~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Plussaa näyttää, onneksi olkoon! Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen uudelleen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan raskaudenaikaisia tuntemuksia yhdessä muiden kanssa. Mikäli et ole saavuttanut vielä joogin tyyneyttä asian suhteen, älä huoli - täällä saa stressailla ihan huolella! Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.







MENOSSA MUKANA
(laskettu aika -- nimimerkki -- ikä -- km/kkm/ku/tm -- monesko lapsi -- synnäri)

Maaliskuu 2013

13.3. -- kwaidan -- 29 v. -- km 7/2009, kkm 5/2012 -- 2. lapsi -- Kät/H

Huhtikuu 2013

10.4. -- Whisky Peat -- 37 v. -- tm 07/11 -- 3. lapsi -- Tays
20.4. -- Hanne_ -- 30 v. -- kkm 1/12, kkm 5/12, kem 6/12 -- 1. lapsi -- LS

Toukokuu 2013

13.5. -- Evya -- 25 v. -- km 06/11, 08/11, 10/11 -- 1. lapsi -- Tays
17.5. -- Scarleth -- 36 v. -- km 1/2012 -- 1. lapsi -- SatKS
20.5. -- Quu -- 35 v. -- km 10/10, kkm 12/10, km 3/11, kkm 8/11, km 3/12 (rv 15) -- 2. lapsi
30.5. -- mumina -- 22 v. -- km 7/12 -- 2. lapsi -- Kät

Kesäkuu 2013

14.6. -- kodehu -- 29 v. -- km 04/11, 08/11, 06/12 -- 1. lapsi -- OYS
22.6. -- tillukas -- 32 v. -- km 5/09, 8/09, 11/09, 2/10, 5/10, kem 5,6,8/12 -- 3. lapsi -- ?
25.6. -- iitu85 -- 27 v. -- kkm 11/11 (rv 18), kkm 1/12, kkm 5/12 -- 1. lapsi -- SatKS
27.6. -- Tanita -- 38 v. -- km 8/11, km 12/11, km 9/12 -- 1. lapsi -- OYS

Heinäkuu 2013

13.7. -- Pikku veturi -- 25 v. -- kkm 07/12 -- 1. lapsi -- EKKS
27.7. -- Simpu83 -- 29 v. -- kkm 09/12 -- 1. lapsi -- TYKS

Elokuu 2013

1.8. -- JeNski91 -- 21 v. -- km 7/12 -- 1. lapsi -- OYS
7.8. -- Tinkatar -- km 07/12, 08/12 -- 3.lapsi
7.8. -- KattiKoo -- 29 v. -- kkm (rv18) 8/12 -- 3. lapsi -- k-sks
15.8. -- EVO -- +30 v. -- kkm 7/12, km 11/12 -- 2. lapsi -- ?

Syyskuu 2013

3.9. -- Nöhvi -- 34 v. -- km 10/12 -- 2. lapsi -- HYS
14.9. -- zapata -- 31 v. -- kkm 6/2012, kem 9/2012 -- 1. lapsi -- NKL
21.9. -- mirvax -- kkm 10/12
28.9. -- serenade -- 21 v. -- km 08/12 -- 1. lapsi -- TYKS
29.9. -- määolenturust -- 24 v. -- km 12/10, ku 12/11, tm 6/12 -- 1. lapsi -- tyks
?? -- Orchidx2 -- RK (geneettinen keskeytys) 07, TM 12/12 -- 4. (5.) lapsi

Lokakuu 2013

4.10. -- Marsilio -- 31 v. -- 2. lapsi -- km09/12, 11/12 -- HYS
6.10. -- rakkaudesta äiti -- 33 v. -- 5. lapsi -- oys
8.10. -- äiti3lasta -- kkm rv15 11/12 -- 3. lapsi. -- kpks
?.10. -- Marlin -- 29 v. -- km 06/12, ku 11/12 -- 3. lapsi -- OYS

SYNNYTYSSAIRAALOISTA KÄYTETYT LYHENTEET:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



SYNTYNEET

:heart: 10.11.2012 -- ipna -- tyttö -- 49 cm -- 3250 g :heart:
:heart: 15.11.2012 -- nellielli -- tyttö :heart:
:heart: 23.12.2012 -- malttamaton -- poika -- 53 cm -- 4360 g :heart:
:heart: 1.2.2013 -- Sanniz -- poika -- 52 cm -- 3700 g :heart:
:heart: 11.2.2013 -- Neiti-81 -- tyttö -- 49 cm -- 3420 g & tyttö -- 48 cm -- 2860 g :heart:

MENETYKSEN UUDESTAAN KOHDANNEET- OTAMME OSAA - TERVETULOA TAKAISIN PIAN :heart:
MiNalo 11/12 :hug::hug::hug:
Miwwi 1/13 :hug::hug::hug:
Zannukka 2/13 :hug::hug::hug:

EDELLISET KESKUSTELUT


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Quu
Voi kiitos uudesta pinosta, Kwaidan! Mun tiedot: LA 20.5.--Quu--35v--km 10/10, kkm 12/10, km 3/11, kkm 8/11, km 3/12--2.lapsi.

Iitu, onnea ultrakuulumisista, ihanaa:heart:! Hematoomaa ei kyllä olisi tarvinnut näkyä, mutta toivotaan, että se ei enää vuotelisi ja häviäisi pian pois!

Tillukas, multa on terkkari kysynyt, että haluanko että yritetään jo pienillä viikoilla kuunnella, ja kaksi kertaa kolmesta kun on ollut jotakin kuunneltavaa on äänet kuuluneetkin (rv 10+ ja 9+), kerran ei kuuluneet rv 8+. Siinä on puolensta, ihanaa ja rauhoittavaa jos äänet kuuluu, mutta mä kyllä stressasin sillä kertaa kun ei kuuluneet, vaikka kuinka tiesin ettei tarvitsekaan kuulua. Ja ihan tavallisella dopplerilla mahan päältä kuunneltiin.

MiNalo, kuten moni tuolla edellä jo ehtikin sanoa, tätä ihan samaa ollaan varmaan jokainen vuorollaan täällä panikoitu, mulla ainakin oireet hävisi välillä oikeastaan kokonaan alkaakseen taas rv6+ kunnolla uudelleen. Stressaamista ei varmaan silti mitenkään voi välttää keskenmenojen jälkeen, kovasti tsemppiä pitkiin alkuviikkoihin!

Painosta, mulla on noussut jo 2,5 kg, mutta en ole siitä huolissani. Samoin nousi esikoisessakin alussa, kun pahoinvoinnin takia tarvitsee olla jatkuvasti jotakin syömässä, mutta siitä se sitten tasoittui ja kokoinaisuudessaan nousu jäi 10 kiloon.

ON: tänään oli neuvolakäynti, sydänäänet oli tosi kiva taas kuulla, muuten ei mitään erityistä tällä käynnillä ollutkaan.

Quu&Toivo 13+2
 
Jee uusi pino! :) Mun tiedot: 17.7. -- MiNalo -- KKM 6/11, KKM 3/12 -- 2.lapsi -- OYS


Kiitos kaikille kannustuksesta! :) Tämmöstähän tämä on! Hermoilua hermoilua..Ei auta kuin koittaa elää normaalia elämää. Kyllä kaikki parin viikon päästä selviää..sitten vasta tiedän onko mun epäilyksille ollut aihetta.
 
Viimeksi muokattu:
27.6. -- iitu85 -- 27v -- kkm 11/11, kkm 1/12, kkm 5/12 --1.lapsi --SatKS

Ja tosiaan toi ensimmäinen kkm rv18. En tiedä laitatteko erillistä mainintaa niistä myöhäisistä tonne listoille. Eihän sillä tavallaan väliä ole, kun keskenhän se on, oli se millä viikolla vaan... Vaiks ittestä silloin tuntui, että rv18 on täysin eri kuin vaikka rv8... Nyt jo sentään vähän järkiintynyt ja todennut, että kamalaa se on oli millä viikoilla vaan.

-iitu 7+6
 
la 22.6.--tillukas--32v--km5/09, 8/09, 11/09, 2/10, 5/10, kem 5,6,8/12--3. lapsi--?

Synnäriä ei olla vielä päätetty, ollaan ihan kahden puolimatkassa.

Koitan tänään siis kysellä, voisiko terkkari koittaa kuunnella.
 
Meille syntyi tyttö vauva 10.11.12 klo 12:23 mitoilla 49 cm ja 3250g, kaikki voidaan hyvin ja kotiin päästiin jo maanantaina. Nyt taas opetellaan vauva arkea ja isosiskokin on ylpeä pienestä pikkusiskosta.

Synnytys oli nopea ja tapahtui luomuna kun kivunlievitystä ei ehditty antamaan. Kokonaisesta 4, 5h ekoista kunnon supistuksista. Nyt sitten huolenaiheena muut jutut kuin raskaus :). Tsemppiä tänne kaikille ja toivotaan että kaikilla menee raskauden hyvin loppuun asti :heart:

ipna ja tyttövauva
 
Onnea ipna!

Terveisiä neuvolasta. Aika karu oli kortin alku: g11p2... Ihan rutiiniensikäynti, miljuuna lippulappua ja kokeita ja muuta sellaista. Doppleria terkkari ei suostunut käyttämään, eli menee joulukuulle ja ultraan, että tulee tietoa.
 
tillukas, harmi etteivät suostuneet ees yrittämään sydänäänten kuuntelua! Näyttää vaihtelevan käytäntö kovasti ihan terkkarin / lääkärin mukaan. Mulla lääkäri suostui 9+3 kuuntelemaan, kaverilla sitten samassa kaupungissa eri lääkäri sanoi, ettei missään nimessä kuuntele ennen 15-viikkoa!

Eikös nelliellillä ollut se käynnistyskontrolli tänään, jokohan pian alkaa tapahtua..?

Täällä ehkä vähän pirteämpi päivä tänään ja se saa heti varovasti toivomaan, että olisikohan pahin väsymys helpottamassa. Tosin sekin on nähty, että jos hetkellisesti kuvittelen olevani virkeämpi, joku ihan tavallinen pikku puuhastelu uuvuttaa mut aivan parissa tunnissa. Huomenna on onneksi ihana kylpyläpäivä tiedossa ystävän kanssa, siinä saa latailla akkuja porealtaassa lilluen ja kuulumisia vaihdellen.

Ja nyt saa poksuakin!

Mukavaa viikonloppua!

Scarleth 14+0 *POKS!*
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
*Omenankukka* Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! Ihanaa, kun kaikki on hyvin!

Omassa navassa edelleen melko hiljaista oireiden suhteen..palelua on ja nenän tukkoisuutta..rinnoissa pikkuisen arkuutta, mutta mahassa ei tunnu kyllä yhtään miltään..ei nippailuja tai vihlaisuja! Ja sehän pistää hiukka pelottamaan..luulisi että sielläkin tuntuisi edes jotain..Ajattelin maanantaina soitella äitipolille. Minä siis olen raskauden ajan siellä hoidettavana perussairauteni vuoksi. Uskoisin saavani ajan heti jo tulevalle viikolle tai sitten seuraavalle. Ja siellä siis ultraavat joka käyntikerta. Se toisaalta tuo turvaa, mutta juurikin siellä kahteen kertaan olen saanut huonot uutiset. Voi voi kun minä nyt osaisin olla edes hetken stressaamatta!!

-MiNalo 5+3-
 
omenankukka onnea hienoista kuulumisista!

iitu joko tuhruttelu loppui?

scarleth olin jotenkin tosi väsynyt tässä raskaudessa rv 15-16 viikolle asti ja oli niin ihana tunne, kun sai takaisin oman jaksamisen ja touhuamisen.

MiNalo ei sitä vaan osaa olla stressaamatta, ultra aina helpottaa hetkeksi. Mulla eilen illalla tuli yhtäkkiä sellainen olo, että vauva olisi ollut jotenkin vaisu illan. Vetäistiin miehen kanssa tyrnijäätelöpaketti puoliksi (ihan vaan vauvan hyvinvoinnin tarkastamiseksi ;-) ), niin muutamia liikkeitä sain, että uskalsin mennä nukkumaan. Yöllä heräsin menkkajomotukseen alaselällä ja kauheaan mylläämiseen, joten eiköhän siellä kaikki hyvin ole, mutta jotenkin omituinen olo ja huolestuttaa.

(.) tänään pitäisi lähteä bilettämään ja fiilikset ihan nollissa sen suhteen. Toisaalta ihan kiva laittautua, mies lupasi värjät hiukset ja leikata vielä ennen lähtöä, päästä ihmisten ilmoille ja viettää huominenkin päivä kaksin, kun lapset on hoidossa, mutta en käsitä miten mun jalat ei kestä korkokenkiä yhtään. Olenhan mä aikaisemmissakin raskauksissa käyttänyt ja tässäkin saappaita, mutta nyt kun vaatteita testailin niin jalat ei kestänyt yhtään? Toivottavasti bileissä olisi paljon istumista! Mieshän on ollut tämän raskauden juomatta alkoholia, joten sitä ei onneksi ole varmaan vaikea houkutella kotiin, kun mua alkaa kyllästyttämään. Ainoa ettei kauhean ajoissa voida tulla, kun ollaan annettu talo miehen veljen synttäribileiden käyttöön. Eipä meidän seura varmaan haittaisi, mutta en tiedän etten kestä sekasotkua mikä bileistä tulee, joten haluan tulla kotiin yöllä väsyneenä ja kävellä suoraan sänkyyn näkemättä mitään ja siivota vasta aamulla.
 
Täällähän on hienoja uutisia, lämpimät onnittelut ipna pienestä tytöstä! :heart:
Tervetuloa uusille ja onnitteluja myös hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista kaikille :)

MiNalo Mulla oli aluksi ainakin tällä kertaa hirveän paljon vähemmän oireita kun esikoisesta, ja ehkä jopa vähemmän kuin keskeytyneestä raskaudesta, siksi olin aika pitkään varma ettei siellä edes mitään ole. Mutta rv8 ultrassa siellä vaan köllöteltiin ja sitten alkoikin ahkera yökkäily ja armoton väsymys. Mutta alku oli kauhean hiljainen. Vatsatuntemuksia ei oikein ole ollut missään vaiheessa.. Mutta toistaiseksi kaikki ainakin pitäisi olla hyvin.

Olen tässä vietellyt vähän hiljaiseloa, olen kyllä käynyt lukemassa juttuja, mutten ole jaksanut/kerennyt/saanut aikaiseksi kirjoiteltua mitään. Ehkä tämä jäätävä väsymys, josta muutama muukin kuului kärsivän, loppuu pian. Huhhuh, en tiedä mikä tähän auttaisi, kun ei levätäkään kauheasti kerkeä. Kai se on nukuttava kun kerkeää ja vedettävä välissä piparia ja glögiä että silmät pysyy auki :kieh:

Niin ja tuo lista, eli 30.5. -- mumina -- 22v -- KM 7/2012 -- 2.lapsi -- Kät/H

mumina 12+2 (melkein "selvillä vesillä" hui!)
 
*Omenankukka* ... no kyllä ne varmaan ainakin kohta on kipeät, ellet lopeta tökkimistä :LOL:

malttamaton Mulla oli eilen työpaikan pikkujoulut, eikä ois huvittanut yhtään lähteä, mutta jotenkin mä sitten vaan joraisin puolille öin ihan huoletta! Oli mukava päästä tuulettumaan pitkästä aikaa. Hauskaa iltaa teille.

muminalle ja Scarlethille tsemppiä väsymyksen kanssa, toivottavasti helpottaa. Onneksi sentään on viikonloppu.

23+3
 
  • Tykkää
Reactions: *Omenankukka*
Onnea ipna! :heart:

Omenankukka, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on tota samaa tissien tökkimisvikaa :D Joskus ne on vaan kipeämmät ja sitten taas ei ole.

Nelliellin kuulumiset kiinnostais täälläkin, kyllä siellä varmaan jotain tapahtuu, kun ei yhtään täällä näy. Hui miten jännää! :heart:

malttamaton: Toivottavasti kuitenkin oli mukavat bileet, eikä omassakaan kotona kamalaa sotkua ollut :)

).( Tuhruiluja ei ole näkynyt nyt tällä viikolla (kopkop puuta). Toivottavasti pysyvätkin pois. Neuvolassa kävin torstaina, kun neuvolantädillä iski paniikki saada mun lähetteet eteenpäin. Päätettiin mennä sekä ultraan, että veriseulaan. Vähän kyllä tässä pähkäilin, että en taida kyllä mennä siihen lapsivesipunktioon, jos tulos olisikin poikkeava. Neuvolantäti kyllä sanoi, että kansainvälisesti siinä on km-riski 1%, meillä suomessa 0,2-0,7%. Mutta kun mulla on tapana kerätä noi pienet prosentit. Jos tämä vauva meille syntyisi, niin kyllä annetaan syntyä oli riskit downiin mitkä tahansa.

-iitu 8+3

Ps. Pitäis lähteä anopin kanssa käsityömessuille. Se kyllä varmaan arvaa, että jotain on tekeillä jos koko ajan syön. Ja melkein pakko syödä kun tulee huono-olo...
 
iitu mullahan on ollut sama aina alussa, koko ajan pakko syödä: kestokrapula :) hienoa, että tuhruilut ovat pysyneet poissa. Viikon päästä olisi taas yksi rajapyykki ja pahin km-riski ylitetty. Rv 9 kai ne tärkeimmät kehitykset tapahtuu (muistaakseni). Eikö ne sykkeet ole sulla yleensä loppuneet näillä viikoilla eli kohta oltais taas melkein pisimmällä, jos ei sitä 1. raskautta laskettu?

(.) heräsin just vasta, häistä oltiin takaisin jo klo 1 eli koti ehjänä, siistinä ja tyhjänä. Paitsi molemmat meinattiin oksentaa viinan ja tupakan hajun löyhkästä, miten sitä ei itse haista kännissä ja miten tupakka voi jäädä haisee sisälle vaikka ei täällä ole poltettu? Bileet meni hyvin, jalat kesti korkkarit mut alaselkä ei...
 

Yhteistyössä