*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Aappa Mä kävin Femedassa rv9+6. Otin äitiyskortin mukaan ja se lääkäri merkkasikin sinne ultran tuloksia. :) Mä kävin semmoisella lääkärillä kuin Mandelin, oli oikein ihana.
Moi!

Mutta jos ei ole käynyt vielä edes neuvolassa...? Tekeekö ne sillon tuolla sen äitiyskortin tms?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aappa:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Aappa Mä kävin Femedassa rv9+6. Otin äitiyskortin mukaan ja se lääkäri merkkasikin sinne ultran tuloksia. :) Mä kävin semmoisella lääkärillä kuin Mandelin, oli oikein ihana.
Moi!

Mutta jos ei ole käynyt vielä edes neuvolassa...? Tekeekö ne sillon tuolla sen äitiyskortin tms?
En usko, että he sieltä äitiyskorttia antavat. Mä en ole ennen neuvolaa käynyt niin en osaa paremmin sanoa. Luulisi, että kyllä ne jonkun lapun sieltä antaa, johon kirjataan ultran tulokset, mitat jne. Kuvia saat ainakin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aappa:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Aappa Mä kävin Femedassa rv9+6. Otin äitiyskortin mukaan ja se lääkäri merkkasikin sinne ultran tuloksia. :) Mä kävin semmoisella lääkärillä kuin Mandelin, oli oikein ihana.
Moi!

Mutta jos ei ole käynyt vielä edes neuvolassa...? Tekeekö ne sillon tuolla sen äitiyskortin tms?
En usko, että he sieltä äitiyskorttia antavat. Mä en ole ennen neuvolaa käynyt niin en osaa paremmin sanoa. Luulisi, että kyllä ne jonkun lapun sieltä antaa, johon kirjataan ultran tulokset, mitat jne. Kuvia saat ainakin. :)
Okei, kiva juttu. :)

Mutta mutta... Mikä ihme Joni M:lle sattui? Luin vanhempia viestejäsi... Osanottoni!!! :flower: :flower: :'(

 
MLL
Onnea Ilona ja Alisa ultra kuulumisista. Hyvä, että kaikki on kunnossa :flower: :heart:

Joni M. Minäkin kyselen, että mitä on tapahtunut? Ilmeisesti jotain spontaania, koska tosiaan vasta viime viikollako se oli kun kävit ultrassa.. :hug:

Aappa Me käytiin neuvolantätin tekemässä varhaisultrassa TK:ssa ja sielä tosiaan katsottiin mitat ja vauvan sijainti yms. Pari kuvaa saatiin kotiin. Neuvolakortti saatiin vasta muutamaa viikkoa myöhemmin kun oli eka vikrallinen käynti. Sullekkin varmaan annetaan vaan kuvia ja mahdollisesti joku paperi missä on ultrauksen tulokset ja arvioitu laskettuaika jne. Onnea ultraan! :)

MLL :heart: pojukka 21+2
 
Mun tiedot ei näköjään ole ehtineet mukaan eli 2.7 olis la, kolmas tulossa. KM:t 10/01 10/08 ja 07/09. Nyt siis menossa rv 6+0. Hui! Mitään edellisen raskauden kaltaisia vuotoja tms ei ole. Oireina on väsymys ja rintojen arkuus. Iltaisin vatsalle nousee mukava pömppö =)
Yritän lueskella teidän tekstejä, jotta tiedän missä mennään.

omenaruusu+toivo 6+0 (poks)
 
päätin sit soittaa neuvolaan..
ja kyllä sai taas pelätä.. sydänäänet ei kuulunu :eek: mutta sitten katsottiin onneks viel ultralla niin sielä se rapsutteli korvaansa kuin kissa ja vilkutteli ja oli muutenkin aktiivisella tuulella. se on taas vaan leikkiny piilosta ettei anturi nappais sen sydä ääniä.. kaipa se haluaa aina sitten jotain temppuja äitille näyttää :heart:
Nanakuu ja piilosilla 19+5
 
Kellopeliappelsiinille jaksuja, toivottavasti asiat pian siellä selkenee ja olo muutenkin pysyisi hyvänä :hug: Muista, ettei "tavallinen" stressi, negatiivinenkaan, vauvaa vielä vahingoita. Vaikka siis olisi mieli maassa niin ei pieni siitä kärsi :)

Ilona10 ja Alisa84 olivat saaneet hienoja ultrakuulumisia, onnittelut niistä :flower:

nanakuulla on ollut jännät paikat, onneksi kaikki oli hyvin! :hug: Teillä on sit samanlainen vipeltäjä kuin meillä, mennyt kans aina anturia karkuun siihen malliin että vielä isoillakin viikoilla on saanut aika kauan hakea ääniä. Nyt kun ei enää mahdu niin mylläämään ja karkaamaan mahassa niin tämä potkii sitä anturia niin että koko maha heiluu :D

Omaan napaan ei ihmeempiä, äippälomaa nyt tämä viikko takana ja onhan se ihanaa kun ei tarvitse töihin raahautua, mutta kyllä mulla välillä on tosi tylsää ja vaikeuksia kehitellä itselleni jotain järkevää tekemistä kaikille päiville. Nyt aattelin alkaa pesemään pikkuhiljaa noita vauvalle hankittuja vaatteita, pussilakanasettejä sun muita.
Olo on kohtuu hyvä vielä, mitä nyt selkä on alkanut vaivata melko pahasti. Oikeen missään ei ole pidemmän päälle hyvä makoilla. Mutta kyllä sen kanssa vielä pystyy olemaan.

Ens viikon ke mulla on se synnytystapa-arvio, mikä vähän jänskättää. Jostain luin että raskausdiabeetikkojen vauvojen ei enää anneta kasvaa liian isoiksi, vaan synnytyksiä tarvittaessa käynnistetään alkaen 37+0 viikolta. Mulla on silloin 36+1 , mitä jos ne sanookin vaikka että viikon päästä käynnistetään? Hui....ehkei sentään, tuskin tää niin jätti on...

Meritähti :heart: Pömppis 35+3
 
Empuuu Ennemmin uskon minunkaltaisteni täällä roikkumisen voivan loukata/ärsyttävän/hermostuttavan jotakuta kuin ihmisten, jotka kirjoittavat usein. Niin tai näin, Vernalis, poistaisitko minut listalta? Vuoto hiljalleen lisääntyy (ei vielä kunnolla), samoin kivut, joten uskallan henkisesti luopua vihdoin tästä raskaudesta. Onnea kovasti teille kaikille, toivottavasti tavataan pian taas tässä pinossa!

terv. helpottunut, vaikka haikea Tillukas
 
tillukas Toivottavasti pääset pian palaamaan tänne ja ensi kerralla myös pysyt täällä. :hug: :wave:

Meritähti Ei sinulla enää monta viikkoa ole synnytykseen. Toivottavasti vauva ei mikään superjätti vielä olisi. :)
 
meritähti: kiitos :heart: kyllä nämä asiat tästä suttaantuu ajan kanssa.. :) enkä ole niinkään hurjana huolissaan stressistä tai sen tähden vauvastakaan, mutta kyllähän sitä itsekin haluaisi mielummin asioiden kulkevan rauhassa ja hyvin.. :)

tillukas ja empuu: eiköhän meillä jokaisella ole oikeus täällä olla.. en ymmärrä miten joku voisi ajatellakaan jotain negatiivista, kirjoitti sitten paljon tai vähän, harvoin tai usein.. jokaisella kuitenkin on oma yksilöllinen elämänsä, joten minusta on ihan ymmärrettävää että joku ehtii/jaksaa/haluaa enemmän kirjoitella ja toinen vähemmän.. ja tämä pitäisi minun mielestäni meidän kaikkien ymmärtää.. tällaisissa isoissa nettiyhteisöissä muutenkin suvaitsevaisuus ja avoimuus ovat minusta kaiken a ja o, sillä täällä on niin paljon erilaisia ihmisiä.. :heart:

tillukas: toivon että saisit pian palata tänne ja todella sitten kantaa hedelmää sisälläsi loppuun saakka.. :heart:
 
Joni makkuusäkki Vähän täälläkin tuli säikähdys, ett jotain oli menny pieleen, kun hetki sitten kaikki oli hyvin. Onneks kaikki on kuitenki ok!

Empuuu En usko, että mikään sellanen, että usein tänne kirjottaa vaikuttaa täältä poistumiseen. Veikkaanpa nyt, ett kyse on iha jostain ulkopuolisesta ihmisestä joka ei edes tässä pinossa ole. Meinaa tällä planeetalla on niin paljon ihmisiä, jotka haluaa tunkee nokkansa joka asiaan ja näin ollen edes tällaisilla keskustelupalstoilla ei saa olla rauhassa. Etitään, vaikka kiven kolosta ja selvitetään nimimerkki. Itellä ei ole tällaisesta kokemusta, mutta vierestä seuranneena tiedän....sen enempää yksityiskohtiin menemättä.

tillukas hyvin otat asian. Toivottavasti pääset nopeeta takas tähän pinoon :hug: :heart:

Omaan napaan ei ihmeitä. Oon alkanu nyt näkemään vauvaunia. Tällä viikolla jo toiseen kertaan. Viime öisessä ts. aamuisessa unessa oltiin ostamassa jo turvakaukaloa, se uni oli muutenki iha hämärä :LOL:

Sain vihdoin ja viimein tänään haettua sitä D-vitamiinia, eipähä tartte nyt sen kans enää pähkäillä. Niin ja dementia rupee vaivaamaan entistä enemmän. Ukkeli ei varmaa kohta minua päästä mihkää, ku luulee etten löydä takas kotiin :p

Sellasta tänne...

JääKyynel ja Tuittu

 
Empuuu En mä nyt sellaisesta suutu, en tietenkään :D

Pari henkilöä näkee nyt vain liian kanssa vaivaa siitä, että täällä olen ollut. En jaksa sitä yyveen kautta marmatusta joten poistun täältä vuodattamasta. Ei tarvi näidenkään henkilöiden tehdä itselleen minusta ongelmaa.

Tämä on loistopaikka purkaa pelkojaan yms, kun monia muita saman kokeneita. Ystäväpiirikin kun koostuu näistä "onnellinen odotus alusta loppuun", ja sellainen ihminen ei voi ymmärtää keskenmenon tuskaa joka sitä ei ole itse kokenut. Keskenmenon pelkoon alkuraskaudessa (ja myöhemminkin) on hankala saada sellaiselta myöskään tukea, vaikka hyvää tarkoittavat. Gynekologikin sanoi ultran jälkeen, että ihminen joka on kokenut pelkän odotuksen onnen alusta loppuun ei voi samaistua näihin joka nipistyksen aiheuttamaan pelkotilaan ja muuhun henkiseen ahdistukseen "joko taas". Tai sitä, että oikein odottamalla odottaa niitä liitoskipuja, loppuraskauden aiheuttamaa ahdistavaa oloa, kun se kumminkin on miljoona kertaa ihanampaa kuin se keskenmenosta tullut tuska ja menetyksen paha olo.

Joten.. toivotan teille kaikille ihanaa odotusta. Nautinnollista, vaikka se onkin siitä paikka paikoin kaukana :D *liitoskipuja odotellessa* ;)

JM ja Pumba 9+1
 
Aappa Mä kävin kesällä Femedassa varhaisultrassa ja olisin saanut sieltä äitiyskortin, jos ei olisi edellisenä päivänä ollut jo eka neuvola, josta kortti annettiin. Siinä niitä oli pino lääkärin pöydällä. En sitten tiedä, riippuuko lääkäristä.

Sikapiikistä on ollut keskustelua. Me saatiin rokote koulun kautta maanantaina, kun kuulutaan jo lääkisopintojen takia riskiryhmään. Varmistin vielä henkilökohtaisesti infektiolääkäriltä, että rokote on turvallista ottaa. Yhtään vasta-argumenttia lääkärillä ei ollut mutta sen sijaan varsin monta hyvää syytä ottaa rokote. Ei vähiten se, että vauva saa sitä kautta 6 kk:n suojan. Sitähän ei voi tietää, mikä epidemiatilanne on siinä vaiheessa, kun vauva syntyy, eikä ihan pieniä rokoteta.

Edelleen taistelen sokereiden kanssa. Saamani insuliini ei tehonnut lainkaan, ja olen nyt kohta kolme viikkoa elänyt n. 1 200 kalorilla päivässä, ja silti vähintään lounasarvot on liian korkeat. Äitipolilta ei apua näytä tulevan, joten menen tiistaina yksityiselle, joka on eräs maan guruja raskausdiabeteksen hoidossa. Jospa sieltä vihdoin saisi ohjeita ja voisi sitten taas syödäkin normaalisti. Jatkuva väsymys, pahoinvointi ja migreeni rupeavat käymään raskaiksi.
 
Pikaseen tulin vain kertomaan, et tyty pääsi torstaina kotiin ja nyt totutellaan tosissaan toisiimme ja vauva-arkeen. Nännit on todella kipeät, kun kumpikin meistä on ekaa kertaa tissittely puuhissa, mutta nyt jo alkaa sujumaan. Korviketta en ole joutunut vielä lainkaan antamaan, eli maitoa riittää :D

Mies on aivan lumoutunut mein tytystä, eikä melkein suostunut lähtemään mun veljen häihin / veljenpojan ristiäisiin edustamaan mein perhettä, vaan olisi halunnut jäädä tytyn kanssa kotio :heart: On se vaan niin ihana. Siis tuo ukko ja tyty myös.

pinkkimieli ja sammakkoprinsessa 1vk
 
pinkkimieli: onnea kotiutumisesta!! On ne miehet niin sulosia, ku ne menee sekasin :D
Joni M; :hug: mäki ehottasin et vaihat nikkia (eikä sun tartte kertoo et meille mikä olit ennen)

Täälki synnytys alkanu pyöriä mielessä.. eilen sanoinki isännälle et jos meil viel seuraava vauva tulee, ni mä voin sen 9kk kantaa sitä, mut et isäntä saa ponnistaa sen ulos.. meinas, et hän on sen sisään laskenu ni mun tehtävä ois saaha se ulos sen mielestä kuulemma 2vk päästä syntyy.. kääk.
Eilen kävin kanupassa ni samalla ostin pikkuvaippoja, ja kai se häätyy nes viikolla vähän miettiä et mitä tuonne sairaalakassiin pakkailee. Neuvolakortin ku muistaa ottaa mukaan, ni siinäpä se tärkein.. muun kyl kerkeää!
Oon miettiny sitä, et jos kovin oon kippee, ni menen ite edellä ambulanssilla ja saa isäntä tulla perässä, ku on vieny esikon hoitoon (riippuen mihin aikaan lähtötulee), toivottavasti päästään lähteen päiväsaikaan.. kait se pitäs jotain kamppeita katella sivuun esikon mahd. yöreissua varten (jos käy niin ettei tänne saaha ketään läheltä hätyytettyä.
Äsken käytiin neitin kans navetassa ottan joulukortti kuvia (neiti + pikkurattori + lehmät + kissa). Unelma vain olis, et vaavi kerkeis syntyä ennenku on postitusaika, ni sais näinstä yheteisen joulukorttikuvan sukulaisille

Nyt isänpäiväkorttien pariin (illalla appilaan ja huomenna oman isän luo)
sukkis 35+5
 
Tässäpä vielä kuva mein neidistä.



Kiitämme ja kumarramme poistuessamme vauva-arjen ihmemaahan, jossa ei oikein aikaa tietokoneelle tunnu riittävän. Kiitos siis "kuuntelevista korvista" läpi tämän ihanan kamalan raskaus ajan.
Hyvää jatkoa teille kaikille!!! =) :wave:
 
MLL
Pinkkis onnea vielä kerran tytöstä :)

Sukkaparilla alkaa olla jännät paikat..Huih! Minäki välillä jo mietin synnytystä mutta onneksi (ja toivottavasti!!) siihen on vielä monta viikkoa aikaa valmistautua henkisesti :)

Ompa ihanaa kun on kivut hellittänyt eikä kovin enää supistelekkaan, vissiin kohdun kasvusta sitten johtui vaikka niin kipeää otti! Tänäänkin käytiin kävelyllä miehen kanssa ja on se vaan kivaa saada raitista ilmaa ja liikuntaa. Olo on siis pitkästä aikaa mainio! :)

MLL :heart: 21+3
 

Yhteistyössä