~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Neiti-81 hui, mikä turvotus! Laskeeko se yhtään päivän aikana? Ei sulla onneks enää kauaa oo kärvisteltävää :)

Miwwi ihanaa, onnea paljon!

Sanniz toivotaan, että pieni ymmärtäs nyt kääntyä!

Seksistä mulla on kans yks keskenmeno alkanut vuotamaan seksin jälkeen. Jotenkin en siltikään jaksa uskoa, että km johtuis siitä. Alkuraskaudesta ei vaan ollut energiaa kaiken arjen pyörityksen jälkeen. Nyt alkaa tilanne vähän normalisoitumaan. Villeintä on, kun mahassa alkaa muljuamaan kesken kaiken ja kerran oon revennyt nauramaankin. Se, mikä mua meidän seksissä ahistaa, on se, että mä yleensä meen aikasemmin nukkumaan ja mies tulee sänkyyn "vonkaamaan", ku oon jo puoliunessa. Ei kuitenkaan viitti joka kerta sanoakkaan, että mä nukun nyt. Toisaalta, ihan samasta asiasta on keskusteltu monet kerrat vuosien aikana, mut ei se vaan tunnu perille menevän :mad:

kodehu 18+1
 
Miwwi Onnea sykkeistä! :heart:

Neiti-81 Herranjumala tota turvotusta :O

Sanniz Tsemppiä kääntöyritykseen :)

Jäin pohtimaan, että mikä kumma seksiin liittyvä tyynyjuttu, mistä tillukas mainitsi :D Ehkä tuo selvinnee mullekin mahan kasvaessa :D :D
En mäkään usko, että meillä yhtään keskenmenoa on tullut seksin takia, mutta kun ei uskalla niin ei vaan uskalla. Olen kyllä yrittänyt mieheltä udella, että mitä mieltä se on ollut tästä seksilakosta, mutta ilmeisesti asia oli hänellekin ihan ok. Ja olihan se yhteinen päätös olla harrastamatta seksiä jo alkujaankin. Venähti toi lakko vaan noiden vuotojen/tuhrujen takia.
Mutta nyt ollaan taas yhtäaikaa kotona, niin ehkä tämä tästä normalisoituu ;) :whistle:

Mun masussa hipsuttaa :heart: ja joskus jopa oikein muljaa. Onkohan toi muljaaminenkin vauvan liikkeitä vai tekeekö mielikuvitus mulle taas temput... :)

Ostin muuten eilen alennusmyynnistä äitiysvaatteita. En voinut vastustaa, kun sain töihin sopivia kauluspaitoja ja kotelomekon niin edullisesti. Kotelomekolle mun täytyy kyllä näyttää vähän ompelukonetta, kun se lörpöttää yläkropasta (mutta kun halvalla sai!). Kokoa pienemmässä ei taas ollut juuri yhtään kasvuvaraa mahalle. Mä osaan kyllä itsekin ommella hyvin, mutta saatan mennä ton kotelomekon kanssa miehen mummille, joka on todella haka muokkaamaan vaatteita (pula-ajan nuoret). Ensin pitäis vaan uskaltaa kertoa mummille koko raskaudesta... Nooooh, onneksi mun vatsani on pientä sorttia, niin ei oo kiire äitiysvaatteiden kanssa. Vähän silti jännittää, että entäs jos se tosta pompsahtaa ulos kertalaakista, voiko se tehdä niin? :LOL:

-iitu 16+4
 
iitu ei neljättä meille :) mä tulen helposti nykyään raskaaksi ja synnytys ja vauvojen/lapsien hoito on helppoa, mutta mun pää ei kestä odottamista niin kuin täälläkin palstalla on huomattu. Meidän seuraava suunnitelma on se, että mies tekee pari reissua Felicitakseen ja käy luovuttamassa siittiöitä niitä tarvitseville. Aikoinaan kun hänet testattiin lapsettomuus hoidoissa, niin lääkäri sitä ehdotti kun tavara on niin laadukasta ;-) sen jälkeen kun tarpeeksi on luovutettu, käy hän vasektomiassa. Kun minun imetys loppuu ja hormonitoiminta normalisoituu on minulla edessä sama homma eli munasolujen luovutus. Tuska ja pelko lapsettomuudesta on molemmilla niin hyvässä muistissa, että haluamme yrittää auttaa sellaisia ihmisiä tulemaan raskaaksi joille se ei muuten mahdollista ja kokemaan vauvan kantamisen ja synnyttämisen onnen <3

neiti -81 herranjestas mikä turvotus!!! Mies hommiin ja hieromaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täälä ei pysty kyllä ottamaan yhtään rennosti, vaikka kaikki olikin ultrassa hyvin, mutta rupes mietityttämään sikiön koko ja viikot, vaikka gyne olikin tyytyväinen, mutta itseä rupesi mietityttämään tää, olisin ehkä sittenkin halnnut mennä myöhemmin sinne ultraan, vaikka olinkin jo varma, että sielä ei ketään oo ja oli ihana nähdä se sydän sykkimässä sielä! Mutta mulla tosiaan eilen tuli kauhee mahakramppi joka kesti hetken aikaa, mutta meni sitten ohi, säikähdin ihan kauheesti ja luulin jo, että nyt tulee vuoto! Mä en usko, että voin odottaa yli 4 viikkoa kunnalliseen ultraan. Ja raha ei kyllä salli 2 ultran maksua kuukaudessa. : / Eikö tosiaan neuvolan kautta saa ultrausta jos on keskenmenoja takana? Mua on oikeesti rupenu vaan masentamaan tää raskaus, koska ajattelen koko aika, että mitä jos se on menny kesken ja vuoto alkaa taas 3 viikkoa myöhässä.. Anteeks avautuminen. :ashamed:

Ultrassa siis sikiön koko oli 3,1-3,5 eli vastasi viikkoja 5+6-6+0 ja gyne sanoi, että viikot täsmää pidemmän kierron kanssa, mulla raskausviikot olis jo jos kierto olis 28 niin 7+0.
 
Viimeksi muokattu:
miwwi helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä olla stressaamatta. Koko ajanhan olet ollut sitä mieltä, että hedelmöittyminen on ollut myöhemmin kuin tuon 28 kierron mukaan. Ja tuossa vaiheessa, kun koko on tuota luokkaa niin on aika hankala mitata. Tietysti mitä vaan voi tapahtua, mutta hyvältähän kaikki näyttää :) ei vuotoja ja oikeasti ne menkkafiilikset kertoo vaan, että kohdussa jotain tapahtuu eli positiivista.

).( pitäisiköhän mun jo poistua häiriköimästä tätä odotuspinoa?!! On vaan niin pitkään ollut osa elämää tämä odotus ettei oikein osaa olla käymättä täällä/kommentoimatta.
 
malttamaton Sä jaksat aina kannustaa!!:heart: Älä vaan lähde mihinkään! :)

Joo on tää vaikeeta! -.- joo mulla ei oo varmaan kertaakaan pillereiden lopettamisen jälkeen ollu kierto edes alle 30 :D Pitää varmaan neuvolassa sitten mainita tästä pelosta ja stressaamisesta, koska mä oon niin hyvä tos stressaamisessa, mä stressaan vaikka kaikki asiat olis hyvin. :headwall: Pitää varmaan kans ostaa sitten se dopperi ja yrittää sillä kuunnella jos neuvola aikaakaan ei saa aikasin, ja kun mulla kerran rv on viikko vähemmän kun ne sielä neuvolassa laskee :)
 
Täällä on alkanu myös pelot nostaan päätään. Nyt ollaan jo pidemmällä kun viimeksi kun meni kesken ja torstaina päästään ultraan tarkistamaan tilanne. Mun olo on ollut aika kaamea viimeiset pari päivää ja huononee vaan..Kaikki öklöttää ja mitään ruokaa ei tee mieli. Pyrin syömään tasaisesti ja pakotan siis itseni syömään. Kun saan syötyä on olo jonkin aikaa ihan ok. Ylösnoustessa usein huippaa, koko ajan väsyttää, rintoja särkee ja varsinkin iltasella palelee. Kaikki hyvin "normaaleja" raskausoireita ja kyllä nää jotenkin kestää kun tietää, että vauva on tulossa.

Mutta mun pelko onkin se, että mitäs jos taas käy huonosti. Mitäs jos meneekin kesken? Mitä jos sitä "palkintoa" ei tulekaan? Nää oireet tekee olon kamalaksi ja jos taas menee kesken, niin miten ihmeessä tähän sitten enää tulee lähdettyä uudelleen? Ehkä sitä sitten unohtaa tän ja elämä menee niinkuin menee, mutta nyt vain ahdistaa ajatuskin siitä, että pitäisi aloittaa näiden olojen kera alusta. Nyt meinaan helpottaa tieto siitä, että joka päivä ollaan lähempänä sitä, että saadaan lapsi. Mulla ei siis ole ollut mitään oireita, jotka viittaisi keskenmenoon nyt, päinvastoin nää oireet taitaa kertoa juurikin sitä, että kaikki on hyvin ja torstaina saadaan vahvistusta. Kun vain olis jo torstai ja nämä pelot jättäisivät rauhaan..
 
Pintsu En löytänyt sua tuolta listalta? :) Minkälainen tilanne sulla siis on nyt? Millä rv meet? :)

(.) Äsken vessassa käydessään tuli vaaleanruskeata valkovuotoa ja sen mukana myös jotain pientä ihmeellistä "kalvoa" Anteeks tämä kuvottava selitys... Mä en oikeesti tiiä mitä pitäis nyt ajatella, se eilinen kipukin säikäytti niin kovaa ja nyt tää?? Onkohan ihan normaalia, mulla yleensä kun on km tullu niin on ollut vaaleanpunaista valkovuotoa ja tämä oli kyllä kaukana siitä... Valkovuotoa on tullu kyllä kans runsaasti joka on ilmeisesti ihan normaalia, mut tää!! Apua. :ashamed:
 
Ai joo mä en olekaan tainnut tähän listaan ilmoitella tietojani. Elikkäs viimeksi oli km eikä kuukautiset niin ihan tarkasti en viikkoja tiedä ja siitä syystä päästiin tosiaan vu ihan kunnalliselta ja torstaina siis menossa. Omien laskujeni mukaan (ovis + pupuilut) veikkaisin, että nyt mennään about rv 6+2 ja la olis sit n. 6.9.

Miwwi: Toivotaan, että on ihan vaaratonta. Mulla alko keskenmeno ihan kunnon verenä, joten en kyllä osaa sanoa tuollaisesta.
 
Miwwi: Kuullostaa ihan normaalille tuo sun vaaleanruskea vuoto. Kroppakin kokee jo sellaisia hormonaalisia muutoksia, että tuommoinen rusehtava voi tulla jo pelkästään limakalvoilta siihen valkovuotoon. Stressi pois siis! :)
Ymmärrän kyllä huolesi ja ehkä se ultraus toisi sulle vähän taas luottoa asiaan... Toivottavasti saisit siis ajan ihan neuvolan kautta.

malttamaton: Sä kuulut tän topikin vakiokalustoon, ettei sulla oo täältä vielä mikään kiire pois :D

(.) Mahassa on tänään ollut joku jumppatuokio menossa. Ennen oon tuntenut vaan pieniä hipaisuja silloin tällöin, mutta nyt on muutaman tunnin ollut jo joku rajumpi meno päällä. Vähän väliä "kutittaa" masusta aivan kamalasti, että on pakko nostaa paita ylös ja katsoa että mikä kumma siellä kutisee. Kunnes älyän että se kutina tulee muuten sieltä sisältä päin eikä paidan nostelu auta mitään :LOL:
On se meidän pieni vaan niiiiiin ihana, oon ihan rakastunut :heart:

-iitu 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä säikäytti taas vielä eilen ehtoolla meidän pieni!
Myöhään illalla alettiin sykkeitä kuuntelemaan ja mahasta ei ensin löytynyt kuin mun oma syke ja istukan kohina. Välillä kuului pari nopeampaa tahtia, mutta en uskaltanut niihin luottaa, voisha ne olla mun oma syke+taustakohtinaa. Etsittiin varmaan reilut 5min, ennenkuin saatiin selvät vahvat sykkeet kuuluviin.

Onko siellä mahassa oikeesti noin paljon tilaa liikkua, että pieni pääsee anturia karkuun?

Noh, loppu hyvin, kaikki hyvin. Mutta voi pojat että ensin säikähdin!

-iitu 16+6
 
iitu Kiitä onneasi, ettet omaa etuistukkaa. Se kun blokkaa vielä kauan liikeaistimukset todella hyvin + sen läpi ei meinaa saada edes ammattilaiset sydänääniä kuuluviin. Tunnen pienen liikkeet vasemmalla kohdun "alanurkassa" ja kaikki muu on vielä istukan takana. Voit siis kuvitella, kuinka usein tulee hiljaisia päiviä... Esikoisesta istukka oli takana, toisesta oli edessä, kuten tästäkin ja siinä raskaudessa oli sama homma. Mutta toisaalta eipä sitten lopussakaan liikkeet tunnu yhtä hyvin ja pystyy jopa nukkumaan. Siis jos kaikki liitokset yms. antavat myöden...

Tyyny On minun vakikaverini sängyssä, kun maha kasvaa. Aluksi se on estämässä selälleen kääntymistä (kärsin erittäin voimakkaasta vena cavasta), myöhemmin toinen tyyny koittaa auttaa liitoskipuihin, jotka eivät minulla rajoitu häpyliitokseen. Petipuuhissakin tyyny on usein tukena, kun raskaus on pidemmällä, jota asento saadaan sellaiseksi, ettei liitokset huuda tai vena cava vaivaa. Ei ole helppoa aina se. Vena cava on vaivannut nyt jo parisen viikkoa, edellisissä raskauksissa loppupään sydänääniä ja ultrauksia on jouduttu hoitamaan kyljellään, kun muuten olen pyörtynyt. Juuri ja juuri on saatu sf-mitta otettua ennen tajun menetystä.
 
Miwwi Mulla oli tän raskauden alussa jos jonkinlaista vuotoa. Monta kertaa olin ihan varma, että meni kesken, kun ensimmäinen keskenmeno oli alkanut oireilemaan viikkoja jälkeenpäin pienellä ruskealla vuodolla. Lisäksi tässä raskaudessa raskaustesti näytti aikaisempia kertoa myöhemmin plussaa ja hailakampana. Siitäkin ehdin saada melkoisen paniikin, kun olin varma ettei hcg enää ollutkaan noussut... Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin. Itse pelkäsin ja odotin ainakin ekat 12 viikkoa ihan paniikissa, että milloin menee kesken ja vuotojen aikana sitä suorastaan odotti, että menis kesken jos on mennäkseen. Mutta siis halusin vaan rohkaista, että mitä todennäköisimmin kaikki on kunnossa (vaikka tiedän kyllä, että siihen on vaikea luottaa). Kovasti tsemppiä sulle ja Pintsulle alun pitkiin viikkoihin!

Eilen oli Hipulla tosi hiljainen päivä, ei tuntunut oikein mitään liikettä. Dopler pelasti paniikilta. Kun sykkeet kuuluivat hienosti pystyin luottamaan siihen, että taitaa vaan ottaa rennosti. Tänään onneksi on tuntunut enemmän liikkeitä, vaikkei vieläkään paljon. Tuntuu siltä, että pieni piiloutuu välillä, jonnekin ja silloin vatsa "katoaa" ja liikkeet eivät tunnu. Omituinen ilmiö..Kävin muuten sokerirasituksessa viime viikolla. Sitkeän hiivan vuoksi lääkäri lähetti sinne jo normaalia aikaisemmin. Tuloksia en ole vielä saanut, mutta vähän taitaa hirvittää, kun viime yönä näin unta, että kaikkien kolmen verikokeen arvot ois ollu ihan liian korkeita ;)

malttamaton Kiva, että oot täällä meidän seurana edelleen!

Mukavaa viikkoa teille kaikille!

Hanne_ ja Hippu 26+2
 
Tänään käyty ultrassa ja kaikki hyvin saatiin 3D kuvaakin kotiin.. Ihmetytti vaan kun eka mittasi että vastaa viikkoja 11+2 sitten mittas uusiksi ja tuli 11+6.. Kirjoitti kuitenkin neuvola korttiin että vastaa viikkoja 11+2.. Tänään on rv 11+4.. Että kumpaanhan mittaan siinä sitten on luottaminen :D
 
Täälä tulee edelleen vuotoa, nyt tuli jo vähän myös vertakin mukana ja jotain ihme paloja, mutta tää vuoto tosiaan on ihan uutta mulle... Mulla on perjantaina neuvola niin pitää varmaan mainita tästä niin jos se vois ultrata ja kattoo, että se pikkunen on vielä sielä ja sen sydän sykkii..

Miwwi 6+6
 
Viimeksi muokattu:
miwwi no voi hitsi, toivottavasti teidän neuvolassa on ultra.

tillukas mä olen selvinnyt ilman tyynyä unikaverina Tempurin sängyn ansiosta. Se on niin huippu etten ikinä luovu siitä.

).( menossa on uusi synnytys, tällä krt koiran ;-) avautumisvaihe menossa ja jessus mua jännittää!!!

iitu kyllähän ne pääsee hyvin vielä karkuun doblerissa. Mullakin oli jännä kun istukka oli oikealla edessä alhaalla, niin tosi pitkään sykkeet kuului vaan enää vasemmalta alhaalta. Mua edelleen ihmetyttää missä vaiheessa poika oli saanut tehtyä sen täydellisen solmun siihen napanuoraansa.

Apua, poitsu on jo yli 3 viikkoa?! Minne aika nyt oikein kuluu?
 
Tsemppiä Miwwi! Ja nyt kyllä vaadit neuvolasta ultra-ajan!
Mä pidän täällä peukut pystyssä, että tuo on vain sitä normaalia alkuraskauden vuotoa. Sinäkin olisit kyllä jo ansainnut huolettoman alkuraskauden. Tosi tylsää, kun vuotaa, niin saa koko ajan pelätä.

tillukas No nyt selkeni toi tyynyhommakin. Nukkumiseen olen kuullut, että toiset tarvitsevat tyynyn tueksi. Ja jos on noin paljon raskausvaivoja, niin ilmanmuuta sitä tarvitaan myös seksin aikana tukemaan :)

Hanne, Mukava kuulla sinustakin välillä :)

JeNski
, Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Noi on niin pieniä eroja mittauksessa, että ei ole mitään väliä. Ehkä se 11+4, kun ne mitat oli sen alle ja yli :)
Kaikki näytti muuten hyvälle? Mitattiinko niskapoimua?

Malttamaton
, Montako tuli? Tyttöjä vai poikia? Hui miten jännää! :)

(.) Nyt kun raskaus sujuu ongelmitta, niin mä olen taas alkanut stressaamaan muuta. Lähinnä sitä, että onko nyt kuitenkaan oikea aika lapselle jne. Sitten tunnen syyllisyyttä, kun vauvaa on yritetty 3 vuotta ja koettu 3 keskenmenoa, ja nyt mä pohdin että onko sittenkin huono aika. Ollaanko me valmiita vanhemmiksi. Mies aikoo hakea opiskelemaan ja olis syksystä alkaen poissa kotoa muutaman päivän viikosta, jos sinne pääsee. Sekin jännittää. Toivon silti, että hän pääsee, kun tyrkyllä olis työtä mitä hän sydämmestään haluais tehdä. Jännittää jännittää. Huih.

-iitu 17+0 pokspoks :)
 
Tännehän tulee tekstiä niin hurjaa vauhtia, ettei meinaa pysyä mukana. :D ihanaa, kun on niin aktiivista porukkaa!

iitu85, kyselit aiemmin, tutkittiinko mulla syytä keskenmenoon. Koska keskenmeno oli ensimmäinen, otettiin vaan verikokeita ja tietysti sikiö tutkittiin myös. Tosin sikiötä ei voinut kunnolla tutkia, koska se oli ehtinyt jo maseroitua (?), kun oli ollut kohdussa kuolleena jo monta viikkoa. Mitään syytä ei noiden tutkimusten mukaan löytynyt. Nyt kun viikkoja on 14+4, eli pahimman viikon yli on päästy, uskaltaa jo hieman enemmän nauttia raskaudesta. Kiitos kun kannustit, päätinkin antaa itselleni luvan uskoa tähän raskauteen, kävi miten kävi. :) En halua huomata toivottavasti onnistuneesti menneen raskauden jälkeen murehtineeni aivan turhaan yhdeksän kuukautta, vaikka totta kai joitain tunteita on vaikea järjellisesti hallita. Käyn neuvolassa viikon välein kuuntelemassa sykkeet ainakin vielä tässä vaiheessa, tuo on se aika minkä juuri ja juuri maltan odottaa. Mietin myös tuota dopperin hankkimista, mutta en sitten kuitenkaan uskaltanut, kun pelkään että saan paniikkikohtauksen, jos niitä ääniä ei heti kuulu. ;) "Onneksi" on ollut raskausoireita, niin ei epäilytä ihan niin paljoa. Jos tuota pahoinvointia voi onneksi kutsua. :D

Pintsu, koita säkin ajatella jotenkin positiivisesti noita raskausoireita. :) Mullakin on välillä pyöriny samankaltaiset ajatukset päässä kuin sulla, eli mitä jos taas kaikki tää pahoinvointi, mielialojen vaihtelu, väsymys ym. onkin "turhaa". Tollaset ajatukset on tuntunu toisaalta myös itsekkäiltä. Mut pitää vaan koittaa ajatella, että tällä kertaa se "palkinto" saavutetaan! :)

Miwwille tsempit tuohon odotteluun! Pidetään peukut pystyssä, että kaikki on kunnossa.

Malttamattomalle: älä karkaa minnekään, kiva kun täällä odottajien joukossa on myös "finaalin" kokeneita. :)
 
Joo, ei se vuoto vaan lopu! Ei muuten haittais jos tulis vaan tasaista vuotoa, muttakun tulee jotain ruskeita hyytymiäkin, toivottavasti se olisi jotain vanhaa.. Mä laittelin taas mua ultranneelle gynelle viestiä ja hän sitten sanoi, että voisi ultrata minut huomenna, mutta en tiedä tarkoittiko ilmaista käyntiä vai jotain pientä maksua vastaan, joten odottelen vastausta häneltä.
 
iitu85 Juu mittasivat.. Mutta sehän olikin haasteellista ku pikkunen makas selälleen jalat ristissä ja ei heränny vaikka heräteltiin nosti vähän vaan kättä ja jatko nukkumista (tullu varmaan isäänsä nukkumisen suhteen ;) ). Niin ala kautta ei onnistunu mutta sitten mahan päältä sai mitattua. Ei ollu turvotusta, tuloksia ei saaanu vielä kotia ku verikoe vastaukset ei ollu tullu
 
EVO
Hahaaa, pikaisia ultrakuulumisia :)
Sydänäänet kuunneltiin ensin dopplerilla ja syke löytyi aika helposti vaikka mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.
Ultratessa saimme nähdä pienen (3,2cm) pitkän papusen joka heilutteli pikkuisia kinttujaan ihan vimmatusti <3
Np-ultraan on varmaankin vain muutama viikko joten aika pian päästään katsomaan onko kasvu pysynyt normaalina jne. Se on helpotus.

Nyt siis kaikki tosi hyvin, vastasi täysin viikkoja (10+0) ja syke oli hyvä ja kuulemma se että näkee selkeästi liikkeet on tässä vaiheessa plussaa. Mahtavaa! Onpa helpottunut olo.
 
iitu 3 tyttöä ja 3 poikaa <3 mies naureskeli, että niin koira kuin omistajansa. Oli meinaan niin helppo synnytys etten voi uskoa. Kun lapset meni nukkuu alkoi ravaamaan sisään ja ulos tyhjentämässä suolta. Joskus klo 23 meni pentulaatikkoon työntelemään. Mies kysyi onko tuo sitä itseään, totesin että ei kun on noin rauhallinen, sulki vaan silmänsä aina ponnistustuksen ajaksi. Lähdin hammaspesulle kun mies karjaisi, että kyllä sieltä vaan jotain ulos tulee. Alle 2,5h kaikki 6 pentua oli ulkona vaikka piti tauon 4. ja 5. välissä, kun pieni mies heräsi yösyötölle niin koiruus odotti, että pääsen takaisin asemiin. Pienin on 81g ja suurin 174g :)

miwwi voi ei, hematooma vuodoissa hyytymät ovat yleisiä ja normaaleja, mut ei sulla varmaan hematoomaa ole, kun alkoi tuhrulla eikä hulautuksella. Onnea huomiseen!
 

Yhteistyössä