhean pahalta ja mulla ainakaan vuodot ei ole olleet merkki km:sta. 7:stä raskaudesta vain kahdessa ei ole ollut mitään epänormaalia ja niistäkin toinen meni loppuun ja toinen keskeytyi.

iitu milloin sä aiot töissä kertoa? Meillä on niin naisvaltainen ja ulkonäkökeskeinen työpaikka, että joka ikisen mahan kasvua seurataan silmätarkkana. Siellä ei salailu onnistuisi! Meillä on varmaan samankokoinen maha nyt ;-) 3 v. kysyi multa että onko siellä masussa vielä toinen, kun tuolleen pömpöttää. Hänet ymmärrän, mut miehen veljeä meinasin tirvaista kun totesi tuohon, että hän just mietti ihan samaa?! Mies yritti silmillä sähköttää, että turpa kiinni!
 
Onnea malttamaton :heart:, aika menee niin hurjan nopsaan näiden vauvojen kanssa. Meidänkin vauva jo yli 6vk.

Toivotaan että kaikki saamme pienet nyyttime syliin ja tsemppiä, itselle tämä raskaus oli henkisesti vaikeampi keskenmenon jälkeen. Huoli oli läsnä loppuun asti...

Ipna ja vauva 6vk 4pv
 
malttamaton
Teillä meni sitten se norovirus ohi ennen synnytystä?
Ja tosi ihana kuulla, että tytöt tykkää noin paljon pikkuveljestä :heart:

Mä olen taas miesvaltaisella alalla töissä ainoana naisena, joten ei ne niin herkästi sitä älyä. Yritän esittää mahdollisimman pitkään hyvin syönyttä (mikä muuten tällä vartalolla onnistuu aivan hyvin!). Kai mun pitää alkuvuoden puolella vihjasta meidän palkanlaskijalle (nainen, toisessa toimipisteessä), että katselee mun kesätuuraajan siihen tahtiin, että vois ehkä mahdollisesti jäädä pidempään. Ja pomolle (mies, toisessa toimipisteessä) kerron sitten, kun alkaa olla pelko mahan näkymisestä. Näille kahdelle kerroin siitä ekastakin raskaudesta, mutta kielsin kertomasta omassa toimipisteessä kenellekään. Onneksi, kun menikin sitten mönkään. Tällä kertaa kaikki riippuu oikeastaan siitä, että mitä tahtia se maha kasvaa. Joudun nyt vaihtamaan kokoa suurempiin housuihin, mutta en usko sitä kenenkään huomaavan. Jakku ja huivi piilottaa varmaan aika pitkään. Meillä on töissä +14'c sisällä, joten täytyy muutenkin tälläi talviaikaan kiskoa vaatetta päälle reilusti.

EVO, Suurella osalla tulee erilaisia vuotoja myös normaalin raskauden yhteydessä, joten pidetään nyt kuitenkin vielä peukkuja, että kaikki onkin hyvin! Pääsetkö koska tarkastamaan tilannetta? Vieläkö vuotaa?

-iitu 14+1
 
EVO
Kiitos kaikille vastauksista ja tsempeistä <3

Vuoto on nyt ainakin hävinnyt, onneks. Silti jäi pieni pelko siitä kun takana myös keskeytynyt km... Joku siellä sanoikin että saattaa enteillä tuollainen vuoto sitä.
No, 15.1 on varhaisultra neuovolan kautta varattuna, sinne asti pitää odotella...aika myöhään mun mielestä. Aiemmissa raskauksissa päässyt jo 7+4 ja 8+3...
Mä niin toivon että tämä menis hyvin. Jotenkin on niin väsynyt että saattaa olla tämä viimeinen yritys vähään aikaan näissä vauva-asioissa. Tosi kuluttavaa toivoa vauvaa ja kokea keskenmeno monta kertaa peräkkäin. + alkuraskauden huonoto olot jne, turhaan. :(
Sori tämä omanapaisuus. Esikoisella ripuli ja sen perässä pitää kulkea että ehtii viedä vessaan ennen kuin turahtaa...kivaa... just oppinut potalla kunnolla käymään niin tuo ripsa on vähän haaste hänelle :)
 
iitu kyllä se kroppa on omituinen, kun tosiaan tauti loppui kun seinään klo 16. Miehelle sitä ihmettelin kun oli sovittu, että lähtee anopille joulukuusta koristelemaan, että saan levätä rauhassa mut kun olivat lähdössä totesin, että olo onkin yhtäkkiä hyvä mut menkää nyt kun on sovittu. Ja laitoin mukaan kassiin yökkärit ja ylimääräiset vaatteet sinne jätettäväksi varmuuden vuoksi kun lähtö sit joskus tulee. Sitten klo 17.30 alkoi supistukset ihan yllättäen. Sairaalaankin kun soitin niin kätilökin totesi, että kai sä nyt tiedät onko ne oikeita synnytyssupistuksia kun kerta 3:tta tulet synnyttämään. Noloa oli todeta, että en ole varma mut lapset olisi sopivasti hoidossa, jos varmuuden vuoksi tsekattaisiin tilanne. Tutkimushuoneessakin olin ihan varma, että laittavat meidät kotiin. Kätilö kysyinkin sitten että lenkille vai saliin. Mut ilokaasu rentoutti jälleen kerran niin totaalisesti, että supistukset pamahti kunnolla käyntiin. Mut siis tosi tylsä anopille, kun sairastui nyt sitten itse eilen, viime yönä miehen veli ja tänä aamuna appiukko eli kiitos vaan heille lapsien hoidosta...

EVO en mä kyllä vaaleanpunertavan vuodon takin Kkm pelkäisi. Enemmän kuulostaisi siltä, että limakalvoilta sekoittuisi verta normaaliin valkovuotoon ja siksi värjääntyisi. Mulla on ollut 2 kkm eikä niissä ole kummassakaan tullut vaaleanpunertavaa vuotoa. Tuhruttelua eli rusehtavaa vuotoa vuotoa kyllä, mutta molemmissa ollut hematooma.

(.) meillä on tänään syöty, syöty ja syöty. 2 vrk poitsu vaan nukkui, väkisin herättelin syömään muutamiin otteisiin, mutta kun 3. vrk alkoi niin johan alkoi maistumaan ja nyt poitsu on tehnyt sellaisen maitotilauksen, että toivottavasti myös lunastaa sen. Sekin on niin jännä, että noi vauvat voi toimia noin. Kaveri on synnärillä hoitajana ja hänelle soitin eilen että pitääkö huolestua, kun tuntuu ettei kiinnosta syödä. Hän totesi, että odota kun 3.vrk starttaa niin tiheän imunkausi alkaa ja niinhän se teki :)
 
malttamattomalle ihan valtavan suuret onnittelut! Ihanaa, jouluvauva :heart:

Lueskelin kaikkien kuulumiset läpi mutta vähän laiskasti jaksan nyt kommentoida, ehkä sitten paremmalla ajalla... itselleni kuuluu oikein hyvää, vointi on energinen ja viimeksi viime torstaina neuvolassa piipahtaessani kaikki oli hyvin. Ensi viikolla on rakenneultra, joka toki alkaa jännittää, mutta yritän vielä olla miettimättä asiaa. Ylihuomenna on jo puoliväli käsillä, hui! Jotenkin se aika on nyt alkanut mennä nopeasti :)

Hyvää joulua kaikille vielä näin viime metreillä!

Scarleth 19+5
 
Kertomisesta vielä. Eipä tarvitse paljon pohtia suvulle kertomista. Mun papalle on eilen pidetty joulujuhlia (hän on ollut vanhainkodissa kaatumisen takia) ja paikalla on ollut koko suku. Meitä on papasta alenevassa polvessa ~50. Minua tai mun sisaruksia ei vaan kutsuttu. Mun täti oli järjestänyt nämä juhlat ja kaikki muut oli kutsuttu "oltava paikalla", paitsi me ei saatu sitä tekstaria. Taisin menettää koko suvun isän kuoltua. Harmittaa vaan niin piip paljon, kun en useinkaan näe serkkuja. Kaikki olivat vaan ihmetelleet, että miksei meistä ollut ketään. Nostin kyllä asiasta kissan pöydälle ja tästä lähin muut tädit pitää huolen myös meidän tiedon saannista. Jotenkin ei vaan tee mieli tälläiselle suvulle kertoa yhtään mitään.
Yksi serkuista tiesi siitä ekasta raskaudesta ja kun yritin häneen sen keskenmenon jälkeen tukeutua niin hänpä haihtui elämästäni. Vuosi sen jälkeen yritti taas olla kaveria niinkuin ei mitään. Hän on kyllä sellainen, että ei osaa käsitellä vaikeita asioita ja mielummin on paikalla vaan iloisissa hetkissä. Tavallaan kyllä ymmärrän häntä, mutta kun siitäkin raskaudesta vai lähimmät tiesi ja olin siihen asti laskenut hänet lähimmäisekseni.
Raskaus siis pysyy salassa, käyn sitten papalle näyttämässä vatsaa kunhan kasvaa. Pappa osaa onneksi pitää salaisuuden kun niin sanon :)

).( tuhruu tuhruu tuhruu. Mutta äänet kuuluu vielä hyvin, niin en ole enää jaksanut huolestua. Mulla oli muuten e-pillereitä syödessä 21pvää tuhrua ja 7vuotopäivää. Eli ehkä tuhru vaan kuuluu mun elämääni silloin kun hormonit on "sekaisin"? :)
Liikkeitä olen yrittänyt tunnustella, mutta vielä ei mitään. Kuukauden päästä varmaan jo vähän tuntuukin (huomaatteko, mä oon positiivinen ja ajattelen pitkälle!) :)

-iitu 14+2
 

Yhteistyössä