~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

iitu superhieno juttu, että ultrassa oli kaikki hyvin. Onnea, nyt vaan luottoa kehiin! Vauvasta tulee Vihtori (vaarini mukaan) Pekka (isäni mukaan) Villiam (Vaarin veljen mukaan), mutta tytöt sanoo Viliksi. Alunperin hänestä piti tulla Vili Pekka Vihtori, mutta kun on niin rauhallinen niin Vihtori sopii paremmin kuin Vili, tytöiltä vaan ei saa kitkettyä Vili Vihtoria millään pois. Nyt aletaan jännäilemään tuota koiran synnytystä, käytin tiineysröntgenissä illalla ja masussa olikin väh 5 pentua, mahd 6. Apua, tarkoitus oli siis vaan saada meille ja uroksen omistajalle pennut mut tulikin vähän yli. Tai näyttäisi siltä, ainahan voi synnytyksessä mennä jotain pieleen.
 
Tietääkö joku, että jos menee yksityiselle ultraan ja sielä vaikka ei näkyiskään sydämen sykettä vaikka pitäisi olla pidemmällä, mutta vastaakin viikkoja vähemmän niin saako sitten sieltä jonkun lähetteen muualle vaikka viikon tai parin päähän? Ettei tarvi uudestaan mennä yksityiselle ja maksaa sitä summaa, vai kuinka?

Tai mihkä itse jouduin silloin kun yksityisellä kävin ja heti sain siis huonoja uutisia niin laittoi lähetteen naistentautien poliklinikalle ja kyllä sieltäkin lasku tuli, mutta jos toivoa olisi niin saako sittenkin lähetteen?
 
Viimeksi muokattu:
miwwi mulla todettiin Kkm rv 10 ja silloin laitettiin ainakin lähete julkiselle, mutta joutuuhan niistäkin ultrista maksaa sen poliklinikka maksun. Mutta kyllähän siellä melkein jo pitäisi syke näkyä: mulla on aina näkynyt n rv 6+0 eteenpäin! Mene ihmeessä käymään niin saat mielenrauhan. Onnea sinne <3
 
malttamaton Joo mulla on ultra varattu 18.1, mutta en jaksa sinne asti odottaa joten yritän saada aikaisemmin aikaa. Mä tässä vähän yritin laskeskella millä rv meen, taikun jos laskee sen normi kiertopäivän mukaan 28 niin olisin 6+6 ja jos mun kierron mukaan 36 niin 6+2 ja oviksesta jossa on muutama vaihtoehto niin 9.12 niin olisin 6+4 ja tai 11.12 6+2, eli pitäisi olla juuri sopivasti jos saisin maanantaiksi ajan. Mä en oo tosiaan uskaltanut enää tehdä digitestiä kun pelkään, että se vieläkään ei näytä 3+, saa sitten ultrassa kuulla, että jos on tai ei oo kaikki hyvin. : / mulla edelleen menkkamaista jomotusta, tuntuu, että se täti sieltä tulis. :headwall:
 
malttamaton joo mulla kans 2 edellisessä keskenmenossa, ei ollu ollenkaan menkkamaista jomotusta missään välissä. :) ja voi pahus tätä alaselkäkipua, mulla kun on istumatyö niin alaselkä ei tästä tykkää, mutta heti kun nousee seisomaan tai makaa niin ei oo enää kipee ilmeisesti niin huono asento istumisessa. :D

muoks. Kuinka muuten malttamaton sujuu sielä pikkuprinssin kanssa? :) Mitä teille kuuluu? :)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi kantsii kysyä, että mikä siellä yksityisellä on politiikka. Se paikka, jossa itse kävin, on sellainen, että jos varhaisultra jostain syystä on liian aikaisin, saa samaan rahaan parin viikon päästä käydä uudestaan. Meillekkin sitä ensin tarjottiin, kun raskauspusseja näky kaks, mutta vain toisessa syke, mutta lopputulema pitkän tutkinnan jälkeen oli, että se toinen alkio on menehtynyt ja ei se siitä parissa viikossa mihinkään kasva.

Muoks.

malttamaton hui tuota pentujen määrää :O Oon joskus miettiny, että musta ei olis koirankasvattajaksi, ku en vois antaa niitä pentuja pois, ku mikään koti ei ois tarpeeks hyvä :D Siinä sitä sitte oltais parin pentueen jälkeen talo täynnä koiria. Nuo nykyiset kolme riittää ihan hyvin :D
 
Viimeksi muokattu:
iitu, mahtavia uutisia, yritä nyt vaan nauttia olostasi! Samoin Scarleth, mukava kuulla, että kaikki paremmin kuin hyvin :)

malttamaton, teillä tuntuu olevan kaikin puolin oikein harmonista :) Meillä esikoinen on alkanut enemmän ja enemmän puhumaan tulevasta vauvasta. Hän myös kurkistaa viitisen kertaa päivässä paidan alle, josko vauva olisi jo tulossa. Samoin hän ottaa masusta kaksin käsin kiinni ja huutaa napaan (sen kautta vauva kuulee), että ei saa potkia äidin masua :) Pahoin kuitenkin pelkään, että mustasukkaisuudelta ei vältytä, toivotaan vain, että ei menisi ihan mahdottomuuksiin.

Miwwi, mulla kkm raskaudessa ensimmäisellä kerralla varhaisultrassa yksityisellä alkio oli koossa viikon jäljessä eikä nähty sykettä. Sain uuden ajan viikon päähän ja molemmat käynnit menivät yhdellä maksulla.

(.) eilen neuvolassa käsikopelolla tuntui, että vauva on edelleen perätilassa. Enpä muuta uskonutkaan, koska en ole tuntenut erityistä muljahdusta. Huomenna aamusta keskusäitiysneuvolaan ultraan ja siellä erikoislääkäri tekee päätöksen koon, virtausten ja lapsiveden määrän mukaan, lähdetäänkö ensi viikolla yrittämään käännöstä. Ihme ja kumma, vielä ei jännitä, ehkä sitten huomisen jälkeen, kun saa tietää missä mennään. Kotikonsteista käännön yrittämiseen hoitaja vaan naurahti, että kuullut jos jonkinmoisista kikoista päällä seisonnasta lähtien, mutta ei kuulema ole koskaan kuullut kenenkään onnistuneen. Minäpä tiedän nyt yhden :) Odottelen kuitenkin huomista ultraa, tarviiko tässä lähteä vielä taskulamppuostoksille. Uinnista sain myös eri ohjeistuksen eli niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni niin olisi mahdollista käydä uimassa. Kuulema uusimmissa oppikirjoissa on ollut, että vkon 34 ei jälkeen uimista ei enää suositeltaisi, mutta hoitajani sanoi, että noudattaa edelleen aikoinaan saamiansa oppeja. Neuvoi tosin vielä kysymään ultraavalta lääkäriltä kohdunsuun tilannetta ja hänen mielipidettään asiasta. Uidako vaiko eikö, siinäpä pulma..

Sanniz & sälli 35+6
 
Sarjassamme hyvin kummallisia kysymyksiä: Seuraako kenellekään muulle orgasmista vuorokausi täynnä harjoitussupistuksia? Napakoita. Yleensä onnistun ne välttämään, mutta joskus käy vahinko ja se tulee ihan puskista ja sitten kärvistellään vuorokausi... Edellisen aikana oli jo samaa ongelmaa, mutta ei ne näin napakoita olleet. Ja siis edellinenkin meinasi tulla pelkillä harkkareilla ulos 24+.
 
Semmosta kysyisin vielä, että oletteko päässeet neuvolan kautta tai muuta kautte varhaisultraan kun on takana km, kkm tai muita? Vai onko siinä tietty määrä kun niitä pitää olla? Ajattelin jos huomenna soittaisin neuvolaan niin voisin samalla kysyä, en ole siis vieläkään varannut neuvolaa, koska odotan sitä vu. :)
 
Miwwi En ole päässyt neuvolan kautta. Edellisellä kierroksella oli 5 km pohjilla, nyt oli 3 km synnytyksen jälkeen. Aikanaan kolmas keskenmeno oli varhaisultrassa sykkeetön, mutta ruskuaispussi on selvä, joten gyne olisi jäänyt seuraamaan tilannetta. Minä soitin seuraavana aamuna neuvolaan ja seurenta tehtiin sitä kautta. Eka aika meni puolentoista viikon päähän ekasta ultrasta ja koska ruskuaispussi oli edelleen "niin sievä", seuraava kontrolli meni vielä siitä kahden viikon päähän. Eihän sitä sykettä koskaan tullut, kun olisi pitänyt jo melkein kaksi viikkoa sydämen sykkiä ekassakin ultrassa. Viimeisen kontrolliultran jälkeen illalla viikon kestänyt tuhriminen vihdoin kääntyi luomukeskenmenoksi, aamuisen jälkeen oli jo lähete lääkkeelliseen. Menin sinne lääkkeelliseen, mutta siellä vain ultralla todettiin kohtu totaalisen tyhjäksi. Se oli kyllä tosi kökkö neliviikoinen, kun itse tiesin koko ajan kantavani kuollutta. Virallisesti viikkoja oli 14+2, todellisuudessa 12+0, kun alkio vihdoin tuli ulos. Vieläkään en tajua, miksi tilannetta seurattiin viikkotolkulla.
 
miwwi: mä pääsin tässä raskaudessa varhaisultraan sairaalalle gynen polille, kun oli 2 perättäistä kkm (mut yhteensä 4) mut neuvolasta laitettiin jo sitä ennen lähete hcg-kokeisiin. Eli yritä nyt soittaa neuvolaan, mut kyllähän kaikkien laskujen mukaan syke pitäisi jo näkyä. Vauvan kanssa menee tosi hyvin, on vaan niin helppo että meinaa unohtaa hänet. Kavereita oli kylässä tänään ja ihmettelin mikä ääni jostain kuuluu ja sit yhtäkkiä tajusin et apua se on vauva :)

kodehu mä pahoin pelkään, että meille tulee jäämään tosi monta chihua juuri samaisesta syystä: ei suostuta antaa pentuja tyyliin mihinkään kotiin. Mies just tänään luetteli mitä kriteereitä uuden kodin pitää täyttää ja apua, niillä ei kyllä ikinä luovuta yhdestäkään...
 
Miwwi Täytyy kommentoida tuohon sinun kysymykseen...ensimmäisen keskenmenon jälkeen kun soitin neuvola aikaa mainitsin asiasta ja terveydenhoitaja teki lähetteen gynepolille. Kävin siellä sitten neljä kertaa kun ensimmäisellä kerralla ei kuulunut sydänääniä eikä vastannut viikkoja. Seuranta aika viikon päähän...kolme seuranta aikaa sain eikä niitä sydänääniä kuulunut ja sikiökin oli lopettanut kasvamisen.

Sen toisen keskenmenon jälkeen gynepolilta laitettiin jo valmiiksi lähete varhaisultraan eli voi soittaa heti kun raskaustesti näyttää plussaa....

Joulukuun lopussa se testi näytti plussaa...nyt odotellaan sitä varhaisultraa pelon sekaisin tuntein. En edes uskalla ajatella koko raskautta, saatikka iloita. Enää ois puoltoista viikkoa odottelua: /

Sen vultran jälkeen uskalla ihan oikeasti "ilmoittautua" tähän ketjuun mukaan....
 
Tervetuloa hanja ja onnea plussasta :heart:

Nyt kun tillukas "avasin oven" seksikeskustelulle, niin sitähän on pakko jatkaa: Meillä on harrastettu seksiä plussatestin jälkeen vain kerran :O :O :O
Ensin ei uskallettu, kun yhdessä raskaudessa aloin vuotaa verta seksin jälkeen. Sitten mä aloinkin jo vuotamaan ja tuhruilemaan ja stressattiin tulehdusasioista jo muutenkin. Nyt kun sitten olis kaikki hienosti: voin hyvin, olen energinen eikä enää edes tuhrua, niin eikös mies ole yövuorossa ja on mennyt tämä viikko niin, että nähdään tuossa ovella kun toinen tulee ja toinen lähtee. Murr!

Ja kävin muuten tänään ekaa kertaa plussatestin jälkeen oikein rehellisellä kävelylenkillä! Se on ollut toinen pelonaihe, kun olen vuodellut ja kipuillut liikunnan jälkeen, niin ei ole oikein uskaltanut. Nyt kun vuodot on ollut kurissa, niin olen kävellyt hissukseen tai lyhyttä matkaa. Tänään kiskasin sitten oikein kunnon lenkin ja voi pojat että teki hyvää! Tekis mieli mennä uudelleen, kun siitä sai niin paljon energiaa! :)

Miwwi: Mä sain vasta kolmannen keskenmenon jälkeen automaattisesti sen seurannan. Sitä ennen piti olla aina joku ongelma päästäkseen julkiselle. Toivottavasti sä pääset! Ainakin sitä kannattaa soittaa ja kysyä neuvolasta. Tuntuu että eri paikkakunnilla on hyvinkin erilaiset käytännöt. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että sulla olis tällä kertaa kaikki hienosti! :)

Malttamaton, onpa monta pentua! Huih! Ensimmäistä koiraa ottaessa mä muuten huomasin, ettei kasvattajatkaan kovin herkällä niistä pennuista luovu. Mua haastateltiin ensin puhelimitse ja sitten kävin kasvattajan luona näyttäytymässä. Ja pentua kävin katsomassa kahdesti, ennenkuin sain kotiin. Olin kyllä tarkkailun alla ja hyvä niin! Kyllähän siinä on iso vastuu, että kaikki pennut saavat hyvän kodin :)

-iitu 16+2
 
Miwwi: Mä sain kunnalliselta puolelta lähetteen varhaisultraan. Lähete tuli yllättävän helposti, kuvittelin, että joudun pyytämään sitä, mutta meidän terkkari itse ehdotti sitä. Kuullostaa muutekin todella mukavalta terkkarilta. Syynä on se, että viimeksi oli keskenmeno eikä kuukautiset, joten tarkistetaan jo nyt, että mikä mahdollisesti olisi laskettu aika. Lisäksi kun ehdotti tätä niin sanoin, että mielelläni menen, että saan varmuuden, kun viimeksi kävi miten kävi. Hassua kuitenkin on, että ollaan menossa määrittämään tuota laskettua aikaa ja tiedän kyllä millä viikolla oli ovulaatio ja ylipäätänsä millä viikolla olin taas henkisesti edes valmis harrastamaan seksiä. Toisekseen keskenmenon ja plussan välissä oli vajaa 30 päivää, joten siitäkin voinee päätellä :D
 
iitu Tuo seksipelko lie aika yleistä varsinkin meillä, joilla on takana noin miljuuna keskenmenoa. Meillä loppuu homma heti, jos minuun hiukankin sattuu, kumpikaan ei uskalla. Ja kohta sitten alkaakin se tyynyn kanssa pelleily, kun maha on tiellä.

Minulta on lenkit kävelty, johan viikkoja onkin tasan 17. Alkaa supistella liikaa. Ei mitään uutta minulle.

Ja sitten odotellaan miwwin kuulumisia.
 
iitu meillä on 1.km lähtenyt käyntiin seksin jälkeen eli siis spontaani, ei kkm. Joten meillä on kanssa tuo 12 vkoa menty aika hiljakseen sillä puolella ja tietty kun mulla on kanssa ollut noita hematoomia, joten tulehdusriski. Ja kun meillä raskaudet on aina tehty ns kellon kanssa eli ultrauksien/ovulaatiotestien avulla, niin sitten on ollut ihana ettei tarvitse harrastaa seksiä raskautumismielessä, niin pieni paussi on aina paikallaan. Molemmilla on kuitenkin mielessä se tärkein eli vauvan hyvin vointi, joten ei ole kumpikaan kärsinyt ja keskiraskaudesta loppuun on ollut sitten normaaliakin aktiivisempaa, varsinkin tässä poikaraskaudessa ;-)
Tässä koira-jutussa on vielä se ongelma, kun kyseessä on pieni rotu niin en suostu myymään kenellekään ns käsilaukkukoiraksi tai lapselle leikkikaluksi. Miehen serkun kanssa on jo luultavasti välit poikki, kun pyysi minulta pentua lahjaksi hänen 5- vuotiaalle tytölle. Viimeksi kun oltiin siellä, tyttöni löysi heidän hamsterin käsilaukusta...On nyt niin loukkaantunut meille ettei edes vastaa puhelimeen?!

).( mä niin odotan, että pääsisin jumppaan!!! Raskauskiloja ei ole enää jäljellä kuin kilo, mutta mahanahkassa sellainen pieni möntti, jonka haluan saada treenattua pois, tai oikeastaan tärkeintä olisi saada nuo tukilihakset kuntoon ja selkään liikettä. Jätin pojan taas tuhisemaan yösyötöllä viereen, joten selkää jumittaa. Tuolla isä, poika ja 3v. tuhisevat vielä vierekkäin :) mutta en siis vielä uskalla aktivoida salikorttia, kun musta pitää odottaa, että vatsalihakset menee takaisin yhteen vai muistaako joku miten tämä menee? Ja toiseksi, syön kun hevonen ihan oikeasti ja paino vaan tippuu, joten en halua riskeerata imetystä missään nimessä.
 
malttamaton Kannattaa odottaa tosiaan ne vatsalihakset takaisin paikalleen. Minulla ei mennyt kunnolla toisen synnytyksen jälkeen enää yhteen, vaikka en edes lihaksia kiusannut. Olin vain venyttänyt valtavalla mahallani ne niin kauan toisistaan, etteivät ne enää kohdanneet toisiaan. Niinpä ne tähän raskauteen sitten aukesivat jo 10. viikolla. Toivon vain, että synnytyksen jälkeen ei nyt ihan näkyvää aukkoa jäisi, että mahan voisi saada edes jotenkin kuosiin. Kuntoon sitä ei koskaan saa, kun lihakset ovat jääneet auki.
 
(.) ultrassa käyty ja maanantaina äitipolille kääntöyritykseen. Tämän päivän tilanteen mukaan kääntöyritys olisi ollut mahdollinen, mutta polille ei saanut enää aikaa. Toivotaan, että pikkuinen ei vaihda asentoa viikonlopun aikana. Itsekseen ei kuulema tule enää kokonaan kääntymään ja jos lääkärit saavat ma käännettyä niin ei ole kuulema pelkoa, että siis vielä itsekseen kääntyisi. Nyt alkaa vähän jänskättää, sairaalakassi pyydettiin ottamaan varmuuden vuoksi mukaan. Pitää vielä viikonloppu pähkäillä ja miettiä asioita, mutta alatiesynnytystä ensisijaisesti halutessani, kääntöä pitää yrittää.
 
Miwwi Onnittelut ihanista uutisista!

Mä ehdin tänne pitkästä aikaa lukemaan. Vointi on ollut tosi vaihtelevaa. Vuoden lopulla supisteli ihan hirveästi ja joululoma menikin sängyn pohjalla. Lisäksi tuli paniikkikäynti äitipolille, kun vesimäistä vuotoa tuli lätäköksi asti... Hiivaksi veikkasivat. Ainakin lapsivesitesti oli negatiivinen. Vatsa on alkanut kasvaa ja liikkeetkin tuntuvat paremmin pieni huoli jyskyttää silti takaraivossa, kun Hipun pään halkaisija on kaksi viikkoa muusta kehosta jäljessä (ja näin on ollu jo useammassa mittauksessa)... Onkos kellään muulla ollut samaa?

Hanne_ ja Hippu 25+5
 
miwwi oikein paljon onnea, ihana uutinen :)

hanne voimia supistusten kanssa ja tietysti huoleen pienestä.onko lääkärit sanoneet mitään mistä tuollainen koko ero voi johtua? Eikö tuollainen voi mennä vain siron pään piikkiin? Onhan meillä jokaisella eri kokoinen pää? Pään koosta en kuullut mut tosi usein kuulee hälytyksiä liian lyhyestä reisiluusta palstoilta/kavereilta ja aina melkein kyseessä on ollutkin se että vauva onkin ollut lyhyt jalkainen. Meillä jäbällä on tosi pitkät kädet: hihat lyhyitä vaatteissa. Muutenkin on tosi pitkä ja hoikka eli vaikka painoi viime viikolla 2,5vkon iässä 4700g, näyttää tosi laiheliinilta kun oli myös 57cm pitkä.
 

Yhteistyössä